abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45620480
quote:
Moskeebestuurder weigert zich te houden aan convenant

De kans dat de bouw van de prestigieuze Westermoskee in Amsterdam-West wordt hervat, lijkt verkeken. De sfeer tussen bouwers, stadsdeel en moskeebestuur is grondig verziekt.
Moskeebestuurder Fatih Dag van de Turks-religieuze organisatie Milli Görüs weigert zich te houden aan een convenant, dat hij vorig jaar tekende. Daarin staat onder meer dat het moskeebestuur alle banden met het hoofdkantoor in Duitsland moet verbreken. De Duitse moederorganisatie staat bekend als radicaal.

Dag zegt nu dat de afspraken onder druk tot stand zijn gekomen; woningbouwvereniging Het Oosten en stadsdeel De Baarsjes, waar de Westermoskee zou komen, dreigden zich anders terug te trekken.

Fatih Dag is niet van plan zich aan de afspraken te houden. „Het is alsof je de banden met je eigen familie moet doorsnijden.” Hij is dit weekeinde op bezoek geweest in Duitsland om te praten met de hoogste baas.

De Westermoskee, met een minaret van 42 meter hoog, had het boegbeeld moeten worden van een liberale islam. De Nederlandse tak, met zo’n 20.000 leden, stelt zich de laatste jaren open en tolerant op.

Oud-minister Donner sloeg een jaar geleden de eerste paal. De bouw kwam stil te liggen nadat twijfel rees over de naleving van het convenant dat deze zomer werd gesloten. In een vraaggesprek van Fatih Dag met Trouw, neemt hij alle twijfel weg: er is wat hem betreft geen convenant en het komt er ook nooit.

Ook de afdeling Noord Nederland van Milli Görüs tekende het convenant, zegt voorzitter Hamurcu. „Maar we kenden toen slechts een klein deel van de inhoud. We houden de banden met Milli Görüs Duitsland gewoon in stand.”

De corporatie, die naleving van het convenant eist, heeft de bouw stopgezet. Deze belangrijkste geldschieter wil ook dat Dag vertrekt.

Een woordvoerder van stadsdeel De Baarsjes laat weten dat het eenzijdig opbreken van het convenant geen consequenties heeft voor het verlenen van een bouwvergunning. Het stadsdeel hoopt snel een gesprek met Dag te voeren.
Het is jammer voor Milli Görüs Nederland dat zij onder Duits-Turks gezag is komen te staan. De bouw van de Westermoskee is op losse schroeven komen te staan, omdat de moskee-organisatie de progressieve koers van gedurfde projecten over huiselijk geweld, antisemitisme, homoseksualiteit en contacten en samenwerking met christelijke en joodse organisaties heeft laten varen voor conservatisme en in zichzelf gekeerd zijn.
Het convenant is hierover vrij duidelijk; de invloed vanuit Duitsland moet worden stopgezet. Ik vind de corporatie dan ook in haar rechts staan, maar dat het stadsdeel niet op dezelfde lijn zit is onbegrijpelijk.
Of snapt iemand dat wel?

Zie ook: Milli Görüs Nederland onder Duits-Turks gezag
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45620496
quote:
De kans dat de prestigieuze Westermoskee in Amsterdam-West verrijst, is klein. Hoge kosten, verdenking van fraude maar vooral een opgebroken convenant doen de eerste paal wankelen. In Milli Görüs rommelt het.
Het zou een baken van moderniteit worden, de nog te bouwen Westermoskee in Amsterdam-West, zei de toenmalige Milli Görüs-voorman Haci Karacaer in 2003. Daar zou de vernieuwing van de islam beginnen. Het gebouw, een ontwerp van het Frans-Joodse echtpaar Breitner, moest in 2006 open gaan. Begin 2006 stond de enorme moskee er nog niet, maar minister Donner sloeg wel de eerste paal: voorlopig de laatste bouwactiviteit. De kans dat het prestigieuze bouwproject – met een minaret van 42 meter, garages, winkels en woningen – er komt, is klein.

Fatih Dag is directeur van de Turkse Milli Görüs-moskee Aya Sofa. Denkt hij dat hij over vijf jaar, het gezicht naar Mekka gericht, bidt in de Westermoskee? Dag lacht, kijkt naar de artist’s impression van de moskee op zijn pc in het kantoor van zijn uitzendbureau. En zwijgt.

Hij lijkt met zijn gesoigneerde driedagenbaard een beetje op Haci Karacaer, de inmiddels opgestapte voorganger die Milli Görüs-Noord Nederland moderniseerde. Het vertrek van Karacaer luidde een tumultueuze periode in. Hij zou weggewerkt zijn door het hoofdkantoor van Milli Görüs in Duitsland. Dat heeft de naam radicaal-islamitisch te zijn, de Duitse geheime dienst volgt de Turkse koepelorganisatie met argusogen. „De media berichtten erover”, zegt Fatih Dag. „De radicalen uit Duitsland zouden in Nederland de liberalen hebben weggestuurd en er fundamentalisten voor in de plaats hebben gezet.”

In het bestuur van stadsdeel De Baarsjes en de woningbouwvereniging was de verontrusting over de koerswisseling van Milli Görüs zo groot, dat ze garanties wilden. Dag: „Toen kwam dat convenant. Daarin stond dat Milli Görüs alle juridische, economische en zelfs mentale banden met ’Duitsland’ door zou snijden. Definitief. Een Raad van Toezicht met vooral niet-moslims zou gaan beslissen over de activiteiten in het moskeecomplex.”

Ondertekening was een absolute voorwaarde voor verdere financiering van de bouw van de moskee, de garages, winkels en woningen. Dag tekende. Toch bezocht hij vorig weekeinde het hoofdkantoor van Milli Görüs in Keulen. En sprak er met Yavuz Çelik Karahan, hoogste man van Milli Görüs in Duitsland.

Maar Dag heeft toch getekend voor het doorsnijden van die banden? „Ja, en daar heb ik spijt van. Wakker heb ik ervan gelegen. Het was fout. Ik heb onder druk getekend. Andere bestuursleden zeiden: als jij niet tekent, dan komt de Rabobank niet over de brug met een hypotheek en gaat de Westermoskee niet door. Door jou.”

Een paar weken na het tekenen van het convenant heeft Dag in de provisorische moskee waar de Amsterdamse afdeling van Milli Görüs tegenwoordig zit, opening van zaken gegeven. „Ik pakte de microfoon en zei: we hebben een convenant getekend, dit is de inhoud en ik ga ervoor zorgen dat het ongedaan wordt gemaakt. Ook vertelde ik de gelovigen, die van niets wisten, over een grondtransactie: voor veel te weinig geld is grond verkocht aan de gemeente Amsterdam. Dat is gebeurd buiten mij om, door zakelijk leider Kabaktepe. Ook in Duitsland wisten ze van niets.”

In de moskee vierden de moslims een ramadanmaaltijd, normaal gesproken een gezellige bijeenkomst. „Nu sprongen er vier mannen op die me te lijf wilden gaan, Kabaktepe en zijn vrienden. Als er geen mensen tussen waren gaan staan, waren we slaags geraakt.”

Tussen Üzeyir Kabaktepe en Dag boterde het al langer niet. Kabaktepe was verantwoordelijk voor het convenant, voor de grondtransacties. De mannen betwistten elkaar de macht, Kabaktepe werd ontslagen. De rechter moest eraan te pas komen. Die stelde Dag in het gelijk.

Volgens Dag heeft Kabaktepe niet alleen eigenmachtig gehandeld, maar ook geld verduisterd. „Ik heb aangifte gedaan wegens fraude. Het gaat zeker om acht ton, misschien om miljoenen. Precies weet ik het niet, want Kabaktepe wil de boekhouding niet overhandigen.”

Op dit moment probeert het stadsdeel de impasse te doorbreken. Als er niet snel wat gebeurt, kunnen de miljoenenplannen de prullenbak in, want dan verstrijken de termijnen voor bouwvergunningen.

Voor Fatih Dag heeft het weinig zin om verder te gaan. Hij heeft twee zwaarwegende bezwaren.

Ten eerste is de prijs te hoog. „Volgens mijn berekening gaat het hele project 18 miljoen kosten. Daarvan hebben we vijf miljoen in kas, enkele partners betalen ook miljoenen mee. Blijft over: vier miljoen euro. Dat moeten onze leden opbrengen, en dat gaat niet. Zeker niet als je erbij optelt dat de exploitatie elke maand een ton kost.” Dag heeft inmiddels gevraagd om herziening van de plannen. Het moet goedkoper („In 2000 kostte het hele plan nog maar vijf miljoen euro. Nu het drievoudige. Dat is toch idioot?”), de kosten voor exploitatie moeten omlaag. En hij wil de grond terug.

Het tweede bezwaar is van een andere aard. „Dat convenant is en blijft van tafel. Die Raad van Toezicht komt er niet, en ik ga echt de banden met Milli Görüs niet verbreken. Ik vraag u toch ook niet om de band met uw familie door te snijden? Ja, het voelt als familie, als ik in Keulen ben. Bovendien: we vallen hiërarchisch onder Duitsland”, zegt hij terwijl hij de Milli Görüs-paraplu tekent, met Duitsland boven en de nationale ’federaties’ eronder. „De ideologie verbindt ons.”

De woningbouwvereniging en het stadsdeel hebben geprobeerd om Fatih Dag als voorzitter van de moskeevereniging en vervanger van Kabaktepe, kwijt te raken. Zonder succes. Dag, droogjes: „Ik blijf.”

Boven de deur van Dags werkkamer in zijn uitzendbureau hangt een glimmend zilveren schild. „Het wapen van het Ottomaanse Rijk – ik ben geen nationalist hoor, maar dat spreekt me aan.” Hij vertelt dat hij net een boek aan het lezen is van Bernard Lewis waarin de geschiedenis van het grote Ottomaanse Rijk, voorloper van Turkije, beschreven staat. „De Engelsen waren bereid om de Ottomanen geld te lenen, maar dan moesten ze wel aan hun eisen voldoen. Daar capituleerden de Ottomanen voor. Die geschiedenis herhaalt zich hier. Maar ik capituleer niet, zeg ik u.”

Hoe groot is de kans dat de eerste paal van minister Donner de laatste bouwhandeling voor de Westermoskee zal blijken te zijn?

Dag weet het niet. Wel zegt hij dat de andere ’convenantpartners’ dreigen met juridische procedures als hij niet snel met alle oude afspraken instemt. „Maar wij doen géén concessies.” Hij wijst nog eens op zijn pc, waar de maquette van de moskee zijn screensaver is. „Misschien komt die prachtige moskee er. Misschien ook niet. Dan maar geen moskee. In de Koran staat dat de hele aarde een gebedsplaats is.”
  Moderator woensdag 24 januari 2007 @ 03:39:47 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_45620698
heel erg jammer!
ik vond dat echt een prachtig gebouw op de schetsen enzo
leuk idee ook, zo'n oosters gebouw 'geintegreerd' in het Nederlandse straatbeeld

maja als je dingen tekend om dingen van de grond te krijgen dan moet je je er aan houden.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 januari 2007 @ 04:02:16 #4
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45620743
Ik hoop dat de overhied echt zijn poot stijfhoud. Dit is een goede ontwikkeling moeten ze meer doen. Niet altijd maar zwichten.
mai pen rai
  woensdag 24 januari 2007 @ 04:17:41 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45620761
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 03:39 schreef sp3c het volgende:
heel erg jammer!
leuk idee ook, zo'n oosters gebouw 'geintegreerd' in het Nederlandse straatbeeld

maja als je dingen tekend om dingen van de grond te krijgen dan moet je je er aan houden.
Ben het net je eens had een mooi gebouw kunnen worden. En hoop dat het project nog gered kan worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_45620857
Jammer want ik geloof dat een gematigde islam prima binnen het nederlandse straatbeeld past, en een prima basis vormt om de extremisten aan te pakken, aan andere kant denk ik wel dat het beter is om het zo te doen, dan samen te werken met de zusterorganisatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 24 januari 2007 @ 08:00:34 #7
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45621245
Mooi zo.

Oprotten met al die moskeeën hier.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_45621843
Jammer. Ik wou erg graag wel bidden in die Westermoskee. Ik snap alleen niet wat er zo extremistisch is aan milli görüs. En een gematigde Islam bestaat niet. HEt is Islam en de rest. Ik ben moslim. En omdat ik niet moord etc. en alle joden dood wil ofzo ben ik ook niet opeens een gematigde moslim. NEEN. Ik ben een moslim klaar. Dus ophouden met dat gematigde bullshit.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45621949
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:08 schreef Burakius het volgende:
Jammer. Ik wou erg graag wel bidden in die Westermoskee. Ik snap alleen niet wat er zo extremistisch is aan milli görüs. En een gematigde Islam bestaat niet. HEt is Islam en de rest. Ik ben moslim. En omdat ik niet moord etc. en alle joden dood wil ofzo ben ik ook niet opeens een gematigde moslim. NEEN. Ik ben een moslim klaar. Dus ophouden met dat gematigde bullshit.
Precies, en dat klopt ook. Gematigde islam bestaat alleen in de hoofden van mensen, er is geen draagvlak in de vorm van een moskee oid die deze predikt.
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:17:53 #10
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45621984
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:08 schreef Burakius het volgende:
als de gematigde islam niet bestaat dan maar geen islam.
mai pen rai
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:33:22 #11
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45622224
"De gematigde islam" propaganderen is een mislukte poging van progressieven om via een omweg verdeeldheid te zaaien binnen de islam.
pi_45622281
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:17 schreef niet_links het volgende:

[..]

Bullshit. Dit is echt ... ongelooflijk dat je zo een opmerking kan maken. Hoeveel hersencellen heb je man.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45622426
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bullshit. Dit is echt ... ongelooflijk dat je zo een opmerking kan maken. Hoeveel hersencellen heb je man.
Als ongelovige in een wereld zonder gematigde Islam loopt het dun door zn broek. Ik snap dat jij dat niet snapt, maar ik begrijp hem wel.
Big dick.
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:45:45 #14
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_45622435
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:17 schreef niet_links het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Op geen enkele manier komen die gasten positief in beeld. Er is áltijd wel weer wat te zeiken. Het geeft niets extra's aan onze samenleving, het kost ons alleen maar bakken met geld.
als in goochelaar
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:54:43 #15
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45622585
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik heb genoeg hersencellen, ik gebruik ze om na te denken ipv een god of een boek te volgen.
Zolang er allemaal gekke regels uit de islam voortkomen en weinig positieve dingen kan hij beter geheel opgedoekt worden als er geen gematigde versie van is. De islam zorgt voor veel te veel ellende overal waar moslims het niet eens zjn met de overige bevolking omdat die wat kritiek hebben op hun geloof vallen doden. Lekker geloof toch.
mai pen rai
pi_45622622
Jullie 3 zijn allebei blind. Jullie hebben de Koran niet gelezen. DE Hadith's niet. als je kritiek heb moet je het tenminste lezen losers. Ten tweede ben ik vreedzaam en moslim. Mar dat kan blijkbaar niet. Laat wel zien hoe dom jullie 3 zijn.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:04:30 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45622761
ik hoef de koran niet te lezen om te zien wat voor ellende er uit voortkomt. Vrouwen die geen handen geven, bommen in europa. 1800 mensen vermoord in Thailand. Kan nog wel even doorgaan. Dat zijn allemaal extremisten dus als jij zegt er bestaat geen gematigde islam is iedereen extremist.
mai pen rai
pi_45622780
Burakius, ik raad je aan je energie ergens anders in te steken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45622791
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:04 schreef niet_links het volgende:
ik hoef de koran niet te lezen om te zien wat voor ellende er uit voortkomt. Vrouwen die geen handen geven, bommen in europa. 1800 mensen vermoord in Thailand. Kan nog wel even doorgaan. Dat zijn allemaal extremisten dus als jij zegt er bestaat geen gematigde islam is iedereen extremist.
Jij bent ook een extremist, nogwel van de ergste soort.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45622852
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:06 schreef Mutant01 het volgende:
Burakius, ik raad je aan je energie ergens anders in te steken.
ja je heb gelijk. Bij sommige heeft Allah een gordijn voor de ogen gezet. Weer eens een bewijs.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:10:23 #21
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45622877
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij bent ook een extremist, nogwel van de ergste soort.
Ik gok dat jij extremistischer bent als mij... gok weet het vrij zeker. Als ik mag kiezen tussen een extreme islam of geen islam dan kies ik voor geen islam. Komt gewoon veel ellende vanuit de Islam overal eigenljik. Thailand, Nederland, Spanje, Groot-Britannie. Telkens weer hoor je meer over de slechte kanten van de islam en dat moeten mensen allemaal maar goed vinden. Over zich laten lopen terwijl een stel holbewoners hun ouderwetse regels erdoor willen duwen.

Ik ben dus blij dat die moskee niet doorgaat.
mai pen rai
pi_45622890
quote:
heel erg jammer!
Sarcasme
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:12:53 #23
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45622914
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

ja je heb gelijk. Bij sommige heeft Allah een gordijn voor de ogen gezet. Weer eens een bewijs.
Er bestaat geen god. Alleen mensen die niet alleen in het leven kunnen staan en dus een god verzinnen.
mai pen rai
pi_45622930
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik gok dat jij extremistischer bent als mij... gok weet het vrij zeker. Als ik mag kiezen tussen een extreme islam of geen islam dan kies ik voor geen islam. Komt gewoon veel ellende vanuit de Islam overal eigenljik. Thailand, Nederland, Spanje, Groot-Britannie. Telkens weer hoor je meer over de slechte kanten van de islam en dat moeten mensen allemaal maar goed vinden. Over zich laten lopen terwijl een stel holbewoners hun ouderwetse regels erdoor willen duwen.

Ik ben dus blij dat die moskee niet doorgaat.
Ik weet wel 100% zeker dat jij extremistischer EN intoleranter bent als mij. Als ik mag kiezen voor de Islam, of ongelovig zijn en intolerant/extremistisch, dan kies ik voor Islam.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:17:16 #25
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45622991
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet wel 100% zeker dat jij extremistischer EN intoleranter bent als mij. Als ik mag kiezen voor de Islam, of ongelovig zijn en intolerant/extremistisch, dan kies ik voor Islam.
Dat is je goed recht, ik zou wel eens willen weten waarom ik intollerant ben ? Ik pas me aan waar ik woon. Had in het verleden vrienden van alle kleuren. Heb nu homo's in de vriende kring. Denk dat jij het moet afleggen. Maar goed we dwalen af. Hij vertelde dat er geen gematigde islam was, als die er niet is dan heb ik liever geen islam. Gematigde islam mag van mij best bestaan zolang hij maar gematigd is.
mai pen rai
pi_45623058
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:57 schreef Burakius het volgende:
Jullie 3 zijn allebei blind. Jullie hebben de Koran niet gelezen. DE Hadith's niet. als je kritiek heb moet je het tenminste lezen losers. Ten tweede ben ik vreedzaam en moslim. Mar dat kan blijkbaar niet. Laat wel zien hoe dom jullie 3 zijn.
Wat valt er aan de koran en de hadiths te lezen als niet moslim in een seculier land als ongelovige?

Maar lees jij als inwoner van NL de bijbel eigenlijk wel waar de westerse wereld haar DEMOCRATISCHE wetten, normen en waarden op heeft gestoeld?
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:21:56 #27
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45623090
mooi zo, kun je nagaan hoe achterlijk die moslims zijn.

kunnen ze een fonkelnieuwe moskee krijgen blijven ze radicaal door etteren

geweldig, islam showing his real face.
ik ben lief :)
pi_45623113
Dit is een afspiegeling van wat er in het midden oosten gebeurt.. daarom bereiken ze daar geen hol en wonen ze nogsteeds in huisjes van takken en modder..
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:23:07 #29
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623116
Eindelijk eens een moslim die zelf toegeeft dat er geen gematigde vorm van Islam is.

Dus je kan je wel vinden in alle teksten van de Koran?
Ik zal er hieronder een paar neerzetten, graag jouw reactie daarop.

2:171. De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.

Heerlijk die WIJ-ZIJ gedachte die men erin ramt bij de moslims. Goh waar komen al die integratieproblemen toch vandaan he.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:23:56 #30
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_45623128
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bullshit, want een moslim past zich niet aan aan de samenleving waarin zij wonen maar aan een boekje. En in dat boekje worden over dingen gesproken die allang achterhaald zijn en die niet passen in een moderne maatschappij. Dat is 1 van de reden waarom het altijd zo moet botsen. Verder willen jullie van alles en mogen wij daar geen weerwoord op geven anders wordt het gelijk onder de noemer discriminatie gezet of hebben wij geen respect voor jullie. Dus, wie is er nu intolerant?
als in goochelaar
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:29:44 #31
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45623234
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:23 schreef alsem het volgende:
Dit is een afspiegeling van wat er in het midden oosten gebeurt.. daarom bereiken ze daar geen hol en wonen ze nogsteeds in huisjes van takken en modder..
dat steekt natuurlijk.

overal op een paar olielandjes na (waar wetserse bedrijven zelfs de olie moeten op pompen) leven ze als een stel wildemannen in plaggen hutten en roepen ze ipv oega oega "allah hakbar".
geen wonder dat je baalt als die infidels uit het westen superieur zijn.
ik ben lief :)
pi_45623247
Hoe wijs waren onze grootmoeders woorden toen ze zeiden: Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.

2 generaties verder geldt dit nog steeds.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:32:03 #33
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623278
Ach nu ik toch bezig ben nog maar een paar gezellige quotes uit dit heerlijke boek van de religion of peace vol respect :

Koran 4 15-16. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
En als twee mannen temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Koran 2: 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Graag zie ik een reactie van de moslimfokkers op deze teksten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:32:20 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45623286
Het probleem is, dat als ik met 1 persoon praat, die in de Islam gelooft, ik vaak denk dat er meer mensen Islamiet zouden moeten worden. Er zitten een aantal hele goede dingen in de wat de Islam voorschrijft.
Zodra ik dingen hoor van een Islamtische groep, krijg ik ook vaak de neiging om te zeggen, zet ze het land uit.

Groepen worden vaak aangevoerd worden door mensen die om hun eigen agenda door te voeren, van alles roepen dat dit van Allah moet.
En door een gebrek aan zelfkritiek binnen de Islamitische gemeenschap, worden dit soort charlatans nooit openlijk gecorigeerd of tot de orde geroepen door 'gematigde' groepen.
Of dit de waarheid is weet ik ook niet zeker, het komt wel zo op me over.
En dat zorgt voor denkbeelden als : als er geen gematigde Islam bestaat, dan maar geen islam.

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:32:27 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45623287
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:23 schreef Goochie het volgende:

[..]

Bullshit, want een moslim past zich niet aan aan de samenleving waarin zij wonen maar aan een boekje. En in dat boekje worden over dingen gesproken die allang achterhaald zijn en die niet passen in een moderne maatschappij. Dat is 1 van de reden waarom het altijd zo moet botsen. Verder willen jullie van alles en mogen wij daar geen weerwoord op geven anders wordt het gelijk onder de noemer discriminatie gezet of hebben wij geen respect voor jullie. Dus, wie is er nu intolerant?
Bijbel wel eens gelezen???
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_45623347
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoe wijs waren onze grootmoeders woorden toen ze zeiden: Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.

euuh.. ik geloof niet, maar ik zie wel dat er moslims zijn die problemen veroorzaken, zij maken geen verschil tussen ongelovigen en christenen.
Is het dan niet beter om te zeggen: "De islam op een kussen met mensen die zelf nadenken, daar slaapt de duivel tussen."
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:35:56 #37
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_45623353
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Toevallig ben ik redelijk zwaar christelijk opgevoed, dus ja. Wat wil je daarmee zeggen dan?
als in goochelaar
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:39:08 #38
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623422
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een inhoudelijke reply is weer te veel gevraagd, dus gaat men maar weer naar een ander wijzen. Hoe typerend
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:40:29 #39
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45623444
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

Ben atheist.. vriendin is boedhist. Totaal geen problemen. Gaat er gewoon om wat voor geloof het is en hoe strickt iemand erin is.
mai pen rai
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:42:24 #40
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623486
Vriend van me is ook boedhist, dus ik weet een beetje hoe zij in het leven staan. Iedereen in zijn waarde laten, elkaar helpen als het nodig is etc. Dat is een iets andere insteek als de pedoprofeet erin geramd heeft bij zijn volgelingen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:42:34 #41
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45623493
De westerse wereld neemt de bijbel nietmeer letterlijk, over het algemeen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45623515
quote:
AMSTERDAM - Het is onwaarschijnlijk dat de Amsterdamse Westermoskee wordt gebouwd. Oud-stadsdeelvoorzitter Henk van Waveren, die een bemiddelingspoging doet tussen de Aya-Sofyamoskee en Het Oosten, ziet het somber in.

Woningbouwvereniging Het Oosten ziet geen enkele toenadering van Aya Sofya, dat op haar beurt geen vertrouwen meer heeft in Het Oosten-directeur Bijdendijk. ‘Als dat vertrouwen er maandag niet is, stop ik ermee. Zo’n project gaat om meer dan grond en geld’, zegt Van Waveren.

Als stadsdeelvoorzitter was Van Waveren jarenlang betrokken bij het moskeeproject, dat een toonbeeld leek voor integratie. Vorige week zegde de woningbouwvereniging de medewerking op, uit vrees voor toenemende invloed van het conservatieve Duitse hoofdkantoor van Milli Görüs.

Komende week dient een kort geding waarin Üzeyir Kabaktepe zijn ontslag aanvecht. Kabaktepe was sinds 1994 namens Aya Sofya enig bestuurder van Manderen bv, de toekomstige eigenaar van de Westermoskee. De voorzitter van de Aya-Sofyamoskee, Ucler Fatih Dag, is Kabaktepe opgevolgd.

De vereniging Westermoskee heeft 50 procent van de aandelen van Manderen bv en heeft nooit ingestemd met het ontslag. Fatih Dag zegt dat een deel van de aandelen onrechtmatig bij Westermoskee terecht is gekomen.

Als stadsdeelvoorzitter was Van Waveren zeer ingenomen met de oprichting van de vereniging Westermoskee, die volgens hem het ‘liberale beleid’ veilig moest stellen. Daarom werd in een convenant bepaald dat de raad van toezicht bestaat uit iemand van de vereniging, iemand van Het Oosten, en iemand van het Amsterdams Centrum Buitenlanders. In het bestuur zitten Kabaktepe, Haci Karacear en Ismail Eryigit.

Voor Het Oosten staan alle stoplichten op rood, zegt directeur Bijdendijk. ‘Alleen als Aya Sofya heel duidelijk met integratie doorgaat en dus het convenant respecteert, en er iemand naar voren komt die bij ons en bij Aya Sofya groot vertrouwen geniet, zouden we eventueel verder kunnen gaan.’

Fathi Dag zegt dat de geest van het liberale convenant niet op te leggen is aan zijn achterban: ‘Ik heb het ondertekend, omdat ik de bouw wil. Verder kan ik het niet uitleggen aan mijn achterban.’

Haci Karacear, jarenlang het gezicht van Aya Sofya, zegt niets meer met de Westermoskee te maken te willen hebben.
Volkskrant
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:47:53 #43
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623603
* DenniZZ wacht nog altijd op inhoudelijke reacties van onze moslimvrienden...
pi_45623661
quote:
heel erg jammer!

Helemaal mee eens .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45623691
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:47 schreef DenniZZ het volgende:
* DenniZZ wacht nog altijd op inhoudelijke reacties van onze moslimvrienden...
* du_ke denkt dat je weinig kans maakt gezien je eerste opmerking in dit topic.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:51:10 #46
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623711
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Helemaal mee eens .

Daar is onze linkse moslimknuffelaar ook weer. Mooi he, zo'n oosters gebouw in ons straatbeeld. Past goed bij al die hoofddoekjes en islamittische slagers enzo.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:52:07 #47
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45623741
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

* du_ke denkt dat je weinig kans maakt gezien je eerste opmerking in dit topic.
Nou als dat al reden is om een discussie over je religie waar je zo vurig in gelooft uit de weg te gaan
pi_45623745
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:17 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, ik zou wel eens willen weten waarom ik intollerant ben ? Ik pas me aan waar ik woon. Had in het verleden vrienden van alle kleuren. Heb nu homo's in de vriende kring. Denk dat jij het moet afleggen. Maar goed we dwalen af. Hij vertelde dat er geen gematigde islam was, als die er niet is dan heb ik liever geen islam. Gematigde islam mag van mij best bestaan zolang hij maar gematigd is.
Ik heb Joodse, Christelijke, atheistische, homo's als vrienden. Daar waar jij haat zaait, zaai ik geen haat. Daar waar jij leugens vertelt vertel ik geen leugens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45623782
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:51 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Daar is onze linkse moslimknuffelaar ook weer. Mooi he, zo'n oosters gebouw in ons straatbeeld. Past goed bij al die hoofddoekjes en islamittische slagers enzo.
Dit gebouw is in dezelfde stijl en kleur als de rest van de wijk en volgens mij door een Nederlandse architect ontworpen. Veel beter passend in een wijk kan je het niet krijgen volgens mij .
pi_45623796
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:52 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Nou als dat al reden is om een discussie over je religie waar je zo vurig in gelooft uit de weg te gaan
Nou ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij niet openstaat voor welke discussie dan ook .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')