1 2 3 4 5 | Schalke 04 17 11 3 3 36 29 - 17 Bayern München 17 10 3 4 33 30 - 19 VfB Stuttgart 17 9 5 3 32 28 - 19 Hertha BSC 17 7 6 4 27 28 - 24 |
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:58 schreef tong80 het volgende:
Ik was waarshijnlijk de enige die baalde toen Man. U. de cup won.
IK vond het juist fantastisch dat ze hadden verlorenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:58 schreef tong80 het volgende:
Mooi Topic
Ik was waarshijnlijk de enige die baalde toen Man. U. de cup won.
]
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:30 schreef zjroentje het volgende:
Scheissverein.
Lijkt me niet, die is al bijna rond met Valencia.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:56 schreef RayMania het volgende:
Voor mij Werder, maar een Bayern-topic mag natuurlijk niet ontbreken.
Kahn gaat dus volgend jaar stoppen, wie zal er dan komen? Ik zet in op Hildebrand.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan deze club.
Bayern kan dus nooit Akinfeev kopen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die is al bijna rond met Valencia.
Wellicht mag Rensing wel gewoon eerste man worden. Anders wordt het lastig in Duitsland of ze moeten Roman Weidenfeller losweken bij Dortmund. Denk eerder een buitenlander. Akinfeev ofzo.
Akinfeev is een topkeeper inderdaad. Zal niet misstaan in München.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die is al bijna rond met Valencia.
Wellicht mag Rensing wel gewoon eerste man worden. Anders wordt het lastig in Duitsland of ze moeten Roman Weidenfeller losweken bij Dortmund. Denk eerder een buitenlander. Akinfeev ofzo.
Ik zet niet in, maar ik zou het erg leuk vinden als Bayern Gomes gaat aantrekken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:56 schreef RayMania het volgende:
Voor mij Werder, maar een Bayern-topic mag natuurlijk niet ontbreken.
Ik zet in op Hildebrand.
Ik denk dat Gomes liever naar de PD of PL gaat.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:51 schreef Bos81 het volgende:
Waarom niet ? Toch een grote competitie en Bayern is gewoon een erg mooie club die toch bijna altijd wel de tweede ronde van de CL haalt.
Dat is denk ik ook zijn uiteindelijke doel, maar waarom niet eerst even 2 jaar of zo Bayern. Hij wordt tenslotte pas 26 in februariquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:53 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik denk dat Gomes liever naar de PD of PL gaat.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:40 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik zet niet in, maar ik zou het erg leuk vinden als Bayern Gomes gaat aantrekken.
Ik denk dat hij zich bij Bayern minder goed zou ontwikkelen dan bij een (sub)topclub uit Engeland, Spanje of Italië, ook al zou het maar voor een paar jaar zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:04 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook zijn uiteindelijke doel, maar waarom niet eerst even 2 jaar of zo Bayern. Hij wordt tenslotte pas 26 in februari
Die is ook vrij laat in het transferseizoen gehaald toendertijd...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:54 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik zie van Bommel niet op de teamfoto?
Hij is zelfs al ontslagenquote:Op maandag 29 januari 2007 01:51 schreef tong80 het volgende:
Magath zal geen contractverlenging krijgen
quote:'Hitzfeld vervangt ontslagen Magath'
31/1/2007 15:32
De droevige start van de tweede seizoenshelft heeft Felix Magath zijn ontslag als trainer van Bayern Munchen opgeleverd, zo melden diverse Duitse media.
De 3-2 nederlaag tegen Borussia Dortmund en de 0-0 tegen VfL Bochum zouden de leiding van Bayern hebben gesterkt in de gedachte dat er een drastische maatregel nodig was de sportieve problemen het hoofd te bieden. Het vertrouwen dat onder leiding van Magath het verloren terrein kon worden goedgemaakt was weg.
Volgens Bild en Kicker heeft Bayern al een vervanger klaarstaan. Ottmar Hitzfeld, die van 1998 tot 2004 de Beierse club leidde, moet Bayern voor de rest van het seizoen uit de brand helpen.
quote:Op maandag 29 januari 2007 01:51 schreef tong80 het volgende:
Magath zal geen contractverlenging krijgen
Maar wel 2 Champions League'squote:Op donderdag 1 februari 2007 17:13 schreef Messenga het volgende:
Hitzfeld
Njah, wel typische Bayern-trainer.
Wat wordt ie denk je ?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:55 schreef Dos37 het volgende:
van Gaal wordt het denk ik
Hij blijft dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:13 schreef methodmich het volgende:
Ondertussen wil Beckenbauer dat Hitzfeld gewoon blijft. Volgens Franz heeft hij "genoeg kunnen uitrusten en kan hij best nog minimaal een jaar bij Bayern blijven." Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Opzich niet, want deze voorwaardelijke schorsing heeft an sich niets met de twee gele kaarten te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef zjroentje het volgende:
Lijkt me echt een compleet kansloze missie.
Voorwaardelijke schorsing gaat toch gewoon in bij de eerstvolgende schorsing? Overtreding maakt dan toch helemaal niks uit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Opzich niet, want deze voorwaardelijke schorsing heeft an sich niets met de twee gele kaarten te maken.
Ik dacht dat dat alleen was als je daarna direct rood krijgt. Omdat er bij twee keer geel altijd de standaard schorsing van 1 wedstrijd is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:59 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voorwaardelijke schorsing gaat toch gewoon in bij de eerstvolgende schorsing? Overtreding maakt dan toch helemaal niks uit.
Kan ook goed kloppen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat alleen was als je daarna direct rood krijgt. Omdat er bij twee keer geel altijd de standaard schorsing van 1 wedstrijd is.
Ach UEFA vind ik sowieso al om tequote:Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kan ook goed kloppen.
Denk alleen niet dat ze bij de UEFA zo'n fout zouden maken.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:59 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voorwaardelijke schorsing gaat toch gewoon in bij de eerstvolgende schorsing? Overtreding maakt dan toch helemaal niks uit.
quote:Bayern hoopt op Van Bommel tegen AC Milan
14/3/2007 15:01
Bayern München legt zich niet neer bij het extra duel schorsing dat de tuchtcommissie van de UEFA heeft opgelegd aan Mark van Bommel. De Duitse club denkt in beroep kans te maken de Nederlandse middenvelder in te kunnen zetten in de return tegen AC Milan in de kwartfinale van de Champions League.
Van Bommels voorwaardelijke schorsing werd een onvoorwaardelijke omdat hij zich volgens de Europese voetbalbond in korte tijd opnieuw had misdragen. Na zijn beledigende gebaren in Madrid kreeg hij thuis tegen Real twee gele kaarten. Een schorsing van twee duels was daarom de logische optelsom, vindt de UEFA.
Bayern is het niet eens met die conclusie. 'Van Bommel heeft niet rood gekregen, maar twee keer geel', legde vice-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge uit de op site van Bayern. 'Waarom hij tegen een onvoorwaardelijke straf is aangelopen, is ons onduidelijk.'
Rummenigge haalt uit de UEFA-reglementen dat er geen reden is om in Van Bommels geval over te gaan tot een onvoorwaardelijke straf, waardoor hij beide duels met Milan mist. 'Zoiets staat niet in de reglementen en is daarom niet uitvoerbaar.'
'Van Bommel is de laatste weken uitgegroeid tot een sleutelspeler, die veel verantwoordelijkheid op zich heeft genomen. Als we hem niet kunnen gebruiken tegen zo'n sterke tegenstander als Milan, is dat ganz, ganz schlecht.'
Ik bevestig het evenquote:
Ik vind het zelfs minder dan terechtquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:06 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind die schorsing trouwens niet meer dan terecht, overigens.
Maar dus in ieder geval nog terecht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:09 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs minder dan terecht [afbeelding]
quote:Vandaag is bekend geworden dat Mark van Bommel in het thuisduel tegen AC Milan gewoon kan spelen. De middenvelder van Bayern München werd voor twee wedstrijden in de Champions League geschorst, maar de straf is verminderd.
“Ik had niets anders verwacht”, reageerde Van Bommel tegenover Sportweek op de uitspraak. Hij kreeg in het duel met Real Madrid een rode kaart, wat hem een schorsing van één wedstrijd op zou leveren.
Echter stond er nog een voorwaardelijke straf open van één duel, en dat in combinatie met de provocerende gebaren na zijn doelpunt in het Santiago Bernabeu-stadion deed de UEFA beslissen hem twee wedstrijden te schorsen.
Ottmar Hitzfeld, de trainer van Der Rekordmeister reageerde opgelucht op de strafvermindering van zijn middenvelder. Door de uitspraak van de beroepscommissie kan hij 11 april gewoon over Van Bommel beschikken. “Dit geeft een extra motivatie voor de tweestrijd met AC Milan,” verklaarde de oefenmeester.
Het is daar net zo'n zuigertje als bij PSV, alleen nu zien PSV-ers het eindelijkquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:14 schreef Bos81 het volgende:
Het zou me niets verbazen als hij alsnog rood krijgt in die wedstrijd![]()
Ik vond ze goed spelen, het zag er allemaal netjes uit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:41 schreef sjimz het volgende:
Klose en Toni hebben zich al gelijk laten gelden.
De 3-0 tegen Hansa Rostock kwam voort uit 1 doelpunt van Toni en 2 van Klose.
Zat er zeker goed in, met links in de rechterbovenhoek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:21 schreef Bos81 het volgende:
4-0 gewonnen in Bremen.![]()
Ik ben benieuwd naar de beelden. De goal van Ottl schijnt een mooie te zijn
Gomes gaat hierna naar Milanquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:53 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik denk dat Gomes liever naar de PD of PL gaat.
Samen met Malouda de goudhaantjes van Frankrijkquote:
http://youtube.com/watch?v=_jmJHQhUr0s&mode=related&search=quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:25 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik las zojuist dat fenomeen Ribery een fantastische actie maakte waaruit een doelpunt van Altintop viel? Iemand een linkje please?![]()
Mijn dank is grootquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=_jmJHQhUr0s&mode=related&search=
Waarin het van Ajax wint zeker. Het zou zeker een prachtig scenario zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:28 schreef the_legend_killer het volgende:
dit is het team wat gewoon de uefa cup moet winnen.
Ik hoop het zelf !
Dus je bent van pro-Ajax naar pro-Bayern gegaan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Waarin het van Ajax wint zeker. Het zou zeker een prachtig scenario zijn.
Gaat lekker zoquote:Bayern vreest voor enkels Ribéry
Het seizoen had voor het vernieuwde Bayern München niet beter kunnen beginnen. Der Rekordmeister staat niet alleen bovenaan in de Bundesliga: de ploeg laat ook nog eens zeer fraai voetbal zien. Toch is Bayern-manager Uli Hoeness ontevreden: "Dit kan zo niet langer doorgaan."
De teammanager doelt op de vele overtredingen die Bayern tegen krijgt. Vooral sterspeler Franck Ribéry moet het ontgelden. Tegenstanders weten zich vaak geen raad met de dribbelende Fransman en gaan volgens Hoeness bewust op zoek naar Ribery's enkels. "Ze proberen bewust de gezondheid van de speler in gevaar te brengen. Das ist Wahnsinn!"
In Kicker laat Hoeness weten zich zorgen te maken. "Ribéry wordt constant op de hakken gelopen. Als dit zo door gaat, dan zullen er snel kruisbandblessures volgen. Ze moeten de bal spelen en niet de enkels van de tegenstanders kapot trappen. Dit kan zo niet langer doorgaan. Dat heb ik meneer Hecking ook duidelijk gemaakt."
'Meneer Hecking' is Hannover-trainer Dieter Hecking, die afgelopen weekend in een felle discussie raakte met Hoeness. Deze was woedend van de bank gesprongen toen Altin Lala Ribéry ongenadig hard naar de grond werkte. Lala kreeg slechts geel voor het vergrijp en mocht op het veld blijven staan.
"Onbegrijpelijk", vond Hoeness. Hecking snapt echter niet waar de teammanager van Bayern zich druk over maakt. "Ik begrijp dat hij zijn spelers wil beschermen, maar ik snap niet dat hij hier nu zo'n ophef over maakt. Voor dit soort beslissingen hebben we een scheidsrechters in het veld lopen. Daar hebben we Bayern München niet voor nodig."
quote:Hitzfeld wird gehen - Kommt van Basten?
Wie Ottmar Hitzfeld haben sich auch die anderen Verantwortlichen des FC Bayern München nach dem 6:0 gegen Aris Saloniki in den Winterurlaub verabschiedet. Der Trainer verbrachte die Tage vor dem Fest im Schnee in St. Anton.
Dort lehnte der 58-Jährige weitere Präzisierungen seiner beruflichen Zukunft ab, mit dem nachvollziehbaren Hinweis darauf, dass er sich in Urlaub befinde. Seine Weihnachtsbotschaft, die er nach dem letzten Pflichtspiel 2007 mitgeteilt hatte, scheint ohnehin deutlich genug zu sein: Selbstverständlich wisse er, wie es nach der Runde weitergeht, hatte der Fußball-Lehrer gesagt, in der Rückrunde werde er in jedem Fall noch Bayern-Trainer sein und sich um Titel bemühen.
Mit diesen offensichtlichen Abschiedsworten gerade zu diesem Zeitpunkt hat Hitzfeld die Führung in München überrascht. Der offizielle Sprachgebrauch war seit einem halben Jahr so, dass eine Verlängerung der Zusammenarbeit im Januar besprochen werde. Ohnehin hatte man beim FC Bayern den Eindruck, der Erfolgscoach tendiere im Grunde seines Herzens eher dazu, seine Tätigkeit über den 30. Juni 2008 hinaus fortzusetzen.
Danach sieht es nicht mehr aus. Der einstige Stürmer Hitzfeld, der Karl-Heinz Rummenigges öffentliche Kritik an der Rotation als "Dolchstoß" empfand, ist in die Offensive gegangen und hat damit das Gesetz des Handelns übernommen, zumindest in der Außenwirkung. Es ist bekannt, dass Hitzfeld in der Schweiz als kommender Nationaltrainer gehandelt wird. Ebenso ist er in Salzburg als Nachfolger von Giovanni Trapattoni im Gespräch. Generell wird es ihm an Angeboten nicht mangeln.
Hitzfelds Aussage gab den früheren Angreifern Rummenigge und Uli Hoeneß freilich den Steilpass, dass sie nun die Suche nach einem kompetenten Nachfolger starten können - und müssen.
Als erste Option gilt in eingeweihten Kreisen momentan Marco van Basten (43), der nach der EURO 2008 seinen Job als Bondscoach in Holland beendet. Der Europameister von 1988, als Trainer noch ohne Erfahrung mit Klubmannschaften, war ein großartiger Stürmer (Ajax Amsterdam, AC Milan) und vermag sich auch in deutscher Sprache auszudrücken. Marc van Bommel würde eine Anstellung seines Landsmannes gewiss weniger begeistern, er trat seinetwegen aus dem Nationalteam zurück.
Doch auch dieses Problem wäre bestimmt zu lösen. In jedem Fall werden die Münchner Macher zeitnah Hitzfelds Nachfolger benennen müssen, wenn sie eine störende Dauerdiskussion verhindern wollen. Sie wird spätestens dann wuchtig auf sie zurollen, wenn offiziell bekanntgegeben wird, dass die zweite Periode der Kooperation Hitzfeld-FC Bayern definitiv nach Saisonende vorbei ist.
Schnell aufkommende Spekulationen über eine frühere Trennung müssen Siege und Erfolge ersticken. Die Mannschaft ist dazu gut genug. Sie sollte ihrem stets loyalen Chef einen würdigen Abgang verschaffen. Hitzfeld, ein Kämpfer, wird alles dafür tun, um sich mit Titeln glorreich zu verabschieden. Damit würden auch die Wunden der vergangenen Wochen geheilt. Und zwar beiderseits.
quote:Podolski: "Bayern geeft me geen vertrouwen"
22 juni 2008
Lukas Podolski voelt zich niet gewaardeerd bij Bayern München. De 23-jarige aanvaller, dit EK in de Duitse ploeg wel een vaste waarde, stond sinds zijn komst bij Bayern in 2006 zelden in de basis.
"Ik heb niet het idee dat ze vertrouwen in mij hebben en dat gevoel wordt versterkt door het feit dat ze naar andere spitsen op zoek zijn", aldus Podolski in de Duitse krant Express. De ontevreden aanvaller mag zich inmiddels in de belangstelling verheugen van onder meer Tottenham Hotspur en Juventus.
Podolski sluit een vertrek bij Bayern München niet uit, ondanks de komst van trainer Jurgen Klinsmann, onder wie hij internationaal doorbrak. "Ik moet een beslissing nemen, ongeacht de coach."
Een terugkeer naar zijn oude club 1. FC Köln behoort ook nog tot de mogelijkheden. "Iedereen weet dat ik een zwak voor Köln heb. Spelen is me meer waard dan titels", zei hij deze week in het blad Bild.
quote:Fotografen boycotten Klinsmann opnieuw
02 juli 2008
Jürgen Klinsmann heeft zich bij Bayern München direct de woede van de pers op zijn hals gehaald. De nieuwe trainer van de Duitse landskampioen zou niet tegen het geflits van de camera's kunnen. Bovendien irriteert hij zich aan het klikkende geluid van de fototoestellen terwijl hij vragen moet beantwoorden.
De aanwezige fotografen verlieten bij binnenkomst van Klinsmann demonstratief de perszaal, nadat ze van de persvoorlichter hadden gehoord dat ze slechts de eerste vier minuten foto's mochten nemen. Klinsmann lag al eerder om dezelfde reden in de clinch met de pers. Vlak voor het WK in 2006 werd hij als bondscoach van Duitsland ook geboycot door fotografen.
quote:Klinsmanns Bayern: geen mobieltjes en trainingskampen
03/07/2008 21:20
De spelers van Bayern München maken dit seizoen kennis met de methode-Jürgen Klinsmann. De nieuwe coach van de Duitse kampioen gooit het roer flink om.
Voortaan vertoeven de spelers langer op de club. Tussen de ochtend- en middagtraining even naar huis is er niet meer bij. Ook de mobiele telefoons moeten de hele dag uitgeschakeld worden, op een minimale periode na. Bovendien gaat FCB niet meer in trainingskamp.
'Een acht-urige werkdag wordt het niet', verzekerde Klinsmann. 'Zeker niet gedurende het seizoen als we maar één keer per dag trainen.' Wel zullen de Bayern-werknemers veel tijd doorbrengen in het nieuwe sportcentrum van de club, dat volgens Klinsmann een behaaglijke oase wordt.
'Er is een spreuk die luidt: Een wedstrijd win je in het hoofd. Maar als ik de hoofden niet train, moet ik me afvragen of ik de spelers wel heb geholpen zodat zij overwinningen kunnen afdwingen.'
Klinsmann verwacht niet dat zijn plannen met scepsis worden ontvangen. 'De jonge generatie staat te popelen om gestimuleerd, geïnspireerd en gemotiveerd te worden. Wij gaan dat op veel manieren doen en daar wordt tijd voor ingeruimd.'
De spelers van Bayern München hoeven niet bang te zijn hun eigen huis niet meer te zien. 'Na de middagtraining moeten ze hun eigen leven gaan leiden. Het is ook belangrijk dat ze bij hun vrouw en kinderen zijn.'
Klinsmann denkt beter uitgeruste spelers te krijgen door vermoeiende trainingskampen elders af te schaffen. 'Volgens mij levert dat energie op in plaats van dat krachten worden weggezogen als je 's avonds in een hotel zit en niet weet hoe je de tijd moet doden.'
quote:Oddo verruilt Milaan tijdelijk voor München
Bayern München heeft binnen een dag het vertrek van back Marcell Jansen gecompenseerd. Bij AC Milan is Massimo Oddo losgeweekt.
'We zijn blij dat we met Oddo zo snel een ervaren en succesvolle verdediger hebben kunnen halen', vertelde Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge. 'Een wereldkampioen en winnaar van de Champions League in onze gelederen zal ons goed doen in de opgaven die ons te wachten staan.'
Jürgen Klinsmann spreekt tegen dat Oddo pas in beeld is gekomen na de transfer van Jansen naar HSV. 'We hebben hem al langer in het vizier', aldus de Bayern-coach. 'We hebben alleen nu de kans gegrepen hem te halen.'
Bayern neemt Oddo een jaar op huurbasis over van AC Milan, waar de verdediger op het tweede plan dreigde te raken. Een medische keuring is het laatste obstakel voor de overgang van de Italiaan, die door een meniscusprobleem het EK in 2008 moest missen.
Hebben ze daar acht miljoenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Hebben ze netjes gedaan ook, Jansen voor maarliefst 8 miljoen verkopen. Die jongen haalt de echte top niet.
Schade Bayern, alles ist forbei.quote:Bayern in shock na grootste thuisnederlaag sinds 1976
Bayern München is nog steeds in shock na de klap van jewelste die het zaterdag kreeg van Werder Bremen. Het 5-2 verlies gaat de boeken in als de grootste thuisnederlaag in 32 jaar.
Slechts één keer moest Bayern voor eigen publiek meer doelpunten incasseren in de Bundesliga. Op 9 oktober 1976 verloor de ploeg met liefst 7-0 van Schalke 04. Werder bezorgde Bayern voorts de eerste thuisnederlaag sinds april 2007. Sindsdien had Der Rekordmeister in competitieverband geen thuisduel meer verloren.
Bayern-president Franz Beckenbauer toonde zich als vanouds zeer kritisch op de spelers van Bayern. 'Deze wedstrijd hoef je niet te analyseren', liet Der Kaiser weten. 'Er ging zoveel fout, dat je gewoon niet weet waar je moet beginnen.'
Ook Bayern-trainer Jürgen Klinsmann, die voor het eerst sinds zijn aanstelling deze zomer een wedstrijd verloor, toonde zich aangeslagen. 'We hebben als Bayern een lesje in voetbal gekregen. De spelers van Werder waren frivoler, agressiever, slimmer en hadden een groter uithoudingsvermogen. Dat doet pijn.'
Bayern-aanvoerder Mark van Bommel, die als enige de moed opbracht na afloop van het duel het thuispubliek te bedanken, reageerde treffend. 'Liever één keer met 5-2 verliezen dan vijf keer met 1-0.'
Zou het ergens wel mooi vinden als het nu helemaal instort.quote:Op zondag 21 september 2008 22:14 schreef RayMania het volgende:
[..]
Schade Bayern, alles ist forbei.
quote:Bayern maakt komst Tymoschuk officieel
Mark van Bommel heeft er vanaf juli, indien hij bijtekent, een nieuwe concurrent bij op het middenveld van Bayern München. Iets wat al enige tijd in de lucht hing, is vandaag door de Duitse topclub namelijk geformaliseerd: Anatoliy Tymoschuk verdedigt vanaf komende zomer de clubkleuren van de Rekordmeister uit Beieren.
Enige struikelblok in de onderhandelingen vormde nog het aflopende contract van de Oekraïner bij zijn huidige club Zenit Sint-Petersburg. Vanaf 28 februari zou de 29-jarige international namelijk werkloos zijn. Daar is nu een oplossing voor gevonden. “Daar hebben we een akkoord over bereikt met Zenit en trainer Dick Advocaat“, zo meldt Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge op de eigen website.
“Tot halverwege juni traint en speelt Tymoschuk nog gewoon mee bij Zenit, en dan meldt hij zich na een paar weken vakantie in München, waar hij zich samen met de groep voorbereidt op zijn eerste seizoen bij FC Bayern”, aldus de preses. Hierdoor kan de oud-speler van Shakhtar Donetsk nog de start van de Russische competitie, die op 14 maart zal beginnen, meemaken.
Tymoschuk is na Ivica Olic (Hamburger SV) en Alexander Baumjohann (Borussia Mönchengladbach) de derde aanwinst voor coach Jürgen Klinsmann. Aanvaller Lukas Podolski verlaat de Zuid-Duitse grootmacht; hij gaat voetballen voor FC Köln.
quote:Mark van Bommel: 'Hele club kijkt uit naar komst Louis van Gaal'
Datum: 26-mei-2009 00:08
Door Mark van den Heuvel
VfL Wolfsburg werd zaterdag kampioen van Duitsland. Bayern München (Mark van Bommel, foto) stelde de tweede plaats veilig (én kwalificatie voor de Champions League) in een rechtstreekse confrontatie met nummer drie, VfB Stuttgart (Khalid Boulahrouz).
Twintig miljoen euro
De nieuwe trainer Louis van Gaal kan gerust zijn, Bayern München speelt ook volgend seizoen in de Champions League. Zonder inkomsten uit dat toernooi, door Van Gaal ooit een commercieel gedrocht genoemd, zou Bayern naar schatting ruim twintig miljoen euro zijn misgelopen, maar een 2-1 overwinning op VfB Stuttgart bracht zaterdag verlichting. Hertha BSC was de grote verliezer van de laatste competitieronde, door een nederlaag bij het al gedegradeerde Karlsruhe SC (4-0) eindigde de ploeg uit Berlijn op de vierde plaats.
Zwartste scenario
Matchwinnaar in München was Mark van Bommel. “Na een slecht seizoen, zijn we tevreden zijn met onze minimale doelstelling, de tweede plaats,” zei de aanvoerder van Bayern München na afloop. “Dat klinkt misschien een beetje komisch. Maar het zwartste scenario, waarin we vierde zouden zijn geworden en kwalificatie voor de Champions League waren misgelopen, hebben we weten af te wenden. Daar móeten we tevreden mee zijn.”
Klinsmann
En op de vraag of Bayern wél kampioen was geworden als trainer Klinsmann eerder was vervangen door Heynckes: “Het heeft geen enkele zin om daarover te speculeren. We hebben het kampioenschap in ieder geval niet de laatste vijf wedstrijden onder Heynckes verloren. Ook het gelijkspel tegen Hoffenheim, op de één na laatste competitiedag, is niet beslissend geweest. We hebben de titel verspeeld tegen clubs als VfL Bochum, Mönchengladbach, FC Köln en Hannover 96. Dan noem ik zo vier wedstrijden waarin we volkomen onnodig tien punten hebben laten liggen. We hebben de titel zelf laten liggen.”
Van Gaal
Vooruit kijken naar volgend seizoen, naar wie Bayern gaat verlaten en wie Bayern komt versterken, wilde Van Bommel zaterdag nog niet. Wel zei hij: “De hele club kijkt uit naar de komst van Louis van Gaal.”
Goalsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:40 schreef RayMania het volgende:
En nu weer Gomez gehaald. Nu hebben ze Gomez, Toni, Klose en Olic. Wat heb je eraan.
Bij Bayern kijken ze niet naar een miljoentje meer of minder.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:55 schreef Fortitudo het volgende:
10 miljoen vind ik te veel voor pranjic met 1.5 jaar resterend contract ofzo
sneijder komt niet denk ik. ze moeten nog 1 a 2 goede verdedigers ee aanvallende middenvelder (pranjic?) en dan zijn ze klaarquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vraag me af wie er dan allemaal weg moeten of gaan bij Bayern, als ze Sneijder ook nog eens willen hallen. En dan komt die Timodinges al, Gomez nog eens. Braafheid misschien voor de breedte.
Podolski is weg, Ze Roberto vertrekt, Ribery vertrekt misschien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vraag me af wie er dan allemaal weg moeten of gaan bij Bayern, als ze Sneijder ook nog eens willen hallen. En dan komt die Timodinges al, Gomez nog eens. Braafheid misschien voor de breedte.
Is Bayern niet gewoon het meest concreet geworden?quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:24 schreef Cyberia18 het volgende:
De stap naar Liverpool was absoluut te groot. Verstandige keuze dus om dan naar Bayern te gaan.
Contract liep nog tot zomer 2012.. Dat is ongeveer het dubbele van die 1,5 jaar dus..quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:55 schreef Fortitudo het volgende:
10 miljoen vind ik te veel voor pranjic met 1.5 jaar resterend contract ofzo
quote:Lucio boos op Bayern
MÜNCHEN - De eerste bal moet nog aan het rollen worden gebracht bij Bayern München, maar er is al volop onrust. Verdediger Lucio heeft maandag zeer boos gereageerd op de berichten dat hij niet zou passen in de plannen van de nieuwe trainer Louis van Gaal. Deze haalde voor de defensie Edson Braafheid van FC Twente naar Zuid-Duitsland.
,,Als de coach denkt dat een ander beter is, dan speel ik geen seconde meer voor Bayern'', liet de 31-jarige aanvoerder van het Braziliaanse elftal in een interview met het blad tz weten. Lucio heeft nog een contract tot medio 2010. Een voortijdige beëindiging sluit hij zeker niet uit. ,,Als Bayern me niet meer blieft, dan weet ik zeker dat ik ergens anders bruikbaar ben.''
Mooie club voor Pranjic, ik ben benieuwd op welke positie hij komt te spelen en of en zo ja, hoe snel hij zichzelf in de basiself weet te knokken..quote:Pranjic heeft eindelijk gewenste droomtransfer
22 juni 2009
Danijel Pranjic heeft zijn felbegeerde transfer naar een Europese topclub. Vandaag werden sc Heerenveen Bayern München het eens over de voorwaarden van de transfer. De Kroatische international werd vorige week goedgekeurd en kan nu tekenen voor drie jaar bij Bayern München. ,,Dit is een droom die uitkomt. Bayern München is absolute Europese top en hoort in de categorie Real Madrid, FC Barcelona.’’
Dat Danijel Pranjic komend seizoen uitkomt voor de twintigvoudig Duitse ‘rekordmeister’, is enerzijds verrassend en anderzijds ook niet. Immers is de nieuwe trainer van Bayern München, Louis van Gaal, al langere tijd gecharmeerd van de Kroaat.
Een vertrouwd beeld. Pranjic wordt gefeliciteerd, in dit geval door Viktor Elm, met een treffer.
Geruchten wilden dat Pranjic aanvankelijk naar Engeland of Spanje zou verkassen en dat Liverpool belangstelling zou hebben voor de dynamische middenvelder, maar het werd dus Bayern München. De eerste contacten werden gelegd na de gewonnen bekerfinale tegen FC Twente. Pranjic hoefde niet lang na te denken. ,,Wat kan ik nog meer zeggen als een grote club als Bayern München me wil hebben.’’
De Kroaat, die de door de fans van sc Heerenveen de afgelopen twee seizoen tot beste sopeler werd uitgeroepen, kwam in de zomer van 2005 over van Dinamo Zagreb. Pranjic kwam in Friesland tot 129 competitieduels, was in tien bekerwedstrijden en negentien Europese duels actief. Hij scoorde in totaal 38 doelpunten voor sc Heerenveen. Het afgelopen seizoen was zijn meest productieve. Pranjic scoorde 21 maal, waarvan 16 treffers in de competitie en vier in de bekerstrijd.
Voor Pranjic is de transfer de bekroning voor zijn goede prestaties van de laatste jaren. De Kroaat rekende afgelopen zomer, na zijn uitstekende optreden op het EK, al op een overgang naar een topclub, maar moest dus even geduld hebben. Dat geduld werd beloond met een driejarig contract bij het grote Bayern München.
Danijel Pranjic krijgt met de overgang naar Bayern Munchen de door hem zo gewenste droomtransfer.
Directeur Yme Kuiper betreurt het vertrek van Danijel Pranjic, maar gunt de Kroaat zijn transfer van harte. ,,Wij hebben Danijel leren kennen als iemand die altijd klaar staat als hij iets voor de club kan betekenen. Hij stond altijd klaar als hij iets voor de club kon betekenen. Als voetballer zullen we Pranjic zeker missen, maar we hebben er begrip voor dat hij deze kans niet kans laten lopen.’’
Dat Bayern München in Friesland aanklopt voor spelers, is volgens Yme Kuiper een bewijs dat sc Heerenveen op de juiste weg is. ,,Bayern behoort tot de top tien van Europa. Dat wij hen een speler leveren is een compliment voor het door ons gevoerde beleid. Deze transfer bewijst bovendien dat je als jonge speler niet meteen voor een grote club of het buitenland hoeft te kiezen. Pranjic heeft zich in Friesland vier jaar lang goed ontwikkeld en maakt nu alsnog de stap naar de top.’’
Als ik hem was, zou ik gewoon eens rustig afwachtenquote:
idd ik schat lucio toch echt wel wat hoger in dan braafheid die neem ik aan gewoon voor de linksbackpositie is gekochtquote:Op maandag 22 juni 2009 15:08 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als ik hem was, zou ik gewoon eens rustig afwachten
braafheid eerder dan pranjic lijkt me, pranjic opvolger ze roberto? en ze hebben natuurlijk ook nog altijd lahm voor linksbackquote:Op maandag 22 juni 2009 17:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Braafheid of Pranjic op de lb?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoeneß neemt afscheid door de bank
Uli Hoeness tot slot duurt afscheid nemen door de bank in de afgelopen maanden van zijn ambts termijn als Beieren-beheer. "Aan het nieuwe seizoen zal ik in verplichte spellen niet langer de bank in zit." Dit is duidelijk waar ik blijven, hij zei in een interview van de Abendzeitung. "" Al in de alleen verlopen hebben alleen op verzoek door Jürgen Klinsmann verder op de Bavaria-de bank genomen benadrukt de uitgaande op jaar FCB Manager. In de toekomst zal hij vereist spelletjes alleen in de ongebruikelijke voor hem galerie zetels: "ik opnieuw niet weten of u uit dit bereik worden met dit perspectief echt emoties kunnen ontwikkelen."
quote:‘Louis, ik wil je zien in lederhosen’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
MÜNCHEN - Louis van Gaal maakt een verpletterende indruk op zijn eerste werkdag bij FC Bayern München. Op de training krijgt hij applaus van het publiek, directeur Uli Hoeness looft hem vanwege zijn uitmuntende Duits en sterspeler Franck Ribery krijgt meteen te horen wie vanaf nu de baas is.
Ribery, voor wie Real Madrid zo’n 60 miljoen euro wil betalen, trekt in de kokende zon na een uurtje zijn voetbalschoenen uit op het trainingsveld aan de Säbenerstrasse. Hij zit nog maar net in het gras als Louis van Gaal voor zijn neus staat. Het intermezzo dat volgt is niet hoorbaar, maar uit de houding en de priemende wijsvinger van Van Gaal blijkt wel wat de strekking is van zijn boodschap.
Ook de best verdienende speler van FC Bayern moet zich gedragen volgens de regels van de nieuwe coach. Voor niemand geldt een uitzondering. De fans kijken ademloos toe als Van Gaal buldert bij een oefening die qua uitvoering veel beter kan. Van Gaal doet nieuwkomer Edson Braafheid na, die te traag reageert. Ook andere spelers krijgen (heel) luid en duidelijk te horen hoe ze het wél moeten doen.
Het publiek valt van de ene in de andere verbazing. ,,Het lijkt bijna op straattheater,’’ zegt een in het nieuwe Bayern-shirt uitgedoste supporter. ,,Maar dat is wat deze selectie nodig heeft. Alles beter dan de chaos onder Klinsmann. En kijk eens, eindelijk weer een trainer met een fluit in zijn mond en een stopwatch op zijn buik.’’
De achterban moest er wel even op wachten. Van Gaal staat op deze woensdag gepland voor half elf, maar pas om kwart over elf gaan de deuren van de kleedkamer open. Dan suizen de oren van de spelers van de speech van Van Gaal en het praatje van Uli Hoeness.
De camera’s van de vier grote televisiestations snorren vanaf tien uur. Voor het eerst in de geschiedenis van de club wordt de presentatie van de nieuwe trainer bij Bayern München live uitgezonden op vier tv-kanalen. ‘Vanaf nu regeert der Tulpen-General’, schreeuwt de boulevardkrant Bild de mensen in München op straat toe.
Bij Bayern begint een nieuw tijdperk. Nooit eerder stond een Nederlandse trainer aan het hoofd van de grootste club van Duitsland. Nooit eerder is de roep om succes zo groot geweest. De periode Klinsmann is als één groot drama ervaren en Van Gaal gaat de bezem stevig door de club halen.
Dat is in de zomermaanden al begonnen door de aankoop van acht nieuwe spelers en verbouwingen op het trainingscomplex. Zelfs het kantoor van Klinsmann sneuvelt. Van Gaal vraagt en krijgt een kantoor met uitzicht op het trainingsveld. Hij wil ook camera’s op de hoogste masten, waarmee zijn bij AZ meegenomen video-analist Max Reckers alle trainingen in beeld kan brengen. Op de eerste trainingsdag is het allemaal voor elkaar.
,,Ik ben hier vorstelijk ontvangen en heb alleen maar warmte ontmoet bij de mensen,’’ zegt Van Gaal later. ,,Aan al mijn wensen is voldaan. Ik heb bij Ajax, bij FC Barcelona en bij AZ geschiedenis geschreven. Hier, bij FC Bayern, wil ik ook geschiedenis schrijven.’’
Dat doet hij al op de persconferentie die ’smiddags in een zaal van het enorme trainingscomplex plaats heeft. Zijn Duits is zo perfect als dat van een geslaagde Atheneum-leerling. Zijn presentatie is een echte Van Gaal-presentatie.
Duitse verslaggever: ,,Herr Van Gaal, hoe spreken we uw naam eigenlijk uit?’’ Van Gaal: ,,Probieren sie es!’’ Verslaggever, ietwat verbaasd: ,,Ja, is het nu Van Kaal, Von Gaal, het is moeilijk voor ons.’’ Van Gaal, met een keiharde, schrapende letter G in zijn strot: ,,Nein, es ist GGGGGGGGGGGGG! GGGGGGaal! Van GGGGaal.’’ De zaal ligt dubbel van de lach.
Het wordt nog gekker als de Duitsers willen weten hoe het leven in München Van Gaal bevalt. Kan hij wel lekker eten, drinkt hij al een halve liter in het Hofbrau-haus?
Van Gaal vertelt dat hij overal al is wezen eten, maar dat zijn eerste dag in Duitsland het meest memorabel was als het gaat om de specialiteit Duitse braadworst. Met een blik naar links in de richting van directeur Uli Hoeness: ,,Bij Uli heb ik op de eerste dag ‘Bratwurst’ gegeten. Die hat er selbst fertig gemacht.’’
Hoeness, grijnzend: ,,Ja, und der Louis lebt noch…’’
Met Hoeness lijkt Van Gaal al een vriend voor het leven te hebben gevonden. De oud-international, samen met Franz Beckenbauer de machtigste man binnen de club, vindt het allemaal prachtig wat Van Gaal zegt en doet. De warme deken van de familieclub Bayern, die de Nederlander om zich heen voelt, zal echt op zijn plaats zijn als Van Gaal bij de grote Oktober-feesten in een leren pakje tussen het bierdrinkende volk staat. ,,Als jij in een lederhosen staat, pas je er hier helemaal bij,’’ prikkelt Hoeness hem.
Het lijkt liefde op het eerste gezicht, maar de harde realiteit zal toetreden als over iets meer dan vijf weken het seizoen begint. De kampioenenmaker van AZ steekt zijn ambities in München niet onder stoelen of banken. ,,Ik wil met mijn ziel vechten om de landstitel te winnen, de beker en bij de laatste acht van de Champions League te komen. Ons voorbeeld moet Barcelona zijn. Die club won de Champions League. Wij hebben net zulke goede spelers en net zulke grote persoonlijkheden als Barça, maar daar hadden ze echt een team staan. Dat team moet er hier ook komen.’’
Aardig stukje over de start van Von Gahl.. Mooi ook de 'bratwurst' van Uliquote:
quote:Van Gaal weet nog niet of Van Bommel aanvoerder blijft
06/07/2009 14:55
Louis van Gaal moet een aantal delicate keuzes maken bij Bayern München. Het Duitse boulevardblad Bild legde ze voor aan de Nederlandse trainer, die daarnaast inging op de ontstane transfersoap rond Franck Ribéry.
Bild wilde van Van Gaal weten of Mark van Bommel aanvoerder blijft. 'Dat weet ik nog niet', antwoordde Van Gaal. 'Wat ik wel kan zeggen, is dat mijn aanvoerder altijd speelt.' Daarmee lijkt Van Gaal te verwijzen naar de situatie onder zijn voorganger Jürgen Klinsmann, die Kapitän Van Bommel afgelopen seizoen enkele weken op de bank hield.
Van Gaal liet weten dat de nationaliteit van de aanvoerder een rol kan speler in zijn beslissing. 'Als mijn keuze op Mark valt, bestaat de kans dat een deel van de fans denkt: Van Gaal heeft Van Bommel aanvoerder gemaakt, omdat hij Nederlander is…'
Tijdens de voorbereiding op het seizoen zullen vooral de rechtsbenige centrale verdedigers meteen goede vorm moeten tonen. Van Gaal liet doorschemeren dat van het viertal Breno, Daniel Van Buyten, Martin Demichelis en Lúcio er slechts één zal spelen.
'Het geniet mijn voorkeur dat op de positie van rechter centrale verdediger een rechtspoot speelt en op de positie van linker centrale verdediger een linkspoot', doceerde van Gaal. De kans bestaat daardoor dat Edson Braafheid centraal komt te spelen. Daarnaast traint ook de linksbenige Holger Badstuber van Bayerns amateurtak mee met de A-selectie.
En dan is er nog de keeperskwestie. Vorig seizoen moest Michael Rensing zijn basisplaats afstaan aan Hans-Jörg Butt. 'Ik zal de situatie de eerste twee weken goed moeten bekijken', aldus Van Gaal. 'Of ze voldoen of ze voldoen niet. Het zou inderdaad kunnen dat we een nieuwe keeper aantrekken.'
Ten slotte herhaalde Van Gaal zijn wens dat er snel duidelijkheid komt in de soap rond Ribéry, die zelf graag naar Real Madrid zou willen vertrekken. 'Die constante geruchtenstroom is niet goed voor Franck, niet goed voor Bayern en niet goed voor mij. We moeten het probleem snel oplossen, maar dat zal niet eenvoudig zijn. Vele factoren spelen een rol, niet in de laatste plaats draait het om geld.'
Levensgevaarlijke voorhoede nu.quote:Robben bedingt dat Ribéry blijft
MÜNCHEN - In de onderhandelingen met Bayern München heeft Arjen Robben zich hard gemaakt voor het aanblijven van Franck Ribéry bij de Duitse topclub.
Robben wil met een zo sterk mogelijk Bayern de Champions League in en maakte dat de leiding van Bayern duidelijk. Die heeft de Groninger de verzekering gegeven dat de Fransman inderdaad blijft.
Wat er na dit seizoen met Ribéry gebeurt, blijft open. In Spanje wordt gemeld dat Bayern zich in de zomer van 2010 soepel zal opstellen bij hernieuwde interesse van Real voor zijn Franse ster.
Het al of niet aanblijven van Ribéry is vanaf de eerste trainingsdag van Bayern München een hot item in de Duitse pers. Volgens de boulevardbladen wendde de Franse sterspeler een blessure voor om zijn droomtransfer naar Real Madrid waar te maken.
Trainer Louis van Gaal bleef Ribéry altijd steunen, ook al zette de clubleiding vraagtekens bij de handelwijze van de vedette.
AD
www.voetbalprimeur.nlquote:Ribéry mist goede gevoel bij Van Gaal
Bayern München-ster Franck Ribéry is niet blij met de benadering van de nieuwe coach Louis van Gaal. De Fransman is van mening dat de trainingen bij de Duitse club te serieus worden afgewerkt.
Daarnaast heeft Ribéry niet het goede gevoel bij Van Gaal. "'Het is belangrijk dat ik een vertrouwensband heb met de trainer", zegt hij in L'Equipe. "Maar daar ligt juist het probleem. Het is de eerste keer dat ik geen goed contact heb met een trainer. Ik mis het goede gevoel."
Bovendien denkt de international niet dat de harde hand van Van Gaal bij FC Hollywood noodzakelijk is. "Ik geloof niet dat deze club een harde lijn nodig heeft. Je moet altijd de juiste mix vinden tussen plezier en serieus werken. En het plezier met mijn teamgenoten mis ik tegenwoordig. Je moet ook lol kunnen maken."
quote:
Wat een zieke reeks zeg, Bayern speelt echt geweldig op het moment.quote:'Perfecte' Heynckes wacht nieuwe aanbieding Bayern
Jupp Heynckes wordt momenteel in München op handen gedragen. De 66-jarige opvolger van Louis van Gaal is met Bayern aan een uiterst succesvolle reeks bezig en de clubleiding is zelfs bereid over een verlenging van zijn medio 2013 pas aflopende verbintenis te praten.
Bayern speelde dit seizoen twaalf officiële wedstrijden, liefst elf keer werd er gewonnen. Alleen het eerste competitieduel met Borussia Mönchengladbach ging verloren (0-1). Opmerkelijk gegeven: de treffer van BMG was in alle wedstrijden de enige tegentreffer. De laatste tien optredens werden gewonnen. Het doelsaldo spreekt boekdelen: 27-0. Dinsdag werd het sterrenensemble van Manchester City nog huiswaarts gestuurd met een 2-0 nederlaag.
'Waarom zou Heynckes niet ook na 2013 bij ons in dienst kunnen zijn', vraagt technisch directeur Christian Nerlinger zich hardop af. 'We gaan het daar op een goed moment nog over hebben. Een tussenpaus is hij niet, voor wie zou hij nu moeten waarnemen? Heynckes is de perfecte trainer voor ons. Hij laat zien dat je ook met een menselijke en hele normale aanpak succes kunt boeken', deelt de bestuurder nog een sneer uit naar Louis van Gaal.
Bij Der Rekordmeister is Arjen Robben inmiddels terug na een slepende schaambeenkwetsuur. Heynckes wil nog wel voorzichtig doen met zijn aanvaller. 'Ik begrijp dat hij wil spelen, maar ik wil geen enkel risico nemen. Het team draait nu goed, dat wil ik niet verstoren nu.'
Dit weekeinde kan Bayern de goede reeks een vervolg geven. De ploeg van Heynckes, die overigens al eerder aan het roer stond bij de Zuid-Duitsers, moet dan op bezoek bij 1899 Hoffenheim.
Zeker! zonder Robben nog wel. Kun je nagaan met..quote:Op donderdag 29 september 2011 19:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wat een zieke reeks zeg, Bayern speelt echt geweldig op het moment.
quote:Bayern wil Nigel de Jong
FC Bayern München heeft bij Manchester City gevraagd of Nigel de Jong te koop is. De Oranje-international heeft nog een contract tot de zomer van 2013 en voor de Engelse kampioen is het interessant om hem te verkopen voordat hij transfervrij vertrekt. Om die reden heeft Manchester City medegedeeld dat het niet in de weg zal liggen als De Jong wil verhuizen naar Duitsland.
Eerder was de Nederlander ook succesvol bij HSV in de Duitse Bundesliga. Daar speelde hij van 2006 tot 2009. Bij City werd hij afgelopen seizoen weliswaar kampioen, maar hij moest ook regelmatig rouleren met andere topspelers.
Ik wilde het net postenquote:
dat laatste zinnetjequote:Op donderdag 26 juli 2012 12:14 schreef tong80 het volgende:
Andries Jonker heeft in een e-mail hard uitgehaald naar Bayern München. De Nederlander was tot afgelopen seizoen werkzaam voor de Zuid-Duitse club, maar moest daar vertrekken. Nu is hij assistent-coach bij VfL Wolfsburg. Opvallend is dat beide teams vandaag in China tegenover elkaar staan voor een oefenduel.
Jonker werd door toenmalig coach Louis van Gaal bij Bayern binnengehaald als assistent-trainer. Na het ontslag van de oefenmeester loodste Jonker de club naar de voorrondes van de Champions League. Afgelopen seizoen had hij het tweede van de Duitse club onder zijn hoede.
Bild kreeg de mail van Jonker in handen. "Ik voel mij verraden." De Nederlander zou dit jaar trainer van het hoogste jeugdteam worden, maar oud-spelers Michael Tarnat en Hans-Jörg Butt zagen dit niet zitten, waarna toenmalig technisch directeur Christian Nerlinger hem het slechte nieuws bracht. "Toen was mijn beslissing snel genomen. Dit was wel het laatste dat ik had verwacht."
Jonker vindt dat ze in München momenteel een verkeerde weg qua beleid ingeslagen zijn. Hij hoopt dat de club wat van zijn mail kan leren. "De organisatie faalt. Er is geen filosofie. De jeugdafdeling heeft geen idee: moeten de jeugdcoaches zich profileren door kampioen te worden met hun team, of is het hun rol om individuele spelers beter te maken en zelf op de achtergrond te blijven? Er zitten daar te veel mensen voor zichzelf en er zijn te veel vraagtekens."
Aardig bedrag wat hij zelf betaald, gewoon even 10 miljoen.quote:'Bayern München haalt Martínez voor recordbedrag naar Duitsland'
Bayern München heeft Javi Martínez naar verluidt overgenomen van Athletic Bilbao. De Zuid-Duitse club zou een recordbedrag van veertig miljoen euro overhebben voor de Spaans international, die deze zomer met zijn land Europees kampioen werd.
Volgens Bild heeft de middenvelder annex verdediger een contract voor vijf seizoenen getekend bij de club van Arjen Robben. Martínez, die zeven keer actie kwam voor Spanje, betaalt volgens de krant zelf tien miljoen euro van de veertig miljoen euro. Dit bedrag wordt dan wel ingehouden op zijn jaarsalaris.
Der Rekordmeiser was niet de enige club die de 1.90 meter lange speler wilde vastleggen. Ook FC Barcelona wilden de speler naar Camp Nou halen, maar de Catalanen vonden de vraagprijs te gortig en haakten af.
Toch nog afgerond, lekkere transfer hoor.quote:Bayern rondt recordtransfer Javi Martínez eindelijk af
Aan de transfersoap rond Javi Martínez is eindelijk een einde gekomen. De 23-jarige middenvelder verruilt Athletic de Bilbao voor Bayern München, waar hij voor vijf seizoenen tekende.
'Ik ben erg blij en kijk er naar uit om voor deze club te spelen. Ik heb er lang op moeten wachten, nu is het eindelijk voorbij', reageerde de Spanjaard na het afronden van zijn transfer. Bayern betaalt veertig miljoen euro voor Javi Martínez, waarmee hij de duurste aankoop in de clubgeschiedenis is.
'We zijn zo blij dat Martinez eindelijk bij ons is', vertelde voorzitter Karl-Heinz Rummenigge. 'De communicatie met Bilbao verliep erg moeizaam, we hebben geen moment goed samengewerkt. We moesten de afgelopen dagen nog wat fiscale en juridische problemen oplossen. Daar zijn wij gelukkig in geslaagd.'
De overgang van Javi Martínez naar Der Rekordmeister maakte de afgelopen tijd een hoop los in Bilbao en München. Zo lieten Baskische supporters tijdens trainingen merken niet blij te zijn met de op handen zijnde transfer en lieten enkele Bayern-prominenten zich al negatief uit over de handelwijze van de Basken, die het afronden van de overeenkomst zouden hebben vertraagd.
Nou ja goed, Tito heeft zowat dezelfde werkwijze. Die was jarenlang zijn assistent met dezelfde ideeën.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:11 schreef Kopsterk het volgende:
Het wordt interessant om te zien hoe Guardiola het gaat doen met iets minder materiaal (hoewel Bayern ook een uitstekende selectie heeft). Bij Barcelona blijkt wel dat het niet veel uitmaakt wie je daar voor de groep zet.
Je denkt toch zeker niet dat Robben fit blijft?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef KingRoland het volgende:
Bayern München!CL winnen
Fitte Robben
Fitte Ribery
Fitte Gomez
Fitte Neuer
kom maar op
http://www.elfvoetbal.nl/(...)-opgestapte-clubartsquote:Robben kiest met Bayern-sterren kant van opgestapte clubarts
ARJEN ROBBEN heeft zijn statement afgegeven en gaat daarmee tegen de club en trainer Josep Guardiola in. De vleugelspits blijft Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt trouw.
De beroemde clubarts legde vorige week na ruim 38 jaar zijn functie neer bij FC Bayern München. Hij was de voortdurende kritiek van trainer Guardiola op het functioneren van de medische staf beu. De Spaanse oefenmeester schoof de schuld van de vele blessuregevallen bij de club in hun schoenen.
Robben blijft desondanks volledig achter Müller-Wohlfahrt staan. "Hij is en blijft de beste arts voor mij. Ik heb voor de volle honderd procent vertrouwen in hem", vertelt de 31-jarige aanvaller tegenover Bild. Robben herstelt op dit moment van een scheurtje in een buikspier, die hij op 20 maart opliep in de competitiewedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach.
"De dokter heeft gezegd dat het herstel zes weken duurt, ik heb er nu vier op zitten. Ik heb dus nog twee weken te gaan. Over het herstel op zich kan ik zeggen dat het supergoed gaat." De verwachting is dat veel ploeggenoten het voorbeeld van Robben volgen. David Alaba, Holger Badstuber en Franck Ribéry hebben hun trouw al aangekondigd.
Müller-Wohlfahrt bestiert een eigen kliniek in München. "Ik verwacht niet meer dat hij bij ons terug komt", zegt voorzitter Karl-Heinz Rummenigge in hetzelfde medium. "Maar iemand die 37 jaar voor deze club heeft gewerkt (dat is ruim 38 jaar, red.), die blijft natuurlijk lid van onze familie."
ja goedquote:Op woensdag 22 april 2015 15:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja man met jou?
Wat vond je van de wedstrijd gisteren Bayern porto
Ik raad je trouwens aan om naar Rajjpatel te kijken op twitchquote:Op woensdag 22 april 2015 15:41 schreef Tyron het volgende:
[..]
ja goed
ja PogChamp bayern was echt goed zeg
twitter:JeroenElshoff twitterde op donderdag 23-04-2015 om 16:56:58Holger Badstuber moet ongeveer de grootste pechvogel ever zijn. Weer blessure, 3/4 maanden eruit want operatie. Sneu. reageer retweet
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
OP mag wel een update krijgen.. moeten een paar kampioenschappen bij
benieuwd hoeveel Uli Hoeness deze keer op zn zwitserse bankrekening daarvoor erbij gekregen heeftquote:Op woensdag 29 april 2015 05:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bayern München zou een deal met kledingsponsor Adidas hebben gesloten ter waarde van 900 miljoen euro.
Dat meldt het Duitse Bild. Het contract met de kledingleverancier duurt nog tot 2020, maar zou verlengd worden tot 2030. Elk jaar zou de Beierse club een bedrag van 60 miljoen euro incasseren.
De deal van Bayern München valt nog in het niet met het contract dat Manchester United met Adidas heeft getekend. De Engelse recordkampioen krijgt een bedrag van één miljard euro voor een contract met een looptijd van tien jaar.
Bizarquote:Op woensdag 29 april 2015 05:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bayern München zou een deal met kledingsponsor Adidas hebben gesloten ter waarde van 900 miljoen euro.
Dat meldt het Duitse Bild. Het contract met de kledingleverancier duurt nog tot 2020, maar zou verlengd worden tot 2030. Elk jaar zou de Beierse club een bedrag van 60 miljoen euro incasseren.
De deal van Bayern München valt nog in het niet met het contract dat Manchester United met Adidas heeft getekend. De Engelse recordkampioen krijgt een bedrag van één miljard euro voor een contract met een looptijd van tien jaar.
Beetje flauw en kinderachtig dit. De man heeft sowieso veel voor de club betekend en...het was zijn eigen geld en geen geld van de club waarmee hij belasting ontdook. Dus waar hebben wij het over. Maar goed.quote:Op woensdag 29 april 2015 09:13 schreef RM-rf het volgende:
benieuwd hoeveel Uli Hoeness deze keer op zn zwitserse bankrekening daarvoor erbij gekregen heeft
(in 2001 had hij persoonlijk 20 miljoen op zn zwitserse zwartgeld konto gekregen, waarna Adidas de sponsordeal binnensleepte, ondanks dat Nike meer geboden had; geheime informatie die in 2013 in de loop van het belastingontduikingsschandaal van Hoeness naar boven kwam)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |