Wat valt er aan de koran en de hadiths te lezen als niet moslim in een seculier land als ongelovige?quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:57 schreef Burakius het volgende:
Jullie 3 zijn allebei blind. Jullie hebben de Koran niet gelezen. DE Hadith's niet. als je kritiek heb moet je het tenminste lezen losers. Ten tweede ben ik vreedzaam en moslim. Mar dat kan blijkbaar niet. Laat wel zien hoe dom jullie 3 zijn.
Bullshit, want een moslim past zich niet aan aan de samenleving waarin zij wonen maar aan een boekje. En in dat boekje worden over dingen gesproken die allang achterhaald zijn en die niet passen in een moderne maatschappij. Dat is 1 van de reden waarom het altijd zo moet botsen. Verder willen jullie van alles en mogen wij daar geen weerwoord op geven anders wordt het gelijk onder de noemer discriminatie gezet of hebben wij geen respect voor jullie. Dus, wie is er nu intolerant?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet wel 100% zeker dat jij extremistischer EN intoleranter bent als mij. Als ik mag kiezen voor de Islam, of ongelovig zijn en intolerant/extremistisch, dan kies ik voor Islam.
dat steekt natuurlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:23 schreef alsem het volgende:
Dit is een afspiegeling van wat er in het midden oosten gebeurt.. daarom bereiken ze daar geen hol en wonen ze nogsteeds in huisjes van takken en modder..
Bijbel wel eens gelezen???quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:23 schreef Goochie het volgende:
[..]
Bullshit, want een moslim past zich niet aan aan de samenleving waarin zij wonen maar aan een boekje. En in dat boekje worden over dingen gesproken die allang achterhaald zijn en die niet passen in een moderne maatschappij. Dat is 1 van de reden waarom het altijd zo moet botsen. Verder willen jullie van alles en mogen wij daar geen weerwoord op geven anders wordt het gelijk onder de noemer discriminatie gezet of hebben wij geen respect voor jullie. Dus, wie is er nu intolerant?
euuh.. ik geloof niet, maar ik zie wel dat er moslims zijn die problemen veroorzaken, zij maken geen verschil tussen ongelovigen en christenen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoe wijs waren onze grootmoeders woorden toen ze zeiden: Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.
2 generaties verder geldt dit nog steeds.![]()
Toevallig ben ik redelijk zwaar christelijk opgevoed, dus ja. Wat wil je daarmee zeggen dan?quote:
Een inhoudelijke reply is weer te veel gevraagd, dus gaat men maar weer naar een ander wijzen. Hoe typerendquote:
Ben atheist.. vriendin is boedhist. Totaal geen problemen. Gaat er gewoon om wat voor geloof het is en hoe strickt iemand erin is.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoe wijs waren onze grootmoeders woorden toen ze zeiden: Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.
2 generaties verder geldt dit nog steeds.![]()
Volkskrantquote:AMSTERDAM - Het is onwaarschijnlijk dat de Amsterdamse Westermoskee wordt gebouwd. Oud-stadsdeelvoorzitter Henk van Waveren, die een bemiddelingspoging doet tussen de Aya-Sofyamoskee en Het Oosten, ziet het somber in.
Woningbouwvereniging Het Oosten ziet geen enkele toenadering van Aya Sofya, dat op haar beurt geen vertrouwen meer heeft in Het Oosten-directeur Bijdendijk. ‘Als dat vertrouwen er maandag niet is, stop ik ermee. Zo’n project gaat om meer dan grond en geld’, zegt Van Waveren.
Als stadsdeelvoorzitter was Van Waveren jarenlang betrokken bij het moskeeproject, dat een toonbeeld leek voor integratie. Vorige week zegde de woningbouwvereniging de medewerking op, uit vrees voor toenemende invloed van het conservatieve Duitse hoofdkantoor van Milli Görüs.
Komende week dient een kort geding waarin Üzeyir Kabaktepe zijn ontslag aanvecht. Kabaktepe was sinds 1994 namens Aya Sofya enig bestuurder van Manderen bv, de toekomstige eigenaar van de Westermoskee. De voorzitter van de Aya-Sofyamoskee, Ucler Fatih Dag, is Kabaktepe opgevolgd.
De vereniging Westermoskee heeft 50 procent van de aandelen van Manderen bv en heeft nooit ingestemd met het ontslag. Fatih Dag zegt dat een deel van de aandelen onrechtmatig bij Westermoskee terecht is gekomen.
Als stadsdeelvoorzitter was Van Waveren zeer ingenomen met de oprichting van de vereniging Westermoskee, die volgens hem het ‘liberale beleid’ veilig moest stellen. Daarom werd in een convenant bepaald dat de raad van toezicht bestaat uit iemand van de vereniging, iemand van Het Oosten, en iemand van het Amsterdams Centrum Buitenlanders. In het bestuur zitten Kabaktepe, Haci Karacear en Ismail Eryigit.
Voor Het Oosten staan alle stoplichten op rood, zegt directeur Bijdendijk. ‘Alleen als Aya Sofya heel duidelijk met integratie doorgaat en dus het convenant respecteert, en er iemand naar voren komt die bij ons en bij Aya Sofya groot vertrouwen geniet, zouden we eventueel verder kunnen gaan.’
Fathi Dag zegt dat de geest van het liberale convenant niet op te leggen is aan zijn achterban: ‘Ik heb het ondertekend, omdat ik de bouw wil. Verder kan ik het niet uitleggen aan mijn achterban.’
Haci Karacear, jarenlang het gezicht van Aya Sofya, zegt niets meer met de Westermoskee te maken te willen hebben.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 24 januari 2007 03:39 schreef sp3c het volgende:
heel erg jammer!
ik vond dat echt een prachtig gebouw op de schetsen enzo
leuk idee ook, zo'n oosters gebouw 'geintegreerd' in het Nederlandse straatbeeld
maja als je dingen tekend om dingen van de grond te krijgen dan moet je je er aan houden.
* du_ke denkt dat je weinig kans maakt gezien je eerste opmerking in dit topic.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:47 schreef DenniZZ het volgende:
* DenniZZ wacht nog altijd op inhoudelijke reacties van onze moslimvrienden...
quote:
Nou als dat al reden is om een discussie over je religie waar je zo vurig in gelooft uit de weg te gaanquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
* du_ke denkt dat je weinig kans maakt gezien je eerste opmerking in dit topic.
Ik heb Joodse, Christelijke, atheistische, homo's als vrienden. Daar waar jij haat zaait, zaai ik geen haat. Daar waar jij leugens vertelt vertel ik geen leugens.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:17 schreef niet_links het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, ik zou wel eens willen weten waarom ik intollerant ben ? Ik pas me aan waar ik woon. Had in het verleden vrienden van alle kleuren. Heb nu homo's in de vriende kring. Denk dat jij het moet afleggen. Maar goed we dwalen af. Hij vertelde dat er geen gematigde islam was, als die er niet is dan heb ik liever geen islam. Gematigde islam mag van mij best bestaan zolang hij maar gematigd is.
Dit gebouw is in dezelfde stijl en kleur als de rest van de wijk en volgens mij door een Nederlandse architect ontworpen. Veel beter passend in een wijk kan je het niet krijgen volgens mijquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:51 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Daar is onze linkse moslimknuffelaar ook weer. Mooi he, zo'n oosters gebouw in ons straatbeeld. Past goed bij al die hoofddoekjes en islamittische slagers enzo.
Nou ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij niet openstaat voor welke discussie dan ookquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:52 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Nou als dat al reden is om een discussie over je religie waar je zo vurig in gelooft uit de weg te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |