Reken maar dat de AIVD nu zn postgeschiedenis ook gaat natrekken.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:00 schreef Eltonno het volgende:
Heeej GeenStijl heeft éindelijk ook lucht gekregen van het verhaal.. Mooi op tijd, na 5 delen... http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045995.html
quote:Op maandag 29 januari 2007 18:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Reken maar dat de AIVD nu zn postgeschiedenis ook gaat natrekken.
Je hebt zeker niet op de FP gelezen? Commentaar is af en toe best fel tégen hem.quote:
Is dat raar?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt zeker niet op de FP gelezen? Commentaar is af en toe best fel tégen hem.
Nee, die josticommentaren lees ik zelden. Maar die pubers zijn toch verder niet zo interessant?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt zeker niet op de FP gelezen? Commentaar is af en toe best fel tégen hem.
Is prima.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet zo verschil tussen het AD en de FP. En ik snap de kritiek richting journalistiek niet zo: het is gewoon aardig speurwerk en wel een leuke onthulling alhoewel je je kan afvragen hoe relevant het is voor de hele kwestie rond de ID dat deze jongeman de premier beveiligt of naast Maxima loopt. Dat zou interessanter zijn als hij in zijn vrije tijd bommen in elkaar knutselt of extreemrechtse demonstraties bezoekt enz.
Ik vind het eerder een belastend voor het beveiligingsbedrijf en de RVD - OS wordt hier toch als een soort klokkenluider opgevoerd die misstanden aan de kaak stelt en het is typerend dat hij ziek thuis zit, in plaats van dat er iets met zijn kritiek gebeurt. Maar het is moeilijk om het naadje van de kous te weten als buitenstaander.
Precies. Robert heeft t denk ik onderschat. Het gaat verder dan een Jackass-achtige grap, zeker omdat hij beveiliger is voor justitie. Ze gaan m nu helemaal natrekken, ook zn fokgeschiedenisquote:Op maandag 29 januari 2007 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Nee, het was wel te verwachten, SC.
Freddie555quote:Op maandag 29 januari 2007 20:15 schreef Freddie555 het volgende:
Ja, het is makkelijker om "Jan met de pet" aan te vallen dan dat ze er serieus werk maken van hun "gatenkaas beveiliging" en hun soms niet te begrijpen regeltjes - als ik iemand op zijn fouten wijs, en dat vaker moet doen en nog steeds luistert die persoon niet, tja, dan vraagt dat soms drastische acties... in dit geval met een knipoog. Ikzelf begin dan heeeel sarcastisch te reageren, maar vond de actie van Os gepast daar het om regels gaan die blijkbaar heel makkelijk omzeild kunnen worden, en degene die die regels dan ook nog verzinnen worden betaald van ons aller belastinggeld.![]()
Als ze Os gaan natrekken, so what? Hij stelt iets aan de kaak en zou nou ineens een staatsgevaarlijk persoon zijn? Give me a break!![]()
Os, nog steeds een top actie!
Doel je dan vooral op de reacties op de FP of iets anders?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:04 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is prima.![]()
Als jij het niet ziet ga ik je ook niet wijzer maken![]()
Doe niet zo overdreven manquote:Op maandag 29 januari 2007 19:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Precies. Robert heeft t denk ik onderschat. Het gaat verder dan een Jackass-achtige grap, zeker omdat hij beveiliger is voor justitie. Ze gaan m nu helemaal natrekken, ook zn fokgeschiedenis
ik ga mijn theezakjes voortaan verbranden ! Straks ontdekken ze dat ik van Jasmijn thee hou..quote:
Weg met die dildo'squote:Op maandag 29 januari 2007 20:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik ga mijn theezakjes voortaan verbranden ! Straks ontdekken ze dat ik van Jasmijn thee hou..graven ze mijn hele container uit ofzo
Het is ook erg slim om het in de zeer nieuwsluwe maand januari te doen, zeker met deze stille formatie al denk ik dat het genie OS met al die dingen niet echt rekening heeft gehoudenquote:Op maandag 29 januari 2007 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het zelf heel goed maar de media maakt er een hypje van.
vond je niet dat hij het heel lang rekte ?quote:Op maandag 29 januari 2007 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook erg slim om het in de zeer nieuwsluwe maand januari te doen, zeker met deze stille formatie al denk ik dat het genie OS met al die dingen niet echt rekening heeft gehouden
Sorry hoor, maar t houdt een ker op natuurlijkquote:Op maandag 29 januari 2007 22:41 schreef longinus het volgende:
Het zal die eikel van een buurman wel geweest zijn die zijn ID heeft ingenomen, die zit ook al onder de plak van zijn vrouw en hij doet dat werk op Schiphol.
dat mocht niet van mij.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:53 schreef De_Hertog het volgende:
Er mee naar London vliegen ook nog. 'Hij is even uitwaaien', jajaJammer dat ie nu is afgepakt, Amerika als volgende stap leek me wel grappig
Mijn idee.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:01 schreef greatgonzo het volgende:
ik geloof het nu wel..
op grond van wat?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:27 schreef JediMindTricks het volgende:
Als hij er nu niet meer zo uit ziet als op z'n pasfoto, moet ie hem weer inleveren ja, duh.
Dus:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:27 schreef JediMindTricks het volgende:
Als hij er nu niet meer zo uit ziet als op z'n pasfoto, moet ie hem weer inleveren ja, duh.
Je bent toch niet achterlijk, wel?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dus:
-Als hij geschminkt naar de gemeente of een rechtbank gaat moet hij hem weer terug krijgen?
-Als iemand z'n haar verft, een hoed op doet, of toevallig een bijbaan heeft als clown, moet die persoon heel vaak van ID wisselen?
Ja, logisch hoor
En van wie moet dat dan? welke wet verplicht je om er altijd zo bij te lopen als je levensovertuiging voorschrijft?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:36 schreef JediMindTricks het volgende:
maar daarna ook die vertoning behouden. Zo gauw dat niet het geval is, wat hij nu dus heeft gedaan, klopt zijn ID gewoon niet meer.
Als je er, over het algemeen, niet altijd zo bijloopt is het je levensovertuiging niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En van wie moet dat dan? welke wet verplicht je om er altijd zo bij te lopen als je levensovertuiging voorschrijft?
Blijkbaar niet. Maar wat in de wet defineert dan wel wat telt als levensovertuiging?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:40 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Als je er, over het algemeen, niet altijd zo bijloopt is het je levensovertuiging niet.
In de wet staat waarschijnlijk gewoon het woord 'levensovertuiging':quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Maar wat in de wet defineert dan wel wat telt als levensovertuiging?
quote:le·vens·over·tui·ging (de ~ (v.))
1 beginselen waarnaar men zijn leven inricht => levensbeginsel
Geweldige discussietechniek.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:36 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Je bent toch niet achterlijk, wel?.
Natuurlijk weet ik ook wel dat hij er niet dagelijks bij zo bij loopt. Ik maak de vergelijking alleen iets sterker. De kern van mijn post was 'wanneer is een uiterlijke verandering ten opzichte van je foto toegestaan, en wanneer niet?' Natuurlijk is dit 'nep', maar het probleem dat hij aan de kaak stelt is wel duidelijk zo. En waar leg je de grens tussen 'nep' en echt?quote:Als hij geschminkt naar de gemeente of een rechtbank gaat, en die ambtenaar opnieuw weet te overtuigen dat hij dagelijks zo door het leven gaat, moet hij hem terug krijgen, maar daarna ook die vertoning behouden. Zo gauw dat niet het geval is, wat hij nu dus heeft gedaan, klopt zijn ID gewoon niet meer.
Nee, maar als je 'm maar 1% van de tijd uitdraagt, terwijl je bij het aanvragen van het ID-bewijs hebt aangegeven dat je er altijd zo bijloopt vanwege je levensovertuiging, kun je toch op je klompen aanvoelen dat er niets klopt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's een woordenboekdefinitie. Maar er staat vast nergens in de wet iets als 'je moet je levensovertuiging minimaal 80% van de tijd uitdragen'
Valt wel mee vind ik. In Trouw vandaag alleen een klein berichtje op pagina 5 hierover.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het zelf heel goed maar de media maakt er een hype van.
AD, Volkskrant, Elsevier.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Valt wel mee vind ik. In Trouw vandaag alleen een klein berichtje op pagina 5 hierover.
ha ha.... haquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:18 schreef SCH het volgende:
Balkenende prijst joker-beveiliger om zijn inzet
Mag ik je nu aanraken?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Z'n ID-kaart is ingenomen door m'n oude werkgever.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:18 schreef SCH het volgende:
Balkenende prijst joker-beveiliger om zijn inzet
nogmaals, het ticket is niet via internet geboekt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:26 schreef salutem het volgende:
WAHAHAHAHAHAHAHAHA
Na zien van et fillmpje DIK E-ticket in zn klauwen hahahahaha last night.... :
Mirage - maandag 29 januari 2007 @ 23:53
quote:Op maandag 29 januari 2007 23:52 schreef salutem het volgende:
[..]
Lul niet zo ongeloofelijk slap !!!
Als je een ticket boekt via inet word er geen sec. gekeken naar je reisdocument !!
Kappen nou met slap lullen over iets waar je blijkbaar de ballen verstand van hebt."
Mirage :
het is niet via internet geboekt.
weer een aanname.
de joker in londen.
Ik gok zo dat ze telefonisch ook niet kijken naar je reisdocumentquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
nogmaals, het ticket is niet via internet geboekt.
Het is telefonisch geregeld.
![]()
Geinig, dus om 5:33 liegt ie in et filmpje ook nog eens....quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
nogmaals, het ticket is niet via internet geboekt.
Het is telefonisch geregeld.
![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:06 schreef salutem het volgende:
[..]
Geinig, dus om 5:33 liegt ie in et filmpje ook nog eens....
Hoe nog kansloser wil je het maken ? Lijkt wel een moslam, liegen mag als het ivm met je geloof is.
Owja ok natuurlijk, het ligt aan mij.... ik lieg en probeer de waarheid te verdraaien.... Right......quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:58 schreef Mirage het volgende:
maar je probleem is helder
U heeft het niet zo op hoofddoekjes en dekseltjes.
Niks mis met (gewoon) rechts, maar jij bent wel erg verbitterd
niet in dit geval !quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:23 schreef salutem het volgende:
[..]
Owja ok natuurlijk, het ligt aan mij.... ik lieg en probeer de waarheid te verdraaien.... Right......
Ach, Herman heeft er ook een tv-carriere aan overgehoudenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef _The_General_ het volgende:
dat mensen hem eigenlijk uitlachen in plaats van toelachen. Hierdoor zal hij nog dieper in de put raken.
Wat is hier Jackass-achtig aan?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Precies. Robert heeft t denk ik onderschat. Het gaat verder dan een Jackass-achtige grap, zeker omdat hij beveiliger is voor justitie. Ze gaan m nu helemaal natrekken, ook zn fokgeschiedenis
Maar ten koste van wat?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:30 schreef Graaf_Tell het volgende:
Hij maakt maar 1 punt en een verdomd goed punt.
van zichzelf helaas. het pakt wat groter uit dan verwachtquote:
Neehoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:36 schreef Graaf_Tell het volgende:
[..]
Van de opgestelde regels van het kabinet...
Weet jij dit alles uit eerste hand?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar ten koste van wat?
Zoals Milagro al zegt, er zijn wel 1000'en kromme regels en mazen in de wet te vinden, maar Coleman was beveiliger voor AIVD-klussen, in de ziektewet, zijn priveleven ligt op straat, zn postgeschiedenis op FOK!, een uitkering aanvragen op hangende pootjes bij de gemeente ligt in t verschiet.
Ik zou niet willen ruilen.
Zichzelfquote:
werkt hij bij de AIVD?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zichzelf
Coleman hoeft niet meer op een baan als beveiliger bij de AIVD te rekenen, die redeneren ook zo. Nu was ie clown, wat doet hij de volgende keer. Ze zullen m nooit meer vertrouwen. En zn huidge baas zal ook not amused zijn. Die zullen ook verantwoording moeten afleggen bij t AIVD om wie die werknemer wel eigenlijk is.
En de gemeente Hellevoetsluis zal m niet als eerste helpen als ie een uitkering komt aanvragen, ze zullen wel heel hard lachen denk ik.
Zijn werkgever kreeg opdrachten van het AIVDquote:
Met gezond verstand is wel in te schatten hoe zn werkgever dit geintje opvatquote:Heb jij zijn huidige baas gesproken?
Jij denkt dat ze bij de gemeente niet weten wie Robert Coleman is? Lekker naiefquote:En denk jij dat ze hem herkennen in Hellevoetsluis?
heb je schriftelijk bewijs oid?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:58 schreef SunChaser het volgende:
[q]
Zijn werkgever kreeg opdrachten van het AIVD
gaarne uw defenitie van gezond verstand...quote:Met gezond verstand is wel in te schatten hoe zn werkgever dit geintje opvat
dat weten ze vast wel...maar ik ben niet naief..quote:Jij denkt dat ze bij de gemeente niet weten wie Robert Coleman is? Lekker naief
staat dit al op de frontpage?quote:Ambtenaren moeten mensen die vanwege een onduidelijke religie of levensovertuiging met pasfoto’s komen waar ze een hoed of schmink op hebben, een paspoort of identiteitskaart weigeren. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft deze speciale instructie gisteren naar alle gemeenten gestuurd.
De aanvrager moet tijdens een bezwaar- of daaropvolgende beroepsprocedure maar aangeven hoe zijn levensovertuiging in elkaar steekt. De instructie volgt nadat de 35-jarige Robert Coleman van Hellevoetsluis een ID-kaart had gekregen met een pasfoto waarop hij is verkleed als The Joker uit de Batman-films. De man, beveiliger van onder meer het Torentje van de premier, wilde aanscherping van de regels uitlokken. Afgelopen weekend reisde hij op zijn ‘Jokerkaart’ naar Londen.
Volgens het ministerie zijn foto’s van geschminkte gezichten niet toegestaan, omdat de gelaatskenmerken dan niet goed zichtbaar zijn. Voor het dragen van een hoofddeksel moet de aanvrager van een paspoort voortaan papieren tonen die bewijzen dat zijn levensovertuiging echt bestaat. Hij moet ook aantonen dat hij die ‘in georganiseerde vorm’ met anderen deelt en dat het geen modeverschijnsel of persoonlijke levensopvatting is.
Juristen volgen de Jokerzaak op de voet. Zij zijn het niet eens over wie gelijk heeft. Mr. A. Woltjer van de faculteit staats- en bestuursrecht van de Universiteit Utrecht kiest voor Coleman. ,,Het is niet aan een gemeenteambtenaar om te bepalen of iemands levensovertuiging wel in orde is.’’ Zijn collega Jan-Peter Loof van de Universiteit Leiden denkt daarentegen dat het ministerie aan het langste eind trekt. ,,Het is duidelijk dat deze man tegen de geest van richtlijnen heeft gehandeld. Het hoofddoel van de pasfoto is identiteitscontrole en dat is met deze kaart niet goed mogelijk.”
Woltjer en Loof vinden beiden wel dat de overheid zelf voor onduidelijkheid zorgde door uitzonderingen toe te staan voor mensen die zich beroepen op hun levensovertuiging. ,,Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft al eens bepaald dat het geen schending van de vrijheid van godsdienst is als je bij de grenscontrole een sikh vraagt om zijn tulband even af te zetten, omdat je hem goed wilt identificeren. Je had dus ook kunnen afspreken dat iedereen, ongeacht zijn levensovertuiging, op dezelfde manier op zijn pasfoto moet staan,’’ zegt Loof.
Ze vinden het ook vreemd dat de ID-kaart van Coleman op Schiphol weer is ingenomen. ,,Hij is op goede gronden verstrekt en je kunt hem niet innemen omdat iemands uiterlijk weer is veranderd. Dat gebeurt toch ook niet nadat iemand zich met Botox heeft laten volspuiten,’’ zegt Woltjer.
quote:,,Het is niet aan een gemeenteambtenaar om te bepalen of iemands levensovertuiging wel in orde is.
quote:Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft al eens bepaald dat het geen schending van de vrijheid van godsdienst is als je bij de grenscontrole een sikh vraagt om zijn tulband even af te zetten, omdat je hem goed wilt identificeren. Je had dus ook kunnen afspreken dat iedereen, ongeacht zijn levensovertuiging, op dezelfde manier op zijn pasfoto moet staan,’’ zegt Loof.
quote:Ze vinden het ook vreemd dat de ID-kaart van Coleman op Schiphol weer is ingenomen. ,,Hij is op goede gronden verstrekt en je kunt hem niet innemen omdat iemands uiterlijk weer is veranderd
Da's geen aanpassing van de wet, dat zijn extra richtlijnen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:12 schreef Chris.nl het volgende:
De wet blijkt inmiddels aangepast. Bron AD
[..]
staat dit al op de frontpage?
Je hebt gelijk...foutjequote:Op donderdag 1 februari 2007 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's geen aanpassing van de wet, dat zijn extra richtlijnen.
Maar zo'n richtlijn is helemaal niks waard. De wet moet gewoon gevolgd worden en die staat nog steeds rare dingen toe.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:01 schreef Freeflyer het volgende:
interessant, de wet op zich is dus niet aangepast. men heeft extra richtlijnen uitgevaardigd.
ben benieuwd wat het vervolg is.
Jep. Dat was dus dinsdag al op 3FM Nieuwsquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:12 schreef Chris.nl het volgende:
De wet blijkt inmiddels aangepast. Bron AD
[..]
staat dit al op de frontpage?
Kijk eens aan - het kan dus wel snel - vooral de derde post moest ik om lachen:quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:12 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Jep. Dat was dus dinsdag al op 3FM Nieuws
http://www.widdershovenknoors.nl/Oversight.wav
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:41 schreef Vitale het volgende:
In de VS hadden een paar filmmakers zoiets al eerder gedaan overigens met rijbewijzen.
Alleen dan veel grappiger en extremer:
http://www.youtube.com/watch?v=_jOFf_KB3lI
http://www.youtube.com/watch?v=owvO640ODwA
http://www.youtube.com/watch?v=0BGNFdK1twI
![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:49 schreef Byte_Me het volgende:
zeg OS, waarom heb je eigenlijk geen handdoek op je hoofd op die foto, had ik eigenlijk wel van je verwacht.
even los van de rest... normaal is iedereen altijd zo "skeptisch", maar insinueert er iemand dat hij geen werk meer zou hebben... gaat iedereen er van uit dat dat ook zo is ?quote:Op zondag 11 februari 2007 00:12 schreef sanni het volgende:
iSight ik denk dat je punt nu wel gemaakt is en los van het feit dat je op andere vragen
niet heb willen antwoorden denk ik dat je door moet gaan de door de regering
zelf opgestelde regelgeving inzake mensen die op grond van hun vasthoudende
geloofsovertuiging altijd maar uitzonderingen willen hebben te onderzoeken en middels
ludieke acties zo in de openbaarheid te brengen. Ik hoop dat je ten gevolge van dit alles
weer een baan vindt bij bedrijven die als waakhond van de maatschappij te boek staan.
Je hebt immers aangegeven over een goede neus te beschikken inzake de mazen
in de Nederlandse wet voor hen die zich willen onderscheiden in onze maatschappij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |