Wat had je in gedachten?quote:Op zondag 14 januari 2007 11:09 schreef Epocore het volgende:
Ik ben boos en verdrietig en laat het hier NIET bij zitten!
Sorry maar:quote:Op zondag 14 januari 2007 11:15 schreef PPL het volgende:
[..]
Wat had je in gedachten?
Hoe ga je de maatschappij terugpakken dan?
serieuze vraag, gelieve mij niet direct te vervloeken.
Ik weet niet waar deze opmerking op slaat....maar als jij sterft zullen we zeker even komen kijken om te controleren of je wel echt dood bent....quote:Op zondag 14 januari 2007 11:25 schreef BaZzY het volgende:
Doe normaal.
quote:Zoek de publiciteit op...probeer negatieve energie om te zetten naar positieve...!!!!!!!!!!!!!!!!
ZET HEM OP!!!
Had ik de kracht en energie er maar voor. Ik ben opgebrand, niet alleen door de situatie maar ook door mijn eigen ziekte, de gevolgen hiervan en medicatie. Er was een tijd dat ik een succesvol eigen bedrijf had en waarnaar ik met volle tevredenheid in loondienst werkte. Totdat......quote:no offence, maar waarom kan je niet werken?
Mijn ouders hebben niet liggen zwoegen om alles er door te jassen. Ik wil het nuttig besteden, voor mijn eigen toekomst en welzijn.quote:Wat let je trouwens de erfenis erdoor te jassen en daarna opnieuw een beroep te doen op de bijstand?
wat een klotesituatiequote:Op zondag 14 januari 2007 11:31 schreef Epocore het volgende:
[..]
[..]
Had ik de kracht en energie er maar voor. Ik ben opgebrand, niet alleen door de situatie maar ook door mijn eigen ziekte, de gevolgen hiervan en medicatie. Er was een tijd dat ik een succesvol eigen bedrijf had en waarnaar ik met volle tevredenheid in loondienst werkte. Totdat......
Volgens mij heb ik van jou de informatie dat het de bedoeling is dat je het geld 'opeet'. Om dat te voorkomen kan je het toch aanwenden om een appartementje aan te kleden enzo en daarna ga je gewoon terug naar het 'loket'. Het waren jouw woorden, niet de mijnequote:Op zondag 14 januari 2007 11:32 schreef Epocore het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben niet liggen zwoegen om alles er door te jassen. Ik wil het nuttig besteden, voor mijn eigen toekomst en welzijn.
Aye, dat hebben we recentelijk geprobeerd bij een gemeente - gesubsidieerde arbeid. Werkelijk het was er HEERLIJK. Heerlijke collega's, super teamleider en ook goede begeleiding. Maar nogmaals, ik kan het onmogelijk opbrengen. Ik ben op, uitgeput. Mijn werkplek besefte dat ik wou, zo ook mijn reintegratiebureau. Maar wat niet gaat, dat gaat nietquote:Maar kan je niet bijvoorbeeld iets van computerwerk doen, misschien een paar uur per dag?
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:24 schreef Burakius het volgende:
achter regen is er zonneschijn
hihi, grappig. En bedanktquote:Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef D.Rose het volgende:
achter regen is er zonneschijn
[..]
Na regen komt zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon
@TS: sterkte
Even kort door de bocht, in feite is dus het gebrek aan energie het grootste probleem om geen baan uit te oefenen...Kan jje niet aan je doktor vragen of je een supplement kan krijgen of iets anders waardoor in ieder geval een paar uur per dag productief kan zijn.quote:
Jezus lees het topic eens doos, hij kan niet werken.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef berney het volgende:
Snel werk gaan zoeken. Kun je het geld in eigen zak steken en je huis kopen. Naar asiel gaan en een kat/poes uitzoeken. Genoeg keuze.
Wat jij nodig hebt is een goede lente..een paar dagen op een terras in de zon...en rustig de dood van je ouders verwerken...proberen meer energie te krijgen dan je ziekte en verdriet vreet....quote:
hmmm zodat hij op zijn 55 misschien wat geld te besteden heeft...goed plan!quote:Op zondag 14 januari 2007 11:49 schreef optifree het volgende:
Was het misschien niet handig geweest om het geld te gebruiken voor obligaties en/of belegingen, zodat je er rendement uit kon halen? Dan had jeje eigen vermogen kunnen uitbreiden
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:49 schreef optifree het volgende:
Was het misschien niet handig geweest om het geld te gebruiken voor obligaties en/of belegingen, zodat je er rendement uit kon halen? Dan had jeje eigen vermogen kunnen uitbreiden
Ik ook niet maar ik werk toch.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jezus lees het topic eens doos, hij kan niet werken.
spreekwoorden nooit me sterkste kant geweestquote:Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Na regen komt zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon
@TS: sterkte
Dan heeft hij inkomsten. Mag ook niet.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry maar:![]()
@ TS: Ik snap je woede/machteloosheid, het is soms heeeeeel erg oneerlijk geregeld idd.
Is het geen idee om in het huis te blijven en het gedeelelijk te verhuren oid? Een kamer/zolder/etage?
De derde wereld oorlogquote:Op zondag 14 januari 2007 11:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
en dan breekt de derde wereldoorlog uit en dan is al je geld pleite..
alleen geld wat je kan missen beleggen..
Nou, je draaft wel door, hoor. Jij maakt ervan dat ik je de schuld geef. Ik had andere keuzes gemaakt. Dan maar geen eten over een paar maanden.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:09 schreef Epocore het volgende:
Neej en dan - honderden euros betalen die ik niet heb aan medisch onderzoek. Waarvan? Een normaal mens zou geld kunnen lenen, maar nee, meneer heeft geen werk. Flikker op, deze lieve poes was alles wat ik nog had en ook deze is nu weg. Ik ben boos en verdrietig en laat het hier NIET bij zitten! Als ik een toverstokje had gehad had ik hem wel beter getoverd. Wat ben jij voor een respectloos hard figuur mij in te wrijven dat ik mijn kat niet had moeten laten sterven? Alsof IK er wat aan kan doen. Ik heb haar 14 jaar lang een mooi leven gegeven en alles voor der gedaan tot op het laatst. Wie ben jij mij te vertellen dat ik de schuld heb aan haar dood? Respectloos. VERVLOEKT jij ook al!
Dan Kan jij dus wel werken.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:52 schreef berney het volgende:
[..]
Ik ook niet maar ik werk toch.
(een paar uur per dag, twee dagdelen)
stoken ok, maar kom op....doe ff normaalquote:Op zondag 14 januari 2007 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, je draaft wel door, hoor. Jij maakt ervan dat ik je de schuld geef. Ik had andere keuzes gemaakt. Dan maar geen eten over een paar maanden.
TS ook wel zal even voor je quotenquote:
Hij wordt weggestuurd bij werkgevers omdat ze niets met hem kunnen gezien zijn medische situatie. Meneer zit in de bijstand ik lees duidelijk geen wao dus meneer is niet afgekeurd voor werk en verder lees ik dat meneer kanker heeft gehad dus is genezen van die ziekte.quote:Eerst wordt ik overal weggestuurd omdat werkgevers toch niets met me kunnen gezien mijn medische situatie. Vervolgens wordt ik dan maar als nutteloos bijstandsslaafje gedumpt en mag ik niet eens gebruik maken van het geld welk ik erf om een NIEUWE WONING (appartement ofzo) in te richten?!?!
Wat nou stoken?quote:Op zondag 14 januari 2007 11:59 schreef clowncloon het volgende:
[..]
stoken ok, maar kom op....doe ff normaal
Inderdaad... Vaag hoor.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:05 schreef berney het volgende:
[..]
Meneer zit in de bijstand ik lees duidelijk geen wao dus meneer is niet afgekeurd voor werk en verder lees ik dat meneer kanker heeft gehad dus is genezen van die ziekte.
Je zult toch ook ooit eens versleten dingen zoals bv handdoeken en theedoeken moeten vervangen, gewoon dat soort simpele dingen. Als je die al tien jaar gebruikt zijn ze op een gegeven moment echt wel op.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat wil je dan? Zo snel mogelijk je geld verbrassen zodat de overheid je onderhoud moet betalen? Het is toch niet zo gek dat er enige eigen verantwoordelijkheid van je wordt verwacht? Huis inrichten? Een stuk behang en vloerbedekking is toch genoeg, meubels heb je vast al...
Kijk daar komt het weer - het lachende handje van rot opquote:Hij wordt weggestuurd bij werkgevers omdat ze niets met hem kunnen gezien zijn medische situatie. Meneer zit in de bijstand ik lees duidelijk geen wao dus meneer is niet afgekeurd voor werk en verder lees ik dat meneer kanker heeft gehad dus is genezen van die ziekte.
Er zijn zat ex kanker patiënten die het werk weer hervat hebben.
Wil je dan je hele leven je hand op houden.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:24 schreef Epocore het volgende:
[..]
Kijk daar komt het weer - het lachende handje van rot opTyperend.
Kennelijk heb je niet goed gelezen of kennelijk ontbreken de details - je maakt nogal een duidelijk beeld van een beknopte beschrijving (zoals al aangegeven).
Zoals ik al zei: kanker gehad ja. Als gevolg van mijn ziekte. Dat ik kanker gehad heb, dat gevaar dus geweken is, wil niet zeggen dat ik beter ben. "Och, je hebt kanker gehad en het is weg? Ok, dan ben je gezond - ga maar werken en anders maar op straat leven." Jeetje, alsof hiermee mijn ziekte ook weg is. Alsof dit ook maar iets te maken heeft met de jarenlange verkeerde dosis medicatie waardoor ik nog zieker werd. Begrijpend lezen aub en niet van die valse conclusies trekken bij onwetendheid van details.
moet je naar buro rechtshulp of zoiets, of naar pieter storms of wendy van dijk of zo...quote:Op zondag 14 januari 2007 11:04 schreef Epocore het volgende:
Heej allen,
Ik ben woedend, werkelijk laaiend woedend. Ik zal mijn verhaal kort proberen te houden.
De situatie in het zeer kort:
Recentelijk is mijn moeder overleden als gevolg van kanker. Eerder was mijn vader al overleden als gevolg van kanker. Zelf heb ik ook kanker gehad maar heb ik het voorrecht mogen hebben om dit te kunnen over'leven'. Leven... zonder energie, als gevolg van jarenlange verkeerde medicatie (foutje van internisten). Ziek, op, futloos, uitzichtsloos en alleen. Door mijn situatie ben ik helaas deels arbeidsongeschikt en werkeloos. Ik ontvang een bijstandsuitkering.
Het probleem in het zeer kort:
Ik leefde nog thuis bij mijn moeder en zorge voor haar in haar terminale proces. Toen ze overleed erfde ik haar 'vermoge' (het huis en een beetje geld. Het huis dient verkocht te worden daar ik het niet kan opbrengen het te betalen. Ik ontvang dan vermogen en krijg aldus geen bijstandsuitkering meer - dit moet je zelf opeten. Vrij logisch, daar ik kan immers in mijn eigen levensonderhoud voorzien (jammer, maar logische wet).
Echter: de bijstand bepaald hoe lang ik met dit geld zou moeten uitkomen - voor een x vermogen kun je zoveel maanden leven (berekening wordt gebaseerd op uitgave van 1.5x je bijstandsuitkering). Dit betekend dat je je geld niet mag en kunt besteden - dan kom je immers zonder inkomsten te zitten aangezien je niets krijgt van niemand. Dit betekend dat ik goddomme nog niet eens mijn woning kan inrichten omdat ik anders niets meer te eten zou hebben. Wat is dit voor kut staat?
Eerst wordt ik overal weggestuurd omdat werkgevers toch niets met me kunnen gezien mijn medische situatie. Vervolgens wordt ik dan maar als nutteloos bijstandsslaafje gedumpt en mag ik niet eens gebruik maken van het geld welk ik erf om een NIEUWE WONING (appartement ofzo) in te richten?!?!
Ik heb verdomme al nooit iets gehad, nu krijg ik een beetje nalatenschap en mag ik het niet anders gebruiken dan voor brood. Gezonde mensen kopen zich een mooi huis, een reisje, een auto, maar neej - kwijn maar lekker verder weg. Who cares huh?! Ik zweer het je - ik heb het gehad in deze kutwereld. GEHAD. "Zo is de wet nou eenmaal meneer. Next".
En nu is gisteren OOK nog mijn poes overleden. Medisch onderzoek kon ik immers niet betalen omdat ik anders over een aantal maanden zonder brood zou zitten. Mijn kat is dood goddomme!
![]()
![]()
![]()
VERVLOEKT ZIJ DEZE MAATSCHAPPIJ - een dikke grote bom erop! Weg ermee!
En WaJong dan? Dat is voor mensen die nooit hebben kunnen werken door ziekte? Ben je daar ooit achteraan geweest?quote:Op zondag 14 januari 2007 12:29 schreef Epocore het volgende:
WOA heb je alleen recht op als je bijv. zoveel dagen hebt gewerkt - WAO verloopt ook na een bepaalde tijd bijv. Je moet aan allerlei dingen voldoen om WAO te krijgen snappie. Zo moet je ook aan allerlei eisen voldoen om bijstand te krijgen - als ik mijn geld irreeel besteed (naar hun maatstaven) dan vervalt mijn recht - simple as that.
Alleen maar blijven roepen dat je het niet kan zal ook niet helpen, alleen al veranderen naar een positieve insteek kan ontzettend veel schelenquote:Op zondag 14 januari 2007 12:26 schreef Epocore het volgende:
NEE! Jij?
Vertel me, heb jij een toverstokje waarmee je mij na 18 jaar ineens gezond maakt zodat ik kan functioneren? Hm?
Ik wil kunnen functioneren, mijn beroep kunnen uitoefenen en eventueel een normaal leven proberen te leiden zogoed als mogelijk. Dit houdt ook in het mogelijk aangaan van een relatie en later eventueel kinderen. Maar zolang ik niet kan, kan het gewoon niet. Tover me beter, dan hoef ik nergens meer aan te kloppen en van afhankelijk te zijn. Dan ga ik weer lekker in loondienst of weer een eigen onderneming. Een droom die uitkomt.
Dat klopt inprencipe ook niet helemaal...Hij heeft zoveel geerft dat hij vermogend genoeg is om uit de bijstand geknikkert te worden. Kortom hij is zo rijk dat hij een x aantal jaar gewoon kan leven van het geld (en de rente die hij er op kan krijgen) kan leven.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:35 schreef tjeez3 het volgende:
Besteed die moeite maar aan het uitzoeken hoe je situatie wettelijk zit. Daar heb je veel meer aan.
(En neem alsjeblieft geen huisdieren meer als je zo weinig voor ze over hebt.)
Sorry maar dit vind ik een beetje kort door de bocht opmerking, dierenartsen kunnen vaak veel geld vragen voor onderzoek oid en als je het niet hebt wat moet je dan hij zit evengoed met een vast bedrag per maand hij moet immers een vastgestelde tijd met zijn geld doen.
Oh, en omdat jij dat wil mogen 'wij' opdraaien voor jouw levensonderhoud. Leuk bedacht. Daarnaast is 1.5 keer bijstand een bedrag waar hele volksstammen in dit land normaal van kunnen rondkomen.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:32 schreef Epocore het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben niet liggen zwoegen om alles er door te jassen. Ik wil het nuttig besteden, voor mijn eigen toekomst en welzijn.
.....quote:Alleen maar blijven roepen dat je het niet kan zal ook niet helpen, alleen al veranderen naar een positieve insteek kan ontzettend veel schelen (en ja ik weet dat dat ontzettend moeilijk is, vooral als dingen al jaren niet meer lukken)
Boee fucking whooo....het is hier allemaal zo erg....god kom op, alsof je het hier zo slecht hebt? Je kunt eten kopen, onderdak behouden etc...wees er dan ook gewoon blij mee....quote:Op zondag 14 januari 2007 12:37 schreef Epocore het volgende:
Buhh, sorry mensen als ik hier en daar een beetje bot uit de hoek kwam jegens een reactie ofzo. Niet mijn bedoeling. Dit topic is gewoon dat ik mijn ei kwijt wou, omdat ik echt niet weet wat te doen. Het is erg frustrerend en 1000enden gedachten gaan als een wervelstorm door je hoofd. Het vergt niet veel om irritatie op te wekken. Ik ben blij met de reacties die er reeds geweest zijn - al is het maar om een gevoel te hebben dat sommige mensen het begrijpen of de situatie in ons land erkennen.
Dat denk ik dat jij zeker moet doen, het verleden verwerken en verder laten rusten. Het zou mij namelijk niet verbazen als je dat een hoop energie zou schelen...quote:En misschien een deel om gewoon wat rouwgedachten kwijt te kunnen - ik weet het niet. Maargoed, schrijven, of althans dingen delen met een gewillig oor, helpt ook dingen een beetje luchtiger te maken.
Om geen bijstand meet te krijgen hoef je echt geen fortuin te hebben hoor dit bedrag ligt rond de 5000-6000 euro en dat vind ik geen gigabedrag.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:39 schreef optifree het volgende:
[..]
Dat klopt inprencipe ook niet helemaal...Hij heeft zoveel geerft dat hij vermogend genoeg is om uit de bijstand geknikkert te worden. Kortom hij is zo rijk dat hij een x aantal jaar gewoon kan leven van het geld (en de rente die hij er op kan krijgen) kan leven.
En daarbij betwijfel ik ook wel of hij alles wel zo goed heeft uitgezocht
4760 euro om precies te zijn. Indien je een auto hebt wordt dit er van af getrokken - auto = vermogen.quote:Om geen bijstand meet te krijgen hoef je echt geen fortuin te hebben hoor dit bedrag ligt rond de 5000-6000 euro en dat vind ik geen gigabedrag.
Misschien moet je proberen om mensen te vinden die wel raad weten (klinkt lekker makkelijk he) probeer om mensen te vinden die hetzelfde meemaken (ongeveer) onderneem zelf actie laat het niet van die artsen, intermediars etc afhangen ga zelf op zoek en vertel hun dan dat er wel degelijk mogelijkheden zijn voor mensen zoals jij.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:41 schreef Epocore het volgende:
[..]
.....
Ik zei al dat ik meerdere keren geprobeerd heb en nog steeds probeer, maar het gewoon niet lukt tot dusverre. Ik KAN mezelf niet gezond toveren! Ik probeer mijn best te doen, maar wat moet ik goddomme doen in mijn situatie? Heb niet eens geld! En als ik al geld krijg vanuit de erfenis mag het niet gebruikt worden voor mijn eigen welzijn (anders dan voedsel en de meest noodzakelijke lasten).
Ja laat ik positief wezen over dat iedereen dood is, ik mijn kat net begraven zelf hevig aan de medicatie zit en ziek ben en ik als gevolg van dit alles, ik niet kan werken al zou ik graag willen. Laat ik lekker naar buiten gaan de zon in en een dansje doen. Ik ben juist al positief bezig (vind ik zelf) door te praten erover en proberen oplossingen te vinden voor het probleem. Ik ben in behandeling bij artsen (die allen geen raad weten), ik laat me adviseren door intermedairs (die ook geen raad weten), ik wordt begeleidt door een reintegratiebureau (die ook geen raad weten). Nee de enige die raad weet is de bijstand - dat en dat mag niet, jij hebt geen recht op een nieuwe bank want je moet brood eten en op de grond zitten.
Tis te dubbelzinnig allemaal.
Echt wat zijn jullie mensen hard zeg. triest triest triest. Dit huisdier heb IK niet genomen, maar mijn meoder. Ik heb haar verzorgd tot mijn beste kunnen en ze heeft nooit iets te kort gekomen. Neej, ik neem inderdaad (en helaas) geen huisdieren meer omdat het beter is van niet.quote:En neem alsjeblieft geen huisdieren meer als je zo weinig voor ze over hebt.)
Nee idd je kunt jezelf niet gezond toveren, maar het kwam op mij hier wel over alsof je inmiddels zover bent dat je ook denkt dat je niks meer kunt.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:41 schreef Epocore het volgende:
Ik zei al dat ik meerdere keren geprobeerd heb en nog steeds probeer, maar het gewoon niet lukt tot dusverre. Ik KAN mezelf niet gezond toveren! Ik probeer mijn best te doen, maar wat moet ik goddomme doen in mijn situatie? Heb niet eens geld! En als ik al geld krijg vanuit de erfenis mag het niet gebruikt worden voor mijn eigen welzijn (anders dan voedsel en de meest noodzakelijke lasten).
Wie zei dat je positief moest wezen over dat iedereen dood is? Ik niet, ik zei juist dat je het moest verwerken. Daarbij moet je misschien eens een andere arts (second opinion mag altijd) vragen voor hulp en misschien ook gewoon wel een psycholoog bezoeken.quote:Ja laat ik positief wezen over dat iedereen dood is, ik mijn kat net begraven heb als gevolg van dit alles, ik niet kan werken al zou ik graag willen. Laat ik lekker naar buiten gaan de zon in en een dansje doen. Ik ben juist al positief bezig (vind ik zelf) door te praten erover en proberen oplossingen te vinden voor het probleem. Ik ben in behandeling bij artsen (die allen geen raad weten), ik laat me adviseren door intermedairs (die ook geen raad weten), ik wordt begeleidt door een reintegratiebureau (die ook geen raad weten). Nee de enige die raad weet is de bijstand - dat en dat mag niet, jij hebt geen recht op een nieuwe bank want je moet brood eten en op de grond zitten.
Tis te dubbelzinnig allemaal.
Ga om te beginnen eens anders denken, je reageert tot nu toe bijna alleen maar op de negatieve dingen, reageer eens op dingen die wel positief zijn, volgens mij zijn er hier meer mensen die jouw steunen dan mensen die dat niet doen. Lees er over heen , niet alles is negatief hequote:Op zondag 14 januari 2007 12:45 schreef Epocore het volgende:
[..]
Echt wat zijn jullie mensen hard zeg. triest triest triest. Dit huisdier heb IK niet genomen, maar mijn meoder. Ik heb haar verzorgd tot mijn beste kunnen en ze heeft nooit iets te kort gekomen. Neej, ik neem inderdaad (en helaas) geen huisdieren meer omdat het beter is van niet.
Dat van het geld bedrag het ik dan misgegokt, ik ging uit van 15000 euro grens ongeveerquote:Op zondag 14 januari 2007 12:43 schreef Epocore het volgende:
[..]
4760 euro om precies te zijn. Indien je een auto hebt wordt dit er van af getrokken - auto = vermogen.
Misschien zijn wij zo hard omdat jij zo'n ontzettende huilie bent.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:45 schreef Epocore het volgende:
[..]
Echt wat zijn jullie mensen hard zeg. triest triest triest. Dit huisdier heb IK niet genomen, maar mijn meoder. Ik heb haar verzorgd tot mijn beste kunnen en ze heeft nooit iets te kort gekomen. Neej, ik neem inderdaad (en helaas) geen huisdieren meer omdat het beter is van niet.
Misschien kun je wat praktische tips geven hoe je dat gedaan hebt?quote:Op zondag 14 januari 2007 12:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Misschien zijn wij zo hard omdat jij zo'n ontzettende huilie bent.
Toen ik 20 was woonde ik bij mijn moeder en had ik een geweldig leuke kat. Toen ik 21 werd had ik plotseling geen moeder meer en was m'n kat ook binnen een paar maanden dood. Het huis waarin ik woonde moest verkocht worden en om de een of andere reden kon ik geen huursubsidie krijgen waardoor ik een tijd land moest zien rond te komen van fl 400 per maand met een huur van fl 260 per maand.
UIt die hele shit ben ik helemaal zelf omhoog gekropen.
Hij was in ieder geval niet ziek geweest dus gezond genoeg om te werken dat scheelt wel he.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:50 schreef tjeez3 het volgende:
[..]
Misschien kun je wat praktische tips geven hoe je dat gedaan hebt?
Ja, heel simpel. Niet gaan zitten huilen over hoe erg de maatschappij me behandelde maar gaan zoeken naar een oplossing. Die ik vervolgens heb gevonden door naast mijn studie maar liefst twee bijbanen te nemen totdat mijn financien op orde waren en ik aanspraak kon maken op een normale studiefinanciering.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:50 schreef tjeez3 het volgende:
[..]
Misschien kun je wat praktische tips geven hoe je dat gedaan hebt?
Jezus mina, ik heb het diertje zeker aan onderzoeken laten voldoen. Dat maakte me meteen blut. Hoe moet ik geld toveren om haar verder te behandelen? Ga toch weg met je oordelen aub, ik zit hier niet te wachten om nog verder de grond ingeboort te worden - niets dan hardheid hardheid hardheid. En ja misschien het beter gekunt, misschien had ik meubilair moeten verkopen om haar te kunnen reden van der infarct. Maarnee, dan had ik inkomsten en had ik geen bijstand gekregen en niet kunnen eten. Lul niet man aub.quote:Niet eens een paar tientjes willen uitgeven voor een dierenarts voor een onderzoek zegt meer over jou dan over de kosten van behandeling.
Geloof niet dat je alle mensen met kanker mel elkaar moet vergelijken, de ene gaat dood de ander niet , de ene geneest 100% iemand anders blijft er altijd last van houden, is bij ieder mens anders.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, heel simpel. Niet gaan zitten huilen over hoe erg de maatschappij me behandelde maar gaan zoeken naar een oplossing. Die ik vervolgens heb gevonden door naast mijn studie maar liefst twee bijbanen te nemen totdat mijn financien op orde waren en ik aanspraak kon maken op een normale studiefinanciering.
Als je altijd maar blijft vinden dat anderen voor je moeten zorgen kom je nooit een stap verder.
En als uitsmijter; ik ben ook al niet erg onder de indruk van het 'kanker' argument; mijn moeder heeft op 56-jarige leeftijd baarmoeder kanker gehad. Operatie met chemo ondergaan en heeft na genezing gewoon weer een jaar gewerkt voordat ze doodging aan longkanker.
Ah je zit dus echt uit je nek te kletsen. Als jij werkelijk al vanaf je 11e arbeidsongeschikt was dan zou je in de Wajong zitten en niet in de bijstand.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:26 schreef Epocore het volgende:
NEE! Jij?
Vertel me, heb jij een toverstokje waarmee je mij na 18 jaar ineens gezond maakt zodat ik kan functioneren? Hm?
Ik wil kunnen functioneren, mijn beroep kunnen uitoefenen en eventueel een normaal leven proberen te leiden zogoed als mogelijk. Dit houdt ook in het mogelijk aangaan van een relatie en later eventueel kinderen. Maar zolang ik niet kan, kan het gewoon niet. Tover me beter, dan hoef ik nergens meer aan te kloppen en van afhankelijk te zijn. Dan ga ik weer lekker in loondienst of weer een eigen onderneming. Een droom die uitkomt.
Kennelijk vindt de sociale dienst (en dat zijn meestal een stelletje softies) helemaal niet dat hij arbeidsongeschikt is, anders hadden ze hem wel verwezen naar het UWV voor een Wajong uitkering die geen vermogenstoets heeft.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:57 schreef tjeez3 het volgende:
[..]
Geloof niet dat je alle mensen met kanker mel elkaar moet vergelijken, de ene gaat dood de ander niet , de ene geneest 100% iemand anders blijft er altijd last van houden, is bij ieder mens anders.
Dat 'handje hulp' zou ook zeggen dat werken de beste/makkelijkste/snelste oplossing is.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:56 schreef Epocore het volgende:
[..]
Jezus mina, ik heb het diertje zeker aan onderzoeken laten voldoen. Dat maakte me meteen blut. Hoe moet ik geld toveren om haar verder te behandelen? Ga toch weg met je oordelen aub, ik zit hier niet te wachten om nog verder de grond ingeboort te worden - niets dan hardheid hardheid hardheid. En ja misschien het beter gekunt, misschien had ik meubilair moeten verkopen om haar te kunnen reden van der infarct. Maarnee, dan had ik inkomsten en had ik geen bijstand gekregen en niet kunnen eten. Lul niet man aub.
En HiZ, knap van je hoor. Helaas is niet iedereen hetzelfde, ik doe mijn best, maar ik heb nu eenmaal een handje hulp nodig want alleen red ik gewoon niet. Mooi als jij dat wel kon. Zie dat jij studie had en 2 bijbanen - mooi dat je er energie voor had. Je vergeet dat ik ziek ben.
Waar staat dat ik altijd arbeidsongeschikt gevonden ben geweest? Tuurlijk, ik ga wel de straat op, ik lul toch maar uit mijn nek. Ik heb nooit gewerkt met plezier en ook nooit geprobeert - ik was altijd evenziek als nu en natuurlijk was het toen ik 11 was even erg als nu. Het is NIET geleidelijk aan gegroeit, en ik kreeg ook al meteen dag 1 kanker. Ik had tenslotte wajong moeten hebben omdat ik nooit gewerkt heb. I'll shut up now. Lock topic maar want dit gaat nergens heen dan mensen die mij proberen te vertellen dat ik fout bezig ben en ik wel gezond ben en het allemaal aan mezelf ligt dat er geen oplossing is. Bedankt voor hen die iets te brengen hadden.quote:Ah je zit dus echt uit je nek te kletsen. Als jij werkelijk al vanaf je 11e arbeidsongeschikt was dan zou je in de Wajong zitten en niet in de bijstand.
Juist, met thuiszitten los je nul komma niks op als het niet echt nodig is door een ziekte of gebrek. En het verhaal van de topicstarter wijst alleen maar op iemand die zichzelf nu heel zielig vindt en een slachtoffer van de maatschappij.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:00 schreef berney het volgende:
[..]
Dat 'handje hulp' zou ook zeggen dat werken de beste/makkelijkste/snelste oplossing is.
Als ik jou was zou ik morgen maatschappelijk werk bellen man. Daar zijn ze voor hoor. Die kunnen ook helpen met reïntergeren enzo.
quote:Op zondag 14 januari 2007 13:01 schreef Epocore het volgende:
[..]
Conclusie: deze jongen gaat morgen naar maatschappelijk werk en gaat er niet weg voordat ie serieus is genomen.
Okay maar ik kan me nu zomaar voorstellen dat deze persoon er op dit moment echt geestelijk niet aan toe is en dat is niet meetbaar door een sociale dienst. maar ik ben het met je eens hoor als je kan werken moet je werken, maar ik vind dat sommige mensen erg hard reageren op iemand die toch hier post voor wat steun en misschien een paar bruikbare tips, lijkt me niet leuk om dan ook nog eens lekker de grond in getrapt te worden.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kennelijk vindt de sociale dienst (en dat zijn meestal een stelletje softies) helemaal niet dat hij arbeidsongeschikt is, anders hadden ze hem wel verwezen naar het UWV voor een Wajong uitkering die geen vermogenstoets heeft.
Nee schattebout, jij beweert als 29-jarige al 18 jaar zo ziek te zijn dat je niks kunt. Als dat echt waar was, dan had de sociale dienst jou nooit een bijstandsuitkering toegekend omdat je recht zou hebben gehad op een Wajong uitkering. En nu je die kennelijk niet hebt ben je niet arbeidsongeschikt en zou je gewoon kunnen werken volgens mensen die je situatie echt kennen (namelijk de beoordelaars bij de sociale dienst). Daar zit geen korreltje 'oordeel' aan mijn kant bij, het is gewoon conclusies trekken uit wat je zelf vertelt.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:01 schreef Epocore het volgende:
[..]
Waar staat dat ik altijd arbeidsongeschikt gevonden ben geweest? Tuurlijk, ik ga wel de straat op, ik lul toch maar uit mijn nek. Ik heb nooit gewerkt met plezier en ook nooit geprobeert - ik was altijd evenziek als nu en natuurlijk was het toen ik 11 was even erg als nu. Het is NIET geleidelijk aan gegroeit, en ik kreeg ook al meteen dag 1 kanker. Ik had tenslotte wajong moeten hebben omdat ik nooit gewerkt heb. I'll shut up now. Lock topic maar want dit gaat nergens heen dan mensen die mij proberen te vertellen dat ik fout bezig ben en ik wel gezond ben en het allemaal aan mezelf ligt dat er geen oplossing is. Bedankt voor hen die iets te brengen hadden.
Conclusie: deze jongen gaat morgen naar maatschappelijk werk en gaat er niet weg voordat ie serieus is genomen.
Goed besluit echt waar dat kan al een eerste stap zijn in de goede richting,quote:Op zondag 14 januari 2007 13:01 schreef Epocore het volgende:
Natuurlijk voel je je niet heel vrolijk kort nadat je ouders dood zijn gegaan en dat je dan ook nog eens je huisdier verliest. Maar er is nog wel een enorm verschil tussen de nood bij rouwverwerking en kankeren op de maatschappij omdat je 'gepakt' zou worden. Uit het verhaal tot nu toe blijkt alleen dat hij (terecht) verdrietig is en (onterecht) kwaad.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:05 schreef tjeez3 het volgende:
[..]
Okay maar ik kan me nu zomaar voorstellen dat deze persoon er op dit moment echt geestelijk niet aan toe is en dat is niet meetbaar door een sociale dienst. maar ik ben het met je eens hoor als je kan werken moet je werken, maar ik vind dat sommige mensen erg hard reageren op iemand die toch hier post voor wat steun en misschien een paar bruikbare tips, lijkt me niet leuk om dan ook nog eens lekker de grond in getrapt te worden.
Ja ach, ik ben niet ziek nee. Ik denk dat alleen maar. Ik verbeeld me maar dat ik 17+ uur per dag slaap en ik verbeeld me maar dat ik de helft van de tijd niet helder kan denken. Het is niet waar want ik heb geen Wajong gehad. Je redeneert verkeerd jongeman.quote:Nee schattebout, jij beweert als 29-jarige al 18 jaar zo ziek te zijn dat je niks kunt. Als dat echt waar was, dan had de sociale dienst jou nooit een bijstandsuitkering toegekend omdat je recht zou hebben gehad op een Wajong uitkering. En nu je die kennelijk niet hebt ben je niet arbeidsongeschikt en zou je gewoon kunnen werken volgens mensen die je situatie echt kennen (namelijk de beoordelaars bij de sociale dienst). Daar zit geen korreltje 'oordeel' aan mijn kant bij, het is gewoon conclusies trekken uit wat je zelf vertelt.
dank Tjeezquote:Hier kun je ook praten met " hulpverleners" http://www.soshulp.nl
Je conclusie is een goede. Je moet echt hulp zoeken. Misschien kom je wel alsnog voor Wajong in aanmerking en dan ben je je vermogenstoets kwijt. Kun je eindelijk normaal leven.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:01 schreef Epocore het volgende:
[..]
Waar staat dat ik altijd arbeidsongeschikt gevonden ben geweest? Tuurlijk, ik ga wel de straat op, ik lul toch maar uit mijn nek. Ik heb nooit gewerkt met plezier en ook nooit geprobeert - ik was altijd evenziek als nu en natuurlijk was het toen ik 11 was even erg als nu. Het is NIET geleidelijk aan gegroeit, en ik kreeg ook al meteen dag 1 kanker. Ik had tenslotte wajong moeten hebben omdat ik nooit gewerkt heb. I'll shut up now. Lock topic maar want dit gaat nergens heen dan mensen die mij proberen te vertellen dat ik fout bezig ben en ik wel gezond ben en het allemaal aan mezelf ligt dat er geen oplossing is. Bedankt voor hen die iets te brengen hadden.
Okay dat ben ik wel met je eens maar voor deze persoon zijn/haar gevoel is die terecht kwaad, iedereen voelt zich wel eens gepakt door allerlei regeltjes en dan reageer je soms heftig en misschien hebben sommige dingen die hier gezegd zijn geworden wel een positive invloed op deze persoon.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk voel je je niet heel vrolijk kort nadat je ouders dood zijn gegaan en dat je dan ook nog eens je huisdier verliest. Maar er is nog wel een enorm verschil tussen de nood bij rouwverwerking en kankeren op de maatschappij omdat je 'gepakt' zou worden. Uit het verhaal tot nu toe blijkt alleen dat hij (terecht) verdrietig is en (onterecht) kwaad.
Ik redeneer helemaal niet verkeerd. Ik concludeer alleen dat de sociale dienst kennellijk vindt dat je klachten niet zodanig zijn dat je eigenlijk arbeidsongeschikt bent. Want als ze daar anders over hadden gedacht hadden ze je doorverwezen naar het UWV voor het aanvragen van een Wajong uitkering. En dat hebben ze niet gedaan. Dat zijn gewoon harde feiten.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:09 schreef Epocore het volgende:
[..]
Ja ach, ik ben niet ziek nee. Ik denk dat alleen maar. Ik verbeeld me maar dat ik 17+ uur per dag slaap en ik verbeeld me maar dat ik de helft van de tijd niet helder kan denken. Het is niet waar want ik heb geen Wajong gehad. Je redeneert verkeerd jongeman.
Helemaal juist.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je conclusie is een goede. Je moet echt hulp zoeken. Misschien kom je wel alsnog voor Wajong in aanmerking en dan ben je je vermogenstoets kwijt. Kun je eindelijk normaal leven.
Ik geloof je best dat je niet gezond bent, iedereen reageert anders op kanker en de nasleep ervan. Maar met roepen dat het zo oneerlijk is kom je er niet, je zult concreet actie moeten ondernemen om je situatie draaglijk te maken.
Wat dus erg oneerlijk en hard is tegenover degenen die dat niet kunnen.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je conclusie is een goede. Je moet echt hulp zoeken. Misschien kom je wel alsnog voor Wajong in aanmerking en dan ben je je vermogenstoets kwijt. Kun je eindelijk normaal leven.
Ik geloof je best dat je niet gezond bent, iedereen reageert anders op kanker en de nasleep ervan. Maar met roepen dat het zo oneerlijk is kom je er niet, je zult concreet actie moeten ondernemen om je situatie draaglijk te maken.
En als ze er dan achter komen (wat steeds vaker gebeurt) een boete of een gevangenisstraf. Dat is pas echt leuk.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:14 schreef Tarabass het volgende:
Er is maar één manier om hiermee om te gaan en dat is de boel besodemieteren. Kosten declareren die je niet gemaakt hebt, sportkleren declareren die je niet gekocht hebt, sport declareren waar je nooit naar toe gaat etc. etc.. Want geloof me, dat is wat ze willen met die belachlijke regels die ze hebben.
Het enige voordeel die jij dan weer hebt is dat als je koelkast kapot gaat je een nieuwe krijgt van de staat, en een iemand die werkt en net iets meer krijgt dan bijstand niet.
Het is afentoe lekker om anoniem met iemand te kunnen praten, maar bij maatschappelijk werk zijn ze ook nog eens goed op de hoogte van de regelgeving ed in Nederland en die helpen je er wel weer verder.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef Epocore het volgende:
[..]
dank Tjeez
Dit topic begon met een GROTE woede, die er opzich nog wel steeds is, maar door te denken (en enkele telefoontjes die ik inmiddels gepleegd heb met bekenden) en sommige woorden van jullie, is dit eignelijk omgezet naar een ontzettende drang om tegen te vechten. Alles is maar momentopname helaas, ik moet er morgen wel nog de energie voor hebben. Maar ik ga het proberen. Die link van je, SoShulp, is erg handig gezien je van thuis uit contact kunt krijgen met begeleiding. Niet dat dit me de ideale lijkt, maar het is een beginpunt.
Kijk wel uit met hoe je reageert, want zoals jij in dit topic hebt lopen reageren, dan willen mensen jou niet eens helpen.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef Epocore het volgende:
[..]
dank Tjeez
Dit topic begon met een GROTE woede, die er opzich nog wel steeds is, maar door te denken (en enkele telefoontjes die ik inmiddels gepleegd heb met bekenden) en sommige woorden van jullie, is dit eignelijk omgezet naar een ontzettende drang om tegen te vechten. Alles is maar momentopname helaas, ik moet er morgen wel nog de energie voor hebben. Maar ik ga het proberen. Die link van je, SoShulp, is erg handig gezien je van thuis uit contact kunt krijgen met begeleiding. Niet dat dit me de ideale lijkt, maar het is een beginpunt.
Zullen we even niet vergeten dat dit iemand is met voldoende geld om voor zichzelf te zorgen? En voor de gevallen die echt niet in staat zijn tot werken (en het nooit waren) is er een Wajong uitkering die geen vermogenstoets kent. Dus.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat dus erg oneerlijk en hard is tegenover degenen die dat niet kunnen.
Beschavingspeil meet je af aan hoe een maatschappij omgaat met zijn zwakkeren, zegt men weleens. Wat dat betreft zijn dit dikke vette punten die nog op de i moeten in Nl.
Dat zul je eerst heel goed moeten motiveren en kost maanden, als je het al krijgt. Bij bijstand horen nl ook dat soort kosten eigenlijk. Hier 4 maanden gewacht op een gehoorapparaat. Mijn malle buuv wacht al net zolang op een nieuwe wasmachine.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:14 schreef Tarabass het volgende:
Er is maar één manier om hiermee om te gaan en dat is de boel besodemieteren. Kosten declareren die je niet gemaakt hebt, sportkleren declareren die je niet gekocht hebt, sport declareren waar je nooit naar toe gaat etc. etc.. Want geloof me, dat is wat ze willen met die belachlijke regels die ze hebben.
Het enige voordeel die jij dan weer hebt is dat als je koelkast kapot gaat je een nieuwe krijgt van de staat, en een iemand die werkt en net iets meer krijgt dan bijstand niet.
Ja, volgens een belachelijke standaard dus blijkens dit topic. Hij wordt in dit systeem gewoon genaaid door die erfenis, feitelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zullen we even niet vergeten dat dit iemand is met voldoende geld om voor zichzelf te zorgen? En voor de gevallen die echt niet in staat zijn tot werken (en het nooit waren) is er een Wajong uitkering die geen vermogenstoets kent. Dus.
Dat kan voorkomen door o.a. een genetische afwijkingquote:Op zondag 14 januari 2007 13:17 schreef NeoTribalist het volgende:
christus, jullie hele gezin heeft kanker gehad ?![]()
Misselijke kutdoos, ik zou jou is spreken als je beide ouders aan kanker hebt verloren en zelf er aan ontsnapt bent.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:05 schreef berney het volgende:
[..]
TS ook wel zal even voor je quoten
[..]
Hij wordt weggestuurd bij werkgevers omdat ze niets met hem kunnen gezien zijn medische situatie. Meneer zit in de bijstand ik lees duidelijk geen wao dus meneer is niet afgekeurd voor werk en verder lees ik dat meneer kanker heeft gehad dus is genezen van die ziekte.
Er zijn zat ex kanker patiënten die het werk weer hervat hebben.![]()
![]()
Aye. Ik begrijp wat je bedoelt ja. Maargoed, wanneer kan ik er van uitgaan dat ik goed voorgelicht wordt? Ik wordt immers al begeleid door gemeente en reintegratie. Hun laten mij het allemaal zo inzien en ik weet niets van oplossingen. MIsschien dat dit bij maatschappelijk werk anders zal uitpakken - ik hoop het.quote:dus ga niet zitten huilen thuis, schouders eronder en laat je zoveel mogelijk voorlichten want aan goede voorlichting ontrbreekt het vaak en jij gaat er wel vanuit dat het zo is!
Ik ken de ABW niet heel goed, maar voor dit soort situaties is er volgens mij een opbouw van schuld tot het moment dat de bijstand ophoudt of het huis wordt verkocht. Die schuld moet dan worden terugbetaald aan de sociale dienst uit de opbrengst van het huis.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef zaans_boefje het volgende:
Volgens mij kloppen er een paar dingen niet.
je beweert gedeeltelijk te zijn afgekeurd maar niet te vallen onder een WIA regeling of Wajong.
dus je bent niet afgekeurd en behoort te gaan solliciteren naar passend werk. het UWV is in samenwerking met het CWI een groot project gestart voor mensen zoals jij, dus maak er gebruik van je krijgt meer aandacht als iemand die geen medisch verleden heeft.
Ten tweede is het "opeten" van eigen vermogen in nederland al afgeschaft in 1998.
Oudere mensen die naar bejaarden tehuizen gaan en aanleunwoningen hoeven niet eerst hun vermogen te nuttigen maar mogen dit gewoon meenemen. Gezien de aard van deze regeling val jij er ook onder.
Ik denk dat je zelf maar eens goed moet kijken wat wel en niet van toepassing is en niet alles moet geloven wat een goedbedoelende medewerkster tegen je zegt.
als voorbeeld, een rentenierende (ex) ondernemer in mijn omgeving heeft altijd hard gewerkt, geniet nu van ze verdiende geld en werkt niet meer. maar meneer ontvangt volgens de wet wel een vervangend inkomen van de staat, het is niet echt een bijstandsuitkering maar wel alsnog 700 euro per maand... hij vind dat ie er geen gebruik van hoeft te maken maar ontvangt het gewoon.
dus ga niet zitten huilen thuis, schouders eronder en laat je zoveel mogelijk voorlichten want aan goede voorlichting ontrbreekt het vaak en jij gaat er wel vanuit dat het zo is!
quote:Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Misselijke kutdoos, ik zou jou is spreken als je beide ouders aan kanker hebt verloren en zelf er aan ontsnapt bent.![]()
Nee, hij kan voor zichzelf zorgen en van hem wordt gevraagd dat te doen. Zodat de maatschappij het zich kan blijven veroorloven te zorgen voor die leden die niet kunnen werken en niets hebben.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, volgens een belachelijke standaard dus blijkens dit topic. Hij wordt in dit systeem gewoon genaaid door die erfenis, feitelijk.
Mooi, blijf maar weg dan, het zal me weinig schelenquote:Op zondag 14 januari 2007 13:21 schreef berney het volgende:
[..]
jij weet gelukkig niet wat ik meegemaakt hebt en nee dat ga ik niet zeggen ook.
fijn, en ik blijf want het kan mij niet schelen wat je van mij zegt.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:22 schreef Agiath het volgende:
[..]
Mooi, blijf maar weg dan, het zal me weinig schelen
Natuurlijk helpen ze je.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Epocore het volgende:
[..]
Aye. Ik begrijp wat je bedoelt ja. Maargoed, wanneer kan ik er van uitgaan dat ik goed voorgelicht wordt? Ik wordt immers al begeleid door gemeente en reintegratie. Hun laten mij het allemaal zo inzien en ik weet niets van oplossingen. MIsschien dat dit bij maatschappelijk werk anders zal uitpakken - ik hoop het.
Wat is jouw definitie daarvan? In een nieuw appartement zonder meubels zitten?quote:Op zondag 14 januari 2007 13:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, hij kan voor zichzelf zorgen en van hem wordt gevraagd dat te doen. Zodat de maatschappij het zich kan blijven veroorloven te zorgen voor die leden die niet kunnen werken en niets hebben.
Sporten, hardlopen tot je er bij neervalt. Elke dagquote:Op zondag 14 januari 2007 13:23 schreef Pritt het volgende:
Soms is het lastig om te onderkennen maar misschien helpt psychische hulp wel de negatieve spiraal van vermoeidheid en depressie te onderbreken.
niks vreemd, kanker is voor een groot deel genetisch bepaald, netzoals roken en ongezond voedsel de KANS op kanker vergroot.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:17 schreef NeoTribalist het volgende:
christus, jullie hele gezin heeft kanker gehad ?![]()
Ik vind het maar vreemd, ZOVEEL mensen krijgen kanker de laatste tijd.... volgens mij is er een kankervirus ofzo (serieus)
Die hulp heb ik ook reeds gevraagd en ik ben dan ook onder behandeling. Vooralsnog zonder al te veel resultaten, maar ik probeer het in ieder geval. Recent ben ik ook met medicatie begonnen - nog niet echt met effect, hoewel ik me innerlijk iets rustiger voel wat misschien wel al een goed iets is voor mijn geest.quote:Soms is het lastig om te onderkennen maar misschien helpt psychische hulp wel de negatieve spiraal van vermoeidheid en depressie te onderbreken.
Ik ga er vanuit dat de TS alles heeft gedaan (of iig geprobeerd) om uit deze situatie te komen, en ook dat hij ernstig ziek is en niet in staat is om te werken of wat dan ook. Als dat het geval is, dan is dit wel een heel onrechtvaardige situatie! En nee, ik denk ook niet dat het veel zal uitmaken, maar het is iig een manier om je frustratie te uiten. Een politicus is misschien in staat om het onder de aandacht te brengen.quote:Ik hoor graag je mening of vragen over de ideeën en het werk van de SP en mijn aandeel daarin. Kom je in je eigen omgeving onrechtvaardige zaken tegen? Ben je daar zelf al mee bezig? Kunnen we die zaken misschien samen aanpakken? Stuur je mail naar jan@janmarijnissen.nl en je krijgt binnen een week reactie.
Wanneer je vragen hebt over onze standpunten is het overigens heel nuttig om ook eens te kijken op de website van de SP. De zoekmachine geeft antwoord op vele zaken!
welke ziekte heb je dan als ik vragen mag?quote:Op zondag 14 januari 2007 13:09 schreef Epocore het volgende:
[..]
Ja ach, ik ben niet ziek nee. Ik denk dat alleen maar. Ik verbeeld me maar dat ik 17+ uur per dag slaap en ik verbeeld me maar dat ik de helft van de tijd niet helder kan denken. Het is niet waar want ik heb geen Wajong gehad. Je redeneert verkeerd jongeman.
Ga eens zoeken op internet, raadpleeg site's van hulpinstanties, ombudsman, ministerie van financien etc sommige advocatenfirma's hebben veel staan.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Epocore het volgende:
[..]
Aye. Ik begrijp wat je bedoelt ja. Maargoed, wanneer kan ik er van uitgaan dat ik goed voorgelicht wordt? Ik wordt immers al begeleid door gemeente en reintegratie. Hun laten mij het allemaal zo inzien en ik weet niets van oplossingen. MIsschien dat dit bij maatschappelijk werk anders zal uitpakken - ik hoop het.
Geleen / Sittard?quote:Op zondag 14 januari 2007 13:27 schreef Epocore het volgende:
...
Maargoed, even los van erfelijkheid, in de buurt zijn recentelijk enorm veel mensen overleden aan kanker. Ik woon zelf nabij DSM, ik zeg niet dat dit meteen iets ermee te maken heeft, maar toch vraag ik me soms af of dit niet toch het risico enorm verhoogt. En dan al die masten en GSMs? Ik weet het niet hoor, maargoed, da's een topic opzich
...
Eh volgens mij moet je nog steeds je vermogen opeten voordat je een uitkering krijgt.Alleen voor bepaalde oudere gevallen geldt dat misschien niet. Zo had je vroeger een weduwen uitkering maar die bestaat allang niet meer voor mensen die geboren zijn na een bepaalde datum.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef zaans_boefje het volgende:
Volgens mij kloppen er een paar dingen niet.
je beweert gedeeltelijk te zijn afgekeurd maar niet te vallen onder een WIA regeling of Wajong.
dus je bent niet afgekeurd en behoort te gaan solliciteren naar passend werk. het UWV is in samenwerking met het CWI een groot project gestart voor mensen zoals jij, dus maak er gebruik van je krijgt meer aandacht als iemand die geen medisch verleden heeft.
Ten tweede is het "opeten" van eigen vermogen in nederland al afgeschaft in 1998.
Oudere mensen die naar bejaarden tehuizen gaan en aanleunwoningen hoeven niet eerst hun vermogen te nuttigen maar mogen dit gewoon meenemen. Gezien de aard van deze regeling val jij er ook onder.
Ik denk dat je zelf maar eens goed moet kijken wat wel en niet van toepassing is en niet alles moet geloven wat een goedbedoelende medewerkster tegen je zegt.
als voorbeeld, een rentenierende (ex) ondernemer in mijn omgeving heeft altijd hard gewerkt, geniet nu van ze verdiende geld en werkt niet meer. maar meneer ontvangt volgens de wet wel een vervangend inkomen van de staat, het is niet echt een bijstandsuitkering maar wel alsnog 700 euro per maand... hij vind dat ie er geen gebruik van hoeft te maken maar ontvangt het gewoon.
dus ga niet zitten huilen thuis, schouders eronder en laat je zoveel mogelijk voorlichten want aan goede voorlichting ontrbreekt het vaak en jij gaat er wel vanuit dat het zo is!
Het probleem is dat dat al jaren niet meer zo is. Dat is slechts nog iets wat mensen denken dat zo is.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:29 schreef clowncloon het volgende:
[..]
.
Feit blijft dat TS in een situatie zit die zonder overheidssteun NIET opgelost kan worden. Als je niet kan werken dan moet je ondersteund worden. Wie het daar niet mee eens is kan net zo goed Nederland verlaten, wat dat is PRECIES wat Nederland in mijn boekje voor staat: mensen helpen die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Het begon allemaal met MEN-2A Syndroom (relatief zeldzamee erfelijke ziekte). Als gevolg hiervan kreeg ik dus kanker, waardoor schildklier verwijderd moest worden. Toen begonnen mijn medische problemen eigenlijk. Geestelijke problemen begonnen eerder al - bij bepaling van die ziekte en overlijden vader. Anyway, na de schildklierextractie werd ik zieker en zieker en zieker en niemand deed er wat aan. Na veel aandringen mijnerzijds heb ik de medici zover weten te krijgen eens GOED het plaatje te bekijken en wat bleek: ik heb altijd verkeerde dosis medicatie gekregen. Alles leek in orde omdat bepaalde (bloed)waarden in het tabelletje pasten, maar ze hadden kennelijk nooit naar andere dingen gekeken. Ik ben hierdoor stevig achteruit gegaan en sindsdien heb ik, zoals ik het noem, echt serieuze gezondsheidproblemen. Ik ben overmoeid, heb chronisch energietekort, kan niet meer meer stress omgaan. slaap dikwijls 17+ uur per dag, onheldere geest en ik weet niet wat allemaal.quote:teh_m0nkey[/quote MIjn wens is mijn vak (software engineer) weer te kunnen uitoefenen ja. Zolang ik dit niet officieel kan, PROBEER IK zo goed of slecht als gaat aan mijn eigen product te werken - het schiet niet op, maar toch is er al wat.
[quote]welke ziekte heb je dan als ik vragen mag?
dus lees je in!!!quote:Hoe red ik mijn bijstandsuitkering?
In 1996 heb ik helaas onze V.O.F. moeten opheffen en ons huis moeten verkopen. Nu bezit ik geen vermogen meer. Sinds die tijd zijn wij aangewezen op een bijstandsuitkering. Het enige dat wij nog hebben is een verzekering voor het kopen van een lijfrente (oud regime) waarvan de premiebetaling is gestopt bij gebrek aan middelen. Deze loopt af in 2006 wanneer wij 60 jaar zijn en waarschijnlijk nog op de bijstand aangewezen zijn. Wij hebben geen kinderen en daarom is doorschuiven van de uitkering niet mogelijk. Naar het buitenland verhuizen is evenmin een optie.
Hoe kan ik de uitkeringen van de lijfrenteverzekering uitstellen tot 2011, wanneer wij 65 jaar zijn, zodat het 100 procent zeker is dat er geen terugbetaling van de bijstand hoeft plaats te vinden? De verzekering is aangegaan om een klein pensioen te ontvangen op 60-jarige leeftijd. Is er jurisprudentie over soortgelijke zaken, dus terugvorderen van genoten bijstand uit een pensioen?
(S. te K.)
Het uitstellen van de uitkering lijkt wel mogelijk, hoewel ik uw polis niet ken. Uw verzekeraar kan u dat beter vertellen. Of de Sociale Dienst (die uw polis kent, neem ik aan) hiermee instemt, betwijfel ik. U kunt dit daarom beter aan hen voorleggen, want dit lijkt me een dilemma waar meerdere mensen mee worstelen. Of er jurisprudentie bestaat, kunt u nagaan op de websites met rechterlijke uitspraken. U kunt ook de tekst van de Wet Werk en Bijstand eens doorlezen.
Yepquote:zo is het leven eenmaal
Ik bedoel zoek creatief naar een anderen oplossing, mischien het geld in depot zetten oid. mischien kan een notaris iets voor je doen oid...quote:Op zondag 14 januari 2007 13:56 schreef Epocore het volgende:
Bedankt voor zoekwerk Zaans_Boefje. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat je met "vooral" bedoelt. Het bericht verteld mij dat er in weze (financieel gezien) een soortgelijke situatie is en men maar oude rechtzaken erop na moet gaan om te kijken hoe en wat. Mijn verhaal is bekend bij de bijstand maar ze zeggen ijskoud: wet = wet. We kunnen niets voor u betekenen (en dit over de telefoon, een fatsoendelijk gesprek wordt niet eens gegunt). Laat staan dat er inlichtingen gewonnen worden bij reintegratiebureua, huisarts, internisten en psychiaters. Ja de bijstand, het is goed dat het bestaat zodat men kan leven, maar ze kunnen ook je leven ernstig in de knel brengen wanneer je er eenmaal inzit. Van hen hoef ik duidelijk niets te verwachten.
Das waar, maar sommige dingen kun je eenmaal niet veranderen, andere wel. Het is ook een portie geluk dat je in je leven nodig hebt om een fijn leven te kunnen hebben.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:58 schreef Epocore het volgende:
[..]
YepDat besef ik tenvolste, desalniettemin doet een mens er toch alles aan om beter te worden. Zo zitten we nu eenmaal in elkaar. We willen gezond en gelukkig zijn en zullen proberen te vechten om dit te bereiken of te behouden. Die kans gunt ons het leven
Echter, maatschappelijke instanties 'is' niet het leven.
En waarom zou verhuizen automatisch moeten betekenen dat je nieuwe meubels koopt ? Zat hij in het huis dat hij geërfd heeft op sinaasappelkistjes (en als het antwoord daarop ja is, dan zie ik niet waarom ik nu plotseling voor zijn nieuwe meubeltjes moet gaan betalen omdat hij het niet meer goed genoeg vindt net nu hij het niet meer kan betalen).quote:Op zondag 14 januari 2007 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie daarvan? In een nieuw appartement zonder meubels zitten?
Nogmaals, ik heb geen idee of hoe hij het schetst de realiteit is of dat hij het zo opvat, maar als dat zo is, is het ronduit raar.
Weer zo'n huilie die z'n eigen keuzes op de maatschappij had willen afschuiven meer het niet kon en daarom boos is.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:29 schreef chatter het volgende:
Epocore heeft inderdaad gelijk.<verhaal waarin schrijver vertelt dat hij veel beter dan artsen weet wat iemand met een ziekte wel of niet kan.
Succes kerel.
![]()
Vermoedellijk gaan ze uit van die norm van 1,5 keer de bijstandsnorm als toets om te bepalen of belanghebbende geen onverantwoordelijk uitgaven patroon heeft om daardoor sneller in de Bijstand te komen. Als hij zijn geld dan veel sneller uitgeeft, dan kunnen ze hem een uitkering ontzeggen voor een bepaalde tijd omdat het zijn eigen schuld/keuze is om zijn geld te snel op te maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:40 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Eh volgens mij moet je nog steeds je vermogen opeten voordat je een uitkering krijgt.Alleen voor bepaalde oudere gevallen geldt dat misschien niet. Zo had je vroeger een weduwen uitkering maar die bestaat allang niet meer voor mensen die geboren zijn na een bepaalde datum.
Wat ik alleen even niet begrijp is het verhaal dat de TS zijn eigen geld niet zou mogen opmaken. Dat mag vanzelfsprekend wel. Jouw geld is jouw geld en daar heeft de sociale dienst niks over te vertellen. Wat wel zo is is dat je zolang je vermogend bent geen bijstandsuitkering krijgt.
En misschien zie ik het verkeerd maar wat ik begrijp uit jouw verhaal zegt de sociale dienst dat zij uitgaan van het feit dat je van je vermogen 1,5 maal de waarde van een bijstandsuitkering per maand opgebruikt om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien. Moet ik het dan zo zien dat de sociale dienst jouw totale vermogen kent en dan zegt dat je voor een periode van het totale vermogen gedeeld door 1,5 keer bijstand in maanden geen uitkering meer krijgt? Of hoe moet ik dat anders zien?
Dat klopt. Het probleem is hierin dat ik inderdaad wel geld zal ontvangen uit de verkoop van het huis, maar dit niet veel is na hypotheekaftrek en overwaarde. Het is echter meer dan die 4760 euro waar we het over hadden. Dit betekend dat ik al dit geld nodig zal hebben voor de verhuizing en NOODZAKELIJK aanpassing van de inrichting. Daar kom ik gewoon niet onderuit en dat geld is dus ook snel op. Daarnaast brengt mijn gezondheidstoestand ook behoorlijke onverzekerde kosten met zich mee. Regeltjes zijn leuk, maar ze werken gewoon niet voor iedereen. Kortom: ik moet maar verhuizen, NIETS aanschaffen, inderdaad op een sinasappelkistje gaan zitten, geen medische begeleiding gebruiken, want anders krijg ik geen voedsel.quote:Vermoedellijk gaan ze uit van die norm van 1,5 keer de bijstandsnorm als toets om te bepalen of belanghebbende geen onverantwoordelijk uitgaven patroon heeft om daardoor sneller in de Bijstand te komen. Als hij zijn geld dan veel sneller uitgeeft, dan kunnen ze hem een uitkering ontzeggen voor een bepaalde tijd omdat het zijn eigen schuld/keuze is om zijn geld te snel op te maken.
Dan moet jij, in je alwetendheid mij, toch eens vertellen wat jij bedoelt met "mijn eigen keuzes" !quote:Op zondag 14 januari 2007 14:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weer zo'n huilie die z'n eigen keuzes op de maatschappij had willen afschuiven meer het niet kon en daarom boos is.
Je geeft hier nu al weer een zwart wit beeld....Er zijn zat regels etc, waardoor het niet zo ernstig is. zelfs met 1,5 keer je bijstandsuitkering kun je heel veel doen.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:18 schreef Epocore het volgende:
[..]
Dat klopt. Het probleem is hierin dat ik inderdaad wel geld zal ontvangen uit de verkoop van het huis, maar dit niet veel is na hypotheekaftrek en overwaarde. Het is echter meer dan die 4760 euro waar we het over hadden. Dit betekend dat ik al dit geld nodig zal hebben voor de verhuizing en NOODZAKELIJK aanpassing van de inrichting. Daar kom ik gewoon niet onderuit en dat geld is dus ook snel op. Daarnaast brengt mijn gezondheidstoestand ook behoorlijke onverzekerde kosten met zich mee. Regeltjes zijn leuk, maar ze werken gewoon niet voor iedereen. Kortom: ik moet maar verhuizen, NIETS aanschaffen, inderdaad op een sinasappelkistje gaan zitten, geen medische begeleiding gebruiken, want anders krijg ik geen voedsel.
ya righttttt
Zie hier de bedragen:quote:Op zondag 14 januari 2007 14:23 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
hoeveel is 1,5x bijstand eigenlijk in euro's uitgedrukt?
Als je het verhaal leest dan zie je dat er diverse artsen aan te pas zijn gekomen die vonden dat die vader niet arbeidsongeschikt was. Ik heb dus geen enkele reden om aan te nemen dat die vader niet kon werken omdat hij arbeidsongeschikt was. Hij heeft toch niet gewerkt, zelfs geen WW-uitkering gehad. Allemaal keiharde feiten die wijzen op een keuze om niet te werken, omdat hij zelf (en alleen hijzelf) vond dat hij niet kon werken. Dat is dus een keuze. Ziek worden is geen keuze, maar je ziekte onterecht gebruiken als excuus om niet te hoeven werken is dat wel.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:20 schreef chatter het volgende:
[..]
Dan moet jij, in je alwetendheid mij, toch eens vertellen wat jij bedoelt met "mijn eigen keuzes" !
Jij hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt en plaats alleen maar negatieve opmerkingen, op wat er verteld wordt.
Onderbouw je stellingen nu eens of hou anders je mond.
Edit:
Ziek worden/zijn is GEEN eigen keuze, tenzij je een ziekte simuleerd, zoals SOMMIGEN in dit land dus wel doen.
Je moet gewoon in bezwaar gaan tegen de vaststelling van die norm.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:24 schreef Epocore het volgende:
Vertel dat de bijstand die niet naar mijn probleem luisterd en simpelweg zegt wet=wet wij malen er niet om. Maargoed, hopelijk kan het maatschappelijk werk me morgen verder helpen.
Bedankt!quote:Op zondag 14 januari 2007 14:25 schreef chatter het volgende:
[..]
Zie hier de bedragen:
http://www.svb.nl/interne(...)b/bedragen/index.jsp
Er zijn zat mensen die van zo'n bedrag kunnen rondkomen. Het is wat moeilijker om extra kosten op te kunnen hoesten. Volgens mij draait hier het hele probleem van de topicstarter om.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:34 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
[..]
Bedankt!
Maar eeuh, ik verdien met mijn dagbaan niet eens 1,5x bijstand (incl. een aantal overuren), en daar kan ik behoorlijk van leven (incl. hypotheek + auto + alle andere meuk die mijn leven veraangenamen).
Bijstand voor een alleenstaande ligt ongeveer op 600 euro. Dus 1,5 x lijkt me dan 900 euro per maand.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:34 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
[..]
Bedankt!
Maar eeuh, ik verdien met mijn dagbaan niet eens 1,5x bijstand (incl. een aantal overuren), en daar kan ik behoorlijk van leven (incl. hypotheek + auto + alle andere meuk die mijn leven veraangenamen).
Bullshit !quote:Op zondag 14 januari 2007 14:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je het verhaal leest dan zie je dat er diverse artsen aan te pas zijn gekomen die vonden dat die vader niet arbeidsongeschikt was. Ik heb dus geen enkele reden om aan te nemen dat die vader niet kon werken omdat hij arbeidsongeschikt was. Hij heeft toch niet gewerkt, zelfs geen WW-uitkering gehad. Allemaal keiharde feiten die wijzen op een keuze om niet te werken, omdat hij zelf (en alleen hijzelf) vond dat hij niet kon werken. Dat is dus een keuze. Ziek worden is geen keuze, maar je ziekte onterecht gebruiken als excuus om niet te hoeven werken is dat wel.
Damn, dat lijkt een beetje op een opmerking die ik kreeg tijdens een jaarlijks onderzoek.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:46 schreef Epocore het volgende:
Laat je niet gek maken Chatter. Ik dank je voor je bericht en hoop dat het goed met je gaat.Je bericht sprak zeer tot me en ik kon me er goed mee ehm vergelijken. Inderdaad worden mensen niet al te serieus genomen. Ik moest me laatst nog uitkleden bij een medisch arbeidsdeskundige omdat ie aan mijn schildklier wou voelen. 1) die is verwijderd sukkel, 2) daar hoef ik me niet voor uit te kleden. Ik moest het maar doen anders werd het opgemerkt als weigering van meewerking. Te erg voor woorden, maargoed - kennelijk vinden sommigen dat we onze grote mond moeten houden want ambtenaren hebben gelijk - ga maar op straat leven want meneer ambteneer heeft gelijkDe beslissing over je levenstoestand die HUN maken in een gesprek van 5 minuten is correct dus niet zeiken - betalen BETALEN BETALEN.
![]()
Lees es goed het bericht 2 berichten boven je...... jaja, lekker geld als je 6 maanden niet kunt eten.[/quote]quote:De TS heeft een lekker bergje geld, veel meer dan ik per maand kan besteden om lekker op te snoepen.
Ik heb mijn kat perfect onderhouden, maar helaas kan ik GEEN behandelijng voor haar betalen nee als ik niets heb. Ik heb GEEN GELD - dat komt binnenkort pas als huis verkocht is. Jaja lekker krenterig - misschien heb jij een geldboompje waar ik geld vandaan kan toveren om kosten te dekken voor medisch ingrijpen op mijn poes........... Als je niets hebt kun je het niet betalen, simple as that.quote:Hij huilt dat hij geen nieuwe meubels kan kopen want de ouwe zijn niet goed genoeg en is te krenterig om een huisdier goed te onderhouden, wat heus geen duizenden kost.
............ Jij harteloos figuur.quote:Wat ik wel snap is dat hij ondersteboven is van het verlies van een dierbare. Zijn verdriet over de kat neem ik niet serieus, de enige gedupeerde was de kat.
Nogmaals, je moet aan bepaald werkverleden voldoen voor recht hierop - WAO verloopt en recht vervalt. Jezus.quote:Nou wordt er steeds vaag gedaan over hoe arbeidsongeschikt de TS is. Hij verklaart zichzelf arbeidsongeschikt, maar dit wordt noch door de WAO noch door de Wahjong bevestigd.
.... Uberhaupt gelezen ?quote:en dat hij geen werk wil zoeken
Nogmaals: die uitkering krijg je alleen maar als je een bepaald werkverleden hebt!quote:en niet eens zelf moeite doet om de wetten achter zijn situatie te achterhalen en dit aan anderen overlaat[quote] ...... ? geen moeite doet? Ja, hulp inschakelen is echt een schande.
[quote]Ga onmiddelijk een arbeids(on)geschiktheidskeuring aanvragen bij het UWV want je bent hartstikke arbeidsongeschikt! (Bijkomend voordeel: het UWV doet er zeker niet moeilijk over als je een keer een paar duizendjes hebt.)
Je reageert lekker kort door de bocht.Helaas heb ik wel eens met uitkeringsinstanties te maken gehad en de ene ambtenaar kan iets compleets anders zeggen dan de ander.Kortom,er zijn zoveel regels dat ze door de bomen het bos niet meer zien.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee schattebout, jij beweert als 29-jarige al 18 jaar zo ziek te zijn dat je niks kunt. Als dat echt waar was, dan had de sociale dienst jou nooit een bijstandsuitkering toegekend omdat je recht zou hebben gehad op een Wajong uitkering. En nu je die kennelijk niet hebt ben je niet arbeidsongeschikt en zou je gewoon kunnen werken volgens mensen die je situatie echt kennen (namelijk de beoordelaars bij de sociale dienst). Daar zit geen korreltje 'oordeel' aan mijn kant bij, het is gewoon conclusies trekken uit wat je zelf vertelt.
Zo simpel is het dus niet.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:49 schreef Spacehamster het volgende:
Ga onmiddelijk een arbeids(on)geschiktheidskeuring aanvragen bij het UWV want je bent hartstikke arbeidsongeschikt! (Bijkomend voordeel: het UWV doet er zeker niet moeilijk over als je een keer een paar duizendjes hebt.)
Ik heb de rest van de reacties even niet gelezen en hoewel dit allemaal kut is, zie ik wel dat de berekening dus per 1,5x je bijstandsuitkering is gedaan. Betekend dat niet dat je, als je op normale voet doorgaat, elke maand een halve maand extra uitkering hebt? Dan moet je het wel opsparen en dat is een beetje zuur van je eigen geld, maar volgens mij ben je dan dus toch beter af én in staat om je nieuwe appartement in te richten. Voor de gemiddelde uitkering komt dat toch op een bedrag van 300 euro extra volgens mij!quote:Op zondag 14 januari 2007 11:04 schreef Epocore het volgende:
Heej allen,
Ik ben woedend, werkelijk laaiend woedend. Ik zal mijn verhaal kort proberen te houden.
De situatie in het zeer kort:
Recentelijk is mijn moeder overleden als gevolg van kanker. Eerder was mijn vader al overleden als gevolg van kanker. Zelf heb ik ook kanker gehad maar heb ik het voorrecht mogen hebben om dit te kunnen over'leven'. Leven... zonder energie, als gevolg van jarenlange verkeerde medicatie (foutje van internisten). Ziek, op, futloos, uitzichtsloos en alleen. Door mijn situatie ben ik helaas deels arbeidsongeschikt en werkeloos. Ik ontvang een bijstandsuitkering.
Het probleem in het zeer kort:
Ik leefde nog thuis bij mijn moeder en zorge voor haar in haar terminale proces. Toen ze overleed erfde ik haar 'vermoge' (het huis en een beetje geld. Het huis dient verkocht te worden daar ik het niet kan opbrengen het te betalen. Ik ontvang dan vermogen en krijg aldus geen bijstandsuitkering meer - dit moet je zelf opeten. Vrij logisch, daar ik kan immers in mijn eigen levensonderhoud voorzien (jammer, maar logische wet).
Echter: de bijstand bepaald hoe lang ik met dit geld zou moeten uitkomen - voor een x vermogen kun je zoveel maanden leven (berekening wordt gebaseerd op uitgave van 1.5x je bijstandsuitkering). Dit betekend dat je je geld niet mag en kunt besteden - dan kom je immers zonder inkomsten te zitten aangezien je niets krijgt van niemand. Dit betekend dat ik goddomme nog niet eens mijn woning kan inrichten omdat ik anders niets meer te eten zou hebben. Wat is dit voor kut staat?
Eerst wordt ik overal weggestuurd omdat werkgevers toch niets met me kunnen gezien mijn medische situatie. Vervolgens wordt ik dan maar als nutteloos bijstandsslaafje gedumpt en mag ik niet eens gebruik maken van het geld welk ik erf om een NIEUWE WONING (appartement ofzo) in te richten?!?!
Ik heb verdomme al nooit iets gehad, nu krijg ik een beetje nalatenschap en mag ik het niet anders gebruiken dan voor brood. Gezonde mensen kopen zich een mooi huis, een reisje, een auto, maar neej - kwijn maar lekker verder weg. Who cares huh?! Ik zweer het je - ik heb het gehad in deze kutwereld. GEHAD. "Zo is de wet nou eenmaal meneer. Next".
En nu is gisteren OOK nog mijn poes overleden. Medisch onderzoek kon ik immers niet betalen omdat ik anders over een aantal maanden zonder brood zou zitten. Mijn kat is dood goddomme!
![]()
![]()
![]()
VERVLOEKT ZIJ DEZE MAATSCHAPPIJ - een dikke grote bom erop! Weg ermee!
Precies - dat is omgekeerd denken.quote:Wat ik hiermee wil zeggen is dat het allemaal niet zo simpel is als dat het lijkt en dat je niet kan zeggen dat iemand wel kan werken als hij in de bijstand zit, omdat hij anders wel recht zou hebben gehad op een WAO of Wajong uitkering.
Ter aanvulling op mijn vorige reactie: al deze kosten etc had je ook al toen je nog maar 1 keer de bijstandsuitkering kreeg. Ondanks rente enzo (hoewel je successierecht volgens mij wel kunt aftrekken van je totale erfbedrag, dus dat je daar ook geen "uitkering" van kunt betalen) hou je dan nog steeds meer over. De auto kun je gewoon verkopen als je er niet in rijdt. Scheelt ook weer geld. Als je trouwens wel auto kunt rijden? Ben je dan niet volledig arbeidsongeschikt?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:40 schreef Epocore het volgende:
Ach dat is voor een ieder (denk ik ) verschillend KuKluxKloon (lol die naam), maar ik kan je wel een rekeningvoorbeeld die mijn situatie weerspiegelt (toch niet precieze details):
Totaal vermogen: 35,000
Overtallig vermogen: 35,000 - 4730 = laten we zeggen 30,000 ff voor t gemak
Meneer kan 30,000 : 600 * 1.5) = (30,000 : 900) = 33,3 maanden hier van leven.
De komende 33 maanden krijgt meneer dus GEEN bijstandsuitkering daar hij in eigen onderhoud kan voorzien.
Nu begint het feestje:
1) Successierecht 5% -> 30,000 * ~0,067 = ~ 2010 euro
2) Verhuiskosten (schatting): ~2000 euro
3) Minimale, doch noodzakelijke aanpassing inrichting: ~1500 euro
Om te beginnen gaat er dus al 5510 euro van die 30000 af - nog laten we zeggen 24500 over.
Bijzondere maandelijkse kosten
5) Geschatte onkosten medische ondersteuning + medicatie, inclusief vervoerskosten: 180 euro
6) Afbetaling schulden: 125 euro
Laten we zeggen dat mijn huur + voedsel + licht enz zo'n 600 euro per maand kost. Daar gaan dan bijzondere kosten bijkomen - 905 euro per maand gaat het kosten. Owee als ik ook maar een druppeltje teveel aan water gebruik, of te veel electa ofzo. Of ik ook maar nieuwe schoenen nodig heb.
24500 / 905 = 27 maanden (waar moet ik bij voorbaat die andere 6 maanden van leven?)
Daarnaast:
1) Ik heb zoals ieder mens overige onvoorziene onkosten
2) als er ook maar IETS gebeurt KAN EN MAG ik dus geen extra uitgaven doen
3) Ik zal geen brood teveel moeten kopen
4) Ik kan het me niet veroorloven kleding tekopen, een nieuwe handdoek, teveel water te gebruiken of wat dan ook.
*knip*
Onzin. Voor recht op een Wajong uitkering hoef je geen dag te hebben gewerkt.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:59 schreef Epocore het volgende:
@ Spacehamster:
[..] [..]
Nogmaals: die uitkering krijg je alleen maar als je een bepaald werkverleden hebt!
Beetje warrig verhaal, maar zoals je het nu opschrijft lijkt het mij dat je bezwaar moet aantekeningen. Het kan nooit zo zijn dat één verzekeringsarts op grond van dezelfde gronden iemand volledige ongeschikt vindt, terwijl een andere 'm gedeeltelijk geschikt vindt. Tenzij je gewoon (wat wel vaker gebeurt) het onderscheid tussen verzekeringsarts en arbeidsdeskundige niet goed maakt.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:09 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Zo simpel is het dus niet.
Ik ben afgelopen jaar gekeurd door twee verzekeringsartsen bij het UWV.
De ene was voor de WAO (wet amber) en de andere voor Wajong.
De Wajong arts vond dat ik niet arbeidsgeschikt was, dus dat ik niet kon werken.
De WAO arts zei dat ik 20 uur per week kon werken.
Ik had geen recht op wajong, omdat ik niet aan de 52 weken volledige wachttijd kon voldoen nadat ik door ziekte met mijn studie heb moeten stoppen.
Na berekenen van maatmanloon , bleek dat ik recht had op een WAO van 35-45%, wat in mijn geval neerkomt op 80 euro per maand, berekend naar een paar weken uitzendwerk wat ik in 2001 heb verricht.
Tja.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het allemaal niet zo simpel is als dat het lijkt en dat je niet kan zeggen dat iemand wel kan werken als hij in de bijstand zit, omdat hij anders wel recht zou hebben gehad op een WAO of Wajong uitkering.
Alweer onzin, een WAO uitkering 'verloopt' niet. Je wordt afgeschat uit de WAO als je niet meer arbeidsgeschikt bent, niet omdat er een termijn verlopen is.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:21 schreef Epocore het volgende:
Tuurlijk had ik al die kosten niet - ik woonde tenslotte in bij mijn moeder waar ik kostgeld betaalde en zo dus kon rondkomen - we deelden de kosten als het ware. Het is heeeel iets anders als je ineens alles in je uppiej molet gaan betalen. Met zijn tweetjes konden we het net redden. Auto stond op naam van moeder en in diverse dingen (zoals etenswaren) waren we gewoon goedkoper uit samen. De auto ben ik zeker bereid te verkopen (ik heb wel een rijbewijs ja, maargoed ik mag wegens mijn medicatie toch niet rijden).
Successie is een onkostenpost en kan niet worden verrekend met een erfenis helaas. Het is zelfs nog erger: ik moet nog overdrachtsbelasting van het huis betalen ook ivm de verkoop. Dit geldt OOK nog eens voor de auto.
Voordat mijn WAO verliep was ik idd 100% arbeidsongeschikt ja. Ik kwam daarna in de bijstand terecht. WAO is niet voor eeuwig.
Nou - de een verklaart mij gezond terwijl ik naar een ander ga die zegt: dit kan dus echt niet - 100% arbeidsongeschikt.quote:Beetje warrig verhaal, maar zoals je het nu opschrijft lijkt het mij dat je bezwaar moet aantekeningen. Het kan nooit zo zijn dat één verzekeringsarts op grond van dezelfde gronden iemand volledige ongeschikt vindt, terwijl een andere 'm gedeeltelijk geschikt vindt. Tenzij je gewoon (wat wel vaker gebeurt) het onderscheid tussen verzekeringsarts en arbeidsdeskundige niet goed maakt.
Dat je nog de moeite neemt om te reageren, heb je niet in de gaten dat die persoon er alles aan doet om jouw te provoceren,als iemand zegt dat is zwart zegt deze persoon nee hoor het is duidelijk wit. Gewoon niet meer de energie aan verspillen.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:27 schreef Epocore het volgende:
[..]
Nou - de een verklaart mij gezond terwijl ik naar een ander ga die zegt: dit kan dus echt niet - 100% arbeidsongeschikt.
Nog een voorbeeld bij mijn moeder: hersentumor - mevrouw verkeert in goede staat en moet gewoon werken. 2e gesprek met een ander: mevrouw is terminaal en heeft zorg nodig - 100% arbeidsongeschikt. 2 maanden later was ze doodJa lekker. Nee het kan allemaal niet he
DEze mensen hebben er voor geleerd en beoordelen wel na 1 of 2 gesprekjes van 10 minuten
Nog een voorbeeld: zus heeft miskraam. Niets met mevrouw aan de hand, kan gewoon werken. Next: zwaar depressief - paar weken tijd blijven en psychische zorg.
Nog een voorbeeld van een kennis: rug gebroken op 3 plekken na val in bouw. Meneer moet gewoon gaan werken want er is niets mis mee. Nog rechtzaak over geweest. Meneer kreeg geen inkomen omdat ie niet wou werken (aldus niet kon werken). Jaja...Dit kan allemaal niet he.
Nog meer voorbeelden nodig misschien of ga je zelf eens testen?
Laat me niet lachen met je perfectie van deze afgestudeerde meneertjes die wel even bepalen hoe het ervoor staat in 1 of 2 gesprekken van 5 minuten. Noem het maar onzin want jij WEET HET tenslotte. Het is nooit gebeurt en het zijn leugens en pure onzinTjongejonge lol werkelijk. Daarnaast verliep WAO wel - er zat in die periode een tijdsgrens op. Lul toch niet als je de wetten erover niet kent.
Dat denk ik ook ja. Maar ik moet zeggen dat dat wel een dubieuze gang van zaken is. Dan krijg je namelijk de situatie dat wanneer je toevallig bekend bent bij de sociale dienst, de sociale dienst jouw inkomens/vermogensgegevens heeft deze regels opeens op jou van toepassing zijn. Wanneer je niet bekend bent bij de sociale dienst kortom geen uitkering hebt dan gelden die regels opeens niet. Dus dan kan je die 30.000 euro in een jaar erdoor heen jagen en vervolgens alsnog een uitkering aanvragen. Dat noem ik met twee maten meten.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vermoedellijk gaan ze uit van die norm van 1,5 keer de bijstandsnorm als toets om te bepalen of belanghebbende geen onverantwoordelijk uitgaven patroon heeft om daardoor sneller in de Bijstand te komen. Als hij zijn geld dan veel sneller uitgeeft, dan kunnen ze hem een uitkering ontzeggen voor een bepaalde tijd omdat het zijn eigen schuld/keuze is om zijn geld te snel op te maken.
Mensen die kanker hebben gehad worden zowiezo gewoon goedgekeurd en geen recht op WAO. Daarnaast moet je zowiezo gewerkt hebben om aanspraak te kunnen maken op een WAO uitkering. De WAO is een werknemersverzekering in tegenstelling tot de bijstand.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alweer onzin, een WAO uitkering 'verloopt' niet. Je wordt afgeschat uit de WAO als je niet meer arbeidsgeschikt bent, niet omdat er een termijn verlopen is.
Het is de vraag of het zo werkt. Volgens mij moet je bij het aanvragen van een uitkering bankafschriften laten zien, dus ze gaan wel na waarvan je daarvoor hebt geleefd. Dat erdoorheen jagen kan dus alsnog consequenties hebben.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:20 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Maar ik moet zeggen dat dat wel een dubieuze gang van zaken is. Dan krijg je namelijk de situatie dat wanneer je toevallig bekend bent bij de sociale dienst, de sociale dienst jouw inkomens/vermogensgegevens heeft deze regels opeens op jou van toepassing zijn. Wanneer je niet bekend bent bij de sociale dienst kortom geen uitkering hebt dan gelden die regels opeens niet. Dus dan kan je die 30.000 euro in een jaar erdoor heen jagen en vervolgens alsnog een uitkering aanvragen. Dat noem ik met twee maten meten.
Wat de TS dus eigenlijk had moeten doen is op het moment dat jij zag aankomen dat zijn moeder zou komen te overlijden zijn uitkering laten stop zetten en vervolgens de erfenis binnen een jaar er doorheen moeten jagen en dan opnieuw een uitkering aan vragen na een jaar.
Maar het is natuurlijk van de zotten dat dat tegenwoordig op die manier in dit land moet.
Lijkt mij sterk. Ik dacht toch niet dat overheid even kan gaan bepalen op welke manier ik mijn geld uitgeef.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is de vraag of het zo werkt. Volgens mij moet je bij het aanvragen van een uitkering bankafschriften laten zien, dus ze gaan wel na waarvan je daarvoor hebt geleefd. Dat erdoorheen jagen kan dus alsnog consequenties hebben.
Maar de overheid kan wel bepalen of zij vinden dat je recht hebt op bijstand.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:38 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk. Ik dacht toch niet dat overheid even kan gaan bepalen op welke manier ik mijn geld uitgeef.
Jij kan mooi lullen, kan je daar niets mee ?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
Je kan mooi schrijvenKan je daar niks mee?
Succes.
Dat klopt inderdaad. Even snel je geld verduisteren in het casino ofzo zit er bijv. niet in. Er wordt gekeken naar je uitgaven, in hoeverre deze verantwoord kunnen worden enz. Hoe DAT precies in zijn werk gaat in deze situatie heb ik geen enkel benul van.quote:Het is de vraag of het zo werkt. Volgens mij moet je bij het aanvragen van een uitkering bankafschriften laten zien, dus ze gaan wel na waarvan je daarvoor hebt geleefd. Dat erdoorheen jagen kan dus alsnog consequenties hebben.
quote:Op zondag 14 januari 2007 18:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
Je kan mooi schrijven Kan je daar niks mee?
Jij kan mooi quoten,kan je daar niets mee ?quote:Succes.
Jij kan mooi lullen, kan je daar niets mee ?
Succes.
Doe effe normaal, hij heeft wel een punt was mij ook al opgevallen.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:47 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Jij kan mooi lullen, kan je daar niets mee ?![]()
Succes.
Daar moet je iets mee doen.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:59 schreef Epocore het volgende:
maar heeft wel een pamper om
(neej geintje, daar heb ik gelukkig geen problemen mee)
Dat kunnen ze wel ja. De vraag is alleen of zij bijstand kunnen weigeren op basis van het feit dat ik de afgelopen 4 jaar extreem veel geld heb uitgegeven. En dan hebben we het niet over het feit dat ik een auto bezit van 30.000 euro. Want dat zou je natuurlijk nog kunnen scharen onder het prive vermogen.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar de overheid kan wel bepalen of zij vinden dat je recht hebt op bijstand.
Je klinkt iig al een stuk positiever als bij je topicstartquote:Op zondag 14 januari 2007 19:17 schreef Epocore het volgende:
Trouwens, ik heb enkele wel zeer nuttige mailtjes ontvangen van FOK-users naar aanleiding van mijn topic hiero. Graag zou ik jullie hiervoor willen bedanken.
Mijn energie puur (of althans zoveel als mogelijk) focussen op het vinden van profesionele hulp/begeleiding is inderdaad precies wat ik moet doen. Het zal even een moeilijk traject worden alles uit te leggen en weer alles tot in de details moeten oprakelen, maar op termijn zal het baten (tenminste dat hoop ik dan).
Bedankt voor jullie tips.
Het bezwaar is afgewezen. Hierin staat dat "aan de uitspraak van de verzekeringsarts (van de Wajong) geen medisch objectiveerbare onderbouwing ten grondslag ligt. Bovendien is er sprake van een losse opmerking op basis van een persoonlijke opvatting van verzekeringsarts X. die echter niet nader is gemotiveerd."quote:Op zondag 14 januari 2007 16:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Beetje warrig verhaal, maar zoals je het nu opschrijft lijkt het mij dat je bezwaar moet aantekeningen. Het kan nooit zo zijn dat één verzekeringsarts op grond van dezelfde gronden iemand volledige ongeschikt vindt, terwijl een andere 'm gedeeltelijk geschikt vindt. Tenzij je gewoon (wat wel vaker gebeurt) het onderscheid tussen verzekeringsarts en arbeidsdeskundige niet goed maakt.
Ik ken meerdere kankerpatientjes. Het is dus heel normaal dat je niet gauw weer fit zult worden. De kankerpatientjes die ik ken waren kleine kinderen toen ze het kregen. Ze zijn nu twaalf en veertien. Zijn soms te moe om een knutseldag vol te houden. Dit zijn kinderen. Die liegen niet. En vechten zit in het natuur van een kind. Ik geloof dus echt wel dat de TS erg..oftewel...doodmoe kan zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:23 schreef releaze het volgende:
ik hoor alleen maar excuses van je want dit want dat, en hier en daar een opmerking over energie en willen vechten. VECHT dan, DOE HET. Trek alles uit de kast. Blijf niet steken in verhalen over hoe je denkt dat het allemaal is en hoe je het ervaren hebt, DOE HET GEWOON. Kappen met het gezeik en de negativiteit, kappen met de zogenaamde realistische blik, gewoon je mondje dicht en VECHTEN, laat het oude achter je en gooi iedere deur open die er open te gooien is, het gaat hier namelijk om je dagelijkse onderhoud. Je kan je niet verooloven in negatieve spiralen te denken je kan je alleen maar veroorloven jezelf nu te onderhouden. Ja dat is kut, veel energie dit en dat, maar als je nu bij de pakken neer gaat zitten of er werkelijk in gaat geloven komt er nooit wat van. Ga oa naar de maatschappelijk werker, die kan ook toezien op hoe je je energie verdeelt tussen je eigen materiele onderhoud en je psychische onderhoud (het overlijden van je moeder/ouders/je eigen ziekte). maar VECHT. Kappen met die negativiteit, morgen webonderzoek doen, lijstjes maken van instanties waar je aaaaaaaaallemaal aan kan kloppen, etc. En ga naar die maatschappelijk werker. Hup!
Ik moet binnen nu en een week beslissen of ik in hoger beroep ga, aangaande die Wajong. Het bezwaar is dus afgewezen.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:31 schreef HiZ het volgende:
Ok, maar dan is er dus al vastgesteld dat die Wajong-arts zijn werk niet goed had gedaan. Maar je bent nog steeds arbeidsongeschikt? Die Wajong/WAO verhouding zit heel raar in elkaar, het zou wel eens kunnen dat je nu toch recht krijgt op Wajong als je het weer zou aanvragen. Als ik zie hoe belabberd laag je WAO is kán dat de moeite waard blijken.
Gewoon doen, met een niet al te lange brief zodat het in werking wordt gezet. Kun je later altijd nog besluiten of je er echt energie in wil steken.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:42 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik moet binnen nu en een week beslissen of ik in hoger beroep ga, aangaande die Wajong. Het bezwaar is dus afgewezen.
Ik vind namelijk dat ik inderdaad recht heb op een (gedeeltelijke) wajonguitkering.
Het zal alleen heel veel stress, onrust, moeite en energie kosten, wat ik eigenlijk liever in andere dingen steek. Ik zal met meer onderzoeken en bewijzen e.d. moeten gaan komen, wat heel erg lastig is.
Ja, dat doen ze.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:18 schreef tulpje6 het volgende:
Ik neem aan dat ze niet al je transacties gaan controleren enzo, of is de nederlandse staat al zo erg dat je je bankafschriften moet meenemen bij een her-aanvraag om bijstand om aan te tonen waar je je geld hebt gelaten?
Het lijkt me inderdaad nog de beste optie.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:59 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zou alles wat ik heb verkopen, en met het geld met de noorderzon vertrekken naar een of ander goedkoop warm ontwikkelingsland. Van het geld dat je hebt moet je hier sappelen maar in een 3e wereldland ergens onder de palmbomen aan het strand kun je als een koning leven! Laat ze in Nederland maar lekker de tering krijgen met hun kutregels!! Je hebt niks te verliezen man! Laat je niet naar beneden drukken door die pokke bureaucraten.
En als het je daar dan nog teveel wordt of je zit zonder geld, dan loop je gewoon de zee in.
daar komen alleen maar krassende ghoticsquote:Op maandag 15 januari 2007 01:19 schreef immortalsean het volgende:
waarom staat dit niet in R&P?
dus?quote:Op maandag 15 januari 2007 02:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
daar komen alleen maar krassende ghotics
Dat klinkt leuk, maar TS is niet gezond. Onder die palmboom vindt hij natuurlijk niet de medische zorg die hij nodig heeft, laat staan dat hij die dan kan betalen.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:59 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zou alles wat ik heb verkopen, en met het geld met de noorderzon vertrekken naar een of ander goedkoop warm ontwikkelingsland. Van het geld dat je hebt moet je hier sappelen maar in een 3e wereldland ergens onder de palmbomen aan het strand kun je als een koning leven! Laat ze in Nederland maar lekker de tering krijgen met hun kutregels!! Je hebt niks te verliezen man! Laat je niet naar beneden drukken door die pokke bureaucraten.
En als het je daar dan nog teveel wordt of je zit zonder geld, dan loop je gewoon de zee in.
Maar dan is hij wel weg uit deze vervloekte maatschappij.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar TS is niet gezond. Onder die palmboom vindt hij natuurlijk niet de medische zorg die hij nodig heeft, laat staan dat hij die dan kan betalen.
De verzorgingsstaat kreunt en steunt onder de graaicultuur van de bestuurders.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:44 schreef clowncloon het volgende:
Het is helaas een teken van deze tijd dat de verzorginsstaat kreunt en steunt onder een grote vraag.
Kijk eens op een site van herkeurde WAO ers voordat je een mening hebt.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:45 schreef zaans_boefje het volgende:
@TS
Je bent intelligent genoeg om overal de problemen van in te zien en de zgn beren op de weg
buig die energie eens om en ga de mogelijkheden zien.
Je loopt hier alleen te janken kan dit niet en dat niet, kap er eens mee....
Als je niet in staat bent om te werken zorg dat het bevestigt word, second opinion?? etc
Ga jezelf eens inlezen over je rechten die je WEL hebt en zeik niet alleen over je betalingsplichten
En een hoop proberen je hier goede tips te geven en je blijft moeilijk doen, daarmee los je je problemen echt niet op en zit je alleen jezelf een depressie aan te lullen.
Wat compenseert de belastingdienst voor je (ziektekosten), met een bijstandsuitkering betaal je geen inkomstenbelasting (belastingvrijevoet).
Je kan je gemeentebelasting op basis van je inkomen laten kwijtschelden.
Stop eens met zielig zijn, schouders recht, borst voorruit en help jezejf hieruit
huillie![]()
Ja, laten we al die domme regels wegdoen en gewoon geld aan alles en iedereen weggeven, dat zal helpen.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Colnago het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat kreunt en steunt onder de graaicultuur van de bestuurders.
Daar heet TS ook last van omdat die bestuurders alleen maar naar de cijfers kijken en domme regels naleven.
Dat zal inderdaad wel een groot probleem worden voor TS.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:58 schreef St.Eddy het volgende:
okee het is een kutsituatie dat snap ik maar ik snap die wet ook... als ze geen tijd vastplakken aan dat vermoge zou het het lekker kunnen verbrassen want jij krijgt toch daarna wel uitkering... mensen die werken moet ook verantwoordelijk met hun geld omgaan... ik weet niet over hoeveel geld het gaat en ik weet dus ook niet of het te weinig is... maar als je van je bijstand moet kunnen leven dan kan je van 1.5 x je bijstand toch ook leven?
Als we minder geld zouden weggeven aan verzekeraars, bestuurders en lonen van artsen, specialisten zouden we in ieder geval minder belasting hoeven te betalen.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:59 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja, laten we al die domme regels wegdoen en gewoon geld aan alles en iedereen weggeven, dat zal helpen.
Oh en of je dan even 90% belasting wilt gaan betalen okee plz bedankt.
maar wel slim genoeg om te snappen dat "Regels zijn kut, de maatschappij is kut, waarom krijg ik niet gewoon geld !" niet werktquote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef NeoTribalist het volgende:
Kiteless is een rebelse puber
ik denk dat de TS zich ook erg moe maakt met de constant negatieve spiralen waar ie in denkt. Hij produceert heel veel negatieve energie, alleen in dit topic al. (het begint al bij de TT!) Als hij gewoon eens 'zn mond zou houden' (maw, niet die energie opmaken aan het bevestigen van negatieve gedachtes en ervaringen, zoals bijvoorbeeld in dit topic posten), en DIE energie inzetten om een instantie te bellen of webonderzoek te doen dan kom je al ergens. Hij heeft al beperkt energie, dat geloof ik best, maar zet die energie die je dan hebt zo efficient/effectief mogelijk in!quote:Op zondag 14 januari 2007 23:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ken meerdere kankerpatientjes. Het is dus heel normaal dat je niet gauw weer fit zult worden. De kankerpatientjes die ik ken waren kleine kinderen toen ze het kregen. Ze zijn nu twaalf en veertien. Zijn soms te moe om een knutseldag vol te houden. Dit zijn kinderen. Die liegen niet. En vechten zit in het natuur van een kind. Ik geloof dus echt wel dat de TS erg..oftewel...doodmoe kan zijn.Voor wat betreft de maatschappelijk werkster? Helemaal met je eens. Die kunnen je heel goed helpen (meestal)
Precies, want als jij medicijnen gestudeerd hebt hoef je daarna geen geld meer te hebben, je eet tenslotte niks en je hoeft geen gezin te onderhoudenquote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als we minder geld zouden weggeven aan verzekeraars, bestuurders en lonen van artsen, specialisten zouden we in ieder geval minder belasting hoeven te betalen.
Als hij deze maatschappij zo hard nodig heeft dan moet ie hem ook niet zo vervloeken.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar TS is niet gezond. Onder die palmboom vindt hij natuurlijk niet de medische zorg die hij nodig heeft, laat staan dat hij die dan kan betalen.
Nee, 't kost niks, maar 't is ook een niveau van niks. Niet oud worden is een ding, kreperen en wegteren een ander.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als hij deze maatschappij zo hard nodig heeft dan moet ie hem ook niet zo vervloeken.
Bovendien medische zorg kost in een ontwikkelingsland ook geen drol. Je kan je daar voor een prikkie in de watten laten leggen door wat mooie rondborstige dames die alles doen wat je wil. Misschien is het medische niveau wat lager maar dat zou mij dan geen ruk kunnen schelen, alsof ik nog zin zou hebben om 80 te worden ofzo.
Dat ligt er erg aan in welk land je zit natuurlijk, maar ik denk dat TS dat zelf moet beslissen. Ik kan niet over zijn gezondheid oordelen.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, 't kost niks, maar 't is ook een niveau van niks. Niet oud worden is een ding, kreperen en wegteren een ander.
Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met je, Ik trok je verhaal best wel aan. Heb ong hetzelfde meegemaakt. Mn vader is ook gestorven aan longkanker. Wat er toen allemaal op mn moeder en mij afkwam wat de financien betreft is met geen pen te beschrijven. Ik wens je veel suc6, en zou het fijn vinden als je ons op de hoogte hield van de gang van zaken. Ik hoop echt voor jou dat het allemaal weer goed komt.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:17 schreef Epocore het volgende:
Trouwens, ik heb enkele wel zeer nuttige mailtjes ontvangen van FOK-users naar aanleiding van mijn topic hiero. Graag zou ik jullie hiervoor willen bedanken.
Mijn energie puur (of althans zoveel als mogelijk) focussen op het vinden van profesionele hulp/begeleiding is inderdaad precies wat ik moet doen. Het zal even een moeilijk traject worden alles uit te leggen en weer alles tot in de details moeten oprakelen, maar op termijn zal het baten (tenminste dat hoop ik dan).
Bedankt voor jullie tips.
Oh, dat is lekker snel!quote:Op maandag 15 januari 2007 12:06 schreef Epocore het volgende:
Wel, ik heb zojuist contact opgenomen met Algemeen Maatschappelijk Werk hier in mijn woonplaats. Ik werd vriendelijk behandeld en we konden al meteen een afspraak maken voor vanmiddag 15:00. Mevrouw zei: "Dan heeft u tenminste alvast het eerste gesprek gehad zodat dingen in gang komen en de stap over die drempel alvast gemaakt is." Erg prettig en inzichtvol moet ik zeggen.
Zie je wel dat deze maatschappij in verhouding tot andere nog best okee is ?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:06 schreef Epocore het volgende:
Wel, ik heb zojuist contact opgenomen met Algemeen Maatschappelijk Werk hier in mijn woonplaats. Ik werd vriendelijk behandeld en we konden al meteen een afspraak maken voor vanmiddag 15:00. Mevrouw zei: "Dan heeft u tenminste alvast het eerste gesprek gehad zodat dingen in gang komen en de stap over die drempel alvast gemaakt is." Erg prettig en inzichtvol moet ik zeggen.
Die gezonde mensen werken daar ook hard voor. Jammer dat jij dat niet kunt, maar daarom hoeft het je nog niet in de schoot geworpen te worden...quote:Op zondag 14 januari 2007 11:04 schreef Epocore het volgende:
Goed bezig,quote:Op maandag 15 januari 2007 12:06 schreef Epocore het volgende:
Zoooo jij laat er geen gras over groeien zeg superquote:Op maandag 15 januari 2007 12:24 schreef Epocore het volgende:
Tevens reintegratiebureau gebeld en duidelijk uitgelegd dat ik muurvast zit en professionele hulp nodig heb. Mevrouw komt volgende week dinsdag hier thuis langs om een aantal dingen te bekijken. Een goede wil alvastNu nog even mijn huisarts bellen en dan is er denk ik een goede start gemaakt alvast.
Yup, hier sluit ik me bij aan. En dat is eigenlijk netter en vriendelijker gezegd dan sommige reacties verdien(d)en.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:39 schreef godigita het volgende:
Ik vind sommige reacties hier echt ronduit bot. Hebben jullie dan helemaal geen inlevingsvermogen?
Inderdaad, heel fijn dat er nu een begin van een lichtpuntje is in ieder geval. Great going!quote:Heel veel sterkte, TS, en ik hoop dat je binnenkort een doorbraak/meevaller krijgt.
Er zijn teveel regels en vooral tegenstellingen.Er moet een veel duidelijker beleid komen.Niet dat een keuringsarts iemand goedkeurd die de vorige dag nog door een andere arts is afgekeurd.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:59 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja, laten we al die domme regels wegdoen en gewoon geld aan alles en iedereen weggeven, dat zal helpen.
Oh en of je dan even 90% belasting wilt gaan betalen okee plz bedankt.
quote:Op maandag 15 januari 2007 20:02 schreef Epocore het volgende:
Boh wat een dag zeg, helemaal moe nu (wel voldaan moe, niet depri moe zeg maar). Zoals gezegd dus afspraken gemaakt en ook vanmiddag een eerste gesprek bij maatschappelijk steunpunt gehad. De mevrouw was erg aardig, doch meer een eerste contactpersoon en kon aldus niet veel meer doen dan me in contact brengen met een heus maatschappelijk werker. In ieder geval een begin dus. Deze week zal er contact met me worden opgenomen door een toegewezen maatschappelijk werker en dan wordt er een afspraak gemaakt. En jep, indien ik deze week niets hoor, ga ik aan de telefoon hangen.
Er zijn in Nederland inderdaad VEEL, echt veel regeltjes. Vooral ook veel nieuwe regeltjes en oude vervallen regeltjes. Het is in deze situatie vrij moeilijk (ik vind het zelfs onmogelijk) om van alles op de hoogte te zijn - inderdaad ook voor beroepslui. Het is vaak een heel gezoek en specialistisch werk vandaar dat deze steun zeker zal helpen. De regels zijn vaker zoooo miniem klein en er zijn ZOVEEL omwegen en knelpunten... Maar komt goed
Beetje offtopic: (hoewel, we hebben het toch wel een beetje over maatschappij en bij het volgende kun je zeggen: netjes, "de maatschappij dat ben jij"): >>
Bij mijn terugkomst van het maatschappelijk werk, ben ik zelf meteen goed maatschappelijk bezig geweest haha. Ofja "haha", mijn tegenoverbuurman ("opa" noemen we hem, hij is 80 en alleen), was op zijn fiets aangereden door een automobilist. Ik heb het niet zien gebeuren maar zag hem dus wel op een 'vluchtheuveltje' in de weg staan met zijn fiets in kreukels.Hij keek naar zijn fiets - in zijn uppie. Niemand die even stopte en kwam kijken. Ook niemand die even naar buiten kwam ofzo. De automobilist was doorgereden zelfs.... Hij had gelukkig zelf niets maar was wel flink geschrokken. Toch wonderbaarlijk - een flinke smak gemaakt en hij is dan toch 80 weet je. Meteen meegenomen naar mijn huis, wat koffie gemaakt, koekkies gegeven en even rustig laten bijkomen. Hij was ZO dankbaar heIk heb later de fiets van hem nog naar de fietsenmaker gebracht. Die automobilist mogen ze permanent zijn/haar rijbewijs afnemen en een fikse boete laten betalen.
Nja goed, daarna bij thuiskomst thuis wat gepoetst en nu ben ik heeeeeeeeelemaal gaar lol. Wel lekker dat we op zo'n moment even kunnen Internetten ofzo
Mooi, het gaat langzaam aan de goede kant op met je. Heel fijn om te horen![]()
Zo zie je maar, achter de wolken schijnt toch wel ergens de zon.
Nederland stikt van dit soort kutregeltjes die het moeilijk maken. Ik hoop echt dat het (kut)systeem je weer een beetje toelaat. Mijn advies is rustig te blijven en vooral vol te houden. Heel logisch en onschuldig vragen waar de problemen liggen en wat je er "samen" aan kan doen. Zij zijn er om jou te helpen en jij zoekt hulp. Ik heb al menig call center/helpdesk tot wanhoop gedreven door heel rustig en kalm te blijven en geduldig te wachten tot ik antwoorden kreeg. De eerste actie moet uit jezelf komen, maar door die moeite te doen en goede afspraken te maken krijg je elk systeem plat, ook deze maatschappij met zijn massa regels.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:02 schreef Epocore het volgende:
Boh wat een dag zeg, helemaal moe nu (wel voldaan moe, niet depri moe zeg maar). Zoals gezegd dus afspraken gemaakt en ook vanmiddag een eerste gesprek bij maatschappelijk steunpunt gehad. De mevrouw was erg aardig, doch meer een eerste contactpersoon en kon aldus niet veel meer doen dan me in contact brengen met een heus maatschappelijk werker. In ieder geval een begin dus. Deze week zal er contact met me worden opgenomen door een toegewezen maatschappelijk werker en dan wordt er een afspraak gemaakt. En jep, indien ik deze week niets hoor, ga ik aan de telefoon hangen.
Er zijn in Nederland inderdaad VEEL, echt veel regeltjes. Vooral ook veel nieuwe regeltjes en oude vervallen regeltjes. Het is in deze situatie vrij moeilijk (ik vind het zelfs onmogelijk) om van alles op de hoogte te zijn - inderdaad ook voor beroepslui. Het is vaak een heel gezoek en specialistisch werk vandaar dat deze steun zeker zal helpen. De regels zijn vaker zoooo miniem klein en er zijn ZOVEEL omwegen en knelpunten... Maar komt goed
Bedankt voor het voorstel. Ik heb een tijd columns, zowel als verhalen, geschreven voor een aantal bladen en uitgaven (hoofdzakelijk met spirituele/paganistische inhoud - zoals. bijv Dryade en Nemeton). Ik heb reeds verhalen geschreven en had hier ooit plannen mee - hele website voor opgezet toendertijd. Deze is nu leeg, maar is HIER nog te vinden. De columns en de verhalen waren m.i., en voor zover ik reacties heb ontvangen wel goed, maar ik moet hard aan mijn spelling werken haha. Ik ben dan toch al weer een tijd van school af, de spelling is inmiddels al 2x veranderd geloof ik, en daarbij brengt het veel op Internet zitten en chatten e.d. ook niet veel goeds wat dit betreft.quote:er mee helpen en verdien je er ook nog een centje aan. En je kunt tegelijkertijd al je frustraties van je afschrijven. Of waag je aan columns of een blog. Wie weet zoekt Fok! nog een columnist zodat je over je leven kan vertellen?
nemeton valt hier te downloaden http://www.amsterdamseedgroup.nl/quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:57 schreef Fionn het volgende:
Ha, ik hoop dat je die stukjes nog online kan krijgen. Als mede-paganist ben ik ten zeerste geinteresseerd!
op http://www.amsterdamseedgroup.nl/forums/ heb je nogsteeds het nemeton forum. ik gebruik zelf het groene thema. werkt nog prima, ik heb vandaag nog ingelogd?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:41 schreef Fionn het volgende:
Ah bedankt! overigens enig idee waarom de zeer prettig-gesfeerde forums van nemeton ineens weg zijn(iig voor niet ingelogden)?
Da's dan een hele lange tijd want ik kom er al bijna 1 1/2 jaarquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:14 schreef Epocore het volgende:
Groetjes aan Torcdie kenne we wel
Ben er zelf al een hele poos niet meer geweest door alle omstandigheden de laatste tijd.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:41 schreef Fionn het volgende:
Ah bedankt! overigens enig idee waarom de zeer prettig-gesfeerde forums van nemeton ineens weg zijn(iig voor niet ingelogden)?
Dat was dus het punt; eerst kon je ook andere forums dan de workshop info lezen zonder in te loggenquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:09 schreef releaze het volgende:
op http://www.amsterdamseedgroup.nl/forums/ heb je nogsteeds het nemeton forum. ik gebruik zelf het groene thema. werkt nog prima, ik heb vandaag nog ingelogd?
Lol Fionn, dat is nou echt zo'n uitspraak die ik ga onthouden en wellicht vaak kan gaan gebruiken.quote:De wereld en alles erin is zo simpel. Alles heeft een simpele oplossing. Voor simpele mensen dan.
ik kan uitgelogd ook de workshop topics gewoon lezen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:21 schreef Fionn het volgende:
[..]
[..]
Dat was dus het punt; eerst kon je ook andere forums dan de workshop info lezen zonder in te loggen![]()
Ach ja, en het pagan wereldje is (helaas) klein..... maar fijnblijkbaar zat er ook een bij de fok crew ooit want :
lol!
quote:Dat was dus het punt; eerst kon je ook andere forums dan de workshop info lezen zonder in te loggen
Yup, alsof ik met een abonnement van 19 euro per maand, per direct honderden euro's kan betalen aan behandelingen.quote:Als TS zijn internet abbonoment had opgezegd had hij die kat misschien nog kunnen redden.
LOL straks komt er nog 1 met "tja eigen schuld, had je maar de staatsloterij ff moeten winnen!"quote:De wereld en alles erin is zo simpel. Alles heeft een simpele oplossing. Voor simpele mensen dan.
Om me even tot jouw niveau te verlagen, iets wat ik niet zou moeten doen eigenlijk:quote:Ik ben Coriiander - een door het leven gehard persoon met een teder hart en een goede wil. Ik ken mijn allerdiepste donkerste kanten en weet hoe het is om niets meer in het leven te hebben. Ik probeer dankbaar te zijn voor alles wat de dag me brengt en ik blijf beseffen dat ik gelukkig zal zijn, ook al verlies ik alles weer, zolang ik in mijn eigen blijf geloven.
De natuur, muziek, schrijven, het pad der Druïdisme en meer dingen zijn hierbij mijn steun. Graag ben ik bereid deze 'steuntjes' te delen met een ieder die ze even nodig heeft. Want delen is belangrijk - zowel in kennis als steun als liefde. Liefde - mijn grootste verbazing en droom...
Waarom sluiten? Ik zou graag op de hoogte blijven van hoe het nu verder gaat met jou en de kloterige situatie waarin je je nu bevindt!quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:13 schreef Epocore het volgende:
Ik denk dat dit topic maar gesloten moet worden. Ik dank een ieder voor de nuttige bijdragen die geleverd zijn. Ook bedankt voor de diverse mailtjes die ik heb mogen ontvangen. Er zaten een aantal nuttige tips bij.
Respect![]()
Oh wacht ik moet mij nog bekommeren om spelfouten achterwege te laten om geen verkeerde indruk bij je te wekken? Sorry hoor maar als jij zonodig de zielepoot wilt uithangen en quasi-stoere opmerkingen wilt maken om je ego te verheerlijken, moet je dat vooral doen. Maar als je ook nog eens je mening probeert te projecteren op de medemens door discussies op de man aan te gaan rest mij niks anders te zeggen dat je toch maar eens aan je karakter moet werken. Dat scheelt je zelf en ons weer de kosten van je antidepressiva.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:13 schreef Epocore het volgende:
Ik denk dat dit topic maar gesloten moet worden. Ik dank een ieder voor de nuttige bijdragen die geleverd zijn. Ook bedankt voor de diverse mailtjes die ik heb mogen ontvangen. Er zaten een aantal nuttige tips bij.
Respect![]()
Eh, wat zeg jij nou allemaal?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:22 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Oh wacht ik moet mij nog bekommeren om spelfouten achterwege te laten om geen verkeerde indruk bij je te wekken? Sorry hoor maar als jij zonodig de zielepoot wilt uithangen en quasi-stoere opmerkingen wilt maken om je ego te verheerlijken, moet je dat vooral doen. Maar als je ook nog eens je mening probeert te projecteren op de medemens door discussies op de man aan te gaan rest mij niks anders te zeggen dat je toch maar eens aan je karakter moet werken. Dat scheelt je zelf en ons weer de kosten van je antidepressiva.
Nee helaas, je mag iets anders verzinnen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:34 schreef releaze het volgende:
[..]
Eh, wat zeg jij nou allemaal?Je praat tegen een spiegel en die spiegel praat terug?
Weet je wat: ik zal je gelijk geven. Ik had het leven van mijn poes kunnen redden door mijn internetabonnement op te zeggen - immers als ik op zijn minst 5 jaar niet zou Internetten had ik de rekening (misschien net) kunnen betalen over 5 jaar. Scheelt immers OOK electriciteit. Laat ik ook mijn andere voorzieningen zoals water, gas en electriciteit afschaffen - dan kan ik haar nog een mandje kopen ook.quote:Oh wacht ik moet mij nog bekommeren om spelfouten achterwege te laten om geen verkeerde indruk bij je te wekken?
Dat bevestigt het vermoeden dat je jezelf idd niet ziet lullen. Je verwijt iemand van iets dat je zelf naar hartelust doet: Semi stoere praat en op de man spelen. Nou, puik. Zeer waardevolle bijdrage, zo leert ie het idd goed af.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:37 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Nee helaas, je mag iets anders verzinnen.
Je kat was 14. Als ik 74 en (ernstig) ziek ben mogen ze ook het stekkertje eruit trekken. You live you die, tis maar wat voor'n levensvisie je d'r op nahoudt en het zal al wel lang en breed duidelijk zijn dat iemand die zn ouders op jonge leeftijd is verloren aan kanker en zelf ook behoorlijk ziek (geweest) is net ff anders tegen zaken aankijkt dan iemand wiens leven prima voor de boeg gaat en nog nooit met zoiets dergelijks is geconfronteerd. De dood kan je relativeren, iedereen maar kunstmatig langer laten leven is zoooo Saw2012.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:38 schreef Epocore het volgende:
[..]
Weet je wat: ik zal je gelijk geven. Ik had het leven van mijn poes kunnen redden door mijn internetabonnement op te zeggen - immers als ik op zijn minst 5 jaar niet zou Internetten had ik de rekening (misschien net) kunnen betalen over 5 jaar. Scheelt immers OOK electriciteit. Laat ik ook mijn andere voorzieningen zoals water, gas en electriciteit afschaffen - dan kan ik haar nog een mandje kopen ook.
Ik ben er geheel fout in mij enigzins gekwetst te voelen dat jij me op deze overduidelijk simpele oplossing wijst. Waarom heb ik dat zelf nooit geweten?!
Werkelijk joh.
ik ben trouwens 18, maargoed... mooie stukje btw die qoute.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Epocore het volgende:
[..]
ImmortalSean,
Ik weet dat je 16 bent, onschuldige blauwe ogen en schoenmaat 42 hebt. Je kunt wel een doodswens over me heen spreken, maar weet je:
(quote uit een van mijn vroegere werken: "Poort der Dromen", verschenen in Nemeton 2005)
[..]
...
Grappig hoe aggressief softies worden als je niet meehuilt hequote:Op woensdag 17 januari 2007 20:37 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Nee helaas, je mag iets anders verzinnen.
Goh, zulke kinderlijke reacties als die ene van jou die weggemod is maakte ik zelfs niet op de kleuterschool....quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:33 schreef immortalsean het volgende:
ik ben trouwens 18, maargoed... mooie stukje btw die qoute.
dat vind ik eigenlijk niet eens zo raar, ik heb als ik beelden op tv zie waarbij mensen iets wordt aangedaan doet het me eigenlijk vrij weinig doet, zoals die negerkindjes in africa enzo, dat zou me werkelijk aan m'n reet kunnen roesten, daarentegen als ik iets zie over een mishandeld beest daar kan ik me ontzettend kwaad over zijn en meedelijden hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:52 schreef Retro_Doll het volgende:
...
Helemaal zitten janken om een poes terwijl hij ook zijn beide ouders kwijt is geraakt. Daar zie ik bijna niemand over praten.
...
Bedankt voor het lezen. Het zal wellicht hier en daar vaag overkomen, maargoed... There's (much) more where this came from :pquote:Als klapper op de vuurpijl van het melo-dramatische, maar zo fantastische verlangen, kom je dan toch weer terecht bij je eigen schrijvens. Een of andere vage privé-schets over dat ene werk waar je zo lang over gedroomt hebt om te maken. Het schrijven heeft een titel in de kop: "Als eventuele inspiratie voor Dochter van de Maan (privé-schets)". Een waardeloos stuk schrijven, slechts bedoeld om bepaalde gevoelens te schetsen - althans zo op een manier dat je de gevoelens zelf kunt herinneren en kunt 'bewaren' voor dat ene stuk waar je in weze aan werkt.
------------------------------------------------------------------------------------
Ergens in december 2004:
------------------------------------------------------------------------------------
De tijden zijn niet geweldig. Nog steeds werkeloos, single, etc. Ma is ernstig ziek, chemo net achter de rug. Nu dagelijkse bestralingen. In realiteit onbegonnen zwaar om dit alles (en meer....) samen te kunnen verwerken, etc.
Maar momenteel verkeer ik in een van mijn vertrouwde buien - buien zoals ik die sinds ca. 2000 ken. Is het soms volle Maan ofzo? Ja haast dacht ik... Ik voel me goed, de fantasie leeft op dit moment. Aah - de inspiratie! Dagen te kort dit uit te werken.
De liefde voor de droom over Liefde. Haast een triade, ware het niet dat het grammaticaal onjuist zou zijn. Owww, owww... de afdwalingen... de hunkering...
Dagelijks nu met ma's kanker, bestraling. Althans mee gaan. De kelder des Doods daaro. Het leed daar... een klinische/hygiënische melaatsengrot maar dan met kanker- en aidspatiënten. Nog 5 weken! Dagelijks! Aah, ik snap het nu el. Dagelijkse confrontatie, dagelijkse spanning en angst. Dagelijkse frustratie - voortdurend. Zowiezo onophoudelijk voor de nog de komende 2 maanden.
Nooit eerder in mijn leven heb ik me zo afgevraagd of ik nog ooit zou kunnen lachen, genieten of liefhebben na deze wederom ziekelijke, bittere en doodse periode en wat eventueel nog volgen zal. Ik probeer me te ontdoen van het idee waarom ik uberhaupt nog lief zou moeten hebben na die periode, terwijl ik zelf in deze duisterste periode uit mijn leven niet of althans verre van voldoende liefde ontvang. Gezeur. Egocentrisch gezeur. Of ... ?
Hoe dan ook: Het was enkele dagen geleden dat ik voor heel even lichtelijk ontwaakte. Meer alsof ik in een diepe slaap verkeerde en hetgeen wat ik zag me probeerde te ontwaken. Ik bedoel niet de terminale zieke mensen die ik zag bij de bestraling, maar wat ik zag op de terugweg ervan - de weg naar huis. In de auto, ziekenvervoer, over de autosnelweg. Het begon te schemeren. De zon was grotendeels heen voor vandaag. Het was de compositie van de wolken en de zonnestralen die erdoor heen braken die de verborgen aanwezigheid van de zon verraadden. De zon, als een van de belangrijkste bronnen voor ons bestaan. Zo groots, 'machtig' en mystiek, maar toch vrijwel onzichtbaar. De zon, de machtige zon, verraden door een stelletje wolken! Stel je voor zeg.
De stralen die over het land vielen waren mooi. De wolken leken prachtig. De zon mooi. Allemaal mooi. Maar is het niet onze eigen beleving wat dit mooi maakt?! Is dit alles wel mooi? Is mijn belevingswereld mooi? Ma kuchtte met een ongezond geluid - het leidde me nu niet enorm af van deze beleving. Ik leerde al eerder, dat (naar mijn idee), niets mijn beleving kan afnemen. Niets! Niet het gebrek aan werk en liefde, ziekte, sterfgevallen, etc.
Het waren de bomen die langsflitsten die me nog sterker probeerden te wekken. Jee o jee.. de ene maretak na de andere te zien. Wow, een absolute overvloed aan maretak. Had ik niet geleerd dat maretak (ooit) enorm zeldzaam was? Waardig om ceremonieel gesneden te worden... Haha jee... als de oude Druiden dit eens konden zien! De plek zou dan vandaag de dag nog beschermer zijn geweest dan Stonehenge.
"Tot ziens chauffeur" - we waren thuis. De voordeur. Terug naar de droevenis achter gesloten deuren. Dingen binnenshuis, verborgen pijn en angst en gevaar voor de buitenwereld. En ik viel weer terug in mijn diepe 'slaap'.
Ik schrok wakker uit mijn 'slaap' als gevolg van een nare droom - HELP! De liefde voor de droom over liefde ... Die droom kwam ineens in gevaar. De droom was veranderd. De droom was niet meer de mijne. Althans, een stuk droom was in handen gevallen van een ander. Waarom zelfs concessies moeten doen op je eigen dromen?! It's all there is!! Ik besloot er verder niet over na te denken - er is al genoeg spanning in dit huis.
Langzaamaan werd ik wakker - in een nieuwe ochtend - een nieuwe tijd - een nieuwe fase. Jee, het is wonderbaarlijk hoe de Dood (in al haar vormen) leidt tot vernieuwing. Zou het beseffen dat iets eigenlijk nooit werkelijk bestaan heeft vernieuwender werken? Vast niet.
Jee... deze kaars is werkelijk ver opgebrandt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |