Daar zou ik nog het volgende aan willen toevoegen:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Schandalig zou dit zijn, iemand die openlijk sympathiseerde met terroristen. Weer koren op de molen van Peter Siebelts spekkoektheorie.
Moeten we vooral voorkomen, een bekwaam iemand die kritisch staat ten opzichte van staatsmacht. Kom nou zeg. Daar is de volksvertegenwoordiging niet voor. Die moet juist de macht van de overheid verdedigen tegen kritiek!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Schandalig zou dit zijn, iemand die openlijk sympathiseerde met terroristen. Weer koren op de molen van Peter Siebelts spekkoektheorie.
Idd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:46 schreef knowall het volgende:
Bagger. Slotje.
Je mag best kritisch staan tov staatsmacht, maar de Rote Armee Fraktion is toch echt wel andere (spek)koek.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Moeten we vooral voorkomen, een bekwaam iemand die kritisch staat ten opzichte van staatsmacht. Kom nou zeg. Daar is de volksvertegenwoordiging niet voor. Die moet juist de macht van de overheid verdedigen tegen kritiek!
De RAF was ook kritisch ja. En een beetje kritischer benadering mag wel: iemand die met de RAF sympathiseert is geen terrorist.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je mag best kritisch staan tov staatsmacht, maar de Rote Armee Fraktion is toch echt wel andere (spek)koek.
QEDquote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
De RAF was ook kritisch ja. En een beetje kritischer benadering mag wel: iemand die met de RAF sympathiseert is geen terrorist.
Enkele moorden, geloof ik, terreur. Geen frisse ploeg.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Monidique, sigme, als vliegen op de stroop komen de linksen van Fok! hun extremistische helden weer verdedigen. Hebben jullie enig idee wat de RAF heeft aangericht?
Lees nou goed: ik vind het prima dat zij advocaat is, maar senator voor GL is wat anders.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het juist goed dat vrijwel bij voorbaat schuldige en door de samenleving uitgekotste verdachten worden verdedigd. Op deze manier test je de rechtstaat en maak je deze sterker en wordt staat de burger sterker tegen eventuele tirannie van de staat.
Nee, helemaal niet. De RAF is een beweging die walgelijke dingen heeft gedaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
QED
Ach, bankdirecteuren een kopje kleiner maken mag wel hè, dat zijn toch maar rechtse untermenschen.
Welke ideologie? Ze is advocaat van een terrorist, geen terrorist.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Zou dan wel eerlijk zijn om tegen haar eenzelfde hetze als tegen Wilders te beginnen.
De achterliggende ideologie is net zo verwerpelijk.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef Ringo het volgende:
Hé, salonliberaal, mevrouw Böhler heeft RAF-leden van juridische verdediging voorzien, niet met hen gesympathiseerd. Je gaat ook niet van Moskovicz zeggen dat-ie de decembermoorden wel oké vindt.
http://krant.telegraaf.nl(...)kk.strafpleiter.htmlquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef Ringo het volgende:
Hé, salonliberaal, mevrouw Böhler heeft RAF-leden van juridische verdediging voorzien, niet met hen gesympathiseerd. Je gaat ook niet van Moskovicz zeggen dat-ie de decembermoorden wel oké vindt.
Zoals in dat artikel staat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
http://krant.telegraaf.nl(...)kk.strafpleiter.html
quote:Zo las Britta Böhler al op jeugdige leeftijd de publicaties van Ulrike Meinhoff van de Rote Armee Fraktion (RAF), de terroriste die met bloedige aanslagen het wereldnieuws haalde. "Meinhoff was buitengewoon intelligent, schreef als journaliste schitterende essays", zo zei Böhler twee jaar geleden in een interview met deze krant. "Ze zag geen andere weg meer dan die van het geweld. Zoiets intrigeert me. Maar mijn belangstelling stopte toen haar bommen ontploften."
Denk niet dat jouw mening van erg veel invloed hierop zal zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:01 schreef JohnDope het volgende:
Pffff we geven gewoon aan 1 of andere blonde duitse snol de nederlandse nationaliteit! Ik vind het een schande; pek en veren had dat blondje moeten krijgen.
Dat we geen extern Volk meer in nederland willen hebben, dat geldt helemaal voor Moffen!
Zij denkt natuurlijk dat ze met haar arrogante blanke smoelwerk wel geaccepteerd gaat worden hier in Holland. Mooi niet dus!
Duits = Duits;
Je mag niet geïnteresseerd zijn in extremistische groeperingen? Dat maakt terreur tegengaan wel erg lastig.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Op de ideologie alleen al van RAF valt genoeg op te merken, die was al extremistisch genoeg zonder dat daar dommen bij ontploften.
Blijkbaar is Wilders al een brug te ver voor jullie, dus deze opmerking had je achterwege kunnen laten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je mag niet geïnteresseerd zijn in extremistische groeperingen? Dat maakt terreur tegengaan wel erg lastig.
Je hebt het hier over de jaren 70 toen was mevrouw een tiener. Dan is het niet raar om geïntrigeerd te zijn door extreme denkbeelden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Op de ideologie alleen al van RAF valt genoeg op te merken, die was al extremistisch genoeg zonder dat daar dommen bij ontploften.
Kom je nou nog met onderbouwing van de sympathie? Of blijft het bij weinig geRAFfineerde verdachtmakingen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Blijkbaar is Wilders al een brug te ver voor jullie, dus deze opmerking had je achterwege kunnen laten.
Arrogant én dom, je ziet ze steeds vakerquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Blijkbaar is Wilders al een brug te ver voor jullie, dus deze opmerking had je achterwege kunnen laten.
de bekende jeugdzonde?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt het hier over de jaren 70 toen was mevrouw een tiener. Dan is het niet raar om geïntrigeerd te zijn door extreme denkbeelden.
Dat links op hun achterste benen staat bij alle gedachtegoed rechts van Rutte, maar hun hand niet omdraaien voor veel extremer gedachtegoed ter linkerzijde.quote:
Als het lezen van journalistieke essays als zonde aangemerkt kan worden (vind ik al vergezocht) dan misschien wel.quote:
Heeft mevrouw Böhler veel extremer gedachtegoed?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat links op hun achterste benen staat bij alle gedachtegoed rechts van Rutte, maar hun hand niet omdraaien voor veel extremer gedachtegoed ter linkerzijde.
jaquote:
Is het een jeugdzonde als je door essays in kranten geïntrigeerd wordt?quote:
Volgens pantalon-kuch blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het een jeugdzonde als je door essays in kranten geïntrigeerd wordt?
Ze woont hier al 16 jaar hoorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:
Die britta is in haar eigenland zo erg uitgekotst (niet alleen vanwege haar politiekeloopbaan, maar ook omdat zij gewoon een ordinaire snol is, die het 'snolzijn' misbruikt om hoger op te komen), dat ze maar wanhopig hier in Holland van voor af aan gaat beginnen.
Kan je dit nog onderbouwen of zit dat er niet in?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja. Wat een ongewassen kraakpandsnol, die terecht in haar eigen land is uitgekotst.
Nou snap ik waar jij je diepzinnige analyses vandaan haalt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
http://krant.telegraaf.nl(...)kk.strafpleiter.html
Zelfs de Telegraaf is nog stukken beschaafder en diepgaander dan die jongeman.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou snap ik waar jij je diepzinnige analyses vandaan haalt.
Weergaloos onderbouwde argumenten weer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja. Wat een ongewassen kraakpandsnol, die terecht in haar eigen land is uitgekotst.
He, de Telegraaf schrijft onomwonden dat Meinhoff bij de RAF hoort.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou snap ik waar jij je diepzinnige analyses vandaan haalt.
Het is ook een heel net, maar tevens nietszeggend, want ontstellend oppervlakkig artikel. Zoals we van de Telegraaf gewend zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs de Telegraaf is nog stukken beschaafder en diepgaander dan die jongeman.
www.ligarechtenvandemens.nl/documents/Bohler3.pdfquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan je dit nog onderbouwen of zit dat er niet in?
Straks ga je Coornhert nog van radicalisme beschuldigen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
www.ligarechtenvandemens.nl/documents/Bohler3.pdf
Het staat notabene in linkse bronnen.
Er staat niet in dat ze in eigen land is uitgekotst (maar daar zal ik vast overheen gelezen hebben dus als je het even aan zou willen wijzenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
www.ligarechtenvandemens.nl/documents/Bohler3.pdf
Het staat notabene in linkse bronnen.
Die Britta ziet er anders altijd extreem uitgedost uit. Dat is helemaal niet nodig in een mannenwereld, tenzij je mannelijke hormonen wilt manipuleren om hoger op te komen of andere doelen wilt bereiken, waarvoor mannen gepaaid moeten worden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:10 schreef du_ke het volgende:
Kan er ook niets in vinden over het zijn van een ongewassen kraakpandsnol. Wel staat erin dat ze krakers heeft verdedigd daar lijkt me in principe weinig snolligs of ongewassen aan.
Denk dat ze allang gevolgd wordtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef Pracissor het volgende:
Gewoon laten schaduwen door de AIVD.
Dat gebeurt al.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef Pracissor het volgende:
Gewoon laten schaduwen door de AIVD.
Gelijk heeft hij. Net wat ik al zei, ik zie liever hele volksstammen hier in Holland herenigd worden, dan dat er 1 blanke duitser de nederlandse nationaliteit krijgt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Oh ze heeft Koerden verdedigd als advocate dus onze huisturk is tegen. Hoe heerlijk voorspelbaar.
Oh, daar hebben we onze extreem-linkse bomenknuffelaar weer. Een erkende terroriste en haar advocate worden bekritiseerd en hij is er als de scharrelkippen bij om ze te verdedigen. Als je het over voorspelbaar hebt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Oh ze heeft Koerden verdedigd als advocate dus onze huisturk is tegen. Hoe heerlijk voorspelbaar.
Het is natuurlijk tamelijk onnozel om een terrorist en de advocaat van de terrorist ideologisch op één lijn te stellen. Gevaarlijk zelfs.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Oh, daar hebben we onze extreem-linkse bomenknuffelaar weer. Een erkende terroriste en haar advocate worden bekritiseerd en hij is er als de scharrelkippen bij om ze te verdedigen. Als je het over voorspelbaar hebt.
Hé? Wie bent u nou weer?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:58 schreef SCH het volgende:
Britta
Nu ga ik zeker GroenLinks stemmen bij de Staten. Geweldige vrouw, ben groot fan van haar en denk dat ze het politiek ook goed zal doen.
Bij Moskovic hoeft dat ook niet, bij Bohler wel. Het hangt van de persoon en zijn/haar achtergrond af.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk tamelijk onnozel om een terrorist en de advocaat van de terrorist ideologisch op één lijn te stellen. Gevaarlijk zelfs.
Welke erkende terroriste heb je het over?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Oh, daar hebben we onze extreem-linkse bomenknuffelaar weer. Een erkende terroriste en haar advocate worden bekritiseerd en hij is er als de scharrelkippen bij om ze te verdedigen. Als je het over voorspelbaar hebt.
want Bouterse is minder erg ofzo?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Bij Moskovic hoeft dat ook niet, bij Bohler wel. Het hangt van de persoon en zijn/haar achtergrond af.
Nee. Moskovic is slechts publiciteitsgeil en geen politiek advocaat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
want Bouterse is minder erg ofzo?
Ofwel wat zijn je maatstaven?
Die koerdische van wie was bewezen dat ze wel moorden had gepleegd met terroristische motieven, maar omdat ze niet in NL waren gepleegd kon de rechtbank er zogenaamd niets mee. En uitzetten naar Turkije was geen optie, want de kans bestond dat Turkije marteling zou toepassen. En wat doe je dus? Juist, vrijlatenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke erkende terroriste heb je het over?
Van mij mag iedere terrorist een openbare executie krijgen. De advocaat van de duivel mag dat dus ook.quote:En waarom zou je een advocaat aanrekenen wat degene die ze verdedigd heeft gedaan? Mag een van terrorisme verdachte persoon naar jouw idee eigenlijk geen advocaat krijgen?
Van mij mag er een verbod op uitleveren naar elk land waar marteling of de doodstraf dreigt. Maar die koerdische had blijkbaar een betere advocaat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Die koerdische van wie was bewezen dat ze wel moorden had gepleegd met terroristische motieven, maar omdat ze niet in NL waren gepleegd kon de rechtbank er zogenaamd niets mee. En uitzetten naar Turkije was geen optie, want de kans bestond dat Turkije marteling zou toepassen. En wat doe je dus? Juist, vrijlaten![]()
Maar als Amerika een puber wil laten uitleveren dan is het opeens geen probleem.
[..]
Tja dan kan jij je afvragen of je wel in onze Nederlandsche rechtstaat pastquote:Van mij mag iedere terrorist een openbare executie krijgen. De advocaat van de duivel mag dat dus ook.
Het is mij niet onbekend dat extreem-linkse groepjes als GL en sommige van hun aanhangers nogal nat in de broek worden van terroristische daden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van mij mag er een verbod op uitleveren naar elk land waar marteling of de doodstraf dreigt. Maar die koerdische had blijkbaar een betere advocaat.
Vrijheid van meningsuiting. Net zoals de helft van de bevolking vindt dat de doodstraf terug mag.quote:[..]
Tja dan kan jij je afvragen of je wel in onze Nederlandsche rechtstaat past.
Of ze moet tegen een verdwaalde kogel aanlopen, maar die kans is wel zeer klein.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Er is vast nog wel een cel voor haar vrij ergens. Anders verzinnen we gewoon wat om deze heks op te sluiten.
Tja als dit het niveau is waar je zin in hebt vanmiddag wens ik je veel plezierquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is mij niet onbekend dat extreem-linkse groepjes als GL en sommige van hun aanhangers nogal nat in de broek worden van terroristische daden.
[..]
Vrijheid van meningsuiting. Net zoals de helft van de bevolking vindt dat de doodstraf terug mag.
Tja ze hielp bij de verdediging van van der G. Dan ben je natuurlijk voor eeuwig verdoemd onder de Pimmisten. En nog paar koerden erbij en je hebt de haat van KB te pakken. Het is allemaal niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef SCH het volgende:
Maar het is toch niet serieus dat een advocaat door sommigen wordt vereenzelvigd met degene die hij of zij verdedigt? Dat komt me wel erg bekrompen voor.
En die heeft Britta niet???quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Vrijheid van meningsuiting. Net zoals de helft van de bevolking vindt dat de doodstraf terug mag.
Zij is dan ook een politiek gekleurde advocaat. En die kleur is duidelijk links-extremistisch.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef SCH het volgende:
Maar het is toch niet serieus dat een advocaat door sommigen wordt vereenzelvigd met degene die hij of zij verdedigt? Dat komt me wel erg bekrompen voor.
Naar zijn idee heeft ze zelfs niet de vrijheid van het uitoefenen van haar beroepquote:
Waarom zit ze dan bij GL?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zij is dan ook een politiek gekleurde advocaat. En die kleur is duidelijk links-extremistisch.
Oei, dat moeten we niet hebben, straks hebben we nog advocaten die hun clienten uitzoeken op hun geld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zij is dan ook een politiek gekleurde advocaat. En die kleur is duidelijk links-extremistisch.
Inderdaad het is de taak van een advocaat om de belangen vaan haar clienten te behandelen en daar is ze volgens mij goed in.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:21 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Oei, dat moeten we niet hebben, straks hebben we nog advocaten die hun clienten uitzoeken op hun geld.
Je bent in de war met rechters, DIE mogen niet politiek gekleurd zijn.
Het MAG ook wel, maar dan moet je niet raar opkijken als je aan de politieke denkbeelden van je klanten gelieerd wordt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:21 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Oei, dat moeten we niet hebben, straks hebben we nog advocaten die hun clienten uitzoeken op hun geld.
Je bent in de war met rechters, DIE mogen niet politiek gekleurd zijn.
Klopt, maar terecht vind ik het niet. Moskovitch wordt ook niet gepakt op de Decembermoorden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het MAG ook wel, maar dan moet je niet raar opkijken als je aan de politieke denkbeelden van je klanten gelieerd wordt.
Vooral als je het zelf nog toegeeft ook.
Slecht op de hoogte... Mevrouw Böhler was EERST betrokken bij de RAF en daarna pas juriste. Sommigen claimen dat ze juriste werd om haar idealen op die manier te ondersteunen. Of dat zo is... ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef Ringo het volgende:
Zeg maar dezelfde carrièremove die Samir A. wilde maken, maar hij deed het dan met een studie Chemiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Slecht op de hoogte... Mevrouw Böhler was EERST betrokken bij de RAF en daarna pas juriste. Sommigen claimen dat ze juriste werd om haar idealen op die manier te ondersteunen. Of dat zo is... ik heb geen idee.
Betrokken bij de RAF? In welke zin betrokken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Slecht op de hoogte... Mevrouw Böhler was EERST betrokken bij de RAF en daarna pas juriste. Sommigen claimen dat ze juriste werd om haar idealen op die manier te ondersteunen. Of dat zo is... ik heb geen idee.
Yep wil ik ook wel weten, artikeltje google-en kan niet zo moeilijk zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Betrokken bij de RAF? In welke zin betrokken?
Ik zei al: Moskovicz doet geen zaken uit politieke overtuiging (drijfveren geld & publiciteit), BB wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Klopt, maar terecht vind ik het niet. Moskovitch wordt ook niet gepakt op de Decembermoorden.
Idd. Alsof Duivenkak niet genoeg is.quote:Ik vind het trouwens niet zo slim van GL om haar naar voren te schuiven, een wat gematigder persoon was misschien beter geweest.
Als het zo makkelijk zou zijn, dan is het inderdaad onzin. Maar Britta heeft nu eenmaal haar eigen opvattingen en DIE zijn nu juist het punt van kritiek. Of die terecht is laat ik in deze gaarne in het midden. Maar ik besrtijd wel dat de kritiek op Britta slechts voortkomt uit het feit dat zij een paar onfrisse cliënten heeft.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef SCH het volgende:
Ik zou Hirsi Ali niet een terrorist noemen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:27 schreef rutger05 het volgende:
Bekende naam inderdaad. Vooral bekend omdat zij er als de kippen bij is als er een terrorist moet worden verdedigd.
In ieder geval vwb (een deel van) het gedachtengoed, aangezien ze dat zelf onomwonden meermaals heeft verkondigd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:45 schreef sigme het volgende:
Betrokken bij de RAF? In welke zin betrokken?
Ik vind hem niet sterk. Liberalen zitten vaak al in de salon, dus het woordgrapje had beter gekund.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef Jarno het volgende:
Salonliberaal. Mooi. Die ga ik onthouden!
Ik ben die stelling dan ook nog niet tegengekomen...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:51 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou Hirsi Ali niet een terrorist noemen.
Ik ben bang dat GL een beetje door de goede mensen heen is. Jammer want ik onderschrijf een groot deel van hun programma wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zei al: Moskovicz doet geen zaken uit politieke overtuiging (drijfveren geld & publiciteit), BB wel.
[..]
Idd. Alsof Duivenkak niet genoeg is.
Inbraak in een militaire basis oa. Verder redacteur geweest van onfrisse blaadjes over bommen ed.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:57 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat GL een beetje door de goede mensen heen is. Jammer want ik onderschrijf een groot deel van hun programma wel.
Trouwens Duivendak was toch diegene die met een Turkse was getrouwd? En waarvoor was hij nu ook alweer veroordeeld?
Tja, Hammerstein en Spong zetten zich in voor de LPF. Daarom gaat Britta ook niet voor de VVD de senaat in.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Volgens mij is mevrouw Böhler niet vies van wat publiciteit, hoor. En ze laat zich zo te zien ook flink betalen voor haar zaken, wat overigens haar goed recht is. Ik zie geen verschil met mijnheer Moskovicz. Maar al zou ze zaken uit politieke overtuiging doen: wat dan nog? het bewijst hoogstens dat ze politiek gemotiveerd is. Dat vind ik wel een passende eigenschap voor een politicus, al is het ook een senator.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zei al: Moskovicz doet geen zaken uit politieke overtuiging (drijfveren geld & publiciteit), BB wel.
[..]
Kan je iets dergelijks ook met bronnen staven?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heeft mevrouw Böhler dan wel bommen gelegd?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Even een rechtse tegenhanger: Stel dat Spong in het verleden openlijk gesympathiseerd zou hebben met Glimmerveen, weduwe Rost van Tonningen oid, nou nou wat een rel zou dat geweest zijn in Den Haag.
En die hebben nog geen bommen gelegd ook.
Ik denk niet dat ze ongewassen is.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
...en dat ze een ongewassen krakerssnol is?
Meneer broekhoes welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze ongewassen is.![]()
Maar ik kraak niet. Behalve als ik mot pissen. "Als het water zakt dan kraakt het ijs" zei mijn opa altijd.quote:
Ik ook niet maar ik beweer ook niet dat mevrouw een ongewassen krakerssnol isquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar ik kraak niet. Behalve als ik mot pissen. "Als het water zakt dan kraakt het ijs" zei mijn opa altijd.
Britta doet gewoon haar werk, heeft geen bommen gelegd en ook de RAF-terroristen hadden recht op een advocaat, of vind jij van niet?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Even een rechtse tegenhanger: Stel dat Spong in het verleden openlijk gesympathiseerd zou hebben met Glimmerveen, weduwe Rost van Tonningen oid, nou nou wat een rel zou dat geweest zijn in Den Haag.
En die hebben nog geen bommen gelegd ook.
Dat is een open deurtje natuurlijk. Maar het probleem schuilt niet daarin.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Britta doet gewoon haar werk, heeft geen bommen gelegd en ook de RAF-terroristen hadden recht op een advocaat, of vind jij van niet?
Is dit een verkapte bedreiging?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Of ze moet tegen een verdwaalde kogel aanlopen, maar die kans is wel zeer klein.
Je bedoelt de denkbeelden van Ocalan EN Ayaan Hirsi Ali EN Volkert van der G.?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het MAG ook wel, maar dan moet je niet raar opkijken als je aan de politieke denkbeelden van je klanten gelieerd wordt.
Vooral als je het zelf nog toegeeft ook.
Dan snap ik er geen zak van.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat is een open deurtje natuurlijk. Maar het probleem schuilt niet daarin.
BETROKKEN bij de RAF?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Het is een kans. Net zoals het een kans is dat een Boeing 777 je een kopstoot kan geven. Net zoals het een kans is dat je een groot vat accuzuur valt. Net zoals het een kans is dat je met je benen en daarna met je hoofd door een landbouwmachine wordt gehaald en aan de achterkant mooi verpakt wordt uitgespuwd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit een verkapte bedreiging?
Zo nee, dan snap ik 'm niet.
En wat was de relevantie om dat hier te melden?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Het is een kans. Net zoals het een kans is dat een Boeing 777 je een kopstoot kan geven. Net zoals het een kans is dat je een groot vat accuzuur valt. Net zoals het een kans is dat je met je benen en daarna met je hoofd door een landbouwmachine wordt gehaald en aan de achterkant mooi verpakt wordt uitgespuwd.
Je moet niet achter elke boom een moslim zien hoor.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je moet niet achter elke boom een moslim zien hoor.
Ik maak gebruik van mijn creatieve vrijheid van meningsuiting. Oh ja, het was ook een inhoudelijk antwoord op een vraag. Nu de vraag aan jou. Hoe is jouw reactie relevant voor de discussie?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat was de relevantie om dat hier te melden?
Het was gewoon een flame dusquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik maak gebruik van mijn creatieve vrijheid van meningsuiting. Oh ja, het was ook een inhoudelijk antwoord op een vraag. Nu de vraag aan jou. Hoe is jouw reactie relevant voor de discussie?
Jip, Janneke, Eerste kamer, GL, RAF, sympathie, probleem.quote:
RAF - advocaat = geen probleemquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jip, Janneke, Eerste kamer, GL, RAF, sympathie, probleem.
Als iemand zegt wel iets te hebben gezien in de maatschappijvisie van de RAF, maar niet in de methoden, is dat dan een probleem?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jip, Janneke, Eerste kamer, GL, RAF, sympathie, probleem.
Doe jij even rustig aan en vooral geen doodsbedreigingen meer, anders lig je erafquote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zou je ergens anders verder willen trollen? Of blijf gewoon ontopic zoals de rest.
Doodsbedreiging? Verder alles goed daar in de bovenkamer?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe jij even rustig aan en vooral geen doodsbedreigingen meer, anders lig je eraf![]()
Als iemand zegt wel iets te hebben gezien in de maatschappijvisie van fascisten, maar niet in de methoden, is dat dan een probleem?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als iemand zegt wel iets te hebben gezien in de maatschappijvisie van de RAF, maar niet in de methoden, is dat dan een probleem?
Dat is nogal een verschil inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als iemand zegt wel iets te hebben gezien in de maatschappijvisie van fascisten, maar niet in de methoden, is dat dan een probleem?
Nee, geen probleem. Ik zou alleen niet op ze stemmen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als iemand zegt wel iets te hebben gezien in de maatschappijvisie van fascisten, maar niet in de methoden, is dat dan een probleem?
Waarom?quote:
Je kan het toch eens zijn met de idealen van de RAF maar niet met het geweld dat ze gebruiken om die idealen te verwezenlijken?quote:
En dat kan ter rechterzijde niet? Alsof die idealen van RAF allemaal zo lekker waren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan het toch eens zijn met de idealen van de RAF maar niet met het geweld dat ze gebruiken om die idealen te verwezenlijken?
Beweer ik anders dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben die stelling dan ook nog niet tegengekomen...
Doe je ook nog iets aan de TT of hoe zit het?quote:
Misschien omdat het een USP is van Böhler Franken Koppe Wijngaarden advocaten?quote:
Ik zou er eens een paar interviews met haar op naslaan. Ze maakt er geen geheim van. En dan druk ik het zachtjes uit.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:40 schreef du_ke het volgende:
Kan je iets dergelijks ook met bronnen staven?
Link?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou er eens een paar interviews met haar op naslaan. Ze maakt er geen geheim van. En dan druk ik het zachtjes uit.
Nou, zo gewoon is Britta niet. Het is gebruikelijk (en wel zo professioneel) om een bepaalde distance te houden van je cliënten. Britta meent echter dat ze bij criminelen die een politiek excuus opvoeren voor hun criminele gedragingen moet kunnen sympatiseren met dat excuus.quote:
Ik heb hierboven al ergens een toelichting gegeven. Als je die eens leest...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:22 schreef Floripas het volgende:
BETROKKEN bij de RAF?
Daar mag je wel een bron voor aandragen.
Niet genoeg. Je demoniseert.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb hierboven al ergens een toelichting gegeven. Als je die eens leest...
Die idealen waren wel lekker ja, ter rechterzijde kan het soms ook maar dat ligt iets minder voor de hand.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dat kan ter rechterzijde niet? Alsof die idealen van RAF allemaal zo lekker waren.
O, het was gewoon een losse flodder? En jij bent mod?quote:
Dat zijn van die tegenstellingen die graag paradoxaal willen zijn, maar het eigenlijk niet zijn.quote:As a student Böhler sympathised with the Palestinian people and studied the works of Karl Marx and Vladimir Lenin. Because of that past people often think that she sympathised with the German terrorist organisation Red Army Faction. Some claim that she was a member. While she denies that claim, she does admit that she supported the RAF goals to a certain degree. She does, however disapprove of violent action. One of her role models is Otto Schily, the lawyer who defended RAF member Gudrun Ensslin. 'It must have been a very tough time for him since in those days a lawyer who defended the members of Baader-Meinhof was immediately suspected of being a member himself.' said Böhler in a Vrij Nederland interview in 2000.
Wat een flauwekul. Het is redelijk algemeen bekende info over haar. Misschien is het eens handig dat een aantal mensen eerst zich eens wat op de hoogte stellen voordat ze mee gaan praten.quote:
Geen excuus hoor, maar idealen. Maar het klopt ook niet wat je zegt. Ze verdedigt zowel mensen ter linker als rechterzijde dus het snijdt geen hout.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:09 schreef DS4 het volgende:
Britta meent echter dat ze bij criminelen die een politiek excuus opvoeren voor hun criminele gedragingen moet kunnen sympatiseren met dat excuus.
Grappig dat je hem als voorbeeld gebruikt omdat hij nou juist door zijn eigen beroepsvereniging is getikt vanwege vermeend gebrek aan distance.quote:Bram Moszkowicz die maakt het geen donder uit wat zijn cliënt heeft gedaan en waarom. Hij verdedigt de dader, niet de daad. Britta verdedigt tot op zekere hoogte ook de daad. Ze is natuurlijk wel zo slim om de cirminele handelingen van de hand te wijzen, maar vertrouw een advocaat er maar op om zich niet te laten vangen...
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Het is redelijk algemeen bekende info over haar. Misschien is het eens handig dat een aantal mensen eerst zich eens wat op de hoogte stellen voordat ze mee gaan praten.
(ok, beetje naief... sorry)
Nee, jij weet gewoon niet over wie je het hebt.quote:
Nou zo slecht waren hun "idealen" niet hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dat kan ter rechterzijde niet? Alsof die idealen van RAF allemaal zo lekker waren.
Nee, het klopt nooit wat ik zeg, want jij weet het altijd beter. Desondanks verklaarde Britta in een interview zelf:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef SCH het volgende:
Geen excuus hoor, maar idealen. Maar het klopt ook niet wat je zegt. Ze verdedigt zowel mensen ter linker als rechterzijde dus het snijdt geen hout.
En terecht overigens. Maar Bram doet dat meer uit kapitalistische overwegingen.quote:Grappig dat je hem als voorbeeld gebruikt omdat hij nou juist door zijn eigen beroepsvereniging is getikt vanwege vermeend gebrek aan distance.
Jij interpreteert haar woorden gewoon op een nogal merkwaardige manier. Heb je haar boek gelezen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het klopt nooit wat ik zeg, want jij weet het altijd beter. Desondanks verklaarde Britta in een interview zelf:
A political lawyer is one that] takes on cases where there is more at stake than purely judgement of the crime. Cases where the political aspects, history and background motivation of the client are important. When we take on a case the whole firm asks the question: is this a motivation that we can support?
Maar jij weet het vast beter dan Britta...
O ja: link
En dat is minder erg ofzo?quote:En terecht overigens. Maar Bram doet dat meer uit kapitalistische overwegingen.
Je vergist je weer.quote:Ik nam hem als voorbeeld omdat ik zijn naam hier nu al een aantal keer voorbij zag komen. Volgens mij ook van jouw hand, maar ik kan mij vergissen...
Britta boven Spong en de gebroeders Anker plaatsen... Dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Ze is geen slechte advocaat, maar haar faam is gebaseerd op haar wat afwijkende profilering. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef SCH het volgende:
Britta is voor mij een heel belangrijke speler in het politieke en justitiele krachtenveld omdat zij zich enorm hard maakt voor het behoud van een goede rechtsstaat. Ze is in mijn ogen een belangrijke hoedster van een aantal kernwaarden van de rechtsstaat die door veel populistische politici, vooral de laatste jaren, te grabbel worden gegooid onder het mom van terrorismedreiging. Er zijn er meer hoor, ook Spong en Anker springen daar erg voor op de bres, maar zij springt er wat mij betreft uit.
Weski had ik ook kunnen noemen inderdaad (en nog wel meer trouwens) maar ik heb nog net iets meer met Britta vanwege haar grote politieke betrokkenheid.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Britta boven Spong en de gebroeders Anker plaatsen... Dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Ze is geen slechte advocaat, maar haar faam is gebaseerd op haar wat afwijkende profilering. Niets meer, niets minder.
En een hoedster van de rechtstaat is ze ook niet. Al heeft ze 100% gelijk in haar fulminering tegen de terrorismewetgeving.
Zoek eens op Inez Weski. Minder bekend bij het grote publiek, maar een echte voorvechtster van de rechten van de verdachten en ook een hele goede advocate. En bekend vanwege haar kwaliteiten.
Het staat er letterlijk, maar goed: ik wacht rustig af tot er een discussie komt over de paus, dan ga jij vast ontkennen dat hij katholiek is...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:36 schreef SCH het volgende:
Jij interpreteert haar woorden gewoon op een nogal merkwaardige manier.
Ik heb wel wat beters te doen. Ik zal je mijn persoonlijke mening over haar en haar naaste medewerkers besparen, maar geloof me: ik verveel mij liever dan dat ik haar boeken lees. Ik zou nog ieder aan de vodjes van Koos Sspee beginnen...quote:Heb je haar boek gelezen?
Zeker niet. Maar ik heb Bram dan ook erg laag zitten. Niet in het minst omdat hij juridisch nog stukken zwakker is dan Britta.quote:En dat is minder erg ofzo?
Tja, het dilemma van de advocaat. Dat zij een terrorist verdedigde vind ik geen argument om niet in de eerste kamer zitting te kunnen nemen. Wel als ze buiten haar werk sympathiseert met dat randvolk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Van de FP:
De bekende advocate Britta Böhler wil Senator worden. De leden van de Eerste Kamer worden op 29 mei gekozen door de leden van Provinciale Staten. Die statenleden worden op hun beurt op 7 maart door de bevolking gekozen.
Böhler is kandidaat voor GroenLinks. Ze komt op de tweede of de derde plaats van de kandidatenlijst te staan van die partij. GroenLinks bezet nu vijf zetels in de Eerste Kamer.
Britta Böhler is van oorsprong afkomstig uit Duitsland. Ze werkt en woont echter al jaren in Nederland en heeft sinds kort de Nederlandse nationaliteit. Dat laatste is noodzakelijk voor een Kamerlidmaatschap. Ze wil haar advocatenpraktijk blijven voeren naast het Eerste-Kamerlidmaatschap.
Böhler werd bij het grote publiek bekend als verdediger van de Koerdische PKK-leider Abdullah Öcalan. Ook was ze betrokken bij de verdediging van Volkert van der Graaf. Voormalig VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wendde zich tot haar in het conflict over haar Nederlanderschap.
Ze maakt deel uit van het kantoor 'Böhler Franken Koppe Wijngaarden advocaten'. Deze advocatenpraktijk met onder meer Victor Koppe heeft tal van politiek gevoelige uitleveringszaken behandeld, zoals die van Nuriye Kesbir, Mullah Krekar en Maarten Blok, alsmede zaken waarbij de AIVD een belangrijke rol heeft gespeeld, zoals de verschillende strafzaken tegen vermeende terroristen en 'jihadstrijders'.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jullie hebben inderdaad overeenkomsten op dat vlak. Dat is overigens van mijn kant een behoorlijk zware belediging, dus bij deze: excuses.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:41 schreef SCH het volgende:
maar ik heb nog net iets meer met Britta vanwege haar grote politieke betrokkenheid.
Serieus, jij bent echt één van de meest achterlijke FOK!-users die er zijn. Je laat me glimlachen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:01 schreef JohnDope het volgende:
Pffff we geven gewoon aan 1 of andere blonde duitse snol de nederlandse nationaliteit! Ik vind het een schande; pek en veren had dat blondje moeten krijgen.
Dat we geen extern Volk meer in nederland willen hebben, dat geldt helemaal voor Moffen!
Zij denkt natuurlijk dat ze met haar arrogante blanke smoelwerk wel geaccepteerd gaat worden hier in Holland. Mooi niet dus!
Duits = Duits;
Dat staat er helemaal nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk, maar goed: ik wacht rustig af tot er een discussie komt over de paus, dan ga jij vast ontkennen dat hij katholiek is...
Britta is een van de besten inderdaad, dat zal iedereen buiten jouw enge rechtse kringetje beamen.quote:Zeker niet. Maar ik heb Bram dan ook erg laag zitten. Niet in het minst omdat hij juridisch nog stukken zwakker is dan Britta.
Nee natuurlijk niet. En de paus is ook niet katholiek. Hoe kom ik erbij?quote:
Wat ben jij toch een klein kereltje. Iedere keer weer begin je met flauwe onzin. Je bent potdimme een van oudste Fokkers, maar je gedraagt je als een van de jongsten. Daar moet je toch echt eens over gaan nadenken.quote:Grappig dat je alleen leest wat je wilt lezen en verder geen enkele poging doet de waarheid te schetsen. Jammer ook. Discussie met jou heeft geen enkele zin: lieg je in je werk ook zoveel???
O, dus als je geen boeken hebt gelezen van iemand, dan weet je niets van die persoon. Tuurlijk.quote:Dacht ik wel, beetje lullen zonder kennis van zaken.
Mijn rechtse kringetje... Wat weet jij daar nou van? En ik ken NIEMAND die Britta een van de besten vindt. Niets eens de beste van haar kantoor.quote:Britta is een van de besten inderdaad, dat zal iedereen buiten jouw enge rechtse kringetje beamen.
Dat is een compliment, al kan je dat helemaal niet zeggen want je weet geen fuk van mij.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jullie hebben inderdaad overeenkomsten op dat vlak. Dat is overigens van mijn kant een behoorlijk zware belediging, dus bij deze: excuses.
En toch meen jij zeker te weten dat ik bij een rechts kliekje hoor... Neem jij jezelf nog serieus (iemand moet het doen natuurlijk)?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:04 schreef SCH het volgende:
Dat is een compliment, al kan je dat helemaal niet zeggen want je weet geen fuk van mij.
Je hekelt in ieder geval iedereen die ook maar een beetje links is dus of je hoort nergens bij of je hoort bij de mensen die overblijvenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch meen jij zeker te weten dat ik bij een rechts kliekje hoor... Neem jij jezelf nog serieus (iemand moet het doen natuurlijk)?
Ik hekel helemaal niet iedereen die een beetje links is. Daarnaast: ik ga jou toch ook niet afschilderen als extreem links omdat jij een aantal "rechtsen" hier keer op keer meent te moeten aanvallen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:08 schreef SCH het volgende:
Je hekelt in ieder geval iedereen die ook maar een beetje links is dus of je hoort nergens bij of je hoort bij de mensen die overblijven![]()
Blijf daar ook maarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
Speciaal voor jou: ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee...![]()
Ik zal er jou niet tegenkomen, dus dat is een voordeel...quote:
En zo zie ik het ook. Ik vind trouwens Britta Bohler en geweldige, indrukwekkende en knappe vrouw (is er een fanclub?). Ik hoop echt dat we van haar als politica en als advocaat nog veel van haar gaan horen....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Reya het volgende:
Ik heb liever iemand als Britta Bohler - die openlijk kritisch durft te zijn over overheidsmacht, ook waar het gevoelige zaken betreft - in de Eerste Kamer, dan iemand die vrijwel alleen maar de regering of de eigen partijleiding napraat. Bovendien is het hebben van een raadsheer/vrouw een mensenrecht; ik vind het wel van een zeker lef getuigen om mensen als Volkert van der G. en Ocalan te verdedigen, ongeacht wat deze personen al dan niet op hun kerrfstok hebben staan.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:20 schreef Pracissor het volgende:
Ik beschouw Bohler wel als een gevaar voor de samenleving,
Doe dat dan ook niet.quote:maar ik heb geen zin om in een discussie te mengen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef SCH het volgende:
Britta is voor mij een heel belangrijke speler in het politieke en justitiele krachtenveld omdat zij zich enorm hard maakt voor het behoud van een goede rechtsstaat. Ze is in mijn ogen een belangrijke hoedster van een aantal kernwaarden van de rechtsstaat die door veel populistische politici, vooral de laatste jaren, te grabbel worden gegooid onder het mom van terrorismedreiging. Er zijn er meer hoor, ook Spong en Anker springen daar erg voor op de bres, maar zij springt er wat mij betreft uit.
Lees bijvoorbeeld deze bespreking van haar boek eens: http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/733.html
Ik stem nooit GL, maar ik zou er bijna zin in krijgen....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:58 schreef SCH het volgende:
Britta
Nu ga ik zeker GroenLinks stemmen bij de Staten. Geweldige vrouw, ben groot fan van haar en denk dat ze het politiek ook goed zal doen.
Wat een eng mens is het ook om te zien.quote:
Neee........Ze is wel geraffineerd, dat wel, maar dat moet je ook als advocate....Anders redt je het niet...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat een eng mens is het ook om te zien.
Tja lelijkheid en engheid zijn ook wel erg betrekkelijk..........quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou als mensen op hun lelijkheid en engheid zouden worden beoordeeld, dan was het zeer rustig in de EK en TK.
Nee....Tof mens.......mooi mens....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:49 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben eigenlijk bestwel multicultureel; ik blijf het een ordinaire snol vinden....
overigens is die foto hierboven ook wel een shock voor me, want ik had een beter beeld van haar
Ik quote hem nog maar eens. Want hier komen we nog een keer op terug.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het altijd mooi als een Moslim of Allochtoon iemand van de linksekerk op zijn nummer zet
Het wordt hoogtijd dat er een beschaafde conservatieve moslim-partij op staat, dan zal er eindelijk eens op efficiënte manier politiek bedreven kunnen worden.
Het gaat nu alleen maar over WIJ-ZIJ en op dit moment is de spreekbuis van de conservatieve moslims, de linkse Elite, die totaal geen idee hebben wat er in de moslim/allochtoon om gaat. Dat heeft nooit gewerkt en dat zal nooit werken.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:55 schreef Ringo het volgende:
Politiek is een hobby voor lelijke mensen.
Het is wel zo. Mensen die de looks hebben, kiezen voor het echte televisie werk. Ze kicken wel beide op media en op hun eigen ego.quote:
De RAF was een product dat gecreeerd is door de naoorlogse situatie waar nazi's en nazíhandlangers gewoon weer aan de top van het bedrijfsleven stonden, vaak neergezet door de Amerikanen omdat die geen geschikte mensen konden vinden. Ik snap wel waarom die groep is opgericht, ze hadden alleen niet moeten radicaliseren. Ze hadden naar Gandhi moeten luisteren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Enkele moorden, geloof ik, terreur. Geen frisse ploeg.
Dat kan je natuurlijk ook van de NSDAP zeggen. Ze waren een product gecreëerd door de malaise van WOI en de beurskrach van 1929. Ze kwamen op voor de arbeiders en hadden niet moeten radicaliseren.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De RAF was een product dat gecreeerd is door de naoorlogse situatie waar nazi's en nazíhandlangers gewoon weer aan de top van het bedrijfsleven stonden, vaak neergezet door de Amerikanen omdat die geen geschikte mensen konden vinden. Ik snap wel waarom die groep is opgericht, ze hadden alleen niet moeten radicaliseren. Ze hadden naar Gandhi moeten luisteren.
De meeste polici zijn ijdel. Kicken op media-aandacht. Echter zonder politiek talent zal je het uiteraard niet redden. Politiek is een vak.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is wel zo. Mensen die de looks hebben, kiezen voor het echte televisie werk. Ze kicken wel beide op media en op hun eigen ego.
Ja, de RAF wel ja, maar ik bedoel meer de onvrede onder de studenten waar de RAF uit voort is gekomen. Overigens is de vergelijking met de NSDAP pas echt Quatsch. Een andere tijd, een andere beweging en een totale andere context.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook van de NSDAP zeggen. Ze waren een product gecreëerd door de malaise van WOI en de beurskrach van 1929. Ze kwamen op voor de arbeiders en hadden niet moeten radicaliseren.
Kortom quatsch. De RAF is een terroristische organisatie waarbij radicalisatie een logisch gevolg is geweest. Nu weet ik niet precies wat Britta Bohler daar mee te maken heeft. Maar GL heeft wel meer mensen met het niet fris verleden in de gelederen (gehad).
Men weet hier bij- van hoofdzaak te onderscheiden.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef Floripas het volgende:
Alléén op FOK kan een discussie over politieke sympathieen en vrijheid van meningsuiting ontaarden in een debat over de MILFigheid van een politica.
Ze kwamen op voor de arbeiders? Right. Maar goed, ja, dat kan je zeggen en niemand zal het betwisten.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook van de NSDAP zeggen. Ze waren een product gecreëerd door de malaise van WOI en de beurskrach van 1929. Ze kwamen op voor de arbeiders en hadden niet moeten radicaliseren.
Bijt- van pijpzaak.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Men weet hier bij- van hoofdzaak te onderscheiden.
Mw Bohler is voor zover ik weet nooit voor strafbare feiten veroordeeld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Schandalig zou dit zijn, iemand die openlijk sympathiseerde met terroristen.
Ik stem ook niet op GroenLinks. Ik heb vooral respect voor de principiële amoraliteit van bepaalde strafpleiters.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijt- van pijpzaak.
Overigens vermoed ik dat iedereen die hier tegen Bohler ageert niet op GroenLinks semt. Het staat je dus vrij op een andere partij te stemmen.
Precies, maar het was ook uit angst voor het communistme.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De RAF was een product dat gecreeerd is door de naoorlogse situatie waar nazi's en nazíhandlangers gewoon weer aan de top van het bedrijfsleven stonden, vaak neergezet door de Amerikanen omdat die geen geschikte mensen konden vinden. Ik snap wel waarom die groep is opgericht, ze hadden alleen niet moeten radicaliseren. Ze hadden naar Gandhi moeten luisteren.
Kijk, jij snapt mijn punt. SCH & companen (of moet ik zeggen kameraden) willen dit dus gewoon niet zien.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kortom quatsch. De RAF is een terroristische organisatie waarbij radicalisatie een logisch gevolg is geweest. Nu weet ik niet precies wat Britta Bohler daar mee te maken heeft. Maar GL heeft wel meer mensen met het niet fris verleden in de gelederen (gehad).
MILF? Dus ze heeft ooit nog een inseminator gevonden ook?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef Floripas het volgende:
Alléén op FOK kan een discussie over politieke sympathieen en vrijheid van meningsuiting ontaarden in een debat over de MILFigheid van een politica.
Bij deze lezen we dus ook geen Milton Friedman meer? Omdat Milton Friedman had moeten leiden tot het regime van Pinochet? Wat een bull.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Kijk, jij snapt mijn punt. SCH & companen (of moet ik zeggen kameraden) willen dit dus gewoon niet zien.
??quote:Op maandag 22 januari 2007 10:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bij deze lezen we dus ook geen Milton Friedman meer? Omdat Milton Friedman had moeten leiden tot het regime van Pinochet? Wat een bull.
Appels en peren, om economische theoretici als Friedman met een de idealen van een ultralinks splintergroepje te vergelijken.quote:
Friedman was ook een politiek activist.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Appels en peren, om economische theoretici als Friedman met een de idealen van een ultralinks splintergroepje te vergelijken.
Chili heeft wel een van de beter draaiende economieën in Zuid-Amerika.quote:Friedman defended his role in Chile on the grounds that the move towards open market policies not only improved the economic situation in Chile but also contributed to the softening of Pinochet's rule and to the eventual constitutional transition to a democratic government in 1990. He also stressed that the lectures he gave in Chile were the same lectures he later gave in China and other socialist states.[27] In the 2000 PBS documentary The Commanding Heights, Friedman also noted that this criticism was misdirected and missed his main point. Friedman advocated that freer markets led to free people, and that Chile had an unfree economy which led to the military government, which then implemented open economy policies. These policies led to the end of military rule and a "free society".[28]
Gaan we die discussie hier weer voeren?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Chili heeft wel een van de beter draaiende economieën in Zuid-Amerika.
Je komt zelf met Milton Friedman aanzetten in deze discussie.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:32 schreef Floripas het volgende:
Gaan we die discussie hier weer voeren?
1. De economische groei is voornamelijk van ná de dictatuur
2. De kopermijnen maken het land zo rijk
3. Economie praat nooit martelingen en moorden goed
4. Er gaan nog steeds mensen dood van de honger, en niet te zuinig ook.
Ja, en jij met de nazi's. Ik wilde alleen uitleggen dat de vergelijking mank gaat.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je komt zelf met Milton Friedman aanzetten in deze discussie.
Ik zeg alleen maar dat beide protestbewegingen in de basis niet veel verschillen.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:56 schreef Floripas het volgende:
Ja, en jij met de nazi's. Ik wilde alleen uitleggen dat de vergelijking mank gaat.
In dit geval wel, gezien de moordpartijen.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Friedman was ook een politiek activist.
Bovendien; vind je een links splintergroepje vergelijken met een moorddadig regime wel legitiem?
Nou, in dat geval dus Friedman ook.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In dit geval wel, gezien de moordpartijen.
Wat een gelul. Friedman zelf heeft toch geen mensen omgebracht? RAF wel.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, in dat geval dus Friedman ook.
VVD: j'accuse.![]()
De RAF wil toch ook niet de kamer in?quote:Op maandag 22 januari 2007 13:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat een gelul. Friedman zelf heeft toch geen mensen omgebracht? RAF wel.
Wie zijn er dan precies door Böhler omgebracht?quote:Op maandag 22 januari 2007 13:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat een gelul. Friedman zelf heeft toch geen mensen omgebracht? RAF wel.
Is het nou zo moeilijk? Volgens jullie KAN het gewoonweg niet dat een ultralinks clubje er verwerpelijke bedenksels op na hield dat automatisch voortvloeide in geweld. Dit komt omdat jullie al bijvoorbaat uitgaan van de hypothese dat alle linkse gedachtegoed "goed" is. Tunnelvisie heet dat.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
De RAF wil toch ook niet de kamer in?
Britta Bohler heeft toch zelf ook geen mensen omgebracht?
Volgens mij is dat meer JOUW antwoord.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk? Volgens jullie KAN het gewoonweg niet dat een ultralinksrechts clubje er verwerpelijke bedenksels op na hield dat automatisch voortvloeide in geweld. Dit komt omdat jullie al bijvoorbaat uitgaan van de hypothese dat alle linkserechtse gedachtegoed "goed" is. Tunnelvisie heet dat.
Ik ben helemaal geen voorstander van het neerschieten van mensen. Oók niet als dat door de RAF gebeurt. Maar als Bohler zegt: "Er zit iets in dat er nog allemaal nazi's op hoge posten zaten, dat stelde de RAF terecht aan de kaak, maar het was slecht dat ze mensen gingen doodschieten", wat is jouw probleem dan nog?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk? Volgens jullie KAN het gewoonweg niet dat een ultralinks clubje er verwerpelijke bedenksels op na hield dat automatisch voortvloeide in geweld. Dit komt omdat jullie al bijvoorbaat uitgaan van de hypothese dat alle linkse gedachtegoed "goed" is. Tunnelvisie heet dat.
Heeft je moeder je nooit geleerd dat een jij-bak een zwaktebod is?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:56 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer JOUW antwoord.
Het is vooral deze memorabele post die het salonfähig maakt in de ogen van in dit geval du_ke. Zeker een om te bewaren:quote:Op maandag 22 januari 2007 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is het nou zo moeilijk? Volgens jullie KAN het gewoonweg niet dat een ultralinks clubje er verwerpelijke bedenksels op na hield dat automatisch voortvloeide in geweld. Dit komt omdat jullie al bijvoorbaat uitgaan van de hypothese dat alle linkse gedachtegoed "goed" is. Tunnelvisie heet dat.
Het is in ieder geval wel zo als ik onderstaande tekst op wiki lees een vrouw met een vreemde redenatie.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:
Je hebt het hier over de jaren 70 toen was mevrouw een tiener. Dan is het niet raar om geïntrigeerd te zijn door extreme denkbeelden.
Ze kon zich vinden in een deel van de RAF punten maar is tegen het gebruik van geweld. Is dat niet juist een kenmerkend onderdeel van de RAF geweest.quote:Because of that past people often think that she sympathised with the German terrorist organisation Red Army Faction. Some claim that she was a member. While she denies that claim, she does admit that she supported the RAF goals to a certain degree. She does, however disapprove of violent action.
Ben jij zwaaibaai? Zo niet, dan had ik het niet tegen jou.quote:
Wat loop je te huilen jongen?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is vooral deze memorabele post die het salonfähig maakt in de ogen van in dit geval du_ke. Zeker een om te bewaren:
GeRAFfineerde Britta Bohler wil senator GL worden
[..]
Het is in ieder geval wel zo als ik onderstaande tekst op wiki lees een vrouw met een vreemde redenatie.
[..]
Ze kon zich vinden in een deel van de RAF punten maar is tegen het gebruik van geweld. Is dat niet juist een kenmerkend onderdeel van de RAF geweest.
Mag je als opgeschoten puber geen kranten meer lezen en daardoor geboeid rakenquote:Zo las Britta Böhler al op jeugdige leeftijd de publicaties van Ulrike Meinhoff van de Rote Armee Fraktion (RAF), de terroriste die met bloedige aanslagen het wereldnieuws haalde. "Meinhoff was buitengewoon intelligent, schreef als journaliste schitterende essays", zo zei Böhler twee jaar geleden in een interview met deze krant. "Ze zag geen andere weg meer dan die van het geweld. Zoiets intrigeert me. Maar mijn belangstelling stopte toen haar bommen ontploften."
Is Böhler dan extreem links? En hoe bepaal je dat?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Heeft je moeder je nooit geleerd dat een jij-bak een zwaktebod is?
Ik ben niet eens rechts man. En er zijn legio voorbeelden van verwerpelijke rechtse ideologieen en praktijken.
Het stoort mij alleen altijd enorm dat extreem links en extreem rechts nooit langs dezelfde meetlat gelegd wordt, wat weer komt door de vermeende superioriteit bij de Linkse Kerk.
Dan vraag ik me af waarom je zo'n nadruk legt op alles wat links is.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Heeft je moeder je nooit geleerd dat een jij-bak een zwaktebod is?
Ik ben niet eens rechts man. En er zijn legio voorbeelden van verwerpelijke rechtse ideologieen en praktijken.
Het stoort mij alleen altijd enorm dat extreem links en extreem rechts nooit langs dezelfde meetlat gelegd wordt, wat weer komt door de vermeende superioriteit bij de Linkse Kerk.
Nee je hebt gelijk. Ik denk dat ze op Wilders stemt.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is Böhler dan extreem links? En hoe bepaal je dat?
Met de claim waarmee je de fascinatie van Bohler voor de RAF begrijpt kan je alles wel bagatelliseren en af doen als jeugdige naïviteit. Maar het is iets om te onthouden.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:08 schreef du_ke het volgende:
Wat loop je te huilen jongen?
Zoals je in het stuk uit de telegraaf (eerder in dit topic en geen krant die je van linksigheid kan beschuldigen) kan zien was ze geïntrigeerd door de essay's van de journaliste. Zie ook deze quote (heeft al eerder in het topic gestaan maar je zal er wel overheen hebben gelezen).
[..]
Mag je als opgeschoten puber geen kranten meer lezen en daardoor geboeid raken?
Ze had dus vooral interesse in wat Meinhoff deed voordat ze geweld ging gebruiken wat is daar precies mis mee?
Omdat links hypocrieter is.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom je zo'n nadruk legt op alles wat links is.
Ga je dat nog onderbouwen dan?quote:
Vraag me vooral af wat je als extreem zietquote:Op maandag 22 januari 2007 15:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk. Ik denk dat ze op Wilders stemt.
In het artikel in de telegraaf staats niets over fascinatie voor RAF slechts over fascinatie voor Meinhoff. Dat lijkt me heel wat anders.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Met de claim waarmee je de fascinatie van Bohler voor de RAF begrijpt kan je alles wel bagatelliseren en af doen als jeugdige naïviteit. Maar het is iets om te onthouden.
Wat Bohler heeft gedaan en gedacht zal me een rotzorg zijn. Al zou ze de RAF tot op de dag van vandaag beschermd hebben dat is haar goed recht. Ik zou er overigens het mijne van denken maar dat terzijde.
Uiteindelijk gaat het erom dat ze een fascinatie heeft voor de RAF maar afhaakte op het moment dat de bommen ontploften. Dacht ze daadwerkelijk dat het een vredelievende organisatie was die als een soort Ghandi de boel wilde veranderen. Het logo van de RAF zegt waarschijnlijk meer dan duizend woorden.
[afbeelding]
Links heeft meer intellectuele pretenties mbt solidariteit, tolerantie etc, is idealistischer dan rechts, maar als puntje bij paaltje komt in de praktijk het uiteindelijk uitdraait op salonsocialisme, rood facisme of dezelfde intolerantie die je bij rechts ziet.quote:
Op wiki staat dat ze bepaalde punten van RAF steunde.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:09 schreef du_ke het volgende:
In het artikel in de telegraaf staats niets over fascinatie voor RAF slechts over fascinatie voor Meinhoff. Dat lijkt me heel wat anders.
Doel en middelen zijn toch 2 heel verschillende zaken?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op wiki staat dat ze bepaalde punten van RAF steunde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Britta_B%C3%B6hler
Een fascinatie voor Meinhof sluit een fascinatie voor de RAF niet uit. Aangezien Meinhof met haar idealen een van de oprichters is geweest van de RAF.
Als je zo oppervlakkig gaat redeneren kun je zelfs de NSDAP zonder problemen ook tot een normale politieke partij ombouwen...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:35 schreef du_ke het volgende:
Overigens vraag ik me af wat er precies mis is met het hebben van commentaar op het feit dat veel nazi aanhangers na de oorlog weer makkelijk hoge posities in DLD konden betrekken.
Uit alle hier gegeven bronnen (ben altijd blij met andere nieuwe bronnen uiteraard) blijkt dat de sympathie van Böhler voornamelijk daar op sloeg. Toen er geweld bij kwam kijken hield haar steun op.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je zo oppervlakkig gaat redeneren kun je zelfs de NSDAP zonder problemen ook tot een normale politieke partij ombouwen...
Ik gok dat de verdediging voeren van Van der G. De ware reden is van de hetze hier. Er lopen nogal wat gefrustreerde pimmisten rond op fok nietwaarquote:Op maandag 22 januari 2007 16:39 schreef Monidique het volgende:
Trouwens, wat is er mis met een fascinatie hebben voor de RAF?
Als iemand een fascinatie heeft voor Hitler wordt dat ook met wantrouwen bekeken. Dus waarom niet bij de RAF?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:39 schreef Monidique het volgende:
Trouwens, wat is er mis met een fascinatie hebben voor de RAF?
Nee, als ze voor geweld was, dan had ze dat gewoon gezegd... Tuurlijk...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:40 schreef du_ke het volgende:
Uit alle hier gegeven bronnen (ben altijd blij met andere nieuwe bronnen uiteraard) blijkt dat de sympathie van Böhler voornamelijk daar op sloeg. Toen er geweld bij kwam kijken hield haar steun op.
Waarom? Het is toch een fascinerend persoon geweest.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als iemand een fascinatie heeft voor Hitler wordt dat ook met wantrouwen bekeken.
Ja goed, heb je een punt... Maar als die persoon daarna bepaalde denkbeelden van Hitler wenst te verdedigen... dan houdt het wat mij betreft op.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:57 schreef Monidique het volgende:
Waarom? Het is toch een fascinerend persoon geweest.
Welke denkbeelden verdedigt Böhler?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja goed, heb je een punt... Maar als die persoon daarna bepaalde denkbeelden van Hitler wenst te verdedigen... dan houdt het wat mij betreft op.
Volgens mij neemt ze tegenwoordig slechts afstand van het geweld, maar niet van de denkbeelden van de RAF. Maar als dat anders is volgens jou, dan zie ik gaarne de bron.quote:
Welke denkbeelden verdedigt zij?quote:Op maandag 22 januari 2007 17:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij neemt ze tegenwoordig slechts afstand van het geweld, maar niet van de denkbeelden van de RAF. Maar als dat anders is volgens jou, dan zie ik gaarne de bron.
Volgens het artikel uit de telegraaf (1e pagina van dit topic) nam ze al afstand van de RAF en Meinhof toen er geweld gebruikt ging worden. Jaren 70 dus.quote:Op maandag 22 januari 2007 17:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij neemt ze tegenwoordig slechts afstand van het geweld, maar niet van de denkbeelden van de RAF. Maar als dat anders is volgens jou, dan zie ik gaarne de bron.
Vreemde reply...quote:
Sinds wanneer is de Telegraaf ineens DE kenbron?quote:Op maandag 22 januari 2007 22:32 schreef du_ke het volgende:
Volgens het artikel uit de telegraaf (1e pagina van dit topic) nam ze al afstand van de RAF en Meinhof toen er geweld gebruikt ging worden. Jaren 70 dus.
Als je het antwoord, welke al lang en breed is gegeven in normaal begrijpelijk Nederlands, niet begrijpt, dan heeft het geen zin om het te herhalen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:45 schreef Monidique het volgende:
Vast wel. Nogmaals: welke standpunten verdedigt zij?
Er is geen antwoord gegeven, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je het antwoord, welke al lang en breed is gegeven in normaal begrijpelijk Nederlands, niet begrijpt, dan heeft het geen zin om het te herhalen.
Ik zou zeggen, zoek zelf eens terug.
Hier begon ik pas te vragen welke denkbeelden zij verdedigt, dit omdat je Hitler kennelijk een fascinerend persoon kan vinden, maar het fout is wanneer je bepaalde denkbeelden van hem gaat verdedigen. Daar ben ik het mee eens, want bepaalde denkbeelden van hem waren fout. Nu is de implicatie natuurlijk dat je best gefascineerd kunt zijn door de RAF, maar het fout is wanneer je bepaalde denkbeelden van hen verdedigt. Mijn vraag is dus: welke denkbeelden verdedigt zij?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja goed, heb je een punt... Maar als die persoon daarna bepaalde denkbeelden van Hitler wenst te verdedigen... dan houdt het wat mij betreft op.
Zo lang Britta niet wenst te preciseren om welke denkbeelden het precies gaat kan ik niet anders concluderen dat ze het over het geheel van de denkbeelden heeft (waarbij ongetwijfeld het een in meerdere en het ander in mindere mate).quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:15 schreef Monidique het volgende:
Hier begon ik pas te vragen welke denkbeelden zij verdedigt, dit omdat je Hitler kennelijk een fascinerend persoon kan vinden, maar het fout is wanneer je bepaalde denkbeelden van hem gaat verdedigen. Daar ben ik het mee eens, want bepaalde denkbeelden van hem waren fout. Nu is de implicatie natuurlijk dat je best gefascineerd kunt zijn door de RAF, maar het fout is wanneer je bepaalde denkbeelden van hen verdedigt. Mijn vraag is dus: welke denkbeelden verdedigt zij?
Jij antwoordt met "Volgens mij neemt ze tegenwoordig slechts afstand van het geweld, maar niet van de denkbeelden van de RAF." Ja, dat is begrijpelijk Nederlands, maar ik weet nog steeds niet welke denkbeelden zij nu verdedigt. Volgens jou kennelijk alle denkbeelden van de RAF. Welke zijn dat en waaruit blijkt dat ze die verdedigt?
http://www.planet.nl/plan(...)tid=805293/sc=594fb7quote:RAF-terroristen blijven Duitsland verdelen
Gepubliceerd op dinsdag 23 januari 2007
De Duitse linkse partijen SPD, de Grünen en de Linkspartei pleiten er voor om de laatste gevangenen van de Rote Armee Fraktion vrij te laten. Deze extreemlinkse terroristen zaaiden in de jaren zeventig dood en verderf in Duitsland en het mag dan ook geen verwondering wekken dat er veel protesten zijn tegen dit voornemen.
Het gaat om Brigitte Mohnhaupt en Christian Klar, die inmiddels al vierentwintig jaar vastzitten voor meerdere moorden. Eind februari wil president Horst Köhler een uitspraak doen.
Verzoening
Volgens Volker Beck van de Grünen is de vrijlating 'een humanitaire geste, een signaal van verzoening dat na meer dan twintig jaar gevangenschap gerechtvaardigd is.' Vice-voorzitter van de Bondsdag, Petra Pau van de communistische Linkspartei/PDS, maakt zich ervoor sterk dat de ex-terroristen een kans in deze samenleving moeten krijgen. "Van beiden gaat overduidelijk toch geen gevaar meer uit."
Wat in Duitsland als een belangrijk moreel punt geldt, is dat de terroristen momenteel al langer in de gevangenis zitten dan dat de Nazi-kopstukken ooit zaten. Dat roept immer de vraag op of extreemlinkse mensen hogere straffen verdienen dan extreemrechtse.
Duitse herfst
De linkse terroristen ontvingen één van de zwaarst mogelijke straffen in de Duitse geschiedenis. De inmiddels 57-jarige Mohnhaupt werd tot vijfmaal levenslang veroordeeld, Klar zelfs tot zesmaal. Voor hun arrestatie, dertig jaar geleden, behoorden ze tot de gevaarlijkste terroristen van de Bondsrepubliek. Ze vermoordden in 'De Duitse Herfst' van 1977 onder meer een hoge advocaat, een bankdirecteur en de voorzitter van een werkgeversbond (allen overigens zonder Nazi-verleden)
De Rote Armee Fraktion was ontstaan uit de studentenbeweging die erg ontevreden was over het feit dat veel bestuurders uit de Nazi-tijd nog steeds belangrijke politieke rollen innamen. Het doel van de groep was om zich met terreur te verzetten tegen het systeem, er werden ruim dertig moorden gepleegd. De RAFageerde verder ook sterk tegen de in Duitsland rijzende kapitalistische staat en had derhalve banden met de DDR.
Tegenstand
Tegenstanders van de vrijlating zijn er uiteraard ook. Om te beginnen zijn er de nabestaanden van de ruim dertig slachtoffers van de RAF-terreur. De weduwe van de in 1977 door Monhaupt vermoorde Hanns-Martin Schleyer (voorzitter van een werkgeversorganisatie) heeft 'geschokt' gereageerd en waarschuwde op de ARD voor een 'verkeerd politiek signaal'. "Deze mensen hebben geen genade verdiend!"
Ook regeringspartij CDU verzet zich fel tegen de vrijlating. "Het is nog te vroeg om genade voor recht te laten gaan," aldus de CDU in een verklaring.
En verder is boulevardblad Bild Zeitung nog een natuurlijke vijand van alles en iedereen die voor de extreemlinkse RAF is. Al enkele dagen staan er artikelen in de krant om de terreurdaden nog eens onder de aandacht te brengen, gecombineerd met de boodschap dat een vrijlating van 'deze moordenaars uit naam van de wereldrevolutie' een schande is.
Ook hier een weduwe aan het woord: "Tot op heden hebben noch Klar noch Mohnhaupt berouw getoond of zich verontschuldigd. Laat de moordenaar van mijn man niet vrij!"
Straatoorlog
Deze RAF-discussie verdeelt Duitsland nog steeds overduidelijk in in een links en een rechts kamp. Dat blijkt ook wel uit de huidige - kleine - discussie in Berlijn waar het linkse bestuur van stadsdeel Kreuzberg, tegen de wil van de CDU, de Kochstrasse heeft omgedoopt in de Rudi-Dutschke-Strasse.
Rudi Dutschke was een linkse studentenleider en RAF-sympathisant die in 1968 van z’n fiets werd geschoten door een rechtse fanatiekeling, waarschijnlijk opgehitst door Bild Zeitung. De Rudi-Dutschke-Strasse komt uit op de Axel-Springerstrasse, de uitgever van... Bild Zeitung. En deze krant strijd nog steeds tegen de hernoeming van de straat.
Dat staat niet in het bericht.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Het is duidelijk welke positie de RAF inneemt bij links Duitsland. Een die ze lijken te koesteren.
"De RAFageerde verder ook sterk tegen de in Duitsland rijzende kapitalistische staat". Niet inconsequent.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Lekker consequent die RAF. Beweren dat je ageert tegen nazi's op hoge posities, en vervolgens mensen vermoorden die geen nazi waren.
En dan is de logische konsekwentie dat je maar aan het moorden slaat?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De RAFageerde verder ook sterk tegen de in Duitsland rijzende kapitalistische staat". Niet inconsequent.
Nee, maar uit jouw zin blijkt dat jij het inconsequent vindt dat ze ook personen doodden die geen nazi waren geweest. Dat is slechts inconsequent als hun enige doel was vroegere nazi's in topposities te doden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dan is de logische konsekwentie dat je maar aan het moorden slaat?
Terwijl dat nou juist in dit topic als RAF-ideologie-rechtvaardiging wordt gegeven door de Britta-aanhangers.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar uit jouw zin blijkt dat jij het inconsequent vindt dat ze ook personen doodden die geen nazi waren geweest. Dat is slechts inconsequent als hun enige doel was vroegere nazi's in topposities te doden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Dat zou kunnen, maar daar reageer jij net niet op en daar verwees jij ook niet naar. Jij vond het kennelijk inconsequent dat ze meer dan alleen nazi's vermoordden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Terwijl dat nou juist in dit topic als RAF-ideologie-rechtvaardiging wordt gegeven door de Britta-aanhangers.
Het feit dat je niet veel op het internet kan vinden, wil niet zeggen dat er niets is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:25 schreef Monidique het volgende:
Uhhu. Omdat zij niet zegt, althans naar ons weten, over welke denkbeelden het -waar eigenlijk?- gaat, moeten we maar aannemen dat ze alle eventueel radicale denkbeelden omarmt en verdedigt. Ze verdedigt dus zonder dat iemand haar heeft zien verdedigen. Apart.
Dat was ironisch bedoeld, want met dit feit haal je de angel uit het linkse standpunt dat de RAF idiologie salonfahig zou zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar daar reageer jij net niet op en daar verwees jij ook niet naar. Jij vond het kennelijk inconsequent dat ze meer dan alleen nazi's vermoordden.
Waar buiten het wereldwijde web kan ik dan wel vinden welke denkbeelden van de RAF zij verdedigt?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat je niet veel op het internet kan vinden, wil niet zeggen dat er niets is.
Ik heb geen flauw idee wat of wie zij een warm hart toedraagt en ik heb ook geen flauw idee welke denkbeelden en standpunten zij heeft en verdedigt. Dat is niet geloven, dat is eerder agnosticisme. Zolang niemand hier kennelijk duidelijk kan maken welke denkbeelden van de RAF zij verdedigt, ga ik niet geloven dat ze al hun denkbeelden verdedigt.quote:Afijn, jij wenst niet te geloven dat Britta de RAF een warm hart heeft toegdragen. Dan niet.
Ah, zo. Op deze wijze had ik het niet opgevat.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat was ironisch bedoeld, want met dit feit haal je de angel uit het linkse standpunt dat de RAF idiologie salonfahig zou zijn.
Dat is mijn eigen toevoeging. Overigens staat er wel een feitelijke onjuistheid in het bericht:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef Monidique het volgende:
Dat staat niet in het bericht.
quote:Wat in Duitsland als een belangrijk moreel punt geldt, is dat de terroristen momenteel al langer in de gevangenis zitten dan dat de Nazi-kopstukken ooit zaten. Dat roept immer de vraag op of extreemlinkse mensen hogere straffen verdienen dan extreemrechtse.
Rudolf Hess heeft tot aan zijn dood in 1987 vastgezeten. Een simpel rekensommetje leert dat dat een periode van 38 jaar is vanaf het einde van de Neurenberg processen in 1949. Het kan natuurlijk dat Rudolph Hess niet als Nazi-kopstuk wordt gezien maar dat zou merkwaardig zijn.quote:Het gaat om Brigitte Mohnhaupt en Christian Klar, die inmiddels al vierentwintig jaar vastzitten voor meerdere moorden.
Als de kenbron internet wegvalt weet jij niet meer waar je verder kan zoeken? Dan ben je ver heen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:52 schreef Monidique het volgende:
Waar buiten het wereldwijde web kan ik dan wel vinden welke denkbeelden van de RAF zij verdedigt?
Hm... Ik bedoel uiteraard: toon nou eens welke denkbeelden zij verdedigt. Is het niet te vinden op internet, waar dan en citeer eens iets.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de kenbron internet wegvalt weet jij niet meer waar je verder kan zoeken? Dan ben je ver heen.
Het nadeel van papier... het zoekt niet zo gemakkelijk...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef Monidique het volgende:
Is het niet te vinden op internet, waar dan en citeer eens iets.
Daar heb je eigenlijk heel erg gelijk in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:52 schreef Monidique het volgende:
Zolang niemand hier kennelijk duidelijk kan maken welke denkbeelden van de RAF zij verdedigt, ga ik niet geloven dat ze al hun denkbeelden verdedigt.
Intelligent is ze. Maar mooi? Nou ja, smaken verschillen... Voor de discussie is het overigens totaal onbelangrijk. Liever een lelijke senator die kundig is, dan een lekker wijf die er geen bal van kan.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat een mooi en intelligent mens is dit.
Ze kwam ook wel kundig over gister. Maar ja daar valt nog niet zoveel over te zeggen aangezien ze nog niet in de politiek zit. Dus of ze echt kundig is kunnen we pas over bekijken enige tijd nadat ze is verkozen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Intelligent is ze. Maar mooi? Nou ja, smaken verschillen... Voor de discussie is het overigens totaal onbelangrijk. Liever een lelijke senator die kundig is, dan een lekker wijf die er geen bal van kan.
Ze IS kundig. Punt. Veel beter dan de gemiddelde politicus. Maar: ik heb bezwaren tegen haar als persoon EN (niet geheel onbelangrijk) dat ze haar praktijk naast het ambt wenst te voeren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:16 schreef du_ke het volgende:
Ze kwam ook wel kundig over gister. Maar ja daar valt nog niet zoveel over te zeggen aangezien ze nog niet in de politiek zit. Dus of ze echt kundig is kunnen we pas over bekijken enige tijd nadat ze is verkozen.
Nou ja, er zijn heus wel kanppere vrouwen hoor, daar niet van. Maar ze heeft wel een sympathieke uitstraling en een mooie paardestaart... Ik spreek liever over mooiheid van iemand dan over knapheid.....Immers mensen kunnen ook mooi zijn van lelijkheid....quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Intelligent is ze. Maar mooi? Nou ja, smaken verschillen... Voor de discussie is het overigens totaal onbelangrijk.
Zeker weten. En kundig is ze. Al moet ze in de politiek natuurlijk nog wel bewijzen.....quote:Liever een lelijke senator die kundig is, dan een lekker wijf die er geen bal van kan.
Hetgeen ik hierboven reeds bevestigde. Maar goed, je moet meer zijn dan kundig.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
En kundig is ze.
Ja, daarover zijn we het eens.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hetgeen ik hierboven reeds bevestigde.
Zeker weten. En kunde moet je altijd facultatief bezien, nietwaar?quote:Maar goed, je moet meer zijn dan kundig.
Het uit blijven oefenen van haar beroep is inderdaad niet heel sterk. Maar aan de andere kant is 1e kamerlid ook geen fulltime baan.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze IS kundig. Punt. Veel beter dan de gemiddelde politicus. Maar: ik heb bezwaren tegen haar als persoon EN (niet geheel onbelangrijk) dat ze haar praktijk naast het ambt wenst te voeren.
Ik denk dat je het volgende stukje uit het artikel ook wel had mogen uitlichten:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=805293/sc=594fb7
De collega's van GL in Duitsland zien een vrijlating wel zitten onder het mom van een verzoening. Wat een absurd idee. Welke verzoening moet er zijn. Tussen die gestoorde terroristen en hun (dode) slachtoffers.
Het is duidelijk welke positie de RAF inneemt bij links Duitsland. Een die ze lijken te koesteren.
Ik vind het nogal vreemd om de politieke ideeën van meervoudige moordenaars te betrekken bij de discussie over hun straf eigenlijk.quote:Wat in Duitsland als een belangrijk moreel punt geldt, is dat de terroristen momenteel al langer in de gevangenis zitten dan dat de Nazi-kopstukken ooit zaten. Dat roept immer de vraag op of extreemlinkse mensen hogere straffen verdienen dan extreemrechtse.
En dat is dus een lacune van het syteem en vereist aandacht...Je voorkomt hierdoor geen stijdigheid van belangen.....Maar in TK (wel voltijds) heb je het probleem echter ook. Lastig te voorkomen dus...quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het uit blijven oefenen van haar beroep is inderdaad niet heel sterk. Maar aan de andere kant is 1e kamerlid ook geen fulltime baan.
En op parlement.com is het 1e 1e kamerlid dat ik aanklikte ook nog altijd advocaat en tegelijkertijd voorzitter van de kamercommissie voor Justitie, Van de Beeten (CDA) en even verder zoeken ook Wagemakers (CDA), Ruers (SP) en De Wolff (GL).
Dit is alleen nog maar uit de vaste kamercommissie. Het is dus zeker niet iets ongebruikelijks.
Je noemt nu wel allemaal kwaliteiten op die iedere goede advocaat behoort te bezitten...quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:
een goed advocaat isniet automatisch een goed politica....
Maar heeft wel imo de goede eigenschappen:
1 Ze is een intelligentie vrouw
2 Ze is clever in het debat, moet ook wel anders zou ze het als advocate nooit hebben gered.
3 Ze is communicatief bijzonder sterk.
4 Heeft een goede uitstraling, je loopt er niet zo gauw om heen...
5 Naar mijn idee zeer geschikt op juridische en staatsrechtelijke beleidsterreinen en alles wat daar aan verwant is....
6 Ze heeft een enorm vermogen om ingewikkelde dossiers snel eigen te maken
7 Ze lijkt mij bij uitstek geschikt om de wetten die in de TK zijn aangenomen te toetsen en dat is een zeer belangrijke taak van de EK...
Ik ben ook de advocaat van de duivel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je noemt nu wel allemaal kwaliteiten op die iedere goede advocaat behoort te bezitten...![]()
Dat weet ik. Maar ik vind het desondanks niet sterk. Eigenlijk vind ik dat al die bijbaantjes eruit moeten. Het een of het ander. En dan mag het honorarium wat mij betreft bijgesteld worden indien en voor zover nodig.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef du_ke het volgende:
Het is dus zeker niet iets ongebruikelijks.
Die kopstukken hebben de doodstraf gekregen als ik mij niet vergis. Dus is het een vreemd vergelijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:02 schreef Monolith het volgende:
Wat in Duitsland als een belangrijk moreel punt geldt, is dat de terroristen momenteel al langer in de gevangenis zitten dan dat de Nazi-kopstukken ooit zaten.
Daar zit zeker wat in maar dan moet je dus inderdaad van het eerste kamerlid zijn een fulltime functie maken. Of dat veel toegevoegde waarde heeft weet ik niet. Maar we raken off-topicquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik vind het desondanks niet sterk. Eigenlijk vind ik dat al die bijbaantjes eruit moeten. Het een of het ander. En dan mag het honorarium wat mij betreft bijgesteld worden indien en voor zover nodig.
Mijn mening...
Of duidelijke regels stellen mbt andere functies die je vervult. Dezelfde policy mbt nevenfuncties bij het TK-schap...En die van rechters....Waakzaamheid daar waar de verschillende belangen elkaar kunnen bijten...quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in maar dan moet je dus inderdaad van het eerste kamerlid zijn een fulltime functie maken.
Nee. En niet nodig. prbleem heb je bij een fulltime job net zo goed. Zie TK.quote:Of dat veel toegevoegde waarde heeft weet ik niet. Maar we raken off-topic.
GeRAFfineerde Britta Bohler wil senator GL wordenquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:02 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat je het volgende stukje uit het artikel ook wel had mogen uitlichten:
Het is appels met peren vergelijken en de conclusie die ze daaruit trekken is helemaal onzin. Tenzij er RAF mensen de doodstraf hebben gekregen maar dat is niet het geval.quote:Ik vind het nogal vreemd om de politieke ideeën van meervoudige moordenaars te betrekken bij de discussie over hun straf eigenlijk.
Werkt dat in de praktijk? Ik zeg: nee. Dus voor dit soort functies (en ook rechters): het een of het ander. Ook goed voor de werkgelegenheid...quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Waakzaamheid daar waar de verschillende belangen elkaar kunnen bijten...
Doe even normaal zeg, met je extreem-links.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is mij niet onbekend dat extreem-linkse groepjes als GL en sommige van hun aanhangers nogal nat in de broek worden van terroristische daden.
In zijn geval eerder alles wat niet Turks nationalistisch isquote:Op donderdag 25 januari 2007 02:16 schreef jaoka het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg, met je extreem-links.
Alles wat geen PvdA of CDA is, is dan zeker extreem-...![]()
Je weet dat ze bij televisieoptredens alrijd schminken enzo? IRL en vooral soggens vroeg zal het allemaal niet meevallen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Britta Bohler was gisteren bij Pauw en Witteman. Wat een mooi en intelligent mens is dit. Een topper. Ik hoop echt dat ze gekozen wordt als Senator.....
Doe dat echo-apparaat eens uit.quote:
Brittaquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Doe dat echo-apparaat eens uit.
Komt komt zij zij toevallig toevallig uit uit Baden-Baden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |