Ik ben dit weekend wel naar de kermis in Krefeld geweest maar was er niet van op de hoogte dat hier een britse kermis zou staanquote:
Ja ach, ik kwam ook niet verder dan dat ze beide met een B beginnen...quote:Op maandag 14 mei 2007 15:26 schreef RuutR het volgende:
[..]
Blerick is pas met pinksteren en ik snap niet wat Britse en Blerick met elkaar gemeen hebben
ik probeer de dingen positief in te zienquote:Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef RuutR het volgende:
[..]
Mooie natuurlijk ???, eerder ruftende bouwput
Dat is dan ook het verschil, als je op de brug staat, met je rug naar blerick, en dan naar links kijkt zie je een dampende bouwput en als je naar rechts kijkt zie je twee mooie flatjes en een mooi stukje natuur aan de maas... grappig.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik probeer de dingen positief in te zien![]()
Een flink stuk naar rechts dan he. Van de Nedinsco-toren en dat braakliggend terrein word ik in ieder geval niet vrolijk. De oma van mijn vriendin woont in een van die "flatjes" en volgens haar is het op dat terrein s'avonds een komen en gaan van scooters. Dan weet je ook wel genoeg, denk ik.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:31 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
en als je naar rechts kijkt zie je twee mooie flatjes en een mooi stukje natuur aan de maas... grappig.
ben bekend met het fenomeen 'google'quote:Op zondag 13 mei 2007 21:51 schreef fratsman het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelf even "Wachters" en "Venlo" intikken op google wil wel eens helpen hoor.
Wanneer komt ze zich hier melden?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef RuutR het volgende:
Komop Venlonaren we zijn lekker bezig, we moeten Breda en Utrecht nog inhalen
Een vriendin van mij uit Venlo heeft zich trouwens ook hier op fok! toegevoegd: http://fotoboek.fok.nl/user/lausiswaus
Weer een Venlose (of noujah eigelijk Blerickse) erbij dus
Ik zal t eens vragen, very soon dusquote:Op maandag 14 mei 2007 21:46 schreef MPG het volgende:
[..]
Wanneer komt ze zich hier melden?
Breda halen we denk ik niet echt in, die hebben Kuukske...
Ok, gezelligquote:Op maandag 14 mei 2007 22:21 schreef RuutR het volgende:
[..]
Ik zal t eens vragen, very soon dus
Ik vind dat deel 3 er wel aan mag komen
Ik weet trouwens nog steeds niet wat met Britse kermis bedoeld word![]()
![]()
Volgens mij heb je daar gelijk inquote:Op maandag 14 mei 2007 22:44 schreef MPG het volgende:
[..]Ik weet het niet geheel zeker, maar ik gok dat er daarmee een zuipfestijn wordt bedoeld
And we have a winnerquote:Op maandag 14 mei 2007 23:28 schreef RuutR het volgende:
[..]
Misschien Bree'se kermis in Maasbree, die was dit weekend
Maasbree hoort (nog) niet bij Venlo, wat heeft dit dan met Venlo te makenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:20 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
[..]
And we have a winner![]()
Vanavond: Rowwen Heze!
Wellicht kunnen we hier discussieren over het toevoegen van bree aan de gemeente Venloquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:08 schreef RuutR het volgende:
[..]
Maasbree hoort (nog) niet bij Venlo, wat heeft dit dan met Venlo te maken![]()
Als dat doorgaat kunnen ze dan van de Venloop een hele marathon maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:27 schreef MPG het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we hier discussieren over het toevoegen van bree aan de gemeente Venlo
Ik ben er voor om gemeente Arcen en Velden, Sevenum, Horst aan de Maas, Maasbree en Reuver toe te voegen aan de gemeente Venlo en dan een grote stad met metro's en alquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:16 schreef fratsman het volgende:
[..]
Als dat doorgaat kunnen ze dan van de Venloop een hele marathon maken.
ik zie het eerder gebeuren dat OF Arcen en Velden erbij komt OF Sevenum. Als je ziet in wat voor een tempo dat ze Trade-Port meer en meer uit de grond aan het stampen zijn, denk ik wel eens "Waarom werken deze gasten niet aan de Maasboulevard?"
Er is al een stad met metro aan de Maas.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:34 schreef RuutR het volgende:
[..]
Dat zou wel tof zijn, met de metro naar school![]()
Er zijn toch ook diverse steden aan de Rhein met metroquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:38 schreef fratsman het volgende:
[..]
Er is al een stad met metro aan de Maas.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:40 schreef RuutR het volgende:
[..]
Dit is de metro naar Sevenum volgende halte Blerick-Klingerberg
Het lik op stuk beleid, er zijn genoeg wouten in Venlo en ze doen ook nog eens moeilijk om het minste en geringstequote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:45 schreef fratsman het volgende:
[..]![]()
Theoretisch is het mogelijk, ik zie het alleen niet gebeuren dat daar bij jou in Q4 een metro-halte komt!![]()
Zou overigens weer een prestige-project erbij zijn, net als de Maasboulevard. Laat Venlo zich richten op de dingen die goed gaan.
Wie trapt er af, wat gaat er op dit moment goed?
Je hebt volledig gelijk. Als je bv eens in de binnenstad kijkt wat een mooie panden er staan. En waar vervolgens afschuwelijke jaren 70 gevels in zijn gezetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:01 schreef fratsman het volgende:
Een subsidie-stofzuiger ja. Eerlijk waar, als iets weggegooid geld is, dan is het Q4 wel. Winkels die amper geopend zijn, en "Kunstenaars" die voor een appel en een ei gesubsidieerd wonen, om één keer in de zoveel tijd, een paar emmers verf door elkaar te smeren op een doek, en dat dan te verkopen als 'kunst"
Beter was het geweest om dat hele stuk plat te gooien, en er fatsoenlijke betaalbare huur/koop-appartementen te bouwen. Stuk goedkoper, beter voor het imago van de buurt, en het oogt ook nog eens een stuk frisser.
Net als de brug. tonnen word er tegenaan geflikkerd zodat een of andere bami-kunstenaar daar zijn in elkaar gelast oud schroot kan slijten, wat vervolgens door mag gaan voor "wachters". Toegegeven, het had geen kopie hoeven zijn uit Lord of the Rings, maar toch, mooi is anders. Oké, eerlijk is eerlijk, de brug ziet er een stuk beter uit dan voorheen, MAAR: dan passeer je de brug en treed je ons "Stedje van lol en plezeer" binnen, en wat zie je? Leegstand en verpaupering, van de Roest-flat, tot aan Café Turk, en hoek-om de Tegelseweg. Schitterende herenhuizen met prachtige gevels staan daar! (Zowiezo, loop eens in Venlo met je hoofd wat omhoog. je mist veel hoor!) en het verpaupert gewoon.
De gemeente zou burgers eens moeten vragen, wat er het beste aangepakt zou kunnen worden, vervolgens een stappenplan maken, en dan stukje voor stukje alles aanpakken. Het zou de uitstraling van onze stad zeker ten goede komen.
Kom ik erg gefrustreerd over?
De edah wordt nu EINDELIJK verbouwd tot Lidlquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:05 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Je hebt volledig gelijk. Als je bv eens in de binnenstad kijkt wat een mooie panden er staan. En waar vervolgens afschuwelijke jaren 70 gevels in zijn gezet
Overigens... wat gebeurt er met de Edah? Dacht dat daar 2 maanden geleden al een lidl in had moeten zitten?
Lelijke panden valt wel mee... De panden an sich zijn vaak best mooi, alleen door leegstand en schreeuwerige winkels onderin verpaupert het zaakjequote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:06 schreef Fliepke het volgende:
Nee, de binnenstad van venlo is afschuwelijk. Lelijke panden, veel te veel leegstand. etc
Je hebt gewoon gelijk.
Ik dacht dat het 28 februari klaar zou zijn? Of bedoelde ze 28 februari 2008quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:33 schreef MPG het volgende:
[..]
De edah wordt nu EINDELIJK verbouwd tot Lidl
Ik zag vandaag dat ze de vloer eruit gesloopt hebben
Edah is niet midden in de stadquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:35 schreef HostiMeister het volgende:
Ja, want een lidl midden in de stad, dát is goed voor het stadsbeeld...
Oke, oke, niet echt nee, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel...quote:
Ik ben het volledig met je eensquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:01 schreef fratsman het volgende:
Een subsidie-stofzuiger ja. Eerlijk waar, als iets weggegooid geld is, dan is het Q4 wel. Winkels die amper geopend zijn, en "Kunstenaars" die voor een appel en een ei gesubsidieerd wonen, om één keer in de zoveel tijd, een paar emmers verf door elkaar te smeren op een doek, en dat dan te verkopen als 'kunst"
Beter was het geweest om dat hele stuk plat te gooien, en er fatsoenlijke betaalbare huur/koop-appartementen te bouwen. Stuk goedkoper, beter voor het imago van de buurt, en het oogt ook nog eens een stuk frisser.
Net als de brug. tonnen word er tegenaan geflikkerd zodat een of andere bami-kunstenaar daar zijn in elkaar gelast oud schroot kan slijten, wat vervolgens door mag gaan voor "wachters". Toegegeven, het had geen kopie hoeven zijn uit Lord of the Rings, maar toch, mooi is anders. Oké, eerlijk is eerlijk, de brug ziet er een stuk beter uit dan voorheen, MAAR: dan passeer je de brug en treed je ons "Stedje van lol en plezeer" binnen, en wat zie je? Leegstand en verpaupering, van de Roest-flat, tot aan Café Turk, en hoek-om de Tegelseweg. Schitterende herenhuizen met prachtige gevels staan daar! (Zowiezo, loop eens in Venlo met je hoofd wat omhoog. je mist veel hoor!) en het verpaupert gewoon.
De gemeente zou burgers eens moeten vragen, wat er het beste aangepakt zou kunnen worden, vervolgens een stappenplan maken, en dan stukje voor stukje alles aanpakken. Het zou de uitstraling van onze stad zeker ten goede komen.
Kom ik erg gefrustreerd over?
erger dan de edah in zn laatste dagen kan het niet wordenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:35 schreef HostiMeister het volgende:
Ja, want een lidl midden in de stad, dát is goed voor het stadsbeeld...
Ja. Dus moet Venlo geen maasboulevard, maar een gezellige, knusse, sfeervolle binnenstad. Lekker slenteren door de jodenstraat, ff een terrasje pakken op de kwartelenmarkt... die sfeerquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef Fliepke het volgende:
Laten we eerlijk zijn. Venlo is gewoon een dorp. Door de andere centra (tegelen en blerick) zal het nooit echt wat worden met de binnenstad. Het zal zich nog lang niet kunnen meten met centra van veel vergelijkbare steden (qua grootte).
Bij de grens, naast de koffieshop... Of alle duitsers naar het Trefquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:05 schreef Mss het volgende:
Dat die Duitse hoek een ergens anders dumpen. Als er iets is waar ik niet tegen kan dan is het wel om met duits aangesproken te worden in winkels![]()
Whehe... dan de grensquote:
Idd, Duitsers verbannen uit het centrum is geen optiequote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:31 schreef fratsman het volgende:
Als de Duitsers worden verbannen uit de binnenstad, dan kun je de GEHELE binnenstad binnen een paar maanden opdoeken.
Grof gezegd, tussen nolensplein en maaskade...bolwaterstraat enzo.. waar vroeger de dealers bij elkaar zatenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |