Zeik dan niet.quote:Aan de ene kant wil ik het laten varen, aangezien ik al mn hele jeugd nooit iets te klagen heb gehad
Lekkere verglijking zeg, medische kosten en een auto.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:08 schreef Athmozz het volgende:
maar jij hebt vroeger misschien meer medische kosten veroorzaakt. Moet je al die dingen gaan optellen
Op zich zijn sommige medische kosten (beugels voor je tanden ed.) ook niet nodig, en zo'n behandeling kan makkelijk meer kosten dan die wagen van 1250¤. Je kan gewoon niet voor iedereen hetzelfde doen, dus ik zie het probleem niet in. Als zijn zus die auto nu nodig heeft voor school (en ja, dat kan best, volgend jaar heb ik ook een nodig) en ze werkt niet kan ze hem anders amper zelf betalen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:06 schreef 61neorej het volgende:
Lekkere verglijking zeg, medische kosten en een auto.![]()
Het kan, maar 99% van de keren is het puur esthetischquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:19 schreef 61neorej het volgende:
Maar medische kosten zijn gewoon noodzaak vaak en daar kan het kind niks aan doen. Ook een beugel kan noodzaak zijn.
Voor mijn eindwerk moet ik een project ontwikkelen in een bedrijf dat in de havenzone gevestigd is (45 km van hier), en waar het openbaar vervoer op zijn dichtst 7 km vandaan is, én dan nog maar om het uur rijdt. ik heb dus keuze tussen 90km fietsen of 14km wandelen. Dan is een auto gewoon een noodzaak.quote:Dat kan je dus niet verglijken met iets wat geen noodzaak is zoals een auto.
In die gevallen is het idd noodzaak en is er ook niks mis mee om in het geval dat de situatie nu zo is en vroeger niet zo het ene kind (deels) wel een auto te geven terwijl de ander het niet kreeg.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:26 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het kan, maar 99% van de keren is het puur esthetisch
[..]
Voor mijn eindwerk moet ik een project ontwikkelen in een bedrijf dat in de havenzone gevestigd is (45 km van hier), en waar het openbaar vervoer op zijn dichtst 7 km vandaan is, én dan nog maar om het uur rijdt. ik heb dus keuze tussen 90km fietsen of 14km wandelen. Dan is een auto gewoon een noodzaak.
Onzekerheid kruipt waar het niet gaan kan, geloof me.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:26 schreef Aventura het volgende:
Wtf, een borstvergroting? Vind ik wel heel extravagant...En dan ook nog door de ouders laten betalen
Je zus heeft het goed voor mekaar..
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:16 schreef Mustard_Man het volgende:
ik sla mijn broer, mijn broer slaat terug en roept mama! () resultaat: ik krijg een stortvloed aan gezeik.
mijn broer slaat mij, ik sla terug. hij roept mama! ik krijg een stortvloed aan gezeik.
edit: misschien leuk om erbij te vermelden dat mijn broer bijna 22 is![]()
Tja, dan kan je zelfs briljant zijn, maar ouders zijn nu eenmaal dol op kinderen met vervolgopleidingen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:59 schreef Nr.11 het volgende:
Voor de duidelijkheid: Ik kan een stuk makkelijker leren, maar heb mn (vervolg)opleiding niet afgemaakt,
0100 op je 17e? Ik leef met je mee...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:19 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ach, het is met verschillende dingen zo. Ik moest met 17 jaar om 1:00 thuis zijn, en m'n broertje kon een aantal jaar geleden (op z'n 16e) zolang blijven als hij wilde, omdat hij tot 23:00 moest werken en anders nog maar 2 uurtjes had om uit te gaan. Had je mij moeten zien onderhandelen over een kwartiertje langerEner is een periode geweest dat ik m'n ouders een vast bedrag aan internet kosten moest betalen, M'n broertje betaalde de helft van wat ik betaalde omdat hij geen baan had "stage" en na een tijdje hoefde hij niks meer te betalen...
Overal zal wel zo'n soort situatie zijn... Als je niks te klagen hebt, boeiend... 1250 euro is een redelijk bedrag, maar goed, wat wil je ermee bereiken ?
Damn wat herkenbaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
![]()
Wel herkenbaar overigens, zo is mijn broertje ook.
Volgens mij is het over het algemeen wel zo dat de jongste wat meer voorgetrokken wordt. Ik merk het ook wel bij m'n broertje, niet eens zo zeer in geld, maar hij hoeft echt geen flikker te doen. En m'n ouders voeren dan als argument aan dat ik de oudste ben. Alsof dat zal veranderen.![]()
Afwassen en opruimen doet ie nooit, met kleine dingen helpen is te veel gevraagd en m'n ouders stemmen er altijd maar mee in en dan mag ik het dus weer doen.
Financieel valt het dan wel weer mee, ik krijg opzich wel genoeg. Er zijn wel een paar dingen waar ik me dan weer aan kan ergeren, nu krijgt ie bijvoorbeeld weer zo'n Wii, omdat ie twee weken beter z'n best doet op school. Kan ie naast 5 uur msn-en per dag ook nog eens op zo'n ding spelen.![]()
Maargoed, genoeg geërgerd, het wordt tijd dat ik weer eens naar m'n eigen kamer in Delft ga, een paar weken bij m'n ouders wonen is niet goed voor me.![]()
Mja, ik kan me nog herinneren dat ik heb liggen onderhandelen met nieuwjaar, dat ik ipv 1:00 om 1:30 thuis mocht komen, met als argument dat t gevaarlijk was omdat er overal nog vuurwerk afgestoken zou worden...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:01 schreef Koewam het volgende:
[..]
0100 op je 17e? Ik leef met je mee...
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:07 schreef Topmaat het volgende:
Zeggen dat je NU 1250 euro wilt en dat je anders voor een trein springt (eentje die op volle toeren rijdt wel te verstaan).
Als ze zeggen: Dat doe je toch niet, jongen.
Dan doe jij dat !!! Dat zal ze leren
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 05:13 schreef SeLang het volgende:
Dit soort situatie is voor mij ook herkenbaar.
Ik moest indertijd bijvoorbeeld mijn contactlenzen zelf betalen toen die nog heel duur waren (mid jaren '80) omdat mijn ouders dat maar onzin vonden. Die van mijn broertje werden een paar jaar later wel gewoon door m'n ouders betaald.
Zo zijn er legio voorbeelden (en niet alleen op financieel vlak). Ik heb bijvoorbeeld ook een sportvereniging moeten opgeven toen ik 13jr werd, omdat het voor de groep >13jr op zondag was en niet meer op zaterdag. Mijn ouders waren om religieuze redenen tegen sporten op zondag, dus dat was einde hobby. Toen mijn broertje echter 13jr werd hebben ze dit principe (terecht) aan de kant gezet.
Echter, ik kan er niet zo erg mee zitten want er is ook nog zoiets als 'voortschrijdend inzicht'. Oudere kinderen hebben het gewoon altijd wat moeilijker dan jongere kinderen. Ouders zijn in het begin vaak strenger en de financiele situatie is bij jonge ouders ook vaak wat moeilijker dan later. Ik zou het een slechte situatie vinden als 'fouten' die ze hebben gemaakt met mij vroeger, dat ze die dingen niet zouden bijstellen bij mijn jongere broertjes en zusjes puur en alleen om het principe van gelijke behandeling te handhaven. Ik heb mijn ouders dat ook verteld.
Dit kan ik me voorstellen. Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of een dergelijk feit de relatie met je zus zou gaan bepalen. Geld is ook maar een bedenksel natuurlijk. Los daarvan: ik zou mijn zus denk ik zeer duidelijk maken hoe ik erover dacht en het daarna laten rusten. Het dus uitspreken en daarna accepteren tenzij er echt aanleiding is haar weer te confronteren. In de gedachte dat je een ander persoon bent dan je zus en het verder dus haar zaken zijn. Je vrienden kies je maar je familie is je familie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Stelletje jankerds! Mijn zus heeft 8000,- geleend bij mijn ouders en zegt rustig dat het maar van haar erfenis afgetrokken moet worden later. Bovendien krijgt ze van mijn ouders de gelegenheid om op hun erf (lekker buitenaf maar toch dichtbij een stad) in een verbouwde boerderij te gaan wonen. Echter: ik neem mijn ouders niets kwalijk. Ik neem het mijn zus kwalijk dat ze geen aanstalten neemt om ook maar iets terug te betalen.
Bedenk eerst eens dat je ouders dit niet met opzet doen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:59 schreef Nr.11 het volgende:
Aan de ene kant wil ik het laten varen, aangezien ik al mn hele jeugd nooit iets te klagen heb gehad, en geen zin heb in ruzie om wat euros. Maar aan de andere kant kan ik niet tegen dit onrecht, en zou ik mn ouders het liefst eens flink verrot schelden!
Hoe denken jullie erover, en wat adviseren jullie me te doen?
Dit is absoluut een foute actie van deze ouders , zo hoe goed als ze het ook bedoelen. Jij denkt dat je achter gesteld wordt, wat ook zo is dat is ook zo, en zij je zus wordt een verwend nest zonder ruggegraat.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:11 schreef Blue_ei het volgende:
dit is Absolut een foute actie van deze ouders zo goed als ze het ook bedoelen. Jij denkt dat je achter gestelt word wat ook zo is ,en zij word een verwend nest zonder rugegraat
Hier gaat het om een bedrag van 17000 euro die ze wel eens zal terugbetalen... Ondertussen is dat ook al 4 jaar geleden ofzo.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Stelletje jankerds! Mijn zus heeft 8000,- geleend bij mijn ouders en zegt rustig dat het maar van haar erfenis afgetrokken moet worden later. Bovendien krijgt ze van mijn ouders de gelegenheid om op hun erf (lekker buitenaf maar toch dichtbij een stad) in een verbouwde boerderij te gaan wonen. Echter: ik neem mijn ouders niets kwalijk. Ik neem het mijn zus kwalijk dat ze geen aanstalten neemt om ook maar iets terug te betalen.
Ik pas ervoor om een kleine 8000 eurootjes tussen mij en mijn zus te laten komen. Ze weet wel hoe ik erover denk en dat ik dat niet waardeer maar 8000 euro is mij niet bepaald een contactbreuk waard. Want ik hou wel ontzettend van haar.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:24 schreef Meneer_Poep het volgende:
[..]
Dit kan ik me voorstellen. Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of een dergelijk feit de relatie met je zus zou gaan bepalen. Geld is ook maar een bedenksel natuurlijk. Los daarvan: ik zou mijn zus denk ik zeer duidelijk maken hoe ik erover dacht en het daarna laten rusten. Het dus uitspreken en daarna accepteren tenzij er echt aanleiding is haar weer te confronteren. In de gedachte dat je een ander persoon bent dan je zus en het verder dus haar zaken zijn. Je vrienden kies je maar je familie is je familie.
Enne... voor wie hoop je dat dan, voor je ouders of voor jezelf (je eigen erfenis)?quote:Op zondag 28 januari 2007 11:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hier gaat het om een bedrag van 17000 euro die ze wel eens zal terugbetalen... Ondertussen is dat ook al 4 jaar geleden ofzo.
Mijn zus kreeg daarnaast 5 jaar geleden 7500 euro omdat ze verhuisde. LeukZou ik ook krijgen, behalve dat mijn ma er nu problemen begint van te maken.
Eerlijk is het niet, maar om er ruzie van te maken... Ik hoop nog altijd dat mijn zus haar verstand gaat krijgen en zal beginnen terugbetalen...
Heel sad:quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:33 schreef bonke het volgende:
je zal maar jaloers zijn op je eigen zusje omdat ze iets meer krijgt dan jezelf
sad
Dan heb je gruwelijk veel geluk. Het levert de nodige frustraties op als je ouders wel zulke dingen doen. TS heeft inmiddels begrepen dat voor de achtergestelde partij wel veel voldoening kan liggen in het feit dat diegene het wél allemaal zelf doet. Ik ben echt onafhankelijk van mijn ouders en ik ben er trots op.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:58 schreef petitlapin2 het volgende:
ouders die één van hun kinderen financieel bevoordelen, dat is pas sad. Dat doe je als ouder gewoon niet
mijn ouders geven consequent even veel aan mij en mijn broer, en ik ben van plan om met mijn kinderen later hetzelfde te doen. Hoe kan je het als ouder verantwoorden dat je aan één kind een auto geeft terwijl je de ander er voor laat betalen.
Ik kan me dat echt niet inbeelden, ik ben echt blij dat mijn ouder zo niet met mij en mijn broer omgaan.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:29 schreef Domai het volgende:
Ik denk dat ik voor allen spreek als ik vraag:
Is t een lekker wijf?
Tot de ene veel meer krijgt dan de ander. Dan ben je als ouders onverstandig bezig. Je drijft dan een wig.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:13 schreef HostiMeister het volgende:
Jalours kreng, sjongejonge, soms krijgt zij iets, soms krijg jij iets... Zo is het leven, deal with it
jezelf quoten is zoooooo 1998quote:
Ik vind helemaal niet dat mijn ouders aan alle kinderen eenzelfde bedrag moeten betalen. Het is namelijk ook niet zo dat alle kinderen evenveel voor hun ouders doen (hoe zou je dat trouwens willen meten?)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:30 schreef petitlapin2 het volgende:
ik begrijp al die mensen niet die zeggen " je mag trots zijn dat je het zelf kan betalen ", wat heeft dat er mee te maken, het neemt niet weg dat die ouders toch aan elk kind hetzelfde bedrag moeten geven.
akkoord, als je dichter woont, en je ouders meer ziet, is het normaal dat je eens iets meer toegestopt krijgt, maar een auto is niet zomaar een klein cadeautje dat je aan een kind geeft en niet aan het ander. Dat is echt onredelijk, en heeft niets met toevallig dichterbij wonen, zodat je meer kan profiteren van gaan eten bij je ouders en samen gaan shoppen waardoor je kleren van je ouders krijgt enzquote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:02 schreef rupicola het volgende:
Ik vind helemaal niet dat mijn ouders aan alle kinderen eenzelfde bedrag moeten betalen. Het is namelijk ook niet zo dat alle kinderen evenveel voor hun ouders doen (hoe zou je dat trouwens willen meten?)
Ik ben de jongste thuis, dus heb ik het minst moeten "vechten" voor zakgeld / hoe laat ik weer thuis moest zijn / vriendjes e.d. Mijn zus is op haar 19de het huis uitgegaan en kreeg wel wat geld toegestopt, maar niet zoveel als wanneer ze thuis blijven wonen was.
Mijn broer en ik hebben het langer uitgehouden, dus meer kunnen "profiteren".
Intussen wonen we allemaal op onszelf, maar mijn broer woont het dichtst bij mijn ouders. Het is dus niet meer dan logisch dat hij het vaakst wat extra's toegestopt krijgt.
Het is werkelijk nooit bij me opgekomen dat mijn ouders mij ook evenveel zouden moeten geven - ik ben er wel degelijk trots op dat ik hun geld niet meer nodig heb en perfect voor mezelf kan zorgen.
oudt???quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:26 schreef Wouser het volgende:
mag ik vragen hoe oudt jij bent???
Dat weet ik maar al te goedquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Enne... voor wie hoop je dat dan, voor je ouders of voor jezelf (je eigen erfenis)?
Want dat geld is dus foetsie als je ouders overlijden en jij denkt even 17K méér uit de erfenis te kunnen halen. Dat kun je op je buik schrijven, dat wordt vette ruzie want je zus gaat gewoon voor 50/50.
Dit zou ik eens bij je ouders aankaarten (en NIET bij je zus, want die gaat het toch nooit terugbetalen).
Precies. En al die mensen die hier roepen over "onafhankelijkheid" laten zich gewoon keihard afschepen door hun ouders. Ik ben onafhankelijk en mijn zus ook, we zijn beiden nooit voorgetrokken. Moet er niet aan denken ook, ben je nou helemaal besodemieterd als ouders zijnde? Hou je dan meer van 1 kind dan van het andere? Zo`n signaal geef je dus wel af!quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:58 schreef petitlapin2 het volgende:
ouders die één van hun kinderen financieel bevoordelen, dat is pas sad. Dat doe je als ouder gewoon niet
mijn ouders geven consequent even veel aan mij en mijn broer, en ik ben van plan om met mijn kinderen later hetzelfde te doen. Hoe kan je het als ouder verantwoorden dat je aan één kind een auto geeft terwijl je de ander er voor laat betalen.
Ik kan me dat echt niet inbeelden, ik ben echt blij dat mijn ouder zo niet met mij en mijn broer omgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |