abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45434102
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hele mooie foto zelf gemaakt?
Nee, volgens mij je dan een camera van 10k nodig .
pi_45434146
Eenden zijn toch een van de beste vliegers? Omdat havikken op ze jagen o.i.d.?
pi_45434174
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Er valt simpelweg geen goed lan te bedenken; althans, ik heb er tot nu toe nog niet een voorbij zien komen. In dat licht is het advies van de commissie-Baker/Hamilton weliswaar pijnlijk, maar bevat nog wel het meeste realiteitszin.
Ja, dat klopt. Als ze willen dat Iran en Syrië het land niet verpesten zullen er afspraken mee moeten maken. Niet fijn, en vast erg Dhimmitude .
pi_45434228
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, volgens mij je dan een camera van 10k nodig .
Zit wat in .

Blijft wel een mooie foto .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45434594
Die Slobeends heeft echt van die soembalippen .
pi_45434678
de Bush-regering heeft alle hoop dat het hier nog goed komt verloren, lijkt het:

NASA Slashing Observations of Earth
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:16:41 #284
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45435035
Ben Harper - Please don't talk about murder (while I am eating)
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45435216
Krantje en koffie .
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:22:50 #286
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45435250
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:
Krantje en koffie .
Ik heb per ongeluk mijn nieuwe krant vanochtend bij het oud-papier buiten gezet....
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:34:05 #287
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45435617
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

[afbeelding]
Jan Willem klooit teveel op zijn eigen eilandje of hij heeft vast belangen bij Clingendael
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:36:59 #288
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45435703
quote:
Advies Kok: Randstad moet één bestuur krijgen

De Randstad moet in de toekomst onder één bestuur vallen. Dat staat in het advies dat een commissie onder leiding van oud-premier Wim Kok woensdag heeft uitgebracht.

Door de aansturing van de huidige vier provincies te vervangen door één autoriteit, kan de Randstad blijvend een plaats verwerven in de topvijf van stedelijke regio's in Europa, aldus het advies.

De commissie heeft op verzoek van minister Johan Remkes (Binnenlandse Zaken) een analyse gemaakt van de zwakke internationale concurrentiepositie van de Randstad en de bestuurlijke problemen in het gebied.

Het nieuwe kabinet moet volgens Kok de regie in handen nemen van de ingrijpende veranderingen die nodig zijn om een Randstad-bestuur op te tuigen. De meest nijpende knelpunten in de regio kunnen echter niet wachten op deze complexe reorganisatie en moeten nu al worden aangepakt. Het gaat onder meer om de bereikbaarheid van de regio en het leefklimaat.
Bron

In dat geval zou Nederland een proncie krijgen waar bijna de helft van de Nederlanders woont; een dergelijk orgaan kan nooit aandacht besteden aan pure regionale prioriteiten. Volgensmij kun je beter de provincies bevoegdheden ontnemen die belemmerend werken voor de ontwikkeling van de Randstad en het Rijk daarvoor verantwoordelijk maken; die kan op zijn beurt dan weer een taskforce aanstellen die allerlei problematiek in de Randstad aan de kaak stelt en daar oplossingen voor ontwikkelt. Dat scheelt weer een extra nieuwe bestuurslaag.

[ Bericht 18% gewijzigd door Reya op 17-01-2007 13:44:23 ]
pi_45435798
ondertussen in een metropool dat al lange tijd onder 1 bestuur zit:
quote:
Moskou dreigt dicht te slibben
Door Peter d'Hamecourt

Moskou, 17 januari - Het land functioneert weer. De midwintervakantie van twee weken is voorbij. Omdat Russen graag vasthouden aan de viering van het nieuwe jaar tegelijk met de rest van de wereld, maar ook willen vasthouden aan het orthodoxe kerstfeest (7 januari) en orthodox oud en nieuw (13/14 januari) is er een wettelijk vastgelegde vakantie uitgerold die neerkomt op ruim twee weken vrijaf.

Een ramp. Te veel drank verdrijft de verveling. Huwelijken stranden, want manlief wil niet elke dag naar de mega-shoppingmall. Enfin, het land is ontwaakt uit deze ellende. De files zijn weer terug en de metro is zelfs buiten het spitsuur overvol. En wat een ontnuchtering. De problemen van het oude jaar zijn niet verdwenen.

Zwartkijkers sloegen meteen goed toe. Een blik in de toekomst van de stad Moskou, vastgelegd in een rapport, heeft de metropool geschokt. Als er niet onmiddellijk iets verandert is Moskou over vijf jaar onleefbaar.

De stad slibt dicht. Bouwen zonder plannen voor de infrastructuur en de onverzadigbare drang naar nog meer rijkdom hebben hun tol geëist. Het gemeentebestuur krijgt het advies onmiddellijk te stoppen met grote bouwprojecten in het centrum van de stad. Het is er gewoon te vol.

De vervoersproblemen die dat met zich meebrengt zijn niet meer op te lossen. En zelfs als men vandaag zou stoppen met bouwen dan moet er nog jarenlang worden gebouwd aan ondergrondse wegen, viaducten en bruggen om de verkeersknoop die er nu al is ontward te krijgen.

Luisterend naar discussies over het rapport op de radio is er niemand die ook maar gelooft dat het rapport de stadsbestuurders tot bezinning zal brengen. "Het bouwmonster is te groot geworden. Het monster kan alleen nog maar in leven worden gehouden met giga- en megaprojecten", luidde de conclusie. Na de winterstop merkte ik de crisis ook al in de metro.

Zij die vluchten voor de chaos boven de grond, komen in een nieuwe chaos onder de grond terecht. Het metrosysteem vervoert al drie tot vier miljoen passagiers per dag boven zijn capaciteit. Het stemt hoopvol dat ik al vele jaren leef met de meest sombere voorspellingen over dit land en deze stad en de ondergang nog altijd is afgewend. Maar het wordt wel benauwd, zeker na twee weken verpletterende stilte.
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/moskou/index.html
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:49:52 #290
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45436141
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

En de huren in Moskou zijn allemaal vrjigegeven, daar kun je alleen wonen als je over behoorlijke privileges beschikt.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45436151
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik heb per ongeluk mijn nieuwe krant vanochtend bij het oud-papier buiten gezet....
ja dat is jammer.
pi_45436252
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Werk voor planologen .

Maar je kan daar wel mooi het effect zien van de hele teringzooi aan de markt overlaten.
pi_45436467
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Werk voor planologen .

Maar je kan daar wel mooi het effect zien van de hele teringzooi aan de markt overlaten.
Sinds wanneer bestaat de 'markt' uit een een semi dictatoriaal regime en de maffia?
pi_45436560
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sinds wanneer bestaat de 'markt' uit een een semi dictatoriaal regime en de maffia?
In Moskou vanaf 92 ofzo. Maar dit soort zaken zie je ook in landen als Thailand, Indonesië, Oekraïne, Mexico etc. Men wil onbeperkt kunnen bouwen maar de bijbehorende infra wordt nogal eens vergeten.
pi_45437124
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

In Moskou vanaf 92 ofzo. Maar dit soort zaken zie je ook in landen als Thailand, Indonesië, Oekraïne, Mexico etc. Men wil onbeperkt kunnen bouwen maar de bijbehorende infra wordt nogal eens vergeten.
Welke teringzooi maakt de markt dan? Ik lees namelijk alleen maar dat de lokale overheid er een puinhoop van maakt en die hoort per definitie niet bij de markt. Markt werkt op vraag en aanbod en dat er zoveel vraag naar dit soort projecten in Moskou is lees ik ook nergens terug, kortom het lijkt erop dat er een corrupte overheid zit die geld aan het overhevelen is naar bouwbedrijven waar ongetwijffeld leuke commisariaten klaar liggen voor deze lokale politici. Marktwerking zie ik nergens
pi_45437282
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Welke teringzooi maakt de markt dan? Ik lees namelijk alleen maar dat de lokale overheid er een puinhoop van maakt en die hoort per definitie niet bij de markt. Markt werkt op vraag en aanbod en dat er zoveel vraag naar dit soort projecten in Moskou is lees ik ook nergens terug, kortom het lijkt erop dat er een corrupte overheid zit die geld aan het overhevelen is naar bouwbedrijven waar ongetwijffeld leuke commisariaten klaar liggen voor deze lokale politici. Marktwerking zie ik nergens
Als je geld hebt kan je bouwen waar je wilt, de ultieme kapitalistische gedachte dus. Dat er nog een overheid tussenzit die een beetje tegen kan stribbelen (tot ze een kruiwagen roebels krijgen) maakt niet zoveel uit. In deze anarchie krijgt de marktwerking alle ruimte.
Het niet denken aan aan en toevoerswegen, de cappaciteit van nutsvoorzieningen etc past ook prima in het kortzichtige van radicale marktwerking.
pi_45437485
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je geld hebt kan je bouwen waar je wilt, de ultieme kapitalistische gedachte dus. Dat er nog een overheid tussenzit die een beetje tegen kan stribbelen (tot ze een kruiwagen roebels krijgen) maakt niet zoveel uit. In deze anarchie krijgt de marktwerking alle ruimte.
Welke marktwerking dan? De vraag is er zo te lezen namelijk niet, het lijkt er dus op dat de overheid aldaar een zogenaamde vraag creert en bouwbedrijven hun gang verder laat gaan. Absoluut geen kapitalistische gedachte lijkt mij zo.
quote:
Het niet denken aan aan en toevoerswegen, de cappaciteit van nutsvoorzieningen etc past ook prima in het kortzichtige van radicale marktwerking.
Daar is dus blijkbaar wel vraag naar en als er dus sprake zou zijn van marktwerking zou er dus ook aan die vraag voldaan worden, gaat alleen in dit geval dus niet op.
pi_45437563
Klopt helemaal du_ke, en dan spreek ik uit ervaring als het om bijv Marokko gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45437610
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Welke marktwerking dan? De vraag is er zo te lezen namelijk niet, het lijkt er dus op dat de overheid aldaar een zogenaamde vraag creert en bouwbedrijven hun gang verder laat gaan. Absoluut geen kapitalistische gedachte lijkt mij zo.
[..]
De bouwbedrijven hun vrije gang laten gaan lijkt me juist wel de kapitalistische gedachte. Klooi maar wat aan en we zien wel wat er van komt. Gaat het mis, jammer dan vette pech.
quote:
Daar is dus blijkbaar wel vraag naar en als er dus sprake zou zijn van marktwerking zou er dus ook aan die vraag voldaan worden, gaat alleen in dit geval dus niet op.
De ene deelmarkt hoeft uiteraard geen aandacht te besteden aan de andere. Als het bouwbedrijf z'n centen maar krijgt is het prima nietwaar .
pi_45437680
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt helemaal du_ke, en dan spreek ik uit ervaring als het om bijv Marokko gaat.
In Zuid Europa zie je het aan de kusten ook heel duidelijk. Volgepleurt met mooie witte appartementencomplexen zonder na te denken over de gevolgen. Want die zijn niet voor degene die bouwt of verkoopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')