Dat is evident, maar het heeft er de schijn van, althans dat hangt met die opmerking boven de markt, dat dit een onderwerp betreft dat alleen voor een select gezelschap (degene met persoonlijke ervaring daarmee) toegankelijk is.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ik wellicht spreek uit ervaring?
Het is klip en klaar dat de definitie van vrijheid, binnen deze casus, een andere dimensie heeft gekregen.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:12 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Je kan niet alle keuzes die ouders voor hun kinderen maken aan de kaak stellen en dat hoeft ook niet. Het gaat hier om artikel 11 van de grondwet; een aantasting van de lichamelijke integriteit van een kind.
Nee hoor, het is voor een ieder toegankelijk. Vandaar ook dat ik AHA erbij haalde, veel mensen achtten haar argumenten meer waard omdat ze "ervaringsdeskundige" was.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is evident, maar het heeft er de schijn van, althans dat hangt met die opmerking boven de markt, dat dit een onderwerp betreft dat alleen voor een select gezelschap (degene met persoonlijke ervaring daarmee) toegankelijk is.
als het gewoon gaat om een meer symbolische handeling, een lichte snee of prik, is dat wel heel wat anders dan een zware besnijdenis of het wegsnijden van de clitoris...quote:Op zondag 21 januari 2007 09:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Haast niet te bevatten. Nog 80% van de meisjes wordt voor het leven verminkt door deze geloofsidiote barbaren. Eindelijk wordt hier wat aan gedaan en hopelijk met zeer zware straffen voor de ouders.
Je kan moeilijk ouders ter verantwoording roepen over de gemaakte buitenschoolse activiteiten keuzes voor het kind.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus alles wat niet in de grondwet staat hoeven we niet te beschermen? Is dat niet een ietwat simplistisch beeld? Er zullen trouwens wel meerdere keuzes vallen onder bepaalde artikelen in de Grondwet.
Wat is het pricipieële verschil, waardoor je niet een topje van een vinger af mag snijden van een kind, niet een lipje van een meisje een kerf mag geven, niet een steeds grotere hoeveelheid ringen om de nek mag leggen van een kind, geen voetjes in mag binden, maar wél een voorhuid van een penis af mag snijden terwijl daarvoor geen medische noodzaak is?quote:Op maandag 22 januari 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet als hetzelfde "stuk" zie, dat is toch wel duidelijk dacht ik zo.
Maar als het allemaal voordelen biedt, en je ouders hebben het niet als kind op je laten uitvoeren, dan zou je dat er toch wel voor over hebben? Nog los van lichamelijke voordelen / nadelen, uit religieuze overtuiging?quote:[..]
Met meer pijn op meerderjarige leeftijd, met meer ongemakken, met meer bewustheid (iets wat voor jou kennelijk een voorargument is om op latere leeftijd te doen, maar bij mij een tegenargument)
Haar opvoeren was trouwens overbodig.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, het is voor een ieder toegankelijk. Vandaar ook dat ik AHA erbij haalde, veel mensen achtten haar argumenten meer waard omdat ze "ervaringsdeskundige" was.
Wellicht, maar het geeft iets goed aan.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Haar opvoeren was trouwens overbodig.
Welke ervaring. Jij weet helemaal niet hoe het is om te neuken of te rukken mét voorhuid. Dus weet je niet of het genot dan groter is.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ik wellicht spreek uit ervaring?
Zou ik meteen weer innemen als ik dat konquote:Op maandag 22 januari 2007 10:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Al hebben ze een Nederlands paspoort?
Jawel, zolang iemand het snijden in een jongetje die geen keuze heeft goedpraat t.o.v. het prikken van een meisje zonder eigen keuze, hebben we het er wel over. Maar ben het verder helemaal met je eens.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Ha, we zijn weer es overgesprongen van vrouwenverminking op mannenhuidjehak.
[/qoute]Ik vind het allebei verminking, hoor. Maar goed, dat vind ik van absurde borstvergrotingen en van sommige facelifts, zie Marijke HELwege, ook.
[quote]
Feit is dat door de besnijdenis zelf nog meer complicaties optreden dan door hetgeen dat het zegt te voorkomen: penisinfecties dóór die voorhuid. Magoed, eik hebben we het er niet over.
Bij mij ook niet. Niet als ik het ze uit hun kop kan praten mochten ze ooit over zoiets (of tatoe) denken.quote:We hebben het blijkens het artikel niet meer over wegsnij- en dichtnaaiperikelen maar over een snee of prik in die duivelse clitoris. Zie ik iig niet meer kwaad in dan bij een voorhuidje dat knip doet.
Als het even kan gaan er van mijn kinderen geen stukken af.
Dus je wil wel dat ze inburgeren, maar vervolgens is het Nederlanderschap weer voorwaardelijk?quote:Op maandag 22 januari 2007 13:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou ik meteen weer innemen als ik dat kon![]()
Vind dat er niks mis mee is als het Nederlanderschap voorwaardelijk is indien een persoon over nog een nationaliteit beschikt. Voorwaarden als je houden aan de wet is sowieso niets mis mee, dat moet iedere Nederlander.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus je wil wel dat ze inburgeren, maar vervolgens is het Nederlanderschap weer voorwaardelijk?
kracht·term (de ~ (m.))quote:Op maandag 22 januari 2007 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sigme is een haar. En hoezo zou ik er niet mee te maken hebben? Het ging tevens om het gebruik van krachttermen.
ik ben het helemaal met je eens. nu ben ik ook besneden. de reden die moslims noemen hygiëne slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Welke ervaring. Jij weet helemaal niet hoe het is om te neuken of te rukken mét voorhuid. Dus weet je niet of het genot dan groter is.
Dat een besneden man langer kan neuken voordat hij klaarkomt, klopt, maar kan hij ook drie keer in één vrijpartij?
Daarbij geef je dus toe dat de eikel ongevoeliger wordt, zodat je het langer volhoudt.
M.a.w. die voorhuid heeft WEL een functie. Jij doet net alsof het een nutteloos stukje huid is.
Het lijkt me beter dat mannenbesnijdenis tot de 16 of 18 verboden wordt, zodat mannen inderdaad weten wat ze missen als ze ervoor kiezen. En dan eventueel achteraf, als ze spijt hebben, in elk geval anderen het af kunnen raden. (of hun zonen)
Hygiëne is overigens geen criterium. De eikel is makkelijker te wassen, maar even die voorhuid terugschuiven voor de dagelijkse wasbeurt is echt niet veel werk. Daarbij wordt de eikel de hele dag, letterlijk, blootgesteld aan miljoenen bacteriën, als er geen voorhuid is. Als je gepist hebt, komen er altijd wel een paar druppels in je onderbroek terecht, of zweet. Door warmte vermenigvuldigen de bacteriën zich razendsnel en jij zit daar de hele dag met je blote eikel tegenaan. Lekker!!
Niet nodig, want de wetten bestaan al en de andere tak van de trias politica weet wel raad met dat soort neanderthalers.quote:Op maandag 22 januari 2007 08:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zeg Stefan P, in de VS en Canada wonen ook moslims die vast ook wel aan besnijdenissen doen. Bemoeit de politiek daar zich ermee?
Ze horen bij elkaarquote:Op maandag 22 januari 2007 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Ha, we zijn weer es overgesprongen van vrouwenverminking op mannenhuidjehak.
Onder de Nederlandse wet is het zelf even strafbaar.quote:
Distinction between male circumcision and female circumcision
A distinction is wrongfully made at a medical and intellectual level between male circumcision, which is generally accepted, and female circumcision, which is not.
The term female circumcision is often used to describe the procedure of either scraping or nicking of the clitoris and is a form of female genital mutilation. Male circumcision consists of total or partial excision of the foreskin. Under New South Wales legislation, female circumcision is now an offence punishable by up to seven years' imprisonment. Other legislation prohibiting female circumcision includes the Female Genital Mutilation Prohibition Act 1994 (Qld); the Prohibition of Female Circumcision Act 1985 (UK); and the Swedish Prohibiting the Circumcision of Women Act. As female circumcision is likely to be completely prohibited by legislation throughout Australia in the near future, it is illogical that male circumcision has not been considered with this prohibition. Surgical cutting and disfiguring of a healthy genital organ is consistent with both male and female circumcision.
Female circumcision was founded on religious and cleanliness grounds, as was male circumcision. The loss of sexual stimulation can occur from forms of both male and female circumcision. However, there may be a distinction on this issue as female circumcision, unlike male circumcision, can cause a total loss of stimulation depending on the type of surgery performed. Evidence suggests that both male and female ritual circumcision is unnecessary, sometimes dangerous, painful and based not on medical grounds but purely on historical, societal values.
Therefore, as the differences appear to be based largely on socially constructed ideals, and not on facts, it is suggested that there should be no distinction based purely on gender.
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |