Heb ik naar een ander wk gekeken vorige weekquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:19 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ah, de andere Wereldkampioen sprint
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:19 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ah, de anderetoekomstig Wereldkampioen sprint
Over twee wekenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:59 schreef komrad het volgende:
ik heb al zin in het WK allround, wanneer is dat? komend weekend of nog een weekje verder weg?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:59 schreef komrad het volgende:
ik heb al zin in het WK allround
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Fabris vs. Kramer vs. Davis vs. Hedrick
Friesinger vs. Klassen vs. Wüst vs. Sablikova
True, maar hij ligt nog wel een eind achter.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Hedrick is zeker een gevaarlijke
precies! ik geloof dat hij weer behoorlijk in vorm begon te raken hoor. Ookal geef ik Davis uiteraard meer kans.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:38 schreef IJsVogel het volgende:
Weet niet hoe dat nu is maar aan het begin van het seizoen zeker, rond kerst begon hij al aardig te rijden bij de amerikaanse kampioenschappen
Tsja, 1 slag extra en Klassen had gewonnen, dat heeft niets te maken met moeheid, maar met laksheid. Je kunt toch wel een beetje je voet naar voren zetten? Friesinger wilde gewoon per se winnen, that's all.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:39 schreef Arcee het volgende:
Ze leek er wel redelijk door te zitten de laatste meters.
En de opening scheelde 0.23 deze keer. Viel idd wel mee.
Je hoort ook per se te willen winnen.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:41 schreef Mirri het volgende:
Tsja, 1 slag extra en Klassen had gewonnen, dat heeft niets te maken met moeheid, maar met laksheid. Je kunt toch wel een beetje je voet naar voren zetten? Friesinger wilde gewoon per se winnen, that's all.
Lange afstanden moeten nog blijken... maar 't zal vast een mooie strijd worden.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:45 schreef Bruce117 het volgende:
Ach ja, je weet nooit. Misschien was Friesinger wel harder gestart als het om het WK afstanden ging.
Cindy heeft iif een zeer goede kans om wereldkampioen te worden.
Ze is alweer erg goed bezig.
Ik geloof wel dat Cindy het gaat halen, maar ja dat dachten we op het EK ook van Ireen.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lange afstanden moeten nog blijken... maar 't zal vast een mooie strijd worden.
Toch denk ik dat Klassen niet zo graag Friesinger wilde verslaan als andersom het geval was.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je hoort ook per se te willen winnen.
Denk dat Klassen gewoon niet harder kon. Reken maar dat ze Friesinger wil verslaan.
schrale troostquote:Op zondag 28 januari 2007 18:31 schreef Arcee het volgende:
Klassen was over beide dagen sneller, dat wel.
Okee.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:30 schreef Mirri het volgende:
Herhaling nu! Arcee, kijken naar de finish van Klassen!
Dan had ze ook wel beter d'r best kunnen doen.quote:
Ja inderdaad, dat vond ik ook, CINDYquote:Op zondag 28 januari 2007 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan had ze ook wel beter d'r best kunnen doen.
Inderdaad.quote:
Haha nee johquote:Op zondag 28 januari 2007 18:54 schreef Arcee het volgende:
Tsja, Klassen liet een slag lopen, maar misschien kon ze wel niet meer.
Misschien jij 't haar een keer vragen.
Ja, maar niet of ze niet harder kon ja of nee.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:55 schreef Mirri het volgende:
[..]
Haha nee joh![]()
Maar je zag het wel duidelijk he?
Tsja...Sablikova..ik denk dat ze minder goed gaat presteren in Thialf dan in Collalbo. Podiumplaats misschien, maar ik denk niet dat ze zal winnen hoor.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:57 schreef Leatherface het volgende:
Goed dat Klassen zo snel in topvorm is geraakt.
Dat belooft straks een fantastisch duel te worden op het WK allround tussen Klassen, Friesinger, Wust en Sablikova.
Nou ja, ze kan in ieder geval de rest onder druk zetten met een sterke tijd op de 3 en 5 km.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:09 schreef Mirri het volgende:
[..]
Tsja...Sablikova..ik denk dat ze minder goed gaat presteren in Thialf dan in Collalbo. Podiumplaats misschien, maar ik denk niet dat ze zal winnen hoor.
Tuurlijk...quote:Op zondag 28 januari 2007 19:13 schreef Brahimov het volgende:
Shani
![]()
of mocht ik dat nog niet verklappen?
And jam. Butterscotch clouds, a tangerine, and a side order of ham.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Mirri het volgende:
Dus in het geval van de Canadese ploeg, eet Cindy de hele dag maple syrup pancakes.![]()
en allround!quote:Op zondag 28 januari 2007 19:20 schreef Leatherface het volgende:
Davis was formidabel vandaag.
Als hij zich ook op de 500 m blijft doorontwikkelen kan die de komende jaren meerdere wereldtitels sprint winnen.
Maar goed voor Kyu Hyuk Lee dat ie dit jaar het WK won, nu het nog kon.
Man...Klassen (en ook wel Friesinger, al moet ik zien hoe haar lange afstanden zijn dit jaar) zijn zóveel beter dan de rest, ook beter dan Wust en Sablikova...Maar spannend wordt het zeker.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:57 schreef Leatherface het volgende:
Goed dat Klassen zo snel in topvorm is geraakt.
Dat belooft straks een fantastisch duel te worden op het WK allround tussen Klassen, Friesinger, Wust en Sablikova.
hoe obsessed kan je zijnquote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Mirri het volgende:
Wat eten schaatsers eigenlijk?
Ik bedoel, die zitten maandenlang in ****hotels met een 4 gangenmenu en creme brulee als dessert. Dat zal toch zeker niet? Die krijgen toch een aangepast menu? Nemen ze hun eigen kok mee? Dus in het geval van de Canadese ploeg, eet Cindy de hele dag maple syrup pancakes.![]()
Jeeezus, ik ben gewoon benieuwd wat schaatsers eten...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
hoe obsessed kan je zijn
In het begin vond ik het nog wel lief, maar zo ondertussen wordt het toch wel een beetje vervelend? Maar goed, ik ben de laatste om hierover te gaan zeuren. Van mij mag
Je hoeft niet steeds zo beledigd te reageren hoor. Dat doe je telkens op de personen die enigszins kritiek op je schijnen te hebben. Vind je zelf niet dat je af en toe misschien wat té obsessief bent?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef Mirri het volgende:
[..]
Jeeezus, ik ben gewoon benieuwd wat schaatsers eten...![]()
Dat was de hoofdvraag, ik meen het hoor. Zit niet zo te azijnzeiken man![]()
Ik wil serieus het antwoord weten, want hotels serveren toch geen sportvoedsel? Ik heb er geen verstand van, ik dacht misschien krijg ik hier antwoord.
Flauw ben jij, bah,
Ik vind het niet leuk als ik een vraag stel die serieus bedoeld is, en jij reageert zo. Dat is niet terecht.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hoeft niet steeds zo beledigd te reageren hoor. Dat doe je telkens op de personen die enigszins kritiek op je schijnen te hebben. Vind je zelf niet dat je af en toe misschien wat té obsessief bent?
Ik bedoel er niks vervelend mee hoor. Gewoon gezonde kritiek
Bij wielrennen gaat er vaak een eigen kok mee. Of dat bij schaatsen ook zo is... misschien bij de grote ploegen.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef Mirri het volgende:
Ik wil serieus het antwoord weten, want hotels serveren toch geen sportvoedsel? Ik heb er geen verstand van, ik dacht misschien krijg ik hier antwoord.
Dat was gewoon een kort grapje.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:39 schreef Norrage het volgende:
Ik reageerde niet zozeer op de vraag, meer over dat je meteen weer over (privé) Klassen ging hebben
Okee, daar heb ik wat aan.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bij wielrennen gaat er vaak een eigen kok mee. Of dat bij schaatsen ook zo is... misschien bij de grote ploegen.
Daarnaast zullen ze echt niet per se elke dag een 6-gangen-diner met een dame blanche na te hoeven eten, hoor.
Dat is dus de hele schijf van 5quote:Op zondag 28 januari 2007 21:46 schreef LedZep het volgende:
Volgens mij maakt het weinig uit wat schaatsers eten, zolang het maar veel is, zowel koolhydraat-, vet- en eiwitrijk, in enigszins acceptabele verhoudingen, en een boel vitamines / mineralen dus veel ongetwijfeld gewoon veel pasta / rijst / aardappelen, vlees, groente, fruit etc. Natuurlijk heb je van die diet-freaks, maar mijn ervaring is dat veel wereldtoppers (in willekeurige sporten) gewoon gezond en evenwichtig eten. Een eigen kok lijkt me dan ook onnodig.
Klopt, maar voor een topsporter is dat (gezien de trainingsarbeid) niet echt aan de orde. Vet is wel erg belangrijk voor tal van lichaamsfuncties, dus ze moeten het zeker (met mate, maar meer dan een gemiddelde mens) binnenkrijgen.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:47 schreef Mirri het volgende:
[..]
Dat is dus de hele schijf van 5![]()
Ik denk minder vet...met vet op je heupen ga je toch langzamer lijkt me..
Ik kan me herinneren een tijdje geleden (vorig jaar ofzo) een keer een filmpje te hebben gezien van de NOS waarin ze lieten zien dat de Nederlandse schaatsers het eten kunnen krijgen dat ze willen, en wanneer ze maar willen; dat de keuken zeg maar speciaal voor hen open bleef of ging.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:11 schreef Mirri het volgende:
Wat eten schaatsers eigenlijk?
Ik bedoel, die zitten maandenlang in ****hotels met een 4 gangenmenu en creme brulee als dessert. Dat zal toch zeker niet? Die krijgen toch een aangepast menu? Nemen ze hun eigen kok mee? Dus in het geval van de Canadese ploeg, eet Cindy de hele dag maple syrup pancakes.![]()
Dat lijkt me niet, gezien al hun moeite om rond te komen. Maar goed, een beetje topsporter weet zelf wel vrij goed wat ie moet eten. Ik denk dat ze, zeker bij trainingen, veel koolhydraten zullen eten, alleen wel minder dan wielrenners.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:56 schreef Tholdos het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren een tijdje geleden (vorig jaar ofzo) een keer een filmpje te hebben gezien van de NOS waarin ze lieten zien dat de Nederlandse schaatsers het eten kunnen krijgen dat ze willen, en wanneer ze maar willen; dat de keuken zeg maar speciaal voor hen open bleef of ging.
Ik weet echter niet of dit ook voor buitenlandse schaatsers geldt, of dat alleen de Nederlandse ploegen het zo goed hebben geregeld.
Aha, als iemand een opmerking maakt wordt alles meteen een grapje.quote:
Het was ook al een grapje toen ik het zei.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Aha, als iemand een opmerking maakt wordt alles meteen een grapje.
Goed dat we het weten.
Lijkt me ook.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, gezien al hun moeite om rond te komen. Maar goed, een beetje topsporter weet zelf wel vrij goed wat ie moet eten. Ik denk dat ze, zeker bij trainingen, veel koolhydraten zullen eten, alleen wel minder dan wielrenners.
Ik gaf ook antwoord.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:18 schreef Mirri het volgende:
Ik bedoel helemaal niet om iedere keer kritiek uit te lokken, mijn vraag was serieus, en ik ben iig blij dat er mensen zijn als Ledzep, Tholdos en I.R. Baboon zijn die antwoord geven.
Mirri, je hebt een PM.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:18 schreef Mirri het volgende:
[..]
Het was ook al een grapje toen ik het zei.
Wat zit er voor spanning tussen ons de laatste tijd Bruce?
Ik bedoel helemaal niet om iedere keer kritiek uit te lokken, mijn vraag was serieus, en ik ben iig blij dat er mensen zijn als Ledzep, Tholdos en I.R. Baboon zijn die antwoord geven.
Ik ben de eerste die zo'n vraag stelt.
Of soms zelf met (2), (3) of (4).quote:
Bij de dames was de 3 km. een stuk minder spannend:quote:1 Hiroki Hirako (Senioren) JPN 6.39,71
2 Sang-Yeop Yeo (U23) KOR 6.43,34
3 Dmitrij Babenko (U23) KAZ 6.43,40
4 Kweon-Weon Choi (Senioren) KOR 6.43,86
5 Xuefeng Gao (Senioren) CHN 6.44,13
6 Xingyu Song (AK 17) CHN 6.47,37
7 Kesato Miyazaki (Senioren) JPN 6.47,90
8 Byeon-Wuk Koh (AK 17) KOR 6.54,23
9 Dmitrij Obaturov (Senioren) KAZ 7.00,77
10 Aleksej Beljajev (U23) KAZ 7.08,67
11 Uuganbaatar Ganbaatar (AK 18) MGL 7.39,94
12 Baasan Luvsandorj (U23) MGL 7.43,25
quote:1 Fei Wang (Senioren) CHN 4.13,08
2 Masako Hozumi (U23) JPN 4.15,42
3 Maki Tabata (Senioren) JPN 4.17,00
4 Joo-Jeon Lee (AK 19) KOR 4.18,05
5 Seon-Yeong Noh (AK 17) KOR 4.18,57
6 Eriko Ishino (U23) JPN 4.19,02
7 Jia Ji (U23) CHN 4.19,44
8 Yang Gao (Senioren) CHN 4.24,29
9 So-Yeon Lee (U23) KOR 4.27,81
10 Natalja Rybakova (Senioren) KAZ 4.28,40
11 Anzjelika Gavrilova (Senioren) KAZ 4.38,44
12 Jelena Obaturova (AK 18) KAZ 4.40,36
De PM. De beste nieuwe feature van FOK!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef Bruce117 het volgende:
ik had natuurlijk kunnen weten dat dit ging gebeuren![]()
[afbeelding]
Dat komt waarschijnlijk doordat de Mongoolse "rising star" Ganbat Shizhirzhargalanchuluun niet meedeed.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef wimderon het volgende:
De eerste afstanden van de Asian Games zijn gereden. Hirako wint de 5 km. en Babenko heeft in een spannende strijd het brons weten te veroveren. De Mongolese troeven Uuganbaatar Ganbaatar en Baasan Luvsandorj konden het vandaag helaas niet waarmaken:
Aha, daar was Nele. Ze stond op de lijst voor het GAK 5km in Breda maar daar was ze niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
We hebben weer wat nieuwe Nationale Records die dit weekend in Collalbo en Erfurt gereden zijn (van de Yahoo-list):
Renata Karabova (SVK) 46.28
Nele Armée (BEL) 43.81 & 1.24.29
Claire Scanlon (IRL) 44.84 & 2.18.15
Geen van allen is van mij hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef Bruce117 het volgende:
ik had natuurlijk kunnen weten dat dit ging gebeuren![]()
[afbeelding]
Ja ik had het ook gezien, over die eivormige blokjes ging het. Gaan ze die met het wk allround ook gebruiken? Want ik heb niet alles gezien.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:50 schreef Arcee het volgende:
Leuk item met Erben Wennemars in Holland Sport vandaag.
Het is natuurlijk onnodig om te zeggen dat ze niet van jou waren.quote:
"eeerben...eeerben...EEEERBEN...EEEEERBEN!"quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:50 schreef Arcee het volgende:
Leuk item met Erben Wennemars in Holland Sport vandaag.
Toch een aardig lijstje.quote:erelijst
1998: brons NK Allround
1999: zilver NK Allround
2000: goud 10 km NK Afstanden
2001: brons 10 km NK Afstanden, goud NK Allround
2002: goud EK Allround, goud WK Allround, Goud 5km en 10 km en zilver 1500m Olympische Spelen
2003: Goud 5 km WK Afstanden
2004: zilver 5 km en goud 10 km NK Afstanden, goud NK Allround, brons EK Allround
2005: goud EK Allround
wereldrecords:
1 kleine vierkamp 147,668 17 maart 2001 Calgary
2 5000 meter 6.14,66 9 februari 2002 Salt Lake City
3 10000 meter 12.58,92 22 februari 2002 Salt Lake City
4 grote vierkamp 152,482 17 maart 2002 Heerenveen
kwam deze nog wel tegen op youtube.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:27 schreef Norrage het volgende:
(Dan komt nogmaals mijn vraag: Heeft iemand zijn 2002 races nog ergens op video staan???:P)
en ik bleef bij elke overwinning maar denken: yeah, het zit er weer aan te komen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:27 schreef Norrage het volgende:
Absoluut samen met Erben de leukste persoonlijkheid geweest in het schaatsen de laatste zoveel jaar...Ik bleef het hem zo enorm gunnen dat ie zijn vorm weer terug kon krijgen, maar het zat er gewoon niet in...Zo jammer...
Maar gelukkig heeft hij toch de nodige successen geboekt. Wat een held in 2002...
(Dan komt nogmaals mijn vraag: Heeft iemand zijn 2002 races nog ergens op video staan???:P)
daarvoor was het al wel wat minder ja. Ik geloof dat het ongeluk in 2004 was; hij won iig nog het EK allround ná het ongeluk. Het zal wel een aantal factoren zijn geweest, maar ik heb altijd wel gedacht dat het ongeluk zeg maar een van dé druppels was en het EK daarna meer een eenmalig succes was meer op basis van het talent wat hij natuurlijk altijd nog had in plaats van echt zelfvertrouwen. En ik zou eigenlijk ook wel eens de deelnemerslijst van dat EK willen zien...quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:38 schreef MiLalaa het volgende:
ja brrr dat ongeluk, dat zou zomaar kunnen. Hoewel, voor dat ongeluk was hij toch ook al een tijdje niet zo goed meer? Ik weet even niet meer wanneer dat ongeluk nou precies was.
Die klap op het ijs kan inderdaad wel eens voor toch wat onbewuste angst zorgen, ookal is het bij Gerard toch ook, hoe cliché ook, gewoon z'n leeftijd.quote:Ik heb het idee dat je bij van Velde kan merken dat ie na die klap op het ijs met z'n hoofd (horror) minder is geworden. Het schijnt dat dan ook je evenwichtsorgaan aangetast kan zijn. En opvallend genoeg vind ik z'n bochten sindsdien erg wankel.
Ook Mike Ireland is na z'n ongeluk niet meer de oude. En ik vraag me af of dat nog goed komt.
ik denk al jaren dat-ie zou gaan stoppen, dus het verrast mij niets dat dat nu dus toch gaat gebeuren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ralf v.d. Rijst stopt trouwens ook hoogstwaarschijnlijk met schaatsen. Nu moet ik weer een nieuwe favoriet zoeken.
Was wel ooit 2e en 4e op een WK afstanden en 5e op een EK.
Het viel me mee dat ie vorig jaar nog zo veel kansen kreeg om zich in de ploeg voor de ploegenachtervolging op de spelen te plaatsen, maar het ging gewoon echt niet. En als het dit jaar dan alleen maar slechter gaat terwijl de rest zich verbetert zit er weinig anders op.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Hankster het volgende:
[..]
ik denk al jaren dat-ie zou gaan stoppen, dus het verrast mij niets dat dat nu dus toch gaat gebeuren.
ik weet niet waarom. Hij kwam gewoon rustig over niet zo hyper adhd of idd viezig of depri of ik weet niet precies wat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:42 schreef snellejelle het volgende:
Zonder slijm uit z'n mond bedoel je?
en ik maar zeggen 'Pauw en Witteman'quote:
Bron: Teletekst.quote:Ireen Wüst zal bij de WK afstanden, die van 8 tot en met 11 maart in Salt Lake City plaatsvinden, niet op de 5.000 meter uitkomen.
De wereldkampioene allround verdiende afgelopen weekeinde bij de WK in Thialf een startbewijs voor die afstand, maar ze wil zich concentreren op de 1.000, 1.500 en 3.000 meter.
Bij de WB-wedstrijden in Erfurt zijn voor de dames nu drie tickets voor de 5.000 meter te verdelen.
Grappig dat ie nu harder gaat dan in de tijd dat ie redelijk wat allrounde.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag wat leuke uitslagen in Heerenveen. Caspar Helling reed 1.58.00 op de 1500m. Voor een marathonrijder een supertijd.
Gefeliciteerd.quote:Verder wat B-junioren die ook krap tegen de 2 minutengrens aanzaten.
Ik hield het zelf wat rustiger met een nieuwe PR van 2.20.
Als de 5000 meter de laatste afstand is (en daar ga ik wel van uit) maakt het toch niet zo heel veel uit. Dit was een mooie gelegenheid om een scherp PR neer te zetten als toetje van het schaatsseizoen. Bovendien zou de 5000 voor haar manier van opbouwen goed mee kunnen vallen op supersnel ijs, waardoor een medaille ook zomaar mogelijk zou zijn...quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef Bruce117 het volgende:
Wüst niet op 5.000 m WK afstanden
[..]
Bron: Teletekst.
Is misschien maar beter ook.
3 afstanden is wel genoeg, en op de 5km maakt ze toch minder kans dan op de andere afstanden.
Is zeker wel verstandig van d'r. Kansje meer voor Maren ook nuquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:13 schreef Bruce117 het volgende:
Wüst niet op 5.000 m WK afstanden
[..]
Bron: Teletekst.
Is misschien maar beter ook.
3 afstanden is wel genoeg, en op de 5km maakt ze toch minder kans dan op de andere afstanden.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:23 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb al weer zin in het WK afstanden.
In Salt Lake City ook nog eens.
Ik heb de zaterdagavond van de worldcup finale een feestjequote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:26 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja het is al bijna
![]()
en de worldcupfinale. Die zal toch ook wel live worden uitgezonden?![]()
Jaquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:34 schreef Bruce117 het volgende:
Ik hoorde of las ergens (weet niet meer waar) dat het WK Afstanden van 8-11 maart zou zijn.
Betekent dat, dat er dan ook al op donderdag geschaatst gaat worden ?
Hmmmmm.quote:
Toen reed ie op de lange afstand ook al knap hard.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Grappig dat ie nu harder gaat dan in de tijd dat ie redelijk wat allrounde.
]quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:37 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Hmmmmm.
Moet donderdagnacht dan niet te lang duren.
Vrijdag moet ik toch gewoon weer werken![]()
zo, jij durft !quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Toen reed ie op de lange afstand ook al knap hard.
Maar ik durf, helemaal tegen de trend in, te stellen dat juist je middenafstanden enorm vooruit gaan als je serieus marathons rijdt.
Als ik zoiets zeg tegen een klassieke langebaantrainer wordt ik afgeserveerdquote:
20.00 uur al?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:45 schreef BVO het volgende:
Begint geloof ik elke dag om 20:00, dus dat zal nog wel meevallen denk ik.
Mooi testmoment toch zo kort voor de Spelen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:16 schreef Mirri het volgende:
Het WK afstanden in 2009 is in Vancouver?![]()
Zijn ze niet een jaartje te vroeg dan?
Donderdag ja, het weekend zal wel langer duren.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:14 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
20.00 uur al?dan is het rond 12.00 al weer afgelopen ofzo.
Als ik zo naar het programma kijk, zal het op zaterdag nog niet om 12 uur afgelopen zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:14 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
20.00 uur al?dan is het rond 12.00 al weer afgelopen ofzo.
jawel ik had alleen zin om tot 2:00 te kijken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:29 schreef Mirri het volgende:
Ja, maar SLC scheelt ook maar 8 uur met Nederland. Als het om 0:00 uur is afgelopen, dan is het daar 16:00 uur, das toch normale tijd?![]()
Idd..of ze beginnen heel vroeg.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:33 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Als ik zo naar het programma kijk, zal het op zaterdag nog niet om 12 uur afgelopen zijn.
Kunnen we gelukkig toch nog een keertje met zijn allen in de nacht naar het schaatsen kijken
Wie?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:34 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
jawel ik had alleen zin om tot 2:00 te kijken.
Ik kan dus wel gaan kijken, maar ja dan krijg ik Christine vd Horst te zien ofzo
Echt heerlijk.quote:
O ja, met Jack Spijkerman en zijn Engelse voetbal.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:39 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Echt heerlijk.
Totdat Studio Sport stopt met uitzenden omdat het anders te laat gaat worden
Zoals ze dus vorig seizoen deden.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:52 schreef Mirri het volgende:
[..]
O ja, met Jack Spijkerman en zijn Engelse voetbal.
"Draai hier Jack een drol op zijn kop" luidde toen de TT
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:56 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij zat jij nog niet eens op fok ten tijde van de keer die ik bedoelde.
Was in november/december 2005.
Nee, helaas je weet misschien wel waar jij het over hebt, alleen sluit dat totaal niet aan op waar ik het over had.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:21 schreef Mirri het volgende:
[..]
![]()
Vorig seizoen is 2005/2006 hoor..
Vorig seizoen was WK allround in Calgary, daar is het ook 8 uur eerder.
Toen gingen ze overschakelen naar Jack Spijkerman.
Ik weet heus wel waarover ik het heb.
Ik zweer toch echt dat het met het wk allround was in Calgary. Ik heb het op dvd staan zelfs.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:28 schreef BVO het volgende:
Jack Spijkerman zat vorig seizoen al bij Talpa, Mirri.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:37 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik zweer toch echt dat het met het wk allround was in Calgary. Ik heb het op dvd staan zelfs.
Zondag 19 maart 2006quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:46 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Het was al midden in de nacht, dus overschakelen naar Jack gin gsowieso niet.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:48 schreef Mirri het volgende:
[..]
Zondag 19 maart 2006![]()
Ik heb altijd gelijk![]()
jack van gelder, jack spijkerman. en dat topic is al van april 2004quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:52 schreef Mirri het volgende:
[..]
O ja, met Jack Spijkerman en zijn Engelse voetbal.
"Draai hier Jack een drol op zijn kop" luidde toen de TT
die volgende posts niet!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:50 schreef snellejelle het volgende:
[..]
[..]
jack van gelder, jack spijkerman. en dat topic is al van april 2004
Goed ik zal je maar gelijk geven, want je wil het kennelijk niet snappen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:48 schreef Mirri het volgende:
[..]
Zondag 19 maart 2006![]()
Ik heb altijd gelijk![]()
oh leuk 'oude' schaatstopics lezenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:54 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Goed ik zal je maar gelijk geven, want je wil het kennelijk niet snappen.
Het ging hierover [Schaatsen] Worldcup in SLC: It's raining records - deel 3
En nee, je hebt zeker niet altijd gelijk
Je hoeft niet zo kattig te doen hoor..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:54 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Goed ik zal je maar gelijk geven, want je wil het kennelijk niet snappen.
Het ging hierover [Schaatsen] Worldcup in SLC: It's raining records - deel 3
En nee, je hebt zeker niet altijd gelijk
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:10 schreef Mirri het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo kattig te doen hoor..
Op die chatbox ben je heel anders.
Ik had je al gelijk gegeven hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 07:20 schreef Mirri het volgende:
En nog even voor de duidelijkheid dat ik ook gelijk had:![]()
WK allround #8 In een woord: Klasse(n)
Met dank aan Bartoli![]()
WK allround#9 Davis of Hedrick
tis een slijmbalquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:10 schreef Mirri het volgende:
Je hoeft niet zo kattig te doen hoor..
Op die chatbox ben je heel anders.
16.00-17.55 uur, Ned.1quote:Op zaterdag 17 februari 2007 08:55 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
tis een slijmbal![]()
Hoe laat wordt het uitgezonden vandaag?
echt jammerquote:Op zaterdag 17 februari 2007 08:58 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
16.00-17.55 uur, Ned.1
samenvatting van de wereldbekerwedstrijd in Erfurt,
met de 1500 m voor vrouwen en de 10.000 m voor mannen,
met commentaar vanHerbert Dijkstra
Niet live dus vandaag. Heel misschien live op de ARD of ZDF, maar berwacht het eigenlijk niet.
Startlijstquote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:57 schreef Norrage het volgende:
Wat? Er wordt een 10k gereden? Stoer...Maar ja, er doen geen Nederlanders mee zeker?
Mirri, het werd toen alleen onderbroken. Bruce had het duidelijk over afkappen en midden in de nacht. Ik vind 21.50 nou niet echt middenin de nacht maar dat is ieder's persoonlijke beleving natuurlijkquote:Op zaterdag 17 februari 2007 07:20 schreef Mirri het volgende:
GEen Smit op de 5k?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:02 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Startlijst
Ze staan wel op de startlijst
Volgens mij heeft ie officieel nog niks binnen, maar als er niemand sneller rijdt dan zijn 12:55.30 is Verheijen ook geplaatst ongeacht zijn resultaat vandaag.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
misschien een domme vraag hoor, maar moet Verheijen zich nou nog plaatsen voor het WK afstanden, of heeft ie al een startbewijs gekregen?
ben blijkbaar toch nog ergens goed voorquote:Op zaterdag 17 februari 2007 07:20 schreef Mirri het volgende:
quote:Hedrick gaat huis zoeken in Friesland
Uitgegeven: 16 februari 2007 18:23
Laatst gewijzigd: 16 februari 2007 18:24
ERFURT - De kans is groot dat Chad Hedrick over een aantal maanden in Friesland woont. De 29-jarige Texaan liet vrijdag weten dat hij een overgang naar DSB ziet zitten. Coach Jac Orie had al eerder duidelijk gemaakt dat hij de Amerikaan als een welkome versterking beschouwt.
Hedrick schoof deze week al bij de DSB-schaatsploeg aan voor het avondeten. Hij voelde zich direct op zijn gemak, vertelde de voormalig allroundwereldkampioen. "Ik beschouw 't als een goede start. Er is nog niets getekend, maar ik hoop dat ik er met manager Toon Gerbrands kan uitkomen", sprak Hedrick, die dit weekeinde deelneemt aan wereldbekerwedstrijden in Erfurt. "Hun programma is goed voor me."
Indien de Amerikaan een akkoord bereikt, zal hij meteen een huis zoeken in de omgeving van Heerenveen. Hedrick heeft afgesproken om negen maanden van het jaar in Nederland te verblijven. "Ik neem mijn vriendin Lynsy mee", aldus Hedrick. "Of ik ook Nederlands ga leren? Nou, mijn vriendin is dat in elk geval van plan en ze heeft gezegd dat ze mij gaat dwingen ook Nederlands te praten."
Allrounder
Orie zocht al enige tijd naar een allrounder, die de ploeg kon versterken. Nadat in Nederland geen geschikte kandidaat werd gevonden, zocht DSB contact met Hedrick die reeds door het bedrijf van Dirk Scheringa wordt gesponsord.
De olympisch kampioen van Turijn (5000 meter) presteert dit seizoen ver onder zijn normale niveau, mede omdat hij afgelopen zomer niet trainde. "Het is een schande, zoals ik nu schaats", erkende Hedrick. "Daarom wil ik graag, met een trainingsgroep, weer op het hoogste niveau komen."
www.nu.nl
Gezellig, misschien komt ie wel in Sneek wonenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:37 schreef spruud het volgende:dat er nog geen eigen topic bestaat over erfurtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
cool!quote:
Behalve bij Rintje.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Toen reed ie op de lange afstand ook al knap hard.
Maar ik durf, helemaal tegen de trend in, te stellen dat juist je middenafstanden enorm vooruit gaan als je serieus marathons rijdt.
Ik denk dat annamarie al heeft aangeboden te helpen in de zoektocht naar een huisquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:18 schreef MiLalaa het volgende:
Chad in Friesland bij DSB. Z'n vriendin is nu misschien nog enthousiast, maar is ze dat straks nog als Annette ongetwijfeld wordt versierd door Chad
Maar ik denk dat ie wel goed bij het team past.
Anni (die ik zo af en toe bij de Appie tegenkom) en Ids hebben een hele open relatie, heb ik me laten vertellenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:27 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ik denk dat annamarie al heeft aangeboden te helpen in de zoektocht naar een huis
Anni en Idsquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Anni (die ik zo af en toe bij de Appie tegenkom) en Ids hebben een hele open relatie, heb ik me laten vertellen
Dat terwijl Oliver Sundberg in het klassement er niet aan te pas komt. Net zomin als Kris Schildermans, maar die rijdt een stuk harder dan ie dat in de afgelopen jaren op de 10km deed. en ik weet gelijk dat ik een tegenstander minder heb morgenavondquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens 4 nationale records bij de 10km in de Bgroep: Roemenie, Tsjechie (de eerste race van Sablik, de broer van weetjewel, maar nog wel langzamer dan z'n zusje), Frankrijk (Tristan Loy, bekend van de natuurijsmarathons) en Denemarken.
Da's goed nieuwsquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Anni (die ik zo af en toe bij de Appie tegenkom) en Ids hebben een hele open relatie, heb ik me laten vertellen
Was niet nodig om te vertellen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:36 schreef MiLalaa het volgende:
ik hoop dat Wubben sneller blijkt dan De Jong![]()
Daarvan komt al snel een halve minuut voor rekening van de baan. Ik heb 'm tot vandaag alleen maar 10km's zien rijden in Eindhoven en Breda.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Schildermans heeft meer dan een minuut van z'n PR afgereden, toch jammer voor hem dat ie nou geen Belgisch Record heeft.
mooi gedaanquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:42 schreef MiLalaa het volgende:
zooo even gewacht om geen soort spoiler te veroorzaken, maar dit is dus goed voor m'n prono
Anni op 1. In ieder geval nr 1 & 2 goed. De rest maar even buiten beschouwing gelaten
![]()
Die Groves is ook maar een rare. Vorige week was ze nog dramatisch slecht.
mijn prono is belabberdquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:42 schreef MiLalaa het volgende:
zooo even gewacht om geen soort spoiler te veroorzaken, maar dit is dus goed voor m'n prono
Anni op 1. In ieder geval nr 1 & 2 goed. De rest maar even buiten beschouwing gelaten
![]()
Die Groves is ook maar een rare. Vorige week was ze nog dramatisch slecht.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:45 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
mooi gedaan
Ik zal ook niet klagen over mijn prono.
Friesinger, Wust, Goves en Anschutz goed![]()
Nee, die is al geweest denk ik.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:47 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Zenden ze nu heel de 10km live uit?
zo te lezen hebben schaatsters met een s in de naam ook meer kans op de 1500meter... vandaar dat Groenewold en van Deutekom niet presterenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:46 schreef Mirri het volgende:
Het IS gewoon zo: degene die laatste binnenbocht heeft op de 1500, wint.
Laten ze alsjeblieft in SLC ervoor zorgen dat de vier favorieten: Wust, Klassen, Nesbitt en Friesinger allemaal laatste binnenbocht hebben, want:
1. Dat is eerlijker
2. Dat vergroot de kans op een WR![]()
zie nog geen uitslagen op ISU. Normaalgesproken wachten ze daar niet mee tot alle ritten verreden zijn. Maar wordt elke rit er tussen gepropt.quote:
Idd: Simionato, GroveSquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
zo te lezen hebben schaatsters met ene s in de naam ook meer kans op de 1500meter... vandaar dat Groenewold en van Deutekom niet presteren
Ik denk toch dat het weer sterk gaat afhangen van de loting en van de tegenstanders...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:50 schreef Norrage het volgende:
De Canadezen pieken gewoon tijdens de WK. Zal me niks verbazen als Klassen, Groven en Nesbitt daar alles gaan winnen met af en toe een Wust en Friesinger ertussen door op plaatsen 2 en 3...
Renate moeten we maar Groenewolds gaan noemen. En Paulien van Deusekom. En Marianne Timmers. En Maren Hauglis.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:50 schreef Mirri het volgende:
[..]
Idd: Simionato, GroveS![]()
Vandaag ook Sablikova1.57.57
Als ze dat vorige week had gedaan, had ze het nog moeilijk kunnen maken voor Friesinger en Klassen.
Klassen heeft zelfs 2 s'en...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:52 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Renate moeten we maar Groenewolds gaan noemen. En Paulien van Deusekom. En Marianne Timmers. En Maren Hauglis.
Je vergeet een favorietquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:46 schreef Mirri het volgende:
Laten ze alsjeblieft in SLC ervoor zorgen dat de vier favorieten: Wust, Klassen, Nesbitt en Friesinger allemaal laatste binnenbocht hebben, want:
1. Dat is eerlijker
Volgens wordt dat wel pas gedaan als alles afgelopen is juistquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:49 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
zie nog geen uitslagen op ISU. Normaalgesproken wachten ze daar niet mee tot alle ritten verreden zijn. Maar wordt elke rit er tussen gepropt.
Maar dan hebben we geen leuke onderlinge duelsquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:46 schreef Mirri het volgende:
1. Dat is eerlijker
Helemaal uitzenden al volgens mij net niet gaan omdat er de uitzending om 6 uur afgelopen is.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:49 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
zie nog geen uitslagen op ISU. Normaalgesproken wachten ze daar niet mee tot alle ritten verreden zijn. Maar wordt elke rit er tussen gepropt.
normaalgesproken niet hoor. Ik volg het altijd op ISU en de tussentijden zijn altijd te zien.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:56 schreef Mirri het volgende:
[..]
Volgens wordt dat wel pas gedaan als alles afgelopen is juist![]()
Ze hebben niet zo'n live ding...op de knsb site wel, maar dat is alleen als er iets in Thialf is.
denk toch ook dat het niet live is. Misschien skippen ze een dweil om op tijd klaar te zijn en toch alles te zien.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:57 schreef Bruce117 het volgende:
Helemaal uitzenden al volgens mij net niet gaan omdat er de uitzending om 6 uur afgelopen is.
Die zijn voor onbelangrijke wb wedstrijden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:57 schreef BVO het volgende:
[..]
Maar dan hebben we geen leuke onderlinge duels.
Grrrrr.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:57 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Helemaal uitzenden al volgens mij net niet gaan omdat er de uitzending om 6 uur afgelopen is.
Maar door het feit dat er nog geen tijden staan en het feit dat ze deze op zich oninteressante rit wel uitzenden lijkt het er op dat ze het helemaal gaan proberen uit te zenden.
Dadelijk na deze rit de tussenstanden maar eens in de gaten houden.
Dat komt toch wel vaker voor?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:01 schreef MiLalaa het volgende:
[quote]Op zaterdag 17 februari 2007 17:00 schreef Mirri het volgende:
Ik hoop dat de Jong door het ijs zakt..![]()
Ik zou het leuk
we zijn het eens
![]()
Klassen stond er gewoon bijquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:54 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Je vergeet een favoriet![]()
En ben bang dat er geen nieuw WR komt van 1 van de 4 die je noemt. Die hebben nog niet eens in de 1:52 gereden, laat staan in de 1:51.
Dat er nog iemand de 1:52 zomaar over gaat slaan lijkt me bijna uitgesloten. Dat is alleen maar iets voor exceptioneel goede sporters.
Ik dacht gelijk aan Vulturequote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:03 schreef snellejelle het volgende:
Songfestival liedje op de achtergrond tijdens interview met Wubben![]()
![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:08 schreef snellejelle het volgende:
Dat was een leuke vent voor MiLalaa
Die Borgersen
Hij heeft nog een hogere haargrens als Ids Postmaquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:08 schreef snellejelle het volgende:
Dat was een leuke vent voor MiLalaa
Die Borgersen
Kan 'ie dan 't beste op 't WK doen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:25 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Leuk als hij een keertje zou kunnen winnen![]()
Waarom werd Verheijen niet wat eerder zo goed? Vóór Kramer, Hedrick, Uytdehaage enz.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan 'ie dan 't beste op 't WK doen.
Herbert zei net dat 'ie al 2x WK 10 km is geweest. Dus dan mag je toch niet klagen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:26 schreef Mirri het volgende:
[..]
Waarom werd Verheijen niet wat eerder zo goed? Vóór Kramer, Hedrick, Uytdehaage enz.
3/10 nog maar die gekquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:32 schreef Wombcat het volgende:
Kramer maar een halve seconde boven zijn wereldrecord. Dat zal 'ie toch niet doen
hij pakt weer wat terug gaat die het zo spannend houden en dan in slotronde toeslaanquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:35 schreef Wombcat het volgende:
Nu verliest 'ie weer wat. Wel spannend zo
Het is nou ook weer niet bijzonder om het op drie TV-netten uit te zendenquote:
Ik bedoel wereldkampioen allround.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Herbert zei net dat 'ie al 2x WK 10 km is geweest. Dus dan mag je toch niet klagen.
Verheijen is te weinig allround om daar te winnen. Nu waren Hedrick en Davis niet op hun top, anders zitten die er ruim voor.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:42 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik bedoel wereldkampioen allround.
Hij werd nu 3e, achter Kramer en Fabris. Die waren 3 jaar geleden nog niet zo goed.
Dat zeggen ze wel vaker.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:43 schreef Mirri het volgende:
Hoorde ik nou vandaag: "Gapende sporters zijn in vorm" ?
In 2001/2002 waren die er ook nog niet bijquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verheijen is te weinig allround om daar te winnen. Nu waren Hedrick en Davis niet op hun top, anders zitten die er ruim voor.
Toen was Hedrick er. En ook nog andere allrounders. Verheijen is eigenlijk geen allrounder...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:42 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik bedoel wereldkampioen allround.
Hij werd nu 3e, achter Kramer en Fabris. Die waren 3 jaar geleden nog niet zo goed.
Ik vond dat Ireen tijdens het interview blowogen had, dus verbaast me niets.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zeggen ze wel vaker.
Ze kunnen ook gewoon moe zijn.
Nee joh. Uytdehaage was geweldig toenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:44 schreef Mirri het volgende:
[..]
In 2001/2002 waren die er ook nog niet bij![]()
Toen was er Uytdehaage, maar Verheijen is nu veel beter dan Uytdehaage toen.
Verheijen is te weinig allrounder, dan zijn er (bijna) altijd anderen die over het geheel genomen beter zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:44 schreef Mirri het volgende:
[..]
In 2001/2002 waren die er ook nog niet bij![]()
Toen was er Uytdehaage, maar Verheijen is nu veel beter dan Uytdehaage toen.
Romme is het ook een keer geluktquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:44 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Toen was Hedrick er. En ook nog andere allrounders. Verheijen is eigenlijk geen allrounder...
kan kloppen. Gapen is een vorm van ontspanning. en je bent meestal ontspannen als het goed gaatquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:43 schreef Mirri het volgende:
Met Romme heb je wel een punt, die was hetzelfde type als Verheijen nu. Uytdehaage was veel meer een Kramer, en dus te goed.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:46 schreef Mirri het volgende:
[..]
Romme is het ook een keer gelukt![]()
En de 1500 van Verheijen mag er best wezen. Als hij tegenover zijn 500 tijden op de 5 en 10 km rijdt zoals nu, dan had hij met gemak gewonnen.
Romme was ook een klasse beter dan de rest op de lange afstanden. En hij richtte zich een paar seizoenen op het allrounden, zonder dat het ten koste ging van de lange afstanden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:48 schreef BVO het volgende:
[..]
Met Romme heb je wel een punt, die was hetzelfde type als Verheijen nu. Uytdehaage was veel meer een Kramer, en dus te goed.
klopt. Check vorig jaar Davis.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:43 schreef Mirri het volgende:
Iig heb je je zin mbt De Jong.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:50 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
klopt. Check vorig jaar Davis.
Dit jaar gaapt ie een stuk minder
Op basis waarvan dan?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:52 schreef snellejelle het volgende:
Ik hoop dat de keuzeheren toch voor Bob kiezen
check de PIquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan?
Het is niet dat 'ie iets heeft laten zien dit jaar.
Behalve grote achterstanden dan.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:52 schreef snellejelle het volgende:
Ik hoop dat de keuzeheren toch voor Bob kiezen
Er wordt nu gemiddeld beter gereden dan toen hoor..Tijden worden steeds beter. 5 jaar geleden zou Verheijen niet onder de 13 rijden hoor in Heerenveen en echt nog steeds de mindere zijn van een Jochem, Hedrick, Kramer whoever....quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:46 schreef Mirri het volgende:
[..]
Romme is het ook een keer gelukt![]()
En de 1500 van Verheijen mag er best wezen. Als hij tegenover zijn 500 tijden op de 5 en 10 km rijdt zoals nu, dan had hij met gemak gewonnen.
Sterker nog. 5 Jaar geleden reed hij niet onder de 13 in Heerenveen, en was 'ie de mindere van Jochemquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Er wordt nu gemiddeld beter gereden dan toen hoor..Tijden worden steeds beter. 5 jaar geleden zou Verheijen niet onder de 13 rijden hoor in Heerenveen en echt nog steeds de mindere zijn van een Jochem, Hedrick, Kramer whoever....
Nu is hij de mindere van Sven..quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sterker nog. 5 Jaar geleden reed hij niet onder de 13 in Heerenveen, en was 'ie de mindere van Jochem
Ik sluit niet uit dat een deel van de progressie tov toen door betere schaatsen (klapmechanisme) komt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:00 schreef Mirri het volgende:
[..]
Nu is hij de mindere van Sven..
Ik denk wel, dat als Kramer 5 jaar geleden 20 jaar was geweest, hij dan ook al dit soort tijden zou hebben gereden. Waarom niet? En Verheijen was er toen wel bij, 26,27 jaar, de bloei van zijn leven, dan had hij beter toen een pr van 12.58 op de 10 km kunnen hebben..
Hij heeft behalve in Assen volgensmij nog nooit langzamer dan 13.30 geschaatst.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:07 schreef Norrage het volgende:
Kramer heeft volgens mij nog nooit een slechte 10k gereden/ Die jongen is gestoord
Behalve zijn Olympische Spelen 10k..wtf was er daar met hem aan de hand als je kijkt in hoeverre hij het verder volledig domineert en zo ongeveer op elke mogelijke baan in de buurt kan komen van een wereldrecord.
Zeker. Hij heeft nog geluk gehad dat Romme in 2001 en 2004 niet zo goed was, want daardoor heeft ie nog 2 wereldtitels gewonnen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:06 schreef Mirri het volgende:
Ik vind het vet jammer dat Verheijen er iedere keer achteraan hobbelt..
Hij is gewoon altijd, goed tot zeer goed, en dat al jarenlang.
de Jong vs. Grodumquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Zeker. Hij heeft nog geluk gehad dat Romme in 2001 en 2004 niet zo goed had, want daardoor heeft ie nog 2 wereldtitels gewonnen.
Verheijen vs. De Jong op het WK afstanden in 2001 is in mijn herinnering overigens de mooiste race ooit.
Interesante deelnemerslijst daar. Zie Gijsbert Nieuwkoop er ook op staan. Dan zal die morgen wel niet starten in Eindhoven, krijgt Ruud Aerts een walkover. Tenzij Mark v.d. Weijden een goede dag heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wel leuk dat er nog wel wat 10k's gereden, morgen bij de VPZ Gruno bokaal ook.
quote:Nr Dln Deelnemer Cat 500m 1000m Totaal Achter
1 125 Thijsje Oenema DA2 39.95 (TRC) 1:21.50 (PB) 80.700
2 121 Sophie Nijman DN2 41.04 (4) 1:20.90 (1) 81.490 0.790
3 131 Marloes Gelderblom DSA 41.10 (5) 1:21.48 (2) 81.840 1.140
4 130 Jorien Kranenborg DN2 40.97 (3) 1:22.25 (6) 82.095 1.395
5 122 Willeke van Benthem DN4 40.77 (2) 1:22.82 (7) 82.180 1.480
6 123 Frederika Buwalda DN3 41.48 (7) 1:21.77 (PB) 82.365 1.665
7 132 Helga Luning DN4 41.52 (9) 1:23.09 (8) 83.065 2.365
8 133 Emilie Gale DSA 41.27 (6) 1:23.95 (11) 83.245 2.545
9 128 Joyce Lansbergen DA2 41.51 (PB) 1:23.56 (PB) 83.290 2.590
10 124 Mayke Nagtegaal DN1 41.58 (10) 1:23.44 (9) 83.300 2.600
11 127 Ellen Hazelaar DA2 41.96 (11) 1:24.00 (12) 83.960 3.260
12 126 Mayon Kuipers DA2 1:02.64 (FL) 1:21.84 (5) 103.560 22.860
HEREN
Nr Dln Deelnemer Cat 500m 1000m Totaal Achter
1 151 Tim Salomons HN4 36.51 (2) 1:12.58 (1) 72.800
2 143 Jan Smeekens HN1 36.10 (1) 1:13.68 (7) 72.940 0.140
3 155 Huub van der Wart HN2 36.69 (5) 1:12.86 (3) 73.120 0.320
4 146 Ronald van Slooten HN3 36.64 (3) 1:12.99 (4) 73.135 0.335
5 144 Alexander Oltrop HSA 36.68 (4) 1:12.99 (4) 73.175 0.375
6 152 Jacques de Koning HSA 36.79 (6) 1:13.80 (8) 73.690 0.890
7 154 Yuri Solinger HSA 37.52 (14) 1:12.60 (2) 73.820 1.020
8 157 Freddy Wennemars HN1 37.19 (8) 1:13.49 (6) 73.935 1.135
9 148 Pim Schipper HA1 37.38 (11) 1:13.85 (TRC) 74.305 1.505
10 153 Jurre Trouw HN4 36.86 (7) 1:15.07 (13) 74.395 1.595
11 156 Michel Mulder HN2 37.38 (11) 1:14.52 (11) 74.640 1.840
12 158 Michael Poot HN4 37.28 (9) 1:14.77 (12) 74.665 1.865
13 147 Jesper Hospes HA1 37.38 (11) 1:15.41 (14) 75.085 2.285
14 149 Arno Veenstra HA2 38.16 (16) 1:14.40 (10) 75.360 2.560
15 150 Rienk Nauta HA2 37.96 (PB) 1:16.23 (15) 76.075 3.275
16 159 Coen Wesselman HN3 37.34 (10) 1:56.12 (FL) 95.400 22.600
quote:Nr Dln Deelnemer Cat Club 500m 3000m Totaal Achter
1 63 Linda Bouwens DN4 G-ZH 41.96 (6) 4:20.34 (1) 85.350
2 64 Lisette van der Geest DN4 G-ZH 41.85 (PB) 4:23.40 (3) 85.750 0.400
3 62 Diane Valkenburg DN3 G-ZH 41.92 (5) 4:23.12 (2) 85.773 0.423
4 1 Janneke Ensing DN1 G-DR 42.06 (7) 4:25.57 (4) 86.321 0.971
5 22 Lisanne Soemanta DN1 G-NU 42.22 (8) 4:27.95 (7) 86.878 1.528
6 71 Foske Tamar van der Wal DN1 G-GR 42.56 (13) 4:25.98 (5) 86.890 1.540
7 90 Sanne Delfgou DN2 Eemland 41.87 (4) 4:31.01 (9) 87.038 1.688
8 2 Linda de Vries DA2 G-DR 42.73 (17) 4:26.85 (PB) 87.205 1.855
9 83 Femke Hilgersom DN1 STWK 42.64 (15) 4:29.98 (PB) 87.636 2.286
10 21 Annouk van der Weijden DN2 G-NU 42.65 (16) 4:31.25 (10) 87.858 2.508
11 32 Rixt Meijer DSA G-FR 42.63 (14) 4:31.63 (11) 87.901 2.551
12 23 Leoni Alfrink DN2 G-NU 42.92 (18) 4:32.48 (12) 88.333 2.983
13 41 Annelies van der Ploeg DSA G-GL 42.34 (9) 4:36.63 (16) 88.445 3.095
14 12 Inge van Essen DN1 G-OV 41.40 (1) 4:43.45 (26) 88.641 3.291
15 87 Kimberly van den Berg DN1 STOK 43.45 (23) 4:33.88 (14) 89.096 3.746
16 91 Carola Kiers DN1 HUNEN 42.37 (10) 4:40.60 (23) 89.136 3.786
17 94 Willemiek Kamper DN3 Vechtst 43.43 (22) 4:36.84 (17) 89.570 4.220
18 88 Chantal van Marle DN2 STOK 43.13 (19) 4:38.71 (21) 89.581 4.231
19 85 Harriët Koorn DA2 NYC 44.22 (30) 4:32.74 (13) 89.676 4.326
20 4 Dorien Kuik DA2 G-DR 43.73 (27) 4:35.98 (15) 89.726 4.376
21 13 Lotte van Dieren DN1 G-OV 43.58 (25) 4:38.17 (19) 89.941 4.591
22 89 Linda Leegwater DN1 PURMRND 42.52 (12) 4:45.43 (28) 90.091 4.741
23 72 Anneke ten Hove DA2 G-GR 43.93 (29) 4:37.43 (18) 90.168 4.818
24 92 Yanna van Tol DN4 HCH 42.39 (11) 4:47.61 (29) 90.325 4.975
25 33 Nanda Heersma DN3 G-FR 43.76 (28) 4:40.11 (22) 90.445 5.095
26 31 Froukje de Vries DSA G-FR 43.39 (21) 4:42.40 (25) 90.456 5.106
27 73 Britt Tjalma DA2 G-GR 43.71 (PB) 4:40.94 (24) 90.533 5.183
28 93 Carin Ketellapper DSA YC IJSL 43.31 (20) 4:44.45 (27) 90.718 5.368
29 86 Nadine Bruineberg DN4 Gouda 44.31 (31) 4:38.63 (20) 90.748 5.398
30 42 Marieke van der Graaff DN1 G-GL 43.54 (PB) 4:52.27 (PB) 92.251 6.901
31 43 Sanne van Dartel DN1 G-GL 46.42 (32) 4:54.36 (31) 95.480 10.130
11 Moniek Kleinsman DSA G-OV 41.72 (2) NS (NS) 41.720
HEREN
Nr Dln Deelnemer Cat Club 500m 5000m Totaal Achter
1 66 Ben Jongejan HN3 G-ZH 37.89 (5) 6:40.62 (3) 77.952
2 26 Bjarne Rykkje HSA G-NU 37.96 (6) 6:42.82 (6) 78.242 0.290
3 6 Frank Vreugdenhil HN3 G-DR 38.24 (7) 6:41.90 (4) 78.430 0.478
4 28 Ted-Jan Bloemen HN1 G-NU 38.95 (17) 6:38.16 (2) 78.766 0.814
5 67 Bart van den Berg HN2 G-ZH 38.37 (8) 6:47.95 (PB) 79.165 1.213
6 102 Boris Kusmirak HN1 HCA 39.32 (23) 6:42.29 (5) 79.549 1.597
7 106 Guido Berends HN2 PINGUIN 37.49 (2) 7:00.78 (17) 79.568 1.616
8 39 Eelco Bakermans HSA G-FR 38.43 (10) 6:52.95 (11) 79.725 1.773
9 17 Elwin Hulsink HN3 G-OV 38.47 (11) 6:53.32 (PB) 79.802 1.850
10 46 Mark Ooijevaar HN4 G-GL 40.09 (25) 6:37.61 (TRA) 79.851 1.899
11 107 Rigard van Klooster HA1 WOERDEN 37.86 (PB) 7:01.05 (18) 79.965 2.013
12 38 Remmelt Eldering HSA G-FR 38.76 (16) 6:52.38 (10) 79.998 2.046
13 36 Jan H. Boermans HN2 G-FR 37.81 (3) 7:03.67 (21) 80.177 2.225
14 27 Ralph de Haan HN1 G-NU 38.62 (14) 6:55.58 (14) 80.178 2.226
15 68 Bert van Buren HN4 G-ZH 39.08 (18) 6:53.74 (13) 80.454 2.502
16 105 Stefan Verlaan HN4 SVU 37.22 (1) 7:12.64 (25) 80.484 2.532
17 103 Arjen van der Kieft HN3 Y ZW 40.27 (26) 6:44.19 (7) 80.689 2.737
18 58 Jelle Overmars HSA G-BL 38.49 (13) 7:02.27 (19) 80.717 2.765
19 104 Arnaud Venema HSA HCH 39.13 (21) 6:58.35 (15) 80.965 3.013
20 108 Cees Juffermans HSA STWK 39.12 (20) 6:58.90 (16) 81.010 3.058
21 56 Jeroen Gijzen HN4 G-BL 38.37 (8) 7:09.83 (PB) 81.353 3.401
22 77 Theo Postma HN2 G-GR 39.28 (22) 7:03.13 (20) 81.593 3.641
23 18 Henri Ruitenberg HN1 G-OV 39.08 (18) 7:06.30 (22) 81.710 3.758
24 78 Wierd Osinga HN1 G-GR 40.61 (PB) 6:51.56 (9) 81.766 3.814
25 47 Jeroen van Maanen HSA G-GL 38.73 (PB) 7:10.38 (PB) 81.768 3.816
26 57 Gijsbert Nieuwkoop HN4 G-BL 40.35 (27) 7:14.07 (26) 83.757 5.805
27 48 Sebastiaan Pol HN2 G-GL 39.38 (24) 7:36.49 (PB) 85.029 7.077
28 8 Bart Seffinga HSA G-DR 38.48 (12) 7:46.09 (PB) 85.089 7.137
29 9 Bauke Dijkstra HA1 G-DR 40.51 (28) 7:30.66 (28) 85.576 7.624
30 109 Bram Smallenbroek HN1 STG.PRE 1:07.05 (FL) 7:25.65 (27) 111.615 33.663
76 Michael Kaatee HN2 G-GR 1:59.38 (FL) NS (NS) 119.380
16 Tom Prinsen HSA G-OV NS (NS) NS (NS)
*benieuwd is*quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Over nog meer 10km's gesproken, ik heb net de deelnemerslijst van het GAK 10km van morgen bestudeerd. Ik zie toch wel wat kansjes. Er zijn er maar 3 die een sneller 10km PR hebben dan ik (OK, geflatteerd, ik heb 'm in Heerenveen gereden). En van de debutanten op de 10km zijn er maar 4 die me op de 5 laten staan. Ik ga dus voor een top 10 klassering.
Om het kampioenschap zal 't gaan tussen Gijsbert Nieuwkoop, Ruud Aerts (marathonrijder) en Maarten Janse jr.
Kris Schildermans en Nele Armée hebben dat niveau zeker, sterker nog, die kunnen al WC's rijden.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:25 schreef IJsVogel het volgende:
Moeten ze wel dat niveau halen om zich te plaatsen
Ze heeft in de B groep net als Cramer geredenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 februari 2007 11:47 schreef IJsVogel het volgende:
Ze heeft in de B groep net als Cramer geredenohja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is wel balenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
maarruh, moeten we B-groep ook spoileren?Be sure to wear some flowers in your hair
http://www.eisevents-erfurt.de/wc/zeit.htmlquote:Op zondag 18 februari 2007 11:46 schreef Bruce117 het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de 1500m vandaag gereden wordt ?
al leuke ritten aan het begin. En Chad in rit 4..misschien heeft-ie ons de laatste weken enkel zand in de ogen gestrooid en is hij eigenlijk in wereldvorm en gaat hij vandaag toppenquote:Op zondag 18 februari 2007 11:55 schreef idsme het volgende:
[..]
http://www.eisevents-erfurt.de/wc/zeit.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |