Eindelijk een herwaardering voor Rien Poortvliet.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:50 schreef Ludger het volgende:
Eimert van Middelkoop, maar op welk ministerie, justitie? Of iets met het Jeugd en Gezin ministerie wat men wil opzetten.. Tineke Huizinga als staatssecretaris van Cultuur en media zou grappig zijn, geen toneelstukken met een onthoofde Jezus zoals in Duitsland.
Ik denk dat hij dat schandaal graag over heeft voor de post van Vice Premier als ik het gedrag van Bos bekijk van de laatste tijd.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:40 schreef Genverbrander het volgende:
Het zou een grof schandaal zijn als hij het zou doen. Kiezersbedrog noemen ze dat.
Nee, van dat imago komt hij niet meer af. Maar tijdens de volgende verkiezingen zullen ze er nog harder op afgerekend worden denk ikquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:40 schreef Genverbrander het volgende:
Het kwaad is trouwens allang geschied, alleen "vermoedens van anonieme pvda'ers" waren al genoeg voor alle media om het draaikontimago van Bos weer wat op te poetsen. Hij komt daar nooit meer vanaf.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Eindelijk een herwaardering voor Rien Poortvliet..
En dat staat gelijk ana het zijn van een goede ministerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:28 schreef ondersoeker het volgende:
Ik denk trouwens dat hij zo'n post wel aankan. Hij is cum laude afgestudeerd in de economie en heeft in het bedrijfsleven de nodige ervaring opgedaan
Nee hoor, dat zal uiteindelijk moeten blijken, maar het geeft wel goede hoop.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dat staat gelijk ana het zijn van een goede minister![]()
![]()
Het is niet voor niks dat het CDA hem zo graag wil natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:37 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zal uiteindelijk moeten blijken, maar het geeft wel goede hoop.
Ja, dan kunnen ze hem de volgende verkiezingen er op afrekenenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:10 schreef SCH het volgende:
Het is niet voor niks dat het CDA hem zo graag wil natuurlijk.
De PvdA heeft geen fatsoenlijke tweede man dus dat zal erg moeilijk wordenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:10 schreef SCH het volgende:
Ben wel benieuwd wie er dan fractievoorzitter wordt van de PvdA.
Jij denkt dat het CDA graag een slechte minister van Financien in dit kabinet wil?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen ze hem de volgende verkiezingen er op afrekenen![]()
![]()
Valt wel mee hoor, het is meer de keuze uit verschillende personen en stijlen. Zelfde geldt straks voor het CDA als Verhagen weggaat, ook daar staat niet automatisch een opvolger klaar. Bij het CDA hangt er wat vanaf wie er het kabinet in gaan (Wijn, Donner, Van der Hoeven) anders acht ik 1 van die mensen wel een aangewezen kandidaat. Bij de PvdA heb je natuurlijk Wolfsen, Crone, Koenders enz. maar sommige van hen zijn ook wel kandidaat voor het kabinet.quote:De PvdA heeft geen fatsoenlijke tweede man dus dat zal erg moeilijk worden
Kabinetsbeleid waar een rechtse CDA'er waarschijnlijk niet warm van wordt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik heb de dag na de verkiezingen op dit forum al gezegd dat er een kabinet komt van CDA/PvdA en CU, waarin naast Balkenende ook Bos en Rouvoet zitting zullen nemen. Het CDA zal nooit akkoord gaan met Bos en Rouvoet in de Kamer. Die zullen vernatwoordelijkheid moeten nemen voor het kabinetsbeleid en dus in het kabinet komen.
Die kans is waarschijnlijk groot. ER zal echter best mee te leven zijn. Op ethisch terrein zal flink vooruitgang worden geboekt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kabinetsbeleid waar een rechtse CDA'er waarschijnlijk niet warm van wordt.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:03 schreef Jurgen21 het volgende:
Op ethisch terrein zal flink vooruitgang worden geboekt.
Ik wel, Als CU nu eens een strenge abortuswetgeving voor elkaar krijgt en de PvdA (die toch al in de verkiezingsstrijd condooms uitdeelde) condooms gaat subsidiëren zijn we eindelijk 's van dat grootschalig prenatale gemoord afquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:37 schreef SCH het volgende:
[..]Hoe bedoel je? Z|al het niet eerder zo zijn dat er stilstand is, of zie je dat als vooruitgang?
Ik kan me het niet voorstellen. Er zal wel een puntje worden gescoord door de CU, maar dat zal ten koste van de AOW, het generaal pardon, de ontwikkelingshulp en de HRA gaan. Waar dan geen vlaktaks voor terugkomt. Geen goeie deal, me dunkt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:03 schreef Jurgen21 het volgende:
Die kans is waarschijnlijk groot. ER zal echter best mee te leven zijn. Op ethisch terrein zal flink vooruitgang worden geboekt.
We leven nu eenmaal in een coalitiedemocratie. Pas als CDA en VVD fuseren tot een grote rechtse volkspartij verandert die situatie![]()
Gratis condooms lijkt me prima maar een verbod op abortus leidt tot heel veel ellende natuurliijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:41 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ik wel, Als CU nu eens een strenge abortuswetgeving voor elkaar krijgt en de PvdA (die toch al in de verkiezingsstrijd condooms uitdeelde) condooms gaat subsidiëren zijn we eindelijk 's van dat grootschalig prenatale gemoord af![]()
Volgens mij is geen van de bij de informatie betrokken partijen voor een vlaktaks. Sterker, volgens mij is geen van de partijen in het parlement voor een vlaktaks. PVV weet ik niet helemaal zeker, maar ik meen dat die alleen voor een forse belastingverlaging hebben gepleit.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar dan geen vlaktaks voor terugkomt.
Ik meen dat er ooit een CDA-studiegroep in de jaren '90 voor pleitte. Maar inderdaad, dat idee lijkt verder helemaal van tafel.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:05 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij is geen van de bij de informatie betrokken partijen voor een vlaktaks. Sterker, volgens mij is geen van de partijen in het parlement voor een vlaktaks. PVV weet ik niet helemaal zeker, maar ik meen dat die alleen voor een forse belastingverlaging hebben gepleit.
De enige aanvaadbare manier om van de HRA af te komen is om het langzaam af te bouwen. En wat de flattax (die er nooit gaat komen) daar mee te maken heeft dat zie ik niet zo.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik stelde dat zo omdat de vlaktaks mij de enige manier leek om op een aanvaardbare wijze van de HRA af te komen.
Dat lijkt mij een aanvaardbare ruil: afschaffinge HRA tegen lagere lasten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:23 schreef dazzle123 het volgende:
De enige aanvaadbare manier om van de HRA af te komen is om het langzaam af te bouwen. En wat de flattax (die er nooit gaat komen) daar mee te maken heeft dat zie ik niet zo.
Aanvaadbaar voor wie?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een aanvaardbare ruil: afschaffinge HRA tegen lagere lasten.
Best, zijn we het eens. Alleen geloof ik niet dat die lastenverlichting er ook komt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:42 schreef dazzle123 het volgende:
Aanvaadbaar voor wie?
Aanvaadbaar is lagere tarieven voor iedereen en afschaffing van de HRA. Let wel op de lange termijn. In een keer de HRA afschaffen is onverantwoord zowel naar mensen met een hypotheek toe als gelet op de economische gevolgen.
Het probleem voor de ChristenUnie is dat, als Rouvoet in het kabinet gaat zitten, nog maar 2 van de 6 Kamerleden Kamerervaring hebben, en dan ook niet meer dan 4 jaar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik heb de dag na de verkiezingen op dit forum al gezegd dat er een kabinet komt van CDA/PvdA en CU, waarin naast Balkenende ook Bos en Rouvoet zitting zullen nemen. Het CDA zal nooit akkoord gaan met Bos en Rouvoet in de Kamer. Die zullen vernatwoordelijkheid moeten nemen voor het kabinetsbeleid en dus in het kabinet komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |