abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46723113
Nog even rugbynieuws vanuit de andere kant van de wereld:

Argentinie heeft zich kandidaat gesteld om eventueel als vierde land bij de Tri Nations (Nieuw Zeeland, Australie, Zuid Afrika te komen).

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/rugby_union/6399563.stm

Zou leuk zijn als ze werden toegelaten. Ik weet niet echt hoe hoog hun niveau is. Op het oog lijken NZ, Aus en Z-Af mij toch wel sterker, maar ik denk dat Argentinie niets onderdoet voor Wales, Schotland, Italie. Right?

Het zou wel een goede boost voor hun zijn.
pi_46723366
Ik las net trouwens wat meer over die kwestie rondom Argentinie.

Ze zijn dus zeker een sterk rugbyland (wonnen niet lang geleden van Wales, Schotland en Italie en speelden gelijk tegen Engeland), maar het is vooral ook wel een logistiek probleem dat ze nergens bijhoren.

Argentinie is behoorlijk geisoleerd. Ze zijn eigenlijk het enige echt sterke rugbyland op het Amerikaanse continent, dus een soort van Pan - Amerikaans toernooi is niet echt een optie. Eerder vroegen ze al of ze bij de Six Nations mochten. Dat zou de makkelijkste optie zijn geweest, omdat hun meeste spelers in Europa spelen. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen, maar er werd geen gehoor aan geven.

Wellicht mogen ze dus wel bij de Tri Nations. Wat dan een probleem zou kunnen vormen is dat het botst met de Europese competities en verder ook de lange reisafstanden. Het reizen tussen aan de ene kant Zuid Afrika en de andere kant Australie / Nieuw Zeeland wordt vaak al als een probleem ervaren.
pi_46723477
Ik meen mij zelfs te herinneren dat Argentinie afgelopen november wist te winnen van Engeland op Twickenham. Voor mijn gevoel is het raar als Argentinie mee gaat doen aan de Six Nations, aangezien dat toch een Europees / Noordelijk Halfrond toernooi is. Meedoen aan de Tri-Nations (Zuidelijk-halfrond) past gewoon meer in het "plaatje", maar dan zijn er inderdaad de logistieke problemen. Argentinie is echt een rugbyland in opkomst en het zou zeker goed zijn voor het land en de kwaliteit van het rugby aldaar als ze jaarlijks uit zouden komen op een competatief toernooi.

Van wie kregen ze trouwens geen gehoor? Van de Europese Bond?
pi_46723599
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik meen mij zelfs te herinneren dat Argentinie afgelopen november wist te winnen van Engeland op Twickenham. Voor mijn gevoel is het raar als Argentinie mee gaat doen aan de Six Nations, aangezien dat toch een Europees / Noordelijk Halfrond toernooi is.
Je hebt gelijk. Ze hebben trouwens ook nog eens een oefeninterland van Frankrijk gewonnen. Ze zijn dus echt een topland!

Maar ik vind Argentina bij de 6 Nations ook niet echt leuk. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen. Dat is dus ook niet echt thuis en ook niet leuk voor de Argentijnse fans.
quote:
Meedoen aan de Tri-Nations (Zuidelijk-halfrond) past gewoon meer in het "plaatje", maar dan zijn er inderdaad de logistieke problemen. Argentinie is echt een rugbyland in opkomst en het zou zeker goed zijn voor het land en de kwaliteit van het rugby aldaar als ze jaarlijks uit zouden komen op een competatief toernooi.
Ik hoop dat er voor die logistieke problemen een oplossing kan worden gevonden. Ik geloof dat de wereld rugby bond het plan steunt om Argentinie tot de Tri Nations toe te laten.

Op basis van hun sterkte en prestaties verdienen ze het ook. En door meer competitie met de grote landen kunnen ze ook alleen maar doorgroeien.
quote:
Van wie kregen ze trouwens geen gehoor? Van de Europese Bond?
Ik weet niet zeker of er echt een verbod voor werd ingesteld. Maar de meeste Europese coaches en spelers waren er in ieder geval niet al te enthousiast over.
pi_46724409
Aankomend weekend even geen Six Nations, maar het weekend daarna de topper tussen Engeland en Frankrijk! Wint Frankrijk die wedstrijd, dan winnen ze zo goed als zeker de Six Nations en de weg naar de Grand Slam is dan ook niet al te moeilijk meer. Echter, als Engeland wint dan gaat het nog tussen drie landen: Ierland, Engeland en Frankrijk. Er hangt dus een hoop af van die wedstrijd en ik hoop dus ook voor de spanning in het toernooi dat Engeland wint, al zal dat nog een hele opgave worden.
pi_46724447
Daar komt bij dat volgende ronde Ierland de Triple Crown kan winnen als ze Schotland verslaan (zal wel lukken denk ik).
pi_46724506
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:39 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar ik vind Argentina bij de 6 Nations ook niet echt leuk. Ze zouden dan hun thuiswedstrijden in Spanje gaan spelen. Dat is dus ook niet echt thuis en ook niet leuk voor de Argentijnse fans.
[..]
, ze zouden hun wedstrijden dan in Belgie gaan spelen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:54:41 #133
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46733058
Argentinie heeft laatst ook tegen The Northampton Saints gespeeld en the Saints hebben nog vrij goed gespeeld tegen hun. Wel verloren natuurlijk, maar het verschil was niet zoooo groot

Maar ik vind zelf ook dat Argentinie met meer toernooien mee zou moeten doen, het is een land dat zich kan meten met de top van Europa
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46733691
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:54 schreef don-diablo het volgende:
Argentinie heeft laatst ook tegen The Northampton Saints gespeeld en the Saints hebben nog vrij goed gespeeld tegen hun. Wel verloren natuurlijk, maar het verschil was niet zoooo groot

Maar ik vind zelf ook dat Argentinie met meer toernooien mee zou moeten doen, het is een land dat zich kan meten met de top van Europa
Yep, maar Argentinie zijn probleem is gewoon dat er in Zuid - of Noord Amerika verder geen andere sterke rugby - landen zijn.

Het is wat dat betreft een geisoleerd rugbyland.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 16:23:42 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_46736279
Als Argentinië zo sterk is waarom doen ze dan niet mee in het Six-nations toernooi ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46736506
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:23 schreef tong80 het volgende:
Als Argentinië zo sterk is waarom doen ze dan niet mee in het Six-nations toernooi ?

Lees nou eens tong!

Six Nations is een toernooi tussen de 6 sterkste Europese landen
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 16:31:03 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_46736545
Ja toen ik het poste dacht ik al, Tong wat een domme vraag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46736567
Ze hebben herhaaldelijk aan de IRB (International Rugby Board) gevraagd of ze mee mogen doen met de Six Nations, maar die houden het (om onduidelijke redenen) een beetje tegen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:31:11 #139
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46746197
Ik denk dat ze six nations alleen voor europese landen willen houden. Om zo traditie trouw te blijven. Ik vind het uitzonderlijk jammer...Want ik geef Argentinie hele grote kans om de titel te winnen en succesvol te verdedigen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 20:40:03 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_46746595
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Ik denk dat ze six nations alleen voor europese landen willen houden. Om zo traditie trouw te blijven. Ik vind het uitzonderlijk jammer...Want ik geef Argentinie hele grote kans om de titel te winnen en succesvol te verdedigen.
En Australié en de All blacks er ook nog bij

pi_46746641
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

En Australié en de All blacks er ook nog bij

Dan noem je het de World Cup
En dan halen we Zuid-Afrika,Japan,USA,Tonga,Samoa en Fiji er ook maar bij!
pi_46746668
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Ze komen op de langere termijn flink wat tekort tegen de Fransen en de Ieren en waarschijnlijk ook nog de Engelsen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:01:09 #143
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46747518
Kan zijn, maar ik geef ze wel een goede kans. Kijk naar Italie hoe die speelden tegen Schotland met passie Ik zie Argentinie winnen op vechtlust en inzet. Maar het gebeurt toch niet, we kunnen er net zo lang over doorpraten
pi_46747568
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:01 schreef don-diablo het volgende:
Kan zijn, maar ik geef ze wel een goede kans. Kijk naar Italie hoe die speelden tegen Schotland met passie Ik zie Argentinie winnen op vechtlust en inzet. Maar het gebeurt toch niet, we kunnen er net zo lang over doorpraten
We zullen het zien in Frankrijk tijdens de World Cup.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:03:13 #145
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46754043
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:02 schreef sjimz het volgende:

[..]

We zullen het zien in Frankrijk tijdens de World Cup.
idd sjimz, ik ben iig heeeeeeeel benieuwd hoe alle landen het gaan doen

jij bent voor ierland, maar ik ben inmiddels wel een beetje voor engeland aangezien ik hier woon

Gelukkig een topic met mensen die reageren op rugby, hoef ik dus niet tegen mezelf te praten
pi_46754144
Waar zal het eigenlijk uitgezonden worden? Dan moet ik nog even snel 'n abonnement nemen ofzo, of 'n digitaal kastje enz.

Los van mijn Ierland-adoratie gun ik de All Blacks trouwens ook wel de titel, maar dat is offtopic want dit topic gaat over 6N, niet over de world cup
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:00:38 #147
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46772833
Tijdens de world cup ga ik iig lekker voor de tv zitten met mn australie rugby shirt replica en wat biertjes om te genieten van het rugby. Daar zullen weinig mensen tussen kunnen komen

nog voorspellingen voor de komende speelronde? Ik denk dat frankrijk niet zo overtuigend gaat winnen van de engelsen. Ik verwacht wel winst, maar ik denk met een klein verschil. Wat jullie?

pi_46777987
Ik denk wel dat Frankrijk gaat winnen van Engeland, al zou het voor de neutrale toeschouwer (en de Ierse en de Engelse) leuker zijn als Engeland weet te winnen. Dan zijn er nog drie landen in de race voor de titel. Ierland gaat van Schotland winnen en pakt daarmee de Triple Crown en Italie zal voor het eerst (denk ik) z'n tweede wedstrijd in een 6Nations toernooi winnen door Wales te verslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 17:17:29 ]
pi_46778055
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat Frankrijk gaat winnen van Engeland, al zou het voor de neutrale toeschouwer (en de Ierse en de Engelse) leuker zijn als Engeland weet te winnen. Dan zijn er nog drie landen in de race voor de titel. Ierland gaat van Schotland winnen en pakt daarmee de Triple Crown en Italie zal voor het eerst (denk ik) z'n tweede wedstrijd in een 6Nations toernooi winnen door Wales te verslaan.
Zolang Wales verliest vind ik het best.
Met hun toevalsoverwinning 2 jaar geleden.
Gavin Henson

De enige coole mensen van Wales zijn Jones & Jones
pi_46780726
Wales had een heel goed team tijdens de Six Nations twee jaar geleden. Daarna kwamen alle blessures en gezeik met de coach.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 18:51:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')