abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45497823
wat vind nederland van accijns terecht of puur geld klopperij ? ik ga voor het 2e vette uitzuigers zijn het met zen allen en maar bezuinigen en maar alles duurder maken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 07:58:21 #2
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45497843
Het is de schuld van de hoge heren in Den Haag....
lege ton
pi_45497859
Weg met accijns

Invoering van tolheffing

(De wegen moet toch ERGENS van onderhouden worden)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:05:34 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45497893
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:00 schreef Keiichi het volgende:

(De wegen moet toch ERGENS van onderhouden worden)
Wat dacht je ervan om al het geld wat automobilisten de afgelopen 30 jaar hebben opgehoest en wat aan andere zaken is besteed eens terug te halen en alsnog in wegen te stoppen? Kun je denk ik wel een halve eeuw vooruit...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:07 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45497906
De benzine-accijns moeten ze in z'n geheel overhevelen naar sigaretten!
censuur :O
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:37 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_45497912
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef RemcoDelft het volgende:
...en alcohol
pi_45497927
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

...en alcohol
en op alcohol
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:17 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_45497949
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:12 schreef richard87 het volgende:

[..]

en op alcohol
Ech wel!

Verderfelijk spul, alcohol. Net zo slecht als roken. Van roken en drinken ga je dood. Van benzine niet (of je moet het drinken, maar dat is geen standaard toepassing). Toch wordt er accijns op benzine geheven en veel minder op zaken waar mensen wel dood aan gaan. Dus omzetten die handel. Accijns op tabak en drank omhoog (betalen voor de volksgezondheid en voor de wegen, zodat automobilisten ook vrolijk in de auto ziten; dat is goed voor de gezondheid, vrolijkheid) en accijns op benzine afschaffen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:28 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45497952
Waar komt het eigenlijk vandaan om accijns te heffen op alcohol, tabak en brandstoffen? Waarom bijvoorbeeld niet op chocolade of kranten?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_45497959
Nu nog een vette accijns op de wiet.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:17:42 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_45497971
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Cynix ® het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan om accijns te heffen op alcohol, tabak en brandstoffen? Waarom bijvoorbeeld niet op chocolade of kranten?
Er is ooit een dagbladzegel geweest. Die gold voor kranten groter dan een briefkaart. Prompt verschenen alle kranten op briefkaartformaat, waarna de dagbladzegel weer verdween

En op alles zit accijns. Alleen noemen ze het soms BTW
pi_45497977
quote:
soort vervuiler betaald idee... als jij gebruik wilt maken van producten die slecht voor je zijn/vervuilen dan moet je daar extra voor betalen!

accijnsen zijn gemene vorm van belasting, maar de meest smerige vind ik nog altijd de successierechten! dan betaal je belasting over geld wat al 2 of 3 keer belast is...
pi_45497989
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is ooit een dagbladzegel geweest. Die gold voor kranten groter dan een briefkaart. Prompt verschenen alle kranten op briefkaartformaat, waarna de dagbladzegel weer verdween

nou volgens mij betaal je over de accijnsen nog btw hoor het is gewoon echt extraatje
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:20:01 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_45497990
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:18 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

soort vervuiler betaald idee... als jij gebruik wilt maken van producten die slecht voor je zijn/vervuilen dan moet je daar extra voor betalen!

accijnsen zijn gemene vorm van belasting, maar de meest smerige vind ik nog altijd de successierechten! dan betaal je belasting over geld wat al 2 of 3 keer belast is...
Wat dacht je van overdrachtsbelasting als je een huis koopt? Of BPM (waarover dan ook nog een keer BTW wordt berekend)?
pi_45497994
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je van overdrachtsbelasting als je een huis koopt? Of BPM (waarover dan ook nog een keer BTW wordt berekend)?
inderdaad, maar goed successie is nog oneerlijker, jij kiest niet voor een erfenis... die krijg je en dan moet je nog aftikken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:22:12 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_45498005
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:19 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nou volgens mij betaal je over de accijnsen nog btw hoor het is gewoon echt extraatje
Klopt. Maar voor sommige zaken is BTW natuurlijk van de gekke.
pi_45498009
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klopt. Maar voor sommige zaken is BTW natuurlijk van de gekke.
tja inderdaad
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:23:13 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_45498012
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

inderdaad, maar goed successie is nog oneerlijker, jij kiest niet voor een erfenis... die krijg je en dan moet je nog aftikken
Je kunt hem verwerpen, hoor.
pi_45498015
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ech wel!

Verderfelijk spul, alcohol. Net zo slecht als roken. Van roken en drinken ga je dood. Van benzine niet (of je moet het drinken, maar dat is geen standaard toepassing). Toch wordt er accijns op benzine geheven en veel minder op zaken waar mensen wel dood aan gaan. Dus omzetten die handel. Accijns op tabak en drank omhoog (betalen voor de volksgezondheid en voor de wegen, zodat automobilisten ook vrolijk in de auto ziten; dat is goed voor de gezondheid, vrolijkheid) en accijns op benzine afschaffen.
beetje hypocriet om dat te zeggen natuurlijk.jij gebruikt benzine,, ik drank wiet shag..ik zeg toch ook niet op benzine moeten ze nog meer gooien en op shag enzo dat klopt niet
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:25 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45498023
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Je kunt weigeren. Toch blijft het lijkenpikkerij.
Vampire Romance O+
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:50 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_45498025
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef richard87 het volgende:

[..]

beetje hypocriet om dat te zeggen natuurlijk.jij gebruikt benzine,, ik drank wiet shag..ik zeg toch ook niet op benzine moeten ze nog meer gooien en op shag enzo dat klopt niet
Ik ga niet dood van mijn diesel verbruik. Jij wordt wel ziek van drank en sigareten. Je gaat naar het ziekenhuis en dat wordt dan deels van mijn accijnzen betaald. Betaal jij met jouw drank en drugs accijnzen mijn nieuwe auto? Nee he?
pi_45498036
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef richard87 het volgende:

[..]

kijk benzine is slecht voor milieu, maar die ene liter is een druppel op de gloeiende plaat, als jij rookt en/of veel drinkt dan heb je ook een grotere kans op ziektes e.d. en de maatschappelijke kosten daarvoor zijn dan ook hoger, als jij in ziekenhuis moet liggen kost dat gewoon veel geld

daar is dat ook beetje op gebasseerd

maar kijk ook naar de kopieer heffing die op cd's zit, ook al gebruik jij ze niet om muziek te kopieren oid, dan nog betaal je daarvoor
pi_45498044
Tsja... terecht of niet: de staat zal toch aan geld moeten komen. Daarvoor zijn accijnzen al een eeuwenoud middel, volgens mij zelfs ouder dan inkomstenbelasting. Zo was er vroegen een accijns op zout, wat toen minstens even belangrijk was als benzine nu. Het werd immers gebruikt om levensmiddelen houdbaar te maken.

De belasting op fietsen is inmiddels ook al lang weg. Als je de accijns op benzine, tabak, alcohol, whatever afschaft zal de staat toch op een andere manier geld moeten krijgen, of drastisch bezuinigen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:27:40 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_45498047
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:26 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

kijk benzine is slecht voor milieu, maar die ene liter is een druppel op de gloeiende plaat, als jij rookt en/of veel drinkt dan heb je ook een grotere kans op ziektes e.d. en de maatschappelijke kosten daarvoor zijn dan ook hoger, als jij in ziekenhuis moet liggen kost dat gewoon veel geld

maar kijk ook naar de kopieer heffing die op cd's zit, ook al gebruik jij ze niet om muziek te kopieren oid, dan nog betaal je daarvoor
Wat dacht je van Buma-rechten? Als bedrijf moet je betalen omdat je de radio aanhebt. Wanneer krijgen we acceptgiro's in de bus als je een auto met radio hebt?
pi_45498050
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt hem verwerpen, hoor.
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:24 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Je kunt weigeren. Toch blijft het lijkenpikkerij.
jah dat kan, maar denk niet dat veel mensen dat zullen doen wel? bedoel dan gaat het gewoon 100% de staatskas in en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! maar het gaat ver, want als je nu van je oudtante een roerendgoed krijgt (meubels, peecee oid) moet je daar ook gewoon voor aftikken!
pi_45498056
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je van Buma-rechten? Als bedrijf moet je betalen omdat je de radio aanhebt. Wanneer krijgen we acceptgiro's in de bus als je een auto met radio hebt?
jah die is inderdaad helemaal mooi! heb jij een eenmanszaakje thuis (webdesign ofzo) en jij ontvangt wel eens klanten thuis, dan moet je al voor gaan afdragen, helemaal gestoord is het!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:30:21 #27
66444 Lord_Vetinari
pi_45498068
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:28 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

jah die is inderdaad helemaal mooi! heb jij een eenmanszaakje thuis (webdesign ofzo) en jij ontvangt wel eens klanten thuis, dan moet je al voor gaan afdragen, helemaal gestoord is het!
Al ontvang je geen klanten.. En dit jaar is het nog gekker. Krijgen we zowel van de stichting rechten van derden of zo als van Buma een rekening voor het hebben van 1 radio...
pi_45498069
vind de accijnzen alleen VEEL te hoog.en drink niet veel maar vind het belachelijk dat ze daar ook nog een accijns op willen flikkeren
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:31:12 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_45498075
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:30 schreef richard87 het volgende:
vind de accijnzen alleen VEEL te hoog.en drink niet veel maar vind het belachelijk dat ze daar ook nog een accijns op willen flikkeren
Daar zit al een accijns op, hoor. En die mag best omhoog als dat helpt om jongeren van de drank af te krijgen / houden.
pi_45498087
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Al ontvang je geen klanten.. En dit jaar is het nog gekker. Krijgen we zowel van de stichting rechten van derden of zo als van Buma een rekening voor het hebben van 1 radio...
het is ook echt helemaal gestoord met dat belasting stelsel en dan toch komen ze nog ieder jaar geld tekort...
pi_45498096
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar zit al een accijns op, hoor. En die mag best omhoog als dat helpt om jongeren van de drank af te krijgen / houden.
tja en toch verpest je daar wel weer dingen mee, maak de drank veel en veel duurder en de horeca is onbetaalbaar, waarop mensen niet meer uitgaan en elkaar dus ook minder zullen ontmoeten en dan worden mensen dus steeds meer geisoleerd...
pi_45498114
quote:

[..]

en jij denkt dat ze het echt doen uit medeleven gaat er puur om dat zij er beter van worden
pi_45498122
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:26 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

tja, en als jij een levensverwachting van 105 krijgt waarbij je alles uit de gezondheidzorg gaat trekken wat mogelijk is(vervangende knieen op je 75ste, nieuwe heupen op je 80ste, harttransplantatie op je 92ste etc) dan denk ik dat ik minder kost als ik op mijn 73ste na een ziektebed van 3 maanden sterf aan longkanker/levercerose.

Ik ben niemand tot last met mijn rook/drinkgedrag. Dat doe ik namelijk in gelegenheden waar dat toegestaan is. De automobilist verspreid zijn fijnstof lekker gelijkmatig over zijn pad door Nederland zodat iedereen daar van kan genieten. En bedankt!
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_45498126
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:34 schreef richard87 het volgende:

[..]

en jij denkt dat ze het echt doen uit medeleven gaat er puur om dat zij er beter van worden
money money money,where living in a rich mens world
pi_45498136
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:35 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

tja, en als jij een levensverwachting van 105 krijgt waarbij je alles uit de gezondheidzorg gaat trekken wat mogelijk is(vervangende knieen op je 75ste, nieuwe heupen op je 80ste, harttransplantatie op je 92ste etc) dan denk ik dat ik minder kost als ik op mijn 73ste na een ziektebed van 3 maanden sterf aan longkanker/levercerose.

Ik ben niemand tot last met mijn rook/drinkgedrag. Dat doe ik namelijk in gelegenheden waar dat toegestaan is. Jij verspreid je fijnstof lekker gelijkmatig over je pad door Nederland zodat iedereen daar van kan genieten. En bedankt!
die harttransplantatie krijg je niet! en ik zeg niet dat ik anti roken ben, rook zelf niet, maar mensen moeten lekker doen waar ze zin in hebben! alleen zijn de accijnzen daar wel op gebasseerd!
pi_45498170
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:37 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

die harttransplantatie krijg je niet! en ik zeg niet dat ik anti roken ben, rook zelf niet, maar mensen moeten lekker doen waar ze zin in hebben! alleen zijn de accijnzen daar wel op gebasseerd!
Whatever, je begrijpt wat ik bedoel.

En dat argument dat hierboven wordt gegeven dat de accijnzen mbt autorijden terug moeten vloeien naar het onderhoud van het wegennet dat geldt natuurlijk net zo voor de accijnzen op drank/peuken maar dan voor gezondheidzorg.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_45498199
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:40 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

En dat argument dat hierboven wordt gegeven dat de accijnzen mbt autorijden terug moeten vloeien naar het onderhoud van het wegennet dat geldt natuurlijk net zo voor de accijnzen op drank/peuken maar dan voor gezondheidzorg.
begrijp precies wat je bedoelt, maar mijn opmerking was niet bedoeld als zijnde een anti rokers opmerking

kwartje van kok destijds is ook gewoon ingevoerd om het begrotingstekort op te lossen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:46:04 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_45498206
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:40 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook. Maar de opbrengsten van de automobilisten vloeien voor een groot deel de algemene middelen in en worden aan alles besteedt, behalve aan auto-infrastructuur. Vandaar dat we gezellig nog steeds elke dag met zijn allen in de file staan (wat vele malen meer luchtverontreiniging oplevert dan als we door zouden kunnen rijden).
pi_45498215
quote:
Waarom denk je dat uitgerekend chocolade wordt aangeboden in tax-free shops?
Samen met andere zwaar met accijns belastte goederen als tabak en alcohol?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:50:14 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45498241
Accijns is prima. Het houdt de andere belastingen lager en ik vind het helemaal niet erg dat er een financiële prikkel is om met mate benzine of bier te tanken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:50:35 #41
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_45498245
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En weet je wat het allerergste is? Er wordt óók nog eens BTW over accijns geheven! Net zoals met BPM, daar moet je ook BTW over betalen!!!

Als we nou een Fok!Inzameling houden dan kunnen we misschien Sealand wel kopen! Wég met de belastingen! Wég met de accijns! Wég met de BPM! (Aan de andere kant: wat moet je met een auto op Sealand...)

Boeh!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:52:39 #42
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_45498254
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef Pool het volgende:
Accijns is prima. Het houdt de andere belastingen lager en ik vind het helemaal niet erg dat er een financiële prikkel is om met mate benzine of bier te tanken.
Een 'financiële prikkel'?? Ik ervaar het meer als een mes in mijn rug dat nog even een paar keer in de rondte gedraaid wordt als ik sta te tanken met mijn auto...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:53:59 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_45498269
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

En weet je wat het allerergste is? Er wordt óók nog eens BTW over accijns geheven! Net zoals met BPM, daar moet je ook BTW over betalen!!!
Ik snap ook niet dat we hiermee wegkomen in de EU. Volgens mij is het tamelijk illegaal...
pi_45498288
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat we hiermee wegkomen in de EU. Volgens mij is het tamelijk illegaal...
Is het in andere landen anders dan? Daar bestaan ook accijns, en BTW, doet men in de rest van de wereld geen BTW over accijns?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:55:46 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_45498296
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Is het in andere landen anders dan? Daar bestaan ook accijns, en BTW, doet men in de rest van de wereld geen BTW over accijns?
BPM bedoel ik...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:58:24 #46
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45498344
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Een 'financiële prikkel'?? Ik ervaar het meer als een mes in mijn rug dat nog even een paar keer in de rondte gedraaid wordt als ik sta te tanken met mijn auto...
Dan tank je toch niet.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:01:08 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45498381
Accijns zijn eigenlijk een van de weinige belastingsoorten die meer of minder eerlijk zijn, je betaald voor wat je verbruikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:01:45 #48
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45498392
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Als we nou een Fok!Inzameling houden dan kunnen we misschien Sealand wel kopen! Wég met de belastingen! Wég met de accijns! Wég met de BPM! (Aan de andere kant: wat moet je met een auto op Sealand...)

Boeh!
Ik vind dit wel een goed idee. Alle verzuurde fok!=Pol figuren naar Sealand. Daar wil ik best een kleine subsidie voor geven.
pi_45498409
Ik dacht altijd dat op zaken die je nodig hebt in het dagelijks leven de BTW 6% was. Bij voeding is dat dus erg normaal , maar voor tampons , maandverband en luiers betaal je het hoge tarief op zich maak ik me hier niet zo druk om , maar wat ik dan van de zotte vind is dat je voor (kamer)planten slechts 6% BTW betaald.
pi_45498465
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ga niet dood van mijn diesel verbruik. Jij wordt wel ziek van drank en sigareten. Je gaat naar het ziekenhuis en dat wordt dan deels van mijn accijnzen betaald. Betaal jij met jouw drank en drugs accijnzen mijn nieuwe auto? Nee he?
als alle accijnzen die op drank en tabak geheven worden rechtstreeks de gezondheidszorg in zouden stromen, dan betaalden rokers en drinkers voor hun eigen zorg. bovendien is het een misvatting dat niemand last heeft van jouw dieselverbruik. het blijkt dat de kleine roetachtige deeltjes die in uitlaatgassen zitten (maar ook bijvoorbeeld door fabrieken worden uitgestoten) een aanzienlijke bijdrage leveren aan gezondheidsproblemen. aangezien er een hoop meer diesel wordt verbrand dan tabak is dat ook meteen een wijdverspreider probleem.
http://www.oehha.ca.gov/public_info/facts/dieselfacts.html
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:10:42 #51
45206 Pietverdriet
pi_45498498
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:07 schreef Byte_Me het volgende:

[..]
aangezien er een hoop meer diesel wordt verbrand dan tabak is dat ook meteen een wijdverspreider probleem.
Wil jij serieus beweren dat er meer mensen ziek worden/dood gaan aan dieselroet dan aan roken?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:11:44 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45498508
Ik vind dat er wel genoeg LEGE vrachtwagens van de weg waaien.
De dieselaccijns hoeft dus niet echt omlaag.

Roken is ook smerig.
En een kratje bier kost ook nog geen ¤10

Wat is het probleem?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_45498558
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil jij serieus beweren dat er meer mensen ziek worden/dood gaan aan dieselroet dan aan roken?
het is natuurlijk moelijk te bepalen wat precies de effekten zijn, omdat je niet geen controlegroep hebt. maar lord_vet beweerd dat niemand last heeft van zijn diesel en dat wilde ik even ontkrachten. en met wijdverspreid bedoel ik dat je meer last hebt van tweedhands uitlaatgassen dan van tweedehands rook.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:16:58 #54
45206 Pietverdriet
pi_45498579
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het is natuurlijk moelijk te bepalen wat precies de effekten zijn, omdat je niet geen controlegroep hebt. maar lord_vet beweerd dat niemand last heeft van zijn diesel en dat wilde ik even ontkrachten.
Lord Veneries kan je natuurlijk niet hard genoeg onderuittrappen

Maar roken is een van de weinige zaken die écht héél erg ongezond zijn.
pi_45498641
Dat ze dat 'kwartje van kok' er nu gvd maar eens afhalen. Het zou een tijdelijk iets zijn (15 jaar noem ik niet tijdelijk)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:23:07 #56
45206 Pietverdriet
pi_45498663
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:21 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
Dat ze dat 'kwartje van kok' er nu gvd maar eens afhalen. Het zou een tijdelijk iets zijn (15 jaar noem ik niet tijdelijk)
Ga lekker met de trein, pauper.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:35:28 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_45498863
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_45498929
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:35 schreef Kaalhei het volgende:

[afbeelding]
Wat raar om onder elkaar het een in duizenden uit te drukken en het ander in miljoenen?

En voor het gemak de jaren ook om te wisselen.

't Mocht eens overzichtelijk worden zeker .
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:42:40 #59
45206 Pietverdriet
pi_45498994
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:35 schreef Kaalhei het volgende:

[afbeelding]
Ik mis hierbij de kosten van ongelukken, vervuiling, etc etc
pi_45499407
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat heb je ook: dat heet kijk- en luistergeld geloof ik...
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[.Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef Pool het volgende:
Accijns is prima. Het houdt de andere belastingen lager en ik vind het helemaal niet erg dat er een financiële prikkel is om met mate benzine of bier te tanken. .]

Sommige mensen moet je nu eenmaal wat steviger stimuleren... Bij paardrijden is dat net hetzelfde: sommige beesten reageren niet meer op een lichte prikkel...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 januari 2007 @ 10:05:49 #61
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_45499424
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:04 schreef Alecks het volgende:

[..]

Dat heb je ook: dat heet kijk- en luistergeld geloof ik...
dat bestaat al jaren niet meer.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:12:28 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_45499577
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het is natuurlijk moelijk te bepalen wat precies de effekten zijn, omdat je niet geen controlegroep hebt. maar lord_vet beweerd dat niemand last heeft van zijn diesel en dat wilde ik even ontkrachten. en met wijdverspreid bedoel ik dat je meer last hebt van tweedhands uitlaatgassen dan van tweedehands rook.
Ik zeg dat er meer mensen doodgaan van roken dan van mijn dieseluitlaatgas. Roep maar als je kunt bewijzen dat het niet zo is. Daarnaast gaat al een groot deel van de accijnzen die ik betaal voor mijn rijden naar de gezondheidszorg, waar meer mensen gebruik van maken als gevolg van roken en drinken dan als gevolg van mijn autorijden. Daarentegen sta ik wel elke dag in de file omdat we al jaren vrouwelijke ministers van VWS hebben die het begrip 'automobiliteit' alleen maar uitkleden en het dus verdommen om geld in de wegen te pompen waar dat nodig is, maar wel komen met idiote projecten als spitsstroken,. carpoolstroken, 80 km zones (waardoor files alleen maar toenemen) en HSL'len.
pi_45499818
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zeg dat er meer mensen doodgaan van roken dan van mijn dieseluitlaatgas. Roep maar als je kunt bewijzen dat het niet zo is. Daarnaast gaat al een groot deel van de accijnzen die ik betaal voor mijn rijden naar de gezondheidszorg, waar meer mensen gebruik van maken als gevolg van roken en drinken dan als gevolg van mijn autorijden. Daarentegen sta ik wel elke dag in de file omdat we al jaren vrouwelijke ministers van VWS hebben die het begrip 'automobiliteit' alleen maar uitkleden en het dus verdommen om geld in de wegen te pompen waar dat nodig is, maar wel komen met idiote projecten als spitsstroken,. carpoolstroken, 80 km zones (waardoor files alleen maar toenemen) en HSL'len.
Ik denk eigenlijk dat het één groot complot is, van de vrijmetselaars, die je zand in de ogen strooien door borstige mensen voor hun karretje te spannen, en dat het doel is dat de mensheid uit pure innovatiedrang ruimteschepen gaat ontwerpen en dan in een wormhole verdwaalt opdat ze ons allemaal kunnen opeten. En dan roelen de joden de wereld, weetjewel.

Niet verder vertellen hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 10:26:46 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45499867
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef RemcoDelft het volgende:
57% accijns bovenop de belasting die al voor het product is betaald vind je niet genoeg?
Carpe Libertatem
pi_45501493
Ooit krijg ik nog wel een keer medelijden met al die jongens die hun auto nodig hebben als verlengstuk van hun bifi .

of niet natuurlijk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45501520
quote:

[..]

Er is ook een kans dat ik ziek wordt (mogelijk met dodelijke afloop) van jouw vuile diesel.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:33:55 #67
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_45501541
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan om al het geld wat automobilisten de afgelopen 30 jaar hebben opgehoest en wat aan andere zaken is besteed eens terug te halen en alsnog in wegen te stoppen? Kun je denk ik wel een halve eeuw vooruit...
Je kan geld maar 1 keer uitgeven he.
pi_45501561
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is lastig het zullen er waarschijnlijk minder zijn maar zoiets is bijna onmogelijk te bepalen. Zeker omdat het vaak vrij diffuse bronnen zijn in vergelijking met roken.
pi_45501663
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn vaak niet echt rijksuitgaven natuurlijk. Daarnaast is het heel moeilijk om dat direct te koppelen. Maar je hebt zeker een punt. Omdat het erg lastig te berekenen is wordt het snel vergeten.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:11:07 #70
45206 Pietverdriet
pi_45502541
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is lastig het zullen er waarschijnlijk minder zijn maar zoiets is bijna onmogelijk te bepalen. Zeker omdat het vaak vrij diffuse bronnen zijn in vergelijking met roken.
Als statistici kunnen berekenen dat er in NL 600 mensen per jaar dood gaan aan radonuitwaseming in woningen, dan lijkt me het ook te berekenen over dieselroet.
pi_45502721
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als statistici kunnen berekenen dat er in NL 600 mensen per jaar dood gaan aan radonuitwaseming in woningen, dan lijkt me het ook te berekenen over dieselroet.
Er zijn ook wel berekeningen over (van het RIVM enzo). Al zijn die wat omstreden. Die hebben het over enkele duizenden (tot ik meen iets van 24.000) mensen die eerder sterven door fijnstof en een deel daarvan komt door diesel, daarnaast veel luchtwegenklachten. Maar als je in Rijnmond woont is het lastig aan te tonen of de luchtvervuiling komt door diesel, Shell in Pernis of andere industrie.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:04 #72
45206 Pietverdriet
pi_45502818
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn ook wel berekeningen over (van het RIVM enzo). Al zijn die wat omstreden. Die hebben het over enkele duizenden (tot ik meen iets van 24.000) mensen die eerder sterven door fijnstof en een deel daarvan komt door diesel, daarnaast veel luchtwegenklachten. Maar als je in Rijnmond woont is het lastig aan te tonen of de luchtvervuiling komt door diesel, Shell in Pernis of andere industrie.
oh, ja, er is ook niets tegen een verplicht stellen van dieselkat voor alle voertuigen en scheepsvaart.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:25:57 #73
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45502865
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat blijkt toch vrij lastig te zijn; zeker met betrekking tot de lange-termijneffecten van fijnstof bestaat veel onzekerheid over de exacte gevolgen, maar zeker is dat het een zeer schadelijk effect op de gezondheid heeft. Zie ook deze tekst van het Milieu- en Natuurplanbureau.

Overigens zijn accijnzen over brandstof niet meer dan redelijk, mijn inziens, om de simpele reden dat de lasten van het gebruik van brandstof (luchtverontreiniging) publiek worden gedragen; het lijkt me dan logisch dat daar ook een zekere publieke afdrage - in de vorm van een accijns - voor de gebruiker tegenover staat. Zolang we een publiek stelsel van gezondheidszorg hebben, valt over tabak- en alcoholaccijnzen eenzelfde redenering te gebruiken.
pi_45502955
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zeg dat er meer mensen doodgaan van roken dan van mijn dieseluitlaatgas. Roep maar als je kunt bewijzen dat het niet zo is.
De omkering van bewijslast.
pi_45503091
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

oh, ja, er is ook niets tegen een verplicht stellen van dieselkat voor alle voertuigen en scheepsvaart.
Lijkt mij ook verstandig inderdaad.

Al is het op een gegeven moment lastig om te bepalen of de kosten van extra zuivering/ lagere uitstoot nog opwegen tegen de baten. Maar die berekeningen laat ik graag over aan de experts.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:47:34 #76
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_45505314
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn noch inkomsten, noch uitgaven voor de staat.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 19 januari 2007 @ 14:00:24 #77
45206 Pietverdriet
pi_45505637
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

staat betaal veel voor de kosten die veroorzaakt worden door vervuiling.
pi_45505850
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Toch wel. De kosten van ziekte en ongelukken worden voor een groot deel opgebracht door de belastingen.
pi_45509632
Van mij mag er nog wel meer accijns op alcohol, tabak en (nadat we het hebben gelegaliseerd) op soft-drugs.

En nu we toch bezig zijn; verhoog dan gelijk ook maar het btw tarief op dierlijke producten van 6 naar 19%. Indien mogelijk moet het tarief op andere etenswaren omlaag natuurlijk (om het te compenseren). En neen, ik ben geen vegetarier.
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:30:16 #80
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45510664
Hoe je het ook draait of keert, zolang men gedwongen wordt om belasting te betalen, is belasting niets anders dan gelegaliseerde diefstal.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:23:30 #81
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45521648
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:30 schreef NewOrder het volgende:
Hoe je het ook draait of keert, zolang men gedwongen wordt om belasting te betalen, is belasting niets anders dan gelegaliseerde diefstal.
Gelegaliseerde diefstal is geen diefstal. De definitie van diefstal bevat het noodzakelijke element van wederrechtelijkheid, ofwel illegaliteit.

'Gelegaliseerde diefstal' valt in de categorie 'geluidloze muziek', 'frietje met, maar dan zonder frietsaus' en 'moord zonder slachtoffers'. Dat libertariërs in elk topic over belastingen met deze inhoudsloze kreet aan komen zetten, geeft in feite al aan hoe wereldvreemd ze zijn.
pi_45521896
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Gelegaliseerde diefstal is geen diefstal. De definitie van diefstal bevat het noodzakelijke element van wederrechtelijkheid, ofwel illegaliteit.
Dat is de wettelijke definitie. De waarlijke definitie van diefstal valt niet geheel samen met wederrechtelijk-volgens-de-wet.
quote:
'Gelegaliseerde diefstal' valt in de categorie 'geluidloze muziek', 'frietje met, maar dan zonder frietsaus' en 'moord zonder slachtoffers'. Dat libertariërs in elk topic over belastingen met deze inhoudsloze kreet aan komen zetten, geeft in feite al aan hoe wereldvreemd ze zijn.
Zoals een aantal van je opgesomde inhoudsloosheden wel degelijk bestaan, zo is ook je uitleg van de bedoeling van de uitspraak wel erg kortzichtig.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:20:13 #83
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45523425
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is de wettelijke definitie. De waarlijke definitie van diefstal valt niet geheel samen met wederrechtelijk-volgens-de-wet.
Nee, dat is niet alleen de wettelijke definitie. Voor zover er al een 'waarlijke' definitie bestaat, houdt die in dat je bij diefstal iets van een ander wegneemt dat je niet weg mag nemen. Maar zodra dit wegnemen gelegaliseerd is, mag het juist wel.
quote:
Zoals een aantal van je opgesomde inhoudsloosheden wel degelijk bestaan, zo is ook je uitleg van de bedoeling van de uitspraak wel erg kortzichtig.
Welke bestaan er dan? Maar goed, als die inhoudsloosheden blijkbaar niet voldoen, dan wil ik wel de wikipedia-voorbeelden "vloeibaar ijs", "vierkante cirkel" en een "plastic blikje" gebruiken.

Mijn punt is dat de begrippen 'diefstal' en 'stelen' begrippen zijn die voortvloeien uit de maatschappij. Ze komen niet uit de lucht vallen. De maatschappij kiest een bepaalde staatsvorm en die staat bepaalt wat wel en niet weggenomen mag worden. Neem je datgene weg dat niet weggenomen mag worden, dan is er diefstal. Mag iets wél worden weggenomen (en is het dus gelegaliseerd), dan is er ook geen sprake van diefstal.

Diefstal is per definitie illegaal, dus 'gelegaliseerde diefstal' is een contradictio in terminis.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:42:47 #84
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45523945
Ik vind accijns een goede belasting, wat mij betreft wordt het accijns op alcohol nog groter, is er tenminste meer geld beschikbaar om binnenkort al die mensen op te vangen met korzakov
pi_45523993
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, dat is niet alleen de wettelijke definitie. Voor zover er al een 'waarlijke' definitie bestaat, houdt die in dat je bij diefstal iets van een ander wegneemt dat je niet weg mag nemen. Maar zodra dit wegnemen gelegaliseerd is, mag het juist wel.
Nee, dan mag het misschien van de wet, maar dat zegt bepaald niet alles over het mogen van de wegnemen door de eerdere eigenaar, en ook niet over de mate waarin 'men' vindt dat dat mag.
quote:
[..]

Welke bestaan er dan?
Ik heb ze niet onthouden, maar geluidsloze muziek bestaat in ieder geval.
quote:
Mijn punt is dat de begrippen 'diefstal' en 'stelen' begrippen zijn die voortvloeien uit de maatschappij. Ze komen niet uit de lucht vallen. De maatschappij kiest een bepaalde staatsvorm en die staat bepaalt wat wel en niet weggenomen mag worden. Neem je datgene weg dat niet weggenomen mag worden, dan is er diefstal. Mag iets wél worden weggenomen (en is het dus gelegaliseerd), dan is er ook geen sprake van diefstal.

Diefstal is per definitie illegaal, dus 'gelegaliseerde diefstal' is een contradictio in terminis.
Een overheid die moord en doodslag legaliseert maakt moord en doodslag wel wettig, maar het blijft moord en doodslag in ieders ogen behalve die van de geblinddoekte wetboeklezer. Diefstal is het wegnemen van iemand eigendom zonder diens toestemming, hetgeen soms wel en soms niet ook door de wet als diefstal wordt aangemerkt.

Er zijn veel maatschappijen waarin de bepaalde staatsvorm niet echt als gekozen kan worden aangemerkt, en waar men met precies hetzelfde recht als jij hier claimt diefstal legitimeert. Het staat in de wet dus het is geen stelen. Stelen bestaat ook zonder wet, stelen bestond voordat er wetten gecodificeerd waren. Eerst is er stelen, en dan pas een wet die het verbiedt, of niet.
pi_45526944
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef Pool het volgende:
Waarom wordt brood dan niet belast? Dan worden die kosten tenminste evenredig verdeeld - iedereen eet brood.

Accijnzen en BTW zijn volkomen belachelijk. Absurde geldklopperij van een megalomane overheid die jaar in jaar uit meer geld nodig heeft om haar spil- en regelzucht te financieren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45526947
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat bestaat al jaren niet meer.
Inderdaad, die is verwerkt in de belasting. Die is een beetje gestegen toen het kijk- en luistergeld 'zogenaamd' afgeschaft werd. Het domme gepeupel snapt dat toch niet, dat is blij omdat ze geen kijk- en luistergeld meer hoeven te betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door StefanP op 20-01-2007 20:52:12 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45526948
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is ook een kans dat ik ziek wordt (mogelijk met dodelijke afloop) van jouw vuile diesel.
Er is ook een kans dat je brein dermate aangetast wordt dat je weet wanneer een werkwoord op een d of een t eindigt. 'Wordt' zoals hierboven hoort namelijk 'word' te zijn.
-Mark Steyn
pi_45526952
quote:

[..]

Onzin. De overheid bepaalt de regels en dus kunnen ze moord en verkrachting morgen ook goedkeuren, mits maar door de staat bedreven. Dus belasting is wel degelijk diefstal, omdat de overheid bepaalt hoe hoog die is en onder welke voorwaarden die geheven wordt. Een dom tegenargument als 'de burger verkiest de overheid' hoef je niet mee aan te komen, want ongeacht waar je als burger op stemt, de ambtenarenkolos blijft bestaan en die houdt zichzelf in stand en dijt helaas zelfs uit waardoor er steeds meer geind 'moet' worden.

De enige wereldvreemden zijn de sukkels die dat zomaar slikken of zelfs goedkeuren.
-Mark Steyn
pi_45527063
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 06:36 schreef StefanP het volgende:

[..]

Onzin. De overheid bepaalt de regels en dus kunnen ze moord en verkrachting morgen ook goedkeuren, mits maar door de staat bedreven. Dus belasting is wel degelijk diefstal, omdat de overheid bepaalt hoe hoog die is en onder welke voorwaarden die geheven wordt. Een dom tegenargument als 'de burger verkiest de overheid' hoef je niet mee aan te komen, want ongeacht waar je als burger op stemt, de ambtenarenkolos blijft bestaan en die houdt zichzelf in stand en dijt helaas zelfs uit waardoor er steeds meer geind 'moet' worden.

De enige wereldvreemden zijn de sukkels die dat zomaar slikken of zelfs goedkeuren.
Tja, het is natuurlijk makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn. Jouw argument dat de ambtenarenkolos blijft bestaan, ongeacht wat je stemt, gaat ook niet op. Het staat je immers vrij om een politieke partij te beginnen die die kolos wil afschaffen, Ik denk eerlijk gezegd dat je daarmee, mits goed uitgewerkt, nog veel stemmen zou trekken ook. Ieder democratisch land krijgt de regering die het verdient.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45527183
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga lekker met de trein, pauper.
Nee, lekker op het station wachten omdat die baggertreinen eruitliggen .... nee bedankt ... ik pas.

Ik erger me gewoon erover dat men iets onder valse voorwenselen erdoorheen drukt en jaren later er nog steeds niet afgehaald is. Maar goed, jij betaald blijkbaar heel graag onnodig veel
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:21:56 #92
45206 Pietverdriet
pi_45527270
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:03 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:

[..]

Nee, lekker op het station wachten omdat die baggertreinen eruitliggen .... nee bedankt ... ik pas.

Ik erger me gewoon erover dat men iets onder valse voorwenselen erdoorheen drukt en jaren later er nog steeds niet afgehaald is. Maar goed, jij betaald blijkbaar heel graag onnodig veel
Nope, maar accijnzen zijn een eerlijker vorm van belasting dan inkomstenbelasting,
Benzine en diesel mag van mij nog veel duurder worden, bv door de wegenbelasting af te schaffen en dat in de prijs van de brandstof om te slaan.
Dat zal namelijk het autobezit niet bestraffen, maar het gebruik ervan. En mensen zullen veel zuiniger auto`s kopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 20-01-2007 09:28:02 ]
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:37:16 #93
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_45527917
quote:

[..]

Oh, dan was de slavernij in de VS ook geen probleem. Dwangarbeid?Welnee, de staat heeft het goedgekeurd. Autistisch juristengelul dus.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:14:26 #94
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45528459
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:45 schreef sigme het volgende:
Diefstal is het wegnemen van iemand eigendom zonder diens toestemming, hetgeen soms wel en soms niet ook door de wet als diefstal wordt aangemerkt.
Dan heb jij blijkbaar een andere en ruimere 'waarlijke' definitie dan ik. En ook dan de Van Dale trouwens, hoewel ik toegeef dat die definitie sterk leunt op de Nederlandse wettelijke definitie.
quote:
dief·stal (de ~ (m.))
1 daad van stelen => dieverij

ste·len (ov.ww.)
1 (iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen => bietsen, dieven, gappen, jatmouzen, jatten, kapen, klauwen, ontvreemden, pikken, ratsen, rausjen, raven, scheefslaan, schoepen, snaaien, vaandelen, weghalen
Wat mij betreft is het niet altijd diefstal als je iemands eigendom wegneemt zonder toestemming van de eigenaar. Iets in beslag nemen, iemands slaaf bevrijden, een hinderlijk object van de openbare weg halen en naar mijn mening dus ook belasting; dit alles kun je niet als diefstal aanmerken.
quote:
Er zijn veel maatschappijen waarin de bepaalde staatsvorm niet echt als gekozen kan worden aangemerkt, en waar men met precies hetzelfde recht als jij hier claimt diefstal legitimeert. Het staat in de wet dus het is geen stelen. Stelen bestaat ook zonder wet, stelen bestond voordat er wetten gecodificeerd waren. Eerst is er stelen, en dan pas een wet die het verbiedt, of niet.
Ik heb het zelf nog helemaal niet gehad over (gecodificeerde) wetten, maar heb het steeds over het recht. Dat kunnen ook de ongeschreven regels in een Neanderthaler-stam zijn. En zonder recht is er ook geen stelen. En zelfs in het gros van die primitieve stammen was er een stamhoofd, dat zijn leiderstaken uitvoerde in ruil voor een kleine oogstafdracht door de stamleden, belasting dus.

Belasting is waarschijnlijk ongeveer even oud als diefstal; ik ken geen voorbeelden van maatschappijen waarin de regels bepaalden dat belasting een vorm van diefstal was.
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Oh, dan was de slavernij in de VS ook geen probleem. Dwangarbeid?Welnee, de staat heeft het goedgekeurd. Autistisch juristengelul dus.
Jij snapt er ook weer geen reet van hè.

Je hebt het nu over 'geen probleem'. Natuurlijk vind ik slavernij een probleem, net als dat ik te hoge belastingen ook een probleem vind. Maar voor mij betekent 'iets een probleem vinden' nog altijd iets anders dan 'diefstal'.

Hoge belastingen een probleem noemen ==> prima, dat kan
Belastingen gelegaliseerde diefstal noemen ==> autistisch libertarisch gelul
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:06:33 #95
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45532278
quote:
Gelegaliseerde diefstal is geen diefstal.
Diefstal is het zonder toestemming van de eigenaar doen overgaan van eigendom. Voor het innen van belastinggeld wordt geen toestemming gegeven door de eigenaar, dus is er sprake van diefstal. Dat de overheid dit evenwel ziet als legaal betekent dus dat belasting gelegaliseerde diefstal is.
quote:
De definitie van diefstal bevat het noodzakelijke element van wederrechtelijkheid, ofwel illegaliteit.
Het allerminst noodzakelijk. Sterker nog, met het opnemen van het element 'wederrechtelijk' wordt het eigendomsrecht ondermijnd. Het legaliseert op deze manier bepaalde vormen van diefstal, net zoals het de wetgever het beste uitkomt. Het gaat hierbij niet alleen om belastingen, maar ook om grondonteigening, inbeslagname van door de wetgever verboden middelen, enzovoort.
quote:
'Gelegaliseerde diefstal' valt in de categorie 'geluidloze muziek', 'frietje met, maar dan zonder frietsaus' en 'moord zonder slachtoffers'.
Bladmuziek, een frietje met mayonaise en een moordspel. Als we aan bepaalde begrippen niet dezelfde betekenis toekennen, dan zullen wij elkaar nooit begrijpen. Als jij aan diefstal een andere betekenis toekent dan diefstal in werkelijkheid is, dan zul je niet begrijpen wat libertariërs bedoelen met 'belasting is diefstal'.
quote:
Dat libertariërs in elk topic over belastingen met deze inhoudsloze kreet aan komen zetten, geeft in feite al aan hoe wereldvreemd ze zijn.
Voor jou is het een inhoudsloze kreet omdat jij je vasthoudt aan de wet met al haar definities en regels. Heel begrijpelijk voor een rechtenstudent, maar als je je blikveld verruimt dan zul je zien dat er meer is dan de wet.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:24:19 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45532659
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:06 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Diefstal is het zonder toestemming van de eigenaar doen overgaan van eigendom. Voor het innen van belastinggeld wordt geen toestemming gegeven door de eigenaar, dus is er sprake van diefstal.
En jij ieder jaar maar weer aangifte doen, blijkt het je belastingaangifte te zijn.
quote:
Als jij aan diefstal een andere betekenis toekent dan diefstal in werkelijkheid is, dan zul je niet begrijpen wat libertariërs bedoelen met 'belasting is diefstal'.
De omgekeerde wereld.
Jij maakt gebruik van een bestaande juridische term, heel bewust overigens, en vervolgens geef jij er een andere betekenis aan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:26:26 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45532712
Maar goed, accijns zit op negatieve zaken, en kan dus zorgen voor minder belasting op positieve zaken (zoals arbeid en primaire levensbehoeftes).
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:08:14 #98
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_45533552
quote:

[..]

Onzin.
Er belanden meer mensen in het ziekenhuis door auto gebruik dan door sigaretten en drank gebruik.
zonnig Brasil
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:34:50 #99
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45534044
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:24 schreef Sidekick het volgende:
Jij maakt gebruik van een bestaande juridische term, heel bewust overigens, en vervolgens geef jij er een andere betekenis aan.
Wat was er eerder, het begrip 'diefstal' of de juridische term 'diefstal'?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:41:48 #100
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_45534211
quote:

[..]

Door accijnzen te verhogen help je jongeren niet van de drank af.
Het hele reclame gedoe erom heen en het leuk verpakken van alcoholische dranken zet jongeren aan tot drinken.
Er moet een strengere controle komen en drank moet eigenlijk alleen te krijgenzijn in slijterijen en niet meer in de supermarkten.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:45:48 #101
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_45534306
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:42 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vind accijns een goede belasting, wat mij betreft wordt het accijns op alcohol nog groter, is er tenminste meer geld beschikbaar om binnenkort al die mensen op te vangen met korzakov
Ze hebben laatst de accijnzen weer verlaagd omdat de verkoop van sterke drank terug liep en ze hierdoor een hoop geld minder binnen kregen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_45543551
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:14 schreef Pool het volgende:

Wat ben jij een goede discussievoerder zeg, mag ik je aanraken?

De domme linkse neiging tot censuur steekt de kop weer op hoor. Noemen ze je geen fascist of racist, dan ben je wel een autist.

Gefeliciteerd
-Mark Steyn
pi_45543924
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

De domme linkse neiging tot censuur steekt de kop weer op hoor. Noemen ze je geen fascist of racist, dan ben je wel een autist.

Gefeliciteerd
Ach, de keren dat jij mensen die het niet met jou eens zijn als achterlijk bestempelt zijn inmiddels ook niet meer op een hand te tellen. Bovendien val je zelf ook regelmatig mensen aan op irrelevante dingen zoals foutief taalgebruik, in plaats van op de inhoud in te gaan, dus wat dat betreft is deze post tamelijk hypocriet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45543953
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:26 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, accijns zit op negatieve zaken, en kan dus zorgen voor minder belasting op positieve zaken (zoals arbeid en primaire levensbehoeftes).
Waarom zit er dan, voor zover ik weet, meer accijns op LPG dan op benzine, terwijl het eerste milieuvriendelijker is?
pi_45552810
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:14 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan heb jij blijkbaar een andere en ruimere 'waarlijke' definitie dan ik. En ook dan de Van Dale trouwens, hoewel ik toegeef dat die definitie sterk leunt op de Nederlandse wettelijke definitie.
[..]

Wat mij betreft is het niet altijd diefstal als je iemands eigendom wegneemt zonder toestemming van de eigenaar. Iets in beslag nemen, iemands slaaf bevrijden, een hinderlijk object van de openbare weg halen en naar mijn mening dus ook belasting; dit alles kun je niet als diefstal aanmerken.
Het is niet altijd diefstal als je iemands eigendom wegneemt zonder toestemming van de eigenaar. Soms is het dat volgens de wet wel, maar volgens de eigenaar of de maatschappij niet.
quote:
[..]

Ik heb het zelf nog helemaal niet gehad over (gecodificeerde) wetten, maar heb het steeds over het recht. Dat kunnen ook de ongeschreven regels in een Neanderthaler-stam zijn. En zonder recht is er ook geen stelen. En zelfs in het gros van die primitieve stammen was er een stamhoofd, dat zijn leiderstaken uitvoerde in ruil voor een kleine oogstafdracht door de stamleden, belasting dus.
De legaliteit is nu onderwerp van discussie, niet de rechtvaardigheid.
quote:
le·gaal
bijvoeglijk naamwoord; legaler, legaalst; afleiding(en): legaliteit

wettelijk
quote:
Belasting is waarschijnlijk ongeveer even oud als diefstal; ik ken geen voorbeelden van maatschappijen waarin de regels bepaalden dat belasting een vorm van diefstal was.
Een voorbeelden van een maatschappij die geregeld heeft dat regels illegaal zijn kan ik je ook niet geven, wel een voorbeeldzin waaruit blijkt dat dit een onmogelijke constructie is. Een vierkante cirkel, zeg maar.

Wel kan een samenleving leden dwingen tot eigendomsoverdracht om mee te betalen aan voorzieningen, zeg maar: belasting opleggen. Smeergeld, afpersing, corruptie. Al die geldstromen zijn belasting. Maar dan ongelegaliseerd. Het verschil zit 'm niet in het bestaan ervan, niet in de vrijwilligheid ervan, alleen maar in de wet.
quote:
[..]

Jij snapt er ook weer geen reet van hè.

Je hebt het nu over 'geen probleem'. Natuurlijk vind ik slavernij een probleem, net als dat ik te hoge belastingen ook een probleem vind. Maar voor mij betekent 'iets een probleem vinden' nog altijd iets anders dan 'diefstal'.

Belasting is gelegaliseerde diefstal. Ik begrijp niet precies wat je probleem met die uitspraak is, vind je het onaangenaam klinken? Alle uitzonderingen die de wet toestaat op de normale gang van zaken zijn gelegaliseerde vormen van gewoonlijk strafbare feiten.
Doodstraf is gelegaliseerde moord.
Onteigening is gelegaliseerde diefstal
Gevangenisstraf is gelegaliseerde vrijheidsberoving
Politiegeweld is gelegaliseerd geweld
Politiepistool is gelegaliseerd wapenbezit

Of een van bovenstaande legaal is of niet, wordt niet bepaald door de rechtvaardigheid, maar door de wet.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:01:06 #106
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45553207
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Het was een verwijzing naar "Autistisch juristengelul", maar daar ageer je in al je selectiviteit niet tegen. Typisch.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:40:13 #107
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45557370
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:45 schreef Curiosity het volgende:
Ze hebben laatst de accijnzen weer verlaagd omdat de verkoop van sterke drank terug liep en ze hierdoor een hoop geld minder binnen kregen.
Idd het gaat om de financieringsbehoefte van de staat nix anders
quote:
Seneca;
Waarom zit er dan, voor zover ik weet, meer accijns op LPG dan op benzine, terwijl het eerste milieuvriendelijker is?
Idem
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_45557676
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 07:55 schreef richard87 het volgende:
wat vind nederland van accijns terecht of puur geld klopperij ? ik ga voor het 2e vette uitzuigers zijn het met zen allen en maar bezuinigen en maar alles duurder maken
In principe kun je die discussie over iedere vorm van belasting voeren. En als je moet kiezen vind ik accijns niet zo'n slecht idee, omdat je daarmee ongewenst maatschappelijk gebruik kunt afremmen.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:59:10 #109
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45560015
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Accijns zijn eigenlijk een van de weinige belastingsoorten die meer of minder eerlijk zijn, je betaald voor wat je verbruikt.
Idd, dus op meer producten accijnzen en een flattax.

Dan is het belasting stelsel in Nederland weer eerlijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45561407
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:49 schreef waltersh het volgende:

[..]

In principe kun je die discussie over iedere vorm van belasting voeren. En als je moet kiezen vind ik accijns niet zo'n slecht idee, omdat je daarmee ongewenst maatschappelijk gebruik kunt afremmen.
Zeker weten. Het gebruik van benzine is slecht voor het milieu, dus maatschappelijk ongewenst. Dus gooien we daar accijns op. Het gebruik van LPG is beter voor het milieu, dus maatschappelijk gewenst. Dus gooien we daar nog meer accijns op. Het gebruik van biobrandstoffen zoals zonnebloem olie is maatschappelijk nog gewenster. Dus dat gaan we zelfs beboeten.

Of gooi ik nu een aantal dingen door elkaar?
pi_45563930
Belasting gelegaliseerde diefstal noemen is als praten over een rechte kromme lijn. Door een kromme lijn recht te noemen, heb je het begrip 'krom' al zo leeg gemaakt dat het geen enkele betekenis meer heeft. Datzelfde geldt voor belasting gelegaliseerde diefstal noemen. Een legale handeling is niet wederrechtelijk en kan dus nooit diefstal zijn, zoals een rechte lijn nooit krom kan zijn. Je kan belasting dan wel gelegaliseerde diefstal noemen, maar dan heb je daarmee het begrip 'diefstal' al zo leeg gemaakt dat het geen enkele betekenis meer heeft.
pi_45567532
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:55 schreef knowall het volgende:
Belasting gelegaliseerde diefstal noemen is als praten over een rechte kromme lijn. Door een kromme lijn recht te noemen, heb je het begrip 'krom' al zo leeg gemaakt dat het geen enkele betekenis meer heeft. Datzelfde geldt voor belasting gelegaliseerde diefstal noemen. Een legale handeling is niet wederrechtelijk en kan dus nooit diefstal zijn, zoals een rechte lijn nooit krom kan zijn. Je kan belasting dan wel gelegaliseerde diefstal noemen, maar dan heb je daarmee het begrip 'diefstal' al zo leeg gemaakt dat het geen enkele betekenis meer heeft.
Dit is een volmaakt geldige redenering, als je het diefstal-aspect van het verdwijnen van eigendom alleen laat definieren door de wet. Wat een technocratische benadering is, die bovendien geen oog heeft voor chronologie. Eérst is er diefstal, dáárna is wetgeving en pas daarna is er legalisatie van zaken. Vóór die tijd kan er best belasting bestaan, maar bij gebrek aan regelgeving kan je deze niet legaal of illegaal bestempelen. Slechts meer of minder rechtvaardig.
pi_45567897
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit is een volmaakt geldige redenering, als je het diefstal-aspect van het verdwijnen van eigendom alleen laat definieren door de wet. Wat een technocratische benadering is, die bovendien geen oog heeft voor chronologie. Eérst is er diefstal, dáárna is wetgeving en pas daarna is er legalisatie van zaken. Vóór die tijd kan er best belasting bestaan, maar bij gebrek aan regelgeving kan je deze niet legaal of illegaal bestempelen. Slechts meer of minder rechtvaardig.
Nu kom je dus weer bij het punt dat Pool je ook al trachtte duidelijk te maken: de wet en recht zijn niet hetzelfde. Recht is een veel breder begrip. Diefstal houdt dan in dat je, in strijd met het recht, iemands eigendom afneemt. Om het voorbeeld van Pool aan te houden, had men lang geleden bij 'n Neanderthaler-stam ook al ongeschreven wetten, die, als gewoonterecht, onderdeel uitmaakten van het recht, waarnaar je kon weten in welke situaties je wel of niet gerechtigd was om iemands eigendom af te nemen. Naar mijn immer bescheiden mening, is het begrip 'diefstal' dan ook tegelijkertijd ontstaan met de juridische term 'diefstal'.

Of onze wetten als onderdeel van ons recht daadwerkelijk ook 'recht' zijn, en daar gaat het jullie libertariërs volgens mij om, is een andere vraag, die sowieso niet eenduidig te beantwoorden is, daar er geen uniforme definitie van 'recht' is.

[ Bericht 2% gewijzigd door knowall op 21-01-2007 19:16:20 ]
pi_45570533
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:10 schreef knowall het volgende:

() jullie libertariërs ()
Het schijnt voor jullie communisten normaal te zijn geen individuen te kennen. Als je wil onderbouwen dat ik een libertarier ben, ga je gang. Maar er zit niks libertarisch in *mijn* stelling dat de zin 'belasting is gelegaliseerde diefstal' klopt.

Zoals ik al eerder zei: omkopen, smeergeld, corruptie is ook allemaal belasting, en éven recht of onrecht als legale belasting. Het verschil zit 'm niet in de rechtvaardigheid, maar in de legaliteit.
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:10 schreef knowall het volgende:

[..]

Nu kom je dus weer bij het punt dat Pool je ook al trachtte duidelijk te maken: de wet en recht zijn niet hetzelfde. Recht is een veel breder begrip. Diefstal houdt dan in dat je, in strijd met het recht, iemands eigendom afneemt. Om het voorbeeld van Pool aan te houden, had men lang geleden bij 'n Neanderthaler-stam ook al ongeschreven wetten, die, als gewoonterecht, onderdeel uitmaakten van het recht, waarnaar je kon weten in welke situaties je wel of niet gerechtigd was om iemands eigendom af te nemen. Naar mijn immer bescheiden mening, is het begrip 'diefstal' dan ook tegelijkertijd ontstaan met de juridische term 'diefstal'.
Spreek je jezelf niet wat tegen? Neanderthalers hebben ook recht, dus ook onrecht, en ook diefstal kan dan herkend worden als onrecht. Maar er was geen juridische term diefstal. Wat was diefstal dan bij de Neanderthalers? Taboe?
pi_45578747
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:37 schreef sigme het volgende:
Zoals ik al eerder zei: omkopen, smeergeld, corruptie is ook allemaal belasting, en éven recht of onrecht als legale belasting. Het verschil zit 'm niet in de rechtvaardigheid, maar in de legaliteit.
Aparte definitie van belasting. Maar daarnaast, is dit dus wat ik in de laatste zin probeerde te zeggen: wat jij als 'recht' in de zin van 'rechtvaardig' beschouwt, dat is niet per se 'recht'. Kant kan het ongetwijfeld duidelijker formuleren:
quote:
It is quite easy to state what may be right in particular cases (quid sit juris), as being what the laws of a certain place and of a certain time say or may have said; but it is much more difficult to determine whether what they have enacted is right in itself, and to lay down a universal criterion by which right and wrong in general, and what is just and unjust, may be recognised.
http://www.4literature.net/Immanuel_Kant/Science_of_Right/
quote:
Spreek je jezelf niet wat tegen?
Nee.
quote:
Neanderthalers hebben ook recht, dus ook onrecht, en ook diefstal kan dan herkend worden als onrecht.
Klopt.
quote:
Maar er was geen juridische term diefstal.
Hoe weet je dat? Het zou kunnen hoor, al lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat de Neanderthalers geen diefstal kenden. Dat er geen geschreven wet bestond, wil niet zeggen dat er geen recht bestond.
quote:
Wat was diefstal dan bij de Neanderthalers? Taboe?
Van mijn part noem je het taboe. Dan is het taboe om zomaar de koe van je buurman af te nemen, en handel je wanneer je dat toch doet in strijd met het (gewoonte)recht.

[ Bericht 1% gewijzigd door knowall op 22-01-2007 14:32:37 ]
  maandag 22 januari 2007 @ 14:29:05 #116
45206 Pietverdriet
pi_45579049
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:26 schreef Sidekick het volgende:
We zijn zowaar eens op 1 lijn, accijns op consumptie en flattax op inkomen, das een stuk eerlijker en rechtvaardiger.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:29:55 #117
45206 Pietverdriet
pi_45579072
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:45 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat is de beroemde laffer curve.
pi_45579260
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We zijn zowaar eens op 1 lijn, accijns op consumptie en flattax op inkomen, das een stuk eerlijker en rechtvaardiger.
heb jij nooit behoefte terug te gaan naar nederland? ik erger me kapot aan de belastingen in duitsland.
pi_45579420
Accijns of tolheffing/kilometerheffing... Het is kiezen tussen twee (of drie) kwaden. Ik heb dan nog het liefst accijns, eerlijk gezegd. Dan is het tenminste relatief nog iets voordeliger om een zuinige auto te nemen, in plaats van een lompe bak die veel zuipt.

Als er dan toch ergens extra geld vandaan moet komen, stel ik voor om onmiddellijk weer belasting te gaan heffen op auto's van 25 jaar en ouder. Ik zou werkelijk niet weten waarom die auto's belastingvrij mogen rondrijden, terwijl voor veel schonere auto's WEL moet worden betaald.
  maandag 22 januari 2007 @ 15:01:15 #120
45206 Pietverdriet
pi_45580058
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:36 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

heb jij nooit behoefte terug te gaan naar nederland? ik erger me kapot aan de belastingen in duitsland.
Oh man, breek me de bek niet los..
  maandag 22 januari 2007 @ 15:05:09 #121
45206 Pietverdriet
pi_45580166
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:41 schreef dVTB het volgende:
Accijns of tolheffing/kilometerheffing... Het is kiezen tussen twee (of drie) kwaden. Ik heb dan nog het liefst accijns, eerlijk gezegd. Dan is het tenminste relatief nog iets voordeliger om een zuinige auto te nemen, in plaats van een lompe bak die veel zuipt.
Yep, precies mijn punt
quote:
Als er dan toch ergens extra geld vandaan moet komen, stel ik voor om onmiddellijk weer belasting te gaan heffen op auto's van 25 jaar en ouder. Ik zou werkelijk niet weten waarom die auto's belastingvrij mogen rondrijden, terwijl voor veel schonere auto's WEL moet worden betaald.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel die bijdragen aan de vervuiling, ik zie meer in verplicht stellen van katalysatoren voor alles wat op diesel rijdt en vaart.
pi_45580927
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh man, breek me de bek niet los..
ah dus ik ben niet de enige
  maandag 22 januari 2007 @ 15:33:58 #123
45206 Pietverdriet
pi_45581003
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:31 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ah dus ik ben niet de enige
Nee, en die burocratie die niet functioneert.
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 16:22:20 #124
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45582557
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Benzine en diesel mag van mij nog veel duurder worden, bv door de wegenbelasting af te schaffen en dat in de prijs van de brandstof om te slaan.
Dat zal namelijk het autobezit niet bestraffen, maar het gebruik ervan. En mensen zullen veel zuiniger auto`s kopen.
Daar ben ik het mee eens, maar in Nederland werkt het helaas meestal anders. Het is hier meestal een én/én-oplossing: de brandstofprijzen gaan wel omhoog, maar de belasting gaat ook gewoon omhoog.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 16:26:43 #125
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45582744
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:41 schreef dVTB het volgende:
Misschien omdat zelfs de overheid vindt dat er op een bepaald moment wel genoeg geld binnengeharkt is?

Op zich heb je wel gelijk en zou iedereen die het wegennet daadwerkelijk belast daar naar rato belasting voor moeten betalen en of dat nou met een ouwe of nieuwe auto is maakt dan niet uit. Het zou moeten gaan om de mate van vervuiling, schade, ruimtebesag etc.
pi_45592739
Van mij mogen alle accijnzen wel omhoog. Onnodig gebruik van de auto moet worden AFGESTRAFT! Roken en Overmatig alcholol drinken zijn een ziekte! Het zou alleen mogen toegestaan worden in psychiatrische inrichtingen als 'hulpmiddel' Maar niet voor de rebellerende kutjeugd van hedendage die het meer als genotmiddel ziet om van de diciplinaire weg af te kruipen. Iedereen die op school drugs gebruikt mag je direct een boete van 500 euro geven. Flikker ONM en GTST en mtv/tmf van de TV. En leraren mogen weer de corrigerende tik uitdelen.

De dicipline is nog nooit zo ver te zoeken bij de jeugd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_45593907
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Van mij mogen alle accijnzen wel omhoog. Onnodig gebruik van de auto moet worden AFGESTRAFT! Roken en Overmatig alcholol drinken zijn een ziekte! Het zou alleen mogen toegestaan worden in psychiatrische inrichtingen als 'hulpmiddel' Maar niet voor de rebellerende kutjeugd van hedendage die het meer als genotmiddel ziet om van de diciplinaire weg af te kruipen. Iedereen die op school drugs gebruikt mag je direct een boete van 500 euro geven. Flikker ONM en GTST en mtv/tmf van de TV. En leraren mogen weer de corrigerende tik uitdelen.

De dicipline is nog nooit zo ver te zoeken bij de jeugd.
Zo help je in een keer de hele economie om zeep. Het overgrote deel van de beroepsbevolking KAN niet zonder auto
pi_45594086
Er staat dan ook onnodig autogebruik. Nou is het natuurlij kde vraag wat onnodig is.
pi_45595364
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:17 schreef du_ke het volgende:
Er staat dan ook onnodig autogebruik. Nou is het natuurlij kde vraag wat onnodig is.
Onnodig gebruik is onder andere als je met de auto naar het centrum gaat omdat het regent, dat gepauper met die gepimpte bakkies die er mee rond scheuren is al onnodig gebruik. Patstertjes die met hun auto naar de middelbare school gaan is onnodig gebruik. Zo kan ik nog wel door gaan . .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:31:25 #130
45206 Pietverdriet
pi_45596068
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onnodig gebruik is onder andere als je met de auto naar het centrum gaat omdat het regent, dat gepauper met die gepimpte bakkies die er mee rond scheuren is al onnodig gebruik. Patstertjes die met hun auto naar de middelbare school gaan is onnodig gebruik. Zo kan ik nog wel door gaan . .
Mensen zijn wijs genoeg om zelf te bepalen wat nodig en onnodig is, daarom, wegenbelasting via brandstof accijns, dan bevorder je zuinig rijden, zuinige auto's en wat vaker de fiets pakken, en bestraf je niet het autobezit
pi_45596089
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens . Probleem is dat voor mensen de auto het enige verlengstuk van hun penis is wat ze kunnen bedenken .
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:38:21 #132
45206 Pietverdriet
pi_45596323
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens . Probleem is dat voor mensen de auto het enige verlengstuk van hun penis is wat ze kunnen bedenken .
Flikker toch op, trut, jij compenseert je frustraties door andere mensen wat te willen ontzeggen en gebruikt dan dit soort onzin. Je hebt idioten die auto rijden, en je hebt idioten die bij alles milieu milieu lopen gillen, wat dat aangaat ben jij een verlaagde milieu boombox rijder, met booskijkers. Mensen hebben het volste recht een auto te hebben.
pi_45596716
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen zijn wijs genoeg om zelf te bepalen wat nodig en onnodig is
Jeh right ... dank u voor deze grote onzin. Mensen zijn helemaal niet wijs genoeg om zelf te bepalen wat nodig en onnodig is. Echt hele grote kul. Slechts een enkeleing weet dat. Dat weet jij ook
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:13:55 #134
45206 Pietverdriet
pi_45597478
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jeh right ... dank u voor deze grote onzin. Mensen zijn helemaal niet wijs genoeg om zelf te bepalen wat nodig en onnodig is. Echt hele grote kul. Slechts een enkeleing weet dat. Dat weet jij ook
Je snapt het niet waar het om gaat, je moet niet denken dat je mensen kan voorschrijven voor wat ze de auto kunnen gebruiken en waar niet voor. Het heeft ook geen zin autobezit te bestraffen, ook dat werkt niet. Wat wel werkt is dure brandstof, dan kost namelijk iedere rit geld.
Ik ben persoon X en heb een toyotatje met dieselmotor, of dat ding voor de deur staat of dat ik ff 30 Km rij om in de volgende stad naar boeken te kijken, kost me nauwelijks meer, omdat de brandstofkosten in verhouding tot het bezit van de auto laag zijn. Als je de wegenbelasting en BPM afschaft, maar daarvoor de brandstof veel duurder maakt, kopen mensen nog steeds auto's maar ze rijden er minder in.
pi_45677431
. ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')