abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:33:37 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46112499
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef het.ismij het volgende:

@CC: zou je het uitmaken met je vriend als hij blijft roken?
Nee. Ik ben zelf een roker .
Mijn langste relatie was toevallig met een niet-roker. Maar hij heeft me nooit gepusht om te stoppen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_46112569
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Ik ben zelf een roker .
Mijn langste relatie was toevallig met een niet-roker. Maar hij heeft me nooit gepusht om te stoppen.
Mijn fout,.. k bedoelde eigenlijk onze onhandige clown

Ik ben overgens zelf ook roker,.. en nu ik erover nadenk al mijn vorige vriendinnen ook.
Ik zou ook nooit voor een ander stoppen met iets,..
oke voor de oplettende uvter, met 1 ding dan wel tijdelijk
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:36:53 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46112619
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:35 schreef het.ismij het volgende:

Mijn fout,.. k bedoelde eigenlijk onze onhandige clown

Dat is c_c, ik ben Cc, de verwarring zit 'm in de CC.
pi_46118223
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:13 schreef het.ismij het volgende:

@CC: zou je het uitmaken met je vriend als hij blijft roken?
Neh, zó erg ben ik dan weer net niet .
Nee hoor, nogmaals, dit gaat geen probleem vormen. Ten eerste omdat ik wéét dat hij gaat stoppen, zeer binnenkort (zijn keuze) en ten tweede omdat hij vanaf het begin af aan rekening houdt met mijn mening hierin. Daarnaast push ik niet, dat is gay.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is c_c, ik ben Cc, de verwarring zit 'm in de CC.
Je moest 's weten hoelang ik CC2 ben genoemd .
pi_46129939
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:23 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Neh, zó erg ben ik dan weer net niet .
Nee hoor, nogmaals, dit gaat geen probleem vormen. Ten eerste omdat ik wéét dat hij gaat stoppen, zeer binnenkort (zijn keuze) en ten tweede omdat hij vanaf het begin af aan rekening houdt met mijn mening hierin. Daarnaast push ik niet, dat is gay.
oke,..
En als hij toch niet kan/wil stoppen? En besluit om gewoon steevast door te blijven roken?
quote:
Je moest 's weten hoelang ik CC2 ben genoemd .
Dat is terecht,.. er is maar 1 echte CC
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:45:07 #156
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_46132525
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:39 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Als het op roken/blowen aankomt vind ik inderdaad dat daar regels aan gesteld mogen worden. Vooral omdat ik er als niet-roker/blower dan last van heb. Ik wil niet in de stank zitten die uren blijft hangen en ik wil ook niet meeroken.
In dat geval zoek je toch gewoon een partner die niet rookt. Het ligt er gewoon aan wat jij belangrijk vind, ik kan niet leven met iemand die veel drinkt. TS wist voor dat zij aan de relatie begon dat hij blowde, en heeft waarschijnlijk op een emotioneel moment en met de nodige chantage (ik wil geen relatie met een blower) een "afspraak" afgedrongen bij haar vriend.

vrijdag 9 februari 2007 @ 11:00:59 #157
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_46133001
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:45 schreef Monus het volgende:

[..]

In dat geval zoek je toch gewoon een partner die niet rookt. Het ligt er gewoon aan wat jij belangrijk vind, ik kan niet leven met iemand die veel drinkt. TS wist voor dat zij aan de relatie begon dat hij blowde, en heeft waarschijnlijk op een emotioneel moment en met de nodige chantage (ik wil geen relatie met een blower) een "afspraak" afgedrongen bij haar vriend.

het kan ook andersom zijn gegaan dat weet je niet, maar aangezien ts niet meer reageert.
zij zou kunnen gezegd hebben: ik wil liever niet met je samenwonen want dat blowen vind ik te erg stinken
Hij : als we gaan samen wonen stop ik wel
het klinkt misschien wazig, maar zo zou het ook gebeurd kunnen zijn (ik maak dingen graag ingewikkeld)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:22:43 #158
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46133558
Als ik een vriendin heb dan is ook een van de eerste dingen die ik zeg dat ik wel eens een snuif, pilletje, blow, drugs neem en tot vroeg in de morgen plezier maak met vrienden. En dat ze daar niet over moet beginnen te zeiken want anders is het

Dus ze weet dan direct wat ze aan me heeft en kan dus gelijk een keuze maken. Ik ben nu nog jong en wil geleeft hebben en niet als een of andere aardappel elke avond op de bank zitten

i wanna have my kicks before the whole shithouse goes up in flames
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_46133745
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef denka het volgende:
Als ik een vriendin heb dan is ook een van de eerste dingen die ik zeg dat ik wel eens een snuif, pilletje, blow, drugs neem en tot vroeg in de morgen plezier maak met vrienden. En dat ze daar niet over moet beginnen te zeiken want anders is het
Hier nog 1 die het zo aanpakt.
In het verleden dmv min of meer verzwijgen in het begin geen goede ervaringen gehad ermee.
En stoppen ermee was geen optie.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:38:08 #161
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46133936
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:30 schreef het.ismij het volgende:

[..]

In het verleden dmv min of meer verzwijgen in het begin geen goede ervaringen gehad ermee.
Precies. Je kan het wel gaan verzwijgen en verbergen maar vroeg of later komt ze er toch achter. En dan heb je al een hele tijd een relatie wat het hele probleem nog kutter maakt. Dus ja kan er beter tijdig mee komen dan als je al een hele tijd een relatie hebt.

En ik ga echt niet mijn leven veranderen voor een of andere grietje die het zo graag wil. Op dit moment leef ik zo en dat moeten ze maar accepteren, zo simpel is het. Dit wil echter niet zeggen dat ik mijn heel leven zo ga leven, het zal uiteindelijk ook wel minder worden tot helemaal niks tot een ingekakte aardappel. Het laatste hoeft dan weer niet
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:50:57 #162
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46134309
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef denka het volgende:

Dus ze weet dan direct wat ze aan me heeft en kan dus gelijk een keuze maken. Ik ben nu nog jong en wil geleeft hebben en niet als een of andere aardappel elke avond op de bank zitten

i wanna have my kicks before the whole shithouse goes up in flames
Nah ja, als je elke avond doorgesnoven op de bank zit...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46136008
Ikzelf heb ook blowproblemen. Althans, zo ervaar ik het zelf. Het is erg moeilijk om hier vanaf te blijven als je er "verslaafd" aan bent. Daar moet ik wel bijzeggen dat het in theorie ook makkelijk is om er mee te stoppen! De eerste week (of twee) is het wel moeilijk. Als dat eenmaal gelukt is, weet je al niet eens beter meer..

Een goed gesprek zou kunnen helpen. Probeer hem hiering te ondersteunen, en zorg dat hij wat afleiding heeft (ga samen leuke dingen doen).
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:56:36 #164
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_46136240
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:30 schreef het.ismij het volgende:

[..]

die laaste zin?
ik mag hopen dat je wel kon stoppen, maar dat er andere reden waren waarom jhe het niet wou
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 februari 2007 @ 17:17:20 #165
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_46209376
Ik zie dat TS allang niet meer reageert, maar zal nog wel even zeggen wat ik er van vind. Als ik het vriendje was, zou ik me afvragen of het meisje wel echt van je houd, of dat ze pas van je kan houden als je niet blowt en nu dus de schijn ophoud dat ze van je houd. Misschien is ze wel een beetje getikt en denkt ze dat ze haar perfekte vriendje kan cre-eren door verandering in zijn keuzes af te dwingen door met zijn gevoelens voor haar te spelen. Zo maakt zij van het cannabisgebruik een probleem wat het eerst niet was.

Ik zou het meisje als ze met mijn gevoelens ging spelen meteen dumpen en lekker verderzoeken naar een blowende vriendin, of eentje die wel van me kan houden ondanks Dat ik niet 100% aan haar volledige verwachting voldoe.

Liefde is voor mij een onvoorwaardelijk iets. Je houdt van me of niet.. en niet houden van of voorwaarde dat...

Pas als ik zeker zou weten dat ze onvoorwaardelijk van me houd, zou ik alles voor haar over hebben en zou ik vast wel op een punt aankomen dat ik haar waardevol genoeg vind om de dingen die ik leuk vind om te doen voor haar op te geven. Maar tot die tijd zou ik mijn leven en denken er niet door laten beheersen.

catch my drift?

[ Bericht 7% gewijzigd door Lord_of_the_String op 11-02-2007 17:26:34 ]
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_46296538
@misslady83

Ja, ik heb soortgelijks meegemaakt en weet hoe verdomd moeilijk het kan zijn.
Mijn ervaring is dat het heel moeilijk is om je grenzen niet te verleggen en bij jezelf te blijven in zo'n situatie. Zeker als je nog jong bent en samenwoont, dus niet je eigen terrein hebt zeg maar.

Nadat ik op een gegeven moment de 'confrontatie' ermee (ofwel met mijn vriend) ben aangegaan en het een paar weken uit was is mijn vriend zelf tot het inzicht gekomen om te stoppen. Hij wist dat hij me anders kwijt zou zijn.
Zelf is hij er achteraf heel erg blij om, het was hem ook niet gelukt zonder die confrontatie omdat hij zelf op dat moment niet de gevolgen van zijn verslaving in zag. En als hij dat inzag, stak hij gewoon weer een jointje op en dan was het weg. Mijn vriend werd heel introvert door blowen, dus echt tot hem doordringen deed ik op dat moment voor mijn gevoel niet.
Je vriend zal het echt zelf in moeten gaan zien dat er wat moet veranderen, je kan hem niet veranderen, hij kan alleen zichzelf veranderen (met jouw steun)...
Mijn vriend is achteraf heel blij dat hij gestopt is en ik uiteraard ook! We staan nu dichterbij elkaar dan ooit daarvoor en zijn allebei als persoon ook enorm gegroeid.

Sterkte en succes,

Gr. Ien
Iedereen is anders, anders was iedereen er niet.
pi_46296765
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:03 schreef Fionn het volgende:

[..]

Of hij zelf vindt dat het een probleem is, zou niet helemaal de vraag moeten zijn, het gaat hier om Ts, en zij vindt het een probleem.
Ook kan hij omdat hij onder invloed is (ervanuit gegaan dat we het niet over een klein jointje in de maand ofzo hebben) niet helemaal, of bij veel gebruik, helemaal niet objectief vaststellen of hij vlakker is en minder presteert.
Het sluipt erin, net als het steeds meer gaan gebruiken.
Tja en de afspraak moet hij gewoon houden, of duidelijk zeggen dat hij niet van plan is zich eraan te houden. Hoe het ook tot stand kwam, hij heeft geaccepteerd dat Ts wilde dat hij stopte als voorwaarde voor samenwonen, en niet gezegd "no way, dan maar niet samenwonen".
[..]

Als hij werkelijk meer om haar en de relatie geeft kan hij gewoon de wil opbrengen zich aan zn woord te houden. Anders houd hij meer van zn jointje of is hij verslaafd.
[..]

Wat je regelmatig noemt, de hoeveelheid en de sterkte van de wiet hebben wel invloed natuurlijk. (en ook wat de verkopers en de 'industrie' er verder nog mee uitspoken voor het in je joint komt)
Ook is 'prima presteren' een subjectief iets, alsook het 'gewoon onthouden'
zesjes inplaats van achten halen, of nèt aan slagen ipv. van ruimschoots, kan je definieren als 'voldoende presteren' maar het blijft aanmerkelijk minder goed dan optimaal.
Je kan niet weten van mensen die al jaren regelmatig gebruiken, hoe hun optimale prestaties zijn. Je went ook aan de geleidelijke achteruitgang hiervan.
Pas als iemand een jaar helemaal stopt (aangenomen dat men flink blowt, en dan bedoel ik tegen gemiddeld 0.5 gram per dag of meer) dan merk je dat er een waas wegtrekt, en dat je de hele tijd in een soort roes hebt geleefd.
Een paar dagen niet roken is niet genoeg om de stoffen helemaal uit het lichaam te krijgen, net als met alcohol. Mensen die zich zaterdags zat drinken functioneren maandags ook slechter.

Tja, misschien heb jij een vriendenkring waar het toevallig net allemaal goed gaat. Dat geloof ik graag.
Maar ik heb het om me heen uitgebreid gezien, al die mensen die in mijn omgeving blowden zijn er dus niet beter van geworden. En veel een hele hoop slechter.
En van die voorbeelden ga ik even uit, om Ts te laten zien wat ze in het slechtste geval verwachten kan.
Ook om tegenwicht te bieden aan al die verhalen van "ach zeik niet, een jointje is gewoon lekker en kan geen kwaad!" Dat zeggen n.l. alle verslaafden over hun verslaving. Zei ik ook toen ik het rookte, zeiden alle mensen die ik ken die ook rookten. Degenen die nog steeds roken zeggen het nog, diegenen die gestopt zijn denken er nu anders over.
Tussen de rokers zit er geeneen die een goede 'brein-baan' heeft bijv. Een vriend van me die programmeur is blowde wel eens met me vroeger, en die merkte gewoon dagen na een jointje nog negatief effect op zn logica, rekenvaardigheden en geheugen.
[..]

Dan heb jij zo te horen geen probleem. Je gaat er duidelijk ook bewuster mee om dan de meesten.
[..]

Tja, maar dat is dus gewoon "he, jammer" maar niks om over uit zn plaat te gaan, dus wèl een goede test. Freakt iemand een beetje out, of moet er dan per se savonds laat nieuwe gehaald, dan is het meer dan "wat lekkers" of "jammer van het geld" Je kan dan vergelijken of de reactie het hetzelfde is als wanneer je een vaas breekt of een reep chocola in de vuiligheid laat vallen. Is de reactie meer dan dat, dan heeft de wiet duidelijk een hogere waarde dan gezond is. Balen is wat anders dan echt gestressed raken of boos worden.

Het is helaas zo dat de nederlandse binnenteeltwiet dusdanig doorgefokt is en behandeld wordt dat het ondertussen eigenlijk een harddrug is, en omdat er geen controle is willen coffeeshops en telers ook nog wel eens shit uithalen met hun wiet, zoals er haarlak overheen spuiten of er andere troep doorheen gooien om het bruter te laten voelen.
Het onschuldige plantje waar je high van wordt uit de jaren 60 is het allang niet meer, en je weet ook nooit wat je exact rookt, zeker als je hash gebruikt.
Ik zit me nu door vier pagina's heen te worstelen en jouw posts zijn echt te lang!
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_46296911
Ik snap best dat je niet wil dat je partner (te veel) blowt
Ik zou ook niet willen dat hij constant stoned was, ook niet de meeste tijd.
Blowen moet kunnen, met vrienden, op feestjes, niet alleen op de bank.
Maar dat is mijn mening.
Ik zou het er nog eens over hebben met hem
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_46296918
Ik blow ook veel, vraag aan m'n vriendin of ze er problemen mee heeft. Nee. Roken we lekker verder.

Ben er nog steeds niet van overtuigd dat TS niet gewoon een zeikerd is. Dus daar is het wachten op.
pi_46296941
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 14:51 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik snap best dat je niet wil dat je partner (te veel) blowt
Ik zou ook niet willen dat hij constant stoned was, ook niet de meeste tijd.
Blowen moet kunnen, met vrienden, op feestjes, niet alleen op de bank.
Maar dat is mijn mening.
Ik zou het er nog eens over hebben met hem
Blowen op feestjes, met vrienden... Vind ik niks. Juist lekker thuis op de bank
pi_50523032
mijn vriend blowt ook, maar meestal niet als ik erbij ben, en ook niet veel... als hij dat wel zou doen, zou ik er een probleem van gaan maken. het is immers ni leuk als je vriend de hele tijd stoned op de bank hangt... al helemaal omdat ik ni blow of rook, alleen soms paar glaasjes bier drink tijdens uitgaan... hoop eigenlijk dat hij het op den duur gaat afzweren, hij wordt nl steeds rustiger in zijn blowgedrag en wil zelf ook stoppen. blowen is op zich ni erg, maar ligt aan de situatie en de frequentie....
pi_50531619
niks mis met n jointje op zn tijdxD
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_50532877
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 22:25 schreef nicoo het volgende:
niks mis met n jointje op zn tijdxD
Ja toch, zoals nu!
*dampie draait*
† The 3 Kings †
  zondag 17 juni 2007 @ 20:52:30 #174
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_50555490
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:09 schreef misslady83 het volgende:
hoi,
ik en mn vriend hebben in het begin van onze samenwonen afgesproken,dat hij zou stoppen met blowen, dit blijkt echter na 8 maanden niet het geva zijn blowgedrag blijft een feitl, wie hebben dit nog meer meegemaakt en hebben door deze situatie hun biezen gepakt?
let me know
groetjes
Schrijf eerst eens een fatsoenlijke OP
Die zoute stokjes...
  zondag 17 juni 2007 @ 20:54:28 #175
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_50555565
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:27 schreef type_29 het volgende:
Blow je hem weleens?
Die zoute stokjes...
  zondag 17 juni 2007 @ 21:17:11 #176
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_50556389
Mijn man blowt wel eens, we hebben een kindje en we hebben de afspraak dat hij niet blowt als hij alleen met ons zoontje is. Hij drinkt helemaal niet en een blowtje is voor hem wat een biertje voor een ander is..
misschien dat hij 1 keer in de week eens blowt bij vrienden , maar dit blijft altijd wel binnen de perken.hij is nooit echt stoned.

Wat is het algemeen nut van deze post?:

Ik denk dat het ongezond is iemand dingetje te willen ontnemen.. als het een biertje was was het w.s geen probleem geweest terwijl dat mijns inziens schadelijker is.

punt wel weer is dat hij zich niet aan de afspraak houdt, dat vind ik dan weer erger dan het hele blowgedoe.Dat pik je toch niet ?
pi_50557547
Moet er niet aan denken, alleen die stank al Blowt hij ook thuis?
pi_50564641
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:54 schreef hallodagg het volgende:

[..]

Haha!
† The 3 Kings †
  maandag 18 juni 2007 @ 06:17:43 #179
74310 nanalune
pi_50566868
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:47 schreef punkiie het volgende:
Moet er niet aan denken, alleen die stank al Blowt hij ook thuis?
Hij blowt alleen binnen als we een feestje hebben van het 1 of ander , maar als ik nu even nadenk besef ik dat ze eigenlijk altijd naar buiten gaan sinds we een kindje hebben.
ik houd niet van de geur, en ik kan zelf niet tegen blowen, en als hij er vanaf wilde zou ik hem niet tegenhouden , maar verbieden? Het is zijn leven en zijn huis ( ook).
  maandag 18 juni 2007 @ 11:46:18 #180
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50571771
Controlfreak... En je hebt t al over oog op kinderen na 8 maanden... brrrr
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 18 juni 2007 @ 12:04:45 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_50572367
brian+blowen

TS zoekt haar infoheil elders.
pi_50572556
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:04 schreef Copycat het volgende:
brian+blowen

TS zoekt haar infoheil elders.
Wat een obsessief wijf is het zeg.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:53:57 #183
74310 nanalune
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:19:04 #184
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50605766
quote:
Ze zou wellicht in een klooster een geschikte partner kunnen vinden...
B-FliP Youtube Channel
pi_50605856
9 v.d. 10 jongens die ik tegen kom gokt, rookt, blowt, gebruikt andere drugs, of zuipt, of bedrijft een combinatie van deze kunstvormen zolang het binnen de perken blijft niet te veel over zeuren
pi_50607879
Het valt mij op hoe fel er wel niet wordt gereageert op het feit dat zij liever niet heeft dat hij blowt.

Dit is helemaal niet ter zake.
Die gast heeft iets belooft, komt het niet na, en daarom is het een lul.
Ik bedoel, als je je belofte mbt samenwonen al niet nakomt, hoe betrouwbaar ben je dan nog.

Dumpen die gast. Niet omdat hij zo nodig moet blowen, maar omdat het een lul is die z'n beloftes niet nakomt. (en dan heb ik het niet over beloftes als 'ja, ik zet het vuilnis wel buiten')
pi_50607985
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:28 schreef Rune het volgende:
Het valt mij op hoe fel er wel niet wordt gereageert op het feit dat zij liever niet heeft dat hij blowt.

Dit is helemaal niet ter zake.
Die gast heeft iets belooft, komt het niet na, en daarom is het een lul.
Ik bedoel, als je je belofte mbt samenwonen al niet nakomt, hoe betrouwbaar ben je dan nog.

Dumpen die gast. Niet omdat hij zo nodig moet blowen, maar omdat het een lul is die z'n beloftes niet nakomt. (en dan heb ik het niet over beloftes als 'ja, ik zet het vuilnis wel buiten')
Het enige dat je vergeet is hoe moeilijk het is om te stoppen met blowen. Ben het met je eens dat hij dan niet had moeten zeggen dat hij zou stoppen, want dat kan hij dus blijkbaar niet. Hij had eerlijk moeten zeggen dat hij het niet zomaar alleen kan. Mijn vriend blowt ook en vindt het ook verrekte lastig om te minderen, het is echt verslavend spul. Dus niet meteen aan de kant zetten, maar mee praten en ervoor zorgen dat je hem ondersteunt tijdens het stoppen. Succes!
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 11:36:44 #188
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50608136
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:22 schreef frien het volgende:
9 v.d. 10 jongens die ik tegen kom gokt, rookt, blowt, gebruikt andere drugs, of zuipt, of bedrijft een combinatie van deze kunstvormen zolang het binnen de perken blijft niet te veel over zeuren
Djezus, werk je in een afkickkliniek?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:45:03 #189
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50608440
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:32 schreef frien het volgende:
Het enige dat je vergeet is hoe moeilijk het is om te stoppen met blowen. Ben het met je eens dat hij dan niet had moeten zeggen dat hij zou stoppen, want dat kan hij dus blijkbaar niet. Hij had eerlijk moeten zeggen dat hij het niet zomaar alleen kan. Mijn vriend blowt ook en vindt het ook verrekte lastig om te minderen, het is echt verslavend spul. Dus niet meteen aan de kant zetten, maar mee praten en ervoor zorgen dat je hem ondersteunt tijdens het stoppen. Succes!
Het doen als je het niet wil is moeilijk... Ik neem om de zoveel tijd een pauze, gewoon voor mezelf...
Ben nu iets meer dan 2 weken gestopt (ben een verstokte dagelijkse blower) en heb veel mensen
om me heen die blowen en krijg nu ook dagelijks aangeboden waarop ik vriendelijk bedank...

Het is een mindset, en daarom helemaal niet moeilijk als je zelf overtuigd bent van het waarom...

Ik doe t om de watten uit m'n hoofd te krijgen die je krijgt als je erg lang dagelijks blowt... Dat echt
nuchter worden duurt bij mij gemiddeld een maand of 1,5...

Als k daarna ook weer begin voel ik duidelijk het verschil tussen nuchter en de roes, wat ik een
fijn idee vind, dat voelt goed en je hebt ook weer veel minder nodig om je lekker stoned te voelen...

Ik zou t alleen echt niet laten omdat een ander het van me verwacht of om iemand anders tevreden
te stellen, en zeker niet omdat iemand anders het me oplegt en er consequenties aan hangt...
B-FliP Youtube Channel
pi_50609372
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:36 schreef freud het volgende:

[..]

Djezus, werk je in een afkickkliniek?
Nee, dit is gewoon gezond verstand. Reken er maar op dat het merendeel van de Nederlandse mannen regelmatig alcohol consumeert, of rookt. Drugs zijn misschien wat minder in trek, maar je moest eens weten wat er allemaal achter gesloten deuren gebeurt... Omdat mensen er niet openlijk over praten, hoeft dat nog niet te betekenen dat er niks aan de hand is...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:13:45 #191
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50609539
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:08 schreef frien het volgende:
Nee, dit is gewoon gezond verstand. Reken er maar op dat het merendeel van de Nederlandse mannen regelmatig alcohol consumeert, of rookt. Drugs zijn misschien wat minder in trek, maar je moest eens weten wat er allemaal achter gesloten deuren gebeurt... Omdat mensen er niet openlijk over praten, hoeft dat nog niet te betekenen dat er niks aan de hand is...
Alcohol = harddrugs... Alleen geaccepteerd... Afkickklinieken zijn grotendeels bevolkt door
alcoholisten... Verder ben k t totaal met je eens...
B-FliP Youtube Channel
pi_50609990
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef Logitik het volgende:
Ikzelf heb ook blowproblemen. Althans, zo ervaar ik het zelf. Het is erg moeilijk om hier vanaf te blijven als je er "verslaafd" aan bent. Daar moet ik wel bijzeggen dat het in theorie ook makkelijk is om er mee te stoppen! De eerste week (of twee) is het wel moeilijk. Als dat eenmaal gelukt is, weet je al niet eens beter meer..
Er is een verschil tussen blowproblemen en af en toe blowen. Heel veel mensen weten dat goed te regelen. Ik vergelijk softdrugs ook altijd met alcohol, terwijl het minder schadelijk is dan alcohol, met mate is er namelijk bij beide niets aan de hand. En dat vergeten mensen nogal snel bij softdrugs. Het is voor sommige mensen normaler om rond 5 uur al aan je 3e bier te zitten, terwijl dezelfde soort mensen al een joint 1x in de maand als een verslaving gezien word. Vooral in de politiek heerst dit beeld..
pi_50612037
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:27 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen blowproblemen en af en toe blowen. Heel veel mensen weten dat goed te regelen. Ik vergelijk softdrugs ook altijd met alcohol, terwijl het minder schadelijk is dan alcohol, met mate is er namelijk bij beide niets aan de hand. En dat vergeten mensen nogal snel bij softdrugs. Het is voor sommige mensen normaler om rond 5 uur al aan je 3e bier te zitten, terwijl dezelfde soort mensen al een joint 1x in de maand als een verslaving gezien word. Vooral in de politiek heerst dit beeld..
Mwa drugsgebruikers zijn er altijd erg goed in om andere probleemgevallen aan te halen om hun eigen probleem maar te verdoezelen. Drugs zijn gewoon nooit goed. Van alcohol is echter bewezen dat 3 consumpties per dag zelfs gezond zijn, of in ieder geval geen schade toebrengen (was gisteren nog in het nieuws). Dat is van weed, coke, speed etc nog nimmer bewezen. Sterker nog, het roken van 1 joint is al minimaal schadelijk voor je longen. En daarbij komen nog schadelijke gevolgen voor geheugen etc.

Echter meer dan 3 alcoholische consumpties per dag en dan ook nog consequent is wel degelijk fout. En thuis blowen terwijl je een kind hebt vind ik ook behoorlijk ziek, maar dat is dan mijn mening. Wat voor voorbeeld geef je dan aan je kinderen vraag ik me af. Maar goed, ik kan ook wel inschatten om wat voor milieus het hier dan gaat.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:59:17 #194
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50613177
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Mwa drugsgebruikers zijn er altijd erg goed in om andere probleemgevallen aan te halen om hun eigen probleem maar te verdoezelen. Drugs zijn gewoon nooit goed. Van alcohol is echter bewezen dat 3 consumpties per dag zelfs gezond zijn, of in ieder geval geen schade toebrengen (was gisteren nog in het nieuws). Dat is van weed, coke, speed etc nog nimmer bewezen. Sterker nog, het roken van 1 joint is al minimaal schadelijk voor je longen. En daarbij komen nog schadelijke gevolgen voor geheugen etc.

Echter meer dan 3 alcoholische consumpties per dag en dan ook nog consequent is wel degelijk fout. En thuis blowen terwijl je een kind hebt vind ik ook behoorlijk ziek, maar dat is dan mijn mening. Wat voor voorbeeld geef je dan aan je kinderen vraag ik me af. Maar goed, ik kan ook wel inschatten om wat voor milieus het hier dan gaat.
Hier komen ook weer continu nieuwe en andere onderzoeksresultaten uit, en
zijn de meningen en oordelen over verdeeld dus laten we t daarop houden...
B-FliP Youtube Channel
pi_50616288
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:32 schreef Ringo het volgende:
Ik wil trouwens een vriendin die wél blowt. Want als ze niet blowt, dan begint ze binnen de kortste keren heel planmatig en obsessief over kinderen te leuteren en dat lijkt me toch niet een basis voor een gezonde relatie.
Gast, hoe is het afgelopen met die vrouw die zoveel indruk op je gemaakt heeft? Blowt ze?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:13:17 #196
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_50620438
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:32 schreef Overlast het volgende:
Helaas is er een meerderheid van mensen, zeker in de lagere klassen die er suffe, futloze lamlullen van worden. Dat stoners gewoonlijk niet voor problemen zorgen is natuurlijk niet waar. Weliswaar zullen ze niet agressief worden op straat maar ze verpesten hun eigen toekomst. Dat jou dat niet boeit ("ik heb er geen last van") getuigt van egoisme.
Don't blame drugs for your own inaptitude, man.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')