abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45497823
wat vind nederland van accijns terecht of puur geld klopperij ? ik ga voor het 2e vette uitzuigers zijn het met zen allen en maar bezuinigen en maar alles duurder maken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 07:58:21 #2
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45497843
Het is de schuld van de hoge heren in Den Haag....
lege ton
pi_45497859
Weg met accijns

Invoering van tolheffing

(De wegen moet toch ERGENS van onderhouden worden)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:05:34 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45497893
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:00 schreef Keiichi het volgende:

(De wegen moet toch ERGENS van onderhouden worden)
Wat dacht je ervan om al het geld wat automobilisten de afgelopen 30 jaar hebben opgehoest en wat aan andere zaken is besteed eens terug te halen en alsnog in wegen te stoppen? Kun je denk ik wel een halve eeuw vooruit...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:07 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45497906
De benzine-accijns moeten ze in z'n geheel overhevelen naar sigaretten!
censuur :O
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:37 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_45497912
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef RemcoDelft het volgende:
De benzine-accijns moeten ze in z'n geheel overhevelen naar sigaretten!
...en alcohol
pi_45497927
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

...en alcohol
en op alcohol
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:17 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_45497949
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:12 schreef richard87 het volgende:

[..]

en op alcohol
Ech wel!

Verderfelijk spul, alcohol. Net zo slecht als roken. Van roken en drinken ga je dood. Van benzine niet (of je moet het drinken, maar dat is geen standaard toepassing). Toch wordt er accijns op benzine geheven en veel minder op zaken waar mensen wel dood aan gaan. Dus omzetten die handel. Accijns op tabak en drank omhoog (betalen voor de volksgezondheid en voor de wegen, zodat automobilisten ook vrolijk in de auto ziten; dat is goed voor de gezondheid, vrolijkheid) en accijns op benzine afschaffen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:28 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45497952
Waar komt het eigenlijk vandaan om accijns te heffen op alcohol, tabak en brandstoffen? Waarom bijvoorbeeld niet op chocolade of kranten?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_45497959
Nu nog een vette accijns op de wiet.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:17:42 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_45497971
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Cynix ® het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan om accijns te heffen op alcohol, tabak en brandstoffen? Waarom bijvoorbeeld niet op chocolade of kranten?
Er is ooit een dagbladzegel geweest. Die gold voor kranten groter dan een briefkaart. Prompt verschenen alle kranten op briefkaartformaat, waarna de dagbladzegel weer verdween

En op alles zit accijns. Alleen noemen ze het soms BTW
pi_45497977
quote:
soort vervuiler betaald idee... als jij gebruik wilt maken van producten die slecht voor je zijn/vervuilen dan moet je daar extra voor betalen!

accijnsen zijn gemene vorm van belasting, maar de meest smerige vind ik nog altijd de successierechten! dan betaal je belasting over geld wat al 2 of 3 keer belast is...
pi_45497989
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is ooit een dagbladzegel geweest. Die gold voor kranten groter dan een briefkaart. Prompt verschenen alle kranten op briefkaartformaat, waarna de dagbladzegel weer verdween

nou volgens mij betaal je over de accijnsen nog btw hoor het is gewoon echt extraatje
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:20:01 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_45497990
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:18 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

soort vervuiler betaald idee... als jij gebruik wilt maken van producten die slecht voor je zijn/vervuilen dan moet je daar extra voor betalen!

accijnsen zijn gemene vorm van belasting, maar de meest smerige vind ik nog altijd de successierechten! dan betaal je belasting over geld wat al 2 of 3 keer belast is...
Wat dacht je van overdrachtsbelasting als je een huis koopt? Of BPM (waarover dan ook nog een keer BTW wordt berekend)?
pi_45497994
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je van overdrachtsbelasting als je een huis koopt? Of BPM (waarover dan ook nog een keer BTW wordt berekend)?
inderdaad, maar goed successie is nog oneerlijker, jij kiest niet voor een erfenis... die krijg je en dan moet je nog aftikken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:22:12 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_45498005
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:19 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nou volgens mij betaal je over de accijnsen nog btw hoor het is gewoon echt extraatje
Klopt. Maar voor sommige zaken is BTW natuurlijk van de gekke.
pi_45498009
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klopt. Maar voor sommige zaken is BTW natuurlijk van de gekke.
tja inderdaad
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:23:13 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_45498012
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

inderdaad, maar goed successie is nog oneerlijker, jij kiest niet voor een erfenis... die krijg je en dan moet je nog aftikken
Je kunt hem verwerpen, hoor.
pi_45498015
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ech wel!

Verderfelijk spul, alcohol. Net zo slecht als roken. Van roken en drinken ga je dood. Van benzine niet (of je moet het drinken, maar dat is geen standaard toepassing). Toch wordt er accijns op benzine geheven en veel minder op zaken waar mensen wel dood aan gaan. Dus omzetten die handel. Accijns op tabak en drank omhoog (betalen voor de volksgezondheid en voor de wegen, zodat automobilisten ook vrolijk in de auto ziten; dat is goed voor de gezondheid, vrolijkheid) en accijns op benzine afschaffen.
beetje hypocriet om dat te zeggen natuurlijk.jij gebruikt benzine,, ik drank wiet shag..ik zeg toch ook niet op benzine moeten ze nog meer gooien en op shag enzo dat klopt niet
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:25 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45498023
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Je kunt weigeren. Toch blijft het lijkenpikkerij.
Vampire Romance O+
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:50 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_45498025
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef richard87 het volgende:

[..]

beetje hypocriet om dat te zeggen natuurlijk.jij gebruikt benzine,, ik drank wiet shag..ik zeg toch ook niet op benzine moeten ze nog meer gooien en op shag enzo dat klopt niet
Ik ga niet dood van mijn diesel verbruik. Jij wordt wel ziek van drank en sigareten. Je gaat naar het ziekenhuis en dat wordt dan deels van mijn accijnzen betaald. Betaal jij met jouw drank en drugs accijnzen mijn nieuwe auto? Nee he?
pi_45498036
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef richard87 het volgende:

[..]

kijk benzine is slecht voor milieu, maar die ene liter is een druppel op de gloeiende plaat, als jij rookt en/of veel drinkt dan heb je ook een grotere kans op ziektes e.d. en de maatschappelijke kosten daarvoor zijn dan ook hoger, als jij in ziekenhuis moet liggen kost dat gewoon veel geld

daar is dat ook beetje op gebasseerd

maar kijk ook naar de kopieer heffing die op cd's zit, ook al gebruik jij ze niet om muziek te kopieren oid, dan nog betaal je daarvoor
pi_45498044
Tsja... terecht of niet: de staat zal toch aan geld moeten komen. Daarvoor zijn accijnzen al een eeuwenoud middel, volgens mij zelfs ouder dan inkomstenbelasting. Zo was er vroegen een accijns op zout, wat toen minstens even belangrijk was als benzine nu. Het werd immers gebruikt om levensmiddelen houdbaar te maken.

De belasting op fietsen is inmiddels ook al lang weg. Als je de accijns op benzine, tabak, alcohol, whatever afschaft zal de staat toch op een andere manier geld moeten krijgen, of drastisch bezuinigen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:27:40 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_45498047
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:26 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

kijk benzine is slecht voor milieu, maar die ene liter is een druppel op de gloeiende plaat, als jij rookt en/of veel drinkt dan heb je ook een grotere kans op ziektes e.d. en de maatschappelijke kosten daarvoor zijn dan ook hoger, als jij in ziekenhuis moet liggen kost dat gewoon veel geld

maar kijk ook naar de kopieer heffing die op cd's zit, ook al gebruik jij ze niet om muziek te kopieren oid, dan nog betaal je daarvoor
Wat dacht je van Buma-rechten? Als bedrijf moet je betalen omdat je de radio aanhebt. Wanneer krijgen we acceptgiro's in de bus als je een auto met radio hebt?
pi_45498050
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt hem verwerpen, hoor.
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:24 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Je kunt weigeren. Toch blijft het lijkenpikkerij.
jah dat kan, maar denk niet dat veel mensen dat zullen doen wel? bedoel dan gaat het gewoon 100% de staatskas in en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! maar het gaat ver, want als je nu van je oudtante een roerendgoed krijgt (meubels, peecee oid) moet je daar ook gewoon voor aftikken!
pi_45498056
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je van Buma-rechten? Als bedrijf moet je betalen omdat je de radio aanhebt. Wanneer krijgen we acceptgiro's in de bus als je een auto met radio hebt?
jah die is inderdaad helemaal mooi! heb jij een eenmanszaakje thuis (webdesign ofzo) en jij ontvangt wel eens klanten thuis, dan moet je al voor gaan afdragen, helemaal gestoord is het!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:30:21 #27
66444 Lord_Vetinari
pi_45498068
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:28 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

jah die is inderdaad helemaal mooi! heb jij een eenmanszaakje thuis (webdesign ofzo) en jij ontvangt wel eens klanten thuis, dan moet je al voor gaan afdragen, helemaal gestoord is het!
Al ontvang je geen klanten.. En dit jaar is het nog gekker. Krijgen we zowel van de stichting rechten van derden of zo als van Buma een rekening voor het hebben van 1 radio...
pi_45498069
vind de accijnzen alleen VEEL te hoog.en drink niet veel maar vind het belachelijk dat ze daar ook nog een accijns op willen flikkeren
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:31:12 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_45498075
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:30 schreef richard87 het volgende:
vind de accijnzen alleen VEEL te hoog.en drink niet veel maar vind het belachelijk dat ze daar ook nog een accijns op willen flikkeren
Daar zit al een accijns op, hoor. En die mag best omhoog als dat helpt om jongeren van de drank af te krijgen / houden.
pi_45498087
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Al ontvang je geen klanten.. En dit jaar is het nog gekker. Krijgen we zowel van de stichting rechten van derden of zo als van Buma een rekening voor het hebben van 1 radio...
het is ook echt helemaal gestoord met dat belasting stelsel en dan toch komen ze nog ieder jaar geld tekort...
pi_45498096
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar zit al een accijns op, hoor. En die mag best omhoog als dat helpt om jongeren van de drank af te krijgen / houden.
tja en toch verpest je daar wel weer dingen mee, maak de drank veel en veel duurder en de horeca is onbetaalbaar, waarop mensen niet meer uitgaan en elkaar dus ook minder zullen ontmoeten en dan worden mensen dus steeds meer geisoleerd...
pi_45498114
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

en jij denkt dat ze het echt doen uit medeleven gaat er puur om dat zij er beter van worden
pi_45498122
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:26 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

tja, en als jij een levensverwachting van 105 krijgt waarbij je alles uit de gezondheidzorg gaat trekken wat mogelijk is(vervangende knieen op je 75ste, nieuwe heupen op je 80ste, harttransplantatie op je 92ste etc) dan denk ik dat ik minder kost als ik op mijn 73ste na een ziektebed van 3 maanden sterf aan longkanker/levercerose.

Ik ben niemand tot last met mijn rook/drinkgedrag. Dat doe ik namelijk in gelegenheden waar dat toegestaan is. De automobilist verspreid zijn fijnstof lekker gelijkmatig over zijn pad door Nederland zodat iedereen daar van kan genieten. En bedankt!
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_45498126
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:34 schreef richard87 het volgende:

[..]

en jij denkt dat ze het echt doen uit medeleven gaat er puur om dat zij er beter van worden
money money money,where living in a rich mens world
pi_45498136
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:35 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

tja, en als jij een levensverwachting van 105 krijgt waarbij je alles uit de gezondheidzorg gaat trekken wat mogelijk is(vervangende knieen op je 75ste, nieuwe heupen op je 80ste, harttransplantatie op je 92ste etc) dan denk ik dat ik minder kost als ik op mijn 73ste na een ziektebed van 3 maanden sterf aan longkanker/levercerose.

Ik ben niemand tot last met mijn rook/drinkgedrag. Dat doe ik namelijk in gelegenheden waar dat toegestaan is. Jij verspreid je fijnstof lekker gelijkmatig over je pad door Nederland zodat iedereen daar van kan genieten. En bedankt!
die harttransplantatie krijg je niet! en ik zeg niet dat ik anti roken ben, rook zelf niet, maar mensen moeten lekker doen waar ze zin in hebben! alleen zijn de accijnzen daar wel op gebasseerd!
pi_45498170
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:37 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

die harttransplantatie krijg je niet! en ik zeg niet dat ik anti roken ben, rook zelf niet, maar mensen moeten lekker doen waar ze zin in hebben! alleen zijn de accijnzen daar wel op gebasseerd!
Whatever, je begrijpt wat ik bedoel.

En dat argument dat hierboven wordt gegeven dat de accijnzen mbt autorijden terug moeten vloeien naar het onderhoud van het wegennet dat geldt natuurlijk net zo voor de accijnzen op drank/peuken maar dan voor gezondheidzorg.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_45498199
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:40 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

En dat argument dat hierboven wordt gegeven dat de accijnzen mbt autorijden terug moeten vloeien naar het onderhoud van het wegennet dat geldt natuurlijk net zo voor de accijnzen op drank/peuken maar dan voor gezondheidzorg.
begrijp precies wat je bedoelt, maar mijn opmerking was niet bedoeld als zijnde een anti rokers opmerking

kwartje van kok destijds is ook gewoon ingevoerd om het begrotingstekort op te lossen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:46:04 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_45498206
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:40 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook. Maar de opbrengsten van de automobilisten vloeien voor een groot deel de algemene middelen in en worden aan alles besteedt, behalve aan auto-infrastructuur. Vandaar dat we gezellig nog steeds elke dag met zijn allen in de file staan (wat vele malen meer luchtverontreiniging oplevert dan als we door zouden kunnen rijden).
pi_45498215
quote:
Waarom denk je dat uitgerekend chocolade wordt aangeboden in tax-free shops?
Samen met andere zwaar met accijns belastte goederen als tabak en alcohol?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:50:14 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45498241
Accijns is prima. Het houdt de andere belastingen lager en ik vind het helemaal niet erg dat er een financiële prikkel is om met mate benzine of bier te tanken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:50:35 #41
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_45498245
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En weet je wat het allerergste is? Er wordt óók nog eens BTW over accijns geheven! Net zoals met BPM, daar moet je ook BTW over betalen!!!

Als we nou een Fok!Inzameling houden dan kunnen we misschien Sealand wel kopen! Wég met de belastingen! Wég met de accijns! Wég met de BPM! (Aan de andere kant: wat moet je met een auto op Sealand...)

Boeh!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:52:39 #42
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_45498254
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef Pool het volgende:
Accijns is prima. Het houdt de andere belastingen lager en ik vind het helemaal niet erg dat er een financiële prikkel is om met mate benzine of bier te tanken.
Een 'financiële prikkel'?? Ik ervaar het meer als een mes in mijn rug dat nog even een paar keer in de rondte gedraaid wordt als ik sta te tanken met mijn auto...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:53:59 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_45498269
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

En weet je wat het allerergste is? Er wordt óók nog eens BTW over accijns geheven! Net zoals met BPM, daar moet je ook BTW over betalen!!!
Ik snap ook niet dat we hiermee wegkomen in de EU. Volgens mij is het tamelijk illegaal...
pi_45498288
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat we hiermee wegkomen in de EU. Volgens mij is het tamelijk illegaal...
Is het in andere landen anders dan? Daar bestaan ook accijns, en BTW, doet men in de rest van de wereld geen BTW over accijns?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:55:46 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_45498296
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Is het in andere landen anders dan? Daar bestaan ook accijns, en BTW, doet men in de rest van de wereld geen BTW over accijns?
BPM bedoel ik...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:58:24 #46
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45498344
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Een 'financiële prikkel'?? Ik ervaar het meer als een mes in mijn rug dat nog even een paar keer in de rondte gedraaid wordt als ik sta te tanken met mijn auto...
Dan tank je toch niet.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:01:08 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45498381
Accijns zijn eigenlijk een van de weinige belastingsoorten die meer of minder eerlijk zijn, je betaald voor wat je verbruikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:01:45 #48
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45498392
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Als we nou een Fok!Inzameling houden dan kunnen we misschien Sealand wel kopen! Wég met de belastingen! Wég met de accijns! Wég met de BPM! (Aan de andere kant: wat moet je met een auto op Sealand...)

Boeh!
Ik vind dit wel een goed idee. Alle verzuurde fok!=Pol figuren naar Sealand. Daar wil ik best een kleine subsidie voor geven.
pi_45498409
Ik dacht altijd dat op zaken die je nodig hebt in het dagelijks leven de BTW 6% was. Bij voeding is dat dus erg normaal , maar voor tampons , maandverband en luiers betaal je het hoge tarief op zich maak ik me hier niet zo druk om , maar wat ik dan van de zotte vind is dat je voor (kamer)planten slechts 6% BTW betaald.
pi_45498465
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ga niet dood van mijn diesel verbruik. Jij wordt wel ziek van drank en sigareten. Je gaat naar het ziekenhuis en dat wordt dan deels van mijn accijnzen betaald. Betaal jij met jouw drank en drugs accijnzen mijn nieuwe auto? Nee he?
als alle accijnzen die op drank en tabak geheven worden rechtstreeks de gezondheidszorg in zouden stromen, dan betaalden rokers en drinkers voor hun eigen zorg. bovendien is het een misvatting dat niemand last heeft van jouw dieselverbruik. het blijkt dat de kleine roetachtige deeltjes die in uitlaatgassen zitten (maar ook bijvoorbeeld door fabrieken worden uitgestoten) een aanzienlijke bijdrage leveren aan gezondheidsproblemen. aangezien er een hoop meer diesel wordt verbrand dan tabak is dat ook meteen een wijdverspreider probleem.
http://www.oehha.ca.gov/public_info/facts/dieselfacts.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')