Je hebt het over het stuk dat Emerson al in The Nice vertolkte en dat daar 'Rondo' heet. Tijdens het nummer deed hij de act die berucht werd als 'riding the organ'.... hij stak messen in het toetsenbord, zodat bepaalde tonen bleven aanhouden ... en dan sprong hij op het klavier en door middel van bewegingen van zijn lichaam 'liep' het orgel over het podium heen, met Emerson in het zadel ... deze grap heeft Emerson bij bijna al zijn optredens gedaan, óók in de jaren zeventig bij ELP ... maar ook later ... je kunt beelden ervan zien op de video/dvd 'Live at the Royal Albert Hall', opgenomen in 1993....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 01:52 schreef Beathoven het volgende:
Ze hebben destijds 'Blue Rondo a la Turk' van Dave Brubeck in een 4/4 Rockuitvoering gespeeld, het optreden staat ook online trouwens. De kunst van het afraggen van een hammond orgel![]()
Emerson, Lake & Palmer - Rondo
Tja. Het is zelfs van voor MIJN tijd ... en ik voel me al zo'n ouwe zak.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:52 schreef Mathijz het volgende:
Dat is een hele goede idd, van vet voor mijn tijd maar luister het wel eens
* Profiel checktquote:Op zondag 4 februari 2007 19:41 schreef bazbo het volgende:
<nogal een vileine sneer>
Jij durft.quote:Geregistreerd op: zondag 14 januari 2007 @ 01:11
Klopt.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef Beathoven het volgende:
eh.. Bazbo, dat mag hier ook
Het is juist de persoonlijke ervaringen die een stuk bijzonder maken en het verhaal van the Grand Wazoo is zo'n voorbeeld. Het is een goed geschreven en een hele bijzondere bijdrage GW!
quote:Op zondag 4 februari 2007 21:28 schreef bazbo het volgende:
[..]
Klopt.
Sorry, maar ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn. Ik ken The Grand Wazoo nogal goed. Dit is humor onderling. Had ik wat duidelijker moeten laten merken.
(Wat ik schreef tussen aanhalingstekens was iets dat een enthousiaste Fok-klant schreef naar aanleiding van de column van vandaag ... The Grand Wazoo reageerde daar ook weer op ... zie : http://frontpage.fok.nl/column/5121/1 ... snappie?)
TGW en ik kunnen UREN naar die ouwe progrock luisteren. ELP, King Crimson en Yes zijn de grote favorieten.
Ik moet eerlijk zeggen dat al die ELP platen me even lief zijn... als ik een favoriet moet aanwijzen, dan is het misschien toch ook wel 'Pictures At An Exhibition', vanwege de rauwe, eerlijke manier van opnemen.
En misschien wel het ALLERbeste dat ELP ooit heeft uitgebracht: 'Aquatarkus', het slot van 'Tarkus', te vinden op 'Welcome Back ....'
Peace, love and understanding,
bazbo
hm.. ok, iets deed me dat ook al vermoeden met die rubberen kipquote:Op zondag 4 februari 2007 21:28 schreef bazbo het volgende:
[..]
Klopt.
Sorry, maar ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn. Ik ken The Grand Wazoo nogal goed. Dit is humor onderling. Had ik wat duidelijker moeten laten merken.
TGW en ik kunnen UREN naar die ouwe progrock luisteren. ELP, King Crimson en Yes zijn de grote favorieten.
Ik moet eerlijk zeggen dat al die ELP platen me even lief zijn... als ik een favoriet moet aanwijzen, dan is het misschien toch ook wel 'Pictures At An Exhibition', vanwege de rauwe, eerlijke manier van opnemen.
En misschien wel het ALLERbeste dat ELP ooit heeft uitgebracht: 'Aquatarkus', het slot van 'Tarkus', te vinden op 'Welcome Back ....'
Peace, love and understanding,
bazbo
Fantastisch!quote:Op donderdag 13 september 2007 22:47 schreef n0r het volgende:
Ook toevallig, heb gisteren nog een LP van ze gekocht:
[mooie plaatjes]
Heel chill
Koel.quote:Op donderdag 13 september 2007 23:10 schreef n0r het volgende:
Ja ik las het, maar dat is geoon echt puur toeval
Ik heb alleen nog maar de kant met Lucky Man in de Medley geluisterd, maar vanavond gaan alle3 de platen dus gewoon helemaal gedraait worden
Ja, MENEER.quote:
welke nattejongensdroom?quote:
quote:› MUZIEKLEGENDE KEITH EMERSON NAAR ZOETERMEER :: 13-2-2009
De virtuoze toetsenist KEITH EMERSON verzorgt op vrijdag 17 juli met zijn band een eenmalig Nederlands optreden. Emerson is vooral bekend geworden als een van de drie oprichters van Emerson, Lake & Palmer.
Keith Emerson begon zijn muzikale carrière in de jaren ’60 met de band The Nice. Tijdens optredens van deze groep speelde hij met name op het fameuze Hammondorgel en later was hij een van de eerste toetsenisten die de modulaire Moog synthesizers in de rockmuziek gebruikte.
Zijn grootste successen kwamen met Emerson, Lake & Palmer in de jaren ‘70. Zes platina albums en grote wereldtournees waren het gevolg van hun enorme populariteit. Deze populariteit begon met een optreden op het Isle of Wight Pop Music Festival en doordat de hit Lucky Man veel op de radio werd gedraaid. Een van de grootste successen van EL&P was het optreden op het festival California Jam, met zo’n 350.000 toeschouwers. In 1978 ging de groep uit elkaar.
In de jaren ’90 kwam de band weer bij elkaar. Er werden enkele albums opgenomen en de band ging op tournee. In 1998 ging ieder weer zijn eigen weg en Keith Emerson richtte zijn Keith Emerson band op. In deze band, waarmee hij de Boerderij zal aandoen, zitten de volgende muzikanten: Keith Emerson (Keyboards), Marc Bonilla (Guitar and Vocals), Travis Davis (Bass) en Tony Pia (Drums). Tijdens het concert in de Boerderij zal Emerson niet alleen solomateriaal laten horen, maar ook werk van Emerson, Lake & Palmer.
KEITH EMERSON BAND FT MARC BONILLA
Vrijdag 17 juli 2009
Aanvang 20.30 uur, zaal open 19.30 uur
Toegang 27 euro (voorverkoop excl. servicekst), 30 euro (avondkassa indien beschikbaar).
Cultuurpodium Boerderij
Amerikaweg 145, Zoetermeer
www.boerderij.org
Ja, we gaan, schat!quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ben er ook bij! Geweldig dit!
quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:42 schreef Autobandje het volgende:
Ahhh ELP, supergoede groep. Erg bombastisch altijd, net waar ik van houd. Ik luister inmiddels al een paar jaar naar prog en ELP behoort wel tot de betere groepen. Enige jammere vind ik dat ze nooit een perfecte plaat hebben gemaakt, er staan op elke plaat wel een paar mindere nummers. Desalniettemin een topgroep! Favoriete plaat van mij is Brain Salad Surgery gevolgd door Trilogy en Tarkus.
Al ben ik meer van het Yes kamp
Ik draaide vroeger alleen kant A van Tarkus, dat was de perfecte plaat zolang je het niet omdraaidequote:Op woensdag 19 september 2007 09:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dat hoor ik vaker! Dat ze zogenaamd niet de perfecte plaat hebben gemaakt. Daar ben ik het niet mee eens. Tarkus vind ik bijvoorbeeld ook van het begin tot eind goed.
Fijn dat je van het Yes kamp bent. Ik ook. Maar dat is toch appels met peren vergelijken in dit geval?
Dit album krijgt van enkele critici de volgende beoordeling..quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:43 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik zag dit topic en moest meteen een nr opzetten dat ik zeker 10 jaar niet meer geluisterd heb
dank
Maar een artikel over ernstige elektronische muziek is er niet in terug te vinden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:38 schreef bazbo het volgende:
De aflevering PROG magazine verschijnt morgen.
ZIe de vorige aflevering van december.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 05:16 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Maar een artikel over ernstige elektronische muziek is er niet in terug te vinden.
quote:
Net gedaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 07:58 schreef bazbo het volgende:
Vandaag een jaar geleden alweer overleed Keith Emerson.
Laat ik Tarkus maar weer eens door de kamer heen knallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na afloop zaten we in de lobby van ons hotel iets te drinken. Doodstil daar. Tot de deuren opengingen en ik de gelegenheid kreeg om meneer Jobson te zeggen hoe zeer ik van de avond had genoten.
En vandaag kaarten weten te bemachtigen voor dit speciale concert op 28 juli 2017 in de Town Hall in Birmingham ...
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
quote:Op woensdag 26 september 2018 18:25 schreef Braindead2000 het volgende:
De Uitbraak, Rotterdam, tweede helft jaren '80. Tussen 20.00 uur en 21.00 uur happyhour, 1 gulden voor een biertje, 100 bier bestellen, 22.00 uur stomdronken, 23.00 uur kotsen, en de dansvloer onveilig maken als Peter Gunn gedraaid werd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |