En dan nog bleek Tatjana net niet zwakbegaafd te zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:19 schreef pfaf het volgende:
Aaah, eens kijken of ze dit jaar wel een normale test doen. Vorige jaren kwamen ze telkens met basisschool-testjes aanzetten.
Van de Kerkhof, die de plaatjes van een huis met boom, huis met omgevallen boom en een huis met een man die het dak repareert niet in de goede volgorde kan zetten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan nog bleek Tatjana net niet zwakbegaafd te zijn.
Die scoorden iets van 88 ofzoquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Van de Kerkhof, die de plaatjes van een huis met boom, huis met omgevallen boom en een huis met een man die het dak repareert niet in de goede volgorde kan zetten.
Wil je de antwoorden dan hier plaatsen na afloop. Kan ik morgen de 190 halen.quote:
En dan nog steeds niet zwangerquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan nog bleek Tatjana net niet zwakbegaafd te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nationale_IQ_testquote:Zou al die lijstjes nog wel eens willen zien.
Ja, hallo dat is wel het intelligenste beest op aardequote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:24 schreef Ole het volgende:
OMG!
Kelly maar 2 punten meer dan de orang oetan![]()
Ja het stikt van de hoogbegaafden in Nederlandquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:54 schreef scrub_nurse het volgende:
ze gebruiken iedere keer die mensa opdrachtjes, laten dat nu mijn favo testjes zijn, ik vind ze nl simpel! mijn hoogste score was geloof ik 144!![]()
Bron: mediacourantquote:Islamistische vrouwen en een aantal ’stoeipoezen’ nemen het woensdag 17 januari tegen elkaar op in De Nationale IQ Test van BNN. Naast de moslima’s en de uitdagende vrouwen zijn er drie andere groepen: de corps- ballen, de wetenschappers en de Jerommekes. “Deze laatste groep zijn stoere, sterke mannen met spieren“, aldus een woordvoerder van BNN. De Nationale IQ Test is op 17 januari om 20.30 uur te zien op Nederland 1.
Al eerder zijn de bekende Nederlanders Viola Holt, Bonnie St. Claire, Armin van Buuren, Don Diablo, Bert van Leeuwen, Jan Joost van Gangelen en Miljuschka Witzenhausen bekend gemaakt. Maar ook de acteurs Hugo Metsers III en Chris Tates en Esmaa Alariachi van de Meiden van Halal durven het aan om aan de test mee te doen. De Nationale IQ Test komt live vanuit de Heineken Music Hall in Amsterdam en wordt gepresenteerd door Patrick Lodiers en Ruben Nicolai.
Dommere mensen doen liever niet mee aan dit soort testen of schamen zich voor hun IQquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Die test kan echt nooit goed geijkt zijn. De resultaten die mensen hier altijd posten zijn veel te vaak erg hoog.
Die tests van dit programma zijn ook altijd veeel te makkelijk. Ik heb echt geen IQ van 140. Toch kom ik daar bij de Nationale-IQ test telkens op uit.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Die test kan echt nooit goed geijkt zijn. De resultaten die mensen hier altijd posten zijn veel te vaak erg hoog.
Inderdaad, een verschil van 1 á 2 punten kan al veroorzaakt worden door een uurtje extra slaap. Er bestaat misschien wel een indirect verband met intelligentie, maar het is écht geen intelligentietest.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:43 schreef SigmundFreud het volgende:
Het is een spelletje, niets meer en niets minder. Dat de term 'IQ' wordt gebruikt geeft het voor sommigen een (pseudo)wetenschappelijke lading maar IQ is niet hetzelfde als intelligentie. En elk jaar weer scoort een bepaalde groep 1 of 2 punten hoger dan een andere en daar worden dan allerlei conclusies aan verbonden terwijl zo'n verschilletje helemaal niets zegt. Maar goed, als je hoog scoort op de 'test' dan houd je er een goed gevoel aan over, en daar gaat het toch om.
Ik ook. Misschien daalt m'n IQ gewoon voortdurend en heeft alcohol-inname daar iets mee te maken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:51 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een keer meegedaan en haalde juist lager dan ik daarvoor had gehaald met IQ-testen.
En? Je zit tussen de orang-oetan en kelly in?quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:53 schreef tong80 het volgende:
Ik heb 3 keer een echte test gehad. Met drie verschillende uitslagen. Ik neem maar het gemiddelde van de drie als eindoordeel.
129 126 123quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:07 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
En? Je zit tussen de orang-oetan en kelly in?
Omdat je een te laag IQ hebt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:41 schreef Michellee het volgende:
Ik kan niet inloggen op de site, weten jullie waarom?
WHAHA, not....ik kan gewoon niet inloggen op de site...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:41 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Omdat je een te laag IQ hebt.![]()
![]()
!@!@!11eins!!!1
waar staat dat dan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:43 schreef Michellee het volgende:
Wacht je kuntnu inloggen
Hmm... ik dénk van niet aangezien dit een politieke strekking heeft en BNN dan eerder voor iets "neutraals" zou kiezen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:59 schreef MaxMark het volgende:
Dat Fathers 4 Justice hoort er gewoon bij, daar komt straks nog een vraag over, wedden?
Vorig jaar liep er een streaker rond...ook zogenaamd 'spontaan'
Welke pakje had de vader die zijn kinderen niet mag zien die bij patrick stond aan:quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:59 schreef MaxMark het volgende:
Dat Fathers 4 Justice hoort er gewoon bij, daar komt straks nog een vraag over, wedden?
Idd, dit hebben ze al een keer eerder gedaan bij onder de tram..quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:59 schreef MaxMark het volgende:
Vorig jaar liep er een streaker rond...ook zogenaamd 'spontaan'
Ik dénk van welquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:01 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Hmm... ik dénk van niet aangezien dit een politieke strekking heeft en BNN dan eerder voor iets "neutraals" zou kiezen?
Damn, ik ben erin getrapt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:56 schreef Pool het volgende:
Whehe, wel een geslaagde actie zo, nu ze het woord mogen doen!
hoe kunnen we dat nou weten als je vorig jaar niet hebt gekekenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:05 schreef Bupatih het volgende:
Mensen die niet doorhebben dat dat in scène was gezet.
(Sorry, Pool.)
Bij mij ook bij vraag 42.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:09 schreef SuperRembo het volgende:
Ja kut! Ik zit die test op internet te maken, maar nu blijft ie hangenFilmpje wordt niet geladen en er is geen knop "volgende"
Ik heb vorig jaar ook niet gekeken, maar come on. Die studio's zijn hartstikke goed beveiligd én als het al echt zou zijn, zouden Ruben en Patrick niet zó reageren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:06 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
hoe kunnen we dat nou weten als je vorig jaar niet hebt gekeken![]()
achteraf ging ik daar ook over nadenken ja, maar daarvoor trapte ik er wel vol inquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:10 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar ook niet gekeken, maar come on. Die studio's zijn hartstikke goed beveiligd én als het al echt zou zijn, zouden Ruben en Patrick niet zó reageren.
Als je niks te doen hebt, moet je maar eens de onderste link uit mijn signature volgen. Gaat over Andy Kaufman. Meester in het 'verpesten' van liveshows.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:14 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
achteraf ging ik daar ook over nadenken ja, maar daarvoor trapte ik er wel vol in![]()
Naja het houdt me scherp![]()
geen idee. Mijn ex-huisgenoot had ooit deelgenomen aan de EQ test, in het studentenvak ze moesten smiddags aan t bier enzo. Was die allerlaatste gewordenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:19 schreef s0k het volgende:
Oh jammer dat ik te laat inzap. paar jaar terug heb ik eens een keer live mee gedaan, ging me best goed af toen
Kan het kloppen dat er dit jaar zo'n studentengroep bij zit? want volgens mij herken ik een knaap uit mn dorp
Hoezo gemanipuleerdquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:23 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
geen idee. Mijn ex-huisgenoot had ooit deelgenomen aan de EQ test, in het studentenvak ze moesten smiddags aan t bier enzo. Was die allerlaatste geworden![]()
gezien het gemiddelde van Nederland zal het wel een combinatie van beiden zijn. Maar ik kan niet geloven dat BNN geen professionals, personen met mensen van verstand, achter deze test hebben zitten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:32 schreef Smeich het volgende:
Ben ik nu zo slim of zijn die makers nu zo dom?
Zelfde resultaat, en ik vond noord,oost,zuid,west ook erg lastig.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:24 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Ik ben klaar op internet
Die laatste van deze (ruimtelijk inzicht, noord/oost/zuid/etc) is echt zwaar moeilijk, gaat echt snel
Ja, die snapte ik ook niet echtquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:39 schreef SuperRembo het volgende:
132
Maar wat een kutvragen zaten er tussen zeg. Van die dominostenen wist ik er maar 1
Bij het invullen van je leeftijd kon je kiezen tussen "jonger dan 35" en "36 of ouder".quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:14 schreef victorinox het volgende:
Moet je kiezen tussen Jezus en Mohammed...
Ik ben een atheist, hoer.![]()
Sja, je moest niet zo op de stenen letten, maar op optelsommen, verhoudingen e.d. , is "normaal" vaak in cijferreeksen, nu hadden ze het in dominostenen verpaktquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:42 schreef Impry het volgende:
[..]
Ja, die snapte ik ook niet echtDomino is voor mietjes
![]()
![]()
A en C.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:56 schreef Bupatih het volgende:
Wat waren de goede antwoorden bij 16 en 17?
5. Jij dan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:00 schreef Messenga het volgende:
Hoeveel fout heb je tot nu toe, Bupa?
C en B.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:07 schreef Concordekanarie het volgende:
wat waren 32 en 33?
Ik ben ook wel heel intelligent.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:10 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Normaal kom je nooit zo slim over...
Neuh niet bepaald. Met name het geknip en oost/west/zuid/noord.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef Bupatih het volgende:
Ik vind dit trouwens maar een matige IQ-test. Niet echt representatief.
De volgende keer doe je 'm maar via internet, want ik geloof er niks vanquote:
Ik heb het gemist.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:15 schreef BVO het volgende:
43 was A toch?
Da's dan jouw mening.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Bupatih het volgende:
[..]
De volgende keer doe je 'm maar via internet, want ik geloof er niks van(in jouw geval, hè.)
39/3 = 13, 13+1quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:19 schreef Smeich het volgende:
nee, dat was 13 weken!!!! na 13 weken toch!?
42-3 uit de eerste week/3=13...
13 weken na de eerste. Maar na 14 weken trainen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:19 schreef Smeich het volgende:
nee, dat was 13 weken!!!! na 13 weken toch!?
42-3 uit de eerste week/3=13...
quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef Tokus het volgende:
vreemd, die laatste paar vragen. "alle rijen tellen op tot ..." terwijl je ook gewoon van 1 tot 9 kan tellen en dan de ontbrekende invullen...
Dat had ik niet eens doorquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef Tokus het volgende:
vreemd, die laatste paar vragen. "alle rijen tellen op tot ..." terwijl je ook gewoon van 1 tot 9 kan tellen en dan de ontbrekende invullen...
jij had dezelfde denkfout als ik gemaaktquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:22 schreef Mappy het volgende:
Vraag 54 ben ik het niet mee eens!
"Je begint met 3 km te lopen, elke week loop je 3km meer. Na hoeveel weken loop je 42km?"
nu: 3km
na 1 week: 6km 3km
na 2 weken: 9km 6km
3: 12
4: 15
5: 18
6: 21
7: 24
8: 27
9: 30
10: 33
11:36
12: 39
13: 42!
dus antwoord B (13 weken) lijkt mij juist, niet antwoord C (14 weken) wat Patrick zegt.
grr!
Oh nee toch niet, jammerquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:24 schreef crossover het volgende:
Hadden ze nou professoren verkeerd gespeld?
Ik dacht het net met 2 F'en te zien staan.
Maar nu ik er weer over nadenk... toch 13 hoor!! Hij begint al met 3 en in die week er 3 km erbij! Dus toch, 13quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:24 schreef Smeich het volgende:
[..]
jij had dezelfde denkfout als ik gemaakt
Er staat niet vanaf het startpunt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:28 schreef hooibaal het volgende:
135. En NEE, ik ben het ook niet eens met de vraag van de marathonloper. NA hoeveel weken, vanaf het startpunt (3km) is 13. geen 14.
Ik maak helemaal geen denkfout. Als ze 14 als antwoord willen hadden ze de vraag anders moeten stellen. 42/3=14 kan ik ook wel uitrekenen, maar ik week daar door de vraagstelling bewust van af.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:24 schreef Smeich het volgende:
jij had dezelfde denkfout als ik gemaakt
Die 3km is de 1e week, niet de 0e.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:22 schreef Mappy het volgende:
Vraag 54 ben ik het niet mee eens!
"Je begint met 3 km te lopen, elke week loop je 3km meer. Na hoeveel weken loop je 42km?"
nu: 3km
na 1 week: 6km
na 2 weken: 9km
3: 12
4: 15
5: 18
6: 21
7: 24
8: 27
9: 30
10: 33
11:36
12: 39
13: 42!
dus antwoord B (13 weken) lijkt mij juist, niet antwoord C (14 weken) wat Patrick zegt.
grr!
Meiden van Halal.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef Smeich het volgende:
Waar is die Esma bekend van trouwens?
Wat moet ze anders? Haar moeder bedanken?quote:
Als de vraagstelling begonnen was met "je begint de eerste week met drie km te lopen", dan wel jaquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef archgallo het volgende:
[..]
Die 3km is de 1e week, niet de 0e.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:34 schreef Astherushcomes het volgende:
En Bonnie krijgt natuurlijk als eerst een glas drank![]()
Nou, jij mag Allah dan ook ff snel bedankenquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:35 schreef Djeez het volgende:
Ik had net zoveel als die Turk, nml 123! Valt me dus mee...
Nogal! Feli!quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
125, best knap voor een 15-jarige, toch?
Ik ook, al die tekstvragen verneukt, en die met dat noord-oost-zuid-westquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:37 schreef marky_mark het volgende:
Ik vond de test een stuk moeilijker dan vorig jaar. De vragen over de woordbetekenissen en het papiervouwen had ik zowat bijna allemaal fout, maar mijn IQ is uiteindelijk toch nog op 123 uitgekomen (vorig jaar 138).
Dat zei ik dus ook al. Zo'n vraag met die horizontale lijnen is op papier of via internet makkelijker te beantwoorden dan op tv (als je ook nog eens op een afstandje of schuin tegenover de tv zit).quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:38 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik had 125. Maar vond sommige dingen op tv moeilijk te zien. Die schilderijen ...
zeer netjes idd!quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
125, best knap voor een 15-jarige, toch?
Ik had ook 123, maar ga echt die allah niet bedanken. Dat wijf had beter de Nederlandse regering mogen bedanken, dat ze mogelijkheid heeft gehad om hier in welvaart te leven. En te kunnen studeren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:37 schreef Daklem het volgende:
[..]
Nou, jij mag Allah dan ook ff snel bedanken![]()
Vorig jaar was idd te simpel. ik had toen 135, nu net als jij 123. En tcoh ben ik slechts magazijnmedewerker...quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:37 schreef marky_mark het volgende:
Ik vond de test een stuk moeilijker dan vorig jaar. De vragen over de woordbetekenissen en het papiervouwen had ik zowat bijna allemaal fout, maar mijn IQ is uiteindelijk toch nog op 123 uitgekomen (vorig jaar 138).
132, maar met 1 vraag ben ik 't nog niet eens.quote:
Je doet je username wel eer aan, hè.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:39 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik had ook 123, maar ga echt die allah niet bedanken. Dat wijf had beter de Nederlandse regering mogen bedanken, dat ze mogelijkheid heeft gehad om hier in welvaart te leven. En te kunnen studeren.
[afbeelding]
Ik dacht 89 te horen, ik schakelde net in.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:36 schreef gimme.shelter het volgende:
Hoeveel had Viool??
Met? Of 'ben'?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
132, maar met 1 vraag met ik 't nog niet eens.
Ja, ze had 5 van de 60 vragen goed.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:39 schreef tong80 het volgende:
Heb het opgenomen alleen voor de uitslag. Mar m'n ma belde net huilend van het lachen op. 52 klopt het echt ?
Sodeju, jij bent zo'n beetje een geniequote:Op woensdag 17 januari 2007 22:40 schreef Arcee het volgende:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, ze had 5 van de 60 vragen goed.
Die dominosteenvraag waarschijnlijk, was ik het ook niet mee eens. (met het antwoord dan)quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
DSC Delftquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:40 schreef VrijeVal het volgende:
Weet iemand toevallig van welk corps die corpsballen lid waren?
Als ze alles gegokt had, had ze zeer waarschijnlijk een veel hogere score gehad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Oerang oetang scoorde dus hoger ?
Chimpanseequote:Op woensdag 17 januari 2007 22:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Oerang oetang scoorde dus hoger ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |