abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45446046
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:28 schreef Suzanna het volgende:
Linda, is dat hetzelfde als een digitale babyfoon Klinkt wel goed, een storende babyfoon is echt mega-irritant... (dan liever een kreunerdje in de kamer)

PV, het kreunen is echt kreunen/steunen, geen 'zeuren'. Het gaat op een gegeven moment over in (hard) huilen. Ik heb dus het idee dat het te maken heeft met krampjes...dat ze die voelt in haar slaap ofzo. Maar dat weet ik natuurlijk niet...

Neuk, ik heb nog nooit van dat spul gehoord, hoe heb je dat besteld/gekocht? Zou mooi zijn als er iets is wat helpt...ik vind krampjes altijd zo zielig
Ik weet het niet Suzanna, of het dan digitaal is. In ieder geval niet via radiogolven, want dan loop je het risico dat je niets hoort, of je buurkindje ofzo.
deze hebben wij, en die stoort dus nooit. Maar er is ook een heel topic over... Welke babyfoon is goed?
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:45:17 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45446095
Wij hebben ook die babyfoon. Ideaal!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45447747
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:43 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ik weet het niet Suzanna, of het dan digitaal is. In ieder geval niet via radiogolven, want dan loop je het risico dat je niets hoort, of je buurkindje ofzo.
deze hebben wij, en die stoort dus nooit. Maar er is ook een heel topic over... Welke babyfoon is goed?
Via radiogolven kan wel maar dan moet je er een klok of wekker naast zetten die tikt zodat je zeker weet dat
je nog op de goede golflengte zit.
Zo deden wij het tenminste wel eens maar dat regelde manlief.
grá mo chroí
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:49:58 #204
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45448412
Geen idee hoe dat zit met babyfoons, zal het betreffende topic eens gaan napluizen (als ik weer tijd heb ) ... maar bedankt voor jullie antwoorden!
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:57:39 #205
108648 cattie
lieve moeder
pi_45448709
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:25 schreef Moonah het volgende:

(..)

Cattie, hoe staat het inmiddels met Ive 's nachts?
(..)
Niet goed, van het weekend en van maandag op dinsdag en dinsdag op woensdag echt heel beroerd. Hij had ergens last van denk ik. Hij moest veel huilen en jammerde ook, maar overdag was er niets aan de hand. Afgelopen nacht ging het gelukkig wel een stukje beter, hij heeft zowaar 4 uur achter elkaar geslapen. Dat was ook hard nodig, want dinsdag heb ik de halve dag gehuild van vermoeidheid.

Wat fijn dat Thies wel doorslaapt!

Suzanna, ik heb hier nog wat ABC Dophilus staan, maar het niet zo veel meer. Als je het wilt kun je me pm-en.

Wij hebben trouwens geen babyfoon, maar een heel gehorig huis, werkt ook prima!
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:26:52 #206
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45449760
Hè bah Cattie, wat zwaar. Probeer je wel je slaap in te halen als Ive slaapt en jij ook vrij bent? Ga echt even liggen, want je gaat er zo aan onderdoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:29:50 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_45449865
Ik doe mijn best om idd overdag ook mee te slapen met hem. 's ochtends gaat dat vaak wel, maar 's middags niet echt.
Verder gaat het echt geweldig met hem, dus ik wil/mag eigenlijk niet klagen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:50:52 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45450551
Ik vind het heel mooi van je dat je juist de goede dingen van Ive zo bewust wilt zien, maar het blijft zwaar.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:38:48 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_45454853
cattie het wordt beter, uiteindelijk, echt
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:58:03 #210
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45455807
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:31 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Via radiogolven kan wel maar dan moet je er een klok of wekker naast zetten die tikt zodat je zeker weet dat
je nog op de goede golflengte zit.
Zo deden wij het tenminste wel eens maar dat regelde manlief.
Zo'n babyfoon hebben wij dus ook Ideaal. Radio BCC (Brent Classic Cries )
Werkt perfect tot ver in het park maar je kunt em afstellen zodat je wel 2km ver van huis kunt
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:28 schreef Suzanna het volgende:
Linda, is dat hetzelfde als een digitale babyfoon Klinkt wel goed, een storende babyfoon is echt mega-irritant... (dan liever een kreunerdje in de kamer)

PV, het kreunen is echt kreunen/steunen, geen 'zeuren'. Het gaat op een gegeven moment over in (hard) huilen. Ik heb dus het idee dat het te maken heeft met krampjes...dat ze die voelt in haar slaap ofzo. Maar dat weet ik natuurlijk niet...

Neuk, ik heb nog nooit van dat spul gehoord, hoe heb je dat besteld/gekocht? Zou mooi zijn als er iets is wat helpt...ik vind krampjes altijd zo zielig
Ik woon in het grensgebied dus kan het zo in Duitsland kopen maar er is ook een duitse apotheek waar je het bij kunt bestellen. Ik heb al eens een link langs zien komen. Chacama, heb jij het destijds niet besteld?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45461531
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:32 schreef ik80 het volgende:
Zo Lotte is gewogen, gemeten en geprikt.
Ze woog 5020 jippie aardig bijgetrokken dus!
Alles was in orde ze zag er goed uit, kletste lekker lachte leuk. Tot de prikjes natuurlijk die zijn pijnlijk, maar het was vrij vlot (na het aankleden) weer over. Toen viel ze in slaap.
Weer een ervaring rijker.

Pv, jij schreef:
Ik ga er nu eigenlijk van uit dat Kendahl wel goed is gegroeid in de afgelopen weken. We zullen het vrijdag weten. Ik geef hem sinds een paar dagen zijn laatste voeding om 21:00/22:00 uur. En dan slaapt hij gemiddeld door tot 08:00 uur.

Mag dat lange doorslapen pas vanaf een bepaald gewicht?

Lotte laatste fles is ergens rond 22/23/00 uur en de eerste dan weer om 7:30. Grappig dat ze al een paar dagen even laat voor de eerste fles komt, hoop dat dat zo blijft vinde het een mooie tijd.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik weet alleen dat het cb op een bepaalde leeftijd, rond 5/6 maanden adviseert om de avondvoeding te laten vallen. Dat hebben wij nu gedaan, het gaat prima. En op deze manier wordt hij ook weer vroeger wakker, op een normale tijd. En Kendahl krijgt overdag nu ook aardig wat binnen. Circa 180 cc per melkvoeding en tussendoor een rijstwafeltje of een fruithapje en wat roosvicee. Grappig detail is dat hij de antilekspeen, die ik gebruik met limonade, associeert met de borst. Ik heb al wel een beker geprobeerd, maar die snapt hij nog niet helemaal, hihihi.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:55:53 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45462861
Cattie, wat vermoeiend zeg, zo 's nachts gebroken slapen en overdag niet veel inhaalmomenten. En dan ook nog werken, sterkte ermee!

Moonah, hoe deed Thies het vannacht?
Ik wil nu gaan proberen om de laatste voeding ietsje te gaan vervroegen (maar dat Simon dus nog wel kan doorslapen daarop), met een halfuurtje ofzo.

En we hebben hier een op hol geslagen trekpop op het aankleedkussen tegenwoordig, als een razende gaan armen en benen op en neer, zo gaaf om te zien! Zal het eens proberen te filmen, maar meestal als de camera erbij komt wordt Simon een soort standbeeld.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:32:02 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_45463705
mooi is dat he PM dat enorme getrap met die beentjes, ik vind dat ook zo leuk

de repair doet hier erg goed zijn werk trouwens, echt wel een aanrader
stormy waters...
sailin'
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:39:50 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45463898
fijn belana en nog fijner voor ezra

simon go simon go simon en pm dat standbeeld herkenbaar ..

Cattie respect

doorslapende thies

Suzanna spuugt julia nog steeds zoveel?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:41:45 #215
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_45463941
Leuk he PM Lotte doet dat tegenwoordig ook, als je haar net erop hebt gelgd gaat ze me een partij tekeer met die benen, moet je oppassen dat je geen trap krijgt!

Die prikjes zaten haar toch niet lekker gister, de laatste fles dronk ze maar voor de helft op, daarna is ze gaan huilen werd ontroostbaar. Ze heeft zichzelf in slaap gehuild. Daarna heeft ze wel goed geslapen tot 7:30. Die fles heeft ze ook voor een deel uitgespuugd. Maar ze was alweer een stuk vrolijker. nu ligt ze naast me te kletsen. Zo maar eens kijken hoeveel ze wil drinken.
Kindjes die huilen zijn zielig, lastig als je ze dan niet kan troosten...

Chacama Maud had toch ook prikjes gehad gister? Hoe is het bij jullie gegaan?
pi_45464075
Ja dat getrappel is zo grappig en hij kijkt er ook altijd zo vrolijk bij. Hij doet dit vooral bij het verschonen en na een massage/bad. Ik vermoed dat hij af en toe een beetje gespannen spiertjes heeft en daarom zo overstrekt. Na een massage en een badje ontspant het even en is hij weer energiek. Dan nog even knuffelen en liedjes zingen in bed of een verhaaltje en dan slapen.
Er gaat veel goedbesteedde tijd in zitten hé?
pi_45464238
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:32 schreef Belana het volgende:
de repair doet hier erg goed zijn werk trouwens, echt wel een aanrader
ik ga 't zeker onthouden, want hier ook bij beide kinders weer wat eczeemplekjes...
pi_45464285
Oja, dat trappelen. Eva heeft al regelmatig alles wat op de commode binnen bereik van het aankleedkussen ligt, er vanaf getrapt!

Het viel me gisteren opeens op dat Eva veel 'stijver' in haar spieren aanvoelt, af en toe. Volgens mij is ze aan het leren met rechtop staan, want als ik dat even oefen op schoot, blijft ze opeens recht, terwijl ze daarvoor vaak door haar beentjes zakte.

Zielig hoor, die rotprikjes!
Eva
pi_45464537
Hoe deed Ive het vannacht? Slaap je 's nachts wel snel in als Ive slaapt cattie? Wil hij steeds eten of kan je man het ook 'oplossen'?
Anna sliep goed door, maar sinds een paar maanden moet ik haar wakker maken voor extra voedingen. Steeds had ik bij het cb de hoop dat ze hierdoor goed genoeg zou groeien en dat ik ermee kon stoppen. Maar dat was niet zo. Nu heeft ze geleerd dat ze zelf ook 's nachts wakker kan worden. En het liefst om de 3 uur. Dan begint ze goed met drinkt, maar na een kwartier maximaal is het over. Huilen omdat ze drinken, huilen omdat ze niet drinkt en huilen omdat ze weer in bed ligt. Ik ben blij als ze tussen 23 (daarvoor slaapt ze maar korte stukjes) tot 6 uur maar 1 keer komt. Zo jammer nu dat het einde hiermee dus niet in zicht is. Eerst zei ik steeds tegen mezelf dat ik kon stoppen met de nachten als ze een maandje goed zou groeien. Nu is dat weg. Ik ben bang dat we zoiets als met Ive tegemoet gaan (gisteren op m'n werk begonnen ze erover dat ze met een flesje vast veeeeel beter zou slapen) en wij zitten voorlopig nog niet op de 6 maanden. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het gehad hebt cattie. Ik hoop dat hij snel beter slaapt.

Anna wil ook niet gefilmd worden, of op de foto. Alle lachjes en vrolijkheid zijn meteen weg als ze een camera ziet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45464636
Yppy, op Anna's leeftijd is het erg normaal dat er weer een fase van niet-doorslapen komt. Is meestal wel gewoon een fase; bij jullie hopelijk ook.
pi_45464692
Alleen ben ik bang dat wij dat omgegooid hebben door haar zelf wakker te maken. Voor haar is dat normaal, zelfs als ze die fase zelf doorkomt, dan gaat nog mijn wekker om haar uit bed te halen. Hopelijk dat ze over een paar maanden (op de korte termijn denken durf ik niet meer) snapt dat doorslapen eigenlijk normaal is, en niet een mama die je een paar keer per nacht wakker maakt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_45464776
Vast wel, kleine kinderen zijn gewoonlijk erg flexibel Myrthe snapt nu ook waar ze een eigen bed voor heeft en die heeft toch 't eerste jaar bij ons geslapen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:36:16 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45465523
He Yppy, wat jammer is dat toch.
Ze zeggen altijd: Wat je aanleert kun je ook weer afleren.... Anna kán iig wél doorslapen.

Thies heeft het (helaas) gelaten bij een experiment....
Mwoah, komt vanzelf wel.
pi_45467763
Zoals je zegt Moonah, Thies kán al wel doorslapen

Yppy, sterkte er mee. En Cattie ook!
Eva
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:54:20 #225
94046 PM-girl
pi_45468140
Moonah, zo ging dat hier ook en nu inmiddels slaapt hij al langere tijd 's nachts door en als hij wakker wordt, is het geen honger maar even een speentje of aai over de bol.
*
pi_45468254
Overdag kunnen er ook weer spannende dingen zijn gebeurd waarvan je kindje 's nachts droomt, soms enge dromen. Hier heel af en toe een droompje 's nachts.
pi_45469170
anna sliep de tweede helft van haar eerste jaar ook ineens weer heel vaak niet door. had er ook mee te maken dat ik toen weer ging werken denk ik, even 's nachts compenseren dat ze dan overdag niet bij me kon drinken.
pi_45472460
Anna ligt in de box en ik dacht dat ik dan wel even weg kon om mijn tas in te pakken. Hoor ik ineens een knal! Vlug naar haar toe natuurlijk. Ligt ze ineens op haar buik. In de vaart van het omrollen heeft ze haar sleutelbos weggegooid denk ik, want die lag op de grond. Dat heb ik vast gehoord.
*OUD heilige*
pi_45473597
Gillen jullie babietjes ook zo om aandacht te trekken?
pi_45476881
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Suzanna spuugt julia nog steeds zoveel?
nee, gelukkig een stuk minder. Het is nog steeds wel zo dat ze niet vaak tevreden is na de voeding, maar dan écht genoeg heeft gehad. Veel krampjes ook helaas...maar ik hoop dat ze er snel overheengroeit.
Maar dat spugen is wel zowat voorbij gelukkig! Nu alleen nog mondjes, geen hele golven meer.
Lief dat je ernaar vraagt!
pi_45478831
Had net een al een pm van Vicky waar ik een verhaaltje typte voor hier maar kan het net zo goed even zelf vertellen.

Hier gaat alles nog steeds prima. Mikael doet het heel goed. Omdraaien wil ie niet meer nadat ie een paar keer zijn hoofd tegen de box en zijn bedje heeft gestoten. Maar hij kan wel heel goed schuiven als ie op zijn rug ligt. Als je hem niet in de gaten houdt gaat ie er je zo vandoor. Eten gaat heel goed. Hij lust alles en ook stukken gaan er zonder moeite in. Als ik met zijn bordje eten aan kom lopen zegt hij al HMMMMM. Hij is nu bijna 7,5 kilo
Hij kan ook al heel veel dingen nadoen. De leukste is toch wel het nee schudden. Schud jij van nee doet hij dat ook
Slapen gaat ook heel erg goed. Hij krijgt om 8 uur de laatste fles en slaapt dan de klok rond. En na eeste flesje slaapt ie weer een paar uur. Overdag slapen doet ie nog steeds niet veel maar dat vind ik niet zo heel erg. Hij heeft ook een tijdje gehad dat ie 's nachts vaak wakker werd. In het begin ging ik er telkens naar toe. Op een gegeven moment wat ik het zat en ben ik er mee gestopt. Was wel een lange nacht maar nu slaapt ie weer door. Hij is ook van zijn speentje af. Ik had in de gaten dat ik het speentje vaker gaf dan dat ie er om vroeg. Nu we daar mee gestopt zijn vraagt hij er ook helemaal niet meer om. Heel soms als ie heel moe is en niet in slaap kan komen heeft ie hem nog. Als ie dan slaapt pak ik hem weer weg.

Dus zoals jullie lezen hebben we hier echt een voorbeeld baby. We zijn heel blij dat we zo'n makkelijk en mooi en lief mannetje hebben

Als het goed is kan ik vanaf volgende week weer meer posten.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_45479204
MeNicole
Fijn dat het goed gaat met je Mikael!
Eva
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:07:53 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_45480679
MeNicole, wat fijn dat alles zo goed gaat met Mika!
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:04 schreef YPPY het volgende:
Hoe deed Ive het vannacht? Slaap je 's nachts wel snel in als Ive slaapt cattie? Wil hij steeds eten of kan je man het ook 'oplossen'?
Anna sliep goed door, maar sinds een paar maanden moet ik haar wakker maken voor extra voedingen. Steeds had ik bij het cb de hoop dat ze hierdoor goed genoeg zou groeien en dat ik ermee kon stoppen. Maar dat was niet zo. Nu heeft ze geleerd dat ze zelf ook 's nachts wakker kan worden. En het liefst om de 3 uur. Dan begint ze goed met drinkt, maar na een kwartier maximaal is het over. Huilen omdat ze drinken, huilen omdat ze niet drinkt en huilen omdat ze weer in bed ligt. Ik ben blij als ze tussen 23 (daarvoor slaapt ze maar korte stukjes) tot 6 uur maar 1 keer komt. Zo jammer nu dat het einde hiermee dus niet in zicht is. Eerst zei ik steeds tegen mezelf dat ik kon stoppen met de nachten als ze een maandje goed zou groeien. Nu is dat weg. Ik ben bang dat we zoiets als met Ive tegemoet gaan (gisteren op m'n werk begonnen ze erover dat ze met een flesje vast veeeeel beter zou slapen) en wij zitten voorlopig nog niet op de 6 maanden. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het gehad hebt cattie. Ik hoop dat hij snel beter slaapt.

Anna wil ook niet gefilmd worden, of op de foto. Alle lachjes en vrolijkheid zijn meteen weg als ze een camera ziet.
Yppy, wat rot dat Anna nu niet meer doorslaapt. Maar ze kon het wel, dus misschien dat ze eventjes moet wennen en het daarna weer wel goed gaat!

Afgelopen nacht ging het goed, 21.30,1.30,6.00. Deze keer werd hij alleen wakker voor een voeding. Wij hebben onderling afgelsproken dat er minimaal 3 uur tussen de voedingen moet zitten. Wordt Ive tussendoor wakker, dan is het aan mijn man om hem weer in slaap te krijgen (wat ook meestal wel snel lukt). Ik kan Ive niet 's nachts in slaap krijgen zonder te voeden, hij ruikt de melk dan ofzo.

Toen ik Ive zo straks ophaalde zat hij op het kdv in zo'n bumbo stoeltje. Hij zat erin als een koning op zijn kroon! Lekker wat speeltjes voor zich. Het zag er erg leuk uit, jammergenoeg hadden we geen camera bij ons. En nu ligt hij lekker te spelen op een kleed met mijn man. Ive ligt nog maar zelden in de box, aangezien die ruimte te krap is voor hem, hij stoot zijn hoofd dan enzo. Op een kleed op de grond heeft hij lekker de ruimte.
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:45:05 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_45481923
MeNicole fijn dat alles goed gaat!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:12:03 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45482980
MeNicole, had Mika niet een ruisje? Staat me iets van bij. Hoe is het daarmee?

Cattie!!!!!
Van zulke nachten moet je het hebben! Hoop doet leven. En wat een goed team vormen jullie. Wij hebben het ook zo aangepakt. Veeeeeel succes weer hoor!
pi_45487730
Hier wordt vreselijk gegild PV. Niet normaal soms.

Gelukkig goed nieuws MeNicole.

Wat goed van Ive.
*OUD heilige*
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:45:20 #237
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45489742
Mooie berichten over Mika!
Cattie ik hoop echt dat je binnenkort weer eens een hele nacht kan doorslapen.
Gillen is leuk, dat doet Jetske ook. En heel hard lachen en giechelen
Ik heb die babyfoon ook, ben er goed over te spreken ik vind alleen dat de batterijen snel leeg zijn.

Enne, Jetske is vandaag 6 maanden
Lekker douchen!
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:48:59 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_45489908
gillen, kirren, brullen van het lachen, dihdihdah allemaal zo lief

jetske alweer een half jaar ook! wat gaat het hard he sjak!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:51:27 #239
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45490011
Jaa, vanochtend even een trip down memory lane en dan lijkt het zo kort maar ook alweer zo lang geleden. En als je dan bedenkt hoe ze toen was en het verschil met nu. Ik vind het allemaal zo'n prachtig wonder.
Lekker douchen!
pi_45492173
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:00 schreef YPPY het volgende:
Hier wordt vreselijk gegild PV. Niet normaal soms.

Gelukkig goed nieuws MeNicole.

Wat goed van Ive.
Pfew, dan ben ik niet de enige... Ik dacht echt ff dat er misschien iets was ofzo...
Ik probeer er niet teveel aandacht aan te besteden, is dat verstandig? Of zou hij al snappen dat hij niet zo hoeft te gillen?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:00:03 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_45499319
dat gillen is gewoon een manier van communiceren, stem leren kennen, spelen, lol hebben. ik zie het alleen als positief eigenlijk
stormy waters...
sailin'
pi_45499340
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:00 schreef Belana het volgende:
dat gillen is gewoon een manier van communiceren, stem leren kennen, spelen, lol hebben. ik zie het alleen als positief eigenlijk
Wij vragen ons af wanneer de buren de kinderbescherming gaan bellen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45499486
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:07 schreef cattie het volgende:
MeNicole, wat fijn dat alles zo goed gaat met Mika!
[..]

Yppy, wat rot dat Anna nu niet meer doorslaapt. Maar ze kon het wel, dus misschien dat ze eventjes moet wennen en het daarna weer wel goed gaat!

Afgelopen nacht ging het goed, 21.30,1.30,6.00. Deze keer werd hij alleen wakker voor een voeding. Wij hebben onderling afgelsproken dat er minimaal 3 uur tussen de voedingen moet zitten. Wordt Ive tussendoor wakker, dan is het aan mijn man om hem weer in slaap te krijgen (wat ook meestal wel snel lukt). Ik kan Ive niet 's nachts in slaap krijgen zonder te voeden, hij ruikt de melk dan ofzo.

Toen ik Ive zo straks ophaalde zat hij op het kdv in zo'n bumbo stoeltje. Hij zat erin als een koning op zijn kroon! Lekker wat speeltjes voor zich. Het zag er erg leuk uit, jammergenoeg hadden we geen camera bij ons. En nu ligt hij lekker te spelen op een kleed met mijn man. Ive ligt nog maar zelden in de box, aangezien die ruimte te krap is voor hem, hij stoot zijn hoofd dan enzo. Op een kleed op de grond heeft hij lekker de ruimte.

Dan knopen ze in gedachten al een servet om en schuiven aan, dan verkoop jij het niet meer dat er alleen gewiegd en geslapen gaat worden hoor
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:13:29 #244
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45499599
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:01 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wij vragen ons af wanneer de buren de kinderbescherming gaan bellen. .
Wij ook... Onze buurvrouw was vroeger kraamhulp..
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:14:24 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_45499618
ja het volume kan aardig zijn ja ik vind dat heerlijk, echt! zo'n lol als dat kind heeft
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:17:05 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45499663
dat gillen komt met een jaar weer terug

Voorals nug gelukkig alleen maar positieve berichtjes fijn !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45500082
Wij gaan vanmiddag met Lis naar de kinderarts. Ben benieuwd of hij ook een ruisje hoort of dat het ruisje gewoon in het oor van de CB-arts zat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45500131
Misschien moet die CB-arts zelf wel naar de dokter.
We waren bij het CB vanochtend en Anna schopte zichzelf bijna van de aankleedplank af. Ik moest steeds haar hoofd tegenhouden. Ze wilde maar niet stilliggen.
*OUD heilige*
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:52:53 #249
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45500441
Spannend Snoopy!

Hier ook een gillend, kirrend, kletsend, schaterend kind....
Nah oké, hij huilt en jengelt ook wel eens....
pi_45501262
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:52 schreef YPPY het volgende:
In de vaart van het omrollen heeft ze haar sleutelbos weggegooid denk ik, want die lag op de grond. Dat heb ik vast gehoord.
anna heeft vast een voorspellende blik en ze wilde je waarschuwen voor wat er die middag gebeurde yppy!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:39:16 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45501692
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef bixister het volgende:

[..]

anna heeft vast een voorspellende blik en ze wilde je waarschuwen voor wat er die middag gebeurde yppy!
Scherp!
pi_45501787
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:12 schreef Moonah het volgende:
MeNicole, had Mika niet een ruisje? Staat me iets van bij. Hoe is het daarmee?
Ja dat ruisje heeft ie nog steeds. Maandag over een week moeten we naar de kinderarts. Dus veel meer weten we nog niet.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:44:37 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45501828
Ah, even afwachten dus.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:40:58 #254
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45503277
Spannend snoopy, ik zal aan je denken
Lekker douchen!
pi_45503454
Leuk weer wat te horen Nicole!
Jet alweer zes maanden.... kan je je voorstellen dat ze al een jaar is, over een zelfde periode?!

Ik schrok vandaag even toen ik een vriendin zat te vertellen dat ik eigenlijk wel voor een tweede wil gaan als ronja een maand of 14 is. Dat duurt nog minder lang dan dat het duurde van het begin van de zwangerschap tot nu, en dat lijkt al zo snel gegaan!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:27:59 #256
94046 PM-girl
pi_45504927
Nicole, je bent er weer! Fijn dat jullie het goed maken.
*
pi_45507295
We zijn er weer. De arts hoorde ook een ruisje maar zo zacht dat ze het niet nodig vond om me zorgen te maken. Ze vond Lis er fantastisch uitzien en goed gegroeid. Voor de zekerheid hebben we in juni nog een afspraak gemaakt om te kijken of het ruisje dan nog te horen is. Dat vond ik wel een fjin idee.
Ze begreep mijn ongerustheid volkomen omdat zij ook degene was die toen de hartafwijking van dat andere babietje ontdekte waar ik bij was. Ze vond het niet meer dan logisch dat ik dat nog in mijn achterhoofd had zitten. Maar goed, we zijn blij, alles is goed
pi_45507764
joepie snoepie!
pi_45507827
Fijn Snoopy
YPPY ik zou ook compleet in de vlekken schieten als mij dat overkwam!!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:54:29 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_45507840
wat fijn snoopy!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:02:34 #261
94046 PM-girl
pi_45509799
Snoopy! Goed nieuws!
*
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:10:31 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45510080
Even een berichtje wat eigenlijk een PM aan cattie moet zijn... maar ik weet niet hoe ik moet PM-en ...

Ik ben wel geïnteresseerd in je ABC dophilus...kun jij mij mailen misschien?
(Julia's krampjes gaan maar niet over en tis zielig .. )
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:32:37 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45512369
Ach wat is dat toch sneu voor Juultje.

En Lis! Wat een opluchting he Snoop!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:07:06 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45513289
fijn snoop heerlijk voor jullie

max is ziekies vanaf gisteren.
hij had ineens zoveel slaap, en toen kreeg ie 's middags koorts lekker vroeg op bedje gelegd zonder laatste fles (die kwam ie om 4 uur 's nachts nog even halen )
vanochtend leek het weer helemaal goed te gaan, maar hij kreeg na zn eerste slaapje alweer koorts. ook wat plekjes en vlekken in zn gezicht en een heel rood traanoog. heb m toen een paracetamolletje gegeven, en toen ging het een stuk beter. hij ligt nu lekker weer in bed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:28:07 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45513977
ohja, nogwat;
max kan ineens dingen ergens in doen en achter de loopkar waggelen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:52:28 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45514868
Max!!! Wat leuk!! knap jochie... (leuk he, die vooruitgang...)
enne... veel beterschap voor t ventje...klinkt niet lekker maar gelukkig ligt hij lekker te slapen, dat is goed voor hem.

Snoopy, ik had je berichtje nog niet gelezen, maar wat fijn zeg! Lisje
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:12:11 #267
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45515583
Wat een fijn nieuws snoopy Ik heb zo hard aan jullie gedacht vanmiddag dat ik zelfs snoopy slabbertjes heb gekocht

pinquit, geef Max maar een dikke knuffel van mij!
Lekker douchen!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:26:16 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_45516062
Max, beterschap!

Snoopy, wat fijn dat het goed is met Lis!

Suzanna, ik zal je even emailen.

En Jetske nog gefeliciteerd!!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:38:26 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_45516486
Max wat word je al groot!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:51:51 #270
108648 cattie
lieve moeder
pi_45517005
Belana, hoe is het met Ezra en zijn eczeem plekjes? Werkt de creme nog steeds zo goed?
pi_45523024
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:12 schreef sjak het volgende:
Wat een fijn nieuws snoopy Ik heb zo hard aan jullie gedacht vanmiddag dat ik zelfs snoopy slabbertjes heb gekocht
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:02:32 #272
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45527181
Lis
Hebben jullie het nog over het eczeem gehad?

Hier ook nieuws waar ik echt helemaal (nergens op gebaseerd ) blij van werd toen ik het gister ontdekte:
Cas heeft een tandje!!!
En weinig last ervan.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:33:00 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527344
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:51 schreef cattie het volgende:
Belana, hoe is het met Ezra en zijn eczeem plekjes? Werkt de creme nog steeds zo goed?
ja werkt erg goed. hij heeft gewoon een moeilijk huidje en het zal voorlopig smeren blijven zijn, maar deze zalf is wel echt erg goed

Cas een tandje en wat lekker dat ie er geen last van heeft!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:03:23 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_45528274
Cas, gefeliciteerd met het probleemloos krijgen van een tandje!
Fijn Belana dat de zalf zo goed werkt!

Hier een voorzichtig jompeltje, Ive heeft de afgelopen 2 nachten goed geslapen, afgelopen nacht was het zelfs 23.00, 3.00, 7.30 uur!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:23:44 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_45528599
ow wat lekker cattie beeeeeetje uitgeruster nu hoop ik
stormy waters...
sailin'
pi_45528744
Ive en Cas

Fijn dat hij er geen last van heeft gehad Dutch! Ronja is net klaar met de tweede en ik vond het toch wel erg zielig
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:09:33 #277
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45529455
Wij kregen een hele lijst vaccinatiebriefjes binnen. Wat moet een kind allemaal krijgen zeg! Sjonge jonge.
En dan krijgt ze nog een pak extra omdat wij vaak in Azie en het Midden-Oosten zitten.
pi_45533147
Wat Cas.

Heerlijk cattie

Gisteren waren we bij de verjaardag van mijn moeder. Mijn broertje (van 24, maar toch mijn broertje) had haar nog nooit vastgehad en vond het nu ook heel erg eng. Ging heel zenuwachtig zitten toen ik Anna op zijn arm legde. Ze keek erg verbaasd, maar ging niet huilen. Hij vond het maar niks, heeft ze liever als ze kunnen praten en rennen.
*OUD heilige*
pi_45533995
Cas een tandje en Ive lekker geslapen
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:51:57 #280
94046 PM-girl
pi_45535963
Cattie, wat fijn zeg, hopen dat het nu het begin is van een nieuwe fase!

Dutchie, een tandje!

YPPY, mijn broer went er ook langzaam aan, bood zelfs aan om eens op te passen (maar niet als hij huilt )

Pinquit, hoe is het nu met Max?
*
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:54:02 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_45536011
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:09 schreef oYo het volgende:
Wij kregen een hele lijst vaccinatiebriefjes binnen. Wat moet een kind allemaal krijgen zeg! Sjonge jonge.
En dan krijgt ze nog een pak extra omdat wij vaak in Azie en het Midden-Oosten zitten.
ja het is wel een hoop ja
moet je voor bahrein ook extra inentingen dan?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:01:50 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45537995
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:51 schreef PM-girl het volgende:

Pinquit, hoe is het nu met Max?
hee wat lief dat je dat vraagt!
Max is weer zo goed als 'beter'.
al schommelt dat wel vreselijk snel bij die kleintjes zeg. toen ie vanochtend uit bed kwam was ie helemaal toppie vrolijk, maar echt een kwartier later zag ik die oogjes weer ziek worden. arme vent.
maar hij is iig weer koortsvrij

Mijn broer vind max helemaal geweldig
in het begin was ie een beetje bang enzo, maar nu gaat het bijna vanzelf allemaal. maar hij ziet hem ook bijna elke dag dat zal wel helpen.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:27:46 #283
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45544586
Wow Ive nog even en je slaapt gewoon door
Cas een tand, wat gaaf, ik hoop dat Jetske ook snel tanden gaat krijgen ik vind dat zo'n lief gezicht
Max gelukkig gaat het weer beter met je
Lekker douchen!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:28:44 #284
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45544603
Max is ook geweldig! En al bijna 1! <3

Broers zijn zo leuk met babietjes... Tis hetzelfde bloed en dat doet toch wat met ze denk ik. Zo leuk om te zien! Ik zie ook elke keer trekjes van mijn broers in Brent. Dat is ook echt geinig. Brent me terug naar mijn eigen jeugd.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45544952
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:28 schreef Neuk het volgende:
Max is ook geweldig! En al bijna 1! <3

Broers zijn zo leuk met babietjes... Tis hetzelfde bloed en dat doet toch wat met ze denk ik. Zo leuk om te zien! Ik zie ook elke keer trekjes van mijn broers in Brent. Dat is ook echt geinig. Brent me terug naar mijn eigen jeugd.

Mijn kinders zijn gek op "Omuh Marruk". Die zou als hij er is ze het liefst allemaal voeren, in bad doen en naar bed brengen. Maar dan slaapt er helemaal niemand meer, zo opgenaaid zijn ze dan voordat ze hun bed zien
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:04:59 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_45545592
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:27 schreef sjak het volgende:
Wow Ive nog even en je slaapt gewoon door
Cas een tand, wat gaaf, ik hoop dat Jetske ook snel tanden gaat krijgen ik vind dat zo'n lief gezicht
Max gelukkig gaat het weer beter met je
Ik vind dat tandeloze juist nog zo heerlijk bij Ezra ook nog geen tand in zicht

Idd gelukkig dat Max zich wat beter voelt
stormy waters...
sailin'
pi_45547614
Ik vind Ronja er erg schattig uit zien met haar twee tandjes, maar toen ze vandaag voor het eerst beet schrok ik wel even. Het was echt per ongeluk want normaal heeft ze keurig haar tong er over dus ik voelde me meteen weer schuldig omdat zij schrok van mijn schrikken.
pi_45547715
Owlet, ik wil wat zeggen over dat bijten maar ik weet niet helemaal hoe.
Emma heeft mij een tijd lang gebeten als de melk niet snel genoeg kwam ofzo. Ik wil je denk ik waarschuwen dat je Ronja meteen moet laten merken dat bijten niet de bedoeling is. Ik was daar te laat mee en het heeft lang geduurd voordat ze het afgeleerd heeft.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45547817
oei, dat weet ik ook nog goed owlet. maar dat schrikken van jou is voor haar wel heel leerzaam hoor. zo leert ze het het snelst af volgens mij. hier was 't tenminste wel zo.
pi_45548346
Ik begrijp wat je bedoelt Jelief (oh, en Bix natuurlijk). En erg onder de indruk was ze ook niet. Het voelde wel gek omdat het voor het eerst iets was waarbij ik haar moest ' corrigeren'. Maar liever goed aanleren dan later weer moeten afleren inderdaad.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:53:49 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45554256
Ik ben er best bang voor, die tandjes.... Thies heeft nu al met zijn tandenloze bekkie wel eens de neiging te bijten en dan lekker zijn hoofd naar achter te trekken.

En Ive, knap van je!
Hou vol, zodat je papa en mama lekker kunnen uitrusten 's nachts.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:00:08 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_45554397
Ive heeft alweer een goede nacht gehad! Hopelijk heeft hij het nu echt door.

Ive heeft ook een tandje, maar gelukkig mij nog niet gebeten.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:01:07 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45554427
Wat heerlijk voor je Cattie!
Zowel van het slapen als het niet-bijten.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:01:10 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45554430
Hoe is het vannacht met Ive gegaan?
Jetske deed dat ook wel eens, dat achterover hangen. Ik maakte haar dan altijd helemaal los en zei heel streng "nee, dat mag dus niet he!" Het leek wel te helpen

Ik merk de laatste tijd dat ik Jetske zo groot vind worden. Ze kan ineens zoveel meer dan een maandje geleden. Net bijvoorbeeld, trekt ze zelf het doekje van haar hoofd bij kiekeboe spelen, dat kon ze gisteren nog niet. Ik moet mezelf soms heel bewust maken van het feit dat ze nog maar een babietjes is.
Lekker douchen!
  zondag 21 januari 2007 @ 12:02:44 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45554462
Ik ben ook wel streng hoor Sjak, als Thies zijn kuren botviert op mijn tepels.
En wat leuk dat Jets kiekeboet!!!
  zondag 21 januari 2007 @ 12:02:47 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_45554463
wat heerlijk cattie, ik hoop het ook voor je!
Ezra heeft misschien 1 keer overgenomen van Ive, want die komt tegenwoordig 's nachts weer en dan drinkt ie achter elkaar een fles van 240 cc weg
nou ja, het is niet anders.
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 januari 2007 @ 12:08:15 #297
108648 cattie
lieve moeder
pi_45554584
Hmmm, dat was niet de bedoeling, dat Ezra het over heeft genomen! Hopelijk is het een (hele korte) faaaase.
Sjak, wat leuk dat Jetske dat al kan! Ive kan steeds beter zitten, een erg leuk gezicht.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:12:14 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_45554693
zo grappig het zitten lijkt hier echt nog ver weg hoor, hij zit wel op schoot, maar zelf zitten is echt niet mogelijk nog maar dingen pakken en doekjes van zich af trekken doet Ezra dan alweer heel lang (in verhouding ) ik vind het erg leuk die verschillen, net of ze nu al verschillende interesses hebben.

en cattie, het zal idd wel een fase zijn, Ezra is erg hongerig momenteel, hij had notabene gisteravond een heel 6 maandenpotje op! en daarna een papfles van 200 cc. nou ja, het zal wel
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 januari 2007 @ 13:58:55 #299
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45558021
Cattie, mogen we dan al iets harde ? Ik zit hier echt te duimen dat Ive het nu eindelijk echt door heeft en jullie je nachtrust terug krijgen.

Over dat hongerige; ik had gister wat brocolli en sperziebonen gemaakt voor Cas. Eigenlijk was het te veel naar mijn idee. Maar hij at gewoon dat hele bakje leeg!
Hij is trouwens wel van de verse hapjes, niet van de potjes. Dus sta ik vrolijk iedere dag te staafmixeren en speel ik wat met de Rapley-methode. Gaat hartstikke goed.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:42:34 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_45561602
Het lijkt er op dat we idd al wat harder kunnen jompelen!

Ive wil nog steeds nauwelijks vast voedsel. Aan een lepeltje heeft hij best een hekel volgens mij (hoofdje afwenden, mondje dichthouden, huilen) en stukjes (broodkorst, komkommer, appel, banaan) daar sabbelt of knaagt hij wat op, maar hij eet het niet echt en gooit het vrij snel weer weg. Iemand nog tips? Of is het een kwestie van wachten totdat hij er wel zin in krijgt? Gelukkig maakt het nou nog niets uit, hij krijgt gewoon nog lekker bv, maar op een gegeven moment moet hij toch ook wel wat vast voedsel eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')