hij ligt ook in de box en het wiegje voor het raam. Redelijk veel licht dus.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:18 schreef dutchie het volgende:
Swets, en wat nooit kwaad kan is hem lekker in het zonlicht te leggen.
Léon was ook zo'n gele. Trok vanzelf bij en idd veel in het licht gelegd.
Voor toekomstige referentie is dit ook wel een aardige indicatie of het gaat om 'gewone' of 'gevaarlijke' geelzucht:quote:Zo genaamde borstvoedingsgeelzucht
Er is een (lichamelijke) toestand die in de volksmond borstvoedingsgeelzucht heet. Niemand weet wat de oorzaak hiervan is. Om deze diagnose te kunnen stellen, moet de baby minstens een week oud zijn, maar het is opvallend dat veel baby's met borstvoedingsgeelzucht ook zware fysiologische geelzucht hebben gehad. De baby zou goed moeten aankomen met alleen borstvoeding, veel ontlasting moeten hebben, ruimschoots doorzichtige urine moeten plassen en in het algemeen gezond zijn. In zo'n situatie heeft de baby de zogenaamde borstvoedingsgeelzucht
bron
quote:Als dit gebeurt komt de omgezette bilirubine in de urine en de urine kleurt hier bruin van. Deze bruine urine is een belangrijk signaal dat het hier niet om 'gewone' geelzucht gaat.
Ja, ik heb ook last van eczeem gehad toen ik klein was. Maar ja, ik hoopte dat Lis het niet zou krijgen natuurlijk. De CB-arts stelde voor dat ik de kinderarts er vrijdag ook een naar laat kijken. Maar ja, ik ben bang dat die er ook niet veel aan kan doen.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:26 schreef Belana het volgende:
ik schrijf hem ook meteen op
wat rot trouwens dat Lis er ook last van heeft. komt het bij jou in de familie voor snoop?
ik las het net ook inderdaad, maar onze tube is gewoon een klein maandje geleden bij het kruidvat gehaald hoorquote:Op zondag 14 januari 2007 20:50 schreef Suzanna het volgende:
Parfenac heb ik nooit gebruikt maar misschien zou het ook helpen voor Emma! Ik heb wel begrepen dat het tegenwoordig niet meer vrij verkrijgbaar is maar dat je een recept nodig hebt... weet iemand daar meer van?
Van de week komt de wijkverpeegkundige van het CB langs. Dan willen we het gelijk even voorleggen hoe we nu het beste kunnen handelen.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:55 schreef kozakken het volgende:
Swets en ET, zou een osteopaat jullie niet wat meer kunnen vertellen?
Romme is vrij snel na zijn geboorte ook nagekeken door een osteopaat. Gewoon om te zien of er van binnen wat rammeldeen hoe hij de snelle bevalling had doorstaan.
Ben daar zelf ook achteraf heel tevreden over, omdat ik vrij snel duidelijk had of en zo ja waar er iets kon worden bijgesteld of dat het helemaal niet nodig was.
Gewoon maar een ideetje....
Jullie hebben een mooi mannetje Swets en ETquote:Op zondag 14 januari 2007 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van de week komt de wijkverpeegkundige van het CB langs. Dan willen we het gelijk even voorleggen hoe we nu het beste kunnen handelen.
Hoewel we vandaag al een duidelijke verbetering zien nadat we naast dat hij zelf nu regelmatig anders draait we hem ook met wat zachte drang tegen zijn voorkeurs houding indraaien
Ben ik helemaal met je eens. Zijn er trouwens meer baby's hier die zo'n heftige reactie hebben gehad op de eerste enting? Brent had helemaal geen knie meer! Zijn beentje was hartstikke opgezwollen en knalrood. En hij had koorts ook nog. Hopelijk is dat bij de tweede enting anders.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:15 schreef snoopy het volgende:
Nou, het is ook wat2 van die naalden die in die kleine beentjes verdwijnen
![]()
Mijn dochter idem dito. Die was er echt goed ziek van met een enorm gezwollen been. Dan heb ik het over de eerste paar keren. Met de 11 maanden prik was het een stuk minder.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:20 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Zijn er trouwens meer baby's hier die zo'n heftige reactie hebben gehad op de eerste enting? Brent had helemaal geen knie meer! Zijn beentje was hartstikke opgezwollen en knalrood. En hij had koorts ook nog. Hopelijk is dat bij de tweede enting anders.
Ja,dan kan je de vloeistof verspreiden. Hopelijk helpt het!quote:Op maandag 15 januari 2007 20:42 schreef Neuk het volgende:
Snoopy: de volgende keer ga ik dat wrijven eens proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |