abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45340031
quote:
Hier kun je ook praten met " hulpverleners" http://www.soshulp.nl
dank Tjeez

Dit topic begon met een GROTE woede, die er opzich nog wel steeds is, maar door te denken (en enkele telefoontjes die ik inmiddels gepleegd heb met bekenden) en sommige woorden van jullie, is dit eignelijk omgezet naar een ontzettende drang om tegen te vechten. Alles is maar momentopname helaas, ik moet er morgen wel nog de energie voor hebben. Maar ik ga het proberen. Die link van je, SoShulp, is erg handig gezien je van thuis uit contact kunt krijgen met begeleiding. Niet dat dit me de ideale lijkt, maar het is een beginpunt.
  zondag 14 januari 2007 @ 13:10:52 #102
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45340046
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:01 schreef Epocore het volgende:

[..]

Waar staat dat ik altijd arbeidsongeschikt gevonden ben geweest? Tuurlijk, ik ga wel de straat op, ik lul toch maar uit mijn nek. Ik heb nooit gewerkt met plezier en ook nooit geprobeert - ik was altijd evenziek als nu en natuurlijk was het toen ik 11 was even erg als nu. Het is NIET geleidelijk aan gegroeit, en ik kreeg ook al meteen dag 1 kanker. Ik had tenslotte wajong moeten hebben omdat ik nooit gewerkt heb. I'll shut up now. Lock topic maar want dit gaat nergens heen dan mensen die mij proberen te vertellen dat ik fout bezig ben en ik wel gezond ben en het allemaal aan mezelf ligt dat er geen oplossing is. Bedankt voor hen die iets te brengen hadden.

Conclusie: deze jongen gaat morgen naar maatschappelijk werk en gaat er niet weg voordat ie serieus is genomen.
Je conclusie is een goede. Je moet echt hulp zoeken. Misschien kom je wel alsnog voor Wajong in aanmerking en dan ben je je vermogenstoets kwijt. Kun je eindelijk normaal leven.

Ik geloof je best dat je niet gezond bent, iedereen reageert anders op kanker en de nasleep ervan. Maar met roepen dat het zo oneerlijk is kom je er niet, je zult concreet actie moeten ondernemen om je situatie draaglijk te maken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_45340058
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Natuurlijk voel je je niet heel vrolijk kort nadat je ouders dood zijn gegaan en dat je dan ook nog eens je huisdier verliest. Maar er is nog wel een enorm verschil tussen de nood bij rouwverwerking en kankeren op de maatschappij omdat je 'gepakt' zou worden. Uit het verhaal tot nu toe blijkt alleen dat hij (terecht) verdrietig is en (onterecht) kwaad.
Okay dat ben ik wel met je eens maar voor deze persoon zijn/haar gevoel is die terecht kwaad, iedereen voelt zich wel eens gepakt door allerlei regeltjes en dan reageer je soms heftig en misschien hebben sommige dingen die hier gezegd zijn geworden wel een positive invloed op deze persoon.
pi_45340106
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:09 schreef Epocore het volgende:

[..]

Ja ach, ik ben niet ziek nee. Ik denk dat alleen maar. Ik verbeeld me maar dat ik 17+ uur per dag slaap en ik verbeeld me maar dat ik de helft van de tijd niet helder kan denken. Het is niet waar want ik heb geen Wajong gehad. Je redeneert verkeerd jongeman.
Ik redeneer helemaal niet verkeerd. Ik concludeer alleen dat de sociale dienst kennellijk vindt dat je klachten niet zodanig zijn dat je eigenlijk arbeidsongeschikt bent. Want als ze daar anders over hadden gedacht hadden ze je doorverwezen naar het UWV voor het aanvragen van een Wajong uitkering. En dat hebben ze niet gedaan. Dat zijn gewoon harde feiten.
pi_45340137
Er is maar één manier om hiermee om te gaan en dat is de boel besodemieteren. Kosten declareren die je niet gemaakt hebt, sportkleren declareren die je niet gekocht hebt, sport declareren waar je nooit naar toe gaat etc. etc.. Want geloof me, dat is wat ze willen met die belachlijke regels die ze hebben.

Het enige voordeel die jij dan weer hebt is dat als je koelkast kapot gaat je een nieuwe krijgt van de staat, en een iemand die werkt en net iets meer krijgt dan bijstand niet.
pi_45340141
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je conclusie is een goede. Je moet echt hulp zoeken. Misschien kom je wel alsnog voor Wajong in aanmerking en dan ben je je vermogenstoets kwijt. Kun je eindelijk normaal leven.

Ik geloof je best dat je niet gezond bent, iedereen reageert anders op kanker en de nasleep ervan. Maar met roepen dat het zo oneerlijk is kom je er niet, je zult concreet actie moeten ondernemen om je situatie draaglijk te maken.
Helemaal juist.
pi_45340154
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat dus erg oneerlijk en hard is tegenover degenen die dat niet kunnen.
Beschavingspeil meet je af aan hoe een maatschappij omgaat met zijn zwakkeren, zegt men weleens. Wat dat betreft zijn dit dikke vette punten die nog op de i moeten in Nl.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45340160
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:14 schreef Tarabass het volgende:
Er is maar één manier om hiermee om te gaan en dat is de boel besodemieteren. Kosten declareren die je niet gemaakt hebt, sportkleren declareren die je niet gekocht hebt, sport declareren waar je nooit naar toe gaat etc. etc.. Want geloof me, dat is wat ze willen met die belachlijke regels die ze hebben.

Het enige voordeel die jij dan weer hebt is dat als je koelkast kapot gaat je een nieuwe krijgt van de staat, en een iemand die werkt en net iets meer krijgt dan bijstand niet.
En als ze er dan achter komen (wat steeds vaker gebeurt) een boete of een gevangenisstraf. Dat is pas echt leuk.
pi_45340167
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef Epocore het volgende:

[..]

dank Tjeez

Dit topic begon met een GROTE woede, die er opzich nog wel steeds is, maar door te denken (en enkele telefoontjes die ik inmiddels gepleegd heb met bekenden) en sommige woorden van jullie, is dit eignelijk omgezet naar een ontzettende drang om tegen te vechten. Alles is maar momentopname helaas, ik moet er morgen wel nog de energie voor hebben. Maar ik ga het proberen. Die link van je, SoShulp, is erg handig gezien je van thuis uit contact kunt krijgen met begeleiding. Niet dat dit me de ideale lijkt, maar het is een beginpunt.
Het is afentoe lekker om anoniem met iemand te kunnen praten, maar bij maatschappelijk werk zijn ze ook nog eens goed op de hoogte van de regelgeving ed in Nederland en die helpen je er wel weer verder.
pi_45340199
Volgens mij kloppen er een paar dingen niet.
je beweert gedeeltelijk te zijn afgekeurd maar niet te vallen onder een WIA regeling of Wajong.
dus je bent niet afgekeurd en behoort te gaan solliciteren naar passend werk. het UWV is in samenwerking met het CWI een groot project gestart voor mensen zoals jij, dus maak er gebruik van je krijgt meer aandacht als iemand die geen medisch verleden heeft.

Ten tweede is het "opeten" van eigen vermogen in nederland al afgeschaft in 1998.
Oudere mensen die naar bejaarden tehuizen gaan en aanleunwoningen hoeven niet eerst hun vermogen te nuttigen maar mogen dit gewoon meenemen. Gezien de aard van deze regeling val jij er ook onder.

Ik denk dat je zelf maar eens goed moet kijken wat wel en niet van toepassing is en niet alles moet geloven wat een goedbedoelende medewerkster tegen je zegt.

als voorbeeld, een rentenierende (ex) ondernemer in mijn omgeving heeft altijd hard gewerkt, geniet nu van ze verdiende geld en werkt niet meer. maar meneer ontvangt volgens de wet wel een vervangend inkomen van de staat, het is niet echt een bijstandsuitkering maar wel alsnog 700 euro per maand... hij vind dat ie er geen gebruik van hoeft te maken maar ontvangt het gewoon.

dus ga niet zitten huilen thuis, schouders eronder en laat je zoveel mogelijk voorlichten want aan goede voorlichting ontrbreekt het vaak en jij gaat er wel vanuit dat het zo is!
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_45340202
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef Epocore het volgende:

[..]

dank Tjeez

Kijk wel uit met hoe je reageert, want zoals jij in dit topic hebt lopen reageren, dan willen mensen jou niet eens helpen.
pi_45340213
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat dus erg oneerlijk en hard is tegenover degenen die dat niet kunnen.
Beschavingspeil meet je af aan hoe een maatschappij omgaat met zijn zwakkeren, zegt men weleens. Wat dat betreft zijn dit dikke vette punten die nog op de i moeten in Nl.
Zullen we even niet vergeten dat dit iemand is met voldoende geld om voor zichzelf te zorgen? En voor de gevallen die echt niet in staat zijn tot werken (en het nooit waren) is er een Wajong uitkering die geen vermogenstoets kent. Dus.
pi_45340217
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:14 schreef Tarabass het volgende:

Dat zul je eerst heel goed moeten motiveren en kost maanden, als je het al krijgt. Bij bijstand horen nl ook dat soort kosten eigenlijk. Hier 4 maanden gewacht op een gehoorapparaat. Mijn malle buuv wacht al net zolang op een nieuwe wasmachine.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 januari 2007 @ 13:17:25 #114
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45340236
christus, jullie hele gezin heeft kanker gehad ?

Ik vind het maar vreemd, ZOVEEL mensen krijgen kanker de laatste tijd.... volgens mij is er een kankervirus ofzo (serieus)
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
pi_45340253
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zullen we even niet vergeten dat dit iemand is met voldoende geld om voor zichzelf te zorgen? En voor de gevallen die echt niet in staat zijn tot werken (en het nooit waren) is er een Wajong uitkering die geen vermogenstoets kent. Dus.
Ja, volgens een belachelijke standaard dus blijkens dit topic. Hij wordt in dit systeem gewoon genaaid door die erfenis, feitelijk.
pi_45340271
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:17 schreef NeoTribalist het volgende:
Dat kan voorkomen door o.a. een genetische afwijking
pi_45340277
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:05 schreef berney het volgende:

[..]

TS ook wel zal even voor je quoten
[..]

Hij wordt weggestuurd bij werkgevers omdat ze niets met hem kunnen gezien zijn medische situatie. Meneer zit in de bijstand ik lees duidelijk geen wao dus meneer is niet afgekeurd voor werk en verder lees ik dat meneer kanker heeft gehad dus is genezen van die ziekte.

Er zijn zat ex kanker patiënten die het werk weer hervat hebben.

Misselijke kutdoos, ik zou jou is spreken als je beide ouders aan kanker hebt verloren en zelf er aan ontsnapt bent.

Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 14 januari 2007 @ 13:19:09 #118
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45340284
Je moet financiele shit gaan studeren en het systeem terug naaien
pi_45340300
quote:
dus ga niet zitten huilen thuis, schouders eronder en laat je zoveel mogelijk voorlichten want aan goede voorlichting ontrbreekt het vaak en jij gaat er wel vanuit dat het zo is!
Aye. Ik begrijp wat je bedoelt ja. Maargoed, wanneer kan ik er van uitgaan dat ik goed voorgelicht wordt? Ik wordt immers al begeleid door gemeente en reintegratie. Hun laten mij het allemaal zo inzien en ik weet niets van oplossingen. MIsschien dat dit bij maatschappelijk werk anders zal uitpakken - ik hoop het.
pi_45340328
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef zaans_boefje het volgende:
je beweert gedeeltelijk te zijn afgekeurd maar niet te vallen onder een WIA regeling of Wajong.
dus je bent niet afgekeurd en behoort te gaan solliciteren naar passend werk. het UWV is in samenwerking met het CWI een groot project gestart voor mensen zoals jij, dus maak er gebruik van je krijgt meer aandacht als iemand die geen medisch verleden heeft.

Ten tweede is het "opeten" van eigen vermogen in nederland al afgeschaft in 1998.
Oudere mensen die naar bejaarden tehuizen gaan en aanleunwoningen hoeven niet eerst hun vermogen te nuttigen maar mogen dit gewoon meenemen. Gezien de aard van deze regeling val jij er ook onder.

Ik denk dat je zelf maar eens goed moet kijken wat wel en niet van toepassing is en niet alles moet geloven wat een goedbedoelende medewerkster tegen je zegt.

als voorbeeld, een rentenierende (ex) ondernemer in mijn omgeving heeft altijd hard gewerkt, geniet nu van ze verdiende geld en werkt niet meer. maar meneer ontvangt volgens de wet wel een vervangend inkomen van de staat, het is niet echt een bijstandsuitkering maar wel alsnog 700 euro per maand... hij vind dat ie er geen gebruik van hoeft te maken maar ontvangt het gewoon.

Ik ken de ABW niet heel goed, maar voor dit soort situaties is er volgens mij een opbouw van schuld tot het moment dat de bijstand ophoudt of het huis wordt verkocht. Die schuld moet dan worden terugbetaald aan de sociale dienst uit de opbrengst van het huis.
pi_45340347
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Agiath het volgende:

[..]

Misselijke kutdoos, ik zou jou is spreken als je beide ouders aan kanker hebt verloren en zelf er aan ontsnapt bent.

jij weet gelukkig niet wat ik meegemaakt hebt en nee dat ga ik niet zeggen ook.
pi_45340356
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, volgens een belachelijke standaard dus blijkens dit topic. Hij wordt in dit systeem gewoon genaaid door die erfenis, feitelijk.
Nee, hij kan voor zichzelf zorgen en van hem wordt gevraagd dat te doen. Zodat de maatschappij het zich kan blijven veroorloven te zorgen voor die leden die niet kunnen werken en niets hebben.
pi_45340368
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:21 schreef berney het volgende:

[..]

jij weet gelukkig niet wat ik meegemaakt hebt en nee dat ga ik niet zeggen ook.
Mooi, blijf maar weg dan, het zal me weinig schelen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_45340400
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:22 schreef Agiath het volgende:

[..]

Mooi, blijf maar weg dan, het zal me weinig schelen
fijn, en ik blijf want het kan mij niet schelen wat je van mij zegt.
pi_45340404
Soms is het lastig om te onderkennen maar misschien helpt psychische hulp wel de negatieve spiraal van vermoeidheid en depressie te onderbreken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_45340427
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Epocore het volgende:

[..]

Aye. Ik begrijp wat je bedoelt ja. Maargoed, wanneer kan ik er van uitgaan dat ik goed voorgelicht wordt? Ik wordt immers al begeleid door gemeente en reintegratie. Hun laten mij het allemaal zo inzien en ik weet niets van oplossingen. MIsschien dat dit bij maatschappelijk werk anders zal uitpakken - ik hoop het.
Natuurlijk helpen ze je. . goeie stap van je hoor en veel sterkte morgen
pi_45340488
ter reactie op een aantal reacties:

Ja kanker komt veel voor en in mijn geval heeft het inderdaad te maken met een genetische afwijking - het was dan ook een erfkans met 50% (van mijn vaders kant uit). Ik heb een afwijkend gen in mijn DNA, waardoor deze ziekte bepaald is (MEN-2A Syndroom). De ziekte is voor een ieder drager anders, maar 1 ding is zeker - je schildklier zal het ongelden (kanker dus). Op latere leeftijd ook je bijnieren, hoewel dit NIET 100% ALTIJD voorkomt, maar wel met regelmaat.

Mijn vader is overleden als gevolg van deze ziekte - zijn lichaam zat rond zijn 40e vol met uitzaaiingen. Door de onderzoeken in zijn laatste jaren is de ziekte aan het licht gekomen en kwam men er ook, na een DNAtest achter dat ik drager was.

Maargoed, even los van erfelijkheid, in de buurt zijn recentelijk enorm veel mensen overleden aan kanker. Ik woon zelf nabij DSM, ik zeg niet dat dit meteen iets ermee te maken heeft, maar toch vraag ik me soms af of dit niet toch het risico enorm verhoogt. En dan al die masten en GSMs? Ik weet het niet hoor, maargoed, da's een topic opzich
pi_45340501
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, hij kan voor zichzelf zorgen en van hem wordt gevraagd dat te doen. Zodat de maatschappij het zich kan blijven veroorloven te zorgen voor die leden die niet kunnen werken en niets hebben.
Wat is jouw definitie daarvan? In een nieuw appartement zonder meubels zitten?
Nogmaals, ik heb geen idee of hoe hij het schetst de realiteit is of dat hij het zo opvat, maar als dat zo is, is het ronduit raar.
  zondag 14 januari 2007 @ 13:28:30 #129
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45340521
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:23 schreef Pritt het volgende:
Soms is het lastig om te onderkennen maar misschien helpt psychische hulp wel de negatieve spiraal van vermoeidheid en depressie te onderbreken.
Sporten, hardlopen tot je er bij neervalt. Elke dag

Dit heeft 3 voordelen:

Je hoofd leeg

aangename Endorfine high

Goed voor de gezondheid
  zondag 14 januari 2007 @ 13:29:16 #130
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45340538
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:17 schreef NeoTribalist het volgende:

Ik vind het maar vreemd, ZOVEEL mensen krijgen kanker de laatste tijd.... volgens mij is er een kankervirus ofzo (serieus)
niks vreemd, kanker is voor een groot deel genetisch bepaald, netzoals roken en ongezond voedsel de KANS op kanker vergroot.

Feit blijft dat TS in een situatie zit die zonder overheidssteun NIET opgelost kan worden. Als je niet kan werken dan moet je ondersteund worden. Wie het daar niet mee eens is kan net zo goed Nederland verlaten, wat dat is PRECIES wat Nederland in mijn boekje voor staat: mensen helpen die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_45340554
Epocore heeft inderdaad gelijk.
Toen ik jong was gebeurde op een bepaald moment het zelfde in ons gezin.
Pa werd ernstig ziek, ma werd ook ziek (ze leven gelukkig nog steeds), maar ze werden met de wed om de oren geslagen, alles verkopen, opvreten en aan een bijstandsuitkering. (Om de ellende nog vollediger te maken, werd ik zelf ook ernstig ziek.)
Waarom een bijstandsuitkering ? Omdat er een dokter was die weigerde mijn vader volledig af te keuren.
Hij heeft notabene 2 keer een hartstilstand gehad tijdens een keuring. Hij werd toen in een taxi gepleurd en naar huis gestuurd.
En de rest van de medische wereld heeft het allemaal goed gevonden.

Maar op het moment dat je te weinig bent afgekeurd val je terug in de bijstand en dan word je van alle kanten bestolen, door de regering.

Nu zijn ze allebei gepensioneerd en hebben ze nog niet veel te makken.
Ik heb het gelukkig heel goed, dus hebben mijn ouders het nu ook goed.
Dat is iets wat ik ze vroeger altijd beloofd heb, dat als ik groot zou zijn, ik ze zou helpen.

Ik ben zelf voor de volle 100 % opgeknapt, dus ik ben er beter vanaf gekomen dat Epocore.

Ik hoop dat je op de een of andere manier iets voor elkaar kunt krijgen om je product verder te kunnen ontwikkelen en aan de man kan brengen, dan ben je in 1 klap van alle ellende af.

Maar zoek inderdaad ondersteuning om je hierbij te helpen, want anders jat de regering dat ook nog van je af, met een of ander kut regeltje, waar niemand meer aan gedacht heeft in de laatste 20 jaar.

En de mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt, hebben geen idee wat het is, om door de regeltjes van onze maatschappij helemaal uitgezogen te worden. En ik kan alleen maar hopen, dat niemand dit meer mee zal gaan maken.

Succes kerel.
pi_45340570
quote:
Die hulp heb ik ook reeds gevraagd en ik ben dan ook onder behandeling. Vooralsnog zonder al te veel resultaten, maar ik probeer het in ieder geval. Recent ben ik ook met medicatie begonnen - nog niet echt met effect, hoewel ik me innerlijk iets rustiger voel wat misschien wel al een goed iets is voor mijn geest.

Maar ook hun (de 2 psychs) weten niet echt raad - ze doen wel hun best en luisteren goed naar de klachten en problemen, maar ze vertellen me toch dat ik echt zelf moet doen.Da's ook wel logisch, maar daar heb ik geen psych voor nodig om me dat te vertellen. Toch? Ik zie het nog even aan, maar vooralsnog weet ik nog niet zo goed wat ik aan ze heb.
pi_45340686
Misschien moet de TS een mail naar Marijnissen sturen.
quote:
Ik hoor graag je mening of vragen over de ideeën en het werk van de SP en mijn aandeel daarin. Kom je in je eigen omgeving onrechtvaardige zaken tegen? Ben je daar zelf al mee bezig? Kunnen we die zaken misschien samen aanpakken? Stuur je mail naar jan@janmarijnissen.nl en je krijgt binnen een week reactie.

Wanneer je vragen hebt over onze standpunten is het overigens heel nuttig om ook eens te kijken op de website van de SP. De zoekmachine geeft antwoord op vele zaken!
Ik ga er vanuit dat de TS alles heeft gedaan (of iig geprobeerd) om uit deze situatie te komen, en ook dat hij ernstig ziek is en niet in staat is om te werken of wat dan ook. Als dat het geval is, dan is dit wel een heel onrechtvaardige situatie! En nee, ik denk ook niet dat het veel zal uitmaken, maar het is iig een manier om je frustratie te uiten. Een politicus is misschien in staat om het onder de aandacht te brengen.
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_45340693
Neem contact op met de koningin, zelfs criminelen mogen dat Anyhow TS, ik zou een baan zoeken wat met computers enzo te maken heb, administratie ofzo. Gezien je letterschrift ben je wel geschoold, probeer daar de vruchten van te plukken.
pi_45340737
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:09 schreef Epocore het volgende:

[..]

Ja ach, ik ben niet ziek nee. Ik denk dat alleen maar. Ik verbeeld me maar dat ik 17+ uur per dag slaap en ik verbeeld me maar dat ik de helft van de tijd niet helder kan denken. Het is niet waar want ik heb geen Wajong gehad. Je redeneert verkeerd jongeman.
welke ziekte heb je dan als ik vragen mag?
pi_45340791
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Epocore het volgende:

[..]

Ga eens zoeken op internet, raadpleeg site's van hulpinstanties, ombudsman, ministerie van financien etc sommige advocatenfirma's hebben veel staan.

google is your friend buddy
pi_45340854
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:27 schreef Epocore het volgende:
...

Maargoed, even los van erfelijkheid, in de buurt zijn recentelijk enorm veel mensen overleden aan kanker. Ik woon zelf nabij DSM, ik zeg niet dat dit meteen iets ermee te maken heeft, maar toch vraag ik me soms af of dit niet toch het risico enorm verhoogt. En dan al die masten en GSMs? Ik weet het niet hoor, maargoed, da's een topic opzich

...
Geleen / Sittard?

Ik kan me ook niet voorstellen trouwens dat al die meuk wat ze daar de lucht in pompen gezond is voor de gezondheid van de mensen die rondom wonen.

* Ku_Klux_Kloon woont gelukkig een behoorlijk stuk noordelijker
pi_45340874
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef zaans_boefje het volgende:

Eh volgens mij moet je nog steeds je vermogen opeten voordat je een uitkering krijgt.Alleen voor bepaalde oudere gevallen geldt dat misschien niet. Zo had je vroeger een weduwen uitkering maar die bestaat allang niet meer voor mensen die geboren zijn na een bepaalde datum.

Wat ik alleen even niet begrijp is het verhaal dat de TS zijn eigen geld niet zou mogen opmaken. Dat mag vanzelfsprekend wel. Jouw geld is jouw geld en daar heeft de sociale dienst niks over te vertellen. Wat wel zo is is dat je zolang je vermogend bent geen bijstandsuitkering krijgt.

En misschien zie ik het verkeerd maar wat ik begrijp uit jouw verhaal zegt de sociale dienst dat zij uitgaan van het feit dat je van je vermogen 1,5 maal de waarde van een bijstandsuitkering per maand opgebruikt om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien. Moet ik het dan zo zien dat de sociale dienst jouw totale vermogen kent en dan zegt dat je voor een periode van het totale vermogen gedeeld door 1,5 keer bijstand in maanden geen uitkering meer krijgt? Of hoe moet ik dat anders zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door dazzle123 op 14-01-2007 13:46:06 ]
pi_45341036
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:29 schreef clowncloon het volgende:

[..]

.

Feit blijft dat TS in een situatie zit die zonder overheidssteun NIET opgelost kan worden. Als je niet kan werken dan moet je ondersteund worden. Wie het daar niet mee eens is kan net zo goed Nederland verlaten, wat dat is PRECIES wat Nederland in mijn boekje voor staat: mensen helpen die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Het probleem is dat dat al jaren niet meer zo is. Dat is slechts nog iets wat mensen denken dat zo is.
pi_45341074
quote:
teh_m0nkey[/quote MIjn wens is mijn vak (software engineer) weer te kunnen uitoefenen ja. Zolang ik dit niet officieel kan, PROBEER IK zo goed of slecht als gaat aan mijn eigen product te werken - het schiet niet op, maar toch is er al wat.

[quote]welke ziekte heb je dan als ik vragen mag?
Het begon allemaal met MEN-2A Syndroom (relatief zeldzamee erfelijke ziekte). Als gevolg hiervan kreeg ik dus kanker, waardoor schildklier verwijderd moest worden. Toen begonnen mijn medische problemen eigenlijk. Geestelijke problemen begonnen eerder al - bij bepaling van die ziekte en overlijden vader. Anyway, na de schildklierextractie werd ik zieker en zieker en zieker en niemand deed er wat aan. Na veel aandringen mijnerzijds heb ik de medici zover weten te krijgen eens GOED het plaatje te bekijken en wat bleek: ik heb altijd verkeerde dosis medicatie gekregen. Alles leek in orde omdat bepaalde (bloed)waarden in het tabelletje pasten, maar ze hadden kennelijk nooit naar andere dingen gekeken. Ik ben hierdoor stevig achteruit gegaan en sindsdien heb ik, zoals ik het noem, echt serieuze gezondsheidproblemen. Ik ben overmoeid, heb chronisch energietekort, kan niet meer meer stress omgaan. slaap dikwijls 17+ uur per dag, onheldere geest en ik weet niet wat allemaal.

Het is onduidelijk wat er precies aan de hand is op het moment, maar niemand weet het. Noch specialisten, noch ik, noch wie dan ook. Het wordt erkent dat het niet goed is nee, maar wat te doen? De bijkomstigheid van het slecht voelen door niet mijn vak te kunnen uitoefenen, mijn naasten te verliezen en tal andere zaken versterk het geestelijke probleem ontzettend in ieder geval. Het is gewoon erg complex en ik weet het ook niet opte lossen.

Ik probeer sterk te zijn - ik heb dan ook mijnb best gedaan mijn moeder THUIS te verzorgen - ze wou immers thuis sterven en niet in een tehuis ofzo. Ik heb haar zo goed als kon verzorgd, en waar niet mogelijk, het zo geregeld dat er gezins + medische hulp kwam.

Alles is nu pas achter de rug en ik ben gewoon in elkaar gezakt als een zak denk ik soms. Deels misschien. Ik ben nog steeds ziek, maar ik probeer er iets aan te doen. IETS moet kunnen helpen - maar wat?! Ondertussen wordt het mij moeilijk gemaakt doordat de maatschappij aan alle kanten van me zuigt en me dingen verbied en verplichtingen oplegt. Dit is a) niet bevorderlijk voor mijn rouwen en genezing en b) ze hebben er niets ana. Ze moeten goed begrijpen dat ik zo niet kan maar WEL WIL. Dit schijnt nogal een probleem te zijn, want ambtenaren luisteren niet al te graag altijd even goed. Het is een grote molen van papierwerk, trage communicatielijnen, veel geregel, veel wetjes- gewoon veel gedoe. Al dat maakt mij er ook niet vrolijker op, en zeker niet nu ik geen geld heb, zit met een huis welk te koop staat, en mijn poes net dood is. Mijn geest is ook vaak niet helder genoeg om alles nog te kunnen verwerken - het is gewoon te veel. Misschien zwak van me, ik kan er niets aan doen, maar op een gegeven moment gaat het allemaal door elkaar draaien en zie je door de bomen het bos niet meer. Kon je alles maar vergeten en fris opnieuw beginnen (geestelijk gezien).

Het werd me even teveel en nadat ik vannacht lang maar goed geslapen heb en vandaag wakker werd starte ik dit topic. Ik ga morgen naar maatschappelijk hulp en ga er echt NIET weg voordat ik serieus in behandeling genomen ben. Als hun me niet willen of kunnen helpen dan zou ik het op dit moment ECHT niet weten - dan zie ik het somber in eerlijk gezegd. maargoed, komt tijd komt raad zei mijn moeder altijd.

Haha, wat een hoop doorelkaar he Hopelijk enigzins volgbaar
pi_45341127
Epocore:
Heel veel succes morgen bij Maatschappelijk Werk. Knok er voor!!!!!! (Hoe er wel rekening mee dat je even moet wachten voordat je aan de beurt bent een paar weken zijn het al gauw)
Zou leuk zijn als je morgen ofzo even kon posten hoe het gegaan is
pi_45341155
Zal ik zeker doen Tjeez Waarschijnlijk zal er eerst een afspraak gemaakt moeten wordne, maargoed, ook dat is al iets.
pi_45341197
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=erven+met+een+bijstandsuitkering&meta=

en vooral:
bron
quote:
Hoe red ik mijn bijstandsuitkering?

In 1996 heb ik helaas onze V.O.F. moeten opheffen en ons huis moeten verkopen. Nu bezit ik geen vermogen meer. Sinds die tijd zijn wij aangewezen op een bijstandsuitkering. Het enige dat wij nog hebben is een verzekering voor het kopen van een lijfrente (oud regime) waarvan de premiebetaling is gestopt bij gebrek aan middelen. Deze loopt af in 2006 wanneer wij 60 jaar zijn en waarschijnlijk nog op de bijstand aangewezen zijn. Wij hebben geen kinderen en daarom is doorschuiven van de uitkering niet mogelijk. Naar het buitenland verhuizen is evenmin een optie.

Hoe kan ik de uitkeringen van de lijfrenteverzekering uitstellen tot 2011, wanneer wij 65 jaar zijn, zodat het 100 procent zeker is dat er geen terugbetaling van de bijstand hoeft plaats te vinden? De verzekering is aangegaan om een klein pensioen te ontvangen op 60-jarige leeftijd. Is er jurisprudentie over soortgelijke zaken, dus terugvorderen van genoten bijstand uit een pensioen?
(S. te K.)

Het uitstellen van de uitkering lijkt wel mogelijk, hoewel ik uw polis niet ken. Uw verzekeraar kan u dat beter vertellen. Of de Sociale Dienst (die uw polis kent, neem ik aan) hiermee instemt, betwijfel ik. U kunt dit daarom beter aan hen voorleggen, want dit lijkt me een dilemma waar meerdere mensen mee worstelen. Of er jurisprudentie bestaat, kunt u nagaan op de websites met rechterlijke uitspraken. U kunt ook de tekst van de Wet Werk en Bijstand eens doorlezen.
dus lees je in!!!
pi_45341350
zo is het leven eenmaal
pi_45341363
Bedankt voor zoekwerk Zaans_Boefje. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat je met "vooral" bedoelt. Het bericht verteld mij dat er in weze (financieel gezien) een soortgelijke situatie is en men maar oude rechtzaken erop na moet gaan om te kijken hoe en wat. Mijn verhaal is bekend bij de bijstand maar ze zeggen ijskoud: wet = wet. We kunnen niets voor u betekenen (en dit over de telefoon, een fatsoendelijk gesprek wordt niet eens gegunt). Laat staan dat er inlichtingen gewonnen worden bij reintegratiebureua, huisarts, internisten en psychiaters. Ja de bijstand, het is goed dat het bestaat zodat men kan leven, maar ze kunnen ook je leven ernstig in de knel brengen wanneer je er eenmaal inzit. Van hen hoef ik duidelijk niets te verwachten.
pi_45341398
quote:
zo is het leven eenmaal
Yep Dat besef ik tenvolste, desalniettemin doet een mens er toch alles aan om beter te worden. Zo zitten we nu eenmaal in elkaar. We willen gezond en gelukkig zijn en zullen proberen te vechten om dit te bereiken of te behouden. Die kans gunt ons het leven Echter, maatschappelijke instanties 'is' niet het leven.
pi_45341403
pi_45341487
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:56 schreef Epocore het volgende:
Bedankt voor zoekwerk Zaans_Boefje. Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat je met "vooral" bedoelt. Het bericht verteld mij dat er in weze (financieel gezien) een soortgelijke situatie is en men maar oude rechtzaken erop na moet gaan om te kijken hoe en wat. Mijn verhaal is bekend bij de bijstand maar ze zeggen ijskoud: wet = wet. We kunnen niets voor u betekenen (en dit over de telefoon, een fatsoendelijk gesprek wordt niet eens gegunt). Laat staan dat er inlichtingen gewonnen worden bij reintegratiebureua, huisarts, internisten en psychiaters. Ja de bijstand, het is goed dat het bestaat zodat men kan leven, maar ze kunnen ook je leven ernstig in de knel brengen wanneer je er eenmaal inzit. Van hen hoef ik duidelijk niets te verwachten.
Ik bedoel zoek creatief naar een anderen oplossing, mischien het geld in depot zetten oid. mischien kan een notaris iets voor je doen oid...
geld krijgen is leuk maar als het je benadeelt moet je het mischien zo wegzetten dat het duidelijk is dat je het NIET kan opeten... zoek dan een part-time baan met behulp van het uwv als je er aan toe ben en dan kan je vrijelijk beschikken over het geld.

wetten zitten altijd zo in elkaar dat er wel een (klein) gaatje te vinden is.. het is alleen even zoeken naar het gaatje en dan handig gebruiken...
pi_45341506
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:58 schreef Epocore het volgende:

[..]

Yep Dat besef ik tenvolste, desalniettemin doet een mens er toch alles aan om beter te worden. Zo zitten we nu eenmaal in elkaar. We willen gezond en gelukkig zijn en zullen proberen te vechten om dit te bereiken of te behouden. Die kans gunt ons het leven Echter, maatschappelijke instanties 'is' niet het leven.
Das waar, maar sommige dingen kun je eenmaal niet veranderen, andere wel. Het is ook een portie geluk dat je in je leven nodig hebt om een fijn leven te kunnen hebben.
pi_45341516
Sterkte Epo !
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')