Dan zijn ze ineens met de tijd meegegaan. Want dat hadden ze vorig jaar nog nietquote:Op maandag 15 januari 2007 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omg, ik herinner me net nog iets. Weheheheh... liep van 't weekeinde nog door die straat en toen zat ik staan: "Döner, Kapsalon".
Ow, ik ben -toen ik nog op Zuid woonde- wel eens bij een Turkse kapsalon geweest. Was wel 5 euro kwijt voor wassen, knippen en scheren. Kapper sprak geen Nederlands en het was een komen en gaan van Turken. Inclusief Turkse muziek en een kopje Turkse thee.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik nog naar binnen kijken en ik zag al geen haardrogers hangen!
Ik zit altijd vanaf m'n werk voor ¤1,15 in Afrikaquote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
Dus met die 5 euro heb ik ook nog eens een reisje naar Turkije uitgespaard![]()
Nee, man, bijna elke dönertent verkoopt het, al hebben ze het niet altijd op de kaart staan.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nou ik had het ooit eens in Delfshaven gezien en op de radio gehoord en toen zag ik het laterop het Hofplein staan bij die tent daar en las ik dat artikel erover in de krant. Maar bij mijn favo-döner op de Oude Binnenweg hebben ze het nog steeds niet. Ik denk dat die in Delfshaven en op het Hofplein ook de enige zijn die het verkopen.
Kon ie knippen?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ow, ik ben -toen ik nog op Zuid woonde- wel eens bij een Turkse kapsalon geweest. Was wel 5 euro kwijt voor wassen, knippen en scheren. Kapper sprak geen Nederlands en het was een komen en gaan van Turken. Inclusief Turkse muziek en een kopje Turkse thee.![]()
Dus met die 5 euro heb ik ook nog eens een reisje naar Turkije uitgespaard![]()
Op Zuid kwam ie ook al paar keer over inderdaad!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:21 schreef junkiexp het volgende:
Volgens mij zijn ze iets of iemand kwijt ,die (politie ?)-helicopter blijft maar laag rondjes cirkelen over het centrum hier ?
Prinsenland ook al.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op Zuid kwam ie ook al paar keer over inderdaad!
Whehehe, so true!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:29 schreef Koewam het volgende:
de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen.
Tis Rottûrdamquote:
quote:
quote:Op zondag 21 januari 2007 02:46 schreef Merkie het volgende:
Is er geen foto vanaf dezelfde plek maar dan recent?
Beetje vanaf een andere plek hoor!quote:
Haha, klopt! beetje overzicht..quote:
Ik kijk zo wel ff of ik nog wat in mijn archieven heb!quote:Op zondag 21 januari 2007 12:23 schreef KcA het volgende:
[..]
Haha, klopt! beetje overzicht..![]()
Als er interesse is..loop ik vanmiddag f naar buiten 10meter en maak ik een foto ervan zelf
zie sigquote:Op zondag 21 januari 2007 14:23 schreef Duvel het volgende:
Hier de beste foto die ik kon vinden vanaf het KPN gebouw, maar daar hebben we dus nog niet echt veel aan.
Edit: even een andere host vinden die nog wel bandbreedte over heeft.
quote:
quote:Politieagent schiet verdachte in buik
De politie heeft op de Beukelsweg in Rotterdam-West een nog onbekende man in zijn buik geschoten na een korte achtervolging. Het slachtoffer is buiten levensgevaar.
Het slachtoffer zat in een auto samen met twee andere mannen. Ze waren weggereden bij een onenigheid in de Achillesstraat in de wijk Hillegersberg. Bij deze ruzie zouden ook enkele vrouwen betrokken zijn.
De politie kreeg de melding dat één van de mannen een vuurwapen bij zich droeg en reed de auto van de drie klem op de Beukelsweg. De mannen vluchtten uit de auto en bij de achtervolging trok een agent zijn pistool en schoot een verdachte in zijn buik. De rijksrecherche onderzoekt het schietincident. Alle mannen zijn aangehouden.
quote:De Rotterdamse gemeenteraad heeft donderdag een besluit over subsidie aan Nighttown uitgesteld. Volgens wethouder Kaya is de doorstart van de failliete Rotterdamse poptempel daardoor in gevaar.
uitgegeven:
Door een uitgelopen koffiepauze van de PvdA kreeg Leefbaar Rotterdam plotseling een meerderheid in de raad. Leefbaar eist meer onderzoek naar de gang van zaken rond Nighttown voor er weer geld naar het popinstituut gaat.
Volgende week donderdag loopt het voorlopig koopcontract af tussen koper Heineken en twee aspirant exploitanten.
Voorwaarde voor de koop is de gemeentelijke subsidie van 400.000 euro.
Een achtervolging van Hillegersberg nog wel...... en dat noemen ze een korte achtervolging...quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
Damn vanmorgen iemand neergeschoten hier (Beukelsweg, west) in de straat. Ineens stuk of 9 politieauto's in de straat, alles afgesloten, ambulance erbij
.
edit: Dit was er dus aan de hand.
[..]
Dat komt doordat de meeste rotterdammers erg trots zijn op hun stad.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:41 schreef Koewam het volgende:
Rotterdam is echt een verborgen schoonheid
Valt me op dat dit t enige topic is in STA waar zoveel positief over de stad wordt gedaan! andere zijn amal slowchat
En terrechtquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat komt doordat de meeste rotterdammers erg trots zijn op hun stad.
Alleen hoor je ze nooit over het "oude noorden".quote:
Ze hadden die bommen op je hoofd moeten laten vallen, idioot.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Alleen hoor je ze nooit over het "oude noorden".
Het grootste voordeel van Rotterdam is dan toch wel de tweede wereldoorlog geweest, daardoor hebben ze het hele oude centrum kunnen omtoveren tot het Manhatten van Nederland.
Over idioot gesproken, als je de topics over Rotterdam goed doorleest, dan lees je ook dat de meeste Rotterdammers juist erg trots zijn juist op dat moderne centrum, met zijn mooie brede wegen en gebouwen.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hadden die bommen op je hoofd moeten laten vallen, idioot.
OK, dat was wel grof hè? Wat ik bedoel dat Rotterdam een mooi, oud, gezellig centrum had. Hàd.
Het is met zijn centrum de enige echte "stad" van Nederland, maar ik vind het eerlijk gezegd tamelijk ongezellig. Leuk wordt het pas in de oude stukken... Maar misschien ben ik wel raar.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Over idioot gesproken, als je de topics over Rotterdam goed doorleest, dan lees je ook dat de meeste Rotterdammers juist erg trots zijn juist op dat moderne centrum, met zijn mooie brede wegen en gebouwen.
Feit is gewoon dat je in Rotterdam niet uren hoeft te dwalen door allemaal nauwe eenrichtingstraatjes, maar gewoon overal makkelijk kan komen in het centrum.
Zelf vind ik het ook jammer dat het oude centrum weggevaagd is, heb vrij veel tekeningen van hoe het was en hoe het nu is.
Ik had het ook alleen over het voordeel en niet over het nadeel, en het nadeel is toch wel al die slachtoffers en trauma`s die erdoor ontstaan zijn.
Maar zonder die oorlog hadden ze nooit het centrum gehad wat ze nu hebben.
Zelf vind ik de oude stukken stad ook meer uitstraling hebben, maar dat moderne centrum geeft het wel weer een grote stad gevoel.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is met zijn centrum de enige echte "stad" van Nederland, maar ik vind het eerlijk gezegd tamelijk ongezellig. Leuk wordt het pas in de oude stukken... Maar misschien ben ik wel raar.
Den Haag en autorijden is een gruwel, dat klopt...quote:Op zondag 28 januari 2007 15:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Zelf vind ik de oude stukken stad ook meer uitstraling hebben, maar dat moderne centrum geeft het wel weer een grote stad gevoel.
Jaren in Den Haag gewoond, vind ik nog steeds een hele mooie stad, alleen al die eenrichtingsstraten, daar word je horendol van.
Dat is nog maar de vraag, vele nieuwe gebouwen houden het lang niet zo vol als al die oude gebouwen.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
ach over 200 jaar heeft Rotterdam ook weer een oude binnenstad
Ik weet niet of dat door de nieuwbouw an sich komt, alswel door de manier waarop ze het ingericht hebben. Ik vind het redelijk dramatisch namelijk.. Lijnbaan ziet er niet uit, veel te smal en donker, en ongezellige winkels. Er is verder niet echt een stadshart.. Wel een paar pleinen waar dan weer niets te doen is, denk aan het Schouwburgplein, daar zijn nauwelijks cafes, Stadhuisplein zijn dan wel weer cafes maar ongezellig op een rijtje, met aan de andere kant niks. En voor de rest moet je een kwartier lopen voordat je weer ergens anders interessants bent. Alleen Beurs vind ik er leuk uitzien, maar daar zijn dan weer geen terrasjes.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:21 schreef Duvel het volgende:
Het is met zijn centrum de enige echte "stad" van Nederland, maar ik vind het eerlijk gezegd tamelijk ongezellig. Leuk wordt het pas in de oude stukken... Maar misschien ben ik wel raar.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat door de nieuwbouw an sich komt, alswel door de manier waarop ze het ingericht hebben. Ik vind het redelijk dramatisch namelijk.. Lijnbaan ziet er niet uit, veel te smal en donker, en ongezellige winkels. Er is verder niet echt een stadshart.. Wel een paar pleinen waar dan weer niets te doen is, denk aan het Schouwburgplein, daar zijn nauwelijks cafes, Stadhuisplein zijn dan wel weer cafes maar ongezellig op een rijtje, met aan de andere kant niks. En voor de rest moet je een kwartier lopen voordat je weer ergens anders interessants bent. Alleen Beurs vind ik er leuk uitzien, maar daar zijn dan weer geen terrasjes.
Ik vind het prachtig wat Rotterdam doet met al die hoge moderne architectuur, maar er lijkt zo weinig sturing in te zitten.. Het zijn wat lukrake gebouwen her en der, zonder connectie met elkaar.
Ja maar we hebben Ivo al!quote:Op zondag 28 januari 2007 18:07 schreef Koewam het volgende:
speknek slaat de kop op de varken... god wat zou ik maar wat graag burgemeester willen worden en van rotterdam de mooiste stad van west-europa maken
Die kunnen we in elk geval als sloopkogel gebruiken, maakt ie zich nog eens nuttig!quote:
Ik sluit me hier volledig bij aan, dat is een zeer groot gemis.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
In R'dam heb je, m.u.v. de Oude Haven, gewoon geen gezellige pleintjes met terrasjes... Dat vind ik wel erg jammer.
Klopt. Ik vind Amsterdam ook gezelliger. Rotterdam mist een echte binnenstad.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:22 schreef KcA het volgende:
Was gisteravond in Adam, moet wel toegeven dat het daar in het centrum veel gezelliger door de winkels en toko's die allemaal open zijn in de avond en dat er zoveel mensen op straat zijn van verschillende leeftijden. Cafe's en tenten zijn wat verspreid, maar dat heeft ook wel wat. Alleen irriteer ik mij meer aan de vuil en zwervers. Vooral toeristen die daar losgaan door teveel drankgebruik en hun eerste kennismaking met drugs. Irritant zijn ook de afrikanen die je overal aanspreken waar je vandaan kom, of voorbij lopen en "coke" "drugs" roepen.
Rotterdam is qua uitgaan prima als je in de discotheek loop, maar de terrasjes in de zomer hier en daar verspreid zou beter en meer kunnen in onze werkstad.
Komt helemaal goed
AD.nlquote:De stad die nooit werd gebouwd
ROTTERDAM - Hoe had Rotterdam eruit gezien als het na het bombardement was opgebouwd volgens het plan van stadsbouwmeester Willem Gerrit Witteveen? Het antwoord is deze zomer te bezichtigen in het Historisch Museum waar nu wordt gewerkt aan de maquette van ‘de nooit gebouwde stad’.
Daarbij had hij een duidelijke voorkeur voor traditionele architectuur. Zijn plan is echter nooit het papier ontstegen want het was volgens de tegenstanders te zeer was gericht op herstel en te weinig op vernieuwing. Dit leidde ertoe dat de stadsbouwmeester in 1944 met ziekteverlof ging en in 1945 gedesillusioneerd eervol ontslag kreeg. Zijn assistent Cornelis van Traa nam het werk over en ging aan de slag met een totaal ander plan.
Zou het dan toch nog wat worden met het Afrikaanderpleinquote:Eetwijk op stoom met soep en ’Obba’
ROTTERDAM- ’t Gemaal opende er de deuren, evenals Solo. Maar daar bleef het bij in de Afrikaanderwijk. Dit jaar moet het beter gaan met de Eetwijk Feijenoord. Nieuwe eetzaken worden verwacht, waaronder een Afghaanse restaurant.
„We hadden op meer zaken gehoopt,’’ erkent Ferdi van der Werf, programmaleider economie bij de deelgemeente Feijenoord. „Procedures blijken in de praktijk lang te duren.’’ Neem Obba, smaak der Ottomanen, een blikvanger die er al had moeten staan. Het Turkse restaurant van containers en zadeldak van tentdoek komt aan de kade naast metrostation Rijnhaven. Lang was het onduidelijk of er een waterleiding naar kon worden doorgetrokken.
Begin maart moet Obba er er alsnog staan. „Belangrijk,’’ stelt Van der Werf, „want het wordt zo opvallend dat het mensen letterlijk naar de Afrikaanderwijk toe trekt.’’Soms stuitten nieuwkomers in de Eetwijk op bezwaren. Zo zag een snackbar aan de Paul Krügerstraat het niet zitten dat Tapperij Double Juice tegenover hem een soeprestaurant zou beginnen. „Hij was bang voor concurrentie, maar dat bezwaar is ongegrond verklaard,’’ zegt Van der Werf. „Fastfood is want anders dan soep. Een gevarieerd aanbod is bovendien iets dat we nastreven in de Eetwijk: een mix van verschillende keukens, maar ook van simpele zaken en restaurants van niveau.’’
In de Joubertstraat draait inmiddels Kookstudio Improvisaties proef. Eigenaar Piet Wieringa ziet potentie in de Afrikaanderwijk. „Ik wilde met mijn nieuwe zaak op Zuid blijven. In de Afrikaanderwijk zie je dingen gebeuren.’’
Met Improvisaties richt Wieringa zich op de zakelijke markt. Bedrijven kunnen bij hem in de keuken komen ’teambuilden’ door het bereiden van een diner. „Daarna kunnen ze het boven samen opeten in een luxe ruimte.’’
Voor het komend jaar staan nog de komst van een Marokkaans en een Afghaans restaurant op de planning. „Nu trekken de zaken vooral mensen van buiten de wijk. Dat is op zich prima, maar we hopen dat bij een Marokkaanse zaak ook de buurt zelf komt eten.’’
Duitsland nogmaals bedanktquote:Op maandag 29 januari 2007 10:11 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind Amsterdam ook gezelliger. Rotterdam mist een echte binnenstad.
Of juist wat minder verspreid.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:22 schreef KcA het volgende:
<..>
Rotterdam is qua uitgaan prima als je in de discotheek loop, maar de terrasjes in de zomer hier en daar verspreid zou beter en meer kunnen in onze werkstad.
Komt helemaal goed
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:09 schreef sjoerdzz het volgende:
http://www.zuurkool.com/rotterdammerts-opgelet-deel-2/
Jules Deelder over Amsterdam.
Meesterlijk![]()
Oquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:09 schreef sjoerdzz het volgende:
http://www.zuurkool.com/rotterdammerts-opgelet-deel-2/
Jules Deelder over Amsterdam.
Meesterlijk![]()
Volgens mij kan je ergens zelf gifjes naartoe sturen en worden die op het gebouw afgebeeld.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:00 schreef _Boo_ het volgende:
Heeft iemand toevallig vanavond het KPN gebouw gezien? Het leek wel gehackt, zulke vreemde figuren en teksten stonden erop afgebeeld. Echt heel vaag.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ergens zelf gifjes naartoe sturen en worden die op het gebouw afgebeeld.
Zie: http://www.rotterdam2007.nl/programma/nieuws/3251.phpquote:Torentje taggen?
Laser grafftti op het KPN-gebouw
05.02.2007
Tijdens Art Rotterdam (8 t/m 12 februari) neemt het Graffiti Research Lab bezit van de Kop van Zuid. De Amerikaanse kunstenaarsgroep maakt straatkunst die veel verder gaat dan de bekende spuitbus-graffiti.
Van 7 t/m 10 februari maakt het GRL van de facade van de KPN-toren een gigantisch open scherm. Iedereen die een mooie animatie heeft gemaakt kan zich bij GRL aanmelden. De achterkant van het KNP gebouw wordt vrijgemaakt voor reuze laser-grafitti's, ook hiervoor kunnen alle graffiti-schrijvers zich op de openingsavond (7 feb) aanmelden.
Het GRL organiseert ook een mobiel laserfeest door de stad. Meer info op graffitiresearchlab.com.
Art Rotterdam is een beurs op het gebied van actuele, hedendaagse kunst en vindt van 8 t/m 12 februari voor de achtste keer plaats in de Cruiseterminal; op de Kop van Zuid in Rotterdam. 73 galeries uit tien verschillende landen tonen er hun collecties.
Resolutie is 20*25 of iets dergelijks, beetje laag. Zal even een linkje zoeken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:16 schreef DutchTrain het volgende:
Morgenavond er FOK! op gaan zetten?![]()
Ik vind het maar een vaag verhaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:22 schreef DutchTrain het volgende:
Meer info op: http://graffitiresearchlab.com/
Je kon dus tot en met dinsdag filmpjes aanleveren die zij nu laten zien op het gebouw (aan de groene kant dus). Aan de andere kant kun je zelf graffiti maken met een lichtpen of zoiets.
Tja, dat heb je met die moderne creatieve kunstenaarsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:26 schreef _Boo_ het volgende:
Ik vind het maar een vaag verhaal.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
Ketelbinkie!
http://www.rotterdammers.nl/kunst/ketelbink.htm
quote:In de Bob Evers serie (spannende jongensboeken uit de jaren 1950 - maar dat hoef ik vast niet uit te leggen?) zingt ras-Amsterdammer Arie Roos meermalen met tranen in de ogen en trillende stem dit lied.
Staat hier ergens iets van op internet? Plaatjes of iets dergelijks van de plannen?quote:
sja.. a;l zijn er genoeg leuke plekken..quote:Op maandag 29 januari 2007 10:11 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind Amsterdam ook gezelliger. Rotterdam mist een echte binnenstad.
Wist hier nog niks van, ziet er wel prima uit daarzo !quote:Op zondag 14 januari 2007 15:30 schreef bianca en michael het volgende:
Nog 2 jaartjes en dan komen wij ook naar Rotterdam en wel op de Lloydpier aan de Lloydkade!
[afbeelding]
In dit appartementencomplex hebben wij op de 5e verdieping een appartement gekocht, ons balkon wordt 10 meter breed met uitzicht op de Maas!
[afbeelding]
Kijk, daar sta ik al
[afbeelding]
Ja ik ook. Prima plekje.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:00 schreef eRrrrJeee het volgende:
[..]
sja.. a;l zijn er genoeg leuke plekken..
heb me al meerdere malen..afgelopen zomers kunnen vermaken aan de terassen in de oude haven
Wie weet staan ze nu tequote:Op zondag 11 februari 2007 19:05 schreef BonJovi het volgende:
mensen geen zorgen ben ff niet in rotterdam wonend, binnenkort kom ik weer!
iedereen krijgt een biertje als ik terug ben geloof me ze gaan weer cheeren!quote:Op zondag 11 februari 2007 19:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Wie weet staan ze nu te, en staan ze dalijk weer zo
als je terug ben.
Ik dacht dat dit een grap was,maar ik zag hem vannacht dus in het echt.quote:
Dat ga je aardig wat bier kosten dan, aangezien er ongeveer 599.859 inwoners wonen in rotterdam. ( er komen er per dag een aantal bij en er gaan er per dag een aantal dood)quote:Op zondag 11 februari 2007 19:46 schreef BonJovi het volgende:
[..]
iedereen krijgt een biertje als ik terug ben geloof me ze gaan weer cheeren!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |