abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45973657
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Is al weer achterhaald. Afschaffen die 80-km reservaten...
pi_45973671
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef Monidique het volgende:
Du_ke, jij met je inhoudsloze oneliners toch altijd.
Juist.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973749
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt . Het werkt alleen als we op een constante snelheid rijden en dat zit er niet echt in.
En dus............
  zondag 4 februari 2007 @ 16:00:50 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45973940
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:
Wat een gelul.
Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.

Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:01:19 #130
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45973953
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.
Met die gemiddelde rijvaardigheid is niks mis. Je moet maar eens in andere landen gaan kijken hoe het daar met de gemiddelde rijvaardigheid gesteld is, dan lach je je rot.

Het is gewoon te druk geworden om 200 te rijden, zo simpel is het. Toen ik klein was reed m'n moeder ook gewoon 200 op de (bijna lege) snelweg.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:03:27 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974029
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom?
Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:03:35 #132
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45974032
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.

Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:04:01 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974046
Overigens interessant om op te merken dat vaak nadat je voorbij de kop van de file bent en je even door hebt kunnen rijden (bijvoorbeeld na een oprit) het verkeer vaak toch ineens weer stokt.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:05:14 #134
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45974088
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:05:49 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974107
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef GertvanderVolk het volgende:
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:07:42 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45974160
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:08:12 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974171
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef Lithion het volgende:
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
Nee, je kijkt naar de minimale snede van het netwerk.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:09:09 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974199
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:07 schreef Reya het volgende:
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:09:18 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974201
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef GertvanderVolk het volgende:
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
Nee, dat is geen gelul. Bij een lagere gemiddelde snelheid zijn de relatieve snelheidsverschillen kleiner, waardoor een regelmatigere stroom ontstaat. Een oorzaak van het ontstaan van files is namelijk dat mensen hun snelheid verder reduceren dan de snelheid van hun voorganger. Bij lagere snelheden is dit relatieve verschil kleiner en kan de 'normale' snelheid sneller hersteld worden waardoor achterliggers niet ook nóg verder in de ankers moeten.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:10:36 #140
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974235
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:10:38 #141
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45974237
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
  zondag 4 februari 2007 @ 16:11:40 #142
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974268
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Reya het volgende:
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
Dan zien we meteen dat het een simplistisch shitmodel is.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:12:15 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974297
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Lithion het volgende:
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45974312
Hocuspocus allemaal.
pi_45974321
* pberends is playing Prince & The NPG - Diamonds And Pearls
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:13:56 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974339
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:14:24 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974359
Houdoe! .
pi_45974458
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:18:01 #149
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974480
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Kleinere onderlinge snelheidsverschillen helpen dus bij het voorkomen van dit effekt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:19:55 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974557
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Het kantelpunt ligt bij "constant". Ik hoop dat je goed genoeg kunt rekenen dat een hogere constante snelheid ook zorgt voor meer auto's die op een meetpunt doorstromen. Daarmee is de stelling dat juist lagere constante snelheid daarvoor zorgt ontkracht.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')