Ja, geen probleem. Onderstaande truck stamt al uit 86 toen hij als assistentie reedt bij het de Rooy team. Daarna heeft die als westrijdauto deelgenomen voor de equipes van Tijsterman (snelle assistentie) en Bekx 2x. Daarnaast heeft die Parijs-Peking gedaan!!! Tegenwoordig doet die al jaren dienst als T5 truck. Ohja z`n bijnaam is: Brummekequote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, maar waarom moet je elk jaar een nieuwe truck, als er nog niets aan de oude mankeert en de oude nog te verbeteren valt. Reken er maar op dat die truck verschillende malen helemaal uit elkaar is geweest en weer helemaal volgens de wensen voor het volgende jaar weer opgebouwd is.
quote:Rally over for the De Rooy family!
Nr 502, DE ROOY/COLEBUNDERS/SMULDERS - GINAF; Nr 509, DE ROOY/COLSOUL/SLATS - GINAF After his father Jan De Rooy had to withdraw yesterday, it is now the son, Gerard De Rooy who did not start this morning after finding out at the Zouerat bivouac that his Ginaf truck had a melted cylinder. The De Rooy team is now on its way to Morocco.
De assistentietruck van het team Loprais doet voor de 23e keer mee aan Dakar en ook de Ginaf waar Hans Bekx de eerste keer mee aan Dakar deelnam rijdt nog steeds mee als assistentie.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, maar waarom moet je elk jaar een nieuwe truck, als er nog niets aan de oude mankeert en de oude nog te verbeteren valt. Reken er maar op dat die truck verschillende malen helemaal uit elkaar is geweest en weer helemaal volgens de wensen voor het volgende jaar weer opgebouwd is.
Ja dat begrijp ik..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
motorisch gezien is wordt er wel het een en ander aan gereviseerd neem ik aan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:15 schreef area51 het volgende:
[..]
De assistentietruck van het team Loprais doet voor de 23e keer mee aan Dakar en ook de Ginaf waar Hans Bekx de eerste keer mee aan Dakar deelnam rijdt nog steeds mee als assistentie.
Die dingen die aan de top rijden hebben zeker een nieuwe motor, ze zijn natuurlijk tot het randje getuned, anders rijd je niet vooraan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:19 schreef HansU het volgende:
[..]
motorisch gezien is wordt er wel het een en ander aan gereviseerd neem ik aan.
Niet goed motorisch ingereden dus, al hadden ze wel de nodige test kilometers afgelegt, bleek dat dus toch te weinig.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik..
Die dingen van de Rooy zijn echter nieuw en liggen er beide uit, vandaar.
die zijn juist niet tot het randje getuned, neem je teveel risico mee kwa betrouwbaarheid....quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die dingen die aan de top rijden hebben zeker een nieuwe motor, ze zijn natuurlijk tot het randje getuned, anders rijd je niet vooraan.
Ik weet niet wat er met Jan zijn motor aan de hand is, maar die kapotte klep kan 192147247 oorzaken hebben.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:20 schreef HansU het volgende:
[..]
Niet goed motorisch ingereden dus, al hadden ze wel de nodige test kilometers afgelegt, bleek dat dus toch te weinig.
tot het randje met als doel betrouwbaarheid uiteraard.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:23 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
die zijn juist niet tot het randje getuned, neem je teveel risico mee kwa betrouwbaarheid....
zeker niet verkeerd, maar als je kijkt dat het een 12.6 is kun je wel raden dat dat makkelijk kan verdubbelenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
tot het randje met als doel betrouwbaarheid uiteraard.
maar dat is niet anders dan bij de auto's.
700 pk en 3000 Nm koppel is niet verkeerd
standaard is dat 530 pk en 2100 Nm
mwah makkelijk, het is een diesel hequote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
zeker niet verkeerd, maar als je kijkt dat het een 12.6 is kun je wel raden dat dat makkelijk kan verdubbelen![]()
De 16.4 uit de Veyron haalt de 1000pk, maar die lijkt me iets minder betrouwbaar en zal flink wat service beurten nodig hebben. Al is dit wel benzine en voor weg gebruik natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
zeker niet verkeerd, maar als je kijkt dat het een 12.6 is kun je wel raden dat dat makkelijk kan verdubbelen![]()
Dat is een benzine variant en een compleet andere setup wat motor betreft.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:37 schreef HansU het volgende:
[..]
De 16.4 uit de Veyron haalt de 1000pk, maar die lijkt me iets minder betrouwbaar en zal flink wat service beurten nodig hebbe.
Porsche kennende een 6 cil boxer met turbo en intercooler.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:41 schreef HansU het volgende:
Wat zat er eigenlijk voor motor in die rally porsche jaren geleden? De 959 ofzo?
laat maar, staat hier al
http://www.qv500.com/porsche959p2.php
Maar die 16.4 wilt niet zeggen dat hij een 16 liter inhoud heeft, maar een 8 liter W16, feitelijk twee 4.0 liter V8 motoren aan elkaar versmolten. die 16 staat voor aantal cyclinders en die 4 voor het aantal turbo's aanwezig.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:37 schreef HansU het volgende:
[..]
De 16.4 uit de Veyron haalt de 1000pk, maar die lijkt me iets minder betrouwbaar en zal flink wat service beurten nodig hebben. Al is dit wel benzine en voor weg gebruik natuurlijk.
De vergelijking slaat sowieso nergens opquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:45 schreef sloumy het volgende:
[..]
Maar die 16.4 wilt niet zeggen dat hij een 16 liter inhoud heeft, maar een 8 liter W16, feitelijk twee 4.0 liter V8 motoren aan elkaar versmolten. die 16 staat voor aantal cyclinders en die 4 voor het aantal turbo's aanwezig.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar wou alleen even rechtzetten dat het geen 16 liter motor in de bugatti is. Tevens is 1001pk uit 16 liter ook geen prestatie van formaat, echter ui 8 liter is het wel redelijk netjes.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
De vergelijking slaat sowieso nergens op
Wel knap om 1000pk uit 8 liter te halen. Ongeveer 110pk per liter is prachtig natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:45 schreef sloumy het volgende:
[..]
Maar die 16.4 wilt niet zeggen dat hij een 16 liter inhoud heeft, maar een 8 liter W16, feitelijk twee 4.0 liter V8 motoren aan elkaar versmolten. die 16 staat voor aantal cyclinders en die 4 voor het aantal turbo's aanwezig.
Bekx nogquote:
Kamaz thanks Bekxquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:12 schreef Bastard het volgende:
Bekx... waar ben je dan man, rij eens door
Hier.. heb je je peukie weer.
En ik maar zoeken met het jaartal 1987, vandaar dat ik hem niet kon vinden!!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps
kan ook wel in de OP volgesn mijword elke keer weer naar gevraagd....
Als je naar zijn stats kijkt( op dakar pagina) zie je dat hij de 4de stage helemaal niet gereden heeft. misschien is dat een rede om 51 uur tijdstraf te krijgenquote:
Pfff...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:16 schreef Venderwel het volgende:
[..]
Kamaz thanks Bekx
Russian team Kamaz Master wished to officially express its gratitude and warmest thanks to team 511 of Dutchmen Hans Bekx and Edwin Willems and Belgian Toon Maessen, for coming to the rescue of their team 500 – Vladimir Chagin, Semen Yakubov and Serguey Savostin – after their truck rolled over on stage 5. The intervention, which – according to Firdaus Kabirov Kamaz’s team manager proves the high human values and positive attitude of Hans Bekx, is an example for all participants.
Stond dacht ik al op de vorige paginaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:16 schreef Venderwel het volgende:
[..]
Kamaz thanks Bekx
Russian team Kamaz Master wished to officially express its gratitude and warmest thanks to team 511 of Dutchmen Hans Bekx and Edwin Willems and Belgian Toon Maessen, for coming to the rescue of their team 500 – Vladimir Chagin, Semen Yakubov and Serguey Savostin – after their truck rolled over on stage 5. The intervention, which – according to Firdaus Kabirov Kamaz’s team manager proves the high human values and positive attitude of Hans Bekx, is an example for all participants.
Ik denk dat Verhoeven ook heeft moeten wachten op zijn kopman Despres in het begin (en die startte behoorlijk wat later). Dat kost natuurlijk ook behoorlijk wat tijd.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:35 schreef Gurb het volgende:
Frans Verhoeven rijd vandaag minder als de afgelopen dagen zo te zien.
Marcel Schoo is trouwens ook vandaag weer van start gegaan, na zijn koprol van gister
ongeveer, maar dat kwam uit een andere Russiche bron uit een groot verhaal.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stond dacht ik al op de vorige pagina
Best een heftig shot, van die crash...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps
kan ook wel in de OP volgesn mijword elke keer weer naar gevraagd....
Is toch netjesquote:
Mooi, uitrijden en ontvangen die titelquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef frenkck het volgende:
Zo stacey heeft iedereen even aan gort gereden vandaag, 2e tijd bij kilometerstand 340 is 20 minuten achter stacey!
Stacey zelf is volgens mij al gefinisht ivm die verkorte special.
quote:Outburst of anger for Sousa...
Nr 313, SOUSA/SCHULZ - VOLKSWAGEN, SUPER PRODUCTION After loosing long and precious minutes stuck in a sand dune, Portuguese driver Carlos Sousa, mad at his copilot Andreas Schulz, left without him. The German copilot has now been looking for his diver and car for 45’.
euh... twee posts terug postte ik PRECIES datzelfde...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:04 schreef Gurb het volgende:
15:48 - auto
Outburst of anger for Sousa... the sequel
Nr 313, SOUSA/SCHULZ - VOLKSWAGEN, SUPER PRODUCTION After abandoning – in an outburst of anger – his copilot Andreas Schulz on the track of the special stage, Portuguese driver Carlos Sousa is now waiting for his German copilot on km 299 of the special stage
![]()
The sequel !quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
euh... twee posts terug postte ik PRECIES datzelfde...maar tis wel lollig inderdaad!
Ik snap er niets meer van (hoi allemaal) ik volg het live via gps en Stacey is afgesneden naar de finish, en niet langs CP2. Volgens het virtual ranking ligt ie alleen niet op kop terwijl ie er toch wel al zou moeten zijn. Jullie enig idee?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:32 schreef HansU het volgende:
[..]
Mooi, uitrijden en ontvangen die titel
de route is ingekort, ik denk dat ze daarom niet langs CP2 zijn geweestquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:22 schreef tdb het volgende:
[..]
Ik snap er niets meer van (hoi allemaal) ik volg het live via gps en Stacey is afgesneden naar de finish, en niet langs CP2. Volgens het virtual ranking ligt ie alleen niet op kop terwijl ie er toch wel al zou moeten zijn. Jullie enig idee?
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:40 schreef Vakkie_W het volgende:
De RooyZe beginnen nu onderhand de lachertjes van de Dakar rally's van de afgelopen jaren te worden met die rommel van ze.
Tegenargumenten, aub.quote:
Je bent niet de enige, zit de herhaling te kijken en hoorde dat er het één en ander al is uitgevallen. Vreemde Dakar is dit geworden dit jaar . . .quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:55 schreef Vakkie_W het volgende:
GVD gister gemist.....
Het zou me niks verbazen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:41 schreef JosvG het volgende:
En volgens mij heeft Chagin gedreigd met rechtzaken tegen iedereen die foto's wilde maken van zijn truck na de crash. Er zijn gewoon on-site filmbeelden en foto's, maar nergens zijn foto's of filmpjes waar ook maar een glimp van de gecrashde truck op staat.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[Outburst of anger for Sousa...
Nr 313, SOUSA/SCHULZ - VOLKSWAGEN, SUPER PRODUCTION After loosing long and precious minutes stuck in a sand dune, Portuguese driver Carlos Sousa, mad at his copilot Andreas Schulz, left without him. The German copilot has now been looking for his diver and car for 45’.]
![]()
De Ginafs deden hun werk wel hoor, de motor (DAF) gaf problemen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:52 schreef Guppyfriend het volgende:
jammer dat de GINAFs niet doen wat ze moeten doen... ik denk niet dat de de Rooijs hier veel aan kunnen doen hoor.
Van www.dakar-derooy.com:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:21 schreef MasterMido het volgende:
Waarom gaat Duisters niet verder dan?
528 - RALLY TRUCK 3 (tevens ASSISTENTIE)
Of was hij ook stuk?
quote:Ook Hugo Duisters ziet af van verdere deelname aan de rally, omdat zijn taak als snelle assistentie in de rally erop zit.
oh ja, vergetenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:21 schreef frenkck het volgende:
[..]
De Ginafs deden hun werk wel hoor, de motor (DAF) gaf problemen.
Dat is precies wat ik bedoel, tot het randje met als doel betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:57 schreef JB100-plus het volgende:
Jammer dat nu zowel als Jan als Gerard de Rooy zijn uitgevallen![]()
Gisteravond leek Gerard wel optimistisch, maar ja, een gesmolten zuiger vervangen zit er niet in. Valt me nog mee dat ie nog heeft kunnen rijden tot de finish van de etappe.
M.b.t. het opvoeren van de dieselmotoren zoals een eindje terug wordt besproken, uit zo'n blok kan inderdaad makkelijk het dubbele vermogen worden gehaald!! Alleen moeten deze blokken natuurlijk uren achter elkaar en vele dagen vol belast draaien. Dus blijft het zoeken van een compromis tussen vermogen en betrouwbaarheid/verbruik.
Bij tractor-pulling worden bij de pro-stock klasse dieselmotoren van slechts 8,1 liter opgevoerd tot 1500 pk en meer. Dit met 1 turbo en waterinjectie. Maar deze runs zijn maar 100 meter/15 sec.
En het verbruik licht iets te hoog voor gebruik in Dakar ben ik bang, zo'n 5 liter diesel en 5 liter water op 100 meter.![]()
ook maar met 5 cilinders zoals hij gister voor de tv zeiquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:57 schreef JB100-plus het volgende:
Jammer dat nu zowel als Jan als Gerard de Rooy zijn uitgevallen![]()
Gisteravond leek Gerard wel optimistisch, maar ja, een gesmolten zuiger vervangen zit er niet in. Valt me nog mee dat ie nog heeft kunnen rijden tot de finish van de etappe.
Da's waar, ik moest gelijk verder denken aan beschadigde drijfstangen en zo, maar dat is natuurlijk niet geval. Stom van mij!! De rest van de zuiger hobbelt natuurlijk wel mee, maar doet geen moer.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:11 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ook maar met 5 cilinders zoals hij gister voor de tv zei
Hij heeft een Franse team baas toch?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:02 schreef Marcosss het volgende:
maar hij heeft ze kunnen overtuigen dat zijn gps niet goed werkte)
Haha, misschien dat het daar aan ligtquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:54 schreef MasterMido het volgende:
[..]
Hij heeft een Franse team baas toch?
het kan beide. alleen het heeft een andere betekenis. de een is de bekende staaf slachtafval, de ander is Vlaams voor gehaktbal.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:14 schreef Toxic_nl het volgende:
Wanneer leren ze bij dat tvprogramma eens dat het frikandel is, ipv frikadel. Prutsers!![]()
Joh, maar ze bedoelen natuurlijk frikandel.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
het kan beide. alleen het heeft een andere betekenis. de een is de bekende staaf slachtafval, de ander is Vlaams voor gehaktbal.
Ze moeten over Kamazzen en Ginafs praten. Als ik geneuzel over frikandellen wil horen ga ik wel naar de snackbar.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:17 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Joh, maar ze bedoelen natuurlijk frikandel.![]()
Toch moet ik ze dr maar eens een mailtje over sturen, stoort me elke dag weer.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze moeten over Kamazzen en Ginafs praten. Als ik geneuzel over frikandellen wil horen ga ik wel naar de snackbar.
Die navigator werd bij Eurosport geinterviewt en daar vertelde hij dat Souza terug zou rijden maar dat die de weg was kwijt geraakt. Het andere verhaal van ruzie is dus niet waar (jammergenoeg engzinsquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:29 schreef Toxic_nl het volgende:
Ze hadden wel een ander verhaal over Souza?
Lachertje vind ik wat overdreven, maar voor het geld dat ze hebben in dat team is het niet goed nee vergeleken met Exact-Man. Met het Kamaz team vergelijk ik geen ander team. Zij rijden minimaal 3 a 4 races per jaar en zijn gewoon professioneel. Als Stacey dat ook zou doen, dan zou hij Chagin veel meer weerstand kunnen bieden.quote:
team de Rooy heeft anders genoeg gepresteerd de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:40 schreef Vakkie_W het volgende:
De RooyZe beginnen nu onderhand de lachertjes van de Dakar rally's van de afgelopen jaren te worden met die rommel van ze.
Hier ookquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Poster is binnen
bij mij ook 2 maalquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Poster is binnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |