Ik woon zelf ook al 2 jaar in een zijstraat van de Witte de With,bij het oogziekenuis.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Hafstrom het volgende:
Binnenkort ga ik in de Boomgaardsstraat (zijstraat witte de with) wonen. 'k ben er erg blij mee, omdat het in het centrum ligt en dichtbij het treinstation. Witte de with vind ik best leuk, ik maak me alleen zorgen om de rest (zuidelijker deel) van de buurt. Het is er behoorlijk shabby. Iemand die me meer over dit stukje Rotterdam kan vertellen? Valt de buurt mee/tegen?
Mischien naar Rotown,of even de in de oude haven kijken,al wordt het hockey en kraagjes volk steeds meer.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Hier dus verder.
Iemand vanavond nog naar Rotown of ergens anders uit in de stad?
Van de zomer tijdens Tiësto.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Vrij recente foto aan de gebouwen te zien.![]()
Veel minder hoor... Er komen nog vijf torens bij die allemaal hoger zijn dan wat er nu staat.quote:kop van Zuid, 50% van de wolkenkrabbers staat er nu
Ik zou er maar niet te zeker van zijn dat er helemaal niemand is.........quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:27 schreef Koewam het volgende:
Laat maar, kheb al wat gevonden... echt perfect... champagne erbij... donuts... wordt leuk Bij Blaak!
Heb een sleutel gekregen van een vriend, dat pand wordt gesloopt en er is dus helemaal niemand
junks bij de Baan.... waar zit dat ergens? Of is dat die afgeragte kerk aan de mauritsweg? De makelaar zei al iets over een junkopvangcentrum dat binnenkort naar Kralingen gaat verhuizen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:37 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik woon zelf ook al 2 jaar in een zijstraat van de Witte de With,bij het oogziekenuis.
Maar mij valt alles mee hier,volop gezellig,dicht bij de winkel en ik durf altijd de straat op,geen gezeik voor de deur met hangjongeren oid.
Het enige is dat er nogal wat junks rondlopen bij de Baan,daar zit volgens mij een methadon verstrekingspunt,en er is 1 x ingebroken in mijn wagen.
Voor de rest is alles perfect,ik huur een flinke flat voor een goed bedrag van mijn schoonvader,en heb het hier goed naar mijn zin.
De OP is geilquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:34 schreef Knoekie het volgende:
Wat een klote OP eigenlijk
quote:Weet je wat een Rotterdammer het mooist van Mokum vindt?
Da's de laatste trein naar Rotterdam,dat weet het kleinste kind.
Hij vindt Amsterdam wel aardig maar hij doet een dubbele moord
Voor z'n metro, z'n tunnel en voor Feyenoord
Je ziet 'm wel eens zwalken op het Rembrandtsplein
Bij Ajax-Feyenoord
Met z'n hand op z'n hart waar z'n kaartje zit
Voor Ajax-Feyenoord
Maar daarna zakt 'ie af naar waar 'ie begon
Hij rent voor z'n leven naar het station
Weet je wat een Rotterdammer het mooist van Mokum vindt?
Hij begint wel heel dapper aan z'n dagie uit
Naar Ajax-Feyenoord
Maar De Nachtwacht van Rembrandt interesseert 'm geen fluit
Wel Ajax-Feyenoord
Zelfs als z'n club wint roept hij geen joechij
Met z'n voet op de treeplank voelt hij zich pas blij
Weet je wat een Rotterdammer het mooist van Mokum vindt?
Idem dito, blij dat je weg bent.quote:
Je wilde ons gewoon laten happen zeker?quote:Op zondag 14 januari 2007 12:25 schreef jerney het volgende:
whehe Rotterdammers verdedigen hun stad altijd zo mooi
Ik zit nu in Zoetermeer.
Daar was ik gisteravond ook. Ik vind het niet veel moet ik zeggen, maar in Rotterdam wil ik ook niet blijven. Dus.quote:
Zoetermeer is ook geen reet aan neequote:Op zondag 14 januari 2007 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar was ik gisteravond ook. Ik vind het niet veel moet ik zeggen, maar in Rotterdam wil ik ook niet blijven. Dus.
Ja, niet om de stad eigenlijk, die heeft wel wat, meer om de mensen die er wonen. Ik woon op Zuid in een huis met enkel glas, gaskachel, gehorig, aso volk op straat. Eigenlijk wat je overal in Nederland zo ongeveer kan tegenkomen, maar hier dan net iets vervelender. Ik wil gewoon een beetje leuk huis waar ik niet iedere scheet van de buren hoor.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:39 schreef jerney het volgende:
IHVK, uhuh happiewappie
[..]
Zoetermeer is ook geen reet aan neeMaar altijd nog beter uit te houden dan R'dam
Waarom wil jij er weg?
Ah zelfde reden waarom ik er niet meer wil wonen dus.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, niet om de stad eigenlijk, die heeft wel wat, meer om de mensen die er wonen. Ik woon op Zuid in een huis met enkel glas, gaskachel, gehorig, aso volk op straat. Eigenlijk wat je overal in Nederland zo ongeveer kan tegenkomen, maar hier dan net iets vervelender. Ik wil gewoon een beetje leuk huis waar ik niet iedere scheet van de buren hoor.
Die hele AmRo-discussie doe ik niet aan mee, die steden zijn niet te vergelijken imho.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:30 schreef jerney het volgende:
[..]
Ah zelfde reden waarom ik er niet meer wil wonen dus.
Maar ik heb Amsterdam altijd leuker gevonden.. ook om de mensen
Ja, ik snap ook nooit waarom dat zo gevoelig ligt.. maar ik kan ze best met elkaar vergelijken verder, de ene vind ik wel leuk en de andere niet zo.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die hele AmRo-discussie doe ik niet aan mee, die steden zijn niet te vergelijken imho.
Ja, daar komt het wel op neer inderdaad.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:38 schreef jerney het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook nooit waarom dat zo gevoelig ligt.. maar ik kan ze best met elkaar vergelijken verder, de ene vind ik wel leuk en de andere niet zo.
Alsof je hier overal in Rotterdam last van hebt.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, niet om de stad eigenlijk, die heeft wel wat, meer om de mensen die er wonen. Ik woon op Zuid in een huis met enkel glas, gaskachel, gehorig, aso volk op straat. Eigenlijk wat je overal in Nederland zo ongeveer kan tegenkomen, maar hier dan net iets vervelender. Ik wil gewoon een beetje leuk huis waar ik niet iedere scheet van de buren hoor.
Oh zeker wel! Er zijn mooie woonstukken. Maar wat ik mooi vind, is momenteel niet te betalen helaas.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alsof je hier overal in Rotterdam last van hebt.Er zijn zat plekken waar je heerlijk rustig kunt wonen.
Ja dat heb ik ook.. ik vind het gewoon een beetje een kille stad. Heb al die ophef over de skyline ook nooit zo begrepen, maar zal er wel mee te maken hebben dat ik er niet ben opgegroeid ofzo.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar komt het wel op neer inderdaad.
Toch heeft Rotterdam ook wel wat, als stad. Maar te weinig (of onvindbare) leuke kroegen met terrassen om tot 's zomers 's avonds laat te zitten, dat soort dingen. Dŕt mis ik echt.
Hillegersberg en Kralingen zijn wat dat betreft wel ok. Het is me alleen iets 'te' rustigquote:Op zondag 14 januari 2007 13:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alsof je hier overal in Rotterdam last van hebt.Er zijn zat plekken waar je heerlijk rustig kunt wonen.
Wat is je budget dan? Want er zijn echt veel betaalbare koopappartementjes in Rotterdam. Of huur je?quote:Op zondag 14 januari 2007 13:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh zeker wel! Er zijn mooie woonstukken. Maar wat ik mooi vind, is momenteel niet te betalen helaas.
Ik ben opgegroeid op minder dan 20km van Amsterdam, dat zal er ook wel mee te maken hebben!quote:Op zondag 14 januari 2007 13:45 schreef jerney het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook.. ik vind het gewoon een beetje een kille stad. Heb al die ophef over de skyline ook nooit zo begrepen, maar zal er wel mee te maken hebben dat ik er niet ben opgegroeid ofzo.
Ik huur nu een driekamerappartement, ik wil een goede stap groter (samen met m'n vriendin), en kopen. Niet altijd even makkelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat is je budget dan? Want er zijn echt veel betaalbare koopappartementjes in Rotterdam. Of huur je?
Ik woon nu bij mijn vriend in Schiebroek. Heerlijk rustig en hij betaalt nog geen vierhonderd (inclusief) voor een studio met alles erop en eraan.
Hmja, dan wordt het misschien wat duur. Wij zitten nu met zijn tweeën op 36 vierkante meter en we willen ongeveer 80 en drie kamers. Dan is er genoeg te vinden voor een redelijke prijs.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik huur nu een driekamerappartement, ik wil een goede stap groter (samen met m'n vriendin), en kopen. Niet altijd even makkelijk.
Ik heb ook de voorkeur voor Amsterdam. Amsterdammers denken in mijn ogen vrijer. In Z-holland (en dus ook in Rotterdam) heerst vaak een 'doe-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg'-mentaliteit waar ik heel slecht tegen kan.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:30 schreef jerney het volgende:
[..]
Ah zelfde reden waarom ik er niet meer wil wonen dus.
Maar ik heb Amsterdam altijd leuker gevonden.. ook om de mensen
* jerney rent topic uit
Jemig, ik zou echt helemaal gek worden! Ik zoek een huis momenteel, geen appartement... Niet dat ik zonodig een tuin wil, maar wel wat meer ruimte, comfort (!) en zo.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmja, dan wordt het misschien wat duur. Wij zitten nu met zijn tweeën op 36 vierkante meter en we willen ongeveer 80 en drie kamers. Dan is er genoeg te vinden voor een redelijke prijs.
Het is maar even voor een paar weken. Twee hypotheken en een keer de huur tegelijk doorebetalen is ook wat overdreven.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jemig, ik zou echt helemaal gek worden! Ik zoek een huis momenteel, geen appartement... Niet dat ik zonodig een tuin wil, maar wel wat meer ruimte, comfort (!) en zo.
Amsterdammers zijn vaak wel redelijk arrogant... Als je het over voetbal hebt: Ajax kan me ook gestolen. Maar voetbal boeit me niet. En eikels die een ander in elkaar willen rossen omdat ie voor de verkeerde club is, moeten worden afgezonden in de Maas.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:56 schreef Hafstrom het volgende:
[..]
Ik heb ook de voorkeur voor Amsterdam. Amsterdammers denken in mijn ogen vrijer. In Z-holland (en dus ook in Rotterdam) heerst vaak een 'doe-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg'-mentaliteit waar ik heel slecht tegen kan.
Het klinkt misschien wat verwijfd ... ik vind Amsterdammers mooier om te zien, ze kleden zich vaak beter.
Alleen Rotterdam heeft een veeeeeeel mooiere voetbalclub.Feyenoord
![]()
Hm ja, wij hebben al een tijd twee huizen. Duur, onhandig, et cetera. Dus vandaar: op naar één gezamenlijke plek. Nee, nu samen in een van onze huizen gaan wonen is om verschillende redenen geen optie.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is maar even voor een paar weken. Twee hypotheken en een keer de huur tegelijk doorebetalen is ook wat overdreven.
Het is idd irritant ja dat Amsterdammers vaak denken dat Amsterdam de enige stad is die telt. Verder zijn ze leuk en lief op de junkies na dan.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Amsterdammers zijn vaak wel redelijk arrogant... Als je het over voetbal hebt: Ajax kan me ook gestolen. Maar voetbal boeit me niet. En eikels die een ander in elkaar willen rossen omdat ie voor de verkeerde club is, moeten worden afgezonden in de Maas.
Dat is ongeveer de helft van de stad, helaas.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:19 schreef Hafstrom het volgende:
[..]
Het is idd irritant ja dat Amsterdammers vaak denken dat Amsterdam de enige stad is die telt. Verder zijn ze leuk en lief op de junkies na dan.
Valt mee hoor. We slaan elkaar nog niet de tent uit. Het is hooguit wat lastig qua praktische zaken (waar laat je je spullen?). Maar ja, mijn eigen huis is nog niet verkocht en staat bovendien in Leeuwarden, dus het is voor nu even de enige mogelijkheid (ik heb namelijk sinds afgelopen maandag een nieuwe baan in Rijswijk). Het is even duimen dat mijn huis gauw wordt verkocht.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jemig, ik zou echt helemaal gek worden! Ik zoek een huis momenteel, geen appartement... Niet dat ik zonodig een tuin wil, maar wel wat meer ruimte, comfort (!) en zo.
EXPO? Die hebben wel wat van dat spul, maar ik weet niet of ze zulke grote hebben. Verder nog die historie-winkel ofzoiets, vlakbij De Slegte.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Weet iemand waar je van die mooie (brede) posters kan krijgen van de skyline van Rotterdam? Heb wel interesse in eentje van 3 bij 1 meter of zo.
Welk bedrijf? Ongeveerquote:Op zondag 14 januari 2007 14:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
ik heb namelijk sinds afgelopen maandag een nieuwe baan in Rijswijk
Zo, ik ken 2 mensen die er gaan wonen, is erg in trekquote:Op zondag 14 januari 2007 15:30 schreef bianca en michael het volgende:
Nog 2 jaartjes en dan komen wij ook naar Rotterdam en wel op de Lloydpier aan de Lloydkade!
[afbeelding]
In dit appartementencomplex hebben wij op de 5e verdieping een appartement gekocht, ons balkon wordt 10 meter breed met uitzicht op de Maas!
[afbeelding]
Kijk, daar sta ik al
[afbeelding]
Als je in t epo gebouw zit kunnen we zwaaien naar elkander!quote:Op zondag 14 januari 2007 18:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een contractor voor het EPO (European Patent Office).
Sowieso zijn de pieren erg relaxed natuurlijk. Rustig, aan het water, en je zit zo in de stad zelf.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Koewam het volgende:
[..]
Zo, ik ken 2 mensen die er gaan wonen, is erg in trek
De baan is een klein straatje dat tegen de Schiedamsedijk aanligt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:06 schreef Hafstrom het volgende:
[..]
junks bij de Baan.... waar zit dat ergens? Of is dat die afgeragte kerk aan de mauritsweg? De makelaar zei al iets over een junkopvangcentrum dat binnenkort naar Kralingen gaat verhuizen.
Dat er is ingebroken in je auto is wel klote zeg.
Kan je eigenlijk makkelijk parkeren in de buurt?
Hm ja, Leeuwarden - Rijswijk is niet echt te doen. Succes met de verkoop in elk geval!quote:Op zondag 14 januari 2007 14:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Valt mee hoor. We slaan elkaar nog niet de tent uit. Het is hooguit wat lastig qua praktische zaken (waar laat je je spullen?). Maar ja, mijn eigen huis is nog niet verkocht en staat bovendien in Leeuwarden, dus het is voor nu even de enige mogelijkheid (ik heb namelijk sinds afgelopen maandag een nieuwe baan in Rijswijk). Het is even duimen dat mijn huis gauw wordt verkocht.
Ruilen?quote:Op zondag 14 januari 2007 22:30 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
*ook meldt
Ik woon nu in Gouda maar wil/ga zsm verhuizen naar Rotterdam
Ken je mensen die in het onze (Bonaventura) of het gebouw wat er achter komt (Duavista) hebben gekocht?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Koewam het volgende:
[..]
Zo, ik ken 2 mensen die er gaan wonen, is erg in trek
quote:
Waar zit jij dan?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:34 schreef Koewam het volgende:
[..]
Als je in t epo gebouw zit kunnen we zwaaien naar elkander!met verrekijker
Klinkt ideaal!quote:Op zondag 14 januari 2007 22:37 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ik dacht dat er eigenlijk geen saaiere plek bestond dan Hellevoetsluis.... Totdat ik in Gouda kwam.
Weet iemand of er een site is met de plannen voor de nieuwe gebouwen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:05 schreef TC03 het volgende:
Veel minder hoor... Er komen nog vijf torens bij die allemaal hoger zijn dan wat er nu staat.
www.dewilhelminapier.nlquote:Op zondag 14 januari 2007 23:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Weet iemand of er een site is met de plannen voor de nieuwe gebouwen?
Kweet t niet precies, maar 1 gaat aan de toepkade wonen, en de andere heeft uitzicht op de euromastquote:Op zondag 14 januari 2007 22:35 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ken je mensen die in het onze (Bonaventura) of het gebouw wat er achter komt (Duavista) hebben gekocht?
Langs de snelweg, 10 meter van het spoor.quote:
Kewl, mijnquote:Op maandag 15 januari 2007 17:55 schreef Koewam het volgende:
[..]
Kweet t niet precies, maar 1 gaat aan de toepkade wonen, en de andere heeft uitzicht op de euromast
[..]
Langs de snelweg, 10 meter van het spoor.
Ehm?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:05 schreef Isegrim het volgende:
In het kader van mijn inburgering heb ik vandaag voor het eerst een kapsalon gegeten. Ik moet zeggen, ik vond het best lekker.
Watte? Ik moet toch een beetje inburgeren in de Rotterdamse cultuur? En ik heb begrepen dat de kapsalon hét culinaire hoogtepunt van Rotterdam is.quote:
Nou woon ik toch al zo'n jaar of 5, 6 in Rotterdam, maar ik laat doorgaans m'n haar knippen in een kapsalon ipv het betreffende pand te verorberenquote:Op maandag 15 januari 2007 20:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Watte? Ik moet toch een beetje inburgeren in de Rotterdamse cultuur? En ik heb begrepen dat de kapsalon hét culinaire hoogtepunt van Rotterdam is.
Cultuurbarbaar.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou woon ik toch al zo'n jaar of 5, 6 in Rotterdam, maar ik laat doorgaans m'n haar knippen in een kapsalon ipv het betreffende pand te verorberen. Lijkt me ook vrij zwaar op de maag liggen
.
Ik heb er echt nog nooit van gehoordquote:Op maandag 15 januari 2007 20:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Cultuurbarbaar.
Heb je je soms nooit afgevraagd waarom steeds meer döner-tenten adverteren met 'kapsalon'?
Ik eigenlijk ook niet, maar het was mij een paar maanden terug al opgevallen dat die döner-tent bij Hofplein adverteerde met 'kapsalon' en het leek mij een wat vreemde combi. Toen las ik het artikeltje dat heiden6 net plaatst.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat ik nooit in shoarma / döner tenten kom
.
Het gaat bij mij hier al op een paar kritieke punten misquote:Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, maar het was mij een paar maanden terug al opgevallen dat die döner-tent bij Hofplein adverteerde met 'kapsalon' en het leek mij een wat vreemde combi. Toen las ik het artikeltje dat heiden6 net plaatst.
Bijna alles wat je nu zegt geldt ook voor mij.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het gaat bij mij hier al op een paar kritieke punten mis
Hofplein? Daar rijd ik alleen met de auto / tram overheen, verder kom ik er niet.
Döner? Tja, nee... zelden en waar ik döner haal, hebben ze geen "kapsalon". Misschien ook wel, maar alle menu's zijn in het Turks, dus tja
AD? Lees ik niet
Mja, ik vergeef het mezelf dat ik het niet ken geloof ik.
Nou ik had het ooit eens in Delfshaven gezien en op de radio gehoord en toen zag ik het laterop het Hofplein staan bij die tent daar en las ik dat artikel erover in de krant. Maar bij mijn favo-döner op de Oude Binnenweg hebben ze het nog steeds niet. Ik denk dat die in Delfshaven en op het Hofplein ook de enige zijn die het verkopen.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik eigenlijk ook niet, maar het was mij een paar maanden terug al opgevallen dat die döner-tent bij Hofplein adverteerde met 'kapsalon' en het leek mij een wat vreemde combi. Toen las ik het artikeltje dat heiden6 net plaatst.
Tijdschriftenwinkeltjequote:Op maandag 15 januari 2007 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
De Döner toko naast dat tijdschriftenwinkeltje DT?
Shit, we hebben de laatste trend weer gemist!quote:Op maandag 15 januari 2007 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omg, ik herinner me net nog iets. Weheheheh... liep van 't weekeinde nog door die straat en toen zat ik staan: "Döner, Kapsalon". Toen zei ik nog tegen m'n vriend: "Nou, das ook lekker, allemaal haren tussen je döner!"
What else is newquote:Op maandag 15 januari 2007 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Shit, we hebben de laatste trend weer gemist!
Dan zijn ze ineens met de tijd meegegaan. Want dat hadden ze vorig jaar nog nietquote:Op maandag 15 januari 2007 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omg, ik herinner me net nog iets. Weheheheh... liep van 't weekeinde nog door die straat en toen zat ik staan: "Döner, Kapsalon".
Ow, ik ben -toen ik nog op Zuid woonde- wel eens bij een Turkse kapsalon geweest. Was wel 5 euro kwijt voor wassen, knippen en scheren. Kapper sprak geen Nederlands en het was een komen en gaan van Turken. Inclusief Turkse muziek en een kopje Turkse thee.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik nog naar binnen kijken en ik zag al geen haardrogers hangen!
Ik zit altijd vanaf m'n werk voor ¤1,15 in Afrikaquote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
Dus met die 5 euro heb ik ook nog eens een reisje naar Turkije uitgespaard![]()
Nee, man, bijna elke dönertent verkoopt het, al hebben ze het niet altijd op de kaart staan.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nou ik had het ooit eens in Delfshaven gezien en op de radio gehoord en toen zag ik het laterop het Hofplein staan bij die tent daar en las ik dat artikel erover in de krant. Maar bij mijn favo-döner op de Oude Binnenweg hebben ze het nog steeds niet. Ik denk dat die in Delfshaven en op het Hofplein ook de enige zijn die het verkopen.
Kon ie knippen?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ow, ik ben -toen ik nog op Zuid woonde- wel eens bij een Turkse kapsalon geweest. Was wel 5 euro kwijt voor wassen, knippen en scheren. Kapper sprak geen Nederlands en het was een komen en gaan van Turken. Inclusief Turkse muziek en een kopje Turkse thee.![]()
Dus met die 5 euro heb ik ook nog eens een reisje naar Turkije uitgespaard![]()
Op Zuid kwam ie ook al paar keer over inderdaad!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:21 schreef junkiexp het volgende:
Volgens mij zijn ze iets of iemand kwijt ,die (politie ?)-helicopter blijft maar laag rondjes cirkelen over het centrum hier ?
Prinsenland ook al.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op Zuid kwam ie ook al paar keer over inderdaad!
Whehehe, so true!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:29 schreef Koewam het volgende:
de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen.
Tis Rottűrdamquote:
quote:
quote:Op zondag 21 januari 2007 02:46 schreef Merkie het volgende:
Is er geen foto vanaf dezelfde plek maar dan recent?
Beetje vanaf een andere plek hoor!quote:
Haha, klopt! beetje overzicht..quote:
Ik kijk zo wel ff of ik nog wat in mijn archieven heb!quote:Op zondag 21 januari 2007 12:23 schreef KcA het volgende:
[..]
Haha, klopt! beetje overzicht..![]()
Als er interesse is..loop ik vanmiddag f naar buiten 10meter en maak ik een foto ervan zelf
zie sigquote:Op zondag 21 januari 2007 14:23 schreef Duvel het volgende:
Hier de beste foto die ik kon vinden vanaf het KPN gebouw, maar daar hebben we dus nog niet echt veel aan.
Edit: even een andere host vinden die nog wel bandbreedte over heeft.
quote:
quote:Politieagent schiet verdachte in buik
De politie heeft op de Beukelsweg in Rotterdam-West een nog onbekende man in zijn buik geschoten na een korte achtervolging. Het slachtoffer is buiten levensgevaar.
Het slachtoffer zat in een auto samen met twee andere mannen. Ze waren weggereden bij een onenigheid in de Achillesstraat in de wijk Hillegersberg. Bij deze ruzie zouden ook enkele vrouwen betrokken zijn.
De politie kreeg de melding dat één van de mannen een vuurwapen bij zich droeg en reed de auto van de drie klem op de Beukelsweg. De mannen vluchtten uit de auto en bij de achtervolging trok een agent zijn pistool en schoot een verdachte in zijn buik. De rijksrecherche onderzoekt het schietincident. Alle mannen zijn aangehouden.
quote:De Rotterdamse gemeenteraad heeft donderdag een besluit over subsidie aan Nighttown uitgesteld. Volgens wethouder Kaya is de doorstart van de failliete Rotterdamse poptempel daardoor in gevaar.
uitgegeven:
Door een uitgelopen koffiepauze van de PvdA kreeg Leefbaar Rotterdam plotseling een meerderheid in de raad. Leefbaar eist meer onderzoek naar de gang van zaken rond Nighttown voor er weer geld naar het popinstituut gaat.
Volgende week donderdag loopt het voorlopig koopcontract af tussen koper Heineken en twee aspirant exploitanten.
Voorwaarde voor de koop is de gemeentelijke subsidie van 400.000 euro.
Een achtervolging van Hillegersberg nog wel...... en dat noemen ze een korte achtervolging...quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Damn vanmorgen iemand neergeschoten hier (Beukelsweg, west) in de straat. Ineens stuk of 9 politieauto's in de straat, alles afgesloten, ambulance erbij
.
edit: Dit was er dus aan de hand.
[..]
Dat komt doordat de meeste rotterdammers erg trots zijn op hun stad.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:41 schreef Koewam het volgende:
Rotterdam is echt een verborgen schoonheid
Valt me op dat dit t enige topic is in STA waar zoveel positief over de stad wordt gedaan! andere zijn amal slowchat
En terrechtquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat komt doordat de meeste rotterdammers erg trots zijn op hun stad.
Alleen hoor je ze nooit over het "oude noorden".quote:
Ze hadden die bommen op je hoofd moeten laten vallen, idioot.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Alleen hoor je ze nooit over het "oude noorden".
Het grootste voordeel van Rotterdam is dan toch wel de tweede wereldoorlog geweest, daardoor hebben ze het hele oude centrum kunnen omtoveren tot het Manhatten van Nederland.
Over idioot gesproken, als je de topics over Rotterdam goed doorleest, dan lees je ook dat de meeste Rotterdammers juist erg trots zijn juist op dat moderne centrum, met zijn mooie brede wegen en gebouwen.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hadden die bommen op je hoofd moeten laten vallen, idioot.
OK, dat was wel grof hč? Wat ik bedoel dat Rotterdam een mooi, oud, gezellig centrum had. Hŕd.
Het is met zijn centrum de enige echte "stad" van Nederland, maar ik vind het eerlijk gezegd tamelijk ongezellig. Leuk wordt het pas in de oude stukken... Maar misschien ben ik wel raar.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Over idioot gesproken, als je de topics over Rotterdam goed doorleest, dan lees je ook dat de meeste Rotterdammers juist erg trots zijn juist op dat moderne centrum, met zijn mooie brede wegen en gebouwen.
Feit is gewoon dat je in Rotterdam niet uren hoeft te dwalen door allemaal nauwe eenrichtingstraatjes, maar gewoon overal makkelijk kan komen in het centrum.
Zelf vind ik het ook jammer dat het oude centrum weggevaagd is, heb vrij veel tekeningen van hoe het was en hoe het nu is.
Ik had het ook alleen over het voordeel en niet over het nadeel, en het nadeel is toch wel al die slachtoffers en trauma`s die erdoor ontstaan zijn.
Maar zonder die oorlog hadden ze nooit het centrum gehad wat ze nu hebben.
Zelf vind ik de oude stukken stad ook meer uitstraling hebben, maar dat moderne centrum geeft het wel weer een grote stad gevoel.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is met zijn centrum de enige echte "stad" van Nederland, maar ik vind het eerlijk gezegd tamelijk ongezellig. Leuk wordt het pas in de oude stukken... Maar misschien ben ik wel raar.
Den Haag en autorijden is een gruwel, dat klopt...quote:Op zondag 28 januari 2007 15:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Zelf vind ik de oude stukken stad ook meer uitstraling hebben, maar dat moderne centrum geeft het wel weer een grote stad gevoel.
Jaren in Den Haag gewoond, vind ik nog steeds een hele mooie stad, alleen al die eenrichtingsstraten, daar word je horendol van.
Dat is nog maar de vraag, vele nieuwe gebouwen houden het lang niet zo vol als al die oude gebouwen.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
ach over 200 jaar heeft Rotterdam ook weer een oude binnenstad
Ik weet niet of dat door de nieuwbouw an sich komt, alswel door de manier waarop ze het ingericht hebben. Ik vind het redelijk dramatisch namelijk.. Lijnbaan ziet er niet uit, veel te smal en donker, en ongezellige winkels. Er is verder niet echt een stadshart.. Wel een paar pleinen waar dan weer niets te doen is, denk aan het Schouwburgplein, daar zijn nauwelijks cafes, Stadhuisplein zijn dan wel weer cafes maar ongezellig op een rijtje, met aan de andere kant niks. En voor de rest moet je een kwartier lopen voordat je weer ergens anders interessants bent. Alleen Beurs vind ik er leuk uitzien, maar daar zijn dan weer geen terrasjes.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:21 schreef Duvel het volgende:
Het is met zijn centrum de enige echte "stad" van Nederland, maar ik vind het eerlijk gezegd tamelijk ongezellig. Leuk wordt het pas in de oude stukken... Maar misschien ben ik wel raar.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat door de nieuwbouw an sich komt, alswel door de manier waarop ze het ingericht hebben. Ik vind het redelijk dramatisch namelijk.. Lijnbaan ziet er niet uit, veel te smal en donker, en ongezellige winkels. Er is verder niet echt een stadshart.. Wel een paar pleinen waar dan weer niets te doen is, denk aan het Schouwburgplein, daar zijn nauwelijks cafes, Stadhuisplein zijn dan wel weer cafes maar ongezellig op een rijtje, met aan de andere kant niks. En voor de rest moet je een kwartier lopen voordat je weer ergens anders interessants bent. Alleen Beurs vind ik er leuk uitzien, maar daar zijn dan weer geen terrasjes.
Ik vind het prachtig wat Rotterdam doet met al die hoge moderne architectuur, maar er lijkt zo weinig sturing in te zitten.. Het zijn wat lukrake gebouwen her en der, zonder connectie met elkaar.
Ja maar we hebben Ivo al!quote:Op zondag 28 januari 2007 18:07 schreef Koewam het volgende:
speknek slaat de kop op de varken... god wat zou ik maar wat graag burgemeester willen worden en van rotterdam de mooiste stad van west-europa maken
Die kunnen we in elk geval als sloopkogel gebruiken, maakt ie zich nog eens nuttig!quote:
Ik sluit me hier volledig bij aan, dat is een zeer groot gemis.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
In R'dam heb je, m.u.v. de Oude Haven, gewoon geen gezellige pleintjes met terrasjes... Dat vind ik wel erg jammer.
Klopt. Ik vind Amsterdam ook gezelliger. Rotterdam mist een echte binnenstad.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:22 schreef KcA het volgende:
Was gisteravond in Adam, moet wel toegeven dat het daar in het centrum veel gezelliger door de winkels en toko's die allemaal open zijn in de avond en dat er zoveel mensen op straat zijn van verschillende leeftijden. Cafe's en tenten zijn wat verspreid, maar dat heeft ook wel wat. Alleen irriteer ik mij meer aan de vuil en zwervers. Vooral toeristen die daar losgaan door teveel drankgebruik en hun eerste kennismaking met drugs. Irritant zijn ook de afrikanen die je overal aanspreken waar je vandaan kom, of voorbij lopen en "coke" "drugs" roepen.
Rotterdam is qua uitgaan prima als je in de discotheek loop, maar de terrasjes in de zomer hier en daar verspreid zou beter en meer kunnen in onze werkstad.
Komt helemaal goed
AD.nlquote:De stad die nooit werd gebouwd
ROTTERDAM - Hoe had Rotterdam eruit gezien als het na het bombardement was opgebouwd volgens het plan van stadsbouwmeester Willem Gerrit Witteveen? Het antwoord is deze zomer te bezichtigen in het Historisch Museum waar nu wordt gewerkt aan de maquette van ‘de nooit gebouwde stad’.
Daarbij had hij een duidelijke voorkeur voor traditionele architectuur. Zijn plan is echter nooit het papier ontstegen want het was volgens de tegenstanders te zeer was gericht op herstel en te weinig op vernieuwing. Dit leidde ertoe dat de stadsbouwmeester in 1944 met ziekteverlof ging en in 1945 gedesillusioneerd eervol ontslag kreeg. Zijn assistent Cornelis van Traa nam het werk over en ging aan de slag met een totaal ander plan.
Zou het dan toch nog wat worden met het Afrikaanderpleinquote:Eetwijk op stoom met soep en ’Obba’
ROTTERDAM- ’t Gemaal opende er de deuren, evenals Solo. Maar daar bleef het bij in de Afrikaanderwijk. Dit jaar moet het beter gaan met de Eetwijk Feijenoord. Nieuwe eetzaken worden verwacht, waaronder een Afghaanse restaurant.
„We hadden op meer zaken gehoopt,’’ erkent Ferdi van der Werf, programmaleider economie bij de deelgemeente Feijenoord. „Procedures blijken in de praktijk lang te duren.’’ Neem Obba, smaak der Ottomanen, een blikvanger die er al had moeten staan. Het Turkse restaurant van containers en zadeldak van tentdoek komt aan de kade naast metrostation Rijnhaven. Lang was het onduidelijk of er een waterleiding naar kon worden doorgetrokken.
Begin maart moet Obba er er alsnog staan. „Belangrijk,’’ stelt Van der Werf, „want het wordt zo opvallend dat het mensen letterlijk naar de Afrikaanderwijk toe trekt.’’Soms stuitten nieuwkomers in de Eetwijk op bezwaren. Zo zag een snackbar aan de Paul Krügerstraat het niet zitten dat Tapperij Double Juice tegenover hem een soeprestaurant zou beginnen. „Hij was bang voor concurrentie, maar dat bezwaar is ongegrond verklaard,’’ zegt Van der Werf. „Fastfood is want anders dan soep. Een gevarieerd aanbod is bovendien iets dat we nastreven in de Eetwijk: een mix van verschillende keukens, maar ook van simpele zaken en restaurants van niveau.’’
In de Joubertstraat draait inmiddels Kookstudio Improvisaties proef. Eigenaar Piet Wieringa ziet potentie in de Afrikaanderwijk. „Ik wilde met mijn nieuwe zaak op Zuid blijven. In de Afrikaanderwijk zie je dingen gebeuren.’’
Met Improvisaties richt Wieringa zich op de zakelijke markt. Bedrijven kunnen bij hem in de keuken komen ’teambuilden’ door het bereiden van een diner. „Daarna kunnen ze het boven samen opeten in een luxe ruimte.’’
Voor het komend jaar staan nog de komst van een Marokkaans en een Afghaans restaurant op de planning. „Nu trekken de zaken vooral mensen van buiten de wijk. Dat is op zich prima, maar we hopen dat bij een Marokkaanse zaak ook de buurt zelf komt eten.’’
Duitsland nogmaals bedanktquote:Op maandag 29 januari 2007 10:11 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind Amsterdam ook gezelliger. Rotterdam mist een echte binnenstad.
Of juist wat minder verspreid.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:22 schreef KcA het volgende:
<..>
Rotterdam is qua uitgaan prima als je in de discotheek loop, maar de terrasjes in de zomer hier en daar verspreid zou beter en meer kunnen in onze werkstad.
Komt helemaal goed
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:09 schreef sjoerdzz het volgende:
http://www.zuurkool.com/rotterdammerts-opgelet-deel-2/
Jules Deelder over Amsterdam.
Meesterlijk![]()
Oquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:09 schreef sjoerdzz het volgende:
http://www.zuurkool.com/rotterdammerts-opgelet-deel-2/
Jules Deelder over Amsterdam.
Meesterlijk![]()
Volgens mij kan je ergens zelf gifjes naartoe sturen en worden die op het gebouw afgebeeld.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:00 schreef _Boo_ het volgende:
Heeft iemand toevallig vanavond het KPN gebouw gezien? Het leek wel gehackt, zulke vreemde figuren en teksten stonden erop afgebeeld. Echt heel vaag.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ergens zelf gifjes naartoe sturen en worden die op het gebouw afgebeeld.
Zie: http://www.rotterdam2007.nl/programma/nieuws/3251.phpquote:Torentje taggen?
Laser grafftti op het KPN-gebouw
05.02.2007
Tijdens Art Rotterdam (8 t/m 12 februari) neemt het Graffiti Research Lab bezit van de Kop van Zuid. De Amerikaanse kunstenaarsgroep maakt straatkunst die veel verder gaat dan de bekende spuitbus-graffiti.
Van 7 t/m 10 februari maakt het GRL van de facade van de KPN-toren een gigantisch open scherm. Iedereen die een mooie animatie heeft gemaakt kan zich bij GRL aanmelden. De achterkant van het KNP gebouw wordt vrijgemaakt voor reuze laser-grafitti's, ook hiervoor kunnen alle graffiti-schrijvers zich op de openingsavond (7 feb) aanmelden.
Het GRL organiseert ook een mobiel laserfeest door de stad. Meer info op graffitiresearchlab.com.
Art Rotterdam is een beurs op het gebied van actuele, hedendaagse kunst en vindt van 8 t/m 12 februari voor de achtste keer plaats in de Cruiseterminal; op de Kop van Zuid in Rotterdam. 73 galeries uit tien verschillende landen tonen er hun collecties.
Resolutie is 20*25 of iets dergelijks, beetje laag. Zal even een linkje zoeken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:16 schreef DutchTrain het volgende:
Morgenavond er FOK! op gaan zetten?![]()
Ik vind het maar een vaag verhaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:22 schreef DutchTrain het volgende:
Meer info op: http://graffitiresearchlab.com/
Je kon dus tot en met dinsdag filmpjes aanleveren die zij nu laten zien op het gebouw (aan de groene kant dus). Aan de andere kant kun je zelf graffiti maken met een lichtpen of zoiets.
Tja, dat heb je met die moderne creatieve kunstenaarsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:26 schreef _Boo_ het volgende:
Ik vind het maar een vaag verhaal.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
Ketelbinkie!
http://www.rotterdammers.nl/kunst/ketelbink.htm
quote:In de Bob Evers serie (spannende jongensboeken uit de jaren 1950 - maar dat hoef ik vast niet uit te leggen?) zingt ras-Amsterdammer Arie Roos meermalen met tranen in de ogen en trillende stem dit lied.
Staat hier ergens iets van op internet? Plaatjes of iets dergelijks van de plannen?quote:
sja.. a;l zijn er genoeg leuke plekken..quote:Op maandag 29 januari 2007 10:11 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind Amsterdam ook gezelliger. Rotterdam mist een echte binnenstad.
Wist hier nog niks van, ziet er wel prima uit daarzo !quote:Op zondag 14 januari 2007 15:30 schreef bianca en michael het volgende:
Nog 2 jaartjes en dan komen wij ook naar Rotterdam en wel op de Lloydpier aan de Lloydkade!
[afbeelding]
In dit appartementencomplex hebben wij op de 5e verdieping een appartement gekocht, ons balkon wordt 10 meter breed met uitzicht op de Maas!
[afbeelding]
Kijk, daar sta ik al
[afbeelding]
Ja ik ook. Prima plekje.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:00 schreef eRrrrJeee het volgende:
[..]
sja.. a;l zijn er genoeg leuke plekken..
heb me al meerdere malen..afgelopen zomers kunnen vermaken aan de terassen in de oude haven
Wie weet staan ze nu tequote:Op zondag 11 februari 2007 19:05 schreef BonJovi het volgende:
mensen geen zorgen ben ff niet in rotterdam wonend, binnenkort kom ik weer!
iedereen krijgt een biertje als ik terug ben geloof me ze gaan weer cheeren!quote:Op zondag 11 februari 2007 19:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Wie weet staan ze nu te, en staan ze dalijk weer zo
als je terug ben.
Ik dacht dat dit een grap was,maar ik zag hem vannacht dus in het echt.quote:
Dat ga je aardig wat bier kosten dan, aangezien er ongeveer 599.859 inwoners wonen in rotterdam. ( er komen er per dag een aantal bij en er gaan er per dag een aantal dood)quote:Op zondag 11 februari 2007 19:46 schreef BonJovi het volgende:
[..]
iedereen krijgt een biertje als ik terug ben geloof me ze gaan weer cheeren!![]()
Een dansende baby denk ik. Ik zag ook nog iets wat op dansende strippers leek trouwens.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een grap was,maar ik zag hem vannacht dus in het echt.
Wat moet het voorstellen,een dansende teletubbie ofzo.
Gesprek ging heel goed, morgen een tweede gesprek. Leuke functie! Lijkt me echt een leuke werkplek daar zo midden in de stad.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:36 schreef Isegrim het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek in het WTC. Lijkt me een leuke werklocatie.
Er zijn wel meer mooie wijken hoor.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik moest vanmiddag naar Delfshaven en ik vind dat toch wel een erg mooie wijk hoor.![]()
Palthos, achter bij de Bijenkorf. Daar laat ik mijn pak stomen en die maken kleren ook dacht ik.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:57 schreef parselmouth het volgende:
Weet iemand nog een goede, niet te dure kledingmaker in onze mooi stad?
Liefst dichtbij het centrum, of anders vlakbij een metro-station.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat hoort nou juist bij Rotterdam.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:36 schreef klipper het volgende:
Ook dit is Rotterdam
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan ben je duidelijk in de verkeerde toko's geweest! Rotterdam heeft veel betere clubs dan Amsterdam, zeker weten!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:54 schreef sanni het volgende:
Ahmmm...Rotterdam zal ik als ik er volgende week ben eens nader
bekijken als het gaat om het nachtleven want voorlopig vind ik het
weinig boeiend.
Amsterdam heeft het op dat gebied nog steeds als je alleen al naar
onderstaande pic kijkt.![]()
![]()
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07076/mokumclubstappen.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
De stadscamping aan de Gordelweg is even de eerste die me te binnen schiet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:29 schreef jadelovespat het volgende:
Ik moest het hier vragen dus:
Wij willen in Juni op kamp gaan met onze sportvereniging... Maar zijn telaat met het regelen van een kamphuis
Nu ben ik op zoek naar een kamphuis/ camping in de regio Rotterdam, wat niet te duur is. Het is voor ongeveer 40 personen. Heeft iemand een idee, link, emailadres voor mij.. Zodat wij onze kids toch een leuk kamp kunnen bieden dit jaar? Ik zou je echt super dankbaar zijn
(En waarom Rotterdam: Wij komen uit Schiedam en willen in de buurt blijven)
Zeg maar Kanaalweg.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:23 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
De stadscamping aan de Gordelweg is even de eerste die me te binnen schiet.
Vlakbij het Kleinpolderplein en Blijdorp.
Gebruik hem alleen niet als je eerste optie.
Ik word zelf door de bank genomen niet erg vrolijk van de entourage daar.
Ja klopt ook.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zeg maar Kanaalweg.
http://www.stadscamping-rotterdam.nl/
http://www.vvv.rotterdam.(...)s/campings/42771.asp
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article523304.ece
Vriend van mij woont daar ook, opzich wel prima plek. Kijk je ook uit over Hofplein?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:32 schreef Isegrim het volgende:
Dit wordt hopelijk ons nieuwe huis:
http://www.heliportmakela(...)nAdelastraat162.html
Bij Zwartjanstraat enz? Zit je wel rlx ja, alleen ik zou de metro echt missenquote:Op zondag 18 februari 2007 18:02 schreef Public_NME het volgende:
Vandaag mijn verhuizing van Meent naar een zijstraat v/d Bergweg in het Oude Noord voltooid! Leuke buurt met veel leuke (ethnische) tentjes.
Laatst was er een afbeelding van een opstekende middelvinger (bewegend zelfs) te zien op dat gebouw... ik dacht wat krijgen we nouquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:00 schreef _Boo_ het volgende:
Heeft iemand toevallig vanavond het KPN gebouw gezien? Het leek wel gehackt, zulke vreemde figuren en teksten stonden erop afgebeeld. Echt heel vaag.
Ik zag het ook!quote:Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Laatst was er een afbeelding van een opstekende middelvinger (bewegend zelfs) te zien op dat gebouw... ik dacht wat krijgen we nou... maar echt waar....
![]()
Is misschien voor de bewoners op het Noordereiland?quote:Op zondag 18 februari 2007 21:14 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik zag het ook!Ik dacht: "hier gaan ze problemen mee krijgen!"
![]()
Nou... ik zal het morgen zien want dan benik voor het ABN AMRO tennis-toernooi in Rotterdam.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:35 schreef Public_NME het volgende:
Dan ben je duidelijk in de verkeerde toko's geweest! Rotterdam heeft veel betere clubs dan Amsterdam, zeker weten!
Ja, paar zijstraten verderop! Ik mis de metro niet echt, ga binnenkort met de fiets... (zomer zit er toch aan te komen) Tramverbinding met CS is ook oké! (naar de Uni. alleen wat lastiger)quote:Op zondag 18 februari 2007 19:37 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Bij Zwartjanstraat enz? Zit je wel rlx ja, alleen ik zou de metro echt missen
Nou op een maandagavond zou ik geen al te hoge verwachtingen hebben van het uitgaansleven.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:24 schreef sanni het volgende:
[..]
Nou... ik zal het morgen zien want dan benik voor het ABN AMRO tennis-toernooi in Rotterdam.![]()
Dat is alleen maar waar als je na het zien van de luchtfoto's van juni '40 in de kast bent gaan zitten met het licht uit en de deur op slot.quote:Op maandag 19 februari 2007 00:10 schreef BSAP het volgende:
Rotterdam was met de bombardementen al een verloren stad. En dat zal wel altijd zo blijven.
Maandagavond = Live jazz in Dizzy op de 's Gravendijkwalquote:Op maandag 19 februari 2007 00:04 schreef _Boo_ het volgende:
Nou op een maandagavond zou ik geen al te hoge verwachtingen hebben van het uitgaansleven.
Sooooooooooowquote:Op maandag 19 februari 2007 14:32 schreef amigaroxx het volgende:
Mike Boddé legt even haarfijn uit hoe je jezelf het Rotterdams eigen kunt maken:
http://www.zuurkool.com/rotterdammerts-opgelet/
... en Ronald Goedemondt vindt dat Rotterdammers meester zijn in relativeren:
http://www.zuurkool.com/lekker-rotterdams-relativeren/
Voor echte rotterdammers natuurlijk :-)
Thankiequote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:23 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
De stadscamping aan de Gordelweg is even de eerste die me te binnen schiet.
Vlakbij het Kleinpolderplein en Blijdorp.
Gebruik hem alleen niet als je eerste optie.
Ik word zelf door de bank genomen niet erg vrolijk van de entourage daar.
=> http://www.scouting-hedera.nl/ vlakbij de IKEA in Delft, het gebouw kun je ook huren om te overnachtenquote:Op maandag 19 februari 2007 17:10 schreef jadelovespat het volgende:
Thankie
Weet iemand ook een scouting ofzo, die een kamphuis met slaapzalen heeft?
Het hoeft ook niet perse in Rotterdam te zijn, maar in de buurt....
't Is maar waar je van houdt. Er lopen ook Turken, Marokkanen, et cetera rond. En nog wat authentieke Rotterdam Zuidbewoners.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:56 schreef Isegrim het volgende:
Zuidplein is dé plek om Antilliaanse dameskonten te bewonderen.
Inderdaad, ben er ook in 80 jaar niet meer geweest.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:23 schreef PeRi het volgende:
Zuidplein is echt zo bagger als wat. Winkelen daar,
.
Tis wel verbeterdquote:Op maandag 19 februari 2007 18:23 schreef PeRi het volgende:
Zuidplein is echt zo bagger als wat. Winkelen daar,
.
Ietsquote:Op maandag 19 februari 2007 17:49 schreef sanni het volgende: Het valt mij iig op dat de prijzen iets lager liggen dan in Amsterdam.![]()
Zuidplein is zeker verbeterd. Ga - ondanks dat ik nu niet meer op Zuid woon - er nog wel eens naartoe als ik echt iets nodig heb. Voordeel is dat alles er dicht bijelkaar zit, en natuurlijk de Saturn:)quote:
In het centrum ook, big deal.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is maar waar je van houdt. Er lopen ook Turken, Marokkanen, et cetera rond. En nog wat authentieke Rotterdam Zuidbewoners.
quote:Op maandag 19 februari 2007 20:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zuidplein is zeker verbeterd. Ga - ondanks dat ik nu niet meer op Zuid woon - er nog wel eens naartoe als ik echt iets nodig heb. Voordeel is dat alles er dicht bijelkaar zit, en natuurlijk de Saturn:)
Bovendien kom ik al elke dag in het centrum.
Die authentieke Zuidbewoners wonen dan gelukkig weer niet boven de Maasquote:Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is maar waar je van houdt. Er lopen ook Turken, Marokkanen, et cetera rond. En nog wat authentieke Rotterdam Zuidbewoners.
Het mijne ook niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:51 schreef Stpan het volgende:
Stadhuisplein niet mijn ding.
Viscose is een rayon, dus ik snap de benaming even niet. Tenzij je met Viscose gewoon tuig dan wel pleps bedoeldquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:40 schreef Pinball het volgende:
[..]
Het mijne ook niet.
Teveel viscose, nog steeds.
Volgens mij bedoeld die de stof van de t-shirts, synthetischquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:50 schreef Stpan het volgende:
[..]
Viscose is een rayon, dus ik snap de benaming even niet. Tenzij je met Viscose gewoon tuig dan wel pleps bedoeld
(sorry, zo'n snob ben ik nou ook weer niet)/
John de Wolf overhemden dus?quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:55 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld die de stof van de t-shirts, synthetisch![]()
Oh sorry.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:50 schreef Stpan het volgende:
Viscose is een rayon, dus ik snap de benaming even niet. Tenzij je met Viscose gewoon tuig dan wel pleps bedoeld
(sorry, zo'n snob ben ik nou ook weer niet)/
quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:55 schreef Curiosity het volgende:
Volgens mij bedoeld die de stof van de t-shirts, synthetisch![]()
Ja, dat dus.quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:11 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh sorry.
Met viscose bedoel ik die bloesjes/shirts die op de één of andere manier behalve je ogen ook je oren lijken te pijnigen omdat ze zo lawaaierig zijn. Het enige wat je de dragers meestal mee moet geven is dat ze kleding hebben gekocht die bij ze past.
Hoewel die lang niet allemaal van viscose gemaakt zijn is dat in de loop der jaren een beetje de term geworden om de groepen Vlaardingers te benoemen die in het weekeinde aan hun eigen 'Bar Dancing Hallo' niet genoeg hadden, maar dus ook het Stadhuisplein van kunstmatig zijde kwamen voorzien met kleuren en prints die een overdreven gebruik van hallunicogenen door zowel maker als kijker suggereerden.
Overigens kunnen die Vlaardingers evengoed uit Zuid, Pijnacker, de B-driehoek of Capelle komen, het idee is hetzelfde.
"Bar dancing Hallo" zat toch juist op het Stadhuisplein? Daar waar nu Temptation of iets dergelijks zit.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:11 schreef Pinball het volgende:
Hoewel die lang niet allemaal van viscose gemaakt zijn is dat in de loop der jaren een beetje de term geworden om de groepen Vlaardingers te benoemen die in het weekeinde aan hun eigen 'Bar Dancing Hallo' niet genoeg hadden, maar dus ook het Stadhuisplein van kunstmatig zijde kwamen voorzien met kleuren en prints die een overdreven gebruik van hallunicogenen door zowel maker als kijker suggereerden.
Die zat inderdaad op het Stadhuisplein, en inderdaad, ook in Vlaardingen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:34 schreef _Boo_ het volgende:
"Bar dancing Hallo" zat toch juist op het Stadhuisplein? Daar waar nu Temptation of iets dergelijks zit.
Of had Vlaardingen er ook eentje?
"Bar dancing Hallo" op stadhuispleinquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:34 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
"Bar dancing Hallo" zat toch juist op het Stadhuisplein? Daar waar nu Temptation of iets dergelijks zit.
Of had Vlaardingen er ook eentje?
Dat weet ik niet. Ik heb de neiging om me in hun nest te wagen altijd kunnen weerstaan.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:55 schreef _Boo_ het volgende:
Ahh vandaar. Waar zat ie dan in Vlaardingen?
Dat is goed te horenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 02:20 schreef sanni het volgende:
Nou....inmiddels weer thuis en R'dam was afgelopen week een leuke ervaring.
Kom er vaker langs iig...![]()
Waarquote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is goed te horen
Deze week ook een paar gestrande treinreizende collega's laten zien dat je met 3 personen kan eten en drinken voor totaal iets minder dan 25 euro![]()
Wat is er mis met een pizza bij Pavarotti?quote:
Cambrinus. 3x dagschotel (gebakken roodbaars, dillesaus, veel friet en salade), 5 drankjes, 2 koffie = 24,85quote:
Ik vind ze werkelijk niet te eten en dan heb ik het nog niet eens over het "restaurant" zelf.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er mis met een pizza bij Pavarotti?
Ik woon in centrum en volgens mij is het hier droog.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:28 schreef DutchTrain het volgende:
Volgens http://www.buienradar.nl/ zou het nu droog moeten zijn, maar voorlopig regent het hier nog in de staat. Moet toch nog even de stad in en naar de Gamma...
Volgens een naar Italië geëmigreerde Nederlander is een Italiaans restaurant goed als er tijdens het eten luidruchtig wordt geklust in de keuken, het personeel ongeďnteresseerd is et cetera. Check en dubbel check.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:29 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik vind ze werkelijk niet te eten en dan heb ik het nog niet eens over het "restaurant" zelf.
Voor die prijs kan het ook bijna niet anders, dat is waar.
Dan ga ik maar eens die kant op...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:33 schreef _Boo_ het volgende:
Ik woon in centrum en volgens mij is het hier droog.
Je moet een beetje geluk hebben met hetgeen ze die dag hebben. De rest van de menukaart is overigens ook wel OK; het is geen Parkzicht, maar als pubfood goed genoeg.quote:Cambrinus heb ik eigenlijk nog nooit gegeten (terwijl ik dat wel elke keer van plan ben als ik dat bord zie hangen met het menu van die dag).
Nu regent hetquote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan ga ik maar eens die kant op...
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |