Engeland heeft sinds deze wedstrijd niet voor niets een nieuwe bondscoach. De vorige werd na de November Test series ontslagen omdat het dramatisch ging. Het team is niet echt veranderd, al zijn er enkele debutanten en comebacks. Dus wie weet.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:16 schreef Leatherface het volgende:
Leuk.
Ik moet zeggen dat ik Rugby de laatste tijd niet echt meer heb gevolgd.
Heeft Engeland inmiddels weer een team dat om de hoofdprijs kan meestrijden, of is Frankrijk opnieuw torenhoog favoriet?
De 8 kwartfinalisten van het vorige toernooi plaatsen zich sowieso, de rest via kwalificatie. Er zijn 20 deelnemers, en het WK wordt iedere vier jaar gehouden. Dit jaar is het in Frankrijk, in september en oktober.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Cruoninga het volgende:
Hoe zit het eigenlijk precies met het wereldkampioenschap? Hoe plaats je je daarvoor? Hoeveel landen mogen er mee doen? Hoevaak wordt het gehouden?
Ja, de Tri Nations. Daar doen NZ, Aus en Z-Af aan mee.quote:Is er een vergelijkbaar 'Six-nations tournament' voor de landen van het zuidelijk halfrond? Wie doen daar dan aan mee behalve Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australië?
Er doen de laatste jaren wat geruchten de ronde dat een gezamenlijk team van Fiji, Tonga en Samoa (The Pacific Islands) mee gaat doen aan de Tri-Nations. Of dit ook echt gaat gebeuren valt nog te bezien ivm het niveauverschil.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Cruoninga het volgende:
Is er een vergelijkbaar 'Six-nations tournament' voor de landen van het zuidelijk halfrond? Wie doen daar dan aan mee behalve Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australië?
Zou leuk zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er doen de laatste jaren wat geruchten de ronde dat een gezamenlijk team van Fiji, Tonga en Samoa (The Pacific Islands) mee gaat doen aan de Tri-Nations. Of dit ook echt gaat gebeuren valt nog te bezien ivm het niveauverschil.
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:04 schreef Everia het volgende:
Het meest kijk ik uit naar Ierland - Engeland. Het normale rugby station (Landsdowne road) is namelijk dicht om verbouwd te worden, vandaar dat ze spelen in Croke Park. Dit is het stadion van het Gaelic voetbal, wat in Ierland de de meest populaire sport is. In 1920 opende de Engelsen het vuur op het publiek tijdens een Gaelic voetbal wedstrijd, iets wat in Ierland nog steeds erg gevoelig ligt.
De scene van die aanval op Croke Park is ook opgenomen in de film 'Michael Collins' met Liam Neeson en Alan Rickman, meen ik.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.
Wel een erg mooi stadion trouwens. Komt het vol (80.000 man) voor die rugby interland?
Zijn de landen van de six- en tri-nations automatisch elk jaar voor dat toernooi geplaatst? Zijn er geen enkele andere uitdagers die eventueel aan het niveau van de toplanden kunnen komen?
Opvallend is dat al die 9 toplanden onder Engelse invloedsfeer hebben gestaan, behalve Frankrijk en Italë. Hoe komt het dat zij goed zijn? Komen de beste Franse clubs toevallig uit Bretagne?
Italië is van oudsher in ieder geval geen traditioneel rugbyland, maar ze waren altijd de beste van de niet - traditionele Europese landen (Frankrijk en de British Isles dus) en dus werd het 5 Nations Tournament uitgebreid met Italië. Waarschijnlijk ook om de sport wat meer te internationaliseren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat voetballen op Croke Park gevoelig ligt o.a. omdat er dan een kans is dat Engeland langskomt, inclusief Engelse fans met union jacks en 'god save the queen'. Croke Park is immers een symbool van Iers nationaal bewustzijn/verzet. De staantribune is gebouwd van de brokstukken van de paasrevolutie.
Wel een erg mooi stadion trouwens. Komt het vol (80.000 man) voor die rugby interland?
Zijn de landen van de six- en tri-nations automatisch elk jaar voor dat toernooi geplaatst? Zijn er geen enkele andere uitdagers die eventueel aan het niveau van de toplanden kunnen komen?
Opvallend is dat al die 9 toplanden onder Engelse invloedsfeer hebben gestaan, behalve Frankrijk en Italë. Hoe komt het dat zij goed zijn? Komen de beste Franse clubs toevallig uit Bretagne?
Belgie ligt centraal ten opzichte van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Drie thuiswedstrijden voor Argentinie in een Belgisch stadion betekent toch veel inkomsten van supporters die naar Belgie komen. Wat rugby betreft heeft Belgie er niets mee te maken, maar financieel slim is het wel. Misschien moet Amsterdam ook eens kijken of ze wat dat betreft niet wat centen kunnen verdienen. Veel goedkope luchtvaartmaatschappijen vliegen op Schiphol. Ik zie het wel zitten om Argentinie - Wales te gaan bekijken in de ArenA.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Everia het volgende:
Ik hoorde trouwens dat Belgie Argentinie heeft aangeboden dat het stadions kon gebruiken zodat dat land aan de six nations mee zou kunnen doen? Het lijkt mij logischer dat Argentinie aan de tri nations zou gaan deelnemen. En wat heeft Belgie hier nou weer mee te winnen...
Nou ja, het zal ook wel niet meer dan een gerucht zijn, hoewel het de competitie potentieel wel interessanter zou kunnen maken.
Juist niet met Union Jacks, maar met vlaggen met St. George's Cross erop (witte achtergrond, rood kruis).quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik vind Twickenham echt een geweldig stadion.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:58 schreef Chillmeister het volgende:
Zaterdag en dan ben ik in Twickenham om Engeland Italie te zien!
Ik ga liever voor Bóthar Lansdúnquote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik vind Twickenham echt een geweldig stadion.
Zoals het er nu naar uitziet kan O'Driscoll misschien wel spelen; zijn blessure is minder erg dan oorspronkelijke gedacht. Er is dus nog hoopquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Aanstaande zondag dus de topper tussen Ierland en Frankrijk. Beide teams zien er goed uit, al zal Ierland het wel moeilijk krijgen als Brian O'Driscoll echt niet kan spelen vanwege een blessure. [...]
Niet in z'n eentje nee. Maar Jason Robinson is ook terug. Wanneer Engeland er op let dat ze niet meer zulke schoonheidsfoutjes maken als tegen Schotland (eerste try tegen), dan kunnen ze nog best wel eens winnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:06 schreef brc het volgende:
hey mensen!
iedereen nu denkt dat Engeland gaat winnen omdat johnny weer terug is want iedereen heeft het over hem enzo maar let maar op engeland wordt 2/3 ofzo want Johnny kan niet in zijn 1tje de Six nation winnne
maar ik zeg niet dat johnny slecht is hij is tog wel 1 van de beste kickers van de wereld
zelf hoop ik dat Ierland wint![]()
greatz my
Maar Shane Horgan ('Shaggy') is weer terug voor Ierland! Nou nog hopen dat O'Driscoll en Stringer fit zijn en Ierland heeft beschikking over alle topspelers.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:25 schreef Nielsch het volgende:
Injury update: Lewis Moody zal deze 6 Nations niet meer in actie komen voor Engeland na een schouderoperatie. Italie zal tegen Engeland niet kunnen beschikken over flanker Mauro Bergamasco en center Andrea Masi. Fly-half Andrea Scanavacca is echter weer terug na een blessure opgelopen in de eerste wedstrijd tegen Frankrijk. Peter Stringer en Brian O'Driscoll zijn nog steeds onzeker voor Ierland.
Lees net op de BBC website dat O'Driscoll en Stringer niet zullen meedoen tegen Frankrijk. Dat is een flinke aderlating voor Ierland en erg jammer voor de wedstrijd op zich, aangezien het vaak een genot is om O'Driscoll bezig te zien.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef Everia het volgende:
[..]
Maar Shane Horgan ('Shaggy') is weer terug voor Ierland! Nou nog hopen dat O'Driscoll en Stringer fit zijn en Ierland heeft beschikking over alle topspelers.
Zit "helaas" bij Sparta-PSV, maar hopen op 'n overwinning, zij het zonder Stringer en BOD. Kan nu al 'n beslissende wedstrijd zijn!quote:
quote:On the red button, the tournament will be presented in a multi-screen format for the first time - with live network coverage, alternative commentaries, updated highlights of the match in progress, and highlights from earlier games, plus live stats for every match.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |