abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:20:40 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45428836
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:16 schreef PM-girl het volgende:
Meneer trekt hier ook zijn laken los en ik denk ook dat dat voldoende ademend is. Hij pakt het om te sabbelen, net zoals de onderkant van zijn trui of pyjama, zijn mouwen, mijn kleding tijdens het verschonen, de lekdoek tijdens het voeden....
Oeh! Al tandjes in zicht? Kendahl pakt ook alles wat hij te pakken kan krijgen. Het is zó grappig! Hij kijkt vol interesse naar iets, alsof hij zich echt afvraagt waar het voor is en dan... HAP! Ik weet wel dat het bij het onderzoeken hoort, maar het net of hij denkt: 'mm, kun je dat ook eten?' *grijp, betast, hap*
Baby's zijn briljant!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:05:15 #177
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45429720
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:23 schreef Belana het volgende:
tja, valt weinig te vertellen dutch, ik heb het bij de apotheek gekocht, het heet repair en 30 gram kostte me 8,50, maar als het werkt vind ik alles best
als het goed is hoef je dit ook maar 1 keer per dag te smeren staat er op de verpakking, dus dat wacht ik even af. je kunt het ook naast andere smeersels gebruiken.
Ik had echt het idee dat het meteen veel rustiger was, bv in zijn nekje en hals. parfumvrij scheelt ook wel erg denk ik, dat wilde ik iig uitproberen omdat in bepanthen toch iets van een luchtje zit. Ik hou je op de hoogte.

ow en het wordt door dermatologen aanbevolen zei ze nog
Heb je nog niet met de huisarts overlegd? Ik krijg namelijk Lanette crème vergoed van de verzekering, gewoon een recept bij de apotheek (nu voor mezelf, maar ik gebruik het ook voor de kinderen) en voor Noa en Emma heb ik eczeemzalf en krijg ik daarnaast twee tubes per bestelling met vaseline cetomacrogolcrème meegeleverd. Die zijn normaal ook zo'n 7 euro zoveel per stuk en bij mij echt in no-time op... Scheelt zo'n hoop geld joh, en het wordt gewoon vergoed. (Gewone vaseline niet overigens).
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:10:14 #178
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45429838
Ik zit hier met Julia op de arm te typen, ze is erg onrustig als ik haar neerleg en superrustig op de arm ... kwaaltje van meer kleintjes. Helaas vaak krampjes, hoe dat nou komt...ik geef haar cinababy maar dat lijkt niet veel te doen. Dus dat is veel vasthoude, buikje wrijven en troosten. Zielig hoor. Ook voor ons ...
Het komt natuurlijk weer vooral 's nachts voor, maar ook overdag, helaas vaak op drukke momenten. Dan gaat ze maar de draagdoek in. En dan slaapt ze natuurlijk weer als een roos ...

oh ja, heeft iemand hier misschien ABC-Dophilus poeder 'over' ? dan houd ik me aanbevolen... tegen vergoeding natuurlijk! (ik had voor Emma iets dergelijks gekocht maar dat kan ik niet meer vinden ... en tis superduur spul!)

Oh ja, hebben jullie dat ook gehad in het begin, dat ze 's nachts zó vreselijk kreunden af en toe dat je ze maar liever in een andere kamer legt omdat je er niet van kunt slapen? Ik heb dat bij de oudste meiden ook gehad en ik vind het zo jammer... ik zou haar graag dichtbij me houden maar het houdt me ontzettend vaak wakker... (het gaat ook vaak over in huilen, maar ze kreunt dan vaak een half uur vóór ze gaat huilen en soms valt ze ook weer gewoon in slaap óf is het zelfs in haar slaap...)

Wij willen namelijk naar de zolder 'verhuizen' om daar te gaan slapen maar dan ligt ze wel ver bij ons vandaan...en een babyfoon stoort vaak tussendoor en daar word je dan ook wakker van.
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:25:50 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45430260
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:10 schreef Suzanna het volgende:
en een babyfoon stoort vaak tussendoor en daar word je dan ook wakker van.
Da's lastig.
En van die ABC-dophilus, staat me bij de Neuk het heeft gebruikt voor Brent???

Even een vreugdedansje hier:
Die Thies! Hij heeft al 2 nachten aan een stuk doorgeslapen! Bijna 7 uur tussen avond- en ochtendvoeding!!! Voorheen meldde hij zich 's nachts bijna stipt om de 4 uur...
En vanochtend sliep hij zelfs na de ochtendvoeding door tot 9.30...!!
Het jammere is eigenlijk dat ik zélf nog steeds op dat 4uursritme geconditioneerd ben...

Cattie, hoe staat het inmiddels met Ive 's nachts?

En PM, idd tandjes in aantocht bij Simon?
Toevallig opperde mijn moeder dat gisteren over Thies. Hij heeft echt continu zijn handjes in zijn mondje en zevert heel veel. Wij (zussen, broer en ik) hadden allevier met 4 maanden al 2 tanden zei mijn moeder. En de dochter van mijn zus dus ook.
Mwoah, laat Thies nog maar een poosje tandenloos hoor...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45431801
tip: neem een digitale babyfoon! die storen niet, olé!

thies, wat goed!
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:44:20 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45432351
Thies wat super!!

Suzanne zit er een sprongetje aan te komen???

Hier zijn we net terug van het bureau. En ze waren tevreden. Maud is in 4 weken tijd 610 gram aangekomen en 3 cm gegroeid. We zijn magische 50 cm grens voorbij. de cijfers zijn: 3910 gram en 52,5 cm .

En ze heeft d'r prikjes gehad. Heb jullie tips gevolgd en het heeft goed geholpen. Ze heeft aangelegen bij me en ik had ze al voor de helft aangekleed. Wel even een gilletje bij het zetten van de prik, maar daarna lekker drinken. Ze had gelukkig ook honger. En nu ligt ze lekker te slapen in de wagen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:15:48 #182
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_45433281
Ik moet strakjes ook met Lotte voor de eerste prikjes, ben erg benieuwd. Verder doet Lotte het goed hoor, het is een erg lief en zelfstandig meisje! (nu al, dat wordt wat)

Thies goed hoor doorslapen! En mama went er vanzelf aan, de knop gaat vanzelf om echt waar! Lotte slaapt nu ook vanaf haar laatste voeding tot 7:30 heerlijk, en daarna nog een ruk tot een uur of 10, of later nog.
Ik slaap dus nog elke dag tot 10 uur, dat zal vrijdag wel wennen worden want dan ga ik werken.

ABC-Dophilus poeder, waar is dat voor? Ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_45434094
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:40 schreef snoopy het volgende:
Ik had het al overdwars gelegd zodat ik het heel ver onder het matrasje kon stoppen. Maar het helpt niet. Misschien maar zonder lakentje laten slapen.
Hi Snoopy,

heb je als eens geprobeerd je kindje een spuuglapje over de oogjes te leggen als ze gaan slapen.
Myrddin wordt hier helemaal kalm van en valt in een hele rustige slaap.
Tegenwoordig gaat ze niet meer slapen zonder doekje. Dat doet ze nu al vanaf 3 maandjes (nu 5). Als ze wakker wordt is het eerste wat ze voelt/zoekt, haar doekje, en daar gaat ze dan gelijk mee spelen.
Misschien zoekt jouw kindje ook iets voor over het hoofdje en pakt ze dus haar lakentje
mama van Myrddin
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:51:30 #184
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45434280
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Da's lastig.
En van die ABC-dophilus, staat me bij de Neuk het heeft gebruikt voor Brent???

Even een vreugdedansje hier:
Die Thies! Hij heeft al 2 nachten aan een stuk doorgeslapen! Bijna 7 uur tussen avond- en ochtendvoeding!!! Voorheen meldde hij zich 's nachts bijna stipt om de 4 uur...
En vanochtend sliep hij zelfs na de ochtendvoeding door tot 9.30...!!
Het jammere is eigenlijk dat ik zélf nog steeds op dat 4uursritme geconditioneerd ben...

Cattie, hoe staat het inmiddels met Ive 's nachts?

En PM, idd tandjes in aantocht bij Simon?
Toevallig opperde mijn moeder dat gisteren over Thies. Hij heeft echt continu zijn handjes in zijn mondje en zevert heel veel. Wij (zussen, broer en ik) hadden allevier met 4 maanden al 2 tanden zei mijn moeder. En de dochter van mijn zus dus ook.
Mwoah, laat Thies nog maar een poosje tandenloos hoor...
Ik gebruikte het duitse middel Sab Simplex. Werd me zelfs aangeraden door de arts van het CB. Ik denk dat het wel goed gewerkt heeft maar ben ook echt blij dat die eerste zware weken nu voorbij zijn. Krampjes gun je geen enkel kindje... Brent heeft nu alleen nog darmkrampjes, die zijn te overzien ruiken.

Brent slaapt ook al weer enige tijd door. Heerlijk is dat. Rond 22.30u zijn 1 na laatste voeding en om 12 uur zijn laatste (meestal 2 kort op elkaar, weet ook niet waarom hij dat doet, misschien om nog net effe wat meer brandstof binnen te krijgen )
Meestal hoor ik em dan rond half 7 weer pruttelen. Op het moment maak ik em wakkeer omdat hij dus die spruwmedicatie nog krijgt. Na die eerste voeding slaapt hij al vlot tot 11 uur door als ie zijn zin krijgt maar meestal stop ik em tussendoor effe in bad. Hij vind alles goed en blijft vriendelijk lachen. Daarna slaapt ie o weer verder.

Dat sabbelen op de handen herken ik ook. Doet hij sinds enkele weken. Ik hoor het ook op een ander forum. Al die kindjes van november beginnen opeens te kwijlen. Zou toeval zijn als ze allemaal al tandjes kregen
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45434368
Ik heb hier een heel ander probleem

Myrddin wordt rond een uur of half 6 in de ochtend wakker en gaat om half 7 en op zijn hoogst half 8 naar bed toe in de avond. Je kan wel zien die maakt lange nachten en daartussendoor moet ze dus nog aan haar voedingen komen.
Hoe in hemelsnaam.
Ik heb net een half uur met het cb aan de telefoon gezeten om te zien of ze wel voldoende te eten kreeg, want op het kdv krijgt ze maar 2 keer melk, en bij mij thuis dus ook.
Nu gaan we wat meer variatie aanbrengen want het meisje heeft wel degelijk honger, maar ze is te kort wakker om alles op te peuzelen.
mama van Myrddin
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:55:12 #186
141023 ik80
pi_45436291
Alle kindjes van november, toevallig Lotte sabbelt hier ook veel op haar handjes (vooral links) waar een hoop slijm bij los komt, iedere keer natte shirtjes...
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:00:57 #187
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45436459
Moonah, yeah!!! Doorslapen, goed van Thies! Fijn he, al moet je niet te hard jubelen, dan zul je zien....

Suzanna, ik word ook van elk geluidje wakker, maar tenminste niet van elk dingetje wat ik denk te horen. En dat laatste zou ik heel vaak hebben als Simon op zijn eigen kamer lag 's nachts (een keer moet het toch, hij barst bijna uit de wieg!)

Chacama, goed gegaan de prikjes dus met aanleggen (onthouden dus)!
Ik80, succes met jullie prikjes!

ML, lastig met de voeding, Simon eet om 19:00 uur en dan nog eens om 23:00, maar daar vraagt hij ook nog om.

EN ja, het zeveren en knauwen op de knuistjes/stofjes/speelgoed. Ik zie het niet direct als tandjes krijgen, maar ik ben natuurlijk nog onervaren. Maar ik denk dat dit de zever en knauw fase is, zo rond de 3,5 maanden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45436517
ML, kan je niet wat meer in de fles doen?

Ik ga er maar vanuit dat het lakentje dus geen kwaad kan bij Lis. Ze houdt ook van friemelen met haar kleertje en doekjes. En ook zij smakt heel hard op haar handjes

Verder slaapt ze sinds het ziekenhuis dus niet meer door. Daarvoor deed ze dat wel al maar door dat strakke ritme van elke 3 uur voeden is het (nog) niet goed gekomen helaas. Maar goed, ik ben allang blij dat ze weer lekker thuis is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:10:36 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45436742
Ik ga er nu eigenlijk van uit dat Kendahl wel goed is gegroeid in de afgelopen weken. We zullen het vrijdag weten. Ik geef hem sinds een paar dagen zijn laatste voeding om 21:00/22:00 uur. En dan slaapt hij gemiddeld door tot 08:00 uur.
pi_45437303
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:10 schreef Suzanna het volgende:
Ik zit hier met Julia op de arm te typen, ze is erg onrustig als ik haar neerleg en superrustig op de arm ... kwaaltje van meer kleintjes. Helaas vaak krampjes, hoe dat nou komt...ik geef haar cinababy maar dat lijkt niet veel te doen. Dus dat is veel vasthoude, buikje wrijven en troosten. Zielig hoor. Ook voor ons ...
Het komt natuurlijk weer vooral 's nachts voor, maar ook overdag, helaas vaak op drukke momenten. Dan gaat ze maar de draagdoek in. En dan slaapt ze natuurlijk weer als een roos ...

oh ja, heeft iemand hier misschien ABC-Dophilus poeder 'over' ? dan houd ik me aanbevolen... tegen vergoeding natuurlijk! (ik had voor Emma iets dergelijks gekocht maar dat kan ik niet meer vinden ... en tis superduur spul!)

Oh ja, hebben jullie dat ook gehad in het begin, dat ze 's nachts zó vreselijk kreunden af en toe dat je ze maar liever in een andere kamer legt omdat je er niet van kunt slapen? Ik heb dat bij de oudste meiden ook gehad en ik vind het zo jammer... ik zou haar graag dichtbij me houden maar het houdt me ontzettend vaak wakker... (het gaat ook vaak over in huilen, maar ze kreunt dan vaak een half uur vóór ze gaat huilen en soms valt ze ook weer gewoon in slaap óf is het zelfs in haar slaap...)

Wij willen namelijk naar de zolder 'verhuizen' om daar te gaan slapen maar dan ligt ze wel ver bij ons vandaan...en een babyfoon stoort vaak tussendoor en daar word je dan ook wakker van.
Hier ook zo een kreunerd Suus. Nu dat we over gegaan zijn op fles is het een stuk minder. Wij werden er ook wakker van. Op een gegeven moment noemden we haar "Brenda". (Steunbeer).
pi_45437525
Suus, wat vervelend dat Juultje zo'n last van krampjes heeft. Helaas geen ABC over hier. Heb het pas weggegooid (was al over de datum)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:21:11 #192
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45439217
Dat gekreun, wat moet ik me daarbij voorstellen? ik bedoel, kendahl kreunt ook wel. Maar dat is meer een soort zeuren.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:19:02 #193
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45441273
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef PM-girl het volgende:
EN ja, het zeveren en knauwen op de knuistjes/stofjes/speelgoed. Ik zie het niet direct als tandjes krijgen, maar ik ben natuurlijk nog onervaren. Maar ik denk dat dit de zever en knauw fase is, zo rond de 3,5 maanden!
Ik denk dat het ook te maken heeft met het ontdekken van de handjes, leren grijpen, vasthouden en friemelen... En het ene kindje heeft dit natuurlijk wat eerder dan het andere kindje
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:32:57 #194
141023 ik80
pi_45444083
Zo Lotte is gewogen, gemeten en geprikt.
Ze woog 5020 jippie aardig bijgetrokken dus!
Alles was in orde ze zag er goed uit, kletste lekker lachte leuk. Tot de prikjes natuurlijk die zijn pijnlijk, maar het was vrij vlot (na het aankleden) weer over. Toen viel ze in slaap.
Weer een ervaring rijker.

Pv, jij schreef:
Ik ga er nu eigenlijk van uit dat Kendahl wel goed is gegroeid in de afgelopen weken. We zullen het vrijdag weten. Ik geef hem sinds een paar dagen zijn laatste voeding om 21:00/22:00 uur. En dan slaapt hij gemiddeld door tot 08:00 uur.

Mag dat lange doorslapen pas vanaf een bepaald gewicht?

Lotte laatste fles is ergens rond 22/23/00 uur en de eerste dan weer om 7:30. Grappig dat ze al een paar dagen even laat voor de eerste fles komt, hoop dat dat zo blijft vinde het een mooie tijd.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:14:29 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45445297
Pff, doorslapers...dat zou lekker zijn. Maar Maud is natuurlijk maar klein en zal het dus wel nodig hebben (houd ik mezelf maar voor). Ze komt nu nog 1-2 keer per nacht. Afhankelijk van de laatste voeding. Die varieerd van 9 uur tot half elf.

Snoopy hoop dat Lis snel weer in d'r oude ritme zit.
pi_45445501
Ik lees goede berichten, en ook heel herkenbare. Dat sabbelen op doekjes, truitjes en hydrofiele luiertjes, dat doet Eva ook. En heel veel kwijlen!

Suzanna, wij hebben een DECT-babyfoon, en die stoort nooit.
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:23:41 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45445532
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:14 schreef chacama het volgende:
Pff, doorslapers...dat zou lekker zijn. Maar Maud is natuurlijk maar klein en zal het dus wel nodig hebben (houd ik mezelf maar voor). Ze komt nu nog 1-2 keer per nacht.
Nou Chaca, weet niet of het echt met de grootte te maken heeft. Ik bedoel maar, Thies is erg groot, en die kwam dus ook tot 2 nachten geleden 1-2 keer per nacht.

En PM, I know, niet te vroeg juichen. Daarom had ik gisteren expres nog niets aan jullie verteld!
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:24:34 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45445565
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:22 schreef linda856763 het volgende:
En heel veel kwijlen!
Eva Eva toch.
Dat is toch voor hóndjes, niet voor lieve dametjes....
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:28:46 #199
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45445670
Linda, is dat hetzelfde als een digitale babyfoon Klinkt wel goed, een storende babyfoon is echt mega-irritant... (dan liever een kreunerdje in de kamer)

PV, het kreunen is echt kreunen/steunen, geen 'zeuren'. Het gaat op een gegeven moment over in (hard) huilen. Ik heb dus het idee dat het te maken heeft met krampjes...dat ze die voelt in haar slaap ofzo. Maar dat weet ik natuurlijk niet...

Neuk, ik heb nog nooit van dat spul gehoord, hoe heb je dat besteld/gekocht? Zou mooi zijn als er iets is wat helpt...ik vind krampjes altijd zo zielig
pi_45445822
Sja, ik moet nog met opvoeden beginnen Moonah
En wat lekker hè, dat doorslapen. Nu zélf nog
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')