Engeland heeft sinds deze wedstrijd niet voor niets een nieuwe bondscoach. De vorige werd na de November Test series ontslagen omdat het dramatisch ging. Het team is niet echt veranderd, al zijn er enkele debutanten en comebacks. Dus wie weet.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:16 schreef Leatherface het volgende:
Leuk.
Ik moet zeggen dat ik Rugby de laatste tijd niet echt meer heb gevolgd.
Heeft Engeland inmiddels weer een team dat om de hoofdprijs kan meestrijden, of is Frankrijk opnieuw torenhoog favoriet?
De 8 kwartfinalisten van het vorige toernooi plaatsen zich sowieso, de rest via kwalificatie. Er zijn 20 deelnemers, en het WK wordt iedere vier jaar gehouden. Dit jaar is het in Frankrijk, in september en oktober.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Cruoninga het volgende:
Hoe zit het eigenlijk precies met het wereldkampioenschap? Hoe plaats je je daarvoor? Hoeveel landen mogen er mee doen? Hoevaak wordt het gehouden?
Ja, de Tri Nations. Daar doen NZ, Aus en Z-Af aan mee.quote:Is er een vergelijkbaar 'Six-nations tournament' voor de landen van het zuidelijk halfrond? Wie doen daar dan aan mee behalve Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australiė?
Er doen de laatste jaren wat geruchten de ronde dat een gezamenlijk team van Fiji, Tonga en Samoa (The Pacific Islands) mee gaat doen aan de Tri-Nations. Of dit ook echt gaat gebeuren valt nog te bezien ivm het niveauverschil.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Cruoninga het volgende:
Is er een vergelijkbaar 'Six-nations tournament' voor de landen van het zuidelijk halfrond? Wie doen daar dan aan mee behalve Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australiė?
Zou leuk zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er doen de laatste jaren wat geruchten de ronde dat een gezamenlijk team van Fiji, Tonga en Samoa (The Pacific Islands) mee gaat doen aan de Tri-Nations. Of dit ook echt gaat gebeuren valt nog te bezien ivm het niveauverschil.
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:04 schreef Everia het volgende:
Het meest kijk ik uit naar Ierland - Engeland. Het normale rugby station (Landsdowne road) is namelijk dicht om verbouwd te worden, vandaar dat ze spelen in Croke Park. Dit is het stadion van het Gaelic voetbal, wat in Ierland de de meest populaire sport is. In 1920 opende de Engelsen het vuur op het publiek tijdens een Gaelic voetbal wedstrijd, iets wat in Ierland nog steeds erg gevoelig ligt.
De scene van die aanval op Croke Park is ook opgenomen in de film 'Michael Collins' met Liam Neeson en Alan Rickman, meen ik.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.
Wel een erg mooi stadion trouwens. Komt het vol (80.000 man) voor die rugby interland?
Zijn de landen van de six- en tri-nations automatisch elk jaar voor dat toernooi geplaatst? Zijn er geen enkele andere uitdagers die eventueel aan het niveau van de toplanden kunnen komen?
Opvallend is dat al die 9 toplanden onder Engelse invloedsfeer hebben gestaan, behalve Frankrijk en Italė. Hoe komt het dat zij goed zijn? Komen de beste Franse clubs toevallig uit Bretagne?
Italiė is van oudsher in ieder geval geen traditioneel rugbyland, maar ze waren altijd de beste van de niet - traditionele Europese landen (Frankrijk en de British Isles dus) en dus werd het 5 Nations Tournament uitgebreid met Italiė. Waarschijnlijk ook om de sport wat meer te internationaliseren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.
Wel een erg mooi stadion trouwens. Komt het vol (80.000 man) voor die rugby interland?
Zijn de landen van de six- en tri-nations automatisch elk jaar voor dat toernooi geplaatst? Zijn er geen enkele andere uitdagers die eventueel aan het niveau van de toplanden kunnen komen?
Opvallend is dat al die 9 toplanden onder Engelse invloedsfeer hebben gestaan, behalve Frankrijk en Italė. Hoe komt het dat zij goed zijn? Komen de beste Franse clubs toevallig uit Bretagne?
Belgie ligt centraal ten opzichte van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Drie thuiswedstrijden voor Argentinie in een Belgisch stadion betekent toch veel inkomsten van supporters die naar Belgie komen. Wat rugby betreft heeft Belgie er niets mee te maken, maar financieel slim is het wel. Misschien moet Amsterdam ook eens kijken of ze wat dat betreft niet wat centen kunnen verdienen. Veel goedkope luchtvaartmaatschappijen vliegen op Schiphol. Ik zie het wel zitten om Argentinie - Wales te gaan bekijken in de ArenA.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Everia het volgende:
Ik hoorde trouwens dat Belgie Argentinie heeft aangeboden dat het stadions kon gebruiken zodat dat land aan de six nations mee zou kunnen doen? Het lijkt mij logischer dat Argentinie aan de tri nations zou gaan deelnemen. En wat heeft Belgie hier nou weer mee te winnen...
Nou ja, het zal ook wel niet meer dan een gerucht zijn, hoewel het de competitie potentieel wel interessanter zou kunnen maken.
Juist niet met Union Jacks, maar met vlaggen met St. George's Cross erop (witte achtergrond, rood kruis).quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik vind Twickenham echt een geweldig stadion.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:58 schreef Chillmeister het volgende:
Zaterdag en dan ben ik in Twickenham om Engeland Italie te zien!
Ik ga liever voor Bóthar Lansdśnquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik vind Twickenham echt een geweldig stadion.
Zoals het er nu naar uitziet kan O'Driscoll misschien wel spelen; zijn blessure is minder erg dan oorspronkelijke gedacht. Er is dus nog hoopquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Aanstaande zondag dus de topper tussen Ierland en Frankrijk. Beide teams zien er goed uit, al zal Ierland het wel moeilijk krijgen als Brian O'Driscoll echt niet kan spelen vanwege een blessure. [...]
Niet in z'n eentje nee. Maar Jason Robinson is ook terug. Wanneer Engeland er op let dat ze niet meer zulke schoonheidsfoutjes maken als tegen Schotland (eerste try tegen), dan kunnen ze nog best wel eens winnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:06 schreef brc het volgende:
hey mensen!
iedereen nu denkt dat Engeland gaat winnen omdat johnny weer terug is want iedereen heeft het over hem enzo maar let maar op engeland wordt 2/3 ofzo want Johnny kan niet in zijn 1tje de Six nation winnne
maar ik zeg niet dat johnny slecht is hij is tog wel 1 van de beste kickers van de wereld
zelf hoop ik dat Ierland wint![]()
greatz my
Maar Shane Horgan ('Shaggy') is weer terug voor Ierland! Nou nog hopen dat O'Driscoll en Stringer fit zijn en Ierland heeft beschikking over alle topspelers.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:25 schreef Nielsch het volgende:
Injury update: Lewis Moody zal deze 6 Nations niet meer in actie komen voor Engeland na een schouderoperatie. Italie zal tegen Engeland niet kunnen beschikken over flanker Mauro Bergamasco en center Andrea Masi. Fly-half Andrea Scanavacca is echter weer terug na een blessure opgelopen in de eerste wedstrijd tegen Frankrijk. Peter Stringer en Brian O'Driscoll zijn nog steeds onzeker voor Ierland.
Lees net op de BBC website dat O'Driscoll en Stringer niet zullen meedoen tegen Frankrijk. Dat is een flinke aderlating voor Ierland en erg jammer voor de wedstrijd op zich, aangezien het vaak een genot is om O'Driscoll bezig te zien.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef Everia het volgende:
[..]
Maar Shane Horgan ('Shaggy') is weer terug voor Ierland! Nou nog hopen dat O'Driscoll en Stringer fit zijn en Ierland heeft beschikking over alle topspelers.
Zit "helaas" bij Sparta-PSV, maar hopen op 'n overwinning, zij het zonder Stringer en BOD. Kan nu al 'n beslissende wedstrijd zijn!quote:
quote:On the red button, the tournament will be presented in a multi-screen format for the first time - with live network coverage, alternative commentaries, updated highlights of the match in progress, and highlights from earlier games, plus live stats for every match.
ik heb m'n tv afgezet, die inleiding interesseert me zo nietquote:Op zondag 11 februari 2007 15:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kijk, dit soort inleidingen kun je alleen maar aan de BBC overlaten.
Nahja. Dat vind ik juist zo mooi aan dit soort wedstrijden. Dat hele gebeuren eromheen. Dat geschiedenis. Etc. Maar goed, ik ben dan ook Ierlandgek dus dit zal daar dan ook wel bij horenquote:Op zondag 11 februari 2007 15:38 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik heb m'n tv afgezet, die inleiding interesseert me zo niet
hihi
quote:Op zondag 11 februari 2007 16:12 schreef sararaats het volgende:
ik verwarde het rugby met het American Football
is daar eigenlijk een verschil in?
Jij een wasp fan?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:54 schreef phish852 het volgende:
[..]
Daar vraag je al snel om natuurlijk, met zo'n avatar![]()
Ok, maar wel geweldige trie op het eind.quote:
Want?quote:Op maandag 12 februari 2007 00:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ga jij eens gauw terug naar VBL! BARBAAR!![]()
ik denk nog steeds winst voor ierland met een marge van 5-10quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:49 schreef don-diablo het volgende:
Misschien dat ik van de week ff langs de bookies loop om wat geld te zetten op de aankomende topper: ierland - engeland
Wat denken jullie? Ik denk zelf dat Ierland gaat winnen met een marge van 5 tot 10 punten verschil.
Kun je nagaan hoeveel druk er op het Ierse team staat nu... zal een echte heksenketel zijn en verliezen van de Engelsen? Dan wordt het helemaal debiel... Ik ga wel de stad in vanavond, maar ik vraag me af in welke sfeer ik terecht ga komen...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:28 schreef knnth het volgende:
Dat is waar ook ja, voor 't eeerst Engelsen op Croke Park ... des te meer reden voor Ierland om de vloer met ze aan te vegen. Wat had ik er graag bij willen zijn. Nu kan ik niet eens kijken
[afbeelding]
![]()
In het rugby gaat het er meestal toch redelijk vreedzaam en vriendelijk aan toe?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:33 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel druk er op het Ierse team staat nu... zal een echte heksenketel zijn en verliezen van de Engelsen? Dan wordt het helemaal debiel... Ik ga wel de stad in vanavond, maar ik vraag me af in welke sfeer ik terecht ga komen...
Rugby is normaal gesproken inderdaad vreedzaam net zoals de rest van de sporten hier (zoals hurling en gaelic football).quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In het rugby gaat het er meestal toch redelijk vreedzaam en vriendelijk aan toe?
Of heb je al eens agressie meegemaakt rondom rugby-wedstrijden daar in Dublin?
Njah, Ierland - Engeland is altijd een zeer beladen clash. En die extra prikkel doet sommigen heetgebakerde mensen wat sneller de stoppen doorslaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Rugby is normaal gesproken inderdaad vreedzaam net zoals de rest van de sporten hier (zoals hurling en gaelic football).
Ik hoor echter net op de radio dat er al wat gevechten zijn uitgebroken...![]()
Ze brengen niets tegen Engeland,Ierland of frankrijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:52 schreef tong80 het volgende:
En afgelopen.
Mooi dat de Italianen echt mee kunnen doen.
Komt nog welquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ze brengen niets tegen Engeland,Ierland of frankrijk.
Dat is afwachten.quote:
En O'Gara doet dat dunnetjes over.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:43 schreef Leatherface het volgende:
Wilkinson trapt meteen de penalty kick binnen.
Hij geeft zijn visitekaartje al af.
Had niet anders verwachtquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
De Ieren gaan winnen
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
De Ieren gaan winnen
Ik ook niet echt.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:44 schreef sjimz het volgende:
Ik 'had het niet anders verwacht,,
Je hebt gelijk. Ze hebben trouwens ook nog eens een oefeninterland van Frankrijk gewonnen. Ze zijn dus echt een topland!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik meen mij zelfs te herinneren dat Argentinie afgelopen november wist te winnen van Engeland op Twickenham. Voor mijn gevoel is het raar als Argentinie mee gaat doen aan de Six Nations, aangezien dat toch een Europees / Noordelijk Halfrond toernooi is.
Ik hoop dat er voor die logistieke problemen een oplossing kan worden gevonden. Ik geloof dat de wereld rugby bond het plan steunt om Argentinie tot de Tri Nations toe te laten.quote:Meedoen aan de Tri-Nations (Zuidelijk-halfrond) past gewoon meer in het "plaatje", maar dan zijn er inderdaad de logistieke problemen. Argentinie is echt een rugbyland in opkomst en het zou zeker goed zijn voor het land en de kwaliteit van het rugby aldaar als ze jaarlijks uit zouden komen op een competatief toernooi.
Ik weet niet zeker of er echt een verbod voor werd ingesteld. Maar de meeste Europese coaches en spelers waren er in ieder geval niet al te enthousiast over.quote:Van wie kregen ze trouwens geen gehoor? Van de Europese Bond?
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar ik vind Argentina bij de 6 Nations ook niet echt leuk. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen. Dat is dus ook niet echt thuis en ook niet leuk voor de Argentijnse fans.
[..]
Yep, maar Argentinie zijn probleem is gewoon dat er in Zuid - of Noord Amerika verder geen andere sterke rugby - landen zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:54 schreef don-diablo het volgende:
Argentinie heeft laatst ook tegen The Northampton Saints gespeeld en the Saints hebben nog vrij goed gespeeld tegen hun. Wel verloren natuurlijk, maar het verschil was niet zoooo groot
Maar ik vind zelf ook dat Argentinie met meer toernooien mee zou moeten doen, het is een land dat zich kan meten met de top van Europa
Lees nou eens tong!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:23 schreef tong80 het volgende:
Als Argentiniė zo sterk is waarom doen ze dan niet mee in het Six-nations toernooi ?
En Australié en de All blacks er ook nog bijquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Ik denk dat ze six nations alleen voor europese landen willen houden. Om zo traditie trouw te blijven. Ik vind het uitzonderlijk jammer...Want ik geef Argentinie hele grote kans om de titel te winnen en succesvol te verdedigen.
Dan noem je het de World Cupquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Australié en de All blacks er ook nog bij
Ze komen op de langere termijn flink wat tekort tegen de Fransen en de Ieren en waarschijnlijk ook nog de Engelsen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Ik denk dat ze six nations alleen voor europese landen willen houden. Om zo traditie trouw te blijven. Ik vind het uitzonderlijk jammer...Want ik geef Argentinie hele grote kans om de titel te winnen en succesvol te verdedigen.
We zullen het zien in Frankrijk tijdens de World Cup.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:01 schreef don-diablo het volgende:
Kan zijn, maar ik geef ze wel een goede kans. Kijk naar Italie hoe die speelden tegen Schotland met passieIk zie Argentinie winnen op vechtlust en inzet. Maar het gebeurt toch niet, we kunnen er net zo lang over doorpraten
![]()
idd sjimz, ik ben iig heeeeeeeel benieuwd hoe alle landen het gaan doenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
We zullen het zien in Frankrijk tijdens de World Cup.
Zolang Wales verliest vind ik het best.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat Frankrijk gaat winnen van Engeland, al zou het voor de neutrale toeschouwer (en de Ierse en de Engelse) leuker zijn als Engeland weet te winnen. Dan zijn er nog drie landen in de race voor de titel. Ierland gaat van Schotland winnen en pakt daarmee de Triple Crown en Italie zal voor het eerst (denk ik) z'n tweede wedstrijd in een 6Nations toernooi winnen door Wales te verslaan.
eensquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zolang Wales verliest vind ik het best.
Met hun toevalsoverwinning 2 jaar geleden.
Gavin Henson![]()
![]()
De enige coole mensen van Wales zijn Jones & Jones
We zullen het zien in Frankrijk! Dat is het echte werkquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:39 schreef Nielsch het volgende:
Jullie zijn gewoon jaloersKomt zeker omdat het alweer sinds 1985 is dat Ierland de Six Nations heeft gewonnen.
Wanneer was het ook alweer voor het laatst dat Ierland uberhaupt de Grand Slam won?
(1948)
Argentinie gaat het niet redden!quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:16 schreef Nielsch het volgende:
Ierland komt tijdens het WK niet door de poulefase heen omdat ze gaan verliezen van Frankrijk en Argentinie![]()
Je weet maar nooit, al ze hun goede dag hebben en genoeg vechtlust tonen, dan is Ierland heus wel te verslaan door de poemas.quote:
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:58 schreef Turtle het volgende:
Dat we dit nog mee mogen maken!!!![]()
Zondag 11 maart , LIVE op Nederland 1: Engeland - Frankrijk vanaf 16.00 uur.
Het gerucht gaat dat afhankelijk van de kijkcijfers bij deze wedstrijd de NOS ook meer van het aanstaande WK gaat uitzenden.
Ik moet zeggen dat ik best wel de nodige sympathie heb gekregen voor de Italiaanse ploeg.quote:
Nee, hun allereerste wedstrijd (2000) wonnen ze ook van Schotland. Vorig jaar speelden ze nog gelijk tegen Wales. Dus het is wel hun meest succesvolle toernooi ooit met wel vier puntenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij mijn weten zijn het hun eerste 2 overwinningen in de Six Nations.
Dat verschilt ... gister moest bij de vierde waarschuwing iemand de sinbin in, terwijl het niet de enige speler was die die overtreding maakte ...quote:Op zondag 11 maart 2007 16:22 schreef borisz het volgende:
is het ook zo dat je bij 2 waarschuwingen moet brommen?
Precies de reden dat ik juich voor Engelandquote:Op zondag 11 maart 2007 17:11 schreef dndiek het volgende:
doe het voor Ierland
Wales ook niet echt dit jaarquote:Op zondag 11 maart 2007 17:13 schreef Domai het volgende:
Wales supporter hier, ik had een vriendinnetje uit Wales vroeger.
Mn 2e favoriete team is de All Blacks, maar die zijn hier niet aanwezig
Zeker mooie sport om te volgen.quote:
quote:Op zondag 11 maart 2007 17:38 schreef SNArky het volgende:
[..]
Thor, dat had ik je al een keer verteld in het centrale rugbytopic.
Ja, maar een maul een scrum noemen, vind ik toch best erg voor een professionele commentatorquote:Op zondag 11 maart 2007 17:40 schreef tong80 het volgende:
Zie nu pas dat het ook op Ned-1 is
Hans Brian is cool
quote:Op zondag 11 maart 2007 17:42 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ja, maar een maul een scrum noemen, vind ik toch best erg voor een professionele commentator.
Wanneer zei hij dat?quote:Op zondag 11 maart 2007 17:42 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ja, maar een maul een scrum noemen, vind ik toch best erg voor een professionele commentator.
Halverwege de tweede helft ergens.quote:Op zondag 11 maart 2007 17:45 schreef typtypo het volgende:
[..]
Wanneer zei hij dat?
Zei hij geen scrimage?
Het is over Okee engeland.![]()
![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk bedoelde hij scrimage, denk ik zo.quote:
Zeker, erg leuk om te zien.quote:
Goed idee dan kunnen ze een deel van hun energie kwijt.quote:Op zondag 11 maart 2007 17:50 schreef SNArky het volgende:
"Alle ouders moeten nu hun kinderen op rugby doen"
Ja inderdaad.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Was leuk om te zien op de NOS.
quote:Op zondag 11 maart 2007 18:30 schreef tong80 het volgende:
Ik ken ook niet de finesses. Basis dingen wel zoals de bal mag niet naar voren worden gegooid. Maar er zijn daar dan weer uitzonderingen op. Die ik niet ken.Maar een beetje sportliefhebber kan hier van genieten. Zelf vind ik het altijd bewonderenswaardig dat het bij zo'n fysieke sport zelden uit de hand loopt. You give some you get some.
P
Ik ken ook niet alle finesses ik denk dat je die alleen maar kent als je het zelf ooit gespeeld hebt.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:30 schreef tong80 het volgende:
Ik ken ook niet de finesses. Basis dingen wel zoals de bal mag niet naar voren worden gegooid. Maar er zijn daar dan weer uitzonderingen op. Die ik niet ken.Maar een beetje sportliefhebber kan hier van genieten. Zelf vind ik het altijd bewonderenswaardig dat het bij zo'n fysieke sport zelden uit de hand loopt. You give some you get some.
De autumn tour en de tri-nations gaan ze echt niet live uitzenden en of er samenvattingen van komen betwijfel ik ook. Afgelopen jaar stonden de tri-nations uitslagen niet eens op teletekst. De kansen dat ze in de toekomst meer aandacht gaat besteden aan de Six Nations hangen ook af van de feedback op en de kijkcijfers van Engeland - Frankrijk, maar schat ik redelijk hoog in. Aan het WK zal zeker aandacht besteed gaan worden, maar of dat in de vorm van live-wedstrijden is, is nog niet duidelijk. Tijdens het vorige WK zat ik in Engeland, dus ik weet eigenlijk niet of de NOS er toen iets mee gedaan heeft.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:43 schreef knnth het volgende:
World Cup, Six Nations, Tri Nations, Autumn Tour ... genoeg om uit te zenden, ik hoop wel dat ze 't gaan doen.
Best bekeken programma op dat tijdstip is al heel wat, vind ik.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:07 schreef Nielsch het volgende:
De wedstrijd van gisteren heeft op Nederland 1 ongeveer 330.000 kijkers getrokken en was daarmee het best bekeken programma tussen 4 en 6 uur 's middags. Of het echter aan de doelstellingen van de NOS heeft voldaan weet ik niet
Die opmerking heb ik gemist, wat zei hij precies?quote:Op maandag 12 maart 2007 18:15 schreef Turtle het volgende:
Hans Brian deed het toch goed, met redelijk simpele en heldere uitleg voor mensen die de sport niet kennen.
Als studiogast deed Yves Kummer het ook uitstekend, vooral zn opmerking over ouders die hun kinderen aan het rugbyen moeten zetten was briljant.
Volgende week weer??
Dat alle ouders hun kinderen op rugby moesten doen, zodat ze respectvol met anderen om leren gaan.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Die opmerking heb ik gemist, wat zei hij precies?
Anti-climax, ik verwachtte een of andere geniale one-linerquote:Op maandag 12 maart 2007 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat alle ouders hun kinderen op rugby moesten doen, zodat ze respectvol met anderen om leren gaan.
mooi gezegd en ook best waarquote:Op maandag 12 maart 2007 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat alle ouders hun kinderen op rugby moesten doen, zodat ze respectvol met anderen om leren gaan.
quote:Als er ter plekke een speler overlijdt, wed ik dat alle spelers met de handen een gat graven, het lijk erin donderen, grond aanstampen, het volkslied zingen en weer verder spelen.
Sheepshaggers worden ze genoemdquote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:30 schreef Leatherface het volgende:
Grappig dat fans van Ierland de Welshmen en Schotten vaak schapenhoeders noemen.
Alsof er op Ierland niet meer schapen dan mensen zijn.
Als de beeb iets uitzendt, moet je daar altijd naar zappenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:28 schreef zBus het volgende:
Word de komende wedstrijd ook uitgezonden door de NOS of moet ik naar de bbc zappen?
Parijs-Nice wordt live uitgezonden op zaterdag en zondag (dus geen live rugby):quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:28 schreef zBus het volgende:
Word de komende wedstrijd ook uitgezonden door de NOS of moet ik naar de bbc zappen?
Tsja wielrennen zal nog altijd wel meer kijkers trekken dan rugby dus echt kwalijk nemen kun je het de NOS niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Parijs-Nice wordt live uitgezonden op zaterdag en zondag (dus geen live rugby):
http://www.nos.nl/nosstud(...)dingen/zaterdag.html
http://www.nos.nl/nosstud(...)endingen/zondag.html
Yep.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja wielrennen zal nog altijd wel meer kijkers trekken dan rugby dus echt kwalijk nemen kun je het de NOS niet.
Hoewel ik veel sympahtie voor ierland heb gun ik de italianen toch ook hun overwinnig of gelijkspel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:19 schreef phish852 het volgende:
![]()
yea!
en o'Gara maakt het ook nog even mooi af. Hopelijk kunnen ze zodirect door drukken, het zou mooi zijn als ze wat punten kunnen vergaren.
Laten ze trouwens maar gewoon de wedstrijd winnen.
Thanxquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:51 schreef knnth het volgende:
SHIT ik moet over 10 minuutjes weg. Maar ben op tijd op de bestemmin om de tweede helft van Frankrijk-Schotland te zien.
Veel plezier nog, lui!
Ja dat is zo.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:02 schreef phish852 het volgende:
Zou je denken dat het een nadeel is, dat de Ieren eerder moeten dan de Fransen? Ik denk het eigenlijk wel, ze weten namelijk wat ze goed moeten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |