abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2007 @ 11:50:21 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_45337917
ja, dat is natuurlijk ook zo swets en gelukkig gaat ie weer goed zo te horen.
sorry, heb nogal een off-day (inclusief pitbullpeuter enzo )
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 januari 2007 @ 14:18:09 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45341991
Swets, en wat nooit kwaad kan is hem lekker in het zonlicht te leggen.
Léon was ook zo'n gele. Trok vanzelf bij en idd veel in het licht gelegd.

Cas heeft alleen een beetje een gelig neusje. Even uitleggen, de een trekt wat pips weg bij schrik ofzo, de ander wordt rood. Cas krijgt een geel neusje. Zag ik laatst voor het eerst bij het cb, toen de arts hem aan het nakijken was.

Belana, wat een fijne oplossing zo met die wieg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 januari 2007 @ 14:37:33 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45342536
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:18 schreef dutchie het volgende:
Swets, en wat nooit kwaad kan is hem lekker in het zonlicht te leggen.
Léon was ook zo'n gele. Trok vanzelf bij en idd veel in het licht gelegd.
hij ligt ook in de box en het wiegje voor het raam. Redelijk veel licht dus.

Het verbaasde me nu alleen dat het geel wegtrok en vervolgens weer enigzins terug kwam. Als de baby niet goed aan de borst drinkt zou dat kunnen komen doordat de Bilirubine wegens te weinig ontlasting via de darmen weer in het bloed komt. Maar Tijn drinkt prima en schijt nog beter

Maar wellicht is dit de verklaring:
quote:
Zo genaamde borstvoedingsgeelzucht

Er is een (lichamelijke) toestand die in de volksmond borstvoedingsgeelzucht heet. Niemand weet wat de oorzaak hiervan is. Om deze diagnose te kunnen stellen, moet de baby minstens een week oud zijn, maar het is opvallend dat veel baby's met borstvoedingsgeelzucht ook zware fysiologische geelzucht hebben gehad. De baby zou goed moeten aankomen met alleen borstvoeding, veel ontlasting moeten hebben, ruimschoots doorzichtige urine moeten plassen en in het algemeen gezond zijn. In zo'n situatie heeft de baby de zogenaamde borstvoedingsgeelzucht

bron
Voor toekomstige referentie is dit ook wel een aardige indicatie of het gaat om 'gewone' of 'gevaarlijke' geelzucht:
quote:
Als dit gebeurt komt de omgezette bilirubine in de urine en de urine kleurt hier bruin van. Deze bruine urine is een belangrijk signaal dat het hier niet om 'gewone' geelzucht gaat.
  zondag 14 januari 2007 @ 16:59:01 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45347185
Nou, dat lijkt me duidelijk. Ik bedoel: je weet waar je op moet letten. En als je het niet vertrouwt, kun je altijd aan de bel trekken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 14 januari 2007 @ 19:32:59 #105
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45352239
Anna was ook lang gelig. Het was toen ook slecht weer, zodat we maar weinig met haar naar buiten konden.

Ze heeft duidelijk haar slaap nodig. Het ging echt goed toen we gisteren van de meeting thuiskwamen. Ze heeft dan ook de halve middag in de wandelwagenbak liggen slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 januari 2007 @ 20:13:12 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45353686
voor max heeft een meeting als gisteren best wel grote impact.
vooral de dag erna hij heeft vandaag niet geslapen, verder niet zo erg, we zijn een lange wandeling gaan maken, even langs de kinderboerderij gelopen vond ie leuk

ook was het blijkbaar stressvol voor hem, hij zit helemaal onder de eczeemplekken (echt mama's kindje, ik heb ook eczeem nu )
ik hoop dat de parfenac die bij mij zo goed helpt, bij hem ook goed werkt. (zit verder geen gevaarlijke toevoeging in.)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45353882
Wat is dat, parfenac? Lis heeft ook echt nare eczeemplekken in haar gezichtje en net heeft ze het tot bloedens toe opengekrabt Ik schrok me een hoedje maar het zag er erger uit dan dat het was. Ze had het gewoon overal aangesmeerd. Ik heb opnieuw haar nagelltjes geknipt en gevijld en misschien straks toch maar weer sokjes om haar handjes doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 14 januari 2007 @ 20:21:13 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45353983
dat is een zalf die je gewoon bij de drogist koopt
parfenac

ik kende het van de reclame op tv, dus ik was er niet echt enthousiast over verder maar ik moest het proberen van mn ma. nou het helpt bij mij echt supergoed (eindelijk iets dat geen kwaad kan en helpt voor het eerst in 21 jaar )
tegen eczeem en irritatie.
  zondag 14 januari 2007 @ 20:22:21 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45354024
oh ik lees wel net dat het niet op open plekken mag.
pi_45354084
Dank voor de info Pinquit. Misschien moet ik dat eens proberen.
pi_45354097
oh ok. das weer minder handig in dit geval
  zondag 14 januari 2007 @ 20:26:10 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_45354199
ik schrijf hem ook meteen op

wat rot trouwens dat Lis er ook last van heeft. komt het bij jou in de familie voor snoop?
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 januari 2007 @ 20:50:50 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45355319
Swets, bedankt voor je antwoord. Ik heb even alle posts over het geelzien zitten lezen en ik zou me ook geen zorgen maken denk ik. Noa en Emma zagen allebei best geel maar dronken érg goed, waren alert en hadden genoeg plas en poepluiers (teveel naar mijn zin ) dus was het niet erg volgens de verloskundige.
Overigens helpt het 'in het licht leggen' niet als het niet in de buitenlucht is heb ik gehoord? Lekker naar buiten dus met Tijn ...

Oh ja, cinababy helpt helaas niet altijd...en als Julia spugerig is kan ik het beter niet doen, gaat ze meer van spugen. Maar heb wel het idee dat het er de scherpe kantjes vanaf haalt.

Snoopy, wat is die eczeem toch vreselijk naar ... ik heb er helaas ook heel veel ervaring mee, twee eczeemklantjes (hopelijk straks geen derde ) en vooral Emma moet érg veel ingesmeerd worden en heeft veel last van jeuk.
Noa heeft als baby zich ook vaak helemaal opengekrabt in haar gezicht en op haar hoofdje (weinig haar) en dat ging over toen ze meer haar kreeg. Ik smeerde het altijd helemaal in met vaseline (aardig dik) als ze had gekrabt en dan ging het snel over. Zij kreeg overigens écht sokjes aan haar handjes want anders was het mis. Later wilde ze niet slapen zonder sokjes ook toen de meeste jeuk weg was tijdelijk, want ze ging met haar handjes (in sokjes) tegen haar hoofdje aan slapen ...

Parfenac heb ik nooit gebruikt maar misschien zou het ook helpen voor Emma! Ik heb wel begrepen dat het tegenwoordig niet meer vrij verkrijgbaar is maar dat je een recept nodig hebt... weet iemand daar meer van?
pi_45355482
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:26 schreef Belana het volgende:
ik schrijf hem ook meteen op

wat rot trouwens dat Lis er ook last van heeft. komt het bij jou in de familie voor snoop?
Ja, ik heb ook last van eczeem gehad toen ik klein was. Maar ja, ik hoopte dat Lis het niet zou krijgen natuurlijk. De CB-arts stelde voor dat ik de kinderarts er vrijdag ook een naar laat kijken. Maar ja, ik ben bang dat die er ook niet veel aan kan doen.
  zondag 14 januari 2007 @ 20:55:19 #115
103793 kozakken
Living the life
pi_45355541
Swets en ET, zou een osteopaat jullie niet wat meer kunnen vertellen?
Romme is vrij snel na zijn geboorte ook nagekeken door een osteopaat. Gewoon om te zien of er van binnen wat rammelde en hoe hij de snelle bevalling had doorstaan.
Ben daar zelf ook achteraf heel tevreden over, omdat ik vrij snel duidelijk had of en zo ja waar er iets kon worden bijgesteld of dat het helemaal niet nodig was.

Gewoon maar een ideetje....
  zondag 14 januari 2007 @ 20:57:36 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45355635
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:50 schreef Suzanna het volgende:

Parfenac heb ik nooit gebruikt maar misschien zou het ook helpen voor Emma! Ik heb wel begrepen dat het tegenwoordig niet meer vrij verkrijgbaar is maar dat je een recept nodig hebt... weet iemand daar meer van?
ik las het net ook inderdaad, maar onze tube is gewoon een klein maandje geleden bij het kruidvat gehaald hoor
  zondag 14 januari 2007 @ 21:04:37 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45355962
Parfenac en Ienie noteert.
Voor het geval de Lanette niet meer genoeg is.

Snoopy, als ze zichzelf helemaal kapot krabt op die plekjes (dus duidelijk jeuk heeft) moet je misschien toch even de dokter bellen. Dat werd mij vorige week nl. wel gezegd. Als Cas eraan ging krabben, jeuk dus, moest ik er door de dokter naar laten kijken.
pi_45356088
Maar vrijdag gaan we naar de kinderarts. Zou dat te laat zijn dan?
  zondag 14 januari 2007 @ 21:09:28 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45356227
Vast niet.
Zo urgent is het nu ook niet, maar dat je er toch even naar laat kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 januari 2007 @ 22:13:49 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45357453
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:55 schreef kozakken het volgende:
Swets en ET, zou een osteopaat jullie niet wat meer kunnen vertellen?
Romme is vrij snel na zijn geboorte ook nagekeken door een osteopaat. Gewoon om te zien of er van binnen wat rammelde en hoe hij de snelle bevalling had doorstaan.
Ben daar zelf ook achteraf heel tevreden over, omdat ik vrij snel duidelijk had of en zo ja waar er iets kon worden bijgesteld of dat het helemaal niet nodig was.

Gewoon maar een ideetje....
Van de week komt de wijkverpeegkundige van het CB langs. Dan willen we het gelijk even voorleggen hoe we nu het beste kunnen handelen.

Hoewel we vandaag al een duidelijke verbetering zien nadat we naast dat hij zelf nu regelmatig anders draait we hem ook met wat zachte drang tegen zijn voorkeurs houding indraaien
  maandag 15 januari 2007 @ 12:24:08 #121
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45368875
Simon heeft zonet weer flink gespuugd, ruim een uur na de voeding. Dit doet hij steeds vaker, heb alleen geen idee waar het van komt. Soms is het zelfs 3 uur na de voeding, zo vreemd!

Gelukkig heb ik hem gebadderd in de badkamer vanmorgen, hij heeft aan een stuk door liggen fietsen met zijn beentjes zodat de halve badinhoud eruit lag!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45369340
Oh, wat leuk en lief is dat toch, PM-girl. Ik denk dat we Eva binnenkort ook maar in onze 'badkamer' moeten badderen. Het is daar alleen zo klein!
Eva spuugt ook meer, sinds een paar weken. Hoewel ik de indruk heb dat het de laatste dagen weer minder wordt. Geen idee waar het van komt...
Eczeemkindjes sterkte! Hopelijk gaat het goed over.
Eva
  maandag 15 januari 2007 @ 13:30:09 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45370698
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van de week komt de wijkverpeegkundige van het CB langs. Dan willen we het gelijk even voorleggen hoe we nu het beste kunnen handelen.

Hoewel we vandaag al een duidelijke verbetering zien nadat we naast dat hij zelf nu regelmatig anders draait we hem ook met wat zachte drang tegen zijn voorkeurs houding indraaien
Jullie hebben een mooi mannetje Swets en ET
Brent was eerst ook geel en werd nog geler. Het had volgens het CB idd met de BV te maken. Ik moest het wel in de gaten houden, ivm nierfalen meen ik, maar het trok vanzelf weg.
Brent heeft trouwens ook een sterke voorkeurshouding (zoals heel veel baby's). Hij is daarvoor eerst bij een ostheopaat geweest en na 2 behandelingen was het al stukken beter en was in elk geval de stress van de geboorte weg. Nu staat hij onder normale behandeling van een kinderfysiotherapeute en krijgen we oefeningen om de spiertjes aan de niet-voorkeurszijde te sterken. We hebben ook een kussentje waarin hij op zijn zijde kan liggen. Vindt ie duidelijk minder leuk maar hij slaapt er op dit moment in de box wel in

Ik zou me er niet gelijk druk over maken als ik jullie was, hoor. Er is tot 1 jaar wat aan te doen (en daarna ook nog wel maar ivm de fontanellen en scheefgroeien enzo bedoel ik...) Wij zagen het ook direct wel en hebben het aangekaart maar zelfs met 6 weken ben je er nog heel vroeg bij. Wellicht kan het zelf nog oplossen. Who knows
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 15 januari 2007 @ 15:36:26 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45374269
de voorkeurshouding had max ook heel sterk.
hij heeft het nogsteeds hoor, maar nu kan het minder kwaad. zijn hoofdje is wel iets scheef, maar veel minder dan dat het was.

bij de fysio geven ze alleen tips hoe je het hoofdje naar de andere kant kan laten kijken, maar verder niet echt meer. ze kijken alleen of het niet erger wordt.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:52:15 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45378741
Lees nu pas dat Max en Anna zo'n last hebben gehad van after-meet-stress... Jammer zeg.
En Lisje toch, jij hebt best veel pech zeg...
En Simon zo spugen.
Dat van het badje is herkenbaar!
Wij hebben een piepkleine doucheruimte, maar ik ga zo'n klein zitbadje kopen waar we dan samen in kunnen badderen. Lijkt me heerljik!

Vanmiddag tweede ronde prikken gehad.
Ik ben écht erg. ik moest vanochtend al er om huilen...
Maar tijdens het prikken heb ik me vermand . Thies daarentegen krijste de hele boel bij elkaar. Hárd, láng.... Dat maakte de CBarts niet zo vaak mee zei ze. Daarna issie als een blok in slaap gevallen en nu is het weer goed. Pfieuw!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45378898
Zielig, al die baby'tjes met eczeem.

Onze badkamer is zo klein dat ik het wipstoeltje er niet in kreeg toen Anna zo'n last had van krampjes. Zegt genoeg denk ik. Als we ooit verhuizen, wil ik een bad. En een tuin met een badje.

Dat is vreemd PM. Anna heeft dat 2 keer gedaan, maar allebei toen ze ziek was. Til je hem dan op ofzo? Of gewoon als hij stil ligt?

Die Thies. Hij zal vast flink geschrokken zijn en daardoor zo gillen. Met de tweede prikjes heb ik Anna aangelegd, dat werkte wel goed. De derde keer was ze al half aangekleed toen ze prikjes kreeg. Dat vond ik wel fijn, kon ik haar snel bij me houden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 15 januari 2007 @ 18:00:23 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45379012
Oeh, dat half aankleden is een goeie! Doe ik vlg keer ook!
Borst helpt nauwelijks.
Hij krijst net zo hard met mijn tepel in zijn mond.....
pi_45379062
Anna liet los, ging krijsen, keek rond en dronk weer verder.
*OUD heilige*
pi_45379518
Nou, het is ook wat 2 van die naalden die in die kleine beentjes verdwijnen
pi_45380698
Ieuw prikken, over 2 weken mogen wij eindelijk, wegens administratieve chaos bij Icare een stuk later dan bedoeld, dus ws. meteen eerste bezoek voor de bijl met naalden enzo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 15 januari 2007 @ 19:04:09 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_45381260
ik moet morgen weer naar het cb, geen prikken geloof ik, maar weet het niet zeker eigenlijk. zielig die prikken

de eczeem van Ezra komt en gaat, zo vreemd. morgen vragen en zalfjes halen. en ik ben heel benieuwd hoe groot en zwaar meneer nu is
stormy waters...
sailin'
  maandag 15 januari 2007 @ 19:09:06 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45381453
Maud krijgt woensdag haar eerst prikjes....ga inderdaad maar proberen met aanleggen en ook half aankleden. Goede tips

En ze heeft d'r sprong gemaakt. Kijken, kijken en nog eens kijken. En als ze papa iof mama ziet lachen. De breedste glimlach ooit. En dan smelt ik natuurlijk.

En omdat ze d'r sprong voorbij is, heeft ze vandaag heerlijk op d'r eigen kamertje geslapen en gaat ze vannacht ook gewoon daar slapen...

Thies weer bijgekomen van de prikken?

En Lis hoe is het met de jeuk...

Mwana hoe gaat het verder bij julie...slaapt die meid al een beetje rustig?
pi_45381525
Ik zorg nu dat ik de plekjes iig goed vet hou. Dan jeukt het niet zo erg meer. En de nageltjes kortgeknipt en gevijld.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:20:33 #134
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45381955
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:15 schreef snoopy het volgende:
Nou, het is ook wat 2 van die naalden die in die kleine beentjes verdwijnen
Ben ik helemaal met je eens. Zijn er trouwens meer baby's hier die zo'n heftige reactie hebben gehad op de eerste enting? Brent had helemaal geen knie meer! Zijn beentje was hartstikke opgezwollen en knalrood. En hij had koorts ook nog. Hopelijk is dat bij de tweede enting anders.
Iedere golf van de zee,
  maandag 15 januari 2007 @ 19:21:47 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_45382002
ik smeer altijd meteen met SRL gelei van VSM op die beentjes, heb wel het idee dat dat helpt, maar of het echt zo is weet ik niet Neuk. en ik ben makkelijk met paracetamol geven als ze er niet lekker van zijn hoor.
stormy waters...
sailin'
  maandag 15 januari 2007 @ 19:24:30 #136
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45382119
Ik heb ook een paar keer een zetpilletje gegeven die avond en nacht. Hij was ook zo zielig
Heeft het nog zin meteen na de prik het beetje te masseren en over de prik heen te wrijven?
Iedere golf van de zee,
pi_45383547
Ja, hier adviseren ze om na de prik over de beentjes te wrijven. En voor het prikken masseer ik de beentjes ook al een beetje.
pi_45383972
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:20 schreef Neuk het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Zijn er trouwens meer baby's hier die zo'n heftige reactie hebben gehad op de eerste enting? Brent had helemaal geen knie meer! Zijn beentje was hartstikke opgezwollen en knalrood. En hij had koorts ook nog. Hopelijk is dat bij de tweede enting anders.
Mijn dochter idem dito. Die was er echt goed ziek van met een enorm gezwollen been. Dan heb ik het over de eerste paar keren. Met de 11 maanden prik was het een stuk minder.

Nou valt mijn dochter buiten die nieuwe prik-regeling die inging op (ik meen) 1 april 2006, dus ik weet niet of je die met 'eerste prik' bedoeld. Maar ze reageerde dus al zo op de andere prikken. Echt erg toen
Variety is the spice of life
  maandag 15 januari 2007 @ 20:30:34 #139
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45384964
Ik bedoelde de DKTP-prik, Nebelung
Iedere golf van de zee,
pi_45385087
Een week lang probeer Anna zich al van haar rug op haar buik te draaien. Een week lang zitten we dus naast haar als ze op het kleed ligt. Vanavond zat ik er weer bijna een half uur. Even drinken pakken tussendoor, ik kijk om en ze ligt op haar buik. Daarna nog drie keer, die ik wel heb gezien.
*OUD heilige*
  maandag 15 januari 2007 @ 20:42:50 #141
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45385486
Schattig Yppy! Voor je het weet kruipt ze nu!

Snoopy: de volgende keer ga ik dat wrijven eens proberen.
Iedere golf van de zee,
  maandag 15 januari 2007 @ 20:42:51 #142
94046 PM-girl
pi_45385490
Moonah erg he die prikken! Ik had het precies hetzelfde, de eerste keer tranen bij de prikken zelf, nu van tevoren maar op het moment zelf was ik een ogenschijnlijk cool mum! En de tip van aankleden is wel een goede, al vond Simon dat de laatste keer niet zo heel erg, nog aankleden.

Hier geven ze als tip met de beentjes fietsen na de prik, zodat het sneller verspreid.

En wat voor een badje koop jij dan? Wij hebben ook alleen een douche dus ben benieuwd, misschien ook wel een idee voor ons.

YPPY, Simon spuugde wel nadat ik hem uit de box had gehaald (waar hij na de voeding ingelegd was) en even op schoot had.
Het was ook echt overgeven, normaal als hij spuugt, loopt het eruit, nu kwam er ook echt zo'n geluid bij. Ziek is hij niet, wellicht een ietsiepietsie huilerig, maar dat zou ik niet hebben gezien als ik er niet op gelet had.
En Anna, wat knap! Zouden babytjes dat expres doen, rollen als mama of papa niet kijkt?
Ik vond Anna in ieder geval een heel lief mooi meisje!
*
pi_45385668
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:42 schreef Neuk het volgende:

Snoopy: de volgende keer ga ik dat wrijven eens proberen.
Ja,dan kan je de vloeistof verspreiden. Hopelijk helpt het!

YPPY, wat leuk! Wat gaat het hard allemaal
  maandag 15 januari 2007 @ 23:43:09 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45392409
Oooh die Anna! Wat een stiekemerd....
Dan sta je ook met je mond vol tanden lijkt me!
pi_45397506
Dank je PM. Simon is echt zo'n knuffel.
Ik vond het zo leuk zaterdag al die baby's. Drie heb ik er vastgehad de 1 nog leuker dan de ander. En gek dat baby's jonger dan Anna zoveel zwaarder zijn, dat was even schrikken.
*OUD heilige*
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:31:57 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45397815
Neuk had iemand je ook al Spiroflor van VSM aangeraden ivm die knie van Brent?
Die kun je dan rond de plek inwrijven. Gaat de stijfheid wat tegen. Ik smeer het altijd direct na de prik in en masseer het rond het prikje. Dat doe ik dan een paar keer die dag en gelukkig weinig last dus hier.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:39:02 #147
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45399230
Ah daar is dat dus voor
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:43:17 #148
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45399346
Je had het al maar wist niet wat je ermee moest?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:48:52 #149
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45399480
Ja, voor de sport gebruik ik dat wel eens (in een vorig leven ergens...)
Ik zou er alleen nooit zelf opkomen dat voor baby's te gebruiken die last hebben van prikjes. Dus tnx!
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:26:49 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_45400484
zow... ben weer terug van het cb.
Ezra is nu 68 cm en 7680 gram. eigenlijk veel minder gegroeid dan ik dacht Hij past maat 68 toch echt niet meer, vreemd niet? nou ja, whatever.
over de eczeem gehad en ze had zoiets van, je houdt het vet, meer kun je niet doen. als het heel erg wordt en hij heeft er last van kun je naar de huisarts voor zalf, maar ze maakte zich niet echt veel zorgen. ze vond onze test met het stoppen met eten goed gedaan en ze vond ook dat daarmee duidelijk werd dat het niet aan het eten lag. volgens haar komt dat ook niet eens zo veel voor dat het echt daaraan ligt. dus we blijven lekker smeren. overigens zei ze over parfenac dat het uit de handel wordt gehaald vanwege te veel bijwerkingen?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:29:26 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_45400554
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:31 schreef dutchie het volgende:
Neuk had iemand je ook al Spiroflor van VSM aangeraden ivm die knie van Brent?
Die kun je dan rond de plek inwrijven. Gaat de stijfheid wat tegen. Ik smeer het altijd direct na de prik in en masseer het rond het prikje. Dat doe ik dan een paar keer die dag en gelukkig weinig last dus hier.
die bedoelde ik ook, SRL gelei
stormy waters...
sailin'
pi_45401620
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:09 schreef chacama het volgende:
Maud krijgt woensdag haar eerst prikjes....ga inderdaad maar proberen met aanleggen en ook half aankleden. Goede tips
...
Aanleggen deed ik ook altijd idd, werkt goed!
quote:
Mwana hoe gaat het verder bij julie...slaapt die meid al een beetje rustig?
Ja! Het gaat een stuk beter
De handdoekwikkeltip was een goede, en de krampjes zijn een stuk minder plus dat ze duidelijk een sprongetje heeft gemaakt, net als Maud: kijken, lachen, geluidjes Ze is een stuk bewuster en kan nu zonder in paniek te raken zelf inslapen.

Ook niet de minste factor bleek dat ene flesje dat ik 's avonds gaf met antispuugvoeding. Ging ze idd minder van spugen, maar ze kreeg er steeds meer buikpijn van. Pas toen het eczeem doorbrak viel het kwartje...
Ik wilde dr vast wennen aan de fles voor als ik weer moet werken omdat kolven bij mij dus echt heel naar gaat zonder resultaat (verreweg: 30 ml van een sessie van een half uur...) maar dat wordt nu dus flessen met Pepti tegen melkallergie denk ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:22:50 #153
94046 PM-girl
pi_45401990
Fijn dat Nune het zo goed doet Mwana!

En Belana, dus je grote kleine man is toch nog niet zo groot, blijft het toch nog even een knuffelbabytje!
*
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:40:27 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45403886
wat raar van die parfenac belana. op de bijsluiter staat echt niks engs van bijwerkingen.
en in ons farmacotherapeutisch kompas staat ook niks dat is van 2001 misschien dat het daardoor komt..

edit- ook in het online farma..... kompas staat er niks bijzonders bij de bijwerkingen
ok er staat sensibilisering bij. dat is best niet leuk inderdaad
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:56:09 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_45406316
tja, ik dacht ik meld het toch maar ff pinq, ik ga straks ff kijken voor die vaseline die dutchie gebruikt, of die andere zalf die ik aangeraden kreeg. maar nu eerst zoeken naar die naam van die vaseline van dutch

PM, idd, toch niet zo groot als ik dacht, van mij hoeft dat ook niet, lekker frummelke
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:00:46 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_45406470
gevonden, lanette vaseline dus en ff wat fijns voor in zijn badje (doe ik maar 1 keer in de week al expres)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:14:17 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_45408757
Ezra blijft nog wat langer dan je dacht klein Belana! Een heel mooi frummelke! Hopelijk helpt de creme goed.

Mwana, wat fijn dat het goed gaat met Nune!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:40:05 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_45409508
ik heb me laten informeren bij de apotheek, en ik heb nu "repair" meegenomen, een lichaam eigen zalf zonder parfum. net gesmeerd en het ziet er meteen rustiger uit
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:58:41 #159
108648 cattie
lieve moeder
pi_45412055
Wat lekker snel! Mooi zo!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:20:13 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45417036
O Belaan, vertel eens wat meer.
*nieuwsgierig is*
Wij gebruiken voor in bad Balneum extra vettend.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:23:17 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_45417155
tja, valt weinig te vertellen dutch, ik heb het bij de apotheek gekocht, het heet repair en 30 gram kostte me 8,50, maar als het werkt vind ik alles best
als het goed is hoef je dit ook maar 1 keer per dag te smeren staat er op de verpakking, dus dat wacht ik even af. je kunt het ook naast andere smeersels gebruiken.
Ik had echt het idee dat het meteen veel rustiger was, bv in zijn nekje en hals. parfumvrij scheelt ook wel erg denk ik, dat wilde ik iig uitproberen omdat in bepanthen toch iets van een luchtje zit. Ik hou je op de hoogte.

ow en het wordt door dermatologen aanbevolen zei ze nog
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:23:47 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45417173
beters belana
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:25:42 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45417260
Heb je ook geinformeerd naar die Lanette? Ik heb nl. geen idee meer wat dat kostte en ik vroeg het me ineens af.
pi_45417392
Als Lis in haar wiegje ligt trekt ze soms het lakentje over haar gezichtje. Ik vind dat een beetje eng. Doen andere babietjes dit ook? En wat zou ik er aan kunnen doen?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:32:26 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_45417490
dat hadden ze niet dutch

snoopy, ik gebruik geen lakentje. Ezra ligt in een slaapzakje met een dekentje straks over hem heen omdat ik niet wil dat ie op zijn buik draait. ik vind het namelijk ook altijd zo eng dat over hun hoofdje trekken van dingen.
stormy waters...
sailin'
pi_45417564
Het lakentje ligt hier vast, dus dat kan ze niet over haar gezicht trekken. Misschien wat verder instoppen?
*OUD heilige*
pi_45417718
Ik doe hier het laken en deken maar tot zn middel. Hij ligt verder in een slaapzak, aangezien hij zich steeds omhoog wurmde.
pi_45417728
Ik had het al overdwars gelegd zodat ik het heel ver onder het matrasje kon stoppen. Maar het helpt niet. Misschien maar zonder lakentje laten slapen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:48:21 #169
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45418075
Is je lakentje wel breed genoeg om haar goed in te stoppen dan Snoopy?
pi_45418203
Ik dacht eerst ook dat dat het was Dutch. Maar zelfs lakentjes in de breedte trekt ze los.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:53:38 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45418268
Lastig. Het enige wat ik dan kan bedenken is idd wat hoger instoppen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:13:28 #172
103793 kozakken
Living the life
pi_45418968
Ik denk niet dat een lakentje kwaad kan. Kunnen ze heel goed doorheenademen in het ergste geval.
Hier ook zo'n trekkertje. Echt, ik hoef maar iets losjes te leggen of hij trekt het hele mikmak omhoog.
Ik maak me er niet zo druk over. Want ik heb juist het gevoel dat het hem kalmer maakt en een fijn gevoel geeft
Soms wordt er eens lekker op gesabbeld, soms gewoon een beetje mee gefriemeld.
Dus ja, heel herkenbaar

Deed Jonne trouwens nooit. Dus ook hier een nieuwe ervaring.
pi_45420512
Ja grappig is dat, dat het ene kindje hele andere gewoontes heeft dan het andere
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:44:00 #174
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45422384
Hier ook getrek, gesabbel, geknabbel en getrappel. Ik sluip dan gewoon zijn kamer in en dek hem voorzichtig weer toe.
Vraagje: kan het zijn dat de urine wat meer gaat ruiken, nu we overgaan op vaste voeding?
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:16:31 #175
94046 PM-girl
pi_45428757
Meneer trekt hier ook zijn laken los en ik denk ook dat dat voldoende ademend is. Hij pakt het om te sabbelen, net zoals de onderkant van zijn trui of pyjama, zijn mouwen, mijn kleding tijdens het verschonen, de lekdoek tijdens het voeden....
*
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:20:40 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45428836
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:16 schreef PM-girl het volgende:
Meneer trekt hier ook zijn laken los en ik denk ook dat dat voldoende ademend is. Hij pakt het om te sabbelen, net zoals de onderkant van zijn trui of pyjama, zijn mouwen, mijn kleding tijdens het verschonen, de lekdoek tijdens het voeden....
Oeh! Al tandjes in zicht? Kendahl pakt ook alles wat hij te pakken kan krijgen. Het is zó grappig! Hij kijkt vol interesse naar iets, alsof hij zich echt afvraagt waar het voor is en dan... HAP! Ik weet wel dat het bij het onderzoeken hoort, maar het net of hij denkt: 'mm, kun je dat ook eten?' *grijp, betast, hap*
Baby's zijn briljant!
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:05:15 #177
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45429720
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:23 schreef Belana het volgende:
tja, valt weinig te vertellen dutch, ik heb het bij de apotheek gekocht, het heet repair en 30 gram kostte me 8,50, maar als het werkt vind ik alles best
als het goed is hoef je dit ook maar 1 keer per dag te smeren staat er op de verpakking, dus dat wacht ik even af. je kunt het ook naast andere smeersels gebruiken.
Ik had echt het idee dat het meteen veel rustiger was, bv in zijn nekje en hals. parfumvrij scheelt ook wel erg denk ik, dat wilde ik iig uitproberen omdat in bepanthen toch iets van een luchtje zit. Ik hou je op de hoogte.

ow en het wordt door dermatologen aanbevolen zei ze nog
Heb je nog niet met de huisarts overlegd? Ik krijg namelijk Lanette crème vergoed van de verzekering, gewoon een recept bij de apotheek (nu voor mezelf, maar ik gebruik het ook voor de kinderen) en voor Noa en Emma heb ik eczeemzalf en krijg ik daarnaast twee tubes per bestelling met vaseline cetomacrogolcrème meegeleverd. Die zijn normaal ook zo'n 7 euro zoveel per stuk en bij mij echt in no-time op... Scheelt zo'n hoop geld joh, en het wordt gewoon vergoed. (Gewone vaseline niet overigens).
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:10:14 #178
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45429838
Ik zit hier met Julia op de arm te typen, ze is erg onrustig als ik haar neerleg en superrustig op de arm ... kwaaltje van meer kleintjes. Helaas vaak krampjes, hoe dat nou komt...ik geef haar cinababy maar dat lijkt niet veel te doen. Dus dat is veel vasthoude, buikje wrijven en troosten. Zielig hoor. Ook voor ons ...
Het komt natuurlijk weer vooral 's nachts voor, maar ook overdag, helaas vaak op drukke momenten. Dan gaat ze maar de draagdoek in. En dan slaapt ze natuurlijk weer als een roos ...

oh ja, heeft iemand hier misschien ABC-Dophilus poeder 'over' ? dan houd ik me aanbevolen... tegen vergoeding natuurlijk! (ik had voor Emma iets dergelijks gekocht maar dat kan ik niet meer vinden ... en tis superduur spul!)

Oh ja, hebben jullie dat ook gehad in het begin, dat ze 's nachts zó vreselijk kreunden af en toe dat je ze maar liever in een andere kamer legt omdat je er niet van kunt slapen? Ik heb dat bij de oudste meiden ook gehad en ik vind het zo jammer... ik zou haar graag dichtbij me houden maar het houdt me ontzettend vaak wakker... (het gaat ook vaak over in huilen, maar ze kreunt dan vaak een half uur vóór ze gaat huilen en soms valt ze ook weer gewoon in slaap óf is het zelfs in haar slaap...)

Wij willen namelijk naar de zolder 'verhuizen' om daar te gaan slapen maar dan ligt ze wel ver bij ons vandaan...en een babyfoon stoort vaak tussendoor en daar word je dan ook wakker van.
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:25:50 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45430260
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:10 schreef Suzanna het volgende:
en een babyfoon stoort vaak tussendoor en daar word je dan ook wakker van.
Da's lastig.
En van die ABC-dophilus, staat me bij de Neuk het heeft gebruikt voor Brent???

Even een vreugdedansje hier:
Die Thies! Hij heeft al 2 nachten aan een stuk doorgeslapen! Bijna 7 uur tussen avond- en ochtendvoeding!!! Voorheen meldde hij zich 's nachts bijna stipt om de 4 uur...
En vanochtend sliep hij zelfs na de ochtendvoeding door tot 9.30...!!
Het jammere is eigenlijk dat ik zélf nog steeds op dat 4uursritme geconditioneerd ben...

Cattie, hoe staat het inmiddels met Ive 's nachts?

En PM, idd tandjes in aantocht bij Simon?
Toevallig opperde mijn moeder dat gisteren over Thies. Hij heeft echt continu zijn handjes in zijn mondje en zevert heel veel. Wij (zussen, broer en ik) hadden allevier met 4 maanden al 2 tanden zei mijn moeder. En de dochter van mijn zus dus ook.
Mwoah, laat Thies nog maar een poosje tandenloos hoor...
pi_45431801
tip: neem een digitale babyfoon! die storen niet, olé!

thies, wat goed!
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:44:20 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45432351
Thies wat super!!

Suzanne zit er een sprongetje aan te komen???

Hier zijn we net terug van het bureau. En ze waren tevreden. Maud is in 4 weken tijd 610 gram aangekomen en 3 cm gegroeid. We zijn magische 50 cm grens voorbij. de cijfers zijn: 3910 gram en 52,5 cm .

En ze heeft d'r prikjes gehad. Heb jullie tips gevolgd en het heeft goed geholpen. Ze heeft aangelegen bij me en ik had ze al voor de helft aangekleed. Wel even een gilletje bij het zetten van de prik, maar daarna lekker drinken. Ze had gelukkig ook honger. En nu ligt ze lekker te slapen in de wagen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:15:48 #182
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_45433281
Ik moet strakjes ook met Lotte voor de eerste prikjes, ben erg benieuwd. Verder doet Lotte het goed hoor, het is een erg lief en zelfstandig meisje! (nu al, dat wordt wat)

Thies goed hoor doorslapen! En mama went er vanzelf aan, de knop gaat vanzelf om echt waar! Lotte slaapt nu ook vanaf haar laatste voeding tot 7:30 heerlijk, en daarna nog een ruk tot een uur of 10, of later nog.
Ik slaap dus nog elke dag tot 10 uur, dat zal vrijdag wel wennen worden want dan ga ik werken.

ABC-Dophilus poeder, waar is dat voor? Ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_45434094
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:40 schreef snoopy het volgende:
Ik had het al overdwars gelegd zodat ik het heel ver onder het matrasje kon stoppen. Maar het helpt niet. Misschien maar zonder lakentje laten slapen.
Hi Snoopy,

heb je als eens geprobeerd je kindje een spuuglapje over de oogjes te leggen als ze gaan slapen.
Myrddin wordt hier helemaal kalm van en valt in een hele rustige slaap.
Tegenwoordig gaat ze niet meer slapen zonder doekje. Dat doet ze nu al vanaf 3 maandjes (nu 5). Als ze wakker wordt is het eerste wat ze voelt/zoekt, haar doekje, en daar gaat ze dan gelijk mee spelen.
Misschien zoekt jouw kindje ook iets voor over het hoofdje en pakt ze dus haar lakentje
mama van Myrddin
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:51:30 #184
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45434280
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Da's lastig.
En van die ABC-dophilus, staat me bij de Neuk het heeft gebruikt voor Brent???

Even een vreugdedansje hier:
Die Thies! Hij heeft al 2 nachten aan een stuk doorgeslapen! Bijna 7 uur tussen avond- en ochtendvoeding!!! Voorheen meldde hij zich 's nachts bijna stipt om de 4 uur...
En vanochtend sliep hij zelfs na de ochtendvoeding door tot 9.30...!!
Het jammere is eigenlijk dat ik zélf nog steeds op dat 4uursritme geconditioneerd ben...

Cattie, hoe staat het inmiddels met Ive 's nachts?

En PM, idd tandjes in aantocht bij Simon?
Toevallig opperde mijn moeder dat gisteren over Thies. Hij heeft echt continu zijn handjes in zijn mondje en zevert heel veel. Wij (zussen, broer en ik) hadden allevier met 4 maanden al 2 tanden zei mijn moeder. En de dochter van mijn zus dus ook.
Mwoah, laat Thies nog maar een poosje tandenloos hoor...
Ik gebruikte het duitse middel Sab Simplex. Werd me zelfs aangeraden door de arts van het CB. Ik denk dat het wel goed gewerkt heeft maar ben ook echt blij dat die eerste zware weken nu voorbij zijn. Krampjes gun je geen enkel kindje... Brent heeft nu alleen nog darmkrampjes, die zijn te overzien ruiken.

Brent slaapt ook al weer enige tijd door. Heerlijk is dat. Rond 22.30u zijn 1 na laatste voeding en om 12 uur zijn laatste (meestal 2 kort op elkaar, weet ook niet waarom hij dat doet, misschien om nog net effe wat meer brandstof binnen te krijgen )
Meestal hoor ik em dan rond half 7 weer pruttelen. Op het moment maak ik em wakkeer omdat hij dus die spruwmedicatie nog krijgt. Na die eerste voeding slaapt hij al vlot tot 11 uur door als ie zijn zin krijgt maar meestal stop ik em tussendoor effe in bad. Hij vind alles goed en blijft vriendelijk lachen. Daarna slaapt ie o weer verder.

Dat sabbelen op de handen herken ik ook. Doet hij sinds enkele weken. Ik hoor het ook op een ander forum. Al die kindjes van november beginnen opeens te kwijlen. Zou toeval zijn als ze allemaal al tandjes kregen
Iedere golf van de zee,
pi_45434368
Ik heb hier een heel ander probleem

Myrddin wordt rond een uur of half 6 in de ochtend wakker en gaat om half 7 en op zijn hoogst half 8 naar bed toe in de avond. Je kan wel zien die maakt lange nachten en daartussendoor moet ze dus nog aan haar voedingen komen.
Hoe in hemelsnaam.
Ik heb net een half uur met het cb aan de telefoon gezeten om te zien of ze wel voldoende te eten kreeg, want op het kdv krijgt ze maar 2 keer melk, en bij mij thuis dus ook.
Nu gaan we wat meer variatie aanbrengen want het meisje heeft wel degelijk honger, maar ze is te kort wakker om alles op te peuzelen.
mama van Myrddin
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:55:12 #186
141023 ik80
pi_45436291
Alle kindjes van november, toevallig Lotte sabbelt hier ook veel op haar handjes (vooral links) waar een hoop slijm bij los komt, iedere keer natte shirtjes...
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:00:57 #187
94046 PM-girl
pi_45436459
Moonah, yeah!!! Doorslapen, goed van Thies! Fijn he, al moet je niet te hard jubelen, dan zul je zien....

Suzanna, ik word ook van elk geluidje wakker, maar tenminste niet van elk dingetje wat ik denk te horen. En dat laatste zou ik heel vaak hebben als Simon op zijn eigen kamer lag 's nachts (een keer moet het toch, hij barst bijna uit de wieg!)

Chacama, goed gegaan de prikjes dus met aanleggen (onthouden dus)!
Ik80, succes met jullie prikjes!

ML, lastig met de voeding, Simon eet om 19:00 uur en dan nog eens om 23:00, maar daar vraagt hij ook nog om.

EN ja, het zeveren en knauwen op de knuistjes/stofjes/speelgoed. Ik zie het niet direct als tandjes krijgen, maar ik ben natuurlijk nog onervaren. Maar ik denk dat dit de zever en knauw fase is, zo rond de 3,5 maanden!
*
pi_45436517
ML, kan je niet wat meer in de fles doen?

Ik ga er maar vanuit dat het lakentje dus geen kwaad kan bij Lis. Ze houdt ook van friemelen met haar kleertje en doekjes. En ook zij smakt heel hard op haar handjes

Verder slaapt ze sinds het ziekenhuis dus niet meer door. Daarvoor deed ze dat wel al maar door dat strakke ritme van elke 3 uur voeden is het (nog) niet goed gekomen helaas. Maar goed, ik ben allang blij dat ze weer lekker thuis is.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:10:36 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45436742
Ik ga er nu eigenlijk van uit dat Kendahl wel goed is gegroeid in de afgelopen weken. We zullen het vrijdag weten. Ik geef hem sinds een paar dagen zijn laatste voeding om 21:00/22:00 uur. En dan slaapt hij gemiddeld door tot 08:00 uur.
pi_45437303
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:10 schreef Suzanna het volgende:
Ik zit hier met Julia op de arm te typen, ze is erg onrustig als ik haar neerleg en superrustig op de arm ... kwaaltje van meer kleintjes. Helaas vaak krampjes, hoe dat nou komt...ik geef haar cinababy maar dat lijkt niet veel te doen. Dus dat is veel vasthoude, buikje wrijven en troosten. Zielig hoor. Ook voor ons ...
Het komt natuurlijk weer vooral 's nachts voor, maar ook overdag, helaas vaak op drukke momenten. Dan gaat ze maar de draagdoek in. En dan slaapt ze natuurlijk weer als een roos ...

oh ja, heeft iemand hier misschien ABC-Dophilus poeder 'over' ? dan houd ik me aanbevolen... tegen vergoeding natuurlijk! (ik had voor Emma iets dergelijks gekocht maar dat kan ik niet meer vinden ... en tis superduur spul!)

Oh ja, hebben jullie dat ook gehad in het begin, dat ze 's nachts zó vreselijk kreunden af en toe dat je ze maar liever in een andere kamer legt omdat je er niet van kunt slapen? Ik heb dat bij de oudste meiden ook gehad en ik vind het zo jammer... ik zou haar graag dichtbij me houden maar het houdt me ontzettend vaak wakker... (het gaat ook vaak over in huilen, maar ze kreunt dan vaak een half uur vóór ze gaat huilen en soms valt ze ook weer gewoon in slaap óf is het zelfs in haar slaap...)

Wij willen namelijk naar de zolder 'verhuizen' om daar te gaan slapen maar dan ligt ze wel ver bij ons vandaan...en een babyfoon stoort vaak tussendoor en daar word je dan ook wakker van.
Hier ook zo een kreunerd Suus. Nu dat we over gegaan zijn op fles is het een stuk minder. Wij werden er ook wakker van. Op een gegeven moment noemden we haar "Brenda". (Steunbeer).
pi_45437525
Suus, wat vervelend dat Juultje zo'n last van krampjes heeft. Helaas geen ABC over hier. Heb het pas weggegooid (was al over de datum)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:21:11 #192
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45439217
Dat gekreun, wat moet ik me daarbij voorstellen? ik bedoel, kendahl kreunt ook wel. Maar dat is meer een soort zeuren.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:19:02 #193
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45441273
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef PM-girl het volgende:
EN ja, het zeveren en knauwen op de knuistjes/stofjes/speelgoed. Ik zie het niet direct als tandjes krijgen, maar ik ben natuurlijk nog onervaren. Maar ik denk dat dit de zever en knauw fase is, zo rond de 3,5 maanden!
Ik denk dat het ook te maken heeft met het ontdekken van de handjes, leren grijpen, vasthouden en friemelen... En het ene kindje heeft dit natuurlijk wat eerder dan het andere kindje
Iedere golf van de zee,
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:32:57 #194
141023 ik80
pi_45444083
Zo Lotte is gewogen, gemeten en geprikt.
Ze woog 5020 jippie aardig bijgetrokken dus!
Alles was in orde ze zag er goed uit, kletste lekker lachte leuk. Tot de prikjes natuurlijk die zijn pijnlijk, maar het was vrij vlot (na het aankleden) weer over. Toen viel ze in slaap.
Weer een ervaring rijker.

Pv, jij schreef:
Ik ga er nu eigenlijk van uit dat Kendahl wel goed is gegroeid in de afgelopen weken. We zullen het vrijdag weten. Ik geef hem sinds een paar dagen zijn laatste voeding om 21:00/22:00 uur. En dan slaapt hij gemiddeld door tot 08:00 uur.

Mag dat lange doorslapen pas vanaf een bepaald gewicht?

Lotte laatste fles is ergens rond 22/23/00 uur en de eerste dan weer om 7:30. Grappig dat ze al een paar dagen even laat voor de eerste fles komt, hoop dat dat zo blijft vinde het een mooie tijd.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:14:29 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45445297
Pff, doorslapers...dat zou lekker zijn. Maar Maud is natuurlijk maar klein en zal het dus wel nodig hebben (houd ik mezelf maar voor). Ze komt nu nog 1-2 keer per nacht. Afhankelijk van de laatste voeding. Die varieerd van 9 uur tot half elf.

Snoopy hoop dat Lis snel weer in d'r oude ritme zit.
pi_45445501
Ik lees goede berichten, en ook heel herkenbare. Dat sabbelen op doekjes, truitjes en hydrofiele luiertjes, dat doet Eva ook. En heel veel kwijlen!

Suzanna, wij hebben een DECT-babyfoon, en die stoort nooit.
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:23:41 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45445532
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:14 schreef chacama het volgende:
Pff, doorslapers...dat zou lekker zijn. Maar Maud is natuurlijk maar klein en zal het dus wel nodig hebben (houd ik mezelf maar voor). Ze komt nu nog 1-2 keer per nacht.
Nou Chaca, weet niet of het echt met de grootte te maken heeft. Ik bedoel maar, Thies is erg groot, en die kwam dus ook tot 2 nachten geleden 1-2 keer per nacht.

En PM, I know, niet te vroeg juichen. Daarom had ik gisteren expres nog niets aan jullie verteld!
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:24:34 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45445565
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:22 schreef linda856763 het volgende:
En heel veel kwijlen!
Eva Eva toch.
Dat is toch voor hóndjes, niet voor lieve dametjes....
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:28:46 #199
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45445670
Linda, is dat hetzelfde als een digitale babyfoon Klinkt wel goed, een storende babyfoon is echt mega-irritant... (dan liever een kreunerdje in de kamer)

PV, het kreunen is echt kreunen/steunen, geen 'zeuren'. Het gaat op een gegeven moment over in (hard) huilen. Ik heb dus het idee dat het te maken heeft met krampjes...dat ze die voelt in haar slaap ofzo. Maar dat weet ik natuurlijk niet...

Neuk, ik heb nog nooit van dat spul gehoord, hoe heb je dat besteld/gekocht? Zou mooi zijn als er iets is wat helpt...ik vind krampjes altijd zo zielig
pi_45445822
Sja, ik moet nog met opvoeden beginnen Moonah
En wat lekker hè, dat doorslapen. Nu zélf nog
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')