abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 11:11:52 #176
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_46001449
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:09 schreef pfaf het volgende:

[..]

Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 5 februari 2007 @ 11:14:55 #177
153812 Frautie
Frautilicious
pi_46001536
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:51 schreef BertV het volgende:
Ah, en dan ook nog setjes?
Dan heb je de stang, en aan beide kanten zo'n schijf van 15 + wat extra.
Krijgt een ongetrainde man nog veel problemen mee.

Was 5 setjes 8 herhalingen

Eerste setje is opwarmen dus alleen stang. Daarna 5, 10, 15, 17,5 erbij

Wel met spotter natuurlijk...dus eerlijkheid dient mij te zeggen dat ik iig de eerste 3 reps zelf gedaan heb, en daarna had ik wel hulp nodig

Ik vind 't trouwens moeilijker om de stang de eerste keer "los" te tillen dan om de eerste reps te doen......

Denk meer dat 't dan een ego probleem zou zijn dan een fysiek probleem. Ik blijf een klein opdondertje
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:56 schreef Calyptus het volgende:
Het gemiddelde in België voor een man lag op 50kg 1 rep in België
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:31:52 #178
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_46001968
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef Celt het volgende:
nieuw centraal topic, krachttraining vs. vechtsport.

Maar tis wel makkelijk eerst lopen bashen, krijg je een kut opmerking terug dus je beeld is weer bevestigd...

Maar om op je eerste vraag terug te komen, er zijn idd bodybuilders die denken dat ze alles aankunnen omdat ze breed zijn, maar er zijn er genoeg die het niet doen.

Voor de mensen hier, ik ben een lurker , lees al mee vanaf deeltje 20 ofzo zonder te posten
36 Topics lurken? Vies vuil lurkbeest dat je bent!!!!!!!!!!!
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:14 schreef Frautie het volgende:

[..]

Was 5 setjes 8 herhalingen

Eerste setje is opwarmen dus alleen stang. Daarna 5, 10, 15, 17,5 erbij

Wel met spotter natuurlijk...dus eerlijkheid dient mij te zeggen dat ik iig de eerste 3 reps zelf gedaan heb, en daarna had ik wel hulp nodig

Ik vind 't trouwens moeilijker om de stang de eerste keer "los" te tillen dan om de eerste reps te doen......

Denk meer dat 't dan een ego probleem zou zijn dan een fysiek probleem. Ik blijf een klein opdondertje
[..]

Je kunt ook vragen of je spotter mee kan helpen met de stang eruit te tillen. En daarna zelf aan de slag te gaan.
ada fare stop stalking me
pi_46002175
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:56 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Het gemiddelde in België voor een man lag op 50kg 1 rep in België
Geloof ik direct... borstspieren en triceps... zijn gewoon spieren die in de praktijk nooit gebruikt worden.

Ik las ook dat bepaalde brandweer en politiekorpsen in Amerika 1 rep met iets minder dan het eigen lichaamsgewicht als toelatingseis hadden. (mannen)

Kan dus ook niet al te moeilijk zijn om snel op dat niveau te geraken eh.
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:14 schreef Frautie het volgende:

[..]

[..]
Dat is dan puur persoonlijk... Ik krijg 120 kg nog wel "los". Maar dan eh... zit ik vast.
Misschien wel met je lengte te maken idd.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_46002349
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wat is je eigen lichaamsgewicht?

Jij hebt het hier wel over 'bodybuilders' die dan stoer proberen te doen, maar zelf probeer je het net zo hard met je vechtsport. Ik geloof er inderdaad geen zak van, heeft niks met ego te maken maar als ik iemand van 80kg voor me heb staan breek ik zo z'n nek
Je kunt hoog of laag springen, maar er zijn zat bodybuilders die hun spieren zo trainen dat als Jajong 1 keer een onverwacht goed blok of klem zet dat ze pijn lijden. Aan de andere kant 1 goede klap raak en Jajong ligt jankend aan de kant. Het zijn twee verschillende dingen met hun eigen voordelen. Toch denk ik dat brute kracht het uiteindelijk toch aflegt tegen snelheid en doeltreffendheid, als je ooit K1 hebt gezien dan wint degene die het beste dat combineert.

Respect jongens voor elkaars sport, respect.
Verbaal terrorist
pi_46003908
Word.
pi_46007313
Eerste keer dat ik in deze topicreeks kom. Ik doe aan fitness (zo'n drie keer in de week). Nu probeerde ik laatst met bankdrukken zoveel mogelijk te drukken. Dit had ik al een tijd niet meer gedaan, omdat ik vaak in m'n eentje train. Ik had dacht ik m'n borstspieren wel redelijk warm had gemaakt, maar aan het einde van m'n training begon ik pijn te krijgen, op de plek waar (volgens mij) de borstspier hecht aan het gewricht (linkerkant). Ik drukte overigens 95 kilo, vond ik wel goed van mezelf

Ik heb toen een week lang niet getraind (alleen cardio) en afgelopen zaterdag probeerde ik te bankdrukken met alleen de stang (die maar 20 kilo is) en dat deed al pijn. Dat ik een blessure heb is dus wel duidelijk, maar mijn vraag is nu: zijn er oefeningen, die het herstel bevorderen? Ik heb dus last op de plek van de aanhechtings plek van borstspier...
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_46007851
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:43 schreef rthls het volgende:
Eerste keer dat ik in deze topicreeks kom. Ik doe aan fitness (zo'n drie keer in de week). Nu probeerde ik laatst met bankdrukken zoveel mogelijk te drukken. Dit had ik al een tijd niet meer gedaan, omdat ik vaak in m'n eentje train. Ik had dacht ik m'n borstspieren wel redelijk warm had gemaakt, maar aan het einde van m'n training begon ik pijn te krijgen, op de plek waar (volgens mij) de borstspier hecht aan het gewricht (linkerkant). Ik drukte overigens 95 kilo, vond ik wel goed van mezelf

Ik heb toen een week lang niet getraind (alleen cardio) en afgelopen zaterdag probeerde ik te bankdrukken met alleen de stang (die maar 20 kilo is) en dat deed al pijn. Dat ik een blessure heb is dus wel duidelijk, maar mijn vraag is nu: zijn er oefeningen, die het herstel bevorderen? Ik heb dus last op de plek van de aanhechtings plek van borstspier...
Lekker laten rusten. Als ik plat ga banken krijg ik ok altijd last me schouders door zo'n grapje. Ik druk nu alleen nog maar schuin.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46008172
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Je kunt hoog of laag springen, maar er zijn zat bodybuilders die hun spieren zo trainen dat als Jajong 1 keer een onverwacht goed blok of klem zet dat ze pijn lijden. Aan de andere kant 1 goede klap raak en Jajong ligt jankend aan de kant. Het zijn twee verschillende dingen met hun eigen voordelen. Toch denk ik dat brute kracht het uiteindelijk toch aflegt tegen snelheid en doeltreffendheid, als je ooit K1 hebt gezien dan wint degene die het beste dat combineert.

srry, ik snap je punt, maar K1 vind ik ECHT geen goed voorbeeld Niks qua grondvechten, veel freaks,...

Als ik conclusies zou mogen trekken is dat voor stand-up open klassa kracht/lengte/techniek/massa/snelheid allemaal verschrikkelijk belangrijk is. Degene die de gezondste balans heeft van de 5, maakt het meeste kans om te winnen.

Als je 1 mist moet je al verschrikkelijk goed zijn in de anderen om een topper te zijn. Mis je er 2 kun je niks gaan doen in de openklasse. Op een gegeven moment worden ze degressief minder belangrijk, en teveel massa kan zelf regressief werken door het hoger verbruik, wat kan leiden dat je vlugger uitgeput bent. Als topgewicht voor vechten zou ik de bewerking cm - 100 + 10/15 nemen. Een kerel van 1m75 kan dus het beste op 85/90 staan om erg sterk te zijn, een kerel van 1m95 rond de 105/110kg(mijn streefdoel), een kerel van 2m05 kan naar de 120kg streven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Calyptus op 05-02-2007 17:27:57 ]
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_46008470
Nog wat extra vraagjes

- Waar kun je een belgië cash een caliphervetmeter vinden? Niks bestellen en post e.d.

- Iemand een makkelijker manier om de bar voor Deadlifts te loaden/deloaden. Ik verspeel teveel energie en rustpauze met die shit om de bar wat op te tillen voor een extra grote schijf eraan te krijgen.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_46010718
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

ik ben hier redelijk mee eens, alleen moet ik wel zeggen dat er bij k1 teveel regels zijn, dus bij een free-fight op straat of in de kroeg zou ik toch mijn geld inzetten op de brute massa die mijn inziens icm de adrenaline toch behoorlijk effectief is.

Overigens is een combi natuurlijk het beste, massa snelheid en kracht. Die kracht/massa is alleen een nadeel als je zelf niet al te lang bent en als je nog voor wedstrijden de ring in wil, aangezien je dan in hogere gewichtsklasses komt en ineens tegen lange latten staat met een reach waar je u tegen zegt... Daarom boks ik geen wedstrijden meer, maar vind het wel prima zo.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_46011876
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Lekker laten rusten. Als ik plat ga banken krijg ik ok altijd last me schouders door zo'n grapje. Ik druk nu alleen nog maar schuin.
Hmm ok. Hoelang ongeveer? Of elke week even kijken of het pijn doet als ik weer druk?
Oh ja, toen ik zaterdag bankdrukte, was dat ook op de schuine...
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  maandag 5 februari 2007 @ 17:00:35 #188
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_46011879
dat er eens een admin die pubertjes van het forum kickt

Net week twee van Rippetoe afgerond, na 2.5 week ofzo Volgende keer alweer 3*5*55 full squat, gaat wel lukken. Ben niet zeker van 3*5*55 bench, dat squatten vermoeit namelijk nogal
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_46012824
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik ben hier redelijk mee eens, alleen moet ik wel zeggen dat er bij k1 teveel regels zijn, dus bij een free-fight op straat of in de kroeg zou ik toch mijn geld inzetten op de brute massa die mijn inziens icm de adrenaline toch behoorlijk effectief is.

Overigens is een combi natuurlijk het beste, massa snelheid en kracht. Die kracht/massa is alleen een nadeel als je zelf niet al te lang bent en als je nog voor wedstrijden de ring in wil, aangezien je dan in hogere gewichtsklasses komt en ineens tegen lange latten staat met een reach waar je u tegen zegt... Daarom boks ik geen wedstrijden meer, maar vind het wel prima zo.
Als het enkel boksen is, trainen op inside fighting. Als je kleiner bent maar sterker dan die kerels, is dat de manier om te winnen.

In MT loopt die tactiek recht tegen een knie aan(persoonlijk eens mogen doen )
pi_46014528
Is er geen fitness topic?
pi_46014710
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:24 schreef Elwood1802 het volgende:
Is er geen fitness topic?
powerlifting/krachttraining/fitness/bodybuilding/sterkste man/Olympisch liften is allemaal gebundeld in dit topic
pi_46014911
Lekker schema of niet J-Will.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:39:48 #193
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_46014997
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:31 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

36 Topics lurken? Vies vuil lurkbeest dat je bent!!!!!!!!!!!
observeer meer , tis net een soort big brother hier dus...
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:43:15 #194
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_46015132
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:00 schreef J-Will het volgende:
dat er eens een admin die pubertjes van het forum kickt

Net week twee van Rippetoe afgerond, na 2.5 week ofzo Volgende keer alweer 3*5*55 full squat, gaat wel lukken. Ben niet zeker van 3*5*55 bench, dat squatten vermoeit namelijk nogal
ik doe nu 4 weken ofzo 5x5 (tenminste, ongeveer want ik moets het schema natuurlijk aanpassen ) en ik merk echt goeie resultaten in kracht en ook massa

Vind het in ieder geval erg lekker trainen en ik heb gelukkig een rustige gym zodat ik niet hoef te wachten op andere mensen. Anders zou ik het ook nooit redden binnen 5 kwartier
pi_46015847
toevallig ondersite op exrx gevonden over lifting standards op je gewicht op de grote 3 en andere oefeningen Wel in pound.

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.htm
pi_46016053
Nou dan pleur ik het hier maar neer, ik ga dus vanaf morgen weer op fitness nadat ik een klein jaar gestopt ben. Toen ik 2 jaar geleden begon was ik 95 kg bij 1.97. Toen ik er af ging was ik 83 kg.
Aangezien ik dus gestopt ben zit ik weer op 96 en wil ik weer op de 80-85 komen. Moet ik dan gewoon hetzelfde schema volgen als een jaar of anderhalf geleden?
pi_46016157
Volgens mij moet jij gewoon lekker richting de 100kg gaan, maar dan wat spier aankomen en wat vet kwijtraken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46016210
Ik had maar 11 % vet oid, dus dat viel wel mee
pi_46017277
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik had maar 11 % vet oid, dus dat viel wel mee
Ik zou als ik jou was eerst wat spieren kweken en daarna af gaan vallen, dan gaat het namelijk een stuk sneller!
Voor als je daar geen zin in hebt en je wilt puur wat vet kwijt raken gewoon lekker cardioen
pi_46017814
jajong is de man

edit: nvm

[ Bericht 24% gewijzigd door Tommy_808 op 05-02-2007 20:02:23 ]
Only when close to death, you really feel alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')