abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45283287

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Iedereen is welkom eenander van onzinnige repliek te dienen.

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2005

[ Bericht 51% gewijzigd door sigme op 12-01-2007 13:54:13 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:57:47 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45283703
Deze is beter.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:58:55 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45283758
hier staat nog niets
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:59:49 #4
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45283796
Dit is gekkenwerk.
pi_45283817
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:58 schreef Aoristus het volgende:
hier staat nog niets
Ik was hier.
pi_45283842
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En mijn reactie was geen reactie op stelselmatig het ZWAAR op de man spelen door Sickie en Draaijer op mijn persoon?????????????????????. Je bent wel erg eenzijdig bezig, madame
[..]

Jij had het net dat ik weinig respectvol was in de richting van anderen. Noem jij dit wel respectvol???????? Dit is niet op de man spelen???????????????????????

Ik vind dat je echt door het ijs zakt. ik had je veel hoger ingeschat, maar kennelijk kan ik mij ook vergissen.
[..]

Jemig wat heb jij lange tenen zeg......Natuurlijk in de letterlijke zin wel, maar je trekt het nu zelf in de negatieve sfeer en ik niet dus. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Dus schuif dat niet in andermans schoenen.
[..]

Wat is in vredesnaam het probleem??????????????????????? niet dat ik er benieuwd naar ben, je zoekt echt spijkers op bijzonder laag water. Daar stop ik echt geen energie in hoor. Je vast niets beters te doen zeker...

Kennelijk kwam de boodschap bij een normaal iemand als PMB wel aan. Dus waarom zou ik mij druk moetne maken om dat gekakeel van jou???
[..]

Ja, je vraagt echt naar de bekende weg. Je probeert andere op woorden te vangen met je basistekstanalytische spelletjes. Daar heb ik gewoon geen zin an. Discussie voeren is imo net wat meer....

overigens weet ik niet wat je met die claim op doelt...het heeft kennlikj bijzonderweing indruk op me gemaakt.....

Goe ik ga weer iets nuttigs doen ipv die onzinnige replieken van je te beantwoorden.....

Gelukkig kreeg ik van wat aansprekender users nog wat nominaties voor de GJ Schutte-trofee.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45284005
quote:
Een tot in Groningen te horen klap dat is wel een beste !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45284016
Civ of generals?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45284050
Krijgen we simultaan 2 topics vol vandaag?
pi_45284065
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Civ of generals?
Misschien kun je tegen mij Generals?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:06:23 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45284070
Moet lukken. Zeker als er nog gereld gaat worden.
pi_45284081
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien kun je tegen mij Generals?
Ja dat is goed hoor baas. Duke heb jij een geupdate versie nu?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45284504
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja dat is goed hoor baas. Duke heb jij een geupdate versie nu?
Nee het updaten lukt me niet helaas .

En ik meot zo afwassen en de trein halen .
pi_45284518
quote:
Ook in die tijd doneerden Nederlanders al voor het goede doel. Een inzamelingsactie leverde twee miljoen gulden op. Koning Lodewijk Napoleon, altijd in de weer om zijn populariteit in Nederland te vergroten, doneerde 30.000 gulden eigen geld.

Dat doet me eraan denken; ik heb LodewijkNapoleon gemaild, nog geen reactie gehad.
pi_45284559
ja.
pi_45284595
nee.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:20:33 #18
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45284616
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ik ben wat lui. Je wil niet weten hoe veel moeite enigzins correct spellen mij kost..
Gelukkig. Ik voel me een stuk beter.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45284638
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Krijgen we simultaan 2 topics vol vandaag?
Als de modjes lang genoeg blijven pitten, .
pi_45284657
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Gelukkig. Ik voel me een stuk beter.
Omdat ik slecht spel? Apart dat ik daarmee iemand plezier.
pi_45284706
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Als de modjes lang genoeg blijven pitten, .
Dat zal het probleem niet zijn .
pi_45284777
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Stelselmatig topics verAkkersloten
"Hey, lekker ding, zin om vanavond te Akkersloten?"
pi_45284906
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:24 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"Hey, lekker ding, zin om vanavond te Akkersloten?"
Nee, ik moet nog een sloot dossiers doorakkeren.
pi_45284984
quote:
Rechtse mensen zijn guller dan linkse

vrijdag 12 januari 2007 12:43

'Allemachtig, wat ben jij tegenwoordig rechts', zei mijn tennismaatje Theo A. afgelopen zaterdag na afloop van een dubbelpartij (ik had hem alle hoeken van de baan laten zien – misschien scheelt dat).

Belasting
Hij zei dat hij dat oordeel baseerde op mijn stukken in Elsevier plus mijn blogs. Ik loop er al een paar dagen over te peinzen en kom er niet uit. Wat is eigenlijk links en wat is rechts? Dat onderscheid is vandaag de dag razend ingewikkeld.

Zo heb ik er redelijk veel vertrouwen in dat het goed komt met de Marokkanen, Turken en Antillianen in Nederland, net zoals het ook goed is gegaan met de Suri’s en de Portugese joden van vroeger. Volgens mij krijg ik daarvoor een schouderklopje van Wouter Bos.

Daarentegen vind ik dat we in Nederland schandalig veel belasting betalen en wat erger is, daar absurd weinig voor terug krijgen. Op dat gebied ben ik nog rechtser dan Attila de Hun.

Maar hoe tel je die linkse en rechtse aspecten bij elkaar op?

Linkse miljonairs
Pas las ik een veel makkelijker definitie. Linkse mensen drinken rode wijn, rechtse witte. Kijk, dat is nog eens een klaar onderscheid. Ben ik gelukkig toch nog behoorlijk links.

In de Scientific American stond vorige maand ook een mooie. Rechtse mensen geven 30 procent meer geld weg dan linkse mensen, heeft Arthur C. Brooks, hoogleraar aan de Syracuse University, berekend. Brooks heeft daar in 2006 een boek over geschreven (Who Really Cares – Basic Books) waarin hij dit nader uitwerkt.

Ha, ha, zegt u nu gevat, dat komt natuurlijk omdat rechtse mensen meer verdienen dan linkse! Dat is vaak wel zo, alhoewel we in Nederland barsten van de linkse miljonairs zoals Harry de Winter, maar dat heeft Brooks keurig gecorrigeerd. Bovendien gaat het niet alleen op voor het weggeven van geld, maar ook voor andere zaken. Rechtse mensen geven meer bloed dan linkse en doen ook vaker vrijwilligerswerk.

Het is in overeenstemming met wat een collega altijd zegt: linkse mensen geven veel om de armen (hier mag ook 'Afrikanen' of andere nooddruftige groeperingen worden ingevuld) maar geven bijna nooit aan een arme (of 'Afrikaan' of enzovoorts).

Zie je wel, Theo, ik ben hartstikke links: ik geef namelijk nooit geld aan bedelaars (althans, niet in Nederland)!.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html
pi_45285065
quote:
Ik heb er zo m'n twijfels over of dit ook op Nederland toe te passen is .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')