Hij blijft dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:13 schreef methodmich het volgende:
Ondertussen wil Beckenbauer dat Hitzfeld gewoon blijft. Volgens Franz heeft hij "genoeg kunnen uitrusten en kan hij best nog minimaal een jaar bij Bayern blijven." Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Opzich niet, want deze voorwaardelijke schorsing heeft an sich niets met de twee gele kaarten te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:57 schreef zjroentje het volgende:
Lijkt me echt een compleet kansloze missie.
Voorwaardelijke schorsing gaat toch gewoon in bij de eerstvolgende schorsing? Overtreding maakt dan toch helemaal niks uit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Opzich niet, want deze voorwaardelijke schorsing heeft an sich niets met de twee gele kaarten te maken.
Ik dacht dat dat alleen was als je daarna direct rood krijgt. Omdat er bij twee keer geel altijd de standaard schorsing van 1 wedstrijd is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:59 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voorwaardelijke schorsing gaat toch gewoon in bij de eerstvolgende schorsing? Overtreding maakt dan toch helemaal niks uit.
Kan ook goed kloppen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat alleen was als je daarna direct rood krijgt. Omdat er bij twee keer geel altijd de standaard schorsing van 1 wedstrijd is.
Ach UEFA vind ik sowieso al om tequote:Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kan ook goed kloppen.
Denk alleen niet dat ze bij de UEFA zo'n fout zouden maken.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:59 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voorwaardelijke schorsing gaat toch gewoon in bij de eerstvolgende schorsing? Overtreding maakt dan toch helemaal niks uit.
quote:Bayern hoopt op Van Bommel tegen AC Milan
14/3/2007 15:01
Bayern München legt zich niet neer bij het extra duel schorsing dat de tuchtcommissie van de UEFA heeft opgelegd aan Mark van Bommel. De Duitse club denkt in beroep kans te maken de Nederlandse middenvelder in te kunnen zetten in de return tegen AC Milan in de kwartfinale van de Champions League.
Van Bommels voorwaardelijke schorsing werd een onvoorwaardelijke omdat hij zich volgens de Europese voetbalbond in korte tijd opnieuw had misdragen. Na zijn beledigende gebaren in Madrid kreeg hij thuis tegen Real twee gele kaarten. Een schorsing van twee duels was daarom de logische optelsom, vindt de UEFA.
Bayern is het niet eens met die conclusie. 'Van Bommel heeft niet rood gekregen, maar twee keer geel', legde vice-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge uit de op site van Bayern. 'Waarom hij tegen een onvoorwaardelijke straf is aangelopen, is ons onduidelijk.'
Rummenigge haalt uit de UEFA-reglementen dat er geen reden is om in Van Bommels geval over te gaan tot een onvoorwaardelijke straf, waardoor hij beide duels met Milan mist. 'Zoiets staat niet in de reglementen en is daarom niet uitvoerbaar.'
'Van Bommel is de laatste weken uitgegroeid tot een sleutelspeler, die veel verantwoordelijkheid op zich heeft genomen. Als we hem niet kunnen gebruiken tegen zo'n sterke tegenstander als Milan, is dat ganz, ganz schlecht.'
Ik bevestig het evenquote:
Ik vind het zelfs minder dan terechtquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:06 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind die schorsing trouwens niet meer dan terecht, overigens.
Maar dus in ieder geval nog terecht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:09 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs minder dan terecht [afbeelding]
quote:Vandaag is bekend geworden dat Mark van Bommel in het thuisduel tegen AC Milan gewoon kan spelen. De middenvelder van Bayern München werd voor twee wedstrijden in de Champions League geschorst, maar de straf is verminderd.
“Ik had niets anders verwacht”, reageerde Van Bommel tegenover Sportweek op de uitspraak. Hij kreeg in het duel met Real Madrid een rode kaart, wat hem een schorsing van één wedstrijd op zou leveren.
Echter stond er nog een voorwaardelijke straf open van één duel, en dat in combinatie met de provocerende gebaren na zijn doelpunt in het Santiago Bernabeu-stadion deed de UEFA beslissen hem twee wedstrijden te schorsen.
Ottmar Hitzfeld, de trainer van Der Rekordmeister reageerde opgelucht op de strafvermindering van zijn middenvelder. Door de uitspraak van de beroepscommissie kan hij 11 april gewoon over Van Bommel beschikken. “Dit geeft een extra motivatie voor de tweestrijd met AC Milan,” verklaarde de oefenmeester.
Het is daar net zo'n zuigertje als bij PSV, alleen nu zien PSV-ers het eindelijkquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:14 schreef Bos81 het volgende:
Het zou me niets verbazen als hij alsnog rood krijgt in die wedstrijd![]()
Ik vond ze goed spelen, het zag er allemaal netjes uit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:41 schreef sjimz het volgende:
Klose en Toni hebben zich al gelijk laten gelden.
De 3-0 tegen Hansa Rostock kwam voort uit 1 doelpunt van Toni en 2 van Klose.
Zat er zeker goed in, met links in de rechterbovenhoek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:21 schreef Bos81 het volgende:
4-0 gewonnen in Bremen.![]()
Ik ben benieuwd naar de beelden. De goal van Ottl schijnt een mooie te zijn
Gomes gaat hierna naar Milanquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:53 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik denk dat Gomes liever naar de PD of PL gaat.
Samen met Malouda de goudhaantjes van Frankrijkquote:
http://youtube.com/watch?v=_jmJHQhUr0s&mode=related&search=quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:25 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik las zojuist dat fenomeen Ribery een fantastische actie maakte waaruit een doelpunt van Altintop viel? Iemand een linkje please?![]()
Mijn dank is grootquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=_jmJHQhUr0s&mode=related&search=
Waarin het van Ajax wint zeker. Het zou zeker een prachtig scenario zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:28 schreef the_legend_killer het volgende:
dit is het team wat gewoon de uefa cup moet winnen.
Ik hoop het zelf !
Dus je bent van pro-Ajax naar pro-Bayern gegaan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Waarin het van Ajax wint zeker. Het zou zeker een prachtig scenario zijn.
Gaat lekker zoquote:Bayern vreest voor enkels Ribéry
Het seizoen had voor het vernieuwde Bayern München niet beter kunnen beginnen. Der Rekordmeister staat niet alleen bovenaan in de Bundesliga: de ploeg laat ook nog eens zeer fraai voetbal zien. Toch is Bayern-manager Uli Hoeness ontevreden: "Dit kan zo niet langer doorgaan."
De teammanager doelt op de vele overtredingen die Bayern tegen krijgt. Vooral sterspeler Franck Ribéry moet het ontgelden. Tegenstanders weten zich vaak geen raad met de dribbelende Fransman en gaan volgens Hoeness bewust op zoek naar Ribery's enkels. "Ze proberen bewust de gezondheid van de speler in gevaar te brengen. Das ist Wahnsinn!"
In Kicker laat Hoeness weten zich zorgen te maken. "Ribéry wordt constant op de hakken gelopen. Als dit zo door gaat, dan zullen er snel kruisbandblessures volgen. Ze moeten de bal spelen en niet de enkels van de tegenstanders kapot trappen. Dit kan zo niet langer doorgaan. Dat heb ik meneer Hecking ook duidelijk gemaakt."
'Meneer Hecking' is Hannover-trainer Dieter Hecking, die afgelopen weekend in een felle discussie raakte met Hoeness. Deze was woedend van de bank gesprongen toen Altin Lala Ribéry ongenadig hard naar de grond werkte. Lala kreeg slechts geel voor het vergrijp en mocht op het veld blijven staan.
"Onbegrijpelijk", vond Hoeness. Hecking snapt echter niet waar de teammanager van Bayern zich druk over maakt. "Ik begrijp dat hij zijn spelers wil beschermen, maar ik snap niet dat hij hier nu zo'n ophef over maakt. Voor dit soort beslissingen hebben we een scheidsrechters in het veld lopen. Daar hebben we Bayern München niet voor nodig."
quote:Hitzfeld wird gehen - Kommt van Basten?
Wie Ottmar Hitzfeld haben sich auch die anderen Verantwortlichen des FC Bayern München nach dem 6:0 gegen Aris Saloniki in den Winterurlaub verabschiedet. Der Trainer verbrachte die Tage vor dem Fest im Schnee in St. Anton.
Dort lehnte der 58-Jährige weitere Präzisierungen seiner beruflichen Zukunft ab, mit dem nachvollziehbaren Hinweis darauf, dass er sich in Urlaub befinde. Seine Weihnachtsbotschaft, die er nach dem letzten Pflichtspiel 2007 mitgeteilt hatte, scheint ohnehin deutlich genug zu sein: Selbstverständlich wisse er, wie es nach der Runde weitergeht, hatte der Fußball-Lehrer gesagt, in der Rückrunde werde er in jedem Fall noch Bayern-Trainer sein und sich um Titel bemühen.
Mit diesen offensichtlichen Abschiedsworten gerade zu diesem Zeitpunkt hat Hitzfeld die Führung in München überrascht. Der offizielle Sprachgebrauch war seit einem halben Jahr so, dass eine Verlängerung der Zusammenarbeit im Januar besprochen werde. Ohnehin hatte man beim FC Bayern den Eindruck, der Erfolgscoach tendiere im Grunde seines Herzens eher dazu, seine Tätigkeit über den 30. Juni 2008 hinaus fortzusetzen.
Danach sieht es nicht mehr aus. Der einstige Stürmer Hitzfeld, der Karl-Heinz Rummenigges öffentliche Kritik an der Rotation als "Dolchstoß" empfand, ist in die Offensive gegangen und hat damit das Gesetz des Handelns übernommen, zumindest in der Außenwirkung. Es ist bekannt, dass Hitzfeld in der Schweiz als kommender Nationaltrainer gehandelt wird. Ebenso ist er in Salzburg als Nachfolger von Giovanni Trapattoni im Gespräch. Generell wird es ihm an Angeboten nicht mangeln.
Hitzfelds Aussage gab den früheren Angreifern Rummenigge und Uli Hoeneß freilich den Steilpass, dass sie nun die Suche nach einem kompetenten Nachfolger starten können - und müssen.
Als erste Option gilt in eingeweihten Kreisen momentan Marco van Basten (43), der nach der EURO 2008 seinen Job als Bondscoach in Holland beendet. Der Europameister von 1988, als Trainer noch ohne Erfahrung mit Klubmannschaften, war ein großartiger Stürmer (Ajax Amsterdam, AC Milan) und vermag sich auch in deutscher Sprache auszudrücken. Marc van Bommel würde eine Anstellung seines Landsmannes gewiss weniger begeistern, er trat seinetwegen aus dem Nationalteam zurück.
Doch auch dieses Problem wäre bestimmt zu lösen. In jedem Fall werden die Münchner Macher zeitnah Hitzfelds Nachfolger benennen müssen, wenn sie eine störende Dauerdiskussion verhindern wollen. Sie wird spätestens dann wuchtig auf sie zurollen, wenn offiziell bekanntgegeben wird, dass die zweite Periode der Kooperation Hitzfeld-FC Bayern definitiv nach Saisonende vorbei ist.
Schnell aufkommende Spekulationen über eine frühere Trennung müssen Siege und Erfolge ersticken. Die Mannschaft ist dazu gut genug. Sie sollte ihrem stets loyalen Chef einen würdigen Abgang verschaffen. Hitzfeld, ein Kämpfer, wird alles dafür tun, um sich mit Titeln glorreich zu verabschieden. Damit würden auch die Wunden der vergangenen Wochen geheilt. Und zwar beiderseits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |