abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45650428

Venlo, stad en gemeente in de regio Noord-Limburg, gelegen in de Nederlandse provincie Limburg met ruim 92.000 inwoners.

Naam
De oorsprong van de naam Venlo is niet zeker. Een gangbare theorie is dat "ven" moeras betekent, en "lo" bos, dus "een moeras in het bos". Merk op dat Leuven een zelfde betekenis heeft.

Wapenspreuk
De wapenspreuk van Venlo is Festina lente, cauta fac omnia mente, hetgeen betekent: Haast je langzaam, doe alles met verstand. De Venlose vertaling is Spooj dich lanksaam, gebroèk diene kieëbus.

Geschiedenis
De eerste bewoners waarvan sporen zijn achtergebleven zijn van boeren uit de bronstijd en vroege ijzertijd zoals verscheidene grafheuvels getuigen. De best onderzochte bevinden zich in het Jammerdal dicht bij de Duitse grens. Venlo is sinds de Romeinse tijd bewoond. Dit is recentelijk aangetoond door opgravingen langs de maasboulevard. Waarschijnlijk is de bewoning sindsdien min of meer continu gebleven wegens een belangrijke kruising van wegen en een oversteekplaats over de Maas waar zelfs resten van een romeinse houten brug zijn gevonden. Tijdens de chaotische Grote Volksverhuizing werd het Maasdal en ook Venlo grotendeels ontvolkt maar toen de rust weergekeerd was toen de Franken hun macht hadden geconsolideerd begon de bevolking en de regionale handel zich weer langzaam te herstellen. In de bisschoppelijke archieven van Keulen wordt Venlo in de 8ste eeuw alweer genoemd als een centrum van handel aan de Maas.

In de Middeleeuwen was Venlo een van de belangrijkere stapelplaatsen aan de Maas, die behoorde tot het Gelderse Overkwartier en die lid was van de Hanze. In 1343 verleende hertog Reinald II van Gelre stadsrechten aan Venlo.

Het hertogdom Gelre kwam als laatste gewest bij de val van Venlo in 1543 de facto, en bij het Tractaat van Venlo de jure in handen van keizer Karel V, die het met de rest van zijn Nederlandse bezittingen verenigde. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog werd geregeld slag geleverd om de stad en de Vrede van Münster wees in 1648 het Overkwartier en daarmee Venlo toe aan Spanje.

In de 17de eeuw was Venlo afwisselend Spaans en Staats bezit; tot aan de Spaanse Successieoorlog, die leidde tot het Barrièretractaat, waarbij het Overkwartier tijdens de Vrede van Utrecht 1713 werd opgedeeld tussen Pruisen, Oostenrijk en de Nederlandse Republiek.De stad werd onderdeel van de Republiek en kwam te liggen in het het generaliteitsland Staats-Opper-Gelre.

Heel Staats-Oppergelre werd in 1795 door het Franse revolutionaire leger veroverd. Gedurende deze 'Franse tijd' werd de Venlose sociale, bestuurlijke en maatschappelijke structuur grondig op zijn kop gezet door de nieuwe revolutionaire machthebbers. Dit was trouwens in alle landen het geval die door hen en iets later Napoleon veroverd werden. Na het definitieve vertrek van de Fransen in 1814 bleven veel vernieuwingen gehandhaafd en ging Venlo tot de nieuwgevormde provincie Limburg behoren, die in 1839 gesplitst werd in een Belgisch en Nederlands deel. Anders dan de rest van het gebied, dat omschreven kan worden als het huidige Limburg, werd Venlo (evenals Maastricht) geen lid van de Duitse Bond.

In 1867 werd besloten om de stadswallen te slechten en kon Venlo beginnen met uitbreiding. Dit was hard nodig om het overbevolkte stadscentrum te ontlasten. Ook kon Venlo eindelijk beginnen met de aanleg van een fatsoenlijke infrastructuur. Hierna maakte de stad een stormachtige groei door.

Op 9 november 1939 vond in Venlo het Venlo-incident plaats. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog leed Venlo veel schade, mede doordat de frontlinie 3 maanden lang door het centrum liep. Tot oktober 1944 was Venlo nauwelijks getroffen door de oorlog maar dat veranderde toen de gevechtsfronten Limburg naderden. Bij hevige geallieerde bombardementen op de strategische Maasbrug en het nabije Duitse vliegveld, werd ook het stadscentrum deels verwoest en kwamen veel burgers om. De stad werd op 1 maart 1945 bevrijd door de Amerikanen.

Cultuur
Door deze bombardementen tijdens de oorlog zijn veel historische gebouwen uit de Venlose binnenstad verdwenen. Gelukkig is Venlo's voornaamste monument, het 17e eeuwse stadhuis aan de sfeervolle Markt, ongeschonden gebleven. Ook het middeleeuwse stratenplan van de binnenstad is, vrij zeldzaam voor Nederland, goed bewaard gebleven. In de gemeente zijn vele culturele verenigingen actief waaronder de carnavalsvereniging Jocus en vele muziek- en toneelverenigingen. Op sportgebied is voetbalclub VVV-Venlo landelijk bekend. Het Limburgs Museum is van nationale betekenis voor de geschiedenis en cultuur van Limburg. Het museum vam Bommel van Dam is een museum voor moderne beeldende kunst, waar u kennis kunt maken met de artistieke ontwikkelingen in Nederland, de regio en de Eurregio. In de zomermaand Augustus vindt in Venlo het gratis toegankelijke Zomerparkfeest plaats; een festival voor muziek, (straat-)theater, film en kunst.

Venlo is ook bekend vanwege zijn Vasteloavend.

Valuas is ook eeuwenlang verbonden met de Venlose cultuur. Nadat omstreeks 1740 de bisschop van Roermond verboden had Goliath (en zijn vrouw) in de Venlose processies mee te laten lopen, werd Goliath omgetoverd tot de legende Valuas. Hij zou in 96 na Christus gevlucht zijn naar een vruchtbaar stuk grond aan de maas, waar hij Venlo gesticht zou hebben.

Economie
Bekende Venlose bedrijven zijn kopieer- en printergigant Océ en vervoersbedrijf Frans Maas. Vooral in de vervoersbranche werd Venlo aan het begin van de twintigste eeuw groot, door een strategische ligging aan de grens op een kruising van de Maas en het spoor. De grootste bedrijven-terreinen zijn gelegen in stadsdeel Blerick aan de snelwegen A73 en A67 (Knooppunt Zaarderheiken). Hier ligt ook de grote groente- en fruitveiling ZON. Er is een goede verbinding met de Duitse A61 (de Linksrheinische Autobahn) en de A40, richting Duisburg. De Maas wordt tegenwoordig in mindere mate gebruikt als vervoersinfrastructuur. Daarnaast is Venlo het centrum van de Nederlandse enveloppenfabricage.

In de binnenstad wordt veel verdiend aan Duitsers die Venlo bezoeken. Deze komen uit de Duitse grensstreek om in Venlo op koopjesjacht te gaan. Vooral op Duitse feestdagen is het vaak druk in Venlo. In bepaalde winkels, in de zgn. Duitse- hoek, wordt men vaak eerst in het Duits aangesproken, alvorens op het Nederlands of dialect over te gaan. Ook de prijzen stonden bij deze winkels tot voor de invoering van de euro vermeld in de eertijdse munteenheid Duitse Mark (DM). Vooral groente en fruit zijn geliefd bij de Duitse bezoekers. Opmerkelijk is dat het Venlose dialect ook wordt gesproken in het Duitse gebied tot kilometers over de grens.

Groot-Venlo
Venlo is op 1 januari 2001 uitgebreid met de gemeenten Tegelen en Belfeld en bestaat sindsdien uit de stad Venlo, de vroegere buurgemeenten Tegelen en Belfeld, het kloosterdorp Steyl, de al in 1940 bijgevoegde plaatsen Blerick, Boekend, en Hout-Blerick en de buurtschap 't Ven. Officieel bestaat de gemeente Venlo uit vier stadsdelen, te weten: Venlo, Blerick, Tegelen en Belfeld.

Tegelen was van oorsprong onderdeel van het hertogdom Gulik terwijl Venlo een Gelders verleden heeft. Sommigen beweren dat de Venlose taal tot de Brabantse dialecten behoort, terwijl het Tegels het noordelijkste Limburgse dialect zou zijn, (vgl. 'mooi': 'schoeën' in het Venloos en 'sjoeën' in het Tegels) anderen wijzen op de verschillen tussen het Venloos en het Brabants om aan te tonen dat het wel een Limburgs dialect zou zijn.

Beroemde Venlonaren
Frans Boermans (liedjesschrijver, zanger)
Harry Bordon
Willy Caron (zanger)
Paul Cox (regisseur, producer, acteur)
Guusje Eybers (actrice)
Carolus Antonius Fodor (componist)
Hendrick Goltzius (schilder en graveur 1558-1617)
Saskia Linssen (actrice)
Mgr Willem Nolens (bisschop, politicus, formateur)
Puteanus (wetenschapper)
Frank Scheffer (regisseur, producer, schrijver)
Reinier Selen (producer)
Edward Stelder (acteur, schrijver)
Evert Thielen (society schilder)
Boris Titulaer winnaar (2004) van het TV programma Idols
Chriet Titulaer (wetenschapsgoeroe en voormalig media persoon)
Bende van Venlo (beruchte moordenaars bende)
Jan van Venlo (schilder)
Geert Wilders (politicus)
Mark Verheijen (politicus, jong politicus van het jaar 2005)
Jan Klaassens (voetballer)
Glenn Corneille (pianist)
Myra Ward (actrice)
Jeu Sprengers, KNVB-voorzitter

Beroemde Tegelenaren/ Venlonaren
André van den Heuvel (acteur)
Chantal Janzen (musicalster, actrice, zangeres, presentatrice van o.a. Idols, Staatsloterij ¤100.000 Show)
Huub Stapel (acteur)
Carla Beurskens (*1952), Nederlands atlete
Ben Verbong, Nederlands filmregisseur

Game on!!
Dank MPG voor de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door HostiMeister op 25-01-2007 00:21:53 ]
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_45650441
Eindelijk een deel 2. Dat werd tijd.
pi_45651111
heey toevallig... ik kom binnenkort nog een weekend naar Venlo... wat raden jullie aan om naar toe te gaan?
[Categorie leeftijd 18-22]
pi_45651167
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:40 schreef FunnyDealer het volgende:
heey toevallig... ik kom binnenkort nog een weekend naar Venlo... wat raden jullie aan om naar toe te gaan?
[Categorie leeftijd 18-22]
winkelen/stappen in Dusseldorf
Stop rockin' the boat.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:58:44 #5
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_45654907
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:43 schreef bassieVL het volgende:

[..]

winkelen/stappen in Dusseldorf

Dan kan hij beter direct naar Dusseldorf gaan . Alhoewel ik zo 1 2 3 ook niets kan opnoemen wat hij kan gaan doen . Ligt een beetje aan wat hij leuk vindt en in wat voor gezelschap hij verkeert. Kijk anders eens op www.maaspoort.nl of www.uitinvenlo.com. Mits je ervan houdt is de aanrader natuurlijk om naar Venlo te komen met carnaval .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:00:02 #6
112339 MPG
pi_45654930
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:15 schreef HostiMeister het volgende:
Eindelijk een deel 2. Dat werd tijd.
Ben benieuwd of we deze sneller vol geouwehoerd krijgen .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_45667653
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:58 schreef MPG het volgende:

[..]

Dan kan hij beter direct naar Dusseldorf gaan . Alhoewel ik zo 1 2 3 ook niets kan opnoemen wat hij kan gaan doen .
Dit zegt toch al genoeg, dat je zo ook niks kunt opnoemen Er is nou eenmaal niet zoveel te beleven in Venlo. Behalve een paar leuke evenementen door het jaar heen.
Stop rockin' the boat.
pi_45670098
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:04 schreef Jerommeke het volgende:
Runnie gaat naar Spanje
Erm kind....

Of is det gans Vreejwillig?
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:09:56 #9
112339 MPG
pi_45672502
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:50 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg, dat je zo ook niks kunt opnoemen Er is nou eenmaal niet zoveel te beleven in Venlo. Behalve een paar leuke evenementen door het jaar heen.
Daarom raadde ik een komst tijdens vastelaovend ook aan ... Of anders in de zomer (parkfeesten, nolensfeesten, stadsstrand, etc) Door het jaar heen hooguit een voorstelling in de Maaspoort, een wedstrijd van VVV of een van de musea, voor degenen die zich interesseren.
Of een stadswandeling, moet je wel Koos Berghs als gids hebben
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_45674138
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:09 schreef MPG het volgende:

[..]

Of een stadswandeling, moet je wel Koos Berghs als gids hebben
want?
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:59:44 #11
112339 MPG
pi_45677810
Die man kan echt bijzonder boeiend vertellen en weet heel veel van de geschiedenis van Venlo
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_45678190
tvp
pi_45681500
Venlo, deel 2 eindelijk

Het is maar koud in Venlo trouwens
pi_45684038
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:14 schreef fratsman het volgende:

[..]

Erm kind....

Of is det gans Vreejwillig?
ik weer ontvoerd

mooie OP
pi_45684531
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:28 schreef runaway het volgende:

[..]

ik weer ontvoerd

mooie OP
Wehehehehe door hordes Spanjolen.
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_45684623
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:43 schreef FunnyDealer het volgende:

[..]

want?
Koos Berghs kan idd heel vet vertellen, was ook een van de meest geboeide leraren (hart voor zijn leerlingen, soms ook hard).
Alhoewel sommige heb weer wat arrogant schijnen te vinden. Ik mag hem wel.

Ik ben er dus niet met vastelaovend. Sucks!!!!!!!!
pi_45684811
Hey hier ga ik naar school [at] fontys
pi_45684896
Kunnen we al een meet houden
pi_45684938
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:12 schreef runaway het volgende:
Kunnen we al een meet houden
Zaterdag?
pi_45685113
pi_45688089
Klopt het nou dat beesel/reuver binnekort ook Venlo is?
pi_45693310
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Klopt het nou dat beesel/reuver binnekort ook Venlo is?
LoL lijkt met sterk als Reuver straks Venlo is ligt toch wel een stuk uit elkaar Tegelen was logischer geweest
pi_45693398
Tegelen en Belfeld zijn allang Venlo...
pi_45693633
Oh w8 je bedoelt gemeente
pi_45693689
Wat anders?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:11:16 #26
112339 MPG
pi_45697030
Een groot centrum
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:11:44 #27
112339 MPG
pi_45697049
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:57 schreef runaway het volgende:

[..]

Koos Berghs kan idd heel vet vertellen, was ook een van de meest geboeide leraren (hart voor zijn leerlingen, soms ook hard).
Alhoewel sommige heb weer wat arrogant schijnen te vinden. Ik mag hem wel.

Ik ben er dus niet met vastelaovend. Sucks!!!!!!!!
Ook op t marianum gezeten?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_45697299
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:11 schreef MPG het volgende:

[..]

Ook op t marianum gezeten?
jups, en aan je leeftijd te zien zou ik je moeten kennen!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:32:35 #29
112339 MPG
pi_45697776
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:19 schreef runaway het volgende:

[..]

jups, en aan je leeftijd te zien zou ik je moeten kennen!
Dan zou ik jou dus ook moeten kennen
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_45708189
"Oet de waeg, oet de waeg veur de Hofkepel!!!!

Ik heb de map met mp3's maar weer geopend! Nog 3 weken!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:56:59 #31
110777 Adsum
Is present!
pi_45711881
Leuk, een topic euver Venlo, zeen het no pas.
Ever higher. Ever better.
pi_45712030
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:56 schreef Adsum het volgende:
Leuk, een topic euver Venlo, zeen het no pas.
Jij komt helemaal niet uit Limburg man
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:02:25 #33
110777 Adsum
Is present!
pi_45712068
Nee, totaal niet nee.
Ben in Venlo geboren en getogen.
pi_45712119
Niks gezegd
  zaterdag 27 januari 2007 @ 07:05:12 #35
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_45719266
Arcen komt echt binnen nu en 5 jaar bij de Stad, let maar 's op...

Beesel niet hoor, die blijft wel fijn daaro zitten, Reuver-Beesel blijven nog wel even onafhankelijk. En goed ook, een superstad is helemaal niet goed voor Venlo. Zo gaat het eigenlijk prima zoals het nu gaat moet ik zeggen...

Al woon ik er officiëel niet meer
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:03:02 #36
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_45723158
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 07:05 schreef zwahiel het volgende:
Arcen komt echt binnen nu en 5 jaar bij de Stad, let maar 's op...

Beesel niet hoor, die blijft wel fijn daaro zitten, Reuver-Beesel blijven nog wel even onafhankelijk. En goed ook, een superstad is helemaal niet goed voor Venlo. Zo gaat het eigenlijk prima zoals het nu gaat moet ik zeggen...

Al woon ik er officiëel niet meer
Hoorde ook dat misschien Maasbree bij Venlo komt.
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_45723896
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:12 schreef fratsman het volgende:

Venlo, zô'n stad zoë besteit d'r maar ein, met ein schoën stadhoës.
Floddergats vindste béj ôs maar allein, wao Amor smoès.
Inge sträötjes, gen grekende luu !
Vleisstraot guf 's-aovends 'n vréjers-revu.
Bios, café's, die zién der present, 't is zoë patent.

met zu alleeeeeeeeeeeeeeee
pi_45723979
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:38 schreef runaway het volgende:

[..]

Venlo, zô'n stad zoë besteit d'r maar ein, met ein schoën stadhoës.
Floddergats vindste béj ôs maar allein, wao Amor smoès.
Inge sträötjes, gen grekende luu !
Vleisstraot guf 's-aovends 'n vréjers-revu.

met zu alleeeeeeeeeeeeeeee
Dit posten maar vervolgens wel naar Spanje met de Vastelaovend....

pi_45724021
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:41 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dit posten maar vervolgens wel naar Spanje met de Vastelaovend....

tsjek mijn mail:
quote:
Hola!!

Con motivo del próximo CARNAVAL DE CADIZ ´07 en ErasmusFriends.com hemos organizado un GRAN VIAJE para que TODOS los Erasmus de Madrid puedan visitar este conocido CARNAVAL INTERNACIONAL. Como siempre, habrá BAILE, FIESTA, DIVERSION y mucha, mucha, mucha FIESTA!!!! Y todo al mejor precio!!

Como estamos seguros de que quieres formar parte del viaje, puedes contactar con la dirección que te adjuntamos y decir que vas de parte de ERASMUSFRIENDS.COM.
Wellicht kan ik het een beeeeeeeeeetje inhalen
pi_45724297
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:38 schreef runaway het volgende:

[..]

Waar dan...

Dat ze maar eens een nieuw dik vet cineplex bouwen op die maasboulevard
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:02:29 #41
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45724499
en Tante Bea komt op 2 mei naar Venlo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45724642
en even iets anders, zijn er mensen hier die maandag naar Velden gaan voor de vasteloavends prelude; Gekke Maondaag???
pi_45728694
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:07 schreef HostiMeister het volgende:
en even iets anders, zijn er mensen hier die maandag naar Velden gaan voor de vasteloavends prelude; Gekke Maondaag???
Ik heb er 6 jaar gewoond, 2x mee gevierd. Maar als niet Veldenaar is het net niet zo gezellig. Ik voelde me een beetje zoals Hollanders zich hier zullen voelen met "Carnaval". Niet op mijn plekje.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:32:04 #44
112339 MPG
pi_45737758
quote:
Ik moet dan tentamen leren Misschien volgende week maandag naar grubbenvorst
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:33:37 #45
112339 MPG
pi_45737808
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:12 schreef fratsman het volgende:

Ik ook Moet alleen die 2 gig nog eens een keer op jaartal sorteren
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 28 januari 2007 @ 09:39:24 #46
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_45750046
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:43 schreef runaway het volgende:

[..]

tsjek mijn mail:
[..]

Wellicht kan ik het een beeeeeeeeeetje inhalen
Dan ga je niet naar Venlo met de Vastelaovend maar ga je wel naar het carnaval in Madrid

jajaja...

Ik ben lekker wel met vastelaovend in 't Stedje. Eindelijk weer een Venloosch Altje
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_45775187
Pfff gisteravond op de zitting bij de Moeraskwaakers geweest.

Conclusie: Van Bavaria krijg je gigantische koppijn...
  zondag 28 januari 2007 @ 23:16:37 #48
112339 MPG
pi_45776228
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:45 schreef fratsman het volgende:
Pfff gisteravond op de zitting bij de Moeraskwaakers geweest.

Dan moet je daar niet zoveel van zuipen ... Maare die conclusie van jou is dezelfde die mijn opa vroeger ook altijd trok. (Toen opa nog leefde woonden opa en oma naast feestzaal 't Ven)
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_45776635
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:16 schreef MPG het volgende:

[..]

Dan moet je daar niet zoveel van zuipen ... Maare die conclusie van jou is dezelfde die mijn opa vroeger ook altijd trok. (Toen opa nog leefde woonden opa en oma naast feestzaal 't Ven)
je moet ook niet teveel bessen/witte wijn zuupen. Koppien

Kiek os gaon man!
pi_45778164
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:45 schreef fratsman het volgende:
Van al het bier krijg je koppijn, niet alleen van bavaria
pi_45805686
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:25 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

Van al het bier krijg je koppijn, niet alleen van bavaria
Verklaar me dan eens waarom ik na een avond Brand drinken, s'ochtends (s'ochtends hé! ) nergens last van heb?
  maandag 29 januari 2007 @ 23:19:42 #52
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45810118
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:37 schreef fratsman het volgende:

[..]

Verklaar me dan eens waarom ik na een avond Brand drinken, s'ochtends (s'ochtends hé! ) nergens last van heb?
Van Oranjeboom krijg je pas hoofdpijn!

Kom je trouwens ook een Bavaria bij me halen met carnaval, is maar 2,50 voor een halve liter
pi_45813020
Wat is jullie favo venlose plekje ??? (en zeg nu niet: de kroeg )
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:33:21 #54
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45821530
Nolensplein, ik woon er om de hoek en het is ook het centraalste punt van Venlo.

Verder zijn de Parade en de Markt ook wel aardig en kan je in het Wilhelminapark en in het Julianapark goed chillen
pi_45822945
Venlo, daar waar de Duitsers niet meer hoeven te integreren???
pi_45826176
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:53 schreef runaway het volgende:
Wat is jullie favo venlose plekje ??? (en zeg nu niet: de kroeg )
De maaskade natuurlijk.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:15:09 #57
pi_45826764
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:57 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De maaskade natuurlijk.
Duitse spuithoeren f4r t3h pwn!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:23:27 #58
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45827069
Gewoon, thuis in 't ven aan de vijver.
En anders wel bij het zwarte water
pi_45830310
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:23 schreef Fliepke het volgende:
En anders wel bij het zwarte water
daar kun je inderdaad heerlijk chillen... vroeger ook in het jaomerdal,,,,
pi_45830917
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:15 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Duitse spuithoeren f4r t3h pwn!
Over spuithoeren gesproken, wat te denken van de Kaldenkerkerweg.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:13 #61
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45834040
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:27 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Over spuithoeren gesproken, wat te denken van de Kaldenkerkerweg.
Als je de kaldenkerkerweg opfietst of rijd kom je bij Roots/Oase, daar kun je opzich wel goed chillen

Maarre die spuith*eren van de kaldenkerkerweg zijn irritant die komen altijd bij mij op het station eten en peuken halen met hun vieze nagels
pi_45836427
quote:
Gekke Moandaag was tof
Aids.
pi_45837190
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:42 schreef Mss het volgende:

[..]

Gekke Moandaag was tof
ik voel m nog steeds...
Waar heb jij het gevierd???
pi_45837470

Zaterdag! Zeker zin in!
pi_45838212
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:04 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik voel m nog steeds...
Waar heb jij het gevierd???
In Velden, waar anders

Boh wat was ik ver weg gisteren
Aids.
pi_45846074
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef Mss het volgende:

[..]

In Velden, waar anders

Boh wat was ik ver weg gisteren
Joh, in velden...
Ik bedoelde welke kroeg, of heb je een beetje rondjes gelopen?

Blij dat ik inmiddels weer helemaal hersteld ben..
pi_45857153
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 02:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Joh, in velden...
Ik bedoelde welke kroeg, of heb je een beetje rondjes gelopen?

Blij dat ik inmiddels weer helemaal hersteld ben..
Bij Seelen aan de rijksweg, hele avond daargezeten
Aids.
pi_45858837
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:22 schreef Mss het volgende:

[..]

Bij Seelen aan de rijksweg, hele avond daargezeten
Ja daar heb ik het grootste deel van mijn dag ook doorgebracht. Ik was verbaast toen de lichten aangingen en het afgelopen was, de meeste gekke maandagen ben ik rond die tijd al zoo dronken dat ik dat niet eens meemaak.

(T is trouwens Zeelen met een z )
pi_45860297
Ik mis een aantal stukken in mijn geheugen, dus ik weet eigenlijk amper nog hoe ik thuis ben gekomen
Aids.
  zondag 4 februari 2007 @ 00:45:14 #70
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45959772
Zo hee wat een slecht trio .
Ze kennen elkaar amper.
VVD en GroenLinks...
Geen goede koppen
Man, man, man.... WAARDELOOS
  zondag 4 februari 2007 @ 08:30:33 #71
167723 sanni
Acima de seu
pi_45963674
Nou...ik weet niet waar al die hosana voor is maar ik was vd week in Venlo
en ik kom aan op dat godvergeten station en had al het gevoel dat ik in een
place of nowhere zat. Mijn God, wat is dat ivg met Amsterdam/Rotterdam
oid toch allemaal pietleuterig. Okay ze zijn veel vriendelijker dan in eerder genoemde
steden maar verder is er weinig tot niets te beleven dan wat Dortdrecht-achtige
winkelstraten en die mall accenten als ze je groeten...
pi_45966919
quote:
Op zondag 4 februari 2007 08:30 schreef sanni het volgende:
Nou...ik weet niet waar al die hosana voor is maar ik was vd week in Venlo
en ik kom aan op dat godvergeten station en had al het gevoel dat ik in een
place of nowhere zat. Mijn God, wat is dat ivg met Amsterdam/Rotterdam
oid toch allemaal pietleuterig. Okay ze zijn veel vriendelijker dan in eerder genoemde
steden maar verder is er weinig tot niets te beleven dan wat Dortdrecht-achtige
winkelstraten en die mall accenten als ze je groeten...
Om Venlo nou een stad te noemen gaat ook wel erg ver.... Maar dat geldt eigenlijk ook voor Dordtrecht
  zondag 4 februari 2007 @ 15:41:46 #73
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_45973368
quote:
Op zondag 4 februari 2007 08:30 schreef sanni het volgende:
Mijn God, wat is dat ivg met Amsterdam/Rotterdam
oid toch allemaal pietleuterig.
Waarom je Venlo met Amsterdam of Rotterdam vergelijkt is mij een volkomen raadsel. Ik kan Rotterdam ook met New York gaan vergelijken. Goh, wat is Rotterdam dan pietleuterig.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_45990235
Nog minder dan 2 weken

Morgen vast beginnen in Grubbenvorst, beetje wennen aan de carnavalsstemming en t zoepe
Patat Friet
pi_45990810
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:10 schreef ganzenherder het volgende:
Nog minder dan 2 weken

Morgen vast beginnen in Grubbenvorst, beetje wennen aan de carnavalsstemming en t zoepe
Je had vorige week naar Velden moeten gaan, das veel toffer man
Aids.
pi_45991094
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:22 schreef Mss het volgende:

[..]

Je had vorige week naar Velden moeten gaan, das veel toffer man
Kan wel ja, maar ken niemand uit die omgeving en dan is het toch al gauw een stuk minder leuk
Patat Friet
pi_45991522
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:27 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Kan wel ja, maar ken niemand uit die omgeving en dan is het toch al gauw een stuk minder leuk
Praat gewoon met vreemden, heb ik ook gedaan
Aids.
pi_45991655
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:36 schreef Mss het volgende:

[..]

Praat gewoon met vreemden, heb ik ook gedaan
Als ik aangeschoten ben praat ik met alles en iedereen dat is het probleem niet, maar die periode voor de zatheid is het probleem
Patat Friet
pi_45991682
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:38 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Als ik aangeschoten ben praat ik met alles en iedereen dat is het probleem niet, maar die periode voor de zatheid is het probleem
Indrinken
Aids.
pi_45994222
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:39 schreef Mss het volgende:

[..]

Indrinken
Doe ik meestal wel ja maar carnaval duurt een hele dag, je kunt slechts smorgens gaan indrinken
Laatste keer dat ik dat echt danig heb gedaan ben ik er nog 3 dagen ziek van geweest van dat zuipen toen (parkfeesten)
Patat Friet
pi_45994324
Ik moest vanuit Maastricht komen dus ik heb echt in een uur tijd moeten indrinken

Had ze wel goed hangen
Aids.
pi_46000334
En heel Venlo staat op z'n kop vanwege het nieuwe Dreejspan.

Zolang beide heren hun politieke mening voor zich houden, zie ik er geen enkel probleem in.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:46:52 #83
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46000862
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:18 schreef fratsman het volgende:
En heel Venlo staat op z'n kop vanwege het nieuwe Dreejspan.

Zolang beide heren hun politieke mening voor zich houden, zie ik er geen enkel probleem in.
Klopt, maar ik vind het ook totaal geen gezellig stel. Dat is vooral zonde. Als je zou zeggen dat ze elkaar gisteren in de kroeg hebben leren kennen zal iedereen het geloven.
pi_46001013
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind het ook totaal geen gezellig stel. Dat is vooral zonde. Als je zou zeggen dat ze elkaar gisteren in de kroeg hebben leren kennen zal iedereen het geloven.
Dat had ik met Sef Derkx ook, en Fred Honig vond ik ook geen prins die in de Venloosche Vastelaovend voorop ging. Belangrijkste blijft; ik heb die drie niet nodig om een fantastische vastelaovend te hebben.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:41:13 #85
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_46002197
Volgens mij was was zaterdag de prins uitgeroepen, veels te veel carnavalsvierders in de stad
  maandag 5 februari 2007 @ 20:48:38 #86
112339 MPG
pi_46020027
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad wel af waar ze Peter Thissen opgesnorkeld hebben. Dat Frey en Verheijen elkaar kennnen is evident, maar wel een aparte combinatie in het trio. Naja. Met of zonder kwant trio, ik vermaak me met vastelaovend toch wel.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_46091873
Ut is bijna zoë wieet!!! Vasteloavend
pi_46101900
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:25 schreef Jerommeke het volgende:
Ut is bijna zoë wieet!!! Vasteloavend
Jerommeke!

Gen venloos praote asse det neet kins

Maare, ik gaon och misse!!! Sjiengeleboem in España
pi_46107091
Gekke moandaag waas iig zeer vet, een goed voorproefje voor carnaval
Patat Friet
pi_46151386
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:32 schreef runaway het volgende:

[..]

Jerommeke!

Gen venloos praote asse det neet kins

Maare, ik gaon och misse!!! Sjiengeleboem in España
Tijdstip & dag zeggen genoeg
pi_46152097
Runnie, waorum geise uberhaupt as ik oét dien posts opmaak desse d'r gaar genne zin in hes? Of interpreteer ik ze gans fout?
pi_46154838
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:17 schreef fratsman het volgende:
Runnie, waorum geise uberhaupt as ik oét dien posts opmaak desse d'r gaar genne zin in hes? Of interpreteer ik ze gans fout?
Ik zit u halfjaor in spanjeeeeeee! Supervet!!!

Mja ut ENIGE negatieve puntje is det ik vastelaovend mot misse

snappie?
pi_46159747
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:23 schreef Fliepke het volgende:
Toevallig de Vijver aan de Gerrittenweg ?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:40:39 #94
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46160093
pi_46160779
De straat waar ik opgegroeid ben Woonde in het tweede huis vanaf de Huiskensstraat
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:04:36 #96
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46160855
in het oplopende stuk bedoel je?
pi_46160888
Ja
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:07:01 #98
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46160926
Ben jij koen dan?
pi_46160960
Nope, zijn broer
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:08:31 #100
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46160974
Ah nou, dan herinner ik me jou niet

[edit]Mijn moeder zegt dat je een aardige jongen was [/edit]
pi_46161035
Ben alweer een tijdje weg, 1997 geloof ik, welke rij woon jij dan ?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:11:57 #102
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46161076
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:10 schreef Hoedendoosch het volgende:
Ben alweer een tijdje weg, 1997 geloof ik, welke rij woon jij dan ?
aan de even kant.
Nou ja, ik zit hier alleen in de weekenden
pi_46161251
Ok, grappig dat je mijn broer dan wel kent en mij niet. Mijn moeder is vorig jaar verhuisd naar de binnenstad, dus kom er eigenlijk nooit meer. Maar vond het altijd wel een leuke rustige buurt en geen parkeerproblemen :-). Bij die vijver hebben we als kind altijd veel gespeeld, het leukste waren altijd die buurtfeesten in de zomer in een tent, maar dat wordt geloof ik al jaren niet meer georganiseerd :-(
  zaterdag 10 februari 2007 @ 00:19:03 #104
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46161280
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:17 schreef Hoedendoosch het volgende:
Ok, grappig dat je mijn broer dan wel kent en mij niet. Mijn moeder is vorig jaar verhuisd naar de binnenstad, dus kom er eigenlijk nooit meer. Maar vond het altijd wel een leuke rustige buurt en geen parkeerproblemen :-). Bij die vijver hebben we als kind altijd veel gespeeld, het leukste waren altijd die buurtfeesten in de zomer in een tent, maar dat wordt geloof ik al jaren niet meer georganiseerd :-(
Ja al heeeel lang niet meer. Ik heb er dus ook veel gespeeld, maar ja er zit tien jaar tussen ons. Dus zo gek vind ik dat allemaal niet
  zaterdag 10 februari 2007 @ 18:26:55 #105
110777 Adsum
Is present!
pi_46178463
't Ven
Straelseweg oneven kant.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:31:40 #106
112339 MPG
pi_46200229
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:26 schreef Adsum het volgende:
't Ven
Straelseweg oneven kant.
Daar hebben mijn opa en oma ook gewoond
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 11 februari 2007 @ 14:54:25 #107
pi_46204099
Nog 6 daag tot aan de Parade!!!
  zondag 11 februari 2007 @ 14:58:59 #108
112339 MPG
pi_46204279
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:54 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Nog 6 daag tot aan de Parade!!!
Nog 5! Vriedaagaovend gaon ik auk al
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 11 februari 2007 @ 17:10:02 #109
110777 Adsum
Is present!
pi_46209134
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:31 schreef MPG het volgende:

[..]

Daar hebben mijn opa en oma ook gewoond
Maar die weg is lang he
  zondag 11 februari 2007 @ 17:14:40 #110
112339 MPG
pi_46209280
dat is waar , mijn opa en oma woonden tegenover de kerk, 2 deuren naast feestzaal/café 't Ven
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 11 februari 2007 @ 17:23:46 #111
110777 Adsum
Is present!
pi_46209631
Ik zit naast die gore Friture
pi_46219813
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:23 schreef Adsum het volgende:
Friture "D'n vettigen handdook" Wij gingen altijd speciaal naar de Hogeweg bij Joosten.
  zondag 11 februari 2007 @ 22:07:50 #113
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46220282
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:23 schreef Adsum het volgende:
Ben jij dan niet het neefje van Job en Jitse dan?
  zondag 11 februari 2007 @ 22:08:08 #114
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46220302
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:59 schreef Hoedendoosch het volgende:

[..]

Friture "D'n vettigen handdook" Wij gingen altijd speciaal naar de Hogeweg bij Joosten.
Onze buurvrouw was die dus van
pi_46220609
Ah nou weet ik wie je bent, had (heeft ?) jouw moeder niet een of 2 hondjes ?
  zondag 11 februari 2007 @ 22:16:28 #116
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46220689
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:14 schreef Hoedendoosch het volgende:
Ah nou weet ik wie je bent, had (heeft ?) jouw moeder niet een of 2 hondjes ?
Correct

http://maps.live.com

Zo, nu staat het huis erop waar adsum woont, mijn ouders wonen en waar jij hebt gewoond
pi_46220822
volgens mij staat mijn huis er niet op, het zijn 5 blokken, ik zie er maar 3.
  zondag 11 februari 2007 @ 22:22:56 #118
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46220952
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef Hoedendoosch het volgende:
volgens mij staat mijn huis er niet op, het zijn 5 blokken, ik zie er maar 3.
Kut idd net een beetje te weinig
Hold on
pi_46221015
Het stel wat nu in mijn oude huis woont daarvan is de man een oud klasgenoot van de lagere school (De Meule) van mij. :-)
pi_46221074
@ Fliepke: maar nu weet je nog steeds niet wie ik ben
  zondag 11 februari 2007 @ 22:26:17 #121
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46221092

Tadaa

Nee niet van gezicht nee, misschien herken ik je wel
Dat dan weer wel
pi_46221377
Nu staat het er wel op, zo te zien een recente foto, er staat een of andere witte bus op de oprit, mijn moeder had geen busje.
pi_46226607
Is het leuk? Daar in Duitsland
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_46226928
quote:
Op maandag 12 februari 2007 01:09 schreef existenz het volgende:
Is het leuk? Daar in Duitsland
Duitsland? Dan moet je toch een kilometertje of wat naar het oosten.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:31:54 #125
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_46232253
Wat is er mis met Duitsland, ik vind het op veel fronten beter geregeld dan in Nederland

En we verdienen echt bakken met geld aan die Duitsers, dus ons Venlonaren hoor je niet klagen
  maandag 12 februari 2007 @ 11:40:49 #126
112339 MPG
pi_46232507
Jawel, mij hoor je klagen. Omdat ik net buiten de betaald parkeren zone van het centrum woon,komen al die pruuse bij ons in de straat parkeren, zodat ik mijn auto niet bij ons voor de deur kwijt kan

Als al die pruuse nou eens in de parkeergarage onder het Gaasplein parkeerden, dan was iedereen tevreden .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_46245801
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:58 schreef MPG het volgende:

[..]
Nog 5! Vriedaagaovend gaon ik auk al
Dan begint ut!! Heb d'r kei vuul zin in.
  maandag 12 februari 2007 @ 18:43:54 #128
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_46246216
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:40 schreef MPG het volgende:
Jawel, mij hoor je klagen. Omdat ik net buiten de betaald parkeren zone van het centrum woon,komen al die pruuse bij ons in de straat parkeren, zodat ik mijn auto niet bij ons voor de deur kwijt kan

Als al die pruuse nou eens in de parkeergarage onder het Gaasplein parkeerden, dan was iedereen tevreden .
Ik woon in de betaald parkerenzone in het centrum, en iedereen die bij ons in de buurt woont zet hem ook buiten de betaalde zone (ja sommige hebben een abo bij de Nolenspleingarage maar dat zijn er niet zo veel)

Dus kan je beter de Gemeente de schuld geven
pi_46249411
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

Dan begint ut!! Heb d'r kei vuul zin in.
Zoaterdaag um 9 oar aantreeje... ik heb d'r nou al zin in.
pi_46261923
Dag mede-Venlonaren
Oh, you can't help that, we're all mad here.
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:49:22 #131
110777 Adsum
Is present!
pi_46296847
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:07 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ben jij dan niet het neefje van Job en Jitse dan?
De enige echte ja
En jouw mam is een goede vriendin van mijn tante Han
  woensdag 14 februari 2007 @ 14:50:46 #132
110777 Adsum
Is present!
pi_46296884
quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:16 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Correct

[afbeelding]
http://maps.live.com

Zo, nu staat het huis erop waar adsum woont, mijn ouders wonen en waar jij hebt gewoond
Ons huis staat er idd ook op, wel een recente foto zo te zien, want de tuin is helemaal klaar
pi_46310137
Bijnaaa paraaaaadeeeee
Patat Friet
pi_46315297
Woehaaaaaaaa!!!!! Morgen nog werken en vrijdag tot 13.00! Ik denk dat ik dan even op de Parade bij Pollux sfeer ga proeven, aangezien stadsomroep daar de Vastelaoves top 100 uitzend. Dan thuis pekske aan, en rond 19.30-20.00 weer op de parade!

Zin an!!!!!!!!!
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:55:22 #135
112339 MPG
pi_46317798
Woei
Morgen in eindhoven Brabo's leren hoe ze Vastelaovend moeten vieren, en overmorgen vanaf 21 uur parade
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_46336411
Brabo's ....

Het mooiste aan Brabant is de A67 terug naar Venlo.
  donderdag 15 februari 2007 @ 23:08:35 #137
112339 MPG
pi_46350411
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:50 schreef fratsman het volgende:
Brabo's ....

Het mooiste aan Brabant is de A67 terug naar Venlo.
Dat, en de spoorlijn naar Venlo . Alhoewel ik er zojuist 2 uur over gedaan heb om van station Eindhoven naar station Venlo te komen . Maargoed, morgen Parade .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_46352269
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:08 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat, en de spoorlijn naar Venlo . Alhoewel ik er zojuist 2 uur over gedaan heb om van station Eindhoven naar station Venlo te komen . Maargoed, morgen Parade .
Ik ga zaterdag pas
Patat Friet
pi_46368194
Over 5 uurtjes zit ik er al!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:42:19 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_46368311
ah, de enige dagen dat ik in Venlo verdwaasd rondloop met een blik van wtf en dat al 13 jaar
pi_46369830
Ik loop dan ook verdwaasd rond hoor. Elke dag! Voornamelijk tegen het einde aan...
pi_46391307
Ik laat mij dadelijk een heerlijk bierontbijt welgevallen.
pi_46421524
Parade was toch re-duh-lijk druk gister
Patat Friet
pi_46421570
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:39 schreef ganzenherder het volgende:
Parade was toch re-duh-lijk druk gister
en lang druk... normaal loopt tegen 5 uur redlijk uit elkaar, gisteren iig niet
pi_46523872
compleet naar de tering...
pi_46525336
Zie ik nu pas. Venlose meld zich
Ik laat dus niet met me zollen.
pi_46527074
Goede carnaval was het dit jaar, perfect weer, veel volk, goede sfeer. Alleen ben ik ondanks het goede weer wel heel erg verkouden geworden
Patat Friet
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:59:56 #148
112339 MPG
pi_46528594
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:06 schreef ganzenherder het volgende:
Goede carnaval was het dit jaar, perfect weer, veel volk, goede sfeer. Alleen ben ik ondanks het goede weer wel heel erg verkouden geworden
Op het verkouden worden na, sluit ik me hier helemaal bij aan.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:40:48 #149
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_46531977
Ik heb helaas veel moeten werken deze carnaval, maar ben wel een paar keer na het werk nog de stad in geweest om nog ff flink te zuipen en wat carnaval in te halen

Ik ben iig een van de weinige die met winst de carnaval uitkomt, veel uren gemaakt en dus veel geld verdiend en genoeg Venlonearkes fooi gehad om gratis te kunnen zuipen in de stad
pi_46553642
Zaterdag was het erg gezellig
Aids.
pi_46660447
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:21 schreef fratsman het volgende:
compleet naar de tering...
Ben nu pas bijgekomen... damm wat een week. Pangaar.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:46:16 #152
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46663146
Zat ik even maandag met 38 graden en dinsdag met 39,5 graden koorts thuis

Wel elke dag geprobeerd om te gaan, maar telkens vroeg weer afgedropen. Mijn zakken zitten nog steeds vol met Venlonairkes...
  zondag 25 februari 2007 @ 17:52:46 #153
112339 MPG
pi_46663397
Dan heb je een goed excuus om binnenkort nog eens flink te gaan tanken in de stad
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:01:09 #154
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47076921
Venlonaren wordt wakker!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:22:42 #155
112339 MPG
pi_47077580
Ik ben nog wakker
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_47078226
Lang geleden dat ik er geweest ben. Ik heb vroeger wat jaartjes in Maasbree gewoont, en dan is Venlo de dichtsbijzijnde stad. Ik heb ook twee jaar op het Blariacum gezeten.
In Venlo probeerden we uit te gaan, hoewel dat eigenlijk niet zo leuk was als je daarna nog 20 km. moest fietsen. En als ik dan eens was er geen zak aan, of kreeg ik ruzie met skinheads.
De binnenstad was eigenlijk, achteraf gezien, wel redelijk ok. In ieder geval een geweldige muziekzaak, Sounds, die ik heb zien ontstaan (uit een ander zaak ~Dom van de Berg tegenover de V&D~).
Wel een vreemde stad door al die Duitsers, en door al die winkels die daar speciaal op afgestemd waren. Destijds waren het vooral koffie en sigaretten die blijkens de reclames erg populair waren onder onze oosterburen.
Je kreeg toen ook wel eens sigaretten op straat aangeboden van een of ander verkoopteam (die Rote Hand of iets dergelijks). Kom daar vandag de dag nog eens om!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 15:26:29 #157
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_47124828
Via het REmunj tpic hier aanbeland. Kom Oet Zjwame (Swalmen) en werk in Venlo. Een mooie stad, jammer alleen van de (te) vele duitsers.
Net efkes anges
pi_47124975
Zonder de Pruuse was de binnenstad van Venlo allang een spookstad geworden...
pi_47125812
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:46 schreef Herodus het volgende:
Lang geleden dat ik er geweest ben. Ik heb vroeger wat jaartjes in Maasbree gewoont, en dan is Venlo de dichtsbijzijnde stad. Ik heb ook twee jaar op het Blariacum gezeten.
In Venlo probeerden we uit te gaan, hoewel dat eigenlijk niet zo leuk was als je daarna nog 20 km. moest fietsen. En als ik dan eens was er geen zak aan, of kreeg ik ruzie met skinheads.
De binnenstad was eigenlijk, achteraf gezien, wel redelijk ok. In ieder geval een geweldige muziekzaak, Sounds, die ik heb zien ontstaan (uit een ander zaak ~Dom van de Berg tegenover de V&D~).
Wel een vreemde stad door al die Duitsers, en door al die winkels die daar speciaal op afgestemd waren. Destijds waren het vooral koffie en sigaretten die blijkens de reclames erg populair waren onder onze oosterburen.
Je kreeg toen ook wel eens sigaretten op straat aangeboden van een of ander verkoopteam (die Rote Hand of iets dergelijks). Kom daar vandag de dag nog eens om!
Dom vd Berg zat toch op 2 locaties? Naast de Giraffe ofzo, maar die is volgens mij ook al 100 jaar weg.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:43:20 #160
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47126808
Mijn ouders hebben hun tv en video gekocht op de dag dat Dom vd Berg ermee uitscheide. Garantie via een andere zaak. Jammer dattie er mee stopte, was altijd wel een toffe zaak
pi_47136080
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:32 schreef fratsman het volgende:
Zonder de Pruuse was de binnenstad van Venlo allang een spookstad geworden...
Eensch !

Heeft toch wel zijn charme die Duitsers in de stad. Dikke echtparen van middelbare leeftijd bepakt en bezakt al vretend en kibbelend op weg naar hun auto, en zich en passant op het Nolensplein nog even 100 mark af laten troggelen voor een nep-horloge of een potje balletje-balletje. Tja, damals...

En in de winkels aangesproken worden met "Kann ich ihn helfen" Meestal zei ik dan: "Ik bin genne Pruus" Een keer bleef de winkelbediende goed in zijn rol en zei: "Entschuldigung"
  zondag 11 maart 2007 @ 02:41:41 #162
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47145225
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:37 schreef Hoedendoosch het volgende:

[..]

En in de winkels aangesproken worden met "Kann ich ihn helfen" Meestal zei ik dan: "Ik bin genne Pruus" Een keer bleef de winkelbediende goed in zijn rol en zei: "Entschuldigung"
Dit heb ik dus ook vaker op het station, door al die Duitsers zie je af en toe niet meer het verschil tussen Nederlanders en Duitsers
  zondag 11 maart 2007 @ 02:59:13 #163
164755 Mss
kutHOEr
pi_47145452
quote:
Op zondag 11 maart 2007 02:41 schreef RuutR het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook vaker op het station, door al die Duitsers zie je af en toe niet meer het verschil tussen Nederlanders en Duitsers
Ik zie altijd precies wanneer die duitse trein is aangekomen, je haalt er precies uit wie duits is
Aids.
  zondag 11 maart 2007 @ 14:04:17 #164
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47153037
skateschoenen en te grote broeken en eine kop wie eine knoepselderie

Idd makkelijk te herkennen op het station hoor
Vergat ik nog bijna erbij te zeggen dat er veel stoned bijhangen op het station.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:43:41 #165
164755 Mss
kutHOEr
pi_47156899
En kleren die wij drie jaar terug aanhadden
Aids.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:04:28 #166
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47157697
ssssssssssssssst!

Maar dat is 3 jaar geleden.
  zondag 11 maart 2007 @ 23:21:25 #167
112339 MPG
pi_47174877
Over Duitse drugstoeristen gesproken, ik heb er ooit eens eentje naar Leurs gestuurd. Die pruus vroeg mij: "Wo kann mann hier Grass kaufen?". Ik wist donders goed wat ie bedoelde, maar ik zei heel droog: "Bei Gartencenter Leurs, hier links und dan immer geradeaus."
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 12 maart 2007 @ 11:00:12 #168
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47183038
Ik doelde meer op klanten van mij daarbij de kiosk, sommige Duitser zijn er uit als Nederlanders en sommige Nederlanders zien eruit als Duitsers
  maandag 12 maart 2007 @ 11:07:50 #169
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_47183231
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:21 schreef MPG het volgende:
Over Duitse drugstoeristen gesproken, ik heb er ooit eens eentje naar Leurs gestuurd. Die pruus vroeg mij: "Wo kann mann hier Grass kaufen?". Ik wist donders goed wat ie bedoelde, maar ik zei heel droog: "Bei Gartencenter Leurs, hier links und dan immer geradeaus."
HAhahah, dat is echt een goeie man!
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  maandag 12 maart 2007 @ 18:41:27 #170
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47199721
Immer Geradeaus is zoizo iets wat je vaak tegen Duitsers zegt, ik woon in het centrum en ik heb geen zin om elke Duitser naar de 2bruder of de coffeeshop te verwijzen, vaak zeg ik gewoon immer geradeaus en dan zoeken ze zich het zelf maar uit
  maandag 12 maart 2007 @ 20:06:04 #171
164755 Mss
kutHOEr
pi_47203164
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:21 schreef MPG het volgende:
Die opmerking ben je ook al 10 jaar aan het vertellen ofzo
Aids.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:57:44 #172
112339 MPG
pi_47205574
ja, jij kent m inderdaad al ja ....
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 15 maart 2007 @ 00:12:45 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47287185
Zeg die Venloneerkes zijn toch maar geldig tot 1 april hé?

Dan moet ik toch maar 's ff naar de stad om ze op te kleppen volgens mij...
  donderdag 15 maart 2007 @ 01:01:43 #174
112339 MPG
pi_47288305
Dat heb je helemaal goed... Dat is nou een goed excuus om dit of volgend weekend eens lekker de stad in te gaan
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:23:30 #175
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47294798
Ik heb er nog een paar, maar ga vanavond en zaterdag naar de stad, dus dat gaat helemaal goedkomen met die Venlonearkes.

Is er zaterdag trouwens nog wat bijzonders te doen in stad of wordt het gewoon een standaard stapavond?
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:11:48 #176
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_47296426
Waar gaat men tegenwoordig stappen in Venlo? ZIjn er nog leuke nieuwe kroegen (en niet Cafe 'Boerenworst' ?) Komt er met de Boulevard ook eindelijk een disco in Venlo?! Volgens mij is het redellijk dood in Venlo; met vastenloavend vond ik het al (in de kroegen) niet zo heel druk...
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:17:55 #177
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47317414
Bear de Woers is best aardig hoor, zeker als je met een leuke groep bent

Voor de rest ga ik meestal naar De Locomotief. Soms ook de Galerie of Club Zes.

Maar Ik vind Venlo niet echt geweldig qua stappen, In steden als Breda, Eindhoven, Tilburg en Amsterdam Rotterdam is het uitgaan vele malen beter en ook ga ik binnekort Düsseldorf eens uitproberen Het enige toffe aan uitgaan in Venlo is dat je veel mensen kent

Weet trouwens iemand waarom het al de hele dag naar 'Durchfall' stinkt in de stad?
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:27:28 #178
112339 MPG
pi_47320701
Ik heb t ook al geroken ja, jezus wat een putlucht.. maar geen clou wat t kan zijn
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 16 maart 2007 @ 01:05:57 #179
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47323574
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:17 schreef RuutR het volgende:
Bear de Woers is best aardig hoor, zeker als je met een leuke groep bent
Het grote nadeel is alleen dat het ook Baer de Lelijke vrouwen had kunnen heten.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:20:34 #180
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47334243
De Maas staat weer hoog . En de kleppen in de riolen hebben een nadeel, ze gaan open als dat gebeurd. (de kleppen zijn er om tegen te gaan dat het Maaswater bij overstromingen naar binnen komt)

Dus de geurtjes + water kunnen niet weg. Nu wordt 't geloof ik eens per dag of zo leeg gepompt, maar daardoor ruik je wat. Maar anderzijds heb je geen Maaswater in je kelder of straat
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:28:43 #181
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47334574
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 01:05 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Het grote nadeel is alleen dat het ook Baer de Lelijke vrouwen had kunnen heten.
Af en toe wel ja, maar lopen ook wel wat lekkers rond hoor en anders neem je toch gewoon zelf wat lekkers mee naar Bear de Woers
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:36:38 #182
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_47343327
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:27 schreef MPG het volgende:
Ik heb t ook al geroken ja, jezus wat een putlucht.. maar geen clou wat t kan zijn
ik wel
quote:
Uitrijden mest leidt tot stankklachten

Het uitrijden van mest heeft in de regio Grubbenvorst, Velden en Venlo geleid tot overlast. Mensen belden daarover de afgelopen dagen met de brandweer. Ze dachten dat de stank afkomstig was van de illegale lozing in Beringe, ruim een week geleden. Uit metingen van de brandweer is gebleken dat er geen verband is.

Ook zijn er geen concentraties gevaarlijke stoffen gemeten. Volgens de brandweer is de stank afkomstig van mest en spelen de weersomstandigheden daarbij een belangrijke rol.
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)/1_1013/_pid/links4#
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:49:05 #183
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47352218
Dat kan het natuurlijk ook zijn, maar 't wordt ook vaak gezegd dat de kleppen in het rioleringsstelsel de oorzaak zouden zijn tijdens hoog water
  zondag 18 maart 2007 @ 13:42:55 #184
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_47396034
(tvp)
  zondag 18 maart 2007 @ 19:41:01 #185
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_47409612
* InFrA-WiZ heeft Neet Oet Lottum - Pruuse op stoan
pi_47413405
van de zomer gelukkig weer een stadsstrand
  zondag 18 maart 2007 @ 21:17:29 #187
112339 MPG
pi_47413573
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:13 schreef runaway het volgende:
van de zomer gelukkig weer een stadsstrand
Is dat al zeker ja?
Nu alleen nog goed weer, de hele zomer lang
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 18 maart 2007 @ 21:42:47 #188
164755 Mss
kutHOEr
pi_47414699
Het ziet er naar uit dat dat goede weer nog even op zich laat wachten.

Damn wat een lucht vanavond
Aids.
  maandag 19 maart 2007 @ 01:14:14 #189
112339 MPG
pi_47421650
Ouwehoer zeg, had jij die ene onweersslag ook gehoord?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 19 maart 2007 @ 01:21:55 #190
164755 Mss
kutHOEr
pi_47421789
quote:
Op maandag 19 maart 2007 01:14 schreef MPG het volgende:
Ouwehoer zeg, had jij die ene onweersslag ook gehoord?
Was om 7 uur alweer pleite
Aids.
  maandag 19 maart 2007 @ 01:28:36 #191
112339 MPG
pi_47421918
oow, dan heb je er nix van meegekregen denk ik... was heel vaag, 1 flits, 1 donderslag en daarna nix meer
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 19 maart 2007 @ 02:27:03 #192
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_47422592
stadsstrand... Toch liever half uurtje reizen naar het echte strand. Als inwoner van Utrecht én part-time Venlonaar is dat natuurlijk hendig. Want op 't strand hebben ze ook klep!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:12:28 #193
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47428129
Zo geweldig is dat stadstrand nu ook weer niet, je mag nog niet eens je eigen drinken meenemen, geef maar met strand in Salou
  maandag 26 maart 2007 @ 22:07:04 #194
112339 MPG
pi_47690686
Zijn er hier eigenlijk mensen die mee hebben gedaan aan de venloop?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 26 maart 2007 @ 23:11:47 #195
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_47694001
Ik heb me alleen maar geergerd, ik moest naar mijn werk in tegelen en kon de zuiderbrug niet meer op. Maar ja.. eigen schuld. Ik had het kunnen weten natuurlijk. Vanuit Hout blerick helemaal omgefietst via Venlo.
pi_47698388
Ik heb de hele zondag met enne kater in bed geleden. Ik was me effe kutgaar dan.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:01:20 #197
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_47706536
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 01:08 schreef Jerommeke het volgende:
Ik heb de hele zondag met enne kater in bed geleden. Ik was me effe kutgaar dan.
Ik had ook een kater, dus ik heb die mensen van de venloop ook nog een beetje uitgescholden
In bed liggen.. dat had ik ook beter kunnen doen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:12:03 #198
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47967534
Het is weer aardig rustig in het Venlo topic , zo halen we steden als Breda, Utrecht en Zwolle nooit in
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:30:28 #199
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_47968372
Komend weekend zal ik weer eens in Venlo zijn en waarschijnlijk 's avonds weer eens de stad ingaan (is het trouwens nog steeds onmogelijk om een taxi te krijgen?!?). We zullen waarschijnlijk in 'de Gaespiep' beginnen en zo dan een kroegentochtje door de stad maken
pi_47968748
Nou nou nou, Venlo is niet echt een stad he? Meer een groot dorp... Dus dan hoeven we ons niet te meten met steden die iets meer op een stad lijken

(Goed excuus toch?)
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:36:48 #201
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_47971086
als je uit Blerick komt, is Venlo: 'de stad'
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:04:03 #202
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_47972233
En dat terwijl Blerick zelf zo'n 30 duizend inwoners heeft maarjah met zo'n bedroefend centrum zou ik mij ook geen stad durven te noemen

Venlo is opzich zeker een stad, de gemeente Venlo telt 92 duizend inwoners en het centrum doet ook echt stads aan , alleen qua uitgaan is het wat eentonig maarjah je kunt niet alles hebben he
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:15:05 #203
164755 Mss
kutHOEr
pi_48098419
Het leek mij wel grappig om vandaag de stad in te gaan. Ik was helemaal vergeten dat het duitse zondag was...

Ik werd gek

[ Bericht 2% gewijzigd door Mss op 07-04-2007 00:31:01 ]
Aids.
  zaterdag 7 april 2007 @ 08:02:03 #204
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_48102487
terwijl het toch een relatief rustige duitse dag was , ik heb ze veel en veel erger gezien, dat je twee uur met de auto onderweg om van de Noorderpoort naar het Centrum te komen
pi_48113017
Inderdaad, ik vond het ook reuze meevallen qua drukte. Alleen mijn regiomanager was zo slim om juist die dag langs te willen komen. Belt ie ineens op dat ie al 50 minuten vaststaat op de Goltziusstraat. Ik heb hem aangeraden om om te keren en een andere keer te komen.
  zondag 8 april 2007 @ 00:33:28 #206
164755 Mss
kutHOEr
pi_48127330
Op mijn werk was het anders één grote puinbende na vrijdag

Maandag ook werken
Aids.
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:46:14 #207
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_48950019
Neet Oet Lottum

En weer een vernieuwde brug rijker
Patat Friet
pi_48954330
Is het wat geworden met die brug? Ik heb hem nog niet mogen aanschouwen.
Stop rockin' the boat.
pi_48973844
4 lelijke rot dingen had ze niks beters kunnen doen dan die roestige zooi. waar ik ook nog eens weken voor in de file heb moeten staan omdat ze ook de railing zo nodig moesten veranderen. met als toppunt gister waar ik een uur later thuis was omdat ze de brug hadden afgesloten en ik over de snelweg terug moest.

en heeft nog miljoenen gekost ook. 3 keer raden wie daarvoor betaald
No bitch to me
pi_48974162
heeft iemand fotos? Ben wel beniewd, en pas over 2 maanden weer in venlo.
Kan me niet voorstellen dat het er slechter op is geworden
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:44:08 #211
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_48974326
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:26 schreef TornadoDK het volgende:
4 lelijke rot dingen had ze niks beters kunnen doen dan die roestige zooi. waar ik ook nog eens weken voor in de file heb moeten staan omdat ze ook de railing zo nodig moesten veranderen. met als toppunt gister waar ik een uur later thuis was omdat ze de brug hadden afgesloten en ik over de snelweg terug moest.

Och lelijker kon het eigenlijk idd al nietmeer, die beelden vind ik ook niet echt helemaal geweldig maar beter dan niks toch
Patat Friet
pi_48975478
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:44 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Och lelijker kon het eigenlijk idd al nietmeer, die beelden vind ik ook niet echt helemaal geweldig maar beter dan niks toch
het is er wel beter op geworden ja. maar dat ik er weken voor in de file heb moeten staan met als toppunt gister dan hadden ze toch wel wat beters kunnen doen.

sowieso belachelijk dat ze steeds op 20 plaatsen tegelijk aan de weg zijn het werken. het is elke dag puzzelen hoe je nu weer eens moet gaan rijden.
No bitch to me
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:39:56 #213
164755 Mss
kutHOEr
pi_48976245
Welke brug is er verbouwd dan?
Aids.
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:06:52 #214
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_48977213
De stadsbrug. Die oude..

Ik vind het wel mooi geworden eigenlijk, vooral met dat licht. Tja de beelden.. Niet mijn smaak idd. Maar de gedachte erachter van Tajiri is dan wel weer mooi.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:04:00 #215
112339 MPG
pi_48979415
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:26 schreef TornadoDK het volgende:

Sjaak Scheuten, Océ en de Burgers van Venlo
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:04:46 #216
112339 MPG
pi_48979457
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:06 schreef Jumbooh het volgende:
De stadsbrug. Die oude..

Ik vind het wel mooi geworden eigenlijk, vooral met dat licht. Tja de beelden.. Niet mijn smaak idd. Maar de gedachte erachter van Tajiri is dan wel weer mooi.
Die beelden zijn niet mijn smaak , De nieuwe reling met dat glas enzo is wel heel aardig geworden
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_48984395
Beelden met piemels van 40 cm.... "Néh!! det zien spere"
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:56:51 #218
112339 MPG
pi_48984807
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:48 schreef fratsman het volgende:
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_48985638
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:56 schreef MPG het volgende:

[..]

Nu ben ik wel heel benieuwd, ik zat gisteren om 11 uur in de trein en toen hongen er nog van die grote doeken om heen, dus ik heb zo nog niet kunnen aanschouwen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:27:55 #220
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49012763
iemand pics van de wachters?!
pi_49035311
Ven-LowW
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:12:52 #222
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49056910
quote:
hehehe, ik moet straks toch naar Horst, ff die 'geweldige' brug bekijken dan, ben net terug uit Berlijn dus ik heb het spektakel met de konigin helaas niet meegemaakt
pi_49061153
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:12 schreef RuutR het volgende:

[..]

hehehe, ik moet straks toch naar Horst, ff die 'geweldige' brug bekijken dan, ben net terug uit Berlijn dus ik heb het spektakel met de konigin helaas niet meegemaakt
Ik heb haar gezien
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49326386
Wanneer krijgt Venlo zo'n mooie outlet als Roermond heeft?
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_49327438
Lachen op het station in Venlo met die zwervers daar (heb deze nog nooit gezien btw):

http://www.dumpert.nl/mediabase/14813/3f8a2c58/index.html
  zondag 13 mei 2007 @ 15:36:54 #226
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49332619
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:54 schreef zure_apple het volgende:
Lachen op het station in Venlo met die zwervers daar (heb deze nog nooit gezien btw):

http://www.dumpert.nl/mediabase/14813/3f8a2c58/index.html
Ik werk op het station, die zwervers zijn idd best erg, ik moet ook vaak een preek bij de vuilnisbakken van ons werk houden omdat ze daar weer lekker uit aan het vreten zijn
  zondag 13 mei 2007 @ 16:04:54 #227
112339 MPG
pi_49333843
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:13 schreef zure_apple het volgende:
Wanneer krijgt Venlo zo'n mooie outlet als Roermond heeft?
Niet, Venlo krijgt, ooit, een maasboulevard
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_49336799
Met de nadruk op ooit.
pi_49341906
Nog maar 50 jaar geduldig wachten mensen
pi_49342382
Feestelijke opening tijdens "Venlo 700 jaar stad"
  zondag 13 mei 2007 @ 21:32:59 #231
112339 MPG
pi_49344302
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef fratsman het volgende:
Feestelijke opening tijdens "Venlo 700 jaar stad"
Ook de krant (column "Funske") gelezen ?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 13 mei 2007 @ 21:37:36 #232
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49344486
maar nog geen pics van de wachters?! Ik ben komend weekend pas weer eens in Venlo...
pi_49344785
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:32 schreef MPG het volgende:

[..]

Ook de krant (column "Funske") gelezen ?
pi_49344949

Zelf even "Wachters" en "Venlo" intikken op google wil wel eens helpen hoor.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:33:27 #235
112339 MPG
pi_49346493
Die 3e foto is wel sjiek
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_49350159
De brug is mooi geworden me dat licht, vooral savonds. Maar waarom heeft 1 van de wachters een penis in geen enkele verhouding tot zijn lichaam staat?
  maandag 14 mei 2007 @ 09:38:10 #237
112339 MPG
pi_49354034
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:28 schreef zure_apple het volgende:
De brug is mooi geworden me dat licht, vooral savonds. Maar waarom heeft 1 van de wachters een penis in geen enkele verhouding tot zijn lichaam staat?
Dat hebben 2 wachters.... 1 in blerick en 1 in venlo
quote:
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_49354132
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:38 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat hebben 2 wachters.... 1 in blerick en 1 in venlo
[..]
Tweeling?
  maandag 14 mei 2007 @ 14:33:36 #239
164755 Mss
kutHOEr
pi_49364262
Wat een oerlelijke dingen
Aids.
pi_49364300
ach het maakt de brug minder lelijk.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:37:04 #241
164755 Mss
kutHOEr
pi_49364429
Achja, ik kom daar toch nooit
Aids.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:39:26 #242
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49364554
Die beelden vallen best mee opzich, nu nog dat andere prestigeproject van de Gemeente: de Maasboulevard maarjahdat duurt nog wel een tijdje volgens mij, ze zijn nog steeds niet begonnen met bouwen
  maandag 14 mei 2007 @ 14:49:54 #243
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49365020
Ik begin er steeds meer aan te wennen, mooie natuur zo vlak aan de maas, terrasje erbij en je hebt een prachtige maasboulevard
pi_49365348
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:49 schreef Klonk het volgende:
Ik begin er steeds meer aan te wennen, mooie natuur zo vlak aan de maas, terrasje erbij en je hebt een prachtige maasboulevard
Als ze eens beginnen met het platswalsen van de Maaskade en al het gajes wat daar zit, zijn ze al op de helft.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:08:40 #245
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49365840
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:49 schreef Klonk het volgende:
Mooie natuurlijk ??? , eerder ruftende bouwput
pi_49366088
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef RuutR het volgende:

[..]

Bij Clevers in Arcen is het mooi zitten aan de maas, waarom in Venlo niet?
  maandag 14 mei 2007 @ 15:17:18 #247
pi_49366255
Nog iemand naar Britse kermis?
  maandag 14 mei 2007 @ 15:23:50 #248
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49366526
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:17 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Nog iemand naar Britse kermis?
Wat bedoel je met britse kermis?
pi_49366584
Blerick?
  maandag 14 mei 2007 @ 15:25:26 #250
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49366603
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:13 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Bij Clevers in Arcen is het mooi zitten aan de maas, waarom in Venlo niet?
Ga liever daar bij Valuas zitten dan bij die bouwput aan de maas die maasboulevard heet.
pi_49366607
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:23 schreef RuutR het volgende:

[..]

Wat bedoel je met britse kermis?
En dat vraag jij?!?
  maandag 14 mei 2007 @ 15:26:14 #252
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49366640
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef HostiMeister het volgende:
Blerick?
Blerick is pas met pinksteren en ik snap niet wat Britse en Blerick met elkaar gemeen hebben
  maandag 14 mei 2007 @ 15:27:28 #253
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49366684
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:25 schreef fratsman het volgende:

[..]

En dat vraag jij?!?
Ik ben dit weekend wel naar de kermis in Krefeld geweest maar was er niet van op de hoogte dat hier een britse kermis zou staan
pi_49366686
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:26 schreef RuutR het volgende:

[..]

Blerick is pas met pinksteren en ik snap niet wat Britse en Blerick met elkaar gemeen hebben
Ja ach, ik kwam ook niet verder dan dat ze beide met een B beginnen...
Maarre de britse kermis, ben ik nou telang weg geweest uit Venlo, of snap ik m gewoon echt niet??
  maandag 14 mei 2007 @ 15:28:30 #255
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49366730
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef RuutR het volgende:

[..]

ik probeer de dingen positief in te zien
pi_49366850
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik probeer de dingen positief in te zien
Dat is dan ook het verschil, als je op de brug staat, met je rug naar blerick, en dan naar links kijkt zie je een dampende bouwput en als je naar rechts kijkt zie je twee mooie flatjes en een mooi stukje natuur aan de maas... grappig.
pi_49367125
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:31 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

en als je naar rechts kijkt zie je twee mooie flatjes en een mooi stukje natuur aan de maas... grappig.
Een flink stuk naar rechts dan he. Van de Nedinsco-toren en dat braakliggend terrein word ik in ieder geval niet vrolijk. De oma van mijn vriendin woont in een van die "flatjes" en volgens haar is het op dat terrein s'avonds een komen en gaan van scooters. Dan weet je ook wel genoeg, denk ik.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:58:33 #258
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49367966
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:51 schreef fratsman het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zelf even "Wachters" en "Venlo" intikken op google wil wel eens helpen hoor.
ben bekend met het fenomeen 'google' Leuke foto's; ik vind de beelden wel wat hebben trouwens. Komend weekend dan maar evenin het echt gaan kijken...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:40:11 #259
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49380357
Komop Venlonaren we zijn lekker bezig, we moeten Breda en Utrecht nog inhalen

Een vriendin van mij uit Venlo heeft zich trouwens ook hier op fok! toegevoegd: http://fotoboek.fok.nl/user/lausiswaus

Weer een Venlose (of noujah eigelijk Blerickse ) erbij dus
  maandag 14 mei 2007 @ 21:46:23 #260
112339 MPG
pi_49380613
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef RuutR het volgende:
Komop Venlonaren we zijn lekker bezig, we moeten Breda en Utrecht nog inhalen

Een vriendin van mij uit Venlo heeft zich trouwens ook hier op fok! toegevoegd: http://fotoboek.fok.nl/user/lausiswaus

Weer een Venlose (of noujah eigelijk Blerickse ) erbij dus
Wanneer komt ze zich hier melden?
Breda halen we denk ik niet echt in , die hebben Kuukske...
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 14 mei 2007 @ 22:20:33 #261
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49382416
maar goed, bijna een derde topique hier in Venlo !!
  maandag 14 mei 2007 @ 22:21:56 #262
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49382463
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:46 schreef MPG het volgende:

[..]

Wanneer komt ze zich hier melden?
Breda halen we denk ik niet echt in , die hebben Kuukske...
Ik zal t eens vragen, very soon dus

Ik vind dat deel 3 er wel aan mag komen

Ik weet trouwens nog steeds niet wat met Britse kermis bedoeld word
  maandag 14 mei 2007 @ 22:44:55 #263
112339 MPG
pi_49383706
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:21 schreef RuutR het volgende:

[..]

Ik zal t eens vragen, very soon dus

Ik vind dat deel 3 er wel aan mag komen

Ik weet trouwens nog steeds niet wat met Britse kermis bedoeld word
Ok, gezellig

Nog 38 berichten in deze

Ik weet het niet geheel zeker, maar ik gok dat er daarmee een zuipfestijn wordt bedoeld
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 14 mei 2007 @ 23:20:06 #264
164755 Mss
kutHOEr
pi_49385420
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:44 schreef MPG het volgende:

[..]Ik weet het niet geheel zeker, maar ik gok dat er daarmee een zuipfestijn wordt bedoeld
Volgens mij heb je daar gelijk in
Aids.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:28:43 #265
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49385771
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:20 schreef Mss het volgende:

[..]

Volgens mij heb je daar gelijk in
Misschien Bree'se kermis in Maasbree, die was dit weekend
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:20:53 #266
pi_49393204
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:28 schreef RuutR het volgende:

[..]

Misschien Bree'se kermis in Maasbree, die was dit weekend
And we have a winner

Vanavond: Rowwen Heze!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:08:55 #267
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49402713
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:20 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

And we have a winner

Vanavond: Rowwen Heze!
Maasbree hoort (nog) niet bij Venlo, wat heeft dit dan met Venlo te maken
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:27:53 #268
112339 MPG
pi_49403536
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:08 schreef RuutR het volgende:

[..]

Maasbree hoort (nog) niet bij Venlo, wat heeft dit dan met Venlo te maken
Wellicht kunnen we hier discussieren over het toevoegen van bree aan de gemeente Venlo
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_49412435
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:27 schreef MPG het volgende:

[..]

Wellicht kunnen we hier discussieren over het toevoegen van bree aan de gemeente Venlo
Als dat doorgaat kunnen ze dan van de Venloop een hele marathon maken.

ik zie het eerder gebeuren dat OF Arcen en Velden erbij komt OF Sevenum. Als je ziet in wat voor een tempo dat ze Trade-Port meer en meer uit de grond aan het stampen zijn, denk ik wel eens "Waarom werken deze gasten niet aan de Maasboulevard?"
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:34:55 #270
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49415916
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:16 schreef fratsman het volgende:

[..]

Als dat doorgaat kunnen ze dan van de Venloop een hele marathon maken.

ik zie het eerder gebeuren dat OF Arcen en Velden erbij komt OF Sevenum. Als je ziet in wat voor een tempo dat ze Trade-Port meer en meer uit de grond aan het stampen zijn, denk ik wel eens "Waarom werken deze gasten niet aan de Maasboulevard?"
Ik ben er voor om gemeente Arcen en Velden, Sevenum, Horst aan de Maas, Maasbree en Reuver toe te voegen aan de gemeente Venlo en dan een grote stad met metro's en al

Dat zou wel tof zijn, met de metro naar school
pi_49416067
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:34 schreef RuutR het volgende:

[..]

Dat zou wel tof zijn, met de metro naar school
Er is al een stad met metro aan de Maas.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:40:50 #272
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49416176
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:38 schreef fratsman het volgende:

[..]

Er is al een stad met metro aan de Maas.
Er zijn toch ook diverse steden aan de Rhein met metro

Geef toe Fratsman het zou toch geweldig klinken: Dit is de metro naar Sevenum volgende halte Blerick-Klingerberg
pi_49416372
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:40 schreef RuutR het volgende:

[..]

Dit is de metro naar Sevenum volgende halte Blerick-Klingerberg

Theoretisch is het mogelijk, ik zie het alleen niet gebeuren dat daar bij jou in Q4 een metro-halte komt!

Zou overigens weer een prestige-project erbij zijn, net als de Maasboulevard. Laat Venlo zich richten op de dingen die goed gaan.

Wie trapt er af, wat gaat er op dit moment goed?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:48:28 #274
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49416510
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:45 schreef fratsman het volgende:

[..]

Theoretisch is het mogelijk, ik zie het alleen niet gebeuren dat daar bij jou in Q4 een metro-halte komt!

Zou overigens weer een prestige-project erbij zijn, net als de Maasboulevard. Laat Venlo zich richten op de dingen die goed gaan.

Wie trapt er af, wat gaat er op dit moment goed?
Het lik op stuk beleid, er zijn genoeg wouten in Venlo en ze doen ook nog eens moeilijk om het minste en geringste

Enne trouwens Q4 wordt dé wijk van Venlo, als we de hotemetoten mogen geloven
pi_49417126
Een subsidie-stofzuiger ja. Eerlijk waar, als iets weggegooid geld is, dan is het Q4 wel. Winkels die amper geopend zijn, en "Kunstenaars" die voor een appel en een ei gesubsidieerd wonen, om één keer in de zoveel tijd, een paar emmers verf door elkaar te smeren op een doek, en dat dan te verkopen als 'kunst"

Beter was het geweest om dat hele stuk plat te gooien, en er fatsoenlijke betaalbare huur/koop-appartementen te bouwen. Stuk goedkoper, beter voor het imago van de buurt, en het oogt ook nog eens een stuk frisser.

Net als de brug. tonnen word er tegenaan geflikkerd zodat een of andere bami-kunstenaar daar zijn in elkaar gelast oud schroot kan slijten, wat vervolgens door mag gaan voor "wachters". Toegegeven, het had geen kopie hoeven zijn uit Lord of the Rings, maar toch, mooi is anders. Oké, eerlijk is eerlijk, de brug ziet er een stuk beter uit dan voorheen, MAAR: dan passeer je de brug en treed je ons "Stedje van lol en plezeer" binnen, en wat zie je? Leegstand en verpaupering, van de Roest-flat, tot aan Café Turk, en hoek-om de Tegelseweg. Schitterende herenhuizen met prachtige gevels staan daar! (Zowiezo, loop eens in Venlo met je hoofd wat omhoog. je mist veel hoor! ) en het verpaupert gewoon.

De gemeente zou burgers eens moeten vragen, wat er het beste aangepakt zou kunnen worden, vervolgens een stappenplan maken, en dan stukje voor stukje alles aanpakken. Het zou de uitstraling van onze stad zeker ten goede komen.

Kom ik erg gefrustreerd over?
pi_49417275
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:01 schreef fratsman het volgende:
Een subsidie-stofzuiger ja. Eerlijk waar, als iets weggegooid geld is, dan is het Q4 wel. Winkels die amper geopend zijn, en "Kunstenaars" die voor een appel en een ei gesubsidieerd wonen, om één keer in de zoveel tijd, een paar emmers verf door elkaar te smeren op een doek, en dat dan te verkopen als 'kunst"

Beter was het geweest om dat hele stuk plat te gooien, en er fatsoenlijke betaalbare huur/koop-appartementen te bouwen. Stuk goedkoper, beter voor het imago van de buurt, en het oogt ook nog eens een stuk frisser.

Net als de brug. tonnen word er tegenaan geflikkerd zodat een of andere bami-kunstenaar daar zijn in elkaar gelast oud schroot kan slijten, wat vervolgens door mag gaan voor "wachters". Toegegeven, het had geen kopie hoeven zijn uit Lord of the Rings, maar toch, mooi is anders. Oké, eerlijk is eerlijk, de brug ziet er een stuk beter uit dan voorheen, MAAR: dan passeer je de brug en treed je ons "Stedje van lol en plezeer" binnen, en wat zie je? Leegstand en verpaupering, van de Roest-flat, tot aan Café Turk, en hoek-om de Tegelseweg. Schitterende herenhuizen met prachtige gevels staan daar! (Zowiezo, loop eens in Venlo met je hoofd wat omhoog. je mist veel hoor! ) en het verpaupert gewoon.

De gemeente zou burgers eens moeten vragen, wat er het beste aangepakt zou kunnen worden, vervolgens een stappenplan maken, en dan stukje voor stukje alles aanpakken. Het zou de uitstraling van onze stad zeker ten goede komen.

Je hebt volledig gelijk. Als je bv eens in de binnenstad kijkt wat een mooie panden er staan. En waar vervolgens afschuwelijke jaren 70 gevels in zijn gezet
Overigens... wat gebeurt er met de Edah? Dacht dat daar 2 maanden geleden al een lidl in had moeten zitten ?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:06:40 #277
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49417327
Nee, de binnenstad van venlo is afschuwelijk. Lelijke panden, veel te veel leegstand. etc
Je hebt gewoon gelijk.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:33:36 #278
112339 MPG
pi_49418627
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:05 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Je hebt volledig gelijk. Als je bv eens in de binnenstad kijkt wat een mooie panden er staan. En waar vervolgens afschuwelijke jaren 70 gevels in zijn gezet
Overigens... wat gebeurt er met de Edah? Dacht dat daar 2 maanden geleden al een lidl in had moeten zitten ?
De edah wordt nu EINDELIJK verbouwd tot Lidl
Ik zag vandaag dat ze de vloer eruit gesloopt hebben
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:34:39 #279
112339 MPG
pi_49418683
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:06 schreef Fliepke het volgende:
Nee, de binnenstad van venlo is afschuwelijk. Lelijke panden, veel te veel leegstand. etc
Je hebt gewoon gelijk.
Lelijke panden valt wel mee... De panden an sich zijn vaak best mooi, alleen door leegstand en schreeuwerige winkels onderin verpaupert het zaakje
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_49418715
Ja, want een lidl midden in de stad, dát is goed voor het stadsbeeld...
pi_49418737
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:33 schreef MPG het volgende:

[..]

De edah wordt nu EINDELIJK verbouwd tot Lidl
Ik zag vandaag dat ze de vloer eruit gesloopt hebben
Ik dacht dat het 28 februari klaar zou zijn? Of bedoelde ze 28 februari 2008
pi_49418757
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:35 schreef HostiMeister het volgende:
Edah is niet midden in de stad
pi_49418844
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:35 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Edah is niet midden in de stad
Oke, oke, niet echt nee, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel...
Maar aan de andere kant ook blij dat ze eindelijk iets met dat ding gaan doen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:38:01 #284
112339 MPG
pi_49418878
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:01 schreef fratsman het volgende:

Ik ben het volledig met je eens
Ze zouden eens moeten beginnen met kamers in het centrum, boven winkels enzo, te verhuren aan (fontys)studenten. De roestflat tegen de vlakte zou ook een puik idee zijn. Verder geen prestige-projecten, maar aanpakken wat verloedert
Laat Venlo alsjeblieft Venlo blijven, zonder rare fratsen
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:39:00 #285
112339 MPG
pi_49418931
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:35 schreef HostiMeister het volgende:
erger dan de edah in zn laatste dagen kan het niet worden
Ik ben benieuwd wat ze er van maken
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:46:58 #286
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49419330
Laten we eerlijk zijn. Venlo is gewoon een dorp. Door de andere centra (tegelen en blerick) zal het nooit echt wat worden met de binnenstad. Het zal zich nog lang niet kunnen meten met centra van veel vergelijkbare steden (qua grootte).
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:55:54 #287
112339 MPG
pi_49419813
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef Fliepke het volgende:
Laten we eerlijk zijn. Venlo is gewoon een dorp. Door de andere centra (tegelen en blerick) zal het nooit echt wat worden met de binnenstad. Het zal zich nog lang niet kunnen meten met centra van veel vergelijkbare steden (qua grootte).
Ja. Dus moet Venlo geen maasboulevard, maar een gezellige, knusse, sfeervolle binnenstad. Lekker slenteren door de jodenstraat, ff een terrasje pakken op de kwartelenmarkt... die sfeer
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:05:09 #288
164755 Mss
kutHOEr
pi_49420310
Dat die Duitse hoek een ergens anders dumpen. Als er iets is waar ik niet tegen kan dan is het wel om met duits aangesproken te worden in winkels
Aids.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:09:57 #289
112339 MPG
pi_49420545
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:05 schreef Mss het volgende:
Dat die Duitse hoek een ergens anders dumpen. Als er iets is waar ik niet tegen kan dan is het wel om met duits aangesproken te worden in winkels
Bij de grens, naast de koffieshop... Of alle duitsers naar het Tref
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:17:27 #290
164755 Mss
kutHOEr
pi_49420949
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:09 schreef MPG het volgende:

[..]
Of alle duitsers naar het Tref
Neeeeeeeeeeeeeeee
Aids.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:22:35 #291
112339 MPG
pi_49421210
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:17 schreef Mss het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeee
Whehe... dan de grens
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:24:01 #292
164755 Mss
kutHOEr
pi_49421288
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:22 schreef MPG het volgende:

[..]

Whehe... dan de grens
Nog meer duitsers bij tref en ik word gek
Aids.
pi_49421626
Als de Duitsers worden verbannen uit de binnenstad, dan kun je de GEHELE binnenstad binnen een paar maanden opdoeken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:03:05 #294
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49423272
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:31 schreef fratsman het volgende:
Als de Duitsers worden verbannen uit de binnenstad, dan kun je de GEHELE binnenstad binnen een paar maanden opdoeken.
Idd, Duitsers verbannen uit het centrum is geen optie

Trouwens mag ons huis wel blijven staan in Q4, is mooi opgeknapt en ziet er goed uit van binnen en buiten, beter als die lelijke 'opgepimpte' huizen van die wannabe-kunstenaars hier
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:09:23 #295
164755 Mss
kutHOEr
pi_49423591
Waar ligt Q4 eigenlijk?
Aids.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:12:29 #296
112339 MPG
pi_49423711
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:09 schreef Mss het volgende:
Waar ligt Q4 eigenlijk?
Grof gezegd, tussen nolensplein en maaskade...bolwaterstraat enzo.. waar vroeger de dealers bij elkaar zaten
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:01:14 #297
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49463023
Q4 represent

Ik woon er al bijna 18 jaar en heb er ook genoeg vrienden wonen, we zien ons niet als culturele buurt of drugsbuurt maar meer als harde kern van het centrum
pi_49463039
Venlo kutdorp ehh stad.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:03:18 #299
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_49463118
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:01 schreef lausiswaus het volgende:
Venlo kutdorp ehh stad.
Niet zo negatief Lauratje

Blerick is eerder een k*tdorp , en opzich valt het best mee toch
pi_49463356
Ik bedoelde Blerick en Venlo, blerick hoort bij Venlo.
Maar inderdaad Blerick is nog erger

Ik kan niet goed tegen dorpen en die mentaliteit daar, en dus ook Venlo want zoiets noem je toch geen stad??
Geef mij maar Amsterdam
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:16:41 #301
112339 MPG
pi_49463776
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:08 schreef lausiswaus het volgende:
Ik bedoelde Blerick en Venlo, blerick hoort bij Venlo.
Maar inderdaad Blerick is nog erger

Ik kan niet goed tegen dorpen en die mentaliteit daar, en dus ook Venlo want zoiets noem je toch geen stad??
Geef mij maar Amsterdam
Woon je ook in amsterdam?
Of plannen om dr te gaan wonen?
Vriend van me woont er na 26 jaar venlo nu een paar maanden

Hier verder: [Venlo, Stedje van lol en plezeer #3] Veur alle Venlonaere

[ Bericht 9% gewijzigd door MPG op 16-05-2007 23:22:45 ]
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties