Vorige delenquote:De geruchten over een mogelijke Apple iPhone-lancering begin 2007 waren talrijk en nu is gebleken dat ze niet helemaal uit de lucht gegrepen waren. Op Macworld 2007 heeft Steve Jobs vanavond het apparaat voorgesteld.
Het Macworld-evenement ging vandaag van start in San Francisco met een overzicht van het voorbije jaar. Vervolgens kwamen de gebruikelijke lofredes over iTunes en volgde de introductie van Apple TV. Daarna kwam echter het nieuws waar iedereen op zat te wachten. Steve Jobs wist te vertellen dat Apple klaar is om de iPhone aan het publiek voor te stellen. Omdat een toestel met vaste knoppen niet flexibel genoeg is volgens de Apple-ontwerpers, werd geopteerd voor een aanraakgevoelig scherm dat over de gehele breedte van de iPhone uitgesmeerd werd. Bovendien is volgens Apple iedereen wel bekend met het 'mysterie van de verloren stylus', dus ook een dergelijk kleinood werd achterwege gelaten. Naar eigen zeggen zijn de Apple-ingenieurs er zelfs in geslaagd om het aanklikken van knoppen nauwkeuriger te laten gebeuren met de vingers, dan met een dunne stylus. Dat is alleen maar mogelijk door de softwareondersteuning die het toestel biedt. Het apparaat is immers voorzien van Mac OS X - dat het om een afgeslankte versie gaat mag duidelijk wezen - en biedt daarmee mogelijkheden tot multitasking, netwerkondersteuning en geavanceerde video- en audiofuncties.
Tweakers.net
right, alsof je dit vriendschappelijk hebt bedoeld.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik noemde je bij je onderschrift, ik dacht dat je er trots op was
Naast een troll ben je dus ook nog gewoon een mietje die te schijterig is om toe te geven dat hij trollt.quote:
Nee, je negeert namelijk argumenten en complete posts als ze niet in je straatje passen. Je bent nergens anders op uit dan een topic te verstieren. TR is gemaakt.quote:Maar kunnen we nu weer ontopic of ben je er zo'n eentje waarvan het voor de rest van je leven blijft dwarszitten?
Prima, dan kunnen de mods erover beslissen. En nu kappen met flamen, als je iets tegen me hebt mag je het in feedback uitvechten.quote:TR is gemaakt.
Flamen? Waar heb IK op de man gespeeld? Waar heb IK gerefereerd aan je prive leven? Huillie.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Prima, dan kunnen de mods erover beslissen. En nu kappen met flamen, als je iets tegen me hebt mag je het in feedback uitvechten.
quote:Huillie
Natuurlijk wel. Ik vind de iPhone ook niet honderd procent geweldig, vooral het 'je moet perse een tweejarig abonnement bij provider X afnemen' lijkt me niet fijn, en ik hoop dat dit in Nederland niet hoeft. Maar het valt meer mensen op dat je vooral reageert op citaten uit posts waar je iets tegen in te brengen hebt, en niet op de rest van de discussie - zelfs niet als dat een reactie is op posts die jij aanhaalt.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik het een mooi, progressief produkt vind? Maar dat er een aantal fouten in zitten waar nogal makkelijk overheen wordt gestapt. Mag dat niet in deze iPhone worship-thread?![]()
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar jij zegt dat de koers hersteld is, en dit is gewoon onwaar. Hoe dat deze week verder gaat weet jij net zo min als ik. Nogmaals, ik wil er verder niet te veel waarde aan hechten, het is gewoon een constatering. En waarom je dat voorbeeld met die vrachtwagen en die sportauto weer aanhalt snap ik ook niet, want vorige keer was je nog zo verbaasd dat ik er uberhaupt serieus op in ging. Nogmaals: als iPhone - RIM staat tot Aston Martin - DAF, waarom is er dan nog nooit een vrachtwagenfabrikant in de min gegaan door de introductie van een nieuwe sportwagen? Je gaat me toch niet vertellen dat sportwagenfabrikanten niet aan hypevorming doen, he?quote:Economie 101: herstel begint altijd met een plateaufase die hoger ligt dan het laagste punt van het dal. RIM heeft die punten echt niet voor altijd of zelfs voor langere tijd verloren hoorAls de hype wat overgewaaid is en iedereen eindelijk realiseert dat RIM evenveel business gemeen heeft met de iPhone als DAF Trucks met Aston Martin dan krabbelt de koers wel weer gewoon omhoog.
Heb je daar een bron van? Het enige 'objectieve' (lees: anti-iPhone) artikel dat in het vorige deel naar voren kwam was zonder bronvermelding en zat vol fouten en foute aannames. Over het algemeen lees ik nu eenmaal vooral enthousiaste artikelen, ik kan er ook weinig aan doen. Ik zeg nergens dat je geen pro bent als je de iPhone niets vind, of dat je dan geen recht van spreken hebt. Het enige wat ik meldde is dat er 'een pro' was die de iPhone een nog veel groter effect toedicht dan 'wij fanboys' met elkaar. Dat is alles. Dat jij daar meteen uit haalt dat ik iedereen met een afwijkende mening minder recht van spreken wil geven vind ik nogal vreemd, en eerlijk gezegd ook wel tekenend voor jouw manier van discussieren.quote:Er zijn genoeg pro's die de iPhone een leuk verfrissend product vinden maar niet denken dat het veel meer mensen aanspreekt dan een relatief kleine groep fanaten. Zijn die dan geen pro's meer? Hebben die minder recht op spreken? Wat een onzin.
Mijn beste Steroetonomy, ik kan nog niet eens garanderen dat ik er zelf een koop tegen die tijd.quote:Ach man, dat het de mainstream media heeft bereikt en dus meer 'normale' mensen heeft bereikt zegt niks over dat het uiteindelijk wel gaat verkopen. Diezelfde mensen moeten straks de knoop doorhakken om 600 EUR + 2-jarig abonnement + $$ dataplan te kopen: moet jij eens kijken hoeveel er over is van hun 'serieuze overwegingen' om er een te kopen.
Nee, geef nu eerst maar eens antwoord op de vraag.quote:
Nou allereerst moet ik zeggen dat je ook niet op mijn gehele post hebt gereageerd, maar dat vind ik niet erg, selectief quoten is inherent aan een forum en zal het nooit tegen iemand gebruiken zolang hij normaal bezig is met een discussie zoals jij nu.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:26 schreef De_Hertog het volgende:
De koers is inderdaad nog niet zo hersteld als verwacht, en de vergelijking staat dus op het feit dat Apple de laatste jaren voor zichzelf als merk zo'n hype heeft opgebouwd (misschien wel terecht) dat het ook voor de mainstream media net lijkt alsof alles wat Apple aanraakt verandert in goud. En die hype heeft DAF bijvoorbeeld niet, of Volkswagen met een 'revolutionaire' CVT transmissie ook niet. Of Toyota met hun hybride aandrijving. Daarmee wil ik aangeven dat hoewel de iPhone een progressief product is, de enorme mediahype die erop is gevolgd voor een groot deel debet is aan het *merk* Apple.quote:Je gaat me toch niet vertellen dat sportwagenfabrikanten niet aan hypevorming doen, he?
Deze pro (ex Palm en Apple manager) bijvoorbeeld: klik.quote:Heb je daar een bron van? Het enige 'objectieve' (lees: anti-iPhone) artikel dat in het vorige deel naar voren kwam was zonder bronvermelding en zat vol fouten en foute aannames. Over het algemeen lees ik nu eenmaal vooral enthousiaste artikelen, ik kan er ook weinig aan doen. Ik zeg nergens dat je geen pro bent als je de iPhone niets vind, of dat je dan geen recht van spreken hebt. Het enige wat ik meldde is dat er 'een pro' was die de iPhone een nog veel groter effect toedicht dan 'wij fanboys' met elkaar.
Je refereerd nu aan jezelf neem ik aan?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
je moet toegeven dat er enkelen zijn die bij voorbaat geen tegenargumenten willen horen of het allemaal maar wegmoffelen. Of valt dat ook onder selectief quoten?
Welke belangrijke punten van jou heb ik dan gemist? Een linkje volstaat, je hoeft niet hetzelfde opnieuw te melden.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou allereerst moet ik zeggen dat je ook niet op mijn gehele post hebt gereageerd, maar dat vind ik niet erg, selectief quoten is inherent aan een forum en zal het nooit tegen iemand gebruiken zolang hij normaal bezig is met een discussie zoals jij nu.
Dus was het niet waar toen je eerst zei dat dat eind vorige week gebeurde. Ik zie nu dat je die vergelijking uit dat artikel haalde wat je later citeerde, dus zie mijn reactie daarop voor de rest.quote:De koers is inderdaad nog niet zo hersteld als verwacht,
Tussen de hardcore business users en de iPhone zit een heel scala aan gebruikers. Zie wederom mijn reactie op je artikel waar je dit uit haalde.quote:Ik heb in mijn verschillende posts aangegeven waarom dingen die als 'magic' bestempeld waren in de keynote (geen hardware keyboard, schermresolutie) helemaal niet zo 'magic' zijn en zelfs tegen de iPhone kan werken, maar dat door de enthousiasme waarmee Jobs het presenteerd het juist lijkt of dat allemaal van ondergeschikt belang is, terwijl het cruciaal is.
Net zoals Blackberry voor de hardcorse business users geen enkele bedreiging is voor de iPhone, en vice versa.
Juist, jij hebt duidelijk een ander artikel gelezen dan ik, of dan wat er staat. Ja, hij zegt dat de iPhone nauwelijks impact zal hebben op RIM, omdat zakelijke gebruikers geen sportwagen willen maar een vrachtwagen. Of trek ik nu de vergelijking te ver door?quote:Deze pro (ex Palm en Apple manager) bijvoorbeeld: klik.
Even later heeft hij het over de impact op de industrie:quote:It's too early to tell if the Apple iPhone will be a sales success; we'll have to see how the product actually works. But I think Apple's announcement is very promising, and whether or not the product is a best-seller, it resets a lot of the agenda for the mobile industry.
Even afgezien van het feit dat hij daar zijn eigen stelling dat RIM niet veel zal lijden even vergeet: hier staat 'revolutie in de industrie'. En als dat nog niet duidelijk is, hij sluit af met:quote:The immediate impact of the iPhone is that it changes the terms of the debate for everybody. [...] I think this is likely to be a very unpleasant time for Microsoft Zune, a moderately unpleasant time for Palm, and an intense annoyance for everyone else.
Hetgeen PRECIES is wat ik al anderhalf deel lang probeer uit te leggen: de ideeen zijn misschien niet nieuw, de integratie en samenwerking is revolutionair. Had je gezien dat hij terloops nog even het volgende opmerkt:quote:"The key question is whether anyone else can integrate a wireless entertainment device (services, apps, and hardware) as well as Apple can. It won't be enough to just dump a bunch of apps into a device, and unfortunately that's what most of the mobile phone companies are organized to do."
Ik heb het idee dat je dit artikel op dezelfde manier aanpakt als onze posts hier: je haalt er een regel uit die jouw mening onderschrijft (een leuke quote over vrachtwagens in dit geval) of makkelijk is te weerlegen en negeert de essentie. Deze persoon zegt dat de iPhone een revolutie voor de industrie is die van Apple een top-vijf verkoper in de markt kan maken, mits ze een aantal zaken goed doen. Dit is, kortom, een Pro die zegt dat de iPhone voor een revolutie kan gaan zorgen. En vreemd genoeg is hij de eerste niet.quote:"...would be enough to make Apple a top five phone vendor."
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen niet meer met je willen discussieren, zie de laatste alinea van mijn vorige post. Verder vraag ik me af waar mensen tegenargumenten wegmoffelen, ik zie vooral tegenargumenten ontkracht worden, namelijk.quote:En nu ben jij een van de weinigen die nog fatsoenlijk mee wil discussieren: je moet toegeven dat er enkelen zijn die bij voorbaat geen tegenargumenten willen horen of het allemaal maar wegmoffelen. Of valt dat ook onder selectief quoten?
quote:Op maandag 15 januari 2007 13:47 schreef Jump het volgende:
Stereotomy, genoeg geprutst en zitten trollen. 48u.
Voor jou citeer ik even de post van iemand anders op een ander forum:quote:Op maandag 15 januari 2007 13:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Te groot, te flashy, te hip, geen telefoon.
De iMac is dan eventueel nog te wijten aan desktopfanboys als je Stereotomy heet, maar het idee is duidelijk: Apple Snapt Het. Op dit punt heb ik meteen een mooi excuus om een artikel te citeren dat ik al eerder wilde laten zien:quote:Ik zie hier precies hetzelfde gebeuren als bij alle andere nonstandaard producten die apple geïntroduceerd heeft. Denk aan de iPod shuffle: 'geen scherm! willik nie'. iPod video: 'speelt geen divx! willik nie!'. iMac: 'videokaart niet vervangbaar! willik nie!' En toch zijn alle genoemde producten retepopulair.
Aldus Microsoft topman Jim Allchin in een brief aan Bill Gates en Steve Ballmer.quote:Bij Apple zijn ze de weg niet kwijt. Je moet de video hieronder eens bekijken. Dit laat misschien niet zozeer iets zakelijks zien, maar ik heb het dan ook over de filosofie die Apple hanteert. Ze denken in termen van scenario's. Ze houden het simpel. Ze denken snel. Ik weet dat er hier niets ontzettend diepgaands in zit.
Ah. Jammer, want ik graag willen zien hoe hij reageerde op 'zijn' artikel dat 'mijn' conclusies onderschreef.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Voor het geval De_Hertog zich afvraagt waarom hij geen antwoord krijgt:
[..]
Nee, klopt. It's an iPod, a phone, an internetcommunicator. An iPod, a phone. You get it?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Te groot, te flashy, te hip, geen telefoon.
Voor jou zal ik het nog eens zeggen: Apple heeft geweldige producten, maar ik vertik het om ze te kopen omdat ik altijd wel iets vind wat me dwars zit, waardoor ik het idee heb dat ik niet het product koop wat ik WIL dat het is.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Voor jou citeer ik even de post van iemand anders op een ander forum:
Ik bel alleen met mijn foonquote:Op maandag 15 januari 2007 14:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nee, klopt. It's an iPod, a phone, an internetcommunicator. An iPod, a phone. You get it?![]()
Sorry, er zijn er zo veel hier die in het algemeen reageren dat ik niet wist dat jij het alleen over jezelf had. Ik dacht dat je bedoelde dat de iPhone slecht was, want...quote:Op maandag 15 januari 2007 14:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Voor jou zal ik het nog eens zeggen: Apple heeft geweldige producten, maar ik vertik het om ze te kopen omdat ik altijd wel iets vind wat me dwars zit, waardoor ik het idee heb dat ik niet het product koop wat ik WIL dat het is.
Nou, ik denk eerder dat je bereid bent andere dingen in te leveren. Ik loop bijvoorbeeld liever met één iPhone over straat dan met een telefoon, een organizer, een iPod en een cameraquote:Jij vind dat geweldig, al de geintegreerde functies en bent bereidt daarvoor bepaalde dingen in te leveren. Ik niet. Simpel.
En als je er ook films mee wilt kijken, muziek wilt luisteren en wilt internetten, kan je dus ook de iPhone kopenquote:Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik bel alleen met mijn foon
Jack of trades, master at none...quote:Op maandag 15 januari 2007 14:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sorry, er zijn er zo veel hier die in het algemeen reageren dat ik niet wist dat jij het alleen over jezelf had. Ik dacht dat je bedoelde dat de iPhone slecht was, want...
[..]
Nou, ik denk eerder dat je bereid bent andere dingen in te leveren. Ik loop bijvoorbeeld liever met één iPhone over straat dan met een telefoon, een organizer, een iPod en een camera
Mjah, ach... Film kijk ik toch echt liever op een TV, muziek luister ik al vanaf een 40GB muziekspeler waarin ik WEL gewoon muziek kan slepen zonder extra programma en internetten, seriously?quote:Op maandag 15 januari 2007 14:45 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
En als je er ook films mee wilt kijken, muziek wilt luisteren en wilt internetten, kan je dus ook de iPhone kopen. Als je alleen belt, is een iPhone inderdaad veel te duur. Segmentatie, noemt men dat.
Voor jou nihil praktische waarde. Andere mensen vinden itunes geen belemmering en hebben voldoende aan 4GB voor muziek en eventueel films (als dat mensen zijn die geen tv mee willen nemen in de trein bv)quote:Op maandag 15 januari 2007 15:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, ach... Film kijk ik toch echt liever op een TV, muziek luister ik al vanaf een 40GB muziekspeler waarin ik WEL gewoon muziek kan slepen zonder extra programma en internetten, seriously?
Nee, ik blijf erbij: veel te poenerige gimmick met hoog patsgehalte en nihile practische waarde.
Natuurlijk kijk je een film liever op je tv maar neem je je tv mee in de trein of op vakantie? Zelfde als dat je zou zeggen dat het raar is dat mensen een tv hebben en je beter een bioscoop in huis kan halen. Verder hoeft ook niet iedereen constant 40GB aan muziek bij zich te hebben en kan mobiel internet erg handig zijn. Maargoed, zo te horen ben jij niet iemand die snel aan de smartphone zal gaan en dat geeft ook helemaal niet, maar ga niet iedereen die er wel voordeel van heeft een patser noemen.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, ach... Film kijk ik toch echt liever op een TV, muziek luister ik al vanaf een 40GB muziekspeler waarin ik WEL gewoon muziek kan slepen zonder extra programma en internetten, seriously?
Nee, ik blijf erbij: veel te poenerige gimmick met hoog patsgehalte en nihile practische waarde.
Beetje raar dit. Ik geef duidelijk aan waarom iemand de iPhone wel handig en fijn kan vinden, waarna jij met de argumentatie komt dat de functies van de iPhone voor jou overbodig zijn. Terwijl ik juist al eerder zei dat dat kan kloppen, omdat iedereen andere voorkeuren heeft!quote:Op maandag 15 januari 2007 15:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het op deze manier gewoon een jack of trades wordt. En tuurlijk een bepaalde groep zal het wellicht echt nodig hebben, maar ik denk dat de userbase met name bestaat uit een groep mensen die het ding om het gimmickgehalte in huis haalt. Muziek kun je namelijk op bijna elke moderne telefoon afluisteren, en kwa opslag doet Sony's versie er niets voor onder. Dus blijf je steken op een groot scherm met touch-besturing. Cool. Vette innovatie.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:26 schreef Roeni3 het volgende:
Zoals je het nu zegt, doe je net alsof de iPhone voor iedereen een miskoop zou zijn. Beetje jammer.
Waar lees je dat? Er zit een camera op.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:39 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
O maar hij kan geen foto's maken?
Laat maarrr
o.. hoeveel megapixquote:Op maandag 15 januari 2007 21:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Er zit een camera op.
2quote:
Heel makkelijk inderdaad, selectief reageren.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het op deze manier gewoon een jack of trades wordt. En tuurlijk een bepaalde groep zal het wellicht echt nodig hebben, maar ik denk dat de userbase met name bestaat uit een groep mensen die het ding om het gimmickgehalte in huis haalt. Muziek kun je namelijk op bijna elke moderne telefoon afluisteren, en kwa opslag doet Sony's versie er niets voor onder. Dus blijf je steken op een groot scherm met touch-besturing. Cool. Vette innovatie.
Welnee man, gewoon bestaande concepten in 1 bak geramd met een nette uitstraling.
hoe kom je daar dan aan???quote:Op vrijdag 19 januari 2007 06:54 schreef tonks het volgende:
http://cache.gizmodo.com/(...)Phone%20Ringtone.mp3
iPhone ringtone
Gast, serieus.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:39 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
O maar hij kan geen foto's maken?
Laat maarrr
Dit is het nadeel van alle hippe dure electronica...dat mag je de iPhone niet aanrekenen maar de zieke verneukte maatschappij waarin we leven.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 05:54 schreef Light het volgende:
Die iPhone heeft wel een nadeel. Als zo'n ding eenmaal herkenbaar is dan zijn er vast mensen die je er van af willen helpen, net als ze bij de iPod deden. Met een mes.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:24 schreef Sharkbite2004 het volgende:
Ik vind dit dus echt niks. Het idee is leuk. Alleen ze doen het overkomen alsof het een soort van Smartphone is, alleen is het dat totaal niet. Kan alleen software op dat door Apple is goed gekeurd. Zo kan bijvoorbeeld TomTom er niet op. Eeuwig zonde.
Verder zijn er voor smartphones nu ook al skins die lijken op die van een de iPhone. Dus waarom dan nog de iPhone zelf kiezen als je voor hetzelfde geld veel meer functionaliteit hebt?
Verder zijn er voor smartphones nu ook al skins die lijken op die van een de iPhone. Dus waarom dan nog de iPhone zelf kiezen als je voor hetzelfde geld veel meer functionaliteit hebt?
quote:Last week, Apple once again showed a better way of doing something. Not a way of doing more things, but a way of doing things better
Leg mij eens uit waarom Apple TomTom niet kan toevoegen aan het rijtje toegestane software, als TomTom zelf al zin heeft een versie voor de iPhone te gaan maken?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:24 schreef Sharkbite2004 het volgende:
Ik vind dit dus echt niks. Het idee is leuk. Alleen ze doen het overkomen alsof het een soort van Smartphone is, alleen is het dat totaal niet. Kan alleen software op dat door Apple is goed gekeurd. Zo kan bijvoorbeeld TomTom er niet op. Eeuwig zonde.
Nee, dat kan gewoon niet. TomTom is niet van Apple, duhquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom Apple TomTom niet kan toevoegen aan het rijtje toegestane software, als TomTom zelf al zin heeft een versie voor de iPhone te gaan maken?
Wat kan de maatschappij er nou aan doen dat er zieke verneukte mensen rondlopen die erop uit zijn om je iPhone te jatten?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:28 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dit is het nadeel van alle hippe dure electronica...dat mag je de iPhone niet aanrekenen maar de zieke verneukte maatschappij waarin we leven.
499 euro. Dat was toch al bekend.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:46 schreef Furia het volgende:
Ik zou hem wel willenMits betaalbaar en zonder kutabonnement. Dat laatste is nog het meest belangrijke!
O?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:00 schreef skiczukie het volgende:
[..]
499 euro. Dat was toch al bekend.
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend mbt een Europese releasequote:Op zondag 21 januari 2007 12:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Of niet?Weet ik veel, ik heb een kater en lul maar wat.
500 euro zo een nette prijs zijn, denk alleen wel dat er nog 100 euro bovenop komt voor Ciscoquote:Op zondag 21 januari 2007 12:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend mbt een Europese release
Dat is nog maar de vraag, en daarom verwacht ik ook geen TomTom voor de iPhone. Mark my words.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
..als TomTom zelf al zin heeft een versie voor de iPhone te gaan maken?
Ok. Dankjewelquote:Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, en daarom verwacht ik ook geen TomTom voor de iPhone. Mark my words.
Heel het ding ziet dr gefotoshopped uitquote:Op zondag 21 januari 2007 15:16 schreef Kadoc het volgende:
Is het niemand opgevallen dat die hand in de OP heel eng is gephotoshopt?
quote:Op zondag 21 januari 2007 12:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend mbt een Europese release
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:56 schreef Jappe90 het volgende:
Ik dit prachtapparaat ook halen volgende week. Ik ga volgende week naar New York en daar liggen ze gewoon in de winkel dus waarom nietGeen moeite doen met importeren enzo.
Ik vind het ding gewoon ontzettend mooi en was toch al aan een nieuwe iPod en telefoon toe.
Ik ga er ook vanuit dat de nieuwe versie gewoon gehackt wordt. Als dit niet mogelijk was geweest dan had ik nooit het plan gehad om hem te kopen i.v.m. de hoge abbonementskosten van ca. 50 euro per maand.
Maar nu kan ik hem krijgen voor 310 euro en dat vind ik nog wel meevallen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn degene die nu in store liggen in de VS al uitgerust met Firmware 1.1.1: vooralsnog is die nog niet gekraakt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn degene die nu in store liggen in de VS al uitgerust met Firmware 1.1.1: vooralsnog is die nog niet gekraakt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:29 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik je van te voren wel vertellen dat versie 1.1.1 in de winkel ligt, maar dat is voor mij geen reden om hem niet te kopen. Ik ga er vanuit dat deze versie ook gehackt wordt.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
+ het feit dat je hem alleen nog maar mee krijgt met een contract
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
+ het feit dat je hem alleen nog maar mee krijgt met een contract
Als in, indische rupees? Dat is 531 euro, vind ik vrij prijzig.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:37 schreef jpjedi het volgende:
gekocht voor 29,500 RupeesIS redelijk geprijst uit Singapore.
En nu dus unlocken en upgraden?![]()
Ja is niet echt goedkoop maar hij is niet te koop in India op het moment dus ik zal het er mee moeten doen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als in, indische rupees? Dat is 531 euro, vind ik vrij prijzig.
Ik ben momenteel bezig met het unlocken, wifi werkt al. Prachtig ding. Ik heb de 4 GB versie overigens, uit Amerika laten komen.
Oh, en ik zou vooral NIET upgraden
Aangenomen dat je 'm in NL wilt gebruiken (zonder AT&T abo), dan moet je 'm dus unlocken en is de garantie verdwenenquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:54 schreef Jappe90 het volgende:
Nou eind deze week is het dan zover, dan ga ik naar New York en kan ik dus de iPhone halen![]()
Ik heb alleen nog een vraag over de garantie: De garrantie van Apple is toch wereldwijd? Als ik een defect heb kan ik de iPhone toch terugsturen naar Apple als ik de bon heb?
En is het nuttig om Apple Care erbij te nemen? of heb ik daar niks aan in Nederland? Ik weet niet of het mogelijk is om alsnog in Nederland Apple Care te kopen..?
Ik heb de spellcheck aan staan. En aangezien die woordjes leert. Kan ik nu gewoon door blijven tikken in het NL. En als ik foutspel gewoon door blijven typen en opeens staat het juiste er!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:44 schreef CraZaay het volgende:
De mijne gisterenavond ook unlocked. Is gekocht twee dagen na de uitrol van firmware 1.1.1, maar op de foon stond gelukkig nog 1.0.2
En sommige apps zijn echt onmisbaar, als is het maar om de spell check uit te kunnen zetten
bronquote:Apple iPhone al te koop in Nederland
DEURNE - De Apple iPhone is sinds woensdag via GSMtrack.nl in Nederland te koop. Dat is maanden eerder dan dat het nieuwe telefoontoestel officieel in Nederland verkrijgbaar zal zijn.
Het geavanceerde toestel is in Amerika sinds eind juni al wel te koop en is in Nederland alleen te gebruiken nadat de software via een aanpassing gebruiksklaar is gemaakt voor het Europese telefoonnetwerk.
Dennis Boerekamps, bedrijfsleider van de Brabantse webwinkel, heeft een hele partij iPhones op de kop getikt en verkoopt die in zijn winkel voor 189 euro, met abonnement.
Boerekamps levert ze uit voorraad: ,,Als ik er 100 verkoop, zijn ze nog niet op.'' Anderhalf jaar geleden was GSMtrack ook al in het nieuws toen het bij een telefoonabonnement een auto weggaf.
Ja, maar is dat betrouwbaar? 190 euro vind ik redelijk goedkoop tbh.quote:
Wel met 2-jarig telfort abo!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:09 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, maar is dat betrouwbaar? 190 euro vind ik redelijk goedkoop tbh.
Ja, van ¤30 per maand. Maar dan nogquote:
Goedkoop? Stervensduur met dat abo erbij (zonder data abo!).quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:09 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, maar is dat betrouwbaar? 190 euro vind ik redelijk goedkoop tbh.
Ik vraag me sterk af of die winkel geen bezoek gaat krijgen van Apple advocaten.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:13 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Goedkoop? Stervensduur met dat abo erbij (zonder data abo!).
Daarnaast hebben zij ook gewoon US iPhones unlocked, die je niet mag updaten e.d. Vraag me af wat ze doen als je dat toch doet of 'ie stuk is (door hun unlock is de Apple garantie ook weg)?
Die moeten dan wel Europees recht een zaak maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 04:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af of die winkel geen bezoek gaat krijgen van Apple advocaten.
Snap niet goed wat je bedoeld? Amerikaans recht in Europa ofzo?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 05:15 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Die moeten dan wel Europees recht een zaak maken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |