Neehoor maar iedereen die aan de rechterkant buiten het gewone politieke spectrum valt is naar mijn idee wel extreem rechtsquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:23 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Leef jij nou echt nog in het "iedereen die niet links is is EXTREEMRECHTS!!!!" tijdperk?
Ach wat zielig.
Nee, het is traditie binnen religie, zoals ik eerder stelde. Wellicht is de achterliggende gedachte discriminatie, ik ga eerst discriminatie aanpakken tegen mijn geloof en dan pas binnen mijn geloof. Ik werk van extern naar intern.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:23 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
traditie binnen religie.
volgensmij is het verkeerde interpretatie van religie waarbij de vrouw 2erangs is.
maar wat de achterliggende gedachte ook is, het is discriminatie.
ik snap niet dat jij niet eerst daar wat aan gaat doen, beet cru dat je overal hier op fok discriminatie aanpakt behalve binnen je eigen geloof.
Het gaat niet om gelijk te halen, het gaat om het feit dat deze mevrouw die de Islam belijd, geen handen wil schudden, terwijl dit een normaal fenomeen is in de westerse wereld. Alleem omdat dit volgens de Islam niet mag, doet deze mvevrouw dat ook niet. Dus stelt zij de Islam boven de samenleving op dat moment en wil die gewoonte doordrukken? Dat werkt toch niet en levert enorm veel wrijving op?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
LULKOEK, wat is "toch zo". Of ben je er zo een die met alle winden meewaait? Wat hij zegt is namelijk bullshit, of kan jij zijn post bewijzen?
Omdat het een boel verklaart.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee.
Dat zou namelijk impliceren dat ik nu mod ben![]()
Daarnaast zie ik er ook de humor niet van in en de relevantie ontgaat me ook totaal. Wat is je punt eigenlijk
En als een moslim te pas en te onpas een stempel krijgt dan is het "benoemen van feiten" ?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Te pas en te onpas nazi's aanhalen in een discussie is een gebrek aan woorden of intelligentie.
Nee hoor, want vaak is het zo dat ze altijd al MOSLIM waren, en dan zelf opeens beslissen geen hand te geven. Dat is vaak dus een PERSOONLIJKE beslissing, die vaak onder druk van traditie doorgedouwd worden. Beetje vreemd dat ze eerst wel handen gaf en daarna niet he? En waarom geven die honderdenmiljoenen andere moslimvrouwen WEL handen, en telkens incidenteel een aantal niet?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef Goochie het volgende:
[..]
Het gaat niet om gelijk te halen, het gaat om het feit dat deze mevrouw die de Islam belijd, geen handen wil schudden, terwijl dit een normaal fenomeen is in de westerse wereld. Alleem omdat dit volgens de Islam niet mag, doet deze mvevrouw dat ook niet. Dus stelt zij de Islam boven de samenleving op dat moment en wil die gewoonte doordrukken? Dat werkt toch niet en levert enorm veel wrijving op?
Inderdaad, want de fouten van anderen zijn veeeeeeeeeeel belangrijker dan je eigen fouten niet waar!quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het is traditie binnen religie, zoals ik eerder stelde. Wellicht is de achterliggende gedachte discriminatie, ik ga eerst discriminatie aanpakken tegen mijn geloof en dan pas binnen mijn geloof. Ik werk van extern naar intern.
1) Omdat ze banden hebben met radicale partijen, banden die verbroken zouden worden volgens het convenant wat ze zelf hebben getekend.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:23 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou een groep geen gebedshuis mogen bouwen?
Omdatquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat het een boel verklaart.
Je hebt wel erg rare denkbeelden hoor als je mensen schaart die niets met het islamitisch geloof ophebben om deze als extreem recht te betitelen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach nazi of op een andere manier extreem rechts wat is precies het verschil? Waar schaar jij je jezelf dan onder?
Zou dat ook werken als discriminatie tegen je geloof juist veroorzaakt wordt door discriminatie binnen je geloof?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, het is traditie binnen religie, zoals ik eerder stelde. Wellicht is de achterliggende gedachte discriminatie, ik ga eerst discriminatie aanpakken tegen mijn geloof en dan pas binnen mijn geloof. Ik werk van extern naar intern.
Nou, dat begrijp ik dus ook niet. Je zou bijna gaan denken dat ze het erom doen. Dit gedrag werkt niet echt mee aan een positief beeld. Gemiste kans wat mij betreft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, want vaak is het zo dat ze altijd al MOSLIM waren, en dan zelf opeens beslissen geen hand te geven. Dat is vaak dus een PERSOONLIJKE beslissing, die vaak onder druk van traditie doorgedouwd worden. Beetje vreemd dat ze eerst wel handen gaf en daarna niet he? En waarom geven die honderdenmiljoenen andere moslimvrouwen WEL handen, en telkens incidenteel een aantal niet?
Nee, want grotendeels is dat niet het geval. En dat kan ik weten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Zou dat ook werken als discriminatie tegen je geloof juist veroorzaakt wordt door discriminatie binnen je geloof?
Waarom kom je dan met die vreemde eerste reakties? Of waren dat gewoon meeloop reacties?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef Goochie het volgende:
[..]
Nou, dat begrijp ik dus ook niet. Je zou bijna gaan denken dat ze het erom doen. Dit gedrag werkt niet echt mee aan een positief beeld. Gemiste kans wat mij betreft.
Juist maar ik heb het over het algemeenquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:28 schreef FJD het volgende:
[..]
1) Omdat ze banden hebben met radicale partijen, banden die verbroken zouden worden volgens het convenant wat ze zelf hebben getekend.
2) Omdat ze voor tonnen frauderen.
Dit gaat uiteraard om dit specifieke geval
jahoor plaats mij maar in het moslim extremistische hokje dan weet je in elk geval dat je nog fouter zit dan ikquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt wel erg rare denkbeelden hoor als je mensen schaart die niets met het islamitisch geloof ophebben om deze als extreem recht te betitelen.
Op deze manier legitimeer je wel anderen om jou in het moslim extremistische hokje te plaatsen.
zou je geen respect afdwingen als je de discriminatie binnen je eigen cultuur/geloof eerst aanpakt?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is altijd het betere argument.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, want grotendeels is dat niet het geval. En dat kan ik weten.
Hij schaart zich onder "realist". Maar dan wel bezien vanuit zijn eigen realiteit.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
jahoor plaats mij maar in het moslim extremistische hokje dan weet je in elk geval dat je nog fouter zit dan ik.
Maar waar schaar jij jezelf wel onder dan?
Omdat ik ook maar een mens bent en ik dat hele 'gezeik' af en toe eens helemaal zat ben. Elke keer dat negatieve..Het irriteert me.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met die vreemde eerste reakties? Of waren dat gewoon meeloop reacties?
Tja jammer maar daar moet je "extreemrechts" niet op aankijken, daar moet je het moskeebestuur op aankijken zij hebben dit voor zichzelf verpest omdat ze extremistisch en crimineel gedrag vertonen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist maar ik heb het over het algemeen. Dat het in dit specifieke geval niet door kan gaan vind ik terecht (zoals ook in m'n eerste post in dit opic staat). Maar ik vind het wel jammer vanwege het gebouw dat voglens mij echt wel mooi kan worden.
Helaas moet ik toegeven dat je gelijk hebt, ik heb me vergist ik dacht dat jij een van de mensen was die dit ook verdedigde. Ik heb de zoekoptie gebruikt en een vijftal topics doorgelezen over het onderwerp en je kwam er totaal niet in voor. Dan ga ik er maar even vanuit dat je het dus ook belachelijk vind dat vrouwen mannen geen hand willen schudden hier in Nederland en europa.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Noem maar gebruiken? Ja? Welke gebruiken? Zeg het maar jongen?
En nou niet LIEGEN zoals je nu al doet, met je "jij vind het normaal dat een moslima geen handen wil schudden". Want dat is gewoon LASTER.
Blaat, je hangt nu weer een heel ander verhaal op wat in weze niets met mijn post te maken heeft. Ik zie vaak genoeg dat er leugens over de Islam verspreiden, zowel op Fok als weet ik veel waar. Zelfs toen de Islam in Nederland gezien werd als "mysterieuze" godsdienst, was er sprake van hevige achterstelling door onwetendheid of gewoon pure haat en afgunste, gebaseerd op het tintje. Dat er intern ook problemen zijn, ga ik niet ontkennen, maar dat is nog altijd een selecte groep binnen de groep. Terwijl het extern gezien andersom is. Een veel grotere bedreiging.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is altijd het betere argument.
Dus discriminatie van homoseksuelen (of ze van de hoogste toren gooien), de (vermeende) achterstelling van vrouwen, de sharia en dat soort zaken zouden geen verband hebben met de intolerantie voor de Islam door verschillende groepen mensen?
In hoeverre dat soort zaken dan wel of niet gelden voor verschillende groepen moslims is dan weer een tweede maar dit zijn wel de zaken die in het nieuws komen en waar (de grootste) weerstand tegen bestaat.
Denk dat het beter andersom werkt dan hebben ze geen kans meer om je geloof aan te vallen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh daar kijk ik ook het bestuur op aanquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:35 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Tja jammer maar daar moet je "extreemrechts" niet op aankijken, daar moet je het moskeebestuur op aankijken zij hebben dit voor zichzelf verpest omdat ze extremistisch en crimineel gedrag vertonen.
Ja dat weten we dus niet want hij wil niet ingaan op de door mij aangedragen voorbeelden van het achterstellen van vrouwen in de Koran.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:36 schreef niet_links het volgende:
[..]
Helaas moet ik toegeven dat je gelijk hebt, ik heb me vergist ik dacht dat jij een van de mensen was die dit ook verdedigde. Ik heb de zoekoptie gebruikt en een vijftal topics doorgelezen over het onderwerp en je kwam er totaal niet in voor. Dan ga ik er maar even vanuit dat je het dus ook belachelijk vind dat vrouwen mannen geen hand willen schudden hier in Nederland en europa.
Dus dan ga je mee "negatief" posten, want anderen denken er ook negatief over, dus zullen ze wel gelijk hebben? Pas daarmee op man, je moet nooit afgaan op wat anderen zeggen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:35 schreef Goochie het volgende:
[..]
Omdat ik ook maar een mens bent en ik dat hele 'gezeik' af en toe eens helemaal zat ben. Elke keer dat negatieve..Het irriteert me.
Goedzo, ben blij dat je dat in ieder geval durft toe te geven. Getuigt van wijsheid.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:36 schreef niet_links het volgende:
[..]
Helaas moet ik toegeven dat je gelijk hebt, ik heb me vergist ik dacht dat jij een van de mensen was die dit ook verdedigde. Ik heb de zoekoptie gebruikt en een vijftal topics doorgelezen over het onderwerp en je kwam er totaal niet in voor. Dan ga ik er maar even vanuit dat je het dus ook belachelijk vind dat vrouwen mannen geen hand willen schudden hier in Nederland en europa.
Je hebt een quote van Bush in je sigquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:56 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Lees mij vorige posts eens zou ik zeggen.
Ik probeer de dialoog juist aan te gaan door voorbeelden van intolerantie uit de Koran aan te dragen en ik vraag daar een reactie op. Alleen krijg ik die niet. Dus wie staat er hier nou niet open voor een discussie over dit onderwerp?
En dat zegt een religieus persoonquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dan ga je mee "negatief" posten, want anderen denken er ook negatief over, dus zullen ze wel gelijk hebben? Pas daarmee op man, je moet nooit afgaan op wat anderen zeggen.
Die eerste reacties waren op het feit dat er iemand ging verkondigen dat er geen gematigde islam bestaat. Daar trok ik de conclusie uit dat hij bedoelde dat iedereen extreem wasn. Nou dan liever geen islam als een extreme islam.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met die vreemde eerste reakties? Of waren dat gewoon meeloop reacties?
Ze laten zich leiden door de radicale tak in Duitsland en nemen afstand van het progressieve beleid (tolerantere opstelling ten opzichte van homo's, het antisemitisme aan de kaak stellen, etc.) dat zij sinds enkele jaren voerden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:35 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Tja jammer maar daar moet je "extreemrechts" niet op aankijken, daar moet je het moskeebestuur op aankijken zij hebben dit voor zichzelf verpest omdat ze extremistisch en crimineel gedrag vertonen.
Waarom zou ik het niet toegeven. Ik zat fout zal niet de eerste keer zijn ook niet de laatste keer. Als ik daarop gewezen wordt wil ik best het boetekleed aantrekken hoor.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goedzo, ben blij dat je dat in ieder geval durft toe te geven. Getuigt van wijsheid.
Dat bedoelde hij niet, hij bedoelde dat hij gematigde islam niet ziet als "gematigde" islam, maar dat dat gewoon de Islam is. We geven de term "gematigde Islam" om onderscheid te kunnen maken tussen radicalen e.d. Voor die persoon is de gematigde islam gewoon DE islam. Dat bedoelde hij te zeggen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:39 schreef niet_links het volgende:
[..]
Die eerste reacties waren op het feit dat er iemand ging verkondigen dat er geen gematigde islam bestaat. Daar trok ik de conclusie uit dat hij bedoelde dat iedereen extreem wasn. Nou dan liever geen islam als een extreme islam.
Wat een rare moslim ben jij. Er staat expliciiet in de hadith dat vrouwen en mannen niet samen mogen vanwege het feit je afgeleid raakt als er een vrouw voor je zit. Tijdens het bidden moet je alleen aan Allah denken. Het vrouwen mannen scheiden is puur om je beter te kunnen concenteren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga 1 x in de week naar de moskee. En dat vrouwen en mannen gescheiden worden is typisch een invloed van traditie binnen religie. In Saoedie Arabie (Mekka) bidden mannen en vrouwen ook gewoon door elkaar, het is vreemd dat het in een gewone moskee dan ineens niet kan.
Wellicht, maar ik vind het vreemd dat we in Mekka ineens wel kunnen concentreren?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wat een rare moslim ben jij. Er staat expliciiet in de hadith dat vrouwen en mannen niet samen mogen vanwege het feit je afgeleid raakt als er een vrouw voor je zit. Tijdens het bidden moet je alleen aan Allah denken. Het vrouwen mannen scheiden is puur om je beter te kunnen concenteren.
Berichten zelf niet, eerder de reacties op die berichten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:45 schreef niet_links het volgende:
Nou dan begreep ik hem niet goed, klonk mij in de oren alsof hij bedoelde dat er geen gematigde moslims waren want dat waren geen echte moslims of zoiets. Ik heb geen problemen met gematigde moslims. Nooit gehad ook, wordt alleen gek van het opdringen van gebruiken. Maar goed denk dat we ook nog een verschil van mening hebben over wat gematigd is en wat niet. Denk trouwens dat jij ook wel weet dat je van sommige berichten boos kan worden en dan extremer reageerd als je denkt.
Slordig hoor als ex-moderator van nieuws dat je geeneens weet dat ik een vrouw ben........quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij schaart zich onder "realist". Maar dan wel bezien vanuit zijn eigen realiteit.
Bij Mekka zit je in gewaad. Iedereen zelfde. Iedereen is bij de Kaba. Je mag pas naar MEkka als je daar klaar voor ben. De situatie is daar erg anders. Het is trouwens bijna niet mogelijk om 2 miljoen mensen te scheiden. Iedereen moet bij de Kabaa zijn namelijk. Dus daarom.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik vind het vreemd dat we in Mekka ineens wel kunnen concentreren?
Als moderator was ik te druk bezig met notes zetten en topics sluiten, had geen boek met nicknames met M/V erachter ofzo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Slordig hoor als ex-moderator van nieuws dat je geeneens weet dat ik een vrouw ben........
Maargoed, ik schaar me idd onder realisme gebaseerd op feiten en niet onder zweverige mensen die menen dat hun sprookjesboek de absolute waarheid bevat.
Dus dat betekend dat je uitspraken niet mag analyseren? Beetje vreemd, dat heeft elke religieuze geleerde namelijk ook gedaan. Waarom zou ik dat als mens ook niet mogen doen? Analyseren (afvragen waarom hoe en wat) en tegenspreken zijn ook twee hele andere zaken. Als je alleen maar de Hadiths leest en de Koran, zonder enige vorm van diepgang, zie ik niet in hoe je de ware betekenis van bepaalde zaken kunt achterhalen. Enige vorm van nadenken is ook wel handig nietwaar? Elke vers heeft een betekenis, ene dieper doel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:49 schreef Burakius het volgende:
Bij Mekka zit je in gewaad. Iedereen zelfde. Iedereen is bij de Kaba. Je mag pas naar MEkka als je daar klaar voor ben. De situatie is daar erg anders. Het is trouwens bijna niet mogelijk om 2 miljoen mensen te scheiden. Iedereen moet bij de Kabaa zijn namelijk. Dus daarom.
En daarbij wie ben jij om de profeet (vzmh) tegen te spreken. Zelfs als het hypocriet is dan moet je het nog doen. Muhammed (s.a.s.) heeft het zo gezegd en zo zal het gedaan worden.
Oneerbiedig! Je bent een willoze slaaf van god, of een kafir! Nu snel met je knieen op de grond en je hoofd in het stof!quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou ik dat als mens ook niet mogen doen?
Waaromquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:49 schreef Burakius het volgende:
En daarbij wie ben jij om de profeet (vzmh) tegen te spreken. Zelfs als het hypocriet is dan moet je het nog doen. Muhammed (s.a.s.) heeft het zo gezegd en zo zal het gedaan worden.
Is toch zo?quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Bullshit. Dit is echt ... ongelooflijk dat je zo een opmerking kan maken. Hoeveel hersencellen heb je man.
Dat moet je niet hier roepen maar bij die vrienden van je in de Moskee, het is altijd zelfde liedje, zodra er weer een moslim/moskee in opspraak is, gaan de moslims roepen:quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:57 schreef Burakius het volgende:
Jullie 3 zijn allebei blind. Jullie hebben de Koran niet gelezen. DE Hadith's niet. als je kritiek heb moet je het tenminste lezen losers. Ten tweede ben ik vreedzaam en moslim. Mar dat kan blijkbaar niet. Laat wel zien hoe dom jullie 3 zijn.
toch geinig dat kafir geen ongelovige betekend.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Oneerbiedig! Je bent een willoze slaaf van god, of een kafir! Nu snel met je knieen op de grond en je hoofd in het stof!.
Hoe de hell moeten we dat dan doen. We hebben geen goede pr. Wij verzetten ons wel. Jij hoort het alleen niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat moet je niet hier roepen maar bij die vrienden van je in de Moskee, het is altijd zelfde liedje, zodra er weer een moslim/moskee in opspraak is, gaan de moslims roepen:
-Het is maar een minderheid
-De Koran staat voor vrede
Maar in plaats dit te benadrukken bij betreffende moskee gaan jullie zeuren bij de niet moslims.
Het is hetzelfde dat als Ajax Hooligans vanuit hun clubhuis drugs lopen dealen, en dat het bestuur dan zegt: Dit zijn geen echte supporters, maar vervolgens het honk vrolijk open laten.
Als de moslims in Nederland serieus genomen willen worden dienen ze zich veel harder te verzetten tegen de radicalen, maar tot nu toe heb ik dat nog nooit waar genomen.
Ook dat natuurlijk. Dan wil je nogwel eens wat scherper posten, terwijl je mening erover iets milder kan zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Berichten zelf niet, eerder de reacties op die berichten.
Ik vind SA ook niet bepaald een goed voorbeeld van hoe moslims om zouden moeten gaan met de Islam. Zo worden er gigantisch hoge hotels gebouwd, direct naast de Ka'aba, speciaal voor de beterbedeelden wat opzich al fout is imo. Ten tijde van de Ottomanen was dit wel anders. Toen mocht geen enkel gebouw hoger zijn dan de Ka'aba. Het is nu niets meer dan commercie. Of dacht je dat al dat geld dat je eraan besteedt nodig is voor jouw vlucht en faciliteiten? Het grootste deel verdwijnt in de zakken van de al rijke saoedi's, terwijl het gewone volk ligt te creperen. Sinds het vertrek van de Ottomanen is het daar dan ook alleen maar bergafwaarts gegaan.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik vind het vreemd dat we in Mekka ineens wel kunnen concentreren?
Nou, na het in puin leggen van het West-Romeinse rijk, en zeker het Schisma, hadden de Westerse Christenen het niet zo op de Byzantijnen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:55 schreef Burakius het volgende:
Toch wel geinig dat mensen niet zozeer tegen kerken zijn. Deze moskeën zijn juist in Christen traditie gebouwd. Want koepels komen immers van de Byzantijnen.
Ben jij mij hier aan het leren wat ISlam is. Je heb niet eens de Koran of de hadiths gelezen. Als je kritiek heb lees de koran. En lees het objectief.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:58 schreef milagro het volgende:
[..]
Is toch zo?
als iedereen de zuivere Islam zou prediken en volgen dan hebben we een groot probleem.
grappig dat al die lui die een ieder met kritiek op "de Islam" met het zinnetje " dat zijn gematigde moslims, dat is gematigde Islam" om de oren zwiept, en uitgerekend een moslim hier komt zeggen dat er geen gematigd Islam bestaat
ik mag toch hopen van wel, en ik mag toch hopen dat ook jij je niet strikt aan de regels houdt, voor jezelf, maar vooral voor andersdenkenden.
Goede zaak dat die bouw niet doorgaat, niet omdat het een moskee is, maar vanwege de intenties van de lieden die erachter zitten, radicale zooi is geen verrijking.
Oja daardoor was natuurlijk Constaninopel geplunderd hehhe .. de pope had het niet zo op henquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, na het in puin leggen van het West-Romeinse rijk, en zeker het Schisma, hadden de Westerse Christenen het niet zo op de Byzantijnen.
Ja dat snap ik. Ik bedoel alleen dat als er duidelijk staat. Scheid mannen en vrouwen. Dat jij geen diepere betekenis hoef te zoeken hoor?quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dat betekend dat je uitspraken niet mag analyseren? Beetje vreemd, dat heeft elke religieuze geleerde namelijk ook gedaan. Waarom zou ik dat als mens ook niet mogen doen? Analyseren (afvragen waarom hoe en wat) en tegenspreken zijn ook twee hele andere zaken. Als je alleen maar de Hadiths leest en de Koran, zonder enige vorm van diepgang, zie ik niet in hoe je de ware betekenis van bepaalde zaken kunt achterhalen. Enige vorm van nadenken is ook wel handig nietwaar? Elke vers heeft een betekenis, ene dieper doel.
over wat?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef A_L_N_F het volgende:
krijg ik nog antwoord mutantje en eventuele andere moslims?
Nee, en wel om dezelfde reden als die DenniZz die niet krijgt. Misschien leer je je dan eens normaal te gedragen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef A_L_N_F het volgende:
Jawel, en meestal is ie er ook. Het waarom, bijvoorbeeld. Of hoe? Alles heeft een reden, 9 van de 10 keer kan je de reden er ook uit afleiden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Ik bedoel alleen dat als er duidelijk staat. Scheid mannen en vrouwen. Dat jij geen diepere betekenis hoef te zoeken hoor?
Dat is niet helemaal waar. Ze kent answering-islam.org uit haar hoofd hoorquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ben jij mij hier aan het leren wat ISlam is. Je heb niet eens de Koran of de hadiths gelezen. Als je kritiek heb lees de koran. En lees het objectief.dus met context en al. En kom het daarna weer zeggen.
Oja stom van mij!quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ze kent answering-islam.org uit haar hoofd hoor![]()
de reden heb ik je al uitgelegd. Is het zo moeilijk om te zeggen: Burak je heb gelijk. Daarom moeten mannen en vrouwen gescheiden en de profeet (s.a.s.) heb dit gezegd?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, en meestal is ie er ook. Het waarom, bijvoorbeeld. Of hoe? Alles heeft een reden, 9 van de 10 keer kan je de reden er ook uit afleiden.
Blaat. Voor de diepere betekenis van dit antwoord verwijs ik je naar www.blaat.orgquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef A_L_N_F het volgende:
Toevallig heb ik dat wel, voor een aanzienlijk deel althansquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ben jij mij hier aan het leren wat ISlam is. Je heb niet eens de Koran of de hadiths gelezen. Als je kritiek heb lees de koran. En lees het objectief.dus met context en al. En kom het daarna weer zeggen.
dus als iemand vragen stelt over de discriminatie binnen jullie eigen moskee dan zijn jullie niet thuisquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, en wel om dezelfde reden als die DenniZz die niet krijgt. Misschien leer je je dan eens normaal te gedragen.
Nee wat jij de 'gematigde' Islam noemt. Noem ik normaal ISlam. De rest noem ik extremistisch. Ik vind het niet prettig dat wij gematigd worden genoemd. Net alsof ik minder doe ofzo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:10 schreef milagro het volgende:
[..]
Toevallig heb ik dat wel, voor een aanzienlijk deel althans
Uiteraard in een NLse vertaling.
Er wordt al sinds jaar en dag geschermd met de gematigde Islam, die toch vooral hier aanwezig zou zijn, niet door de kritiekgevers, maar door de verdedigers, omarmers, de beschermers, de theedrinkers.
en nu ga jij zeggen dat de gematigde Islam niet bestaat
je zaagt de poten onder de stoel van Aboutaleb weg, en van tig anderen die JUIST dat woord gebruiken om hun geloof en broeders en zusters te verdedigen. dat vind ik hilarisch.
en als jij zegt dat er enkel de zuivere Islam is, en als ik dan zie wat dat op punten inhoudt, dan zou ik dus moeten vrezen voor mijn leven, door bepaalde uitlatingen hier en elders.
dan zou ik dus moeten vrezen voor jou, want ik beledig, ik schoffeer, ik ridiculiseer, althans volgens de lange tenenbezitters, toon geen respect, post plaatjes van de profeet, noem hem namen, kortom volgens de zuivere Islam moet ik dood.
of ga jij me nu zeggen dat al die radicale imams ook niet weten wat de zuivere Islam is?
naar wie moet ik nu luisteren dan, wie heeft de waarheid in pacht, ik hoor steeds wat anders inzake wat nu precies Islam is.
gematigd, radicaal, dat onderscheid moet je niet maken volgens jou.
als dát zo is, en als zuiver betekent de regels LETTERLIJK interpreteren en naleven, dan ben ik jou en een ieder die zo denkt liever kwijt dan rijk hier, dan hoor je hier niet, dan heb je hier niets te zoeken in een democratisch land waar Gods wet niet boven DE wet staat.
zo, heb ook ff je gedachten erbij gezet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee wat jij de 'gematigde' Islam noemt. Noem ik normaal ISlam. De rest noem ik extremistisch. Ik vind het niet prettig dat wij gematigd worden genoemd. Net alsof ik minder doe ofzo.
Verder heb je :
1. een Nederlandse vertaling
2. Niet eens uitgelezen
3. Geen hadiths gelezen.
4. je bent een vrouw, dus onbekwaam
5. een ongelovige
6. nederlandse hoer
Je bent nog op 5% schat ik zo
Ik schat zelf nog geen 1% en dan bedoel ik echt lezen. De Koran is namelijk geen roman die je even leest op een verveelde avond. Als je het wel zo leest, kun je net zo goed een kalender lezen. Je haalt er dan namelijk net zoveel uit.quote:
als extremistisch bestaat, is er dus gematigd, als vergelijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee wat jij de 'gematigde' Islam noemt. Noem ik normaal ISlam. De rest noem ik extremistisch. Ik vind het niet prettig dat wij gematigd worden genoemd. Net alsof ik minder doe ofzo.
Verder heb je :
1. een Nederlandse vertaling
2. Niet eens uitgelezen
3. Geen hadiths gelezen.
Je bent nog op 5% schat ik zo
Ik ga wel ff door, Ik heb ten eerste een Turkse vertaling vrij van corruptie zoals vele Nl vertalingen dit wel hebben. Zo zat ik laatst een koran te lezen van ene J.h. Kramer. Ik moest huilen zo slecht vertaald. Jij leest de koran om er contradicties te vinden. Je leest niet objectief. En de Arabische versie is origineel jaquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:25 schreef milagro het volgende:
[..]
als extremistisch bestaat, is er dus gematigd, als vergelijk.
extremisten zien zichzelf niet als extremisten, maar als nalevers van de zuivere Islam, regels interpreteren zoals ze bedoeld zijn, letterlijk, zonder te kijken naar context van tijd en omstandigheden.
zij menen dat jij je dus niet aan de regels houdt, jij degene bent die niet weet wat zuivere Islam is, dat moet je nu mij niet in de schoenen schuiven.
en wat betreft de vertaling, het gros van de moslims hier, Marokkanen en Turken spreken en lezen geen Arabisch, dus ook zij lezen niet de letterlijke woorden.
De Koran is sowieso al vertaald, ook de Arabische versie is niet origineel, al zul jij dat uiteraard, zoals veel moslims doen, ontkennen.
Hadiths heb ik ook gelezen, niet allemaal, zoals ook niet alle moslims dat gedaan hebben.
Als je enkel hen moslim mag noemen die de hele Koran en alles wat erbij hoort tot op de laatste letter gelezen heeft, blijft er verdomd weinig over, zeker in de niet westerse landen, aanzienlijk deel kan namelijk niet lezen
Je zaagt steeds verder aan de poten van je broeders en zusters stoel, schat.
Wel grappig, hoor, dat je dat zelf niet door hebt, dus ga vooral door
over 9/11 kunne we nog heeeeel lang pratenquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Hmm, ik vind dat idee dat je de Koran en Hadithen moet kennen om de Islam te mogen bekritiseren toch wat kort door de bocht. Je mag niet boos zijn om 9/11 want je kent de Islam niet goed genoeg? Natuurlijk is het prettig wanneer je een paar van de feiten kent zoals: wat voor religie is het, sinds wanneer, wie zijn de belangrijskte personen, stromingen, kernwaarden en begrippen, geschriften. Dan heb je volgens mij al genoeg kennis om erover in discussie te gaan.
ja dat is wat jij ervan denkt. Ik respecteer haar en jij probeert dat te verkwanselen. Wij zijn gewoon bezig een gezonde discussie te voeren dus ga alsjeblieft niet opstoken met je nonsens.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:15 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
zo, heb ook ff je gedachten erbij gezet.
Meervoud van hadith is ahadith, niet hadiths.... Loser....quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:57 schreef Burakius het volgende:
Jullie 3 zijn allebei blind. Jullie hebben de Koran niet gelezen. DE Hadith's niet. als je kritiek heb moet je het tenminste lezen losers. Ten tweede ben ik vreedzaam en moslim. Mar dat kan blijkbaar niet. Laat wel zien hoe dom jullie 3 zijn.
Een andere willekeurig voorbeeld van radicaal islamitisch geweld dan, je weet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
over 9/11 kunne we nog heeeeel lang praten. Wie zegt dat het moslims waren
en hoe vaker jij dat zegt tegen hen, en niet tegen ons of in het luchtledige, des te beter zou ik me voelen in een land waar pas sinds een paar decennia enorm veel mensen wonen met het islamitische geloof.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:29 schreef Burakius het volgende:
En wat kan mij het schelen dat extremisten dat zo denken. Zij hebben het fout niet ik.
En hoe moet ik ze dat zeggen. Zelfs USA vindt ze niet hoe ik dan wel?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en hoe vaker jij dat zegt tegen hen, en niet tegen ons of in het luchtledige, des te beter zou ik me voelen in een land waar pas sinds een paar decennia enorm veel mensen wonen met het islamitische geloof.
waarom ik vind dat het jouw taak is om hen te zeggen dat ze fout zitten? omdat de moslims nou eenmaal bekend staan om hun saamhorigheid.
anders ga je ff verder spelen met je speelgoedquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:33 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Meervoud van hadith is ahadith, niet hadiths.... Loser....
ik heb begrepen dat er nogal wat radicalen naar moskeeën gaan. hier in nederland dus.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
En hoe moet ik ze dat zeggen. Zelfs USA vindt ze niet hoe ik dan wel?
Als je het allemaal echt zo goed weet dan hoef je niet verbeterd te worden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
anders ga je ff verder spelen met je speelgoed
Geen idee? ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb begrepen dat er nogal wat radicalen naar moskeeën gaan.
jij bent turks he? ga je naar de turkse moskee? en zo ja, welke?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geen idee? ik ben ze nog niet tegengekomen.
Oh nou ga jij me ook nog eens vertellen waarom ik destijds de Koran (deels) gelezen hebquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ga wel ff door, Ik heb ten eerste een Turkse vertaling vrij van corruptie zoals vele Nl vertalingen dit wel hebben. Zo zat ik laatst een koran te lezen van ene J.h. Kramer. Ik moest huilen zo slecht vertaald. Jij leest de koran om er contradicties te vinden. Je leest niet objectief. En de Arabische versie is origineel jadoor Oethman veranderd door leestekens toe te voegen tot hun Arabisch. Misschien bedoel jij dat met vertaald
En wat kan mij het schelen dat extremisten dat zo denken. Zij hebben het fout niet ik.
Lijkt me sterk, zelfs ik ken persoonlijk moslims die op een gegeven moment eruit flapten dat geweld en haat tegen bepaalde andersdenkenden (ongewapende burgers en kinderen) eigenlijk niet altijd zo fout was. Misschien hebben we gewoon andere definities van wat radicaal en wat normaal (accaptabel) is.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geen idee? ik ben ze nog niet tegengekomen.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, en wel om dezelfde reden als die DenniZz die niet krijgt. Misschien leer je je dan eens normaal te gedragen.
ja want stel je voor dat hij moet toegeven dat hij eigenlijk de helft van nederland discrimineertquote:
Ja maar daar gaat hij pas wat aan veranderen als die 50% van nederland dat heeft geaccepteerd en hem daarom niet meer discrimineert. Beetje omgedraaide oorzaak-gevolg theoriequote:Op woensdag 24 januari 2007 12:48 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja want stel je voor dat hij moet toegeven dat hij eigenlijk de helft van nederland discrimineert![]()
Die snap ik niet.. Leg eens uit, wil je?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:55 schreef A_L_N_F het volgende:
wel grappig, mutantje en zijn vriendjes geven hier dus openlijk toe dat hun moeders en zussen minderwaardig zijn
Dat spreekt voor zich, maar wat heeft het met de Westermoskee te makenquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:55 schreef A_L_N_F het volgende:
wel grappig, mutantje en zijn vriendjes geven hier dus openlijk toe dat hun moeders en zussen minderwaardig zijn
alles en de reden dat hij niet gebouwd gaat wordenquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich, maar wat heeft het met de Westermoskee te maken
mutant&co profileren zich hier als de grootste voorstanders van gelijkheid en bestrijden elke vorm van discriminatie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Die snap ik niet.. Leg eens uit, wil je?
Stom van mij. Natuurlijk heeft het minderwaardig zijn van mijn moeder en zussen alles te maken met de bouw van de Westermoskee.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
alles en de reden dat hij niet gebouwd gaat worden
Jaja probeer het maar weer te kleineren, het achterstellen van vrouwen in het algemeen wordt natuurlijk bedoeld. Dat soort waanzin wordt gepredikt en onder andere daardoor is de bouw van deze moskee van de baan. Volledig relevant dus.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Stom van mij. Natuurlijk heeft het minderwaardig zijn van mijn moeder en zussen alles te maken met de bouw van de Westermoskee.
Waar kleineer ik iets? Geef ik je eens gelijk, is het weer niet goedquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Jaja probeer het maar weer te kleineren, het achterstellen van vrouwen in het algemeen wordt natuurlijk bedoeld. Dat soort waanzin wordt gepredikt en onder andere daardoor is de bouw van deze moskee van de baan. Volledig relevant dus.
Dat hoeft niet perse. Volgens mij zegt hij niet dat hij een voorstander is van die aparte behandeling of dat die aparte behandeling er is omdat de vrouw minderwaardig is. Hij geeft wel toe dat er discriminatie binnen islam is, maar wil hij eerst de discriminatie tegen islam aanpakken..quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:03 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mutant&co profileren zich hier als de grootste voorstanders van gelijkheid en bestrijden elke vorm van discriminatie.
echter in eigen moskee worden vrouwen keihard gediscrimineerd doordat mannen en vrouwen gescheiden zijn en vrouwen achteraan ergens komen.
dus mutant en zijn vriendjes vinden zijn moeder en zusters minderwaardigen.
Zoiets van buurman, laat me uw straatje schoonvegen voordat ik aan de mijne begin. Best krom eigenlijk. Maar ik denk dat hij dat zelf ook wel in zal zien; ditzelfde verwijt hij namelijk volgens mij ook bepaalde rechtse lieden die commentaar hebben op islamitische opvattingen e.d.quote:Wellicht is de achterliggende gedachte discriminatie, ik ga eerst discriminatie aanpakken tegen mijn geloof en dan pas binnen mijn geloof. Ik werk van extern naar intern.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |