abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45336996
Heej allen,

Ik ben woedend, werkelijk laaiend woedend. Ik zal mijn verhaal kort proberen te houden.

De situatie in het zeer kort:
Recentelijk is mijn moeder overleden als gevolg van kanker. Eerder was mijn vader al overleden als gevolg van kanker. Zelf heb ik ook kanker gehad maar heb ik het voorrecht mogen hebben om dit te kunnen over'leven'. Leven... zonder energie, als gevolg van jarenlange verkeerde medicatie (foutje van internisten). Ziek, op, futloos, uitzichtsloos en alleen. Door mijn situatie ben ik helaas deels arbeidsongeschikt en werkeloos. Ik ontvang een bijstandsuitkering.

Het probleem in het zeer kort:
Ik leefde nog thuis bij mijn moeder en zorge voor haar in haar terminale proces. Toen ze overleed erfde ik haar 'vermoge' (het huis en een beetje geld. Het huis dient verkocht te worden daar ik het niet kan opbrengen het te betalen. Ik ontvang dan vermogen en krijg aldus geen bijstandsuitkering meer - dit moet je zelf opeten. Vrij logisch, daar ik kan immers in mijn eigen levensonderhoud voorzien (jammer, maar logische wet).

Echter: de bijstand bepaald hoe lang ik met dit geld zou moeten uitkomen - voor een x vermogen kun je zoveel maanden leven (berekening wordt gebaseerd op uitgave van 1.5x je bijstandsuitkering). Dit betekend dat je je geld niet mag en kunt besteden - dan kom je immers zonder inkomsten te zitten aangezien je niets krijgt van niemand. Dit betekend dat ik goddomme nog niet eens mijn woning kan inrichten omdat ik anders niets meer te eten zou hebben. Wat is dit voor kut staat?

Eerst wordt ik overal weggestuurd omdat werkgevers toch niets met me kunnen gezien mijn medische situatie. Vervolgens wordt ik dan maar als nutteloos bijstandsslaafje gedumpt en mag ik niet eens gebruik maken van het geld welk ik erf om een NIEUWE WONING (appartement ofzo) in te richten?!?!

Ik heb verdomme al nooit iets gehad, nu krijg ik een beetje nalatenschap en mag ik het niet anders gebruiken dan voor brood. Gezonde mensen kopen zich een mooi huis, een reisje, een auto, maar neej - kwijn maar lekker verder weg. Who cares huh?! Ik zweer het je - ik heb het gehad in deze kutwereld. GEHAD. "Zo is de wet nou eenmaal meneer. Next".

En nu is gisteren OOK nog mijn poes overleden. Medisch onderzoek kon ik immers niet betalen omdat ik anders over een aantal maanden zonder brood zou zitten. Mijn kat is dood goddomme!

VERVLOEKT ZIJ DEZE MAATSCHAPPIJ - een dikke grote bom erop! Weg ermee!
pi_45337037
Je hebt gelijk.. het is belachelijk!

Je wordt op deze manier gewoon gestraft...
  zondag 14 januari 2007 @ 11:08:38 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45337054
Ik had mijn kat niet dood laten gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45337063
Neej en dan - honderden euros betalen die ik niet heb aan medisch onderzoek. Waarvan? Een normaal mens zou geld kunnen lenen, maar nee, meneer heeft geen werk. Flikker op, deze lieve poes was alles wat ik nog had en ook deze is nu weg. Ik ben boos en verdrietig en laat het hier NIET bij zitten! Als ik een toverstokje had gehad had ik hem wel beter getoverd. Wat ben jij voor een respectloos hard figuur mij in te wrijven dat ik mijn kat niet had moeten laten sterven? Alsof IK er wat aan kan doen. Ik heb haar 14 jaar lang een mooi leven gegeven en alles voor der gedaan tot op het laatst. Wie ben jij mij te vertellen dat ik de schuld heb aan haar dood? Respectloos. VERVLOEKT jij ook al!
  zondag 14 januari 2007 @ 11:15:59 #5
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_45337179
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:09 schreef Epocore het volgende:
Ik ben boos en verdrietig en laat het hier NIET bij zitten!
Wat had je in gedachten?
Hoe ga je de maatschappij terugpakken dan?

serieuze vraag, gelieve mij niet direct te vervloeken.
Burnt to the core but not broken
pi_45337192
Niet - wat kan ik doen. Alsof ik er ook maar de energie of middelen voor heb.

Ik heb het gewoon gehad en kan hier allemaal gewoon niet meer tegen. Het slaat toch nergens op. Ik heb al niemand meer, geen normaal/gezond toekomstperspectief, en ik mag niet eens voor mezelf zorgen of opkomen omdat ik anders gestraft wordt. Man man man, en ondertussen moet ik ook nog maar een duur huis hier zitten te betalen totdat het verkocht is - van welk geld eigenlijk?! Ik ben verdomme blut en kan geen kant op.

Ik kan gewoon niet meer.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:18:14 #7
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_45337232
Klinkt wel allemaal heel kut hoor.
Heb je eindelijk eens iets, kan/mag je er nog niets mee.
Treurig waar onze samenleving naartoe gaat.

Kan je geen hulp inroepen?
Er zijn toch vast wel instanties die je kunnen ondersteunen.
pi_45337259
Rrrrright. Helaas pindakaas. Wet = wet.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:21:22 #9
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_45337296
Ik bedoel dus iets van geestelijke ondersteuning.
Je klinkt nogal negatief, zit nog in rouwproces en ziet geen toekomst.
Dit ga je zelf niet redden hoor.

Bel anders eens met Leger des Heils, GGZ, stichting korrelatie ofzo.
pi_45337346
achter regen is er zonneschijn

niet opgeven. zoek een hoge pief op en ga bashen en klagen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45337377
Doe normaal.

[ Bericht 77% gewijzigd door HeatWave op 14-01-2007 17:28:12 (doodsverwensing.) ]
pi_45337387
TS misschien een hele slechte tip (maar komt uit een goed hart).
Porbeer het via een doktor te regelen, mijn oom is blijven wonen in het huis van zijn overleden ouders. Niets verbouwd dus dan blijf je er iedere minuut aan denken.
Verbouw je het huis een beetje, want je zal waarschijnlijk ook wat van het oude willen laten, zal je je stukken beter voelen.

Twee jaar geleden is van mijn beste vriend zijn beide ouders overleden, toen hebben we na drie maanden het huis verbouwd en u (tuurlijk blijft het moeilijk) maar vind hij het zijn eigen huisje ipv. het huis waar zijn ouders overleden..

Mijn oma woonde in 1988 (ik was toen acht) in een verzorgingstehuis, maar kon zelfstandig wonen als ze maar een beneden woning had.. Ik acht jaar oud, hoort dat beneden buurvrouw gaat verhuizen wij brieven sturen, zelfs naar Jack Spijkerman steen en been show, 6 maanden later wonen er jonge mensen met kinderen (allochtonen, maar dat maakt niet uit, het zijn jonge vitale mensen) 2e kerstdag 1989 is ze in mijn bed overleden...op de plaats waar ze het liefst oud wou worden bij haar familie....ook toen was PvdA en CDA de baas dus ik geef TS weinig hoop dat je te hulp wordt geschoten...

Zoek de publiciteit op...probeer negatieve energie om te zetten naar positieve...!!!!!!!!!!!!!!!!
ZET HEM OP!!!
Hell To The Liars
  zondag 14 januari 2007 @ 11:26:06 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45337388
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:15 schreef PPL het volgende:

[..]

Wat had je in gedachten?
Hoe ga je de maatschappij terugpakken dan?

serieuze vraag, gelieve mij niet direct te vervloeken.
Sorry maar:

@ TS: Ik snap je woede/machteloosheid, het is soms heeeeeel erg oneerlijk geregeld idd.
Is het geen idee om in het huis te blijven en het gedeelelijk te verhuren oid? Een kamer/zolder/etage?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:26:18 #14
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_45337390
Fijn land he dat Nederland
Op elke fokker past een bril.
pi_45337414
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:25 schreef BaZzY het volgende:
Doe normaal.
Ik weet niet waar deze opmerking op slaat....maar als jij sterft zullen we zeker even komen kijken om te controleren of je wel echt dood bent....

[ Bericht 2% gewijzigd door ElisaB op 15-01-2007 00:38:35 ]
Hell To The Liars
  zondag 14 januari 2007 @ 11:28:12 #16
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45337432
no offence, maar waarom kan je niet werken?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_45337458
Wat let je trouwens de erfenis erdoor te jassen en daarna opnieuw een beroep te doen op de bijstand?
Je kan ook je bezittingen verkopen en in een ander land (waar het levensonderhoud niet duur is) de rest van je leven slijten.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_45337477
TS hoe oud ben je eigenlijk??
Hell To The Liars
pi_45337485
quote:
Zoek de publiciteit op...probeer negatieve energie om te zetten naar positieve...!!!!!!!!!!!!!!!!
ZET HEM OP!!!
quote:
no offence, maar waarom kan je niet werken?
Had ik de kracht en energie er maar voor. Ik ben opgebrand, niet alleen door de situatie maar ook door mijn eigen ziekte, de gevolgen hiervan en medicatie. Er was een tijd dat ik een succesvol eigen bedrijf had en waarnaar ik met volle tevredenheid in loondienst werkte. Totdat......
pi_45337492
Ik ben 29 Droopie
pi_45337509
quote:
Wat let je trouwens de erfenis erdoor te jassen en daarna opnieuw een beroep te doen op de bijstand?
Mijn ouders hebben niet liggen zwoegen om alles er door te jassen. Ik wil het nuttig besteden, voor mijn eigen toekomst en welzijn.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:33:11 #22
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45337529
Wat een kutsituatie! Ik kan me voorstellen dat je boos bent op deze maatschappij...

Ik zou een brief schrijven naar de Telegraaf. Serieus. Ik vind het een kutkrant, maar deze publiceert vaak paginagrote stukken over dit soort schrijnende situaties. Wie weet bereik je er iemand mee, iemand die je kan helpen, op geestelijk en/of materieel gebied.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 14 januari 2007 @ 11:33:52 #23
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45337547
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:31 schreef Epocore het volgende:

[..]

[..]

Had ik de kracht en energie er maar voor. Ik ben opgebrand, niet alleen door de situatie maar ook door mijn eigen ziekte, de gevolgen hiervan en medicatie. Er was een tijd dat ik een succesvol eigen bedrijf had en waarnaar ik met volle tevredenheid in loondienst werkte. Totdat......
wat een klotesituatie
Maar kan je niet bijvoorbeeld iets van computerwerk doen, misschien een paar uur per dag?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_45337581
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:32 schreef Epocore het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben niet liggen zwoegen om alles er door te jassen. Ik wil het nuttig besteden, voor mijn eigen toekomst en welzijn.
Volgens mij heb ik van jou de informatie dat het de bedoeling is dat je het geld 'opeet'. Om dat te voorkomen kan je het toch aanwenden om een appartementje aan te kleden enzo en daarna ga je gewoon terug naar het 'loket'. Het waren jouw woorden, niet de mijne
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_45337636
Inderdaad, hoe oud is TS? Hoe lang had je al een uitkering?

Zoals je zelf al aangeeft, de wet van zelf je vermogen opeten, daar ben je het zelf mee eens. En zoals al werd aangegeven, je kunt ook alles er door jagen en opnieuw uitkering aanvragen. Dat zal de overheid niet grappig vinden, en waarschijnlijk veel andere mensen ook niet.... maar het is optie...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_45337682
Dit is nou de reden waarom ik hier soms wel eens heb geopperd dat "uitkeringstrekkers" niet allemaal luilakken zijn. Sommige mensen hebben een uitkering met een reden.
TS:
Volhouden, al is het moeilijk. Ik hoop dat je nog energie en hoop hebt om te vechten. Als je niet werkt in onze maatschappij ben je afgedaan. Dat komt door onze laatste paar kabinetten en de houding van de algemene medemens. Als ik je verhaal lees, heb je verdorie wel heel veel pech gehad (is pech nog wel het goede woord?). Heb je nog uitzicht op een baan? Probeer desnoods iets zwaar onder je niveau, dan hoef je tenminste het geld niet in te leveren...
Heel veel sterkte toegewenst, en als je het niet meer ziet zitten ga dan geen domme dingen doen, maar zoek steun!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_45337687
quote:
Maar kan je niet bijvoorbeeld iets van computerwerk doen, misschien een paar uur per dag?
Aye, dat hebben we recentelijk geprobeerd bij een gemeente - gesubsidieerde arbeid. Werkelijk het was er HEERLIJK. Heerlijke collega's, super teamleider en ook goede begeleiding. Maar nogmaals, ik kan het onmogelijk opbrengen. Ik ben op, uitgeput. Mijn werkplek besefte dat ik wou, zo ook mijn reintegratiebureau. Maar wat niet gaat, dat gaat niet Kon ik maar werken, dan was alles ineens opgelost (niet dat het de doden terugbrengt en het lijdt zou verzachten).

Echter is het zo dat wanneer ik enige goede momemten heb thuis, ik probeer te werken aan een eigenlijk softwareproduct (Dynics.NET). Dit is een networking library met highend netwrkorking client en server componenten voor het .NET-platform.Mmaargoed, dit gaat uitermate traag en moeizaam en verder heb ik ook geen geld voor doorontwikkeling - had ik het al dan mocht ik het niet gebruiken. - ik mag immers mijn geld niet besteden (quote: "... het geld kan aldus niet zomaar uitgegeven worden aan witgoed of een nieuw bed.").

Ik probeer en probeer, maar ik blijf platgedrukt worden van alle kanten. En waarom!? WAAROM?!
pi_45337697
Snel werk gaan zoeken. Kun je het geld in eigen zak steken en je huis kopen. Naar asiel gaan en een kat/poes uitzoeken. Genoeg keuze.
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 11:40:58 #29
18653 crew  D.
pi_45337709
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:24 schreef Burakius het volgende:

Na regen komt zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon

@TS: sterkte
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 11:41:48 #30
18653 crew  D.
pi_45337731
edit: nevermind
pi_45337734
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]

hihi, grappig. En bedankt
  zondag 14 januari 2007 @ 11:44:34 #32
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45337785
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef Epocore het volgende:

[..]
Even kort door de bocht, in feite is dus het gebrek aan energie het grootste probleem om geen baan uit te oefenen...Kan jje niet aan je doktor vragen of je een supplement kan krijgen of iets anders waardoor in ieder geval een paar uur per dag productief kan zijn.

Het is helaas een teken van deze tijd dat de verzorginsstaat kreunt en steunt onder een grote vraag.
Vervelend voor de mensen die het ECHT nodig hebben (zoals jij denk ik dan) en gunstig voor die parisitaire paupers overal om me heen...Alleen de zon gaat voor niks op.
pi_45337834
Als ik jou was zou ik naar een maatschappelijk werker gaan, deze kan je helpen met al je geldzaken en met je persoonlijke problemen, ook kan ze proberen je weer aan het werk te krijgen.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  zondag 14 januari 2007 @ 11:48:43 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45337887
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef berney het volgende:
Snel werk gaan zoeken. Kun je het geld in eigen zak steken en je huis kopen. Naar asiel gaan en een kat/poes uitzoeken. Genoeg keuze.
Jezus lees het topic eens doos, hij kan niet werken.
pi_45337889
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:42 schreef Epocore het volgende:

[..]

hihi, grappig. En bedankt
Wat jij nodig hebt is een goede lente..een paar dagen op een terras in de zon...en rustig de dood van je ouders verwerken...proberen meer energie te krijgen dan je ziekte en verdriet vreet....

voorlopig verdien je mij respect omdat je op je 29e beiden ouders kwijt bent en zelf al kanker gehad hebt...
kijken hoeveel procent van de mensen dan nog lachen met hun hoofd vooruit loopt...

dus denk effe aan jezelf en probeer eind van het jaar of volgend jaar een baan te vinden...als je het verhaal uit je OP in je cv zet zal dat echt wel helpen..hoewel je natuurlijk wel op je kwaliteiten aangenomen wilt worden en niet uit meede lijden
Hell To The Liars
pi_45337895
TS, rook je?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_45337910
Was het misschien niet handig geweest om het geld te gebruiken voor obligaties en/of belegingen, zodat je er rendement uit kon halen? Dan had jeje eigen vermogen kunnen uitbreiden
pi_45337914

[ Bericht 100% gewijzigd door Droopie op 14-01-2007 11:50:25 ]
Hell To The Liars
  zondag 14 januari 2007 @ 11:50:58 #39
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45337936
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:49 schreef optifree het volgende:
Was het misschien niet handig geweest om het geld te gebruiken voor obligaties en/of belegingen, zodat je er rendement uit kon halen? Dan had jeje eigen vermogen kunnen uitbreiden
hmmm zodat hij op zijn 55 misschien wat geld te besteden heeft...goed plan!
pi_45337963
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:49 schreef optifree het volgende:
en dan breekt de derde wereldoorlog uit en dan is al je geld pleite..
alleen geld wat je kan missen beleggen..
Hell To The Liars
pi_45337970
epocore.. zet het geld op een buitenlandse rekening
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45337986
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jezus lees het topic eens doos, hij kan niet werken.
Ik ook niet maar ik werk toch.
(een paar uur per dag, twee dagdelen)
pi_45338005
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:40 schreef D.Rose het volgende:

[..]

spreekwoorden nooit me sterkste kant geweest
pi_45338033
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:26 schreef Vivi het volgende:

[..]

Sorry maar:

@ TS: Ik snap je woede/machteloosheid, het is soms heeeeeel erg oneerlijk geregeld idd.
Is het geen idee om in het huis te blijven en het gedeelelijk te verhuren oid? Een kamer/zolder/etage?
Dan heeft hij inkomsten. Mag ook niet.

@TS:
Hartstikke klote, geeft mij iig een heel machteloos gevoel, situaties zoals die van jou.
Dit is voor mij een van de redenen om nooit meer te werken als bijstandsconsulente. Dit heb ik ooit een jaar gedaan maar dit wil ik dus nooit meer. Ik kan de regels van de wet niet uitdragen naar uitkeringsgerechtigden als ik er zelf niet achter sta.

Ben helaas niet in staat om je een nuttig advies te geven, leef wel zeer met je mee, al heb je daar helemaal niks aan.
#geen
pi_45338068
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

en dan breekt de derde wereldoorlog uit en dan is al je geld pleite..
alleen geld wat je kan missen beleggen..
De derde wereld oorlog

Maar goed het lijkt me dat je een deel tijdelijk kunt missen om het vermogen te vergroten (kan ook met een vast rendement, er is van alles mogelijk) En dat valt ook te overleggen met uitkeringsinstanties, want daaruit kun je ook laten zien dat je juist op je eigen benen wil staan.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:56:49 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45338104
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:09 schreef Epocore het volgende:
Neej en dan - honderden euros betalen die ik niet heb aan medisch onderzoek. Waarvan? Een normaal mens zou geld kunnen lenen, maar nee, meneer heeft geen werk. Flikker op, deze lieve poes was alles wat ik nog had en ook deze is nu weg. Ik ben boos en verdrietig en laat het hier NIET bij zitten! Als ik een toverstokje had gehad had ik hem wel beter getoverd. Wat ben jij voor een respectloos hard figuur mij in te wrijven dat ik mijn kat niet had moeten laten sterven? Alsof IK er wat aan kan doen. Ik heb haar 14 jaar lang een mooi leven gegeven en alles voor der gedaan tot op het laatst. Wie ben jij mij te vertellen dat ik de schuld heb aan haar dood? Respectloos. VERVLOEKT jij ook al!
Nou, je draaft wel door, hoor. Jij maakt ervan dat ik je de schuld geef. Ik had andere keuzes gemaakt. Dan maar geen eten over een paar maanden.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:57:40 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45338118
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:52 schreef berney het volgende:

[..]

Ik ook niet maar ik werk toch.
(een paar uur per dag, twee dagdelen)
Dan Kan jij dus wel werken.
pi_45338146
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 14 januari 2007 @ 11:59:39 #49
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45338172
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, je draaft wel door, hoor. Jij maakt ervan dat ik je de schuld geef. Ik had andere keuzes gemaakt. Dan maar geen eten over een paar maanden.
stoken ok, maar kom op....doe ff normaal
pi_45338320
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dan Kan jij dus wel werken.
TS ook wel zal even voor je quoten
quote:
Eerst wordt ik overal weggestuurd omdat werkgevers toch niets met me kunnen gezien mijn medische situatie. Vervolgens wordt ik dan maar als nutteloos bijstandsslaafje gedumpt en mag ik niet eens gebruik maken van het geld welk ik erf om een NIEUWE WONING (appartement ofzo) in te richten?!?!
Hij wordt weggestuurd bij werkgevers omdat ze niets met hem kunnen gezien zijn medische situatie. Meneer zit in de bijstand ik lees duidelijk geen wao dus meneer is niet afgekeurd voor werk en verder lees ik dat meneer kanker heeft gehad dus is genezen van die ziekte.

Er zijn zat ex kanker patiënten die het werk weer hervat hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')