Er komen meer en meer onderzoeken die vooroordelen bevestigen.Huizing zegt nog dat het te verklaren is doordat ze onder minmale omstandigheden leven. Tsja ze leefde nog slechter daar in hun land van herkomst. Ik ben het overigens wel eens dat de tijd van de procedure korter moet. En gewoon ze sneller terugsturen.quote:'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'
Uitgegeven: 19 januari 2007 13:07
APELDOORN - Asielzoekers worden vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders. Van de immigranten die wachten op een verblijfsvergunning wordt 5,4 procent verdacht van criminele activiteiten. Op de gehele Nederlandse bevolking van twaalf jaar en ouder wordt 1,5 procent verdacht van een misdrijf.
Dat blijkt uit een rapport dat vrijdag werd uitgegeven door het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een onderdeel van de Politieacademie.
Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.
Asielzoekerscentra
Dat de criminaliteit onder asielzoekers boven het Nederlandse gemiddelde ligt, komt onder meer doordat zij langdurig in asielzoekerscentra verblijven, waar het leven voor een groot deel bestaat uit afwachten. Ook onverwerkte trauma's uit het verleden kunnen een rol spelen, aldus Politie & Wetenschap.
Asielzoekers plegen delicten om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen en is geregeld sprake van criminaliteit die samenhangt met een verslaving.
VluchtelingenWerk
Edwin Huizing, directeur van VluchtelingenWerk Nederland, zegt in een reactie dat het onderzoek duidelijk maakt dat veel leed kan worden voorkomen met een kortere asielprocedure en meer mogelijkheden voor asielzoekers om te kunnen werken.
"Als daarnaast het terugkeerbeleid effectiever wordt, zodat mensen niet meer op straat komen te staan, is het risico tot een vergrijp een stuk kleiner", aldus Huizing.
Tevreden
Huizing toont zich tevreden over de volledigheid van het onderzoek. "In het verleden is een scheef beeld neergezet, waarbij cijfers uit hun verband werden getrokken. In dit rapport besteden de onderzoekers niet alleen aandacht aan de statistieken, maar ook aan de verklaring hiervan."
Hij wijst ook op de aard van de misdrijven waarvan asielzoekers worden verdacht. "In de meeste gevallen gaat het om vermogensdelicten zonder geweld, zoals winkeldiefstallen", aldus Huizing. "Zo'n vergrijp is natuurlijk niet goed te praten, maar wel te verklaren gezien de vaak minimale omstandigheden waarin de asielzoekers leven."
Eens!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:48 schreef cerror het volgende:
Alles wat crimineel en autochtoon is het land uit schoppen.
Niks geen humane linkse kamelenschijt, gewoon d'r uit, allemaal.
de eerste geintegreerde marokkaan ook...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
De eerste Marokkaanse asielzoeker moet ik nog tegenkomen.
Idd, ze zijn allemaal geassimileerd(t) of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:12 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
de eerste geintegreerde marokkaan ook...
Met spelfouten en alquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idd, ze zijn allemaal geassimileerd![]()
eik0lquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Met spelfouten en al. (Nee, ik ga 'm niet terugzetten in het citaat).
Weinig van te merken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idd, ze zijn allemaal geassimileerd![]()
Ik zat te gokken lol, weet nogsteeds niet of het kloptquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Weinig van te merken.
Je was er vlug bij, van d een t gemaakt![]()
Klopt nu, in verleden tijd altijd met D op het eindquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zat te gokken lol, weet nogsteeds niet of het klopt![]()
Waarschijnlijk hebben ze gewoon naar criminaliteit onder bevolkingsgroepen gekeken. maar dat Marokkanen criminelere waren was voor niemand een verrassing.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
De eerste Marokkaanse asielzoeker moet ik nog tegenkomen.
Daar hebben ze knappe onderzoekers voor nodig terwijl elke boerenlul dit al jarenlang weet.quote:'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'
asielzoekers die geweld ontvluchten zullen normaal uitwijken naar omringende landen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:27 schreef Disorder het volgende:
Trouwens, even een reality flash. Écht arme mensen komen niet naar Nederland, die hebben daar het geld al niet voor. Asielzoekers hier lopen met Fubu kleding en Nikes rond, die zijn echt niet zo arm als 26.000 gezichten ons wil doen laten geloven.
Nee inderdaad, nutteloos topic dan toch? Aan de ene kant, het zegt wel weer over het percentage dat niet verdacht wordt. Dat is maarliefst 94%.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:25 schreef niet_links het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon naar criminaliteit onder bevolkingsgroepen gekeken. maar dat Marokkanen criminelere waren was voor niemand een verrassing.
Het is een voltooid deelwoord, de tijd doet niet terzake. Stam van 'assimileren' eindigt op een r, die zit niet in heT kofschip maar in De bromvliegzwaan. Dus een d op 't end.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt nu, in verleden tijd altijd met D op het eind
Heel creatief gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, nutteloos topic dan toch? Aan de ene kant, het zegt wel weer over het percentage dat niet verdacht wordt. Dat is maarliefst 94%.
Jammer, maar helaas. Daar trappen we niet in. Als je gaat kijken naar het percentage wat niets doet pakken we het probleem zelf dus niet aan. Er is nou eenmaal sprake van een significant verschil.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, nutteloos topic dan toch? Aan de ene kant, het zegt wel weer over het percentage dat niet verdacht wordt. Dat is maarliefst 94%.
Wie zegt er dat de politie effectief isquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat zeg je nu allemaal.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jammer, maar helaas. Daar trappen we niet in. Als je gaat kijken naar het percentage wat niets doet pakken we het het probleem zelf dus niet aan. Er is nou eenmaal sprake van een significant verschil.
Niemand, en verdacht is vaak ook niet schuldig btw.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:40 schreef niet_links het volgende:
[..]
Wie zegt er dat de politie effectief is![]()
Nee hoor. CONSTATEREN is iets anders dan negeren. Het toont maar weer aan hoe laag het percentage eigenlijk is als we binnen de bevolkingsgroepen zelf kijken. De voorstelling van veel fokkers alhier zit op de 40% niet verdacht en 60% wel. Dit soort cijfers laten weer eens zien wie de grootste leugenaars zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:42 schreef Disorder het volgende:
[..]
Je negeert het percentage dat wél crimineel is door naar de niet criminelen te kijken.
Constateren mag, maar je hebt het eerst over de goede cijfers, dan pas over de negatieve. Lijkt me niet zo'n gezonde instelling.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor. CONSTATEREN is iets anders dan negeren. Het toont maar weer aan hoe laag het percentage eigenlijk is als we binnen de bevolkingsgroepen zelf kijken.
Bron?quote:De voorstelling van veel fokkers alhier zit op de 40% niet verdacht en 60% wel.
quote:Dit soort cijfers laten weer eens zien wie de grootste leugenaars zijn.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:47 schreef Disorder het volgende:
Constateren mag, maar je hebt het eerst over de goede cijfers, dan pas over de negatieve. Lijkt me niet zo'n gezonde instelling.
FP/FORUMquote:Bron?
quote:
Je kunt ook zeggen als er 2 Marokkanen in NL zijn waarvan 1 crimineel dan is 50% niet crimineel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor. CONSTATEREN is iets anders dan negeren. Het toont maar weer aan hoe laag het percentage eigenlijk is als we binnen de bevolkingsgroepen zelf kijken. De voorstelling van veel fokkers alhier zit op de 40% niet verdacht en 60% wel. Dit soort cijfers laten weer eens zien wie de grootste leugenaars zijn.
Dat kan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen als er 2 Marokkanen in NL zijn waarvan 1 crimineel dan is 50% niet crimineel.![]()
Good news is no news. Negatieve dingen hebben meer invloed op mensen, dus dat moet je uiteraard ook aanpakken dan. En dat gebeurd niet door het over positieve dingen te hebben.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Jij hebt het vaak alleen over de negatieve cijfers, dat lijkt me ook niet zo'n gezonde instelling.
[..]
FP/FORUM
[..]
![]()
Waarom ben je van gamer.nl weggegaan. Mis je Bakema?![]()
Wellicht, maar positief nieuws helpt dingen te relativeren, geestelijk. Als er alleen maar negatief nieuws is, krijg je een verdraaide werkelijkheid.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:55 schreef Disorder het volgende:
Good news is no news. Negatieve dingen hebben meer invloed op mensen, dus dat moet je uiteraard ook aanpakken dan. En dat gebeurd niet door het over positieve dingen te hebben.
Right, whatever you want. Misschien die oogkleppen nog beter bedekken.quote:'FP/FORUM'. Kan. Maar ik heb je er geen onderzoek naar zien doen. Uit de duim dus.
Jij hebt liever een gekleurde werkelijkheid dan de waarheid onder ogen zien? Je hebt het namelijk over relativeren. Ik heb liever feiten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht, maar positief nieuws helpt dingen te relativeren, geestelijk. Als er alleen maar negatief nieuws is, krijg je een verdraaide werkelijkheid.
Welke oogkleppen? Ik zie ook wel dat er een deel hier rondpost met negatieve opvattingen over buitenlanders, maar de percentages die jij noemt zijn gewoon uit je dikke duim gezogen. Punt.quote:Right, whatever you want. Misschien die oogkleppen nog beter bedekken.
Relativeren heeft niets met "gekleurde werkelijkheid" te maken. Eerder met realisme. Als je uitgaat van alleen de negatieve, de 6%, heb je de neiging om de problemen te vergroten. Door te kijken naar de positieve aantallen, kan je de negatieve relativeren tot werkelijke proporties.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:00 schreef Disorder het volgende:
Jij hebt liever een gekleurde werkelijkheid dan de waarheid onder ogen zien? Je hebt het namelijk over relativeren. Ik heb liever feiten.
Welke percentages? Je wil dus zeggen dat er niet veel fokkers zijn die stellen dat de minderheid juist goed is en de meerderheid slecht?quote:Welke oogkleppen? Ik zie ook wel dat er een deel hier rondpost met negatieve opvattingen over buitenlanders, maar de percentages die jij noemt zijn gewoon uit je dikke duim gezogen. Punt.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Relativeren heeft niets met "gekleurde werkelijkheid" te maken. Eerder met realisme.
JIJ begon met cijfers te strooien. Of doen die cijfers niet meer mee? En ja, er zijn fokkers die zo denken, en dat denkbeeld (meer buitenlanders zijn crimineel dan Nederlanders zelf) wordt keer op keer in onderzoeken bewezen. Zo gek is dat toch niet, dat mensen zo denken?quote:Welke percentages? Je wil dus zeggen dat er niet veel fokkers zijn die stellen dat de minderheid juist goed is en de meerderheid slecht?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:07 schreef Disorder het volgende:
JIJ begon met cijfers te strooien. Of doen die cijfers niet meer mee? En ja, er zijn fokkers die zo denken, en dat denkbeeld (meer buitenlanders zijn crimineel dan Nederlanders zelf) wordt keer op keer in onderzoeken bewezen. Zo gek is dat toch niet?
Schei toch uit met dat ge-drama. Zoals al eerder is gepost in dit topic gaan de meeste slachtoffers naar buurlanden (Afrika waar dit vaak gebeurd). Veel asielzoekers komen hier uit opportunisme en ja dat durf ik ze 1 op 1 te vertellen. De échte slachtoffers blijven achter in Darfur, Ethiopië.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:11 schreef cultheld het volgende:
In achterstandswijken heb je ook meer verdachten dan in nieuwbouwwijken: Gek he?. Dat er onder asielzoekers procentueel meer getraumatiseerde en wanhopige mensen voor komen dan onder Nederlanders in het algemeen, lijkt me zonneklaar.
Waar komen asielzoekers vandaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Schei toch uit met dat ge-drama. Zoals al eerder is gepost in dit topic gaan de meeste slachtoffers naar buurlanden (Afrika waar dit vaak gebeurd). Veel asielzoekers komen hier uit opportunisme en ja dat durf ik ze 1 op 1 te vertellen. De échte slachtoffers blijven achter in Darfur, Ethiopië.
Uiteraard komen alle asielzoekers uit Afrikaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Schei toch uit met dat ge-drama. Zoals al eerder is gepost in dit topic gaan de meeste slachtoffers naar buurlanden (Afrika waar dit vaak gebeurd). Veel asielzoekers komen hier uit opportunisme en ja dat durf ik ze 1 op 1 te vertellen. De échte slachtoffers blijven achter in Darfur, Ethiopië.
Ik heb nog nooit een asielzoeker in merkkleding gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:27 schreef Disorder het volgende:
Trouwens, even een reality flash. Écht arme mensen komen niet naar Nederland, die hebben daar het geld al niet voor. Asielzoekers hier lopen met Fubu kleding en Nikes rond, die zijn echt niet zo arm als 26.000 gezichten ons wil doen laten geloven.
Ik denk dat ie gewoon 'negers' bedoelt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een asielzoeker in merkkleding gezien.
Als jij foto's hebt, graag.
Het gaat niet over moorden en verkrachten, idioot. Het gaat over kleine criminaliteit. En er wordt gelijk een verklaring bij gegeven.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Haaglander het volgende:
Ja, de onderzoekers van tegenwoordig zijn nog altijd zo gehersenspoeld door een linkse wereldvisie dat ze van elk realisme gespeend zijn.
Realisme is de volgende wereldvisie. Je bent geboren in een krottenwijk in Nigeria. Je hebt de keuze tussen verhongeren, je voor een dollar per dag te pletter werken of mensen beroven waarbij de kans dat je veel buit binnenhaalt klein is en de kans dat je vroeg gedood wordt of jarenlang met z'n 50-en in een gruwelijke gevangeniscel doorbrengt groot.
O nee, er blijkt nog een optie (en juist deze optie kent en overweegt tegenwoordig iedereen buiten Europa): je gaat naar Europa om daar plunderend, moordend en verkrachtend rond te trekken. Wat heb je immers te verliezen? Grote kans als een misdaadkoning een geweldige tijd te beleven, kleine kans dat je jarenlang in de cel gaat en zelfs zo'n cel in Europa is vaak nog comfortabeler dan je eigen hut in Nigeria.
Dus welke optie zullen veel mensen in Nigeria kiezen?
Het beeld dat ook deze onderzoekers van asielzoekers schetsen is in wezen juist racistisch: het gaat ervan uit dat niet-westerse immigranten werkelijk zo dom zijn dat ze hier komen en kunnen denken dat ze met een slap verhaal en een weggegooid paspoort asiel kunnen krijgen en zonder Nederlands te spreken of diploma's te hebben aan legaal werk kunnen komen.
Ik schat de intelligentie en vooral realisme van de niet-westerse medemens hoger in, misschien wel hoger dan de gemiddelde linkse politicus.
Negers inderdaad, uit Afrikaanse landen, die in het plaatselijke AZC terecht komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat ie gewoon 'negers' bedoelt.
"Ach, van de 100 mensen die er op die markt in Baghdad liepen zijn er 30 opgeblazen. 70 Mensen leven dus nog!!"quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:13 schreef gelly het volgende:
95% Procent wordt trouwens nergens van verdacht.
Heb je nou al een bron, of ben je er al aan toe om te bekennen dat je uit je nek lulde?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Negers inderdaad, uit Afrikaanse landen, die in het plaatselijke AZC terecht komen.
Nou, zelfs met die negatieve kijk wordt er niks aangepakt, is het beter of slechter geworden qua integratie en samenleving sinds we "de dingen durven benoemen" ? Precies. Dat er proportioneel meer allochtonen/asielzoekers crimineel zijn is al tijden bekend, maar kennelijk hebben mensen nog steeds moeite om percentages te relativeren of om oorzaken te onderkennen en daadwerkelijk problemen aan te pakken. Dat doe je niet door enkel te roepen "ze benne crimineel !", dat doe je door oorzaken te onderzoeken. Waarom mogen asielzoekers na een aantal jaar "realistisch rechts beleid" nog steeds niet werken ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:28 schreef Disorder het volgende:
[..]
"Ach, van de 100 mensen die er op die markt in Baghdad liepen zijn er 30 opgeblazen. 70 Mensen leven dus nog!!"
Tsja, als we alles op deze manier gaan bekijken wordt alles wel heel erg zonnig. Niks mis met een positieve kijk op het leven, maar bij dit soort zaken kijk ik liever naar de negatieve kant, anders wordt deze nooit aangepakt.
Je blijft voorspelbaar, Gelly.
Weekendverlof ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef Tikorev het volgende:
De bewijzen tegen Links stapelen zich op...
Een bron voor wat? Dat asielzoekers hier niet bepaald als arme sloebers rondlopen? Dat gebeurd gewoon.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je nou al een bron, of ben je er al aan toe om te bekennen dat je uit je nek lulde?
Je zuigt het gewoon weer uit je duim. Punt uit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Een bron voor wat? Dat asielzoekers hier niet bepaald als arme sloebers rondlopen? Dat gebeurd gewoon.
Misschien. Dus moeten ze gewoon eerder wegwezen of blijven en niet de hele tijd in die 'limbo' fase blijven hangen. Hoe dan ook, zelfs in die groep zit er verschil tussen de groepen. En dat vind ik merkwaardig.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je niet dat als Nederlanders zouden vluchten, en een aantal jaar enkel op hun gat mogen zitten, er ook niet 5% wat vervelende dingen zou gaan doen ?
Ah ok, het is onze schuld weer. We zijn xenofoob!quote:Problemen benoemen is 1 ding, ze onderzoeken, oplossen en relativeren een 2e. En daar schort het bij de 'rechtse' medemens kennelijk nogal aan. 'Rechtse' tussen aanhalingstekens, wat meestal is het enkel racistisch of xenofoob.
Oh ik kan het bewijzen hoor, jij ook?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zuigt het gewoon weer uit je duim. Punt uit.
Ja. Jij eerst.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Oh ik kan het bewijzen hoor, jij ook?
Als je had opgelet met begrijpend lezen op de mavo had je kunnen lezen wat de oorzaken zijn ná de eerste alinea in de OP.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Misschien. Dus moeten ze gewoon eerder wegwezen of blijven en niet de hele tijd in die 'limbo' fase blijven hangen. Hoe dan ook, zelfs in die groep zit er verschil tussen de groepen. En dat vind ik merkwaardig.
Dat Nederlanders de d/t-regel niet kennen blijkbaar ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Een bron voor wat? Dat asielzoekers hier niet bepaald als arme sloebers rondlopen? Dat gebeurd gewoon.
Dat erken ik toch ook?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je had opgelet met begrijpend lezen op de mavo had je kunnen lezen wat de oorzaken zijn ná de eerste alinea in de OP.
Oke, dat is een goede reden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om tegen de wind in te fietsen.
The plot thickens...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef Tikorev het volgende:
De bewijzen tegen Links stapelen zich op...
Haha. Een rechts iemand heeft het gezien, dus telt het niet meequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat Nederlanders de d/t-regel niet kennen blijkbaar ook.
Je hebt geen bewijs, je bewering is flinterdun, weg ermee.
Dus je hebt een keer een neger in merkkleding gezien? Heb je 'm naar zijn verblijfsstatus gevraagd?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Haha. Een rechts iemand heeft het gezien, dus telt het niet meeBoehoe. Jankerd.
Ze kwamen van het AZC af en komen er regelmatig. Ik woon er vlakbij en zie dat dus vaak. Maar goed, dat telt voor jou toch niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus je hebt een keer een neger in merkkleding gezien? Heb je 'm naar zijn verblijfsstatus gevraagd?
...en waar halen ze het geld dan vandaan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze kwamen van het AZC af en komen er regelmatig. Ik woon er vlakbij en zie dat dus vaak. Maar goed, dat telt voor jou toch niet.
Nou ja, als je enkel kunt emmeren over het feit dat 5 % verdacht is zonder je verder te interesseren voor het achterliggende verhaal of een werkende aanpak....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:47 schreef Disorder het volgende:
Ah ok, het is onze schuld weer. We zijn xenofoob!
Ja Jezus weet ik veel, dat vraag ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
...en waar halen ze het geld dan vandaan?
Heb je het nooit gewoon gevráágd?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja Jezus weet ik veel, dat vraag ik me dus ook af.
Ik ben wel degelijk geïnteresseerd in het achterliggende verhaal. Ik heb al eerder gepost dat het me beter lijkt de wachttijd stevig, maar dan ook echt stevig, in te korten. Ik kan me voorstellen dat de verveling toeslaat en dat je daardoor misschien rotzooi uit gaat halen. Let wel, vandalisme of iets in die richting. Stelen en straatroof, dat snap ik dan weer niet (ervan uitgaande dat dat soort criminaliteit ook in het onderzoek is meegenomen).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, als je enkel kunt emmeren over het feit dat 5 % verdacht is zonder je verder te interesseren voor het achterliggende verhaal of een werkende aanpak....
Nee. Zou dat helpen? Als ze het zouden hebben verkregen op criminele wijze, zouden ze dat dan zomaar opbiechten?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je het nooit gewoon gevráágd?
Er zijn ook zat gasten die al een status hadden en in ROWA huizen woonden die op bezoek gingen in het AZC hier.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:58 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee. Zou dat helpen? Als ze het zouden hebben verkregen op criminele wijze, zouden ze dat dan zomaar opbiechten?
de kleren in AZC's komen bij het leger des heils vandaan, en daar zitten veel afdankers tussen van de rijkere medemens die een paar keer per jaar de hele garderobe vervangtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze kwamen van het AZC af en komen er regelmatig. Ik woon er vlakbij en zie dat dus vaak. Maar goed, dat telt voor jou toch niet.
Naja, vast geen nieuwe Slikes en Foobar trainingspakken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
[..]
de kleren in AZC's komen bij het leger des heils vandaan, en daar zitten veel afdankers tussen van de rijkere medemens die een paar keer per jaar de hele garderobe vervangt
Ik heb geen foto's maar ze zijn er wel. Dat je ze niet ziet betekent niet dat ze er niet zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een asielzoeker in merkkleding gezien.
Als jij foto's hebt, graag.
hehe .. ik zeg ook niet dat er helemaal niets crimineels gebeurt hoor, alleen dat het meestal last year's model is, een gift ..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, vast geen nieuwe Slikes en Foobar trainingspakken.
Maar ze krijgen ook zakgeld, vrij te besteden voor voeding, rokertje en kleding. Juist het AZC hier in de buurt hoorde bij één van de eersten in Nederland waar dit zo ging, al in 1996.
En dan ging het niet om veel zakgeld. Omgerekend zo'n 35 euro per week.
Ik kwam vroeger nog wel 's in een AZC omdat m'n moeder er vrijwilligster was.
Krijgen deze asielzoekers dan niet te eten? Wat zijn die speciale voedingsbehoeften? Ik begrijp niet waar zo'n criminele asielzoeker het lef vandaan haalt om misdrijven te gaan plegen in het land waar hij/zij asiel heeft aangevraagd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:51 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. ik zeg ook niet dat er helemaal niets crimineels gebeurt hoor, alleen dat het meestal last year's model is, een gift ..
en tja, dat dat zakgeld niet voldoende is voor velen ivm kinderen/speciale voedingsbehoeften ed, daarover zijn hele hoofdstukken geschreven .. het verbaasd me dan ook niets dat het bij asielzoekers hoofdzakelijk gaat om winkeldiefstallen, daarvan zal het merendeel om levensmiddelen gaan vermoed ik
Ik niet, het rapport is vrij helder. De procedures moeten korter.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ben wel benieuwd hoe SCH en nog een paar bekende fruitdruifjes het rapport gaan torpederen.
In de meeste gevallen gaat het om uitgeprocedeerden die niks meer te verliezen hebben.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:30 schreef rutger05 het volgende:
Ik begrijp niet waar zo'n criminele asielzoeker het lef vandaan haalt om misdrijven te gaan plegen in het land waar hij/zij asiel heeft aangevraagd.
Welke procedures precies?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik niet, het rapport is vrij helder. De procedures moeten korter.
Wat is volgens jou dan de kern? Dat mensen uit andere landen crimineler zijn dan Nederlanders ofzo???
Waarom niet? Het gaat inderdaad om twee verschillende groepen, dat is ook de reden dat er een vergelijking kan worden gemaakt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat een flutonderzoek. Hoe kun je die twee groepen nou met elkaar vergelijken als ze een totaal andere status in Nederland hebben?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat inderdaad om twee verschillende groepen, dat is ook de reden dat er een vergelijking kan worden gemaakt.
Ik dacht dat je misschien doelde op de juridische procedures die er zijn om de rechten van asielzoekers te waarborgen. Moet de overheid daar in gaan snijden?quote:
Yep. Dat is trouwens al gebeurd. Er moet veel sneller duidelijkheid komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je misschien doelde op de juridische procedures die er zijn om de rechten van asielzoekers te waarborgen. Moet de overheid daar in gaan snijden?
Ja, je kent de uitdrukking over appels en peren blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is er iets mis met mijn constatering?
Het is zowel voor Nederland als voor de asielzoekers wenselijk dat er snel duidelijkheid komt over de asielaanvraag. Het blijft echter wenselijk dat er nog eens na een aanvraag wordt gekeken, indien gewenst, als de aanvraag is afgewezen omwille van het waarborgen van de rechten van de asielzoeker. En ja, zo'n procedure kost tijd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep. Dat is trouwens al gebeurd. Er moet veel sneller duidelijkheid komen.
Tja, dan kan men beter stoppen met het maken van vergelijkingen tussen groepen. Blijkbaar kan die vergelijking wel worden gemaakt gezien het onderzoek en de uitkomsten daarvan. Dat sommigen van mening zijn dat die vergelijking niet mag worden gemaakt is een ander verhaal en doet aan de vergelijking en de uitkomst daarvan op zich niets af.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, je kent de uitdrukking over appels en peren blijkbaar niet.
ik moet ook de eerste extreem rechtse persoon zien tegen te komen die fatsoen heeftquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:12 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
de eerste geintegreerde marokkaan ook...
Nee, het is namelijk ook zeer voorspelbaar. Het onderdeel over de verschillende nationaliteiten is dan wel weer interessant. Dan is de 'waarom-vraag?' namelijk niet zo eenvoudig te beantwoorden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat inderdaad om twee verschillende groepen, dat is ook de reden dat er een vergelijking kan worden gemaakt.
De 'waarom vraag' is op zich interessant. Wat is daarop volgens jou het antwoord? Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat een asielzoeker zich gemiddeld gezien minder gauw zou schuldig maken aan een misdrijf.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, het is namelijk ook zeer voorspelbaar. Het onderdeel over de verschillende nationaliteiten is dan wel weer interessant. Dan is de 'waarom-vraag?' namelijk niet zo eenvoudig te beantwoorden.
quote:Drieluik Asielzoekers en criminaliteit gepubliceerd
Vrijdag 19 januari is op een persconferentie in Nieuwspoort een bijzonder drieluik gepresenteerd van onderzoeksrapporten die betrekking hebben op de relatie tussen asielzoekers en criminaliteit. Dat is lange tijd onderwerp geweest van een beladen discussie, zonder dat er goed en betrouwbaar cijfermateriaal voorhanden was over de feitelijke betrokkenheid van asielzoekers bij criminaliteit.
Met dit drieluik wordt daar een einde aan gemaakt. Het behelst drie deelstudies die zijn uitgevoerd door onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Risbo, Sociaal-wetenschappelijk instituut voor beleidsonderzoek, uit Rotterdam, de Rijksuniversiteit Groningen en de Universiteit van Amsterdam. In het eerste deel worden aan de hand van uniek cijfermateriaal de feitelijke aard en (relatieve) omvang van de betrokkenheid bij criminaliteit van drie categorieën asielzoekers in beeld gebracht. Het tweede deel gaat in op patronen en verklaringen en achtergronden en in het derde deel worden de levensverhalen opgetekend van 26 uitgeprocedeerde asielzoekers (‘illegalen’) met een strafblad.
http://www.politieenwetenschap.nlquote:'Asielmigratie en criminaliteit'
Jan de Boom, Godfried Engbersen en Arjen Leerkes (Erasmus Universiteit en RISBO, Rotterdam). Politiewetenschap 36a (Politie & Wetenschap, Apeldoorn / Elsevier Overheid Den Haag), 2006.
Abstract
Van de totale Nederlandse bevolking van 12 jaar en ouder wordt in 2004 anderhalf procent verdacht van een misdrijf. Asielmigranten met een verblijfsvergunning (3,4% verdacht) en in procedure (5,4% verdacht) worden aanzienlijk vaker verdacht van criminele activiteiten dan de gemiddelde Nederlander, maar zijn gemiddeld minder vaak verdacht van criminaliteit dan veel (traditionele) allochtone herkomstgroepen, zoals bijvoorbeeld Antillianen (7,5%), Marokkanen (6,1%), en Surinamers (5,0%). De criminaliteitsgraad van onrechtmatig verblijvende asielmigranten is met, naar schatting, 10 procent hoger dan bij veel allochtone herkomstgroepen (zie tabel 1).
Verder wordt vastgesteld dat criminaliteitspatronen onder asielmigranten overeenkomen met die onder de reguliere bevolking: mannen, jongeren en alleenstaanden komen veel vaker in aanraking met de politie dan vrouwen, ouderen en gehuwden/samenwonenden. Ook scoren etnische herkomstgroepen die hoog scoren onder de reguliere bevolking, ook hoog scoren bij asielmigranten (Noord-Afrikanen en Oost-Europeanen).
'Criminaliteitspatronen en criminele carrières van asielzoekers'
Althoff, Martina en Willem de Haan (Rijksuniversiteit Groningen). Politiewetenschap 36b (Politie & Wetenschap, Apeldoorn / Elsevier Overheid Den Haag), 2006.
Abstract
Naast het kwantitatieve onderzoek naar de drie categorieën asielmigranten, is een kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar criminaliteitspatronen en criminele carrières van asielzoekers. In totaal zijn 105 casus onder de loep genomen. De gevonden criminaliteitspatronen zijn voor een deel te verklaren uit persoongebonden factoren zoals onverwerkte trauma’s. Psychische problemen van asielzoekers treden vaak op in wisselwerking met institutionele factoren zoals de duur en het verloop van de toelatingsprocedure en de leefbaarheid en veiligheid van het asielzoekerscentrum en het toezicht dat op asielzoekers wordt uitgeoefend.
Asielzoekerscentra kunnen gelegenheid bieden tot het afzetten van illegale goederen en diensten op meer georganiseerde wijze. Bovendien kan verblijf op een asielzoekerscentrum ook als dekmantel dienen voor criminele activiteiten. Gebleken is echter dat asielzoekers die betrokken zijn bij zware en/of georganiseerde criminaliteit meestal niet (meer) op een asielzoekerscentrum verblijven en vaak samenwerken met landgenoten of personen met dezelfde etnische of culturele achtergrond die deel uitmaken van criminele groepen of netwerken. Het gaat hierbij vaak om ex-asielzoekers waarvan een deel zich als vergunninghouder heeft gevestigd. Een ander deel heeft al een ongewenstverklaring gekregen maar is nog in afwachting van de uitslag van een bezwaarprocedure of kan niet worden uitgezet omdat terugsturen naar het land van herkomst niet verantwoord is.
Bij asielzoekers die bij vormen van georganiseerde criminaliteit betrokken zijn geraakt, lijkt soms sprake van ‘criminele emigratie’. Het verblijf in Nederland wordt dan als tijdelijk beschouwd en als een investering in de toekomst in het land van herkomst. In dergelijke gevallen wordt het criminaliteitspatroon verklaard door de wisselwerking tussen enerzijds de mogelijkheden van de asielprocedure en de centrale opvang en anderzijds de bestaande illegale gelegenheidsstructuren die asielzoekers in staat stellen om betrokken te raken bij vormen van georganiseerde criminaliteit.
'Ik probeer alleen maar mijn leven te leven. Uitgeprocedeerde asielzoekers en criminaliteit'
Arjen Leerkes (RISBO, Rotterdam en Universiteit van Amsterdam). Politiewetenschap 36c, (Politie & Wetenschap, Apeldoorn / Elsevier Overheid Den Haag), 2006.
Abstract
Er is tevens een kwalitatief onderzoek verricht onder 26 afgewezen asielzoekers met een strafblad die vastzaten in de Vreemdelingenbewaring van de Penitentiaire Inrichting Tilburg. Uit dit onderzoek komen drie belangrijke vormen van criminaliteit naar voren:
1 Verblijfscriminaliteit; delicten die erop gericht zijn om in Nederland of een ander westers land te verblijven. Deze vorm van criminaliteit vindt meestal plaats aan de landsgrenzen, en kan zowel gericht zijn op binnenkomst als op vertrek. Voorbeelden zijn: Nederland in- of uitreizen met een vals reisdocument; reizen met een reisdocument van een ander (geleend, gestolen, gekocht); zich niet kunnen legitimeren of tonen van een vals identiteitsdocument in Nederland (legitimatieplicht).
2 Bestaanscriminaliteit; delicten die migranten in staat stellen om inkomsten te verwerven waardoor zij in Nederland kunnen leven en waardoor zij in staat zijn om te voldoen aan vaak familiale verplichtingen. Voorbeelden zijn: werken met valse of andermans papieren; diefstal (meestal winkeldiefstal of fietsdiefstal); drugshandel (meestal straatventer of drugsrunner) en heling of wederverkoop van gestolen goederen.
3 Verslavingsregelateerde criminaliteit; allerlei vormen van criminaliteit die voortvloeien uit verslaving. Meestal gaat het om vermogensdelicten.
De aangetroffen criminaliteit is voor een deel te verklaren uit de beperkte verblijf- en bestaansmogelijkheden van de afgewezen asielzoekers. Gedurende het verblijf in Nederland nemen deze mogelijkheden meestal af en soms (tijdelijk) toe, bijvoorbeeld door heropname in de asielprocedure, het vinden van informeel werk of het aangaan van een relatie. Een positieverslechtering gaat meestal gepaard met een grotere waarschijnlijkheid van betrokkenheid bij criminaliteit. Er zijn bovendien aanwijzingen dat de meeste afgewezen asielzoekers pas in Nederland politiecontacten hebben gekregen wegens criminaliteit.
'Asiel en criminaliteit. Samenvattende beschouwing en enkele beleidsuggesties'
Godfried Engbersen en Willem de Haan. (Politie & Wetenschap, Apeldoorn / Elsevier Overheid Den Haag), 2006.
Abstract
De gezamenlijk slotbeschouwing mondt uit in een aantal beleisimplicaties
Asielprocedure
De resultaten van het onderzoek ondersteunen de noodzaak tot een snelle beslisprocedure. Langdurig verblijf in de opvang bevordert criminaliteit. Een snelle en tegelijkertijd zorgvuldige beslisprocedure voorkomt een onnodig lang verblijf in de asielopvang en kan wellicht voorkomen dat asielmigranten er alles aan zullen doen om uitzetting te voorkomen. Ook is het wenselijk om de zelfredzaamheid van asielzoekers te versterken. Het is aan te bevelen aan de volgende voorwaarden extra aandacht te besteden: voldoende leefgeld en materiële voorzieningen, veiligheid en geborgenheid (vertrouwenspersonen), leefbaarheid (kort verblijf in opvang, privacy en mogelijkheden tot opvoeding van kinderen), opleiding en werk.
Asiel en Integratie
Asielzoekers met een verblijfsvergunning worden vaker van een delict verdacht dan de reguliere Nederlandse bevolking. Dit duidt op problemen bij de overgang van asiel naar daadwerkelijke participatie in de Nederlandse samenleving. Veel asielzoekers kunnen hun talenten en expertise amper inzetten. Zij brengen veel tijd door met niets doen en hebben zodoende veel van hun aantrekkelijkheid voor werkgevers verloren op het moment dat zij de arbeidsmarkt kunnen betreden. Het is aan te bevelen de mogelijkheden van asielzoekers in procedure om te werken uit te breiden.
Terugkeer en uitzetting
De betrokkenheid bij criminaliteit van asielmigranten neemt toe als men geen verblijfsrecht heeft. Dit is een argument ten faveure van een effectief terugkeerbeleid. Het ontbreekt nu aan inzicht in de omvangrijke groep asielmigranten die ‘administratief’ zijn ‘verwijderd’ maar waarvan onduidelijk is of zij het land hebben verlaten.
Ach als je om je heen kijkt naar die marokkanen. Is toch triest?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idd, ze zijn allemaal geassimileerd(t) of iets dergelijks.![]()
Kan het mis hebben maar er vragen toch ook een hoop dubieuze gevallen hier asiel aan? Mensen die geen schijn van kans hebben om binnen te komen maar het wel proberen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:54 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De 'waarom vraag' is op zich interessant. Wat is daarop volgens jou het antwoord? Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat een asielzoeker zich gemiddeld gezien minder gauw zou schuldig maken aan een misdrijf.
Als ze uitgeprocedeerd zijn en niets meer te verliezen hebben maakt het natuurlijk niet minder erg.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:35 schreef SCH het volgende:
[..]
In de meeste gevallen gaat het om uitgeprocedeerden die niks meer te verliezen hebben.
Asielprocedure stopzetten en uitzetten naar mjin mening.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Als ze uitgeprocedeerd zijn en niets meer te verliezen hebben maakt het natuurlijk niet minder erg.
Ik ben het met je eens dat de procedure veel korter moet, maar vergeet niet dat vele maar door en door blijven procederen tegen beter weten in.
Als ze dan ook nog eens op het verkeerde pad gaan, tjaa wat moeten we er dan mee?
Ik denk eerder dat Marokkanen te maken hebben met 'klein crimineel gedrag' (onrust stoken, vechtpartijen,quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
de basisdingen wel ja .. maar niet iedereen kan eten wat de pot schaft .. je zal maar een voedselallergie hebben oid ..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:30 schreef rutger05 het volgende:
Krijgen deze asielzoekers dan niet te eten? Wat zijn die speciale voedingsbehoeften?
ik zou het niet zo zwart/wit willen stellen, zeker bij die kleine winkeldiefstallen ed zou ik toch zeker kijken naar de omstandigheden ..quote:Ik begrijp niet waar zo'n criminele asielzoeker het lef vandaan haalt om misdrijven te gaan plegen in het land waar hij/zij asiel heeft aangevraagd.[
Nogmaals na een veroordeling voor een misdrijf hoort de asielprocedure van de criminele asielzoeker te worden stopgezet en moet worden overgegaan tot uitzetting. Niet meer dan normaal en raar dat al niet zo wordt gehandeld.
Nu keur jij winkeldiefstallen van die buitenlanders goed. What's next? Verkrachting, moord?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:00 schreef moussie het volgende:
ik zou het niet zo zwart/wit willen stellen, zeker bij die kleine winkeldiefstallen ed zou ik toch zeker kijken naar de omstandigheden ..
Ik denk dat de meeste daders, van welke origine dan ook, ook slachtoffer (kunnen) zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:09 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Nu keur jij winkeldiefstallen van die buitenlanders goed. What's next? Verkrachting, moord?
Het is weer duidelijk, de linkse mens ziet de dader als onschuldig slachtoffer van de maatschappij. Het is de maatschappij die zwaar moet boeten voor het leed dat de dader is aangedaan.
Gatverdamme ......
Opvoeding, hard werken, normatief waardenpatroon, karakter, wilskracht .....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom steel jij niet? En waarom een ander wel?
ah, dus als ze jouw huis onder je reet vandaan schieten, 2 van je kinderen zijn dood maar je vrouw en baby zijn bij je, je komt na een lange zwerftocht via vluchtelingenkampen in Nederland terecht met niet meer dan de kleren aan je lijf moet je volgens jou blij zijn dat je nog leeft en voor de rest rustig in dat hectische hok gaan zitten en duimen draaien .. ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:24 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Opvoeding, hard werken, normatief waardenpatroon, karakter, wilskracht .....
Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:51 schreef moussie het volgende:
ah, dus als ze jouw huis onder je reet vandaan schieten, 2 van je kinderen zijn dood maar je vrouw en baby zijn bij je, je komt na een lange zwerftocht via vluchtelingenkampen in Nederland terecht met niet meer dan de kleren aan je lijf moet je volgens jou blij zijn dat je nog leeft en voor de rest rustig in dat hectische hok gaan zitten en duimen draaien .. ?
Zelden zo'n bullshit huilverhaal gehoord.quote:je zou niet proberen van dat hok een beetje een thuis te maken voor je vrouw en kind, je zou niet proberen je vrouw die op instorten staat wat op te fleuren met een klein cadeau'tje .. en nee, die dingen zijn niet te betalen van dat zakgeld .. ?
dus dan zouden jou normen en waarden je gebieden om apathisch in de hoek te blijven zitten en toe te kijken hoe je vrouw langzaam aan gek wordt, en dat terwijl je weet dat als je haar dat ene dingetje zou kunnen geven dat de brug zou kunnen slaan om haar uit haar lethargie te halen ?
Dat kan dus niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:24 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dat komt omdat rechtse huilies het onderscheid tussen 'allochtonen','asielzoekers' en 'niet-nederlanders' niet zo goed kunnen maken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:42 schreef sigme het volgende:
Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.
Héél raar tussenzinnetje. Het aantal asielzoekers uit die landen is 0. Nul.
de UNHCR een criminele organisatie .. ah zoquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Hoe komt zo'n vrouw naar Nederland? Lopend? Hoe komt ze over de diverse grenzen?
Zonder geld en (criminele) organisaties kom je nergens.
De door jouw geschetste trieste gevallen komen 100 meter ver, dan worden ze door de eigen bevolking beroofd en verkracht en/of vermoord.
Om Nederland te bereiken heb je criminele vrienden en organisaties nodig, of je moet natuurlijk zelf crimineel zijn. Dit verklaard natuurlijk ook het onderwerp van dit topic.
juist omdat ik zelf wel in zo'n situatie heb gezeten, hals over kop mijn huis uit moeten vluchten met me kinderen voor een stel wapperende handjes, weet ik hoe belangrijk dat kleinigheidje kan zijn dat je je kind geeft om te troosten .. voor diegene die het geeft evenzeer als voor diegene die het krijgt !!quote:Zelden zo'n bullshit huilverhaal gehoord.
Zelf zeker nooit problemen gehad?
Ik kan je verzekeren dat je dan niet aan cadeautjes denkt![]()
Leg mij dan eens uit waarom er grenzen zijn ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:53 schreef starman2 het volgende:
wat maakt het uit ,
de wereld is toch van iedereen , we zijn allemaal gecreerd door god
niemand kan een stuk land eisen , wat vind je daarvan
Moet voor een moslim toch eigenlijk gemakkelijk te onthouden zijn:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een voltooid deelwoord, de tijd doet niet terzake. Stam van 'assimileren' eindigt op een r, die zit niet in heT kofschip maar in De bromvliegzwaan. Dus een d op 't end.
Mijn Puur Hollandse vrienden die alle ingredienten hebben genoten die jij opnoemt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:24 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Als een asielzoeker voedselallergie heeft dan wordt daar gewoon rekening mee gehouden. Hoogstwaarschijnlijk wordt met het eten ook rekening gehouden met asielzoekers die om religieuze redenen bepaalde etenswaren niet mogen eten of die vegetariër zijn. Alles wat ze nodig hebben eten, onderdak en kleding krijgen ze. Er is voor hen geen enkele noodzaak om uit stelen te gaan, ook niet als ik die erbarmelijke omstandigheden waarin sommigen hebben geleefd erbij betrek. Asielzoekers krijgen verder een toelage om naar eigen inzicht te besteden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:00 schreef moussie het volgende:
[..]
de basisdingen wel ja .. maar niet iedereen kan eten wat de pot schaft .. je zal maar een voedselallergie hebben oid ..
daarnaast, je wil ook wel eens een zakje chips of een cola, je kinderen een snoepje of whatever
[..]
ik zou het niet zo zwart/wit willen stellen, zeker bij die kleine winkeldiefstallen ed zou ik toch zeker kijken naar de omstandigheden ..
je moet niet uit het oog verliezen waar die mensen vandaan komen, uit welke vaak erbarmelijke omstandigheden, zeker als ze uit oorlogsgebieden komen. Zelf iets kunnen doen om je omstandigheden of die van je gezin te verbeteren zijn in die situaties een belangrijk gedeelte van het genezingsproces en daarvoor wordt dus nu de mogelijkheid niet/amper geboden
Verklaar je nader.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:54 schreef Ivatje het volgende:
Ik weet als geen ander dat veel asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders!!![]()
Onjuist, veel mensen hebben baat bij deze asielzoekers. Het levert werk op bij justitie en in de asielindustrie.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:32 schreef rutger05 het volgende:
Nogmaals van asielzoekers die misdrijven begaan moet na veroordeling de asielprocedure worden stopgezet en vervolgens moeten deze asielzoekers worden uitgezet. Het is vreemd en een schande dat de asielprocedure gewoon verder doorlopen kan worden door criminele asielzoekers. Niemand in Nederland is gebaat om een stel criminelen een status te geven.
pff .. vertel dat even aan de Somaliër met glutenallergie die wij met z'n allen hebben geholpen om het te redden tot zijn aanvraag eindelijk rond is .. niet dusquote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als een asielzoeker voedselallergie heeft dan wordt daar gewoon rekening mee gehouden.
idd .. er wordt rekenng gehouden met de behoefte van een groep .. niet met de behoefte van een individuquote:Hoogstwaarschijnlijk wordt met het eten ook rekening gehouden met asielzoekers die om religieuze redenen bepaalde etenswaren niet mogen eten of die vegetariër zijn. Alles wat ze nodig hebben eten, onderdak en kleding krijgen ze.
die noodzaak is er juist wel, en de criminaliteit ontstaat uit het feit dat je niets mag doen om zelf wat centen te verdienen .. je wil je vrouw/man/kind graag dat cadeau geven om hun een beetje op te fleuren in die grote berg van ellende, iedereen die dat in twijfel trekt heeft mi nooit ellende gekend .. maar wat je krijgt aan zakcent kan dat niet betalen en voor de rest zijn je handen gebondenquote:Er is voor hen geen enkele noodzaak om uit stelen te gaan, ook niet als ik die erbarmelijke omstandigheden waarin sommigen hebben geleefd erbij betrek. Asielzoekers krijgen verder een toelage om naar eigen inzicht te besteden.
dit is een grap .. ? hoeveel 1000 gezichten waren het ook alweer die na al die jaren nog steeds geen idee hebben over hun status ?quote:Als asielzoekers een status hebben gekregen dan krijgen zij een huis toegewezen, vaak met voorrang, en kunnen zij een lening krijgen bij de gemeentelijke kredietbank om hun huis in te richten. Aan alle kanten worden ze geholpen door zowel de overheid als door vrijwilligers.
als je kind zit te huilen van de honger pak je de melk uit de koelkast en vraag je de volgende ochtend om begrip .. als je ook maar een beetje humaan bent begrijp je waarom dat is gebeurdquote:Als ik uit nood zou moeten worden opgevangen bij een ander in huis, dan ga ik deze mensen niet bestelen die zo goed zijn om mij in hun huis op te vangen.
Als een asielzoeker met een medische verklaring kan aantonen dat hij/ zij een bepaald dieet moet volgen, dan wordt daar rekening mee gehouden. Als jij anders hebt ervaren dan moet je een klacht indienen en/ of naar de pers stappen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:53 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. vertel dat even aan de Somaliër met glutenallergie die wij met z'n allen hebben geholpen om het te redden tot zijn aanvraag eindelijk rond is .. niet dus
[..]
idd .. er wordt rekenng gehouden met de behoefte van een groep .. niet met de behoefte van een individu
[..]
die noodzaak is er juist wel, en de criminaliteit ontstaat uit het feit dat je niets mag doen om zelf wat centen te verdienen .. je wil je vrouw/man/kind graag dat cadeau geven om hun een beetje op te fleuren in die grote berg van ellende, iedereen die dat in twijfel trekt heeft mi nooit ellende gekend .. maar wat je krijgt aan zakcent kan dat niet betalen en voor de rest zijn je handen gebonden
[..]
dit is een grap .. ? hoeveel 1000 gezichten waren het ook alweer die na al die jaren nog steeds geen idee hebben over hun status ?
[..]
als je kind zit te huilen van de honger pak je de melk uit de koelkast en vraag je de volgende ochtend om begrip .. als je ook maar een beetje humaan bent begrijp je waarom dat is gebeurd
ooh wacht .. ikke begrijp .. jullie zouden jullie vrouwen en kinderen gewoon laten stikken .. regels zijn regels
Vertelquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:54 schreef Ivatje het volgende:
Ik weet als geen ander dat veel asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders!!![]()
Daarnaast staan er nog andere oorzaken in het artikel in de OP. Waarom worden die genegeerd?quote:Op zondag 21 januari 2007 13:05 schreef Mwanatabu het volgende:
De asielzoekers zijn tegenover de doorsneebevolking gezet? Het merendeel van de asielzoekers is namelijk mannelijk en tussen de 16 en 40 jaar oud. Wat dus juist de hoogste risicogroep is om tot crimineel gedrag te vervallen.
Is dus niet helemaal eerlijk dit onderzoek.
mwah, maar voor je zo'n medische verklaring hebt ben je hoe dan ook al een paar maanden verder ..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als een asielzoeker met een medische verklaring kan aantonen dat hij/ zij een bepaald dieet moet volgen, dan wordt daar rekening mee gehouden. Als jij anders hebt ervaren dan moet je een klacht indienen en/ of naar de pers stappen.
de basisdingen worden verstrekt .. van die 35¤ moet je er zelf maar bijkopen om tot gerechten te komen die bij je passenquote:Er wordt inderdaad rekening gehouden met groepen.
nadat ze hun status hebben, juist ja, maar vanf dat moment zijn het geen asielzoekers meer, niet waar .. dus niet relevant in deze contextquote:Nee, dat is geen grap. Asielzoekers met een status krijgen vaak van de gemeentelijke kredietbank een lening als zij een status hebben gekregen om hun huis in te richten.
tja, da's idd een dilemma .. neem bvb een land als Somalië, de een wordt wel terug gestuurd omdat het veilig zou zijn en de ander mag blijvenquote:Dat er veel asielzoekers gebruik maken van alle tot hun beschikking staande procedures op kosten van de staat als zij afgewezen zijn als vluchteling en daardoor langer in Nederland blijven is niet de schuld van de overheid. Natuurlijk kan ook gelijk worden overgegaan tot uitzetting na afwijzing, maar ik denk jij met mij van mening kan zijn dat een dergelijke procedure niet wenselijk is.
uhm, een radio om wat muziek te luisteren in die heksenketel die asielzoekerscentrum heet, wat snoep voor je kind, wat scheermesjes om een beetje fatsoenlijk uit te blijven zien, een 1ste-handse onderbroek en BH voor je vrouw .. kruimeldiefstal geboren uit noodzaak .. je kan natuurlijk ook de scheermesjes betalen en de bloemkolen onder je trui stoppen ?quote:Wat een vergelijking. Het gaat niet om stelen van eten omdat zij honger hebben. Het gaat om bijvoorbeeld het stelen van elektronica, snoep, scheermesjes etc. Anders vraag je even aan de winkeliers die met deze diefstallen te maken hebben welke goederen worden gestolen of woon je een aantal zaken bij de politierechter bij. Heb ik ook gedaan. Er werd een asielzoeker voor tweede of derde keer veroordeeld voor winkeldiefstal, deze keer voor het stelen van lingerie in het gezelschap van zijn moeder.
nee, ik kijk naar de oorzaak van de misdaad, de achtergrond van diegene die hem heeft begaan en kan van daaruit soms begrip opbrengen .. zoals ook al door de betrokken ambtenarij gesteld wordt, veel van dit soort diefstal zou voorkomen kunnen worden als de mogelijkheid bestond om het te verdienenquote:En nee, als mensen mij in geval van nood opvangen in hun huis, dan beloon ik niet hun goedheid door hun spullen te stelen. Jij probeert diefstal, en ja dat is een misdrijf, goed te praten met allerlei zwakke argumenten. Jij wil misdadigers beschermen.
mwah, ik vind het zomaar over een kam scheren van alle asielzoekers die met politie in aanraking zijn gekomen dan ook harteloos .. komt dat gedeeltelijk voort uit de misvatting dat het verblijf in een asielzoekerscentrum een soort van luiklekkerland is oid ?quote:Waar haal je het vandaan om mij, ik val waarschijnlijk volgens jou onder 'jullie', te beschuldigen van harteloosheid. Ik stel enkel dat de asielprocedure van veroordeelde criminele asielzoekers moet worden stopgezet. Het gaat om rechtvaardigheid en dat criminelen in Nederland geen nieuw thuis hoeft worden geboden.
Door mij niet. Ik concentreerde mij in eerste instantie al op de foute kant van deze statistiek. Daarmee kun je dit hele onderzoek al van tafel vegen.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daarnaast staan er nog andere oorzaken in het artikel in de OP. Waarom worden die genegeerd?
Nee, niet door jou, inderdaad.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Door mij niet. Ik concentreerde mij in eerste instantie al op de foute kant van deze statistiek. Daarmee kun je dit hele onderzoek al van tafel vegen.
Al die asielzoekers die de USSR in probeerden te komen destijds?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het gedaan zijn met dat softe rechtse beleid je moet ze gewoon in gulags zetten net als stalin deed![]()
het werkte goed in iedergeval er wilden meer mensen uit dan inquote:Op maandag 22 januari 2007 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Al die asielzoekers die de USSR in probeerden te komen destijds?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |