abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45799436
Aanstaande zaterdag begint het Six Nations 2007 toernooi. De zes beste rugbylanden van het noordelijk halfrond strijden 5 weekenden lang om de Six Nations Trophy en de officieuze Europese landentitel. In het jaar van het Wereldkampioenschap Rugby is de Six Nations een belangrijk toernooi om te zien hoe de landen ervoor staan. Titelverdediger Frankrijk opent het toernooi zaterdag met een uitwedstrijd tegen Italie. Op diezelfde dag zal Engeland het in een uitverkocht Twickenham (82.000 man) onder de nieuwe bondscoach Brian Ashton opnemen tegen Schotland. Een dag later zal Wales rugbyen tegen Ierland.

Deelnemende landen:

- Engeland
- Wales
- Ierland
- Schotland
- Frankrijk
- Italie

Schema:

Saturday, 03 February 2007
England v Scotland, 17:00
Italy v France, 14:30

--------------------------------------------------------------------------------

Sunday, 04 February 2007
Wales v Ireland, 16:00

--------------------------------------------------------------------------------

Saturday, 10 February 2007
England v Italy, 14:30
Scotland v Wales, 16:30

Sunday, 11 February 2007
Ireland v France, 16:00

Saturday, 24 February 2007
France v Wales, 21:00
Ireland v England, 18:30
Scotland v Italy, 16:00

Saturday, 10 March 2007
Italy v Wales, 16:30
Scotland v Ireland, 14:30

Sunday, 11 March 2007
England v France, 16:00

Saturday, 17 March 2007
France v Scotland, 16:30
Italy v Ireland, 14:30
Wales v England, 18:30

Veel van de wedstrijden zullen worden uitgezonden op de BBC. Om te kijken welke wedstrijd wanneer wordt uitgezonden, klik hier.
pi_45799527
Owja, en ik heb vandaag kaartjes weten te bemachtigen voor Engeland - Schotland dit weekend!!! Hoewel ik hoop dat Wales het toernooi wint, zal ik het zaterdag zeker naar m'n zin hebben! Tevens is deze wedstrijd de comeback van Jonny Wilkinson, die na de door hem gewonnen WK finale van Engeland tegen Australie in 2003 door blessureleed geen wedstrijd meer voor Engeland speelde. Wat zal dat een kabaal worden in Twickers !

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2007 19:14:32 ]
pi_45799628
Leuk.

Ik moet zeggen dat ik Rugby de laatste tijd niet echt meer heb gevolgd.

Heeft Engeland inmiddels weer een team dat om de hoofdprijs kan meestrijden, of is Frankrijk opnieuw torenhoog favoriet?
pi_45799888
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:16 schreef Leatherface het volgende:
Leuk.

Ik moet zeggen dat ik Rugby de laatste tijd niet echt meer heb gevolgd.

Heeft Engeland inmiddels weer een team dat om de hoofdprijs kan meestrijden, of is Frankrijk opnieuw torenhoog favoriet?
Engeland heeft sinds deze wedstrijd niet voor niets een nieuwe bondscoach. De vorige werd na de November Test series ontslagen omdat het dramatisch ging. Het team is niet echt veranderd, al zijn er enkele debutanten en comebacks. Dus wie weet.
pi_45860358
Misschien moet ik het maar eens beter gaan volgen. De sport en de sfeer eromheen houden me altijd wel aan de buis als ik toevallig langs BBC zap.
Mooie clashes met de Keltische landen tegen Engeland.

Hoe zit het eigenlijk precies met het wereldkampioenschap? Hoe plaats je je daarvoor? Hoeveel landen mogen er mee doen? Hoevaak wordt het gehouden?
Is er een vergelijkbaar 'Six-nations tournament' voor de landen van het zuidelijk halfrond? Wie doen daar dan aan mee behalve Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australiė?
pi_45864588
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Cruoninga het volgende:

Hoe zit het eigenlijk precies met het wereldkampioenschap? Hoe plaats je je daarvoor? Hoeveel landen mogen er mee doen? Hoevaak wordt het gehouden?
De 8 kwartfinalisten van het vorige toernooi plaatsen zich sowieso, de rest via kwalificatie. Er zijn 20 deelnemers, en het WK wordt iedere vier jaar gehouden. Dit jaar is het in Frankrijk, in september en oktober.
quote:
Is er een vergelijkbaar 'Six-nations tournament' voor de landen van het zuidelijk halfrond? Wie doen daar dan aan mee behalve Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australiė?
Ja, de Tri Nations. Daar doen NZ, Aus en Z-Af aan mee.
pi_45874844
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Cruoninga het volgende:

Er doen de laatste jaren wat geruchten de ronde dat een gezamenlijk team van Fiji, Tonga en Samoa (The Pacific Islands) mee gaat doen aan de Tri-Nations. Of dit ook echt gaat gebeuren valt nog te bezien ivm het niveauverschil.
pi_45876314
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er doen de laatste jaren wat geruchten de ronde dat een gezamenlijk team van Fiji, Tonga en Samoa (The Pacific Islands) mee gaat doen aan de Tri-Nations. Of dit ook echt gaat gebeuren valt nog te bezien ivm het niveauverschil.
Zou leuk zijn.

Een beetje hetzelfde idee als het cricket team van de West Indies.

Misschien dat dit het rugby op die eilanden een boost kan geven.

In de 7s is met name Fiji trouwens behoorlijk sterk. Hopelijk dat op die manier het rugby union ook in de lift komt.
pi_45878107
Ik heb er ook weer zin in

Ben natuurlijk voor Ierland (woon in Dublin) en de mannen van Brian O'Driscoll maken dit jaar zeker een kans op het kampioenschap. Ze deden het erg goed tijdens de herfst internationals dus dat beloofd wat. Spannend gaat het in ieder geval wel worden.

Het meest kijk ik uit naar Ierland - Engeland. Het normale rugby station (Landsdowne road) is namelijk dicht om verbouwd te worden, vandaar dat ze spelen in Croke Park. Dit is het stadion van het Gaelic voetbal, wat in Ierland de de meest populaire sport is. In 1920 opende de Engelsen het vuur op het publiek tijdens een Gaelic voetbal wedstrijd, iets wat in Ierland nog steeds erg gevoelig ligt.

Anyway, die wedstrijd wordt een event waar heel het land naar gaat kijken. Ik woon niet ver van het stadion dus wij gaan ook de straat op. Hebben helaas geen kaartjes kunnen bemachtigen .

Laten we ook niet te veel op de zaken vooruit lopen. De eerste wedstrijd is Wales in Cardiff en dat zal nog best lastig voor ze worden denk ik. Wales heeft weer een sterk team dit jaar.
pi_45880745
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:04 schreef Everia het volgende:
Het meest kijk ik uit naar Ierland - Engeland. Het normale rugby station (Landsdowne road) is namelijk dicht om verbouwd te worden, vandaar dat ze spelen in Croke Park. Dit is het stadion van het Gaelic voetbal, wat in Ierland de de meest populaire sport is. In 1920 opende de Engelsen het vuur op het publiek tijdens een Gaelic voetbal wedstrijd, iets wat in Ierland nog steeds erg gevoelig ligt.
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.
Wel een erg mooi stadion trouwens. Komt het vol (80.000 man) voor die rugby interland?

Zijn de landen van de six- en tri-nations automatisch elk jaar voor dat toernooi geplaatst? Zijn er geen enkele andere uitdagers die eventueel aan het niveau van de toplanden kunnen komen?
Opvallend is dat al die 9 toplanden onder Engelse invloedsfeer hebben gestaan, behalve Frankrijk en Italė. Hoe komt het dat zij goed zijn? Komen de beste Franse clubs toevallig uit Bretagne?
pi_45881117
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.
Wel een erg mooi stadion trouwens. Komt het vol (80.000 man) voor die rugby interland?

Zijn de landen van de six- en tri-nations automatisch elk jaar voor dat toernooi geplaatst? Zijn er geen enkele andere uitdagers die eventueel aan het niveau van de toplanden kunnen komen?
Opvallend is dat al die 9 toplanden onder Engelse invloedsfeer hebben gestaan, behalve Frankrijk en Italė. Hoe komt het dat zij goed zijn? Komen de beste Franse clubs toevallig uit Bretagne?
De scene van die aanval op Croke Park is ook opgenomen in de film 'Michael Collins' met Liam Neeson en Alan Rickman, meen ik.

De landen die meedoen aan de six- en tri-nations staan gewoon vast. Het niveauverschil tussen deze zes en drie landen met de rest is gewoon te groot. Toch worden er af en toe veranderingen doorgevoerd. Voor het jaar 2000 was de Six Nations namelijk nog de Five Nations, zonder Italie. Hoewel Italie een goed rugbyland is, is het verschil met de andere vijf deelnemers aan de Six Nations nog best groot, al lijkt dat verschil ieder jaar iets kleiner te worden. Op het zuidelijk halfrond maakt Argentinie de laatste jaren veel progressie. In november 2006 won dit land zelfs uit tegen Engeland een belangrijke oefenwedstrijd.

Er worden geloof ik ook nog een B en C Six Nations gespeeld, waar landen wel kunnen promoveren en degraderen. Ik weet dit trouwens niet heel zeker.

De beste Franse clubs komen uit Parijs (Stade Francais), Toulouse en Biarritz.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2007 13:50:52 ]
pi_45881486
quote:

[..]

Italiė is van oudsher in ieder geval geen traditioneel rugbyland, maar ze waren altijd de beste van de niet - traditionele Europese landen (Frankrijk en de British Isles dus) en dus werd het 5 Nations Tournament uitgebreid met Italiė. Waarschijnlijk ook om de sport wat meer te internationaliseren.

In Frankrijk was rugby in de eerste instantie vooral populair in Normandiė en Bretagne, dus inderdaad de gebieden die dicht bij Engeland liggen. Het zijn ook Engelse kooplui die de sport daar hebben geintroduceerd. Maar tegenwoordig is rugby zo'n beetje overal in Frankrijk populair. Er zijn ook sterke clubs uit Biarritz (Frans Baskenland), Perpignan (dicht bij Cataloniė) en Clermont Ferrand (in het midden van het land). En interlands in Parijs of Marseille zijn vaak ook volledig uitverkocht.
pi_45881599
Croke Park zit al vol. Probeer maar eens kaartjes te krijgen; onmogelijk. Iedereen die ik ken wil er heen, ook de mensen die niet eens van rugby houden.

Ook wat betreft het rugby was er nog heel wat gedoe. De GAA (Gaelic voetbal en hurling bond) die eigenaar is van Croke Park wilde eigenlijk niet dat er 'engelse sporten' in hun stadion gespeeld zouden worden. Uiteindelijk zijn ze er min of meer toe gedwongen, omdat het enige andere stadion dat nog een redelijk formaat heeft dus een tijd dicht is voor uitbreidingen.

Die film is idd met Liam Neeson (als Michael Collins) en Alan Rickman (De Valera). Zeker de moeite waard, die film!

Ik hoorde trouwens dat Belgie Argentinie heeft aangeboden dat het stadions kon gebruiken zodat dat land aan de six nations mee zou kunnen doen? Het lijkt mij logischer dat Argentinie aan de tri nations zou gaan deelnemen. En wat heeft Belgie hier nou weer mee te winnen...
Nou ja, het zal ook wel niet meer dan een gerucht zijn, hoewel het de competitie potentieel wel interessanter zou kunnen maken.
pi_45882140
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Everia het volgende:

Ik hoorde trouwens dat Belgie Argentinie heeft aangeboden dat het stadions kon gebruiken zodat dat land aan de six nations mee zou kunnen doen? Het lijkt mij logischer dat Argentinie aan de tri nations zou gaan deelnemen. En wat heeft Belgie hier nou weer mee te winnen...
Nou ja, het zal ook wel niet meer dan een gerucht zijn, hoewel het de competitie potentieel wel interessanter zou kunnen maken.
Belgie ligt centraal ten opzichte van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Drie thuiswedstrijden voor Argentinie in een Belgisch stadion betekent toch veel inkomsten van supporters die naar Belgie komen. Wat rugby betreft heeft Belgie er niets mee te maken, maar financieel slim is het wel. Misschien moet Amsterdam ook eens kijken of ze wat dat betreft niet wat centen kunnen verdienen. Veel goedkope luchtvaartmaatschappijen vliegen op Schiphol. Ik zie het wel zitten om Argentinie - Wales te gaan bekijken in de ArenA.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 februari 2007 @ 14:50:34 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45971691
leuk
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 5 februari 2007 @ 21:08:50 #16
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46020809
Na een lange tijd van afwezigheid op FokForum, doe ik tijdens de Six Nations toch weer even mee.

Want wat beloven deze Six Nations toch mooi te worden!
Eerst Frankrijk die erg sterk speelden (uiteraard wel tegen Italiė, maar het zag er goed uit) toen de daadwerkelijke comeback van Engeland (die straks wat mij betreft een goede kans maken op het WK en nu toch ook al tijdens dit toernooi) en dan de wedstrijd van gisteren: Wales - Ierland; zo'n sterke wedstrijd had ik om eerlijk te zijn nog niet vaak gezien!

Ik denk dat Ierland en Frankrijk de beste kaarten hebben om de Six Nations binnen te halen. En wil het toeval dat beide teams elkaar volgende week treffen in Dublin!
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_46028063
Het was erg gaaf afgelopen weekend op Twickenham. 82000 man in zo'n stadion blijft toch indrukwekkend. De zeer succesvolle terugkeer van Wilkinson was mooi om mee te maken. Hij kreeg echt een staande ovatie tijdens zijn publiekswissel. Het rugby zag er goed uit, het weer was lekker en de sfeer prima. Kortom, een geslaagde dag. Dit weekend weer gewoon 6 Nations op TV kijken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:31:52 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46032260
Hij maakte zelfs een try die eigenlijk geen try was ! Toch slecht dat de video referee dat niet zag, maar het was wel mooi voor Jonno zelf

http://www.youtube.com/watch?v=p9IGBC7aqFk
pi_46032535
Aanstaande zondag dus de topper tussen Ierland en Frankrijk. Beide teams zien er goed uit, al zal Ierland het wel moeilijk krijgen als Brian O'Driscoll echt niet kan spelen vanwege een blessure. Engeland zal het op zaterdag denk ik niet heel moeilijk krijgen tegen Italie als ze net zo spelen als afgelopen zaterdag. Wales tegen Schotland kan nog wel eens gelijk opgaan, maar ik denk toch dat Wales hem gaat pakken.

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 09:57:44 ]
pi_46032656
Hopelijk is het net zo'n wedstrijd als vorig jaar tussen Ierland en Frankrijk, maar van mij mag Ierland uiteindelijk winnen
pi_46032980
quote:

[..]

Juist niet met Union Jacks, maar met vlaggen met St. George's Cross erop (witte achtergrond, rood kruis).
pi_46033934
Zaterdag en dan ben ik in Twickenham om Engeland Italie te zien!
pi_46034928
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:58 schreef Chillmeister het volgende:
Zaterdag en dan ben ik in Twickenham om Engeland Italie te zien!
Veel plezier! Ik vind Twickenham echt een geweldig stadion.
pi_46034976
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik vind Twickenham echt een geweldig stadion.
Ik ga liever voor Bóthar Lansdśn
pi_46035272
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ga liever voor Bóthar Lansdśn
Gaat een beetje lastig dit jaar
pi_46035284
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gaat een beetje lastig dit jaar
Ja maar ik ben er al een keer geweest
pi_46038517
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Aanstaande zondag dus de topper tussen Ierland en Frankrijk. Beide teams zien er goed uit, al zal Ierland het wel moeilijk krijgen als Brian O'Driscoll echt niet kan spelen vanwege een blessure. [...]
Zoals het er nu naar uitziet kan O'Driscoll misschien wel spelen; zijn blessure is minder erg dan oorspronkelijke gedacht. Er is dus nog hoop

Helaas is nu gebleken dat Peter Stringer (scrum half voor Ierland) een 'hair line fracture' (sorry, zou niet weten hoe ik dat moet vertalen) in zijn rechterhand heeft opgelopen in de wedstrijd van zondag, en het is maar de vraag of hij tegen Frankrijk kan uitkomen. Geen goed nieuws voor Ierland dus.
pi_46040483
Het zou mooi zijn voor Ierland (en het publiek en het rugby in het algemeen) als O'Driscoll dit weekend kan spelen. Laten we het hopen. Heb net nog een keer zijn try tegen Wales gezien, wat een geweldige aanval. De voorbereidende trap van Murphy op zichzelf was magnifiek en de pass van O'Gara op O'Driscoll was mooi getimed.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:06:34 #30
168160 brc
Bredase Rugby Club
pi_46045256
hey mensen!

iedereen nu denkt dat Engeland gaat winnen omdat johnny weer terug is want iedereen heeft het over hem enzo maar let maar op engeland wordt 2/3 ofzo want Johnny kan niet in zijn 1tje de Six nation winnne

maar ik zeg niet dat johnny slecht is hij is tog wel 1 van de beste kickers van de wereld
zelf hoop ik dat Ierland wint

greatz my
pi_46045296
Ik denk dat bijna niemand verwacht dat Engeland gaat winnen hoor.
De grote favoriet is nog steeds Frankrijk en in mindere mate Ierland.
pi_46047667
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:06 schreef brc het volgende:
hey mensen!

iedereen nu denkt dat Engeland gaat winnen omdat johnny weer terug is want iedereen heeft het over hem enzo maar let maar op engeland wordt 2/3 ofzo want Johnny kan niet in zijn 1tje de Six nation winnne

maar ik zeg niet dat johnny slecht is hij is tog wel 1 van de beste kickers van de wereld
zelf hoop ik dat Ierland wint

greatz my
Niet in z'n eentje nee. Maar Jason Robinson is ook terug. Wanneer Engeland er op let dat ze niet meer zulke schoonheidsfoutjes maken als tegen Schotland (eerste try tegen), dan kunnen ze nog best wel eens winnen.
pi_46061775
* knnth meldt

Zoals altijd voor Ierland.
pi_46099263
We doen bij onze club al een aantal jaren mee met de fantasyleague van scrum.com. Erg leuk en je gaat op een heel andere manier naar de six-nations kijken. Je bent niet voor een land maar voor individuele spelers.

http://scrum.fantasyleague.com/Index.aspx
pi_46103647
Injury update: Lewis Moody zal deze 6 Nations niet meer in actie komen voor Engeland na een schouderoperatie. Italie zal tegen Engeland niet kunnen beschikken over flanker Mauro Bergamasco en center Andrea Masi. Fly-half Andrea Scanavacca is echter weer terug na een blessure opgelopen in de eerste wedstrijd tegen Frankrijk. Peter Stringer en Brian O'Driscoll zijn nog steeds onzeker voor Ierland.
pi_46104475
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:25 schreef Nielsch het volgende:
Injury update: Lewis Moody zal deze 6 Nations niet meer in actie komen voor Engeland na een schouderoperatie. Italie zal tegen Engeland niet kunnen beschikken over flanker Mauro Bergamasco en center Andrea Masi. Fly-half Andrea Scanavacca is echter weer terug na een blessure opgelopen in de eerste wedstrijd tegen Frankrijk. Peter Stringer en Brian O'Driscoll zijn nog steeds onzeker voor Ierland.
Maar Shane Horgan ('Shaggy') is weer terug voor Ierland! Nou nog hopen dat O'Driscoll en Stringer fit zijn en Ierland heeft beschikking over alle topspelers.
pi_46140288
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef Everia het volgende:

[..]

Maar Shane Horgan ('Shaggy') is weer terug voor Ierland! Nou nog hopen dat O'Driscoll en Stringer fit zijn en Ierland heeft beschikking over alle topspelers.
Lees net op de BBC website dat O'Driscoll en Stringer niet zullen meedoen tegen Frankrijk. Dat is een flinke aderlating voor Ierland en erg jammer voor de wedstrijd op zich, aangezien het vaak een genot is om O'Driscoll bezig te zien.
pi_46140513
Ow, dat had ik nog niet gezien. Das geen best nieuws idd.
pi_46142204
Oei ... zou nog zomaar eens een beslissend pot kunnen worden ... balen
pi_46166931
Vanmiddag om half drie de kick-off van Engeland - Italie (op BBC 1) gevolgd door Schotland - Wales. Mijn voorspelling is dat Engeland de eerste wedstrijd wint en Wales de tweede!
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 05:01:53 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_46194738
Schotland doet het goed in tegenstelling tot jouw voorspelling.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 11 februari 2007 @ 12:04:41 #42
130081 manou
me love me boyfriend
pi_46197399
EIRE EIRE EIRE EIRE!!
pi_46197410
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:04 schreef manou het volgende:
EIRE EIRE EIRE EIRE!!
pi_46197985
quote:
EIRE EIRE EIRE EIRE!!
pi_46198015
quote:
EIRE EIRE EIRE EIRE!!
Zit "helaas" bij Sparta-PSV, maar hopen op 'n overwinning, zij het zonder Stringer en BOD. Kan nu al 'n beslissende wedstrijd zijn!
pi_46198035
Voorpret @ http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/rugby_union/default.stm .

15.30 uur NL tijd begin van de uitzending @ BBC1; aftrap om 16.00 uur.

Jammer dat dit niet beschikbaar is:
quote:
On the red button, the tournament will be presented in a multi-screen format for the first time - with live network coverage, alternative commentaries, updated highlights of the match in progress, and highlights from earlier games, plus live stats for every match.
pi_46205386
Uitzending @ BBC1 begint zo .
pi_46205438
Het gaat beginnen
* sjimz heeft ierland shirtje al aan!
pi_46205453
woei, ga zeker kijken
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_46205492
Dik 80.000 man in Croke Park .
pi_46205792
Kijk, dit soort inleidingen kun je alleen maar aan de BBC overlaten .
pi_46205833
Idd... Hulde
pi_46205862
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kijk, dit soort inleidingen kun je alleen maar aan de BBC overlaten .
ik heb m'n tv afgezet, die inleiding interesseert me zo niet

hihi
Werewolf
pi_46206246
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:38 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik heb m'n tv afgezet, die inleiding interesseert me zo niet

hihi
Nahja. Dat vind ik juist zo mooi aan dit soort wedstrijden. Dat hele gebeuren eromheen. Dat geschiedenis. Etc. Maar goed, ik ben dan ook Ierlandgek dus dit zal daar dan ook wel bij horen .
  zondag 11 februari 2007 @ 15:50:16 #55
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46206309
jonny

wat een vent, zoveel blessures en 3 jaar niet spelen en dan zo'n fantastische comeback

Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46206714
Schitterend .
pi_46206727
Irelands Call!
  zondag 11 februari 2007 @ 16:04:54 #58
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46206809
quote:
EIRE EIRE EIRE EIRE!!
Last.FM
pi_46207096
ik verwarde het rugby met het American Football

sorry

[ Bericht 21% gewijzigd door Pinnenmutske op 11-02-2007 16:17:39 ]
Werewolf
pi_46207172
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:12 schreef sararaats het volgende:
ik verwarde het rugby met het American Football

is daar eigenlijk een verschil in?
pi_46208136
EIRE!!!!!!!!!!!
  zondag 11 februari 2007 @ 16:49:38 #62
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46208421
Wat een prachtige try van Ierland!! plus de geweldige tackle van Murphy.

Ze hebben zich goed terug gevochten, maar ik vrees dat het nog erg moeilijk wordt voor de Ieren.
Last.FM
pi_46208438
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:38 schreef sjimz het volgende:
EIRE!!!!!!!!!!!
Jij was toch voor Wales?
pi_46208461
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:50 schreef Jasza het volgende:

[..]

Jij was toch voor Wales?
Wil je ruzie?????
pi_46208477
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:51 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wil je ruzie?????
  zondag 11 februari 2007 @ 16:54:31 #66
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46208550
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:51 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wil je ruzie?????
Daar vraag je al snel om natuurlijk, met zo'n avatar
Last.FM
pi_46208939
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:54 schreef phish852 het volgende:

[..]

Daar vraag je al snel om natuurlijk, met zo'n avatar
Jij een wasp fan?
pi_46208948
quote:
Op zondag 11 februari 2007 16:51 schreef Jasza het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik voor die sheepshaggers ben?
  zondag 11 februari 2007 @ 17:08:46 #69
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46209080
ik bedoel de avatar van Jasza natuurlijk
Last.FM
  zondag 11 februari 2007 @ 17:33:32 #70
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46210040
hoe zal fields of athenry straks klinken op croke park, tegen de engelsen!
Last.FM
pi_46210638
Hoe hebben ze het weg kunnen geven
  zondag 11 februari 2007 @ 17:52:41 #72
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_46210694
........... wat een wedstrijd.

"...and how french to spoil an party like that"
Last.FM
pi_46210766
Kutfransen .
  zondag 11 februari 2007 @ 17:58:51 #74
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46210894
Zonde zeg. Zo goed terug komen en dan weer weg geven.
Over 2 weken Engeland - Ierland.
pi_46211895
Kuthanen
  Trouwste user 2022 zondag 11 februari 2007 @ 19:19:35 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_46213339
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kutfransen .
Ok, maar wel geweldige trie op het eind.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46226106
Godver....

Die bal op de paal
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_46226124
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:44 schreef dndiek het volgende:
Godver....

Die bal op de paal
Ga jij eens gauw terug naar VBL! BARBAAR!
pi_46226146
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ga jij eens gauw terug naar VBL! BARBAAR!
Want?
pi_46226171
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:46 schreef dndiek het volgende:

[..]

Want?
Niets
pi_46229225
Die laatste try van van Frankrijk had NOOIT gemaakt mogen worden. Drie fucking tackles werden gewoon gemist. Het was wel de beste en spannendste wedstrijd van de hele 6 Nations 2007! Zeker naar wat de dag ervoor is vertoond. Hoewel het redelijk potten waren was het op zaterdag zeker niet spannend.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:49:30 #82
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46258711
Misschien dat ik van de week ff langs de bookies loop om wat geld te zetten op de aankomende topper: ierland - engeland

Wat denken jullie? Ik denk zelf dat Ierland gaat winnen met een marge van 5 tot 10 punten verschil.
pi_46258893
Ierland, hands down
pi_46259933
Het zou voor de spanning in de Six Nations zeer mooi zijn als Ierland van Engeland weet te winnen. Na de deceptie van afgelopen weekend op Croke Park gun ik het ze ook eigenlijk wel.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 11:04:19 #85
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_46618521
* schopje *

Vandaag maar liefst 3 wedstrijden!

Is dat waarom ze het Manic Saturday noemen? Ik dacht dat deze term gebruikt werd voor de dag dat Engeland tegen Frankrijk zou moeten spelen. Of is het om nog een andere reden?
... ♥ ik mis je ♥
pi_46619080
Game on!
pi_46619105
Ik kijk vooral erg uit naar Ierland - Engeland vanavond. Weet Ierland te winnen dan wordt het vervolg van de 6 Nations heel erg leuk!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 11:50:44 #88
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46619365
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:49 schreef don-diablo het volgende:
Misschien dat ik van de week ff langs de bookies loop om wat geld te zetten op de aankomende topper: ierland - engeland

Wat denken jullie? Ik denk zelf dat Ierland gaat winnen met een marge van 5 tot 10 punten verschil.
ik denk nog steeds winst voor ierland met een marge van 5-10

denk dat O'Driscoll wel het verschil zal maken
pi_46624410
Hier in Dublin staat echt alles in het teken van de wedstrijd... op de radio is alles bla bla bla over de wedstrijd, op tv hetzelfde, in de stad ook. Erg beladen wedstrijd. Voor het eerst wordt het Engels volkslied gespeeld op de ' heilige grond' van Croke Park. Best een spannende sfeer en misschien gebeurt er iets minder aangenaams vandaag... Er zijn hier namelijk nogal wat fanatiekelingen die het ongehoord vinden dat dit gebeurt...

Ik hoop natuurlijk dat Engeland wint... Wilkinson speelt echter wel voor Engeland.
pi_46624805
Dat is waar ook ja, voor 't eeerst Engelsen op Croke Park ... des te meer reden voor Ierland om de vloer met ze aan te vegen. Wat had ik er graag bij willen zijn. Nu kan ik niet eens kijken

pi_46624951
Ah leuk.

Mooie match up vandaag.
pi_46624964
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:28 schreef knnth het volgende:
Dat is waar ook ja, voor 't eeerst Engelsen op Croke Park ... des te meer reden voor Ierland om de vloer met ze aan te vegen. Wat had ik er graag bij willen zijn. Nu kan ik niet eens kijken

[afbeelding]

Kun je nagaan hoeveel druk er op het Ierse team staat nu... zal een echte heksenketel zijn en verliezen van de Engelsen? Dan wordt het helemaal debiel... Ik ga wel de stad in vanavond, maar ik vraag me af in welke sfeer ik terecht ga komen...
pi_46625001
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:33 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoeveel druk er op het Ierse team staat nu... zal een echte heksenketel zijn en verliezen van de Engelsen? Dan wordt het helemaal debiel... Ik ga wel de stad in vanavond, maar ik vraag me af in welke sfeer ik terecht ga komen...
In het rugby gaat het er meestal toch redelijk vreedzaam en vriendelijk aan toe?

Of heb je al eens agressie meegemaakt rondom rugby-wedstrijden daar in Dublin?
pi_46625039
Ik heb wel 'ns met een zatte kop in Dublin na Ierland-Wales (54-12 ofzo) alle Welshmen aangesproken dat ze niet zo slecht waren, "you didn't lost, you just ended second" ... konden ze nog best hebben "as long as you beat the English"
pi_46625354
Wanneer is trouwens het WK ook alweer?

September of oktober toch?

Daar kijk ik echt naar uit. Frankrijk, dat voor eigen publiek natuurlijk aan torenhoge verwachtingen moet voldoen. Een hopelijk herrezen Engeland met Wilkinson en Robinson. The All Blacks die hopelijk weer eens kunnen vlammen. En The Wallabies en Springboks zullen uiteraard ook weer sterk voor de dag komen.

Dat moet echt een mooie strijd worden.
pi_46625471
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

In het rugby gaat het er meestal toch redelijk vreedzaam en vriendelijk aan toe?

Of heb je al eens agressie meegemaakt rondom rugby-wedstrijden daar in Dublin?
Rugby is normaal gesproken inderdaad vreedzaam net zoals de rest van de sporten hier (zoals hurling en gaelic football).

Ik hoor echter net op de radio dat er al wat gevechten zijn uitgebroken...
pi_46625978
Domme Schotten
pi_46626003
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:04 schreef knnth het volgende:
Domme Schotten
pi_46626011
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:47 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Rugby is normaal gesproken inderdaad vreedzaam net zoals de rest van de sporten hier (zoals hurling en gaelic football).

Ik hoor echter net op de radio dat er al wat gevechten zijn uitgebroken...
Njah, Ierland - Engeland is altijd een zeer beladen clash. En die extra prikkel doet sommigen heetgebakerde mensen wat sneller de stoppen doorslaan.
pi_46626083
Gaat Italia zowaar eens een six nations - duel winnen?
pi_46626099
Nou, dat was ook snel afgelopen. Schotland geeft even in 6 minuten 21 punten weg...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_46626130
Wat een begin, al 21-0 voor Italie.
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 februari 2007 @ 17:26:50 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_46628516
17-24 inmiddels. Heb het begin gemist helaas.

Trouwste user 2022 zaterdag 24 februari 2007 @ 17:39:08 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_46628877
17-30.

Sensationeel.

Trouwste user 2022 zaterdag 24 februari 2007 @ 17:46:28 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_46629102
17-37

Trouwste user 2022 zaterdag 24 februari 2007 @ 17:52:03 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_46629292
En afgelopen.

Mooi dat de Italianen echt mee kunnen doen.

pi_46629441
Respect voor de Italianen.

Hun eerste uitoverwinning in de 6 nations.

Ze gaan toch stapje voor stapje vooruit.
pi_46629478
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:52 schreef tong80 het volgende:
En afgelopen.

Mooi dat de Italianen echt mee kunnen doen.

Ze brengen niets tegen Engeland,Ierland of frankrijk.
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 februari 2007 @ 17:59:11 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_46629503
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze brengen niets tegen Engeland,Ierland of frankrijk.
Komt nog wel

pi_46629574
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Komt nog wel

Dat is afwachten.

Maar ze rechtvaardigen hun toelating tot dit toernooi wel. Ze bewijzen zich te kunnen meten met de zwakkeren van de sterke jongens.
pi_46629719
Over een klein half uurtje dus de kraker in Dublin:

Ierland vs Engeland.

Benieuwd of Wilkinson weer kan stunten.
pi_46630686
Wilkinson trapt meteen de penalty kick binnen.

Hij geeft zijn visitekaartje al af.
pi_46630757
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:43 schreef Leatherface het volgende:
Wilkinson trapt meteen de penalty kick binnen.

Hij geeft zijn visitekaartje al af.
En O'Gara doet dat dunnetjes over.
pi_46633270
De Ieren gaan winnen
pi_46633389
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
De Ieren gaan winnen
Had niet anders verwacht
pi_46633460
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
De Ieren gaan winnen
Hoera
pi_46634198
43 - 13 overwinning voor Eire. Zeer overtuigend.

Desondanks hebben ze het niet meer in eigen hand voor wat betreft de eindoverwinning. Ze moeten hopen op een slippertje van Frankrijk.
pi_46636099
Nu Frankrijk - Wales, vanuit het Stade de France.

Stand 3 - 7 in het voordeel van de Welshmen, na een klein kwartier.
pi_46636130
Ow, opnieuw een try van Wales nu.
pi_46639445
Frankrijk wint met 32 - 21 van Wales.

Les Coqs blijven tot dusver als enige team ongeslagen in de competitie.
pi_46639498
Ik 'had het niet anders verwacht,,
pi_46639600
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:44 schreef sjimz het volgende:
Ik 'had het niet anders verwacht,,
Ik ook niet echt.

Frankrijk blijft dus in de race voor de grand slam.
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:33 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_46640237
Ja maar eerlijk is eerlijk ze spelen het mooi.

pi_46644927
IIIIIIIIIIIIIIRELAND, IIIIIIIIIRELAND, TOGETHER STANDING TALL

winnen die kuthanen toch, grmbl
pi_46703257
Mooi weekendje rugby. Het begin van Italie tegen Schotland was sensationeel, wat een blunders bij Schotland zeg. Erg leuk voor die Italianen dat ze een keer een uitwedstrijd hebben gewonnen en wat een zwarte dag voor het Schotse rugby. Ook Ierland - Engeland op Croke Park was erg mooi. Ik had van tevoren een documentaire gezien over de geschiedenis van het stadion en de massamoord van fans die daar is gepleegd door Engelse soldaten. Ook voor de wedstrijd liepen de emoties bij sommigen hoog op, maar het was mooi hoe de Ierse fans rustig bleven tijdens 'God Save The Queen'. Voetbalfans kunnen daar een mooi voorbeeld aan nemen.
pi_46723113
Nog even rugbynieuws vanuit de andere kant van de wereld:

Argentinie heeft zich kandidaat gesteld om eventueel als vierde land bij de Tri Nations (Nieuw Zeeland, Australie, Zuid Afrika te komen).

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/rugby_union/6399563.stm

Zou leuk zijn als ze werden toegelaten. Ik weet niet echt hoe hoog hun niveau is. Op het oog lijken NZ, Aus en Z-Af mij toch wel sterker, maar ik denk dat Argentinie niets onderdoet voor Wales, Schotland, Italie. Right?

Het zou wel een goede boost voor hun zijn.
pi_46723366
Ik las net trouwens wat meer over die kwestie rondom Argentinie.

Ze zijn dus zeker een sterk rugbyland (wonnen niet lang geleden van Wales, Schotland en Italie en speelden gelijk tegen Engeland), maar het is vooral ook wel een logistiek probleem dat ze nergens bijhoren.

Argentinie is behoorlijk geisoleerd. Ze zijn eigenlijk het enige echt sterke rugbyland op het Amerikaanse continent, dus een soort van Pan - Amerikaans toernooi is niet echt een optie. Eerder vroegen ze al of ze bij de Six Nations mochten. Dat zou de makkelijkste optie zijn geweest, omdat hun meeste spelers in Europa spelen. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen, maar er werd geen gehoor aan geven.

Wellicht mogen ze dus wel bij de Tri Nations. Wat dan een probleem zou kunnen vormen is dat het botst met de Europese competities en verder ook de lange reisafstanden. Het reizen tussen aan de ene kant Zuid Afrika en de andere kant Australie / Nieuw Zeeland wordt vaak al als een probleem ervaren.
pi_46723477
Ik meen mij zelfs te herinneren dat Argentinie afgelopen november wist te winnen van Engeland op Twickenham. Voor mijn gevoel is het raar als Argentinie mee gaat doen aan de Six Nations, aangezien dat toch een Europees / Noordelijk Halfrond toernooi is. Meedoen aan de Tri-Nations (Zuidelijk-halfrond) past gewoon meer in het "plaatje", maar dan zijn er inderdaad de logistieke problemen. Argentinie is echt een rugbyland in opkomst en het zou zeker goed zijn voor het land en de kwaliteit van het rugby aldaar als ze jaarlijks uit zouden komen op een competatief toernooi.

Van wie kregen ze trouwens geen gehoor? Van de Europese Bond?
pi_46723599
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik meen mij zelfs te herinneren dat Argentinie afgelopen november wist te winnen van Engeland op Twickenham. Voor mijn gevoel is het raar als Argentinie mee gaat doen aan de Six Nations, aangezien dat toch een Europees / Noordelijk Halfrond toernooi is.
Je hebt gelijk. Ze hebben trouwens ook nog eens een oefeninterland van Frankrijk gewonnen. Ze zijn dus echt een topland!

Maar ik vind Argentina bij de 6 Nations ook niet echt leuk. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen. Dat is dus ook niet echt thuis en ook niet leuk voor de Argentijnse fans.
quote:
Meedoen aan de Tri-Nations (Zuidelijk-halfrond) past gewoon meer in het "plaatje", maar dan zijn er inderdaad de logistieke problemen. Argentinie is echt een rugbyland in opkomst en het zou zeker goed zijn voor het land en de kwaliteit van het rugby aldaar als ze jaarlijks uit zouden komen op een competatief toernooi.
Ik hoop dat er voor die logistieke problemen een oplossing kan worden gevonden. Ik geloof dat de wereld rugby bond het plan steunt om Argentinie tot de Tri Nations toe te laten.

Op basis van hun sterkte en prestaties verdienen ze het ook. En door meer competitie met de grote landen kunnen ze ook alleen maar doorgroeien.
quote:
Van wie kregen ze trouwens geen gehoor? Van de Europese Bond?
Ik weet niet zeker of er echt een verbod voor werd ingesteld. Maar de meeste Europese coaches en spelers waren er in ieder geval niet al te enthousiast over.
pi_46724409
Aankomend weekend even geen Six Nations, maar het weekend daarna de topper tussen Engeland en Frankrijk! Wint Frankrijk die wedstrijd, dan winnen ze zo goed als zeker de Six Nations en de weg naar de Grand Slam is dan ook niet al te moeilijk meer. Echter, als Engeland wint dan gaat het nog tussen drie landen: Ierland, Engeland en Frankrijk. Er hangt dus een hoop af van die wedstrijd en ik hoop dus ook voor de spanning in het toernooi dat Engeland wint, al zal dat nog een hele opgave worden.
pi_46724447
Daar komt bij dat volgende ronde Ierland de Triple Crown kan winnen als ze Schotland verslaan (zal wel lukken denk ik).
pi_46724506
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:39 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar ik vind Argentina bij de 6 Nations ook niet echt leuk. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen. Dat is dus ook niet echt thuis en ook niet leuk voor de Argentijnse fans.
[..]
, ze zouden hun wedstrijden dan in Belgie gaan spelen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:54:41 #133
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46733058
Argentinie heeft laatst ook tegen The Northampton Saints gespeeld en the Saints hebben nog vrij goed gespeeld tegen hun. Wel verloren natuurlijk, maar het verschil was niet zoooo groot

Maar ik vind zelf ook dat Argentinie met meer toernooien mee zou moeten doen, het is een land dat zich kan meten met de top van Europa
pi_46733691
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:54 schreef don-diablo het volgende:
Argentinie heeft laatst ook tegen The Northampton Saints gespeeld en the Saints hebben nog vrij goed gespeeld tegen hun. Wel verloren natuurlijk, maar het verschil was niet zoooo groot

Maar ik vind zelf ook dat Argentinie met meer toernooien mee zou moeten doen, het is een land dat zich kan meten met de top van Europa
Yep, maar Argentinie zijn probleem is gewoon dat er in Zuid - of Noord Amerika verder geen andere sterke rugby - landen zijn.

Het is wat dat betreft een geisoleerd rugbyland.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 16:23:42 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_46736279
Als Argentiniė zo sterk is waarom doen ze dan niet mee in het Six-nations toernooi ?

pi_46736506
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:23 schreef tong80 het volgende:
Als Argentiniė zo sterk is waarom doen ze dan niet mee in het Six-nations toernooi ?

Lees nou eens tong!

Six Nations is een toernooi tussen de 6 sterkste Europese landen
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 16:31:03 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_46736545
Ja toen ik het poste dacht ik al, Tong wat een domme vraag.

pi_46736567
Ze hebben herhaaldelijk aan de IRB (International Rugby Board) gevraagd of ze mee mogen doen met de Six Nations, maar die houden het (om onduidelijke redenen) een beetje tegen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:31:11 #139
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46746197
Ik denk dat ze six nations alleen voor europese landen willen houden. Om zo traditie trouw te blijven. Ik vind het uitzonderlijk jammer...Want ik geef Argentinie hele grote kans om de titel te winnen en succesvol te verdedigen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 20:40:03 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_46746595
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Ik denk dat ze six nations alleen voor europese landen willen houden. Om zo traditie trouw te blijven. Ik vind het uitzonderlijk jammer...Want ik geef Argentinie hele grote kans om de titel te winnen en succesvol te verdedigen.
En Australié en de All blacks er ook nog bij

pi_46746641
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

En Australié en de All blacks er ook nog bij

Dan noem je het de World Cup
En dan halen we Zuid-Afrika,Japan,USA,Tonga,Samoa en Fiji er ook maar bij!
pi_46746668
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Ze komen op de langere termijn flink wat tekort tegen de Fransen en de Ieren en waarschijnlijk ook nog de Engelsen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:01:09 #143
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46747518
Kan zijn, maar ik geef ze wel een goede kans. Kijk naar Italie hoe die speelden tegen Schotland met passie Ik zie Argentinie winnen op vechtlust en inzet. Maar het gebeurt toch niet, we kunnen er net zo lang over doorpraten
pi_46747568
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:01 schreef don-diablo het volgende:
Kan zijn, maar ik geef ze wel een goede kans. Kijk naar Italie hoe die speelden tegen Schotland met passie Ik zie Argentinie winnen op vechtlust en inzet. Maar het gebeurt toch niet, we kunnen er net zo lang over doorpraten
We zullen het zien in Frankrijk tijdens de World Cup.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:03:13 #145
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46754043
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:02 schreef sjimz het volgende:

[..]

We zullen het zien in Frankrijk tijdens de World Cup.
idd sjimz, ik ben iig heeeeeeeel benieuwd hoe alle landen het gaan doen

jij bent voor ierland, maar ik ben inmiddels wel een beetje voor engeland aangezien ik hier woon

Gelukkig een topic met mensen die reageren op rugby, hoef ik dus niet tegen mezelf te praten
pi_46754144
Waar zal het eigenlijk uitgezonden worden? Dan moet ik nog even snel 'n abonnement nemen ofzo, of 'n digitaal kastje enz.

Los van mijn Ierland-adoratie gun ik de All Blacks trouwens ook wel de titel, maar dat is offtopic want dit topic gaat over 6N, niet over de world cup
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:00:38 #147
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46772833
Tijdens de world cup ga ik iig lekker voor de tv zitten met mn australie rugby shirt replica en wat biertjes om te genieten van het rugby. Daar zullen weinig mensen tussen kunnen komen

nog voorspellingen voor de komende speelronde? Ik denk dat frankrijk niet zo overtuigend gaat winnen van de engelsen. Ik verwacht wel winst, maar ik denk met een klein verschil. Wat jullie?

pi_46777987
Ik denk wel dat Frankrijk gaat winnen van Engeland, al zou het voor de neutrale toeschouwer (en de Ierse en de Engelse) leuker zijn als Engeland weet te winnen. Dan zijn er nog drie landen in de race voor de titel. Ierland gaat van Schotland winnen en pakt daarmee de Triple Crown en Italie zal voor het eerst (denk ik) z'n tweede wedstrijd in een 6Nations toernooi winnen door Wales te verslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 17:17:29 ]
pi_46778055
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat Frankrijk gaat winnen van Engeland, al zou het voor de neutrale toeschouwer (en de Ierse en de Engelse) leuker zijn als Engeland weet te winnen. Dan zijn er nog drie landen in de race voor de titel. Ierland gaat van Schotland winnen en pakt daarmee de Triple Crown en Italie zal voor het eerst (denk ik) z'n tweede wedstrijd in een 6Nations toernooi winnen door Wales te verslaan.
Zolang Wales verliest vind ik het best.
Met hun toevalsoverwinning 2 jaar geleden.
Gavin Henson

De enige coole mensen van Wales zijn Jones & Jones
pi_46780726
Wales had een heel goed team tijdens de Six Nations twee jaar geleden. Daarna kwamen alle blessures en gezeik met de coach.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 18:51:51 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:30:44 #151
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46784567
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:18 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zolang Wales verliest vind ik het best.
Met hun toevalsoverwinning 2 jaar geleden.
Gavin Henson

De enige coole mensen van Wales zijn Jones & Jones
eens

en eens
pi_46784645
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:30 schreef don-diablo het volgende:

[..]

eens

en eens
Kijk, nog een kenner!
pi_46784878
Jullie zijn gewoon jaloers Komt zeker omdat het alweer sinds 1985 is dat Ierland de Six Five Nations heeft gewonnen.

Wanneer was het ook alweer voor het laatst dat Ierland uberhaupt de Grand Slam won?

(1948)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 20:39:42 ]
pi_46784943
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:39 schreef Nielsch het volgende:
Jullie zijn gewoon jaloers Komt zeker omdat het alweer sinds 1985 is dat Ierland de Six Nations heeft gewonnen.

Wanneer was het ook alweer voor het laatst dat Ierland uberhaupt de Grand Slam won?

(1948)
We zullen het zien in Frankrijk! Dat is het echte werk
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:50:36 #155
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46785279
mee eens sjimz! zekerss nu O'Driscoll weer terug is. Daar gaan we nog veel van zien
pi_46786379
Ierland komt tijdens het WK niet door de poulefase heen omdat ze gaan verliezen van Frankrijk en Argentinie
pi_46786616
De blessure van Jason Robinson is waarschijnlijk op tijd genezen voor de wedstrijd Engeland - Frankrijk. Al was die nieuwe wing van Engeland, die Strettle, ook niet slecht, maar ik zie daar liever Robinson staan.
pi_46787164
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:16 schreef Nielsch het volgende:
Ierland komt tijdens het WK niet door de poulefase heen omdat ze gaan verliezen van Frankrijk en Argentinie
Argentinie gaat het niet redden!
pi_46797526
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

Argentinie gaat het niet redden!
Je weet maar nooit, al ze hun goede dag hebben en genoeg vechtlust tonen, dan is Ierland heus wel te verslaan door de poemas.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2007 08:30:40 ]
pi_47006734
Dat we dit nog mee mogen maken!!!

Zondag 11 maart , LIVE op Nederland 1: Engeland - Frankrijk vanaf 16.00 uur.

Ga uiteraard op de bbc kijken, maar ben stiekum toch wel benieuwd naar het Nederlandse commentaar (zal wel Hans Brian worden).

Het gerucht gaat dat afhankelijk van de kijkcijfers bij deze wedstrijd de NOS ook meer van het aanstaande WK gaat uitzenden.
pi_47007052
Zozozozozo! Goeie Zaak ... behalve dat ik altijd jeuk krijg als ze het hebben over 'driekwarten' en 'voorwaartsen' dus dat wordt gewoon good ol' BBC.
pi_47008032
Ik ga ook op de BBC kijken, maar het is mooi dat er een belangrijke rugbywedstrijd live wordt uitgezonden op de Nederlandse televisie. Aan de andere kant loont het wellicht om op Nederland 1 te kijken: meer kijkcijfers zullen een signaal uitzenden naar de NOS.
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:43:46 #163
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47015998
ik kan de bookies iig vergeten om op frankrijk geld te zetten..

de odds voor als frankrijk wint van engeland: 1,40/1 (laat maar)
pi_47017711
En wat zijn de odds dat Engeland wint, volgens de bookies?
pi_47019270
Ben er niet zo thuis in, maar ik vind wel dit: http://www.online-betting-guide.co.uk/england-v-france.htm

3,60/1 voor Engeland, 1,36/1 voor Frankrijk, 23/1 voor gelijkspel
pi_47019611
Hmm voor dat bedrag zou ik wel een gokje willen wagen op Engeland.
pi_47023721
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:58 schreef Turtle het volgende:
Dat we dit nog mee mogen maken!!!

Zondag 11 maart , LIVE op Nederland 1: Engeland - Frankrijk vanaf 16.00 uur.

Het gerucht gaat dat afhankelijk van de kijkcijfers bij deze wedstrijd de NOS ook meer van het aanstaande WK gaat uitzenden.
pi_47123210
Mooie, sfeervolle samenvatting net van Ierland-Engeland
pi_47124274
Smerige elleboog van die Schotse schapenhoeder.
pi_47124904
Grappig dat fans van Ierland de Welshmen en Schotten vaak schapenhoeders noemen.

Alsof er op Ierland niet meer schapen dan mensen zijn.
pi_47125982
Prachtige overwinning!

pffffff zwak optreden.
pi_47126097
Nipte zege voor the Irishmen.

Ze mogen nog blijven hopen, als Frankrijk faalt tegen Engeland.
pi_47126296
Zo meteen Italiė - Wales.

Benieuwd of de Italianen na de knappe zege op Murrayfield opnieuw een Six Nations - pot kunnen winnen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 maart 2007 @ 16:55:01 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_47127124
Goeie start Italiė

pi_47127220
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:55 schreef tong80 het volgende:
Goeie start Italiė

Ik moet zeggen dat ik best wel de nodige sympathie heb gekregen voor de Italiaanse ploeg.

Leuk om te zien dat zo'n 'nieuw' land stapje voor stapje beter wordt.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 maart 2007 @ 17:19:03 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_47127779
Ruststand 13-7

pi_47129495
2e winst op een rij voor Italie
pi_47129538
Bravo Italia

Nu al twee zeges op rij. is dit een record voor hun in de Six Nations?
pi_47130140
Bij mijn weten zijn het hun eerste 2 overwinningen in de Six Nations.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 maart 2007 @ 18:47:41 #180
7889 tong80
Spleenheup
pi_47130258
Erg knap. Lekker fanatieke supporters ook.

pi_47143995
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij mijn weten zijn het hun eerste 2 overwinningen in de Six Nations.
Nee, hun allereerste wedstrijd (2000) wonnen ze ook van Schotland. Vorig jaar speelden ze nog gelijk tegen Wales. Dus het is wel hun meest succesvolle toernooi ooit met wel vier punten
  zondag 11 maart 2007 @ 11:30:59 #182
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47148736
ik vind het echt top van Italie dat ze hebben gewonnen. Want ze hebben niet echt spelers die van wereldklasse zijn op Mirco Bergamasco na dan. Gewoon een goede teamprestatie
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2007 @ 15:48:15 #183
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47157058
we gaan bijna weer beginnen
pi_47157087
Nu op de NOS, wat een coole sport is het toch om af en toe te zien. Relaxte gast in de studio nu ook erbij, niet op al te moeilijk niveau gelijk uitleggen, maar wel op een fijne toon en wat leuke weetjes etc. dat is altijd leuk, niet iedereen kan dat zo goed gelijk als (oud-)sporter.

16.00u de kick-off van Engeland - Frankrijk.
Jack does it in real time...
pi_47157281
Prachtige sport. Uitleg is ook interessant
pi_47157744
Wat een stadion, dat Twickenham.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2007 @ 16:08:34 #187
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47157904
0-3 frankrijk
pi_47158154
3 - 3 alweer
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2007 @ 16:22:39 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47158482
6-3 frankrijk

is het ook zo dat je bij 2 waarschuwingen moet brommen?
  zondag 11 maart 2007 @ 16:53:11 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47159427
Leuke match! Al zal een try aan één van de kanten niet onaangenaam zijn.
pi_47159609
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:22 schreef borisz het volgende:
is het ook zo dat je bij 2 waarschuwingen moet brommen?
Dat verschilt ... gister moest bij de vierde waarschuwing iemand de sinbin in, terwijl het niet de enige speler was die die overtreding maakte ...

Het commentaar op NL1 heeft trouwens 'n hoog Rugby 101 gehalte, grappig
  zondag 11 maart 2007 @ 17:05:43 #192
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47159793
Dat is ook wel logisch, anders kijkt er niemand naar natuurlijk.
De analyses tijdens de wedstrijd zijn op de BBC natuurlijk om te smullen, maar Brian doet het netjes in z'n ééntje.
pi_47159902
Eerste try!
  zondag 11 maart 2007 @ 17:09:20 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47159945
pi_47159988
Come on England

doe het voor Ierland
pi_47160044
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:11 schreef dndiek het volgende:
doe het voor Ierland
Precies de reden dat ik juich voor Engeland

Flood
  zondag 11 maart 2007 @ 17:13:14 #198
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_47160050
Wales supporter hier, ik had een vriendinnetje uit Wales vroeger .

Mn 2e favoriete team is de All Blacks, maar die zijn hier niet aanwezig
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  zondag 11 maart 2007 @ 17:13:23 #199
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47160056
Wel zonde overigens dat volgende week de wedstrijden niet gelijktijdig zijn.
pi_47160060
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:13 schreef Domai het volgende:
Wales supporter hier, ik had een vriendinnetje uit Wales vroeger .

Mn 2e favoriete team is de All Blacks, maar die zijn hier niet aanwezig
Wales ook niet echt dit jaar
pi_47160120
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wales ook niet echt dit jaar
so true
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:33:28 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_47160779
Die Franse co-commentator Allo Allo

pi_47160833
Wat een run
pi_47160842
* knnth goes WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILD
pi_47160852
Mooi hoor, echt genieten deze wedstrijd .
  zondag 11 maart 2007 @ 17:36:14 #206
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_47160857
Hij was m nog bijna kwijt

Wel lekkere try
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:36:27 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_47160863
Schitterend. Go Ingerland.

Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:36:52 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_47160875
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:36 schreef SNArky het volgende:
Mooi hoor, echt genieten deze wedstrijd .
Zeker mooie sport om te volgen.

pi_47160887
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zeker mooie sport om te volgen.

En om te spelen natuurlijk.
pi_47160894
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:37 schreef SNArky het volgende:

[..]

En om te spelen natuurlijk.
Waar speel je?
pi_47160905
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:37 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waar speel je?
Thor, dat had ik je al een keer verteld in het centrale rugbytopic .
pi_47160931
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:38 schreef SNArky het volgende:

[..]

Thor, dat had ik je al een keer verteld in het centrale rugbytopic .
drank maakt meer kapot dan je lief is enzo
  zondag 11 maart 2007 @ 17:38:52 #213
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_47160940
Die Nederlandse commentatoren zijn (vooral bij voetbal) vaak toch uit onzinnige dingen aan het roepen.

"Alles wat Frans is komt er nu in"
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:40:21 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_47160980
Zie nu pas dat het ook op Ned-1 is

Hans Brian is cool

pi_47160988
* knnth is al lang en breed weer terug naar de Engelse staatstelevisie
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:40:59 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_47161001
pi_47161008
Ik wist niet eens dat het ook op NL1 was

BBC
pi_47161040
Wel goed dat het op NL1 is. Goed voor de populariteit.
pi_47161068
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:40 schreef tong80 het volgende:
Zie nu pas dat het ook op Ned-1 is

Hans Brian is cool

Ja, maar een maul een scrum noemen, vind ik toch best erg voor een professionele commentator .
pi_47161070
Dit is wel een sensationele wedstrijd !
Dit mag de NOS vaker doen aangezien het voetbal naar talpa is en er toch een soort gelijk sfeertje op de tribunes heerst.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_47161094
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:42 schreef SNArky het volgende:

[..]

Ja, maar een maul een scrum noemen, vind ik toch best erg voor een professionele commentator .
pi_47161139
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:42 schreef SNArky het volgende:

[..]

Wanneer zei hij dat?
Bedoelde hij geen scrimage?

Het is over Okee engeland.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_47161167
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:44 schreef SNArky het volgende:
pi_47161177
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:45 schreef typtypo het volgende:

[..]

Wanneer zei hij dat?
Zei hij geen scrimage?

Het is over Okee engeland.
Halverwege de tweede helft ergens.
pi_47161211
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:46 schreef SNArky het volgende:

[..]

Halverwege de tweede helft ergens.
Waarschijnlijk bedoelde hij scrimage, denk ik zo.
www.jihadwatch.org
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:48:44 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_47161231
Mooie promotie van de sport.

pi_47161236
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:48 schreef tong80 het volgende:

pi_47161252
quote:

Dat was mijn teamfoto toch ook tong?
pi_47161274
Hoe zit het nu met de puntentelling?

Als (je weet maar nooit dit jaar ) Ierland van Italiė wint, kunnen ze dan op gescoorde punten kampioen worden, of telt onderling resultaat?
pi_47161278
"Alle ouders moeten nu hun kinderen op rugby doen"
pi_47161299
quote:

Hopelijk wordt het WK straks ook een beetje prominent uitgezonden...
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 17:51:29 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_47161312
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat was mijn teamfoto toch ook tong?
Zeker, erg leuk om te zien.

pi_47161318
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:50 schreef SNArky het volgende:
"Alle ouders moeten nu hun kinderen op rugby doen"
Goed idee dan kunnen ze een deel van hun energie kwijt.
www.jihadwatch.org
pi_47161428
Over op NED maar gaat verder op de BBC.
www.jihadwatch.org
pi_47161474
Knappe zege van de Engelsen.

De strijd is weer open. Alhoewel Engeland zelf uiteraard wel een enorme achterstand in doelsaldo heeft.

Maar tussen Frankrijk en Ierland zal het zeker nog spannend worden om de eindzege.
pi_47161579
Maar persoonlijk denk ik dat de Fransen toch winnen.

Frankrijk zal op de laatste speeldag in eigen huis aantreden tegen Schotland en zal dat vast met dik verschil gaan winnen, terwijl Ierland zijn laatste partij uit tegen Italie speelt. En ik denk dat de Italianen het verschil redelijk klein kunnen houden.
pi_47161781
Was leuk om te zien op de NOS.
That's all folks!
pi_47162055
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Was leuk om te zien op de NOS.
Ja inderdaad.
Zo lang er voldoende uitleg gegeven wordt voor mensen die helemaal niks weten van de regels
wordt het steeds interessanter.
Dat is dan ook het nadeel van rugby t.o.v. voetbal dat de regels vrij uitgebreid en ingewikkeld zijn.
Afgezien van de buitenspel regel in voetbal is het vrij simpel. Het balletje moet in het doel.

Hier nog een link voor de six nations cup

http://www.rbs6nations.com/index_6nations.htm
www.jihadwatch.org
pi_47162364
Ach, bij rugby moet de bal achter de lijn of tussen de palen door. Natuurlijk kan je alle regels uit gaan leggen, maar net zoals bij tennis is het spel redelijk goed te volgen als je de basisregels kent .
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 18:30:26 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_47162561
Ik ken ook niet de finesses. Basis dingen wel zoals de bal mag niet naar voren worden gegooid. Maar er zijn daar dan weer uitzonderingen op. Die ik niet ken.Maar een beetje sportliefhebber kan hier van genieten. Zelf vind ik het altijd bewonderenswaardig dat het bij zo'n fysieke sport zelden uit de hand loopt. You give some you get some.

pi_47162578
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:30 schreef tong80 het volgende:
Ik ken ook niet de finesses. Basis dingen wel zoals de bal mag niet naar voren worden gegooid. Maar er zijn daar dan weer uitzonderingen op. Die ik niet ken.Maar een beetje sportliefhebber kan hier van genieten. Zelf vind ik het altijd bewonderenswaardig dat het bij zo'n fysieke sport zelden uit de hand loopt. You give some you get some.

P

Je vergeet je
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 maart 2007 @ 18:34:17 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47162710
Het was een leuke pot, de basisregels ken ik wel
  Trouwste user 2022 zondag 11 maart 2007 @ 18:34:52 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_47162733
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je vergeet je
Je quote te snel

pi_47162758
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je quote te snel

pi_47163025
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:30 schreef tong80 het volgende:

Ik ken ook niet alle finesses ik denk dat je die alleen maar kent als je het zelf ooit gespeeld hebt.

Het wanneer de bal vanachter welke lijn in een keer uit geschoten mag worden om de line-out op de plaats te nemen waar de bal uit gegaan is bijv. is voor een leek helemaal niet te volgen.

De betekenis van de maul en waarom de de bal niet van de zijkant mag benaderen snappen denk ik veel mensen niet. Ze zien de bal liggen en denken waarom pakt hij hem het niet, het ligt daar toch.

Offside is bij rugby is wel makkelijker uit te leggen dan bij voetbal.
www.jihadwatch.org
  zondag 11 maart 2007 @ 19:47:36 #247
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47165374
ach ik ken alle regels ook niet, maar als je de basis weet dan leer je vanzelf meer regels bij. Zelfde geldt ook voor cricket denk ik

gooooooooo England!!!!!!
pi_47180386
England! England!

Mooie wedstrijd! Het commentaar was natuurlijk niet zo sensationeel als op de BBC, maar Hans Brian heeft dan ook wel een moeilijke taak: hij moet en vertellen wat er op het veld gaande is, en de regels uitleggen aan leken. Je moet dan toch een soort middenweg zien te vinden en ik denk dat hij dat prima heeft gedaan.

Wat een gaaf Six Nations weekend ook! Alle wedstrijden waren spannend en gingen vaak tot het eind gelijk op. Uiteindelijk zijn de door mij gedroomde uitslagen allemaal uitgekomen. Nu komt het allemaal aan op de laatste speelronde, ik ben benieuwd!
pi_47187907
Ik vind kritiek op de NOS/Brian nou niet zozeer gepast.

Vind eigenlijk dat 'we' blij mogen zijn dat ze er eens fatsoenlijk aandacht aan besteden. Natuurlijk is de BBC beter voor de mensen die het spel al goed kennen/ het zelf spelen etc. Maar voor mensen die er niet zoveel verstand van hebben/ voor het eerst mee in aanraking komen had de NOS het erg goed aangepakt dit weekend. Zaterdagavond al een introotje en zondag een goeie voorbeschouwing met uitleg en vervolgens gedurende de wedstrijd ook gewoon uitleg.

Zeer positief als je het mij vraagt.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:35:53 #250
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47188261
Ik lees dan verder ook weinig commentaar op Brian hoor, vooral lof.
probleem is wel dat de NOS er nu verder vast niets meer zal doen en de volgende rugby-uitzending over een jaar ofzo weer alles uitgelegd moet worden..
pi_47188547
World Cup, Six Nations, Tri Nations, Autumn Tour ... genoeg om uit te zenden, ik hoop wel dat ze 't gaan doen.
pi_47189147
Ik baalde trouwens wel erg toen bleek dat Johnny Wilkinson weer gebleseerd was, maar z'n vervanger Toby Flood heeft het echt perfect gedaan!
pi_47189215
Op de officiele Six Nations website staan trouwens mooie samenvattingen van de reeds gespeelde wedstrijden. Alleen wel een beetje klein formaat, maar een stuk beter dan die bagger samenvattingen op de BBC.
pi_47189349
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:43 schreef knnth het volgende:
World Cup, Six Nations, Tri Nations, Autumn Tour ... genoeg om uit te zenden, ik hoop wel dat ze 't gaan doen.
De autumn tour en de tri-nations gaan ze echt niet live uitzenden en of er samenvattingen van komen betwijfel ik ook. Afgelopen jaar stonden de tri-nations uitslagen niet eens op teletekst. De kansen dat ze in de toekomst meer aandacht gaat besteden aan de Six Nations hangen ook af van de feedback op en de kijkcijfers van Engeland - Frankrijk, maar schat ik redelijk hoog in. Aan het WK zal zeker aandacht besteed gaan worden, maar of dat in de vorm van live-wedstrijden is, is nog niet duidelijk. Tijdens het vorige WK zat ik in Engeland, dus ik weet eigenlijk niet of de NOS er toen iets mee gedaan heeft.
pi_47189508
De wedstrijd van gisteren heeft op Nederland 1 ongeveer 330.000 kijkers getrokken en was daarmee het best bekeken programma tussen 4 en 6 uur 's middags. Of het echter aan de doelstellingen van de NOS heeft voldaan weet ik niet
pi_47193131
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:07 schreef Nielsch het volgende:
De wedstrijd van gisteren heeft op Nederland 1 ongeveer 330.000 kijkers getrokken en was daarmee het best bekeken programma tussen 4 en 6 uur 's middags. Of het echter aan de doelstellingen van de NOS heeft voldaan weet ik niet
Best bekeken programma op dat tijdstip is al heel wat, vind ik.

Mooi dat er toch een markt voor blijkt te zijn, hier in Nederland. Ik hoop dat ze met die bevindingen iets gaan doen met het oog op het komende WK.
pi_47198877
Hans Brian deed het toch goed, met redelijk simpele en heldere uitleg voor mensen die de sport niet kennen.

Als studiogast deed Yves Kummer het ook uitstekend, vooral zn opmerking over ouders die hun kinderen aan het rugbyen moeten zetten was briljant.

Volgende week weer??
pi_47198914
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:15 schreef Turtle het volgende:
Hans Brian deed het toch goed, met redelijk simpele en heldere uitleg voor mensen die de sport niet kennen.

Als studiogast deed Yves Kummer het ook uitstekend, vooral zn opmerking over ouders die hun kinderen aan het rugbyen moeten zetten was briljant.

Volgende week weer??
Die opmerking heb ik gemist, wat zei hij precies?
  maandag 12 maart 2007 @ 18:20:43 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47199014
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

Die opmerking heb ik gemist, wat zei hij precies?
Dat alle ouders hun kinderen op rugby moesten doen, zodat ze respectvol met anderen om leren gaan.
pi_47199045
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat alle ouders hun kinderen op rugby moesten doen, zodat ze respectvol met anderen om leren gaan.
Anti-climax, ik verwachtte een of andere geniale one-liner
  maandag 12 maart 2007 @ 19:11:57 #261
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47200942
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

mooi gezegd en ook best waar

a hooligans game played by gentlemen
pi_47329826
Een briljante column afgelopen maandag in het NRC

klik voor hele artikel

Mooiste stukje:
quote:
Als er ter plekke een speler overlijdt, wed ik dat alle spelers met de handen een gat graven, het lijk erin donderen, grond aanstampen, het volkslied zingen en weer verder spelen.
pi_47330263
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:30 schreef Leatherface het volgende:
Grappig dat fans van Ierland de Welshmen en Schotten vaak schapenhoeders noemen.

Alsof er op Ierland niet meer schapen dan mensen zijn.
Sheepshaggers worden ze genoemd
pi_47332366
Word de komende wedstrijd ook uitgezonden door de NOS of moet ik naar de bbc zappen?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:30:08 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_47332410
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:28 schreef zBus het volgende:
Word de komende wedstrijd ook uitgezonden door de NOS of moet ik naar de bbc zappen?
Als de beeb iets uitzendt, moet je daar altijd naar zappen .
pi_47341548
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:28 schreef zBus het volgende:
Parijs-Nice wordt live uitgezonden op zaterdag en zondag (dus geen live rugby):
http://www.nos.nl/nosstud(...)dingen/zaterdag.html
http://www.nos.nl/nosstud(...)endingen/zondag.html
pi_47341888
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Parijs-Nice wordt live uitgezonden op zaterdag en zondag (dus geen live rugby):
http://www.nos.nl/nosstud(...)dingen/zaterdag.html
http://www.nos.nl/nosstud(...)endingen/zondag.html
Tsja wielrennen zal nog altijd wel meer kijkers trekken dan rugby dus echt kwalijk nemen kun je het de NOS niet.
pi_47342540
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja wielrennen zal nog altijd wel meer kijkers trekken dan rugby dus echt kwalijk nemen kun je het de NOS niet.
Yep.

Maar desondanks is wel duidelijk te merken dat de NOS echt iets met ruby wil doen.

Ze zonden al Engeland - Frankrijk uit en ook daarvoor al vaak samenvattingen van Six Nations - partijen.
pi_47343257
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:13 schreef Leatherface het volgende:
Six Nations
Zeslandentoernooi

pi_47367455
De ontknoping! Zal Frankrijk wel weer worden...
pi_47368018
Tjeeeeeeemig, Kippenvel weer. Heerlijk dat Italiaanse volkslied!

Gezellig hier
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:46:16 #272
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47368351
Ik vrees dat Frankrijk er inderdaad mee vandoor gaat, maar het is natuurlijk al fantastisch genoeg dat Ierland tot op de laatste dag nog mee doet (en natuurlijk al de Triple Crown opzak hebben).

Maar als je dan bedenkt hoe ze tegen frankrijk de punten verspeelt hebben, en hoe ze daar eigenlijk hun Grandslam weggegeven hebben .... sja.... als, als, als.

(En het staat weer gelijk in Rome.......)
Last.FM
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:47:12 #273
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47368371
p.s.: Happy St. Patricksday!
Last.FM
pi_47368481
Veel Ieren daar in Italie.
pi_47368485
Happy St. Patricksday weten we over 'n paar uurtjes pas

Gelukkig maakt Dempsey 'n try ... vol ervoor gaan. Italiė is niet van plan om als kanonnenvoer te dienen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:58:59 #276
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47368655
wohoo

wat een try, geweldig............

Éire!
Last.FM
pi_47368681
Deze was wel heel mooi

Jammer van de wind. Of van O'Gara's voet, hoe je 't bekijkt.
pi_47368827
pi_47369133
2x forward pas
en toch try
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:19:37 #280
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47369167

yea!

en o'Gara maakt het ook nog even mooi af. Hopelijk kunnen ze zodirect door drukken, het zou mooi zijn als ze wat punten kunnen vergaren.

Laten ze trouwens maar gewoon de wedstrijd winnen.
Last.FM
pi_47369310
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:19 schreef phish852 het volgende:

yea!

en o'Gara maakt het ook nog even mooi af. Hopelijk kunnen ze zodirect door drukken, het zou mooi zijn als ze wat punten kunnen vergaren.

Laten ze trouwens maar gewoon de wedstrijd winnen.
Hoewel ik veel sympahtie voor ierland heb gun ik de italianen toch ook hun overwinnig of gelijkspel.
Ik sta neutraal in deze.
Ik had wel de indruk dat er twee keer forward gepast werd.
Maar ik zal toch juichen voor ierland.
www.jihadwatch.org
pi_47369631
Aanvallend is het best goed

Die commentator ... "and the championship chases on"
pi_47369632
TRY !!!!
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:37:51 #284
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47369639
Begin is veelbelovend!!
Last.FM
pi_47369774
HELEMAAL LOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_47369775
TRY !!!
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:43:39 #287
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47369780
en weer één!!!
Last.FM
pi_47369804
Mooie aanval maar weer een vermoedelijke forward pas.
Jammer dat de spanning nu een beetje weg is.
www.jihadwatch.org
pi_47369863

DIT GAAT GOOOOOOOOED!!!!!

Hopelijk doen Schotland hun sportieve plicht
pi_47369879
Mooie dummi pas TRY !!!
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:48:25 #291
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47369895
23 punten los van frankrijk!!!
Last.FM
pi_47369961
SHIT ik moet over 10 minuutjes weg. Maar ben op tijd op de bestemmin om de tweede helft van Frankrijk-Schotland te zien.

Veel plezier nog, lui!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:52:20 #293
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47369989
Wat is er aan de hand!!! wat gebeurd er allemaal..........
dit had je niet mogen hopen na de 1e helft!
Last.FM
pi_47370016
TRY wat een break away!!!!
Voor een moment leek het wel voetbal.
Hij had geluk dat de bal een goede stuit kreeg.
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:53:29 #295
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47370020
Bedankt en succes,

hopelijk kan je vanavond in de pub een paar op het kampioenschap nemen!
Last.FM
pi_47370039
Jajaja, net nog O'Gara een try zien maken

Jammer dat BOD eruit is

Doei
pi_47370050
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:51 schreef knnth het volgende:
SHIT ik moet over 10 minuutjes weg. Maar ben op tijd op de bestemmin om de tweede helft van Frankrijk-Schotland te zien.

Veel plezier nog, lui!
Thanx

Zou je toch niet even blijven.
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:02:44 #298
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47370242
Zou je denken dat het een nadeel is, dat de Ieren eerder moeten dan de Fransen? Ik denk het eigenlijk wel, ze weten namelijk wat ze goed moeten maken.
Last.FM
pi_47370320
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:02 schreef phish852 het volgende:
Zou je denken dat het een nadeel is, dat de Ieren eerder moeten dan de Fransen? Ik denk het eigenlijk wel, ze weten namelijk wat ze goed moeten maken.
Ja dat is zo.
Ze hadden beter alle drie de wedstrijden gelijktijdig moeten laten spelen en dan daarna intergraal uitzenden.
www.jihadwatch.org
pi_47370501
TRY !

Jammer voor de kansen van Ierland.
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:12:50 #301
135316 phish852
Tiocfaidh įr Lį
pi_47370543
Mooie try van Italie, jammer voor Ierland.
Hopen dat ze nog wat punten kunnen pakken voor het einde. En dan is het aan Schotland......
Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')