abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45177492
Okee... neuken waar kinderen bij zijn noem ik ook extreem.
Sexueel extreem dan....
Triootje vormen is niet extreem, maar laat de kinderen erbuiten svp..
pi_45178048
Een joint draaien is geen probleem.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:07:50 #153
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45178056
sigme, ik zie het nog steeds niet hoor!

Dat er hier in het westen een paar zeer machtige dhimmi's à la Job Cohen rondlopen (maw dat dhimmitude wortel geschoten heeft), wil toch nog niet zeggen dat dhimmitude de westerse mens op het lijf geschreven zou zijn
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_45178153
quote:
WASHINGTON (ANP) - Van de 535 leden van het nieuwe Amerikaanse Congres zijn er slechts zes ongelovig. Dat is iets meer dan 1 procent, hoewel volgens een onderzoek uit 2001 14 procent van de Amerikanen zich niet tot een godsdienst rekent. De zes zijn allen Democraat.

Dat meldde het Amerikaanse weekblad National Catholic Reporter. Rooms-katholieken vormen met 29 procent de grootste godsdienstige groep binnen de nieuwe Senaat en Huis van Afgevaardigden. Daarna komen de twee grote protestantse kerken: de baptisten en methodisten.

Verder zijn 43 leden jood: veertig Democraten en drie Republikeinen. Voor het eerst heeft een moslim zitting in het Congres: de Republikein Keith Ellison, die donderdag op de openingszitting de eed op een koran aflegde. Ook het boeddhisme maakt zijn debuut in de volksvertegenwoordging. Twee van de 535 leden zijn die levensovertuiging toegedaan.

Mormonen

Vijftien leden (twaalf Republikeinen en drie Democraten) zijn mormoon. Onder hen is de leider van de Democratische meerderheid van de Senaat, Harry Reid. Nog nooit heeft een lid van de Kerk van Jezus Christus van Heiligen van de Laatste Dagen, zoals het kerkgenootschap van de mormonen officieel heet, zo'n hoge positie bekleed.

Het aantal joden in het Congres fluctueert sterk met de aanhang van de Democraten. Als die partij winst boekt, zoals in november vorig jaar, groeit het aantal joden in de volksvertegenwoordiging. Staten als Tennessee, Kentucky en New Hampshire, waar onverwacht Democraten werden gekozen, hebben nu een joodse vertegenwoordiger in het Congres.
Katholiek complot .
pi_45178238
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef Lemmeb het volgende:

Dat er hier in het westen een paar zeer machtige dhimmi's à la Job Cohen rondlopen (maw dat dhimmitude wortel geschoten heeft), wil toch nog niet zeggen dat dhimmitude de westerse mens op het lijf geschreven zou zijn
Het is allemaal democratisch, zonder slag of stoot, en het is "diepgeworteld". Daar heb je meer voor nodig dan een Job Cohen, of een handjevol Cohens. Als iets diepgeworteld is in een democratsche staat vol mondige burgers.. dan is het geworteld in die burgers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:19:10 #156
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45178434
Als luiheid een grootheid zou zijn, dan was de eenheid 'sk'.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:22:20 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45178546
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is allemaal democratisch, zonder slag of stoot, en het is "diepgeworteld".
Ik schreef dat het diep wortel geschoten heeft, da's net wat anders. "Diepgeworteld zijn" impliceert dat het er altijd al geweest is en ook niet snel meer weg zal gaan. "Diep wortel geschoten hebben" impliceert dat het fenomeen er niet altijd geweest is, maar dat het inmiddels wel een aardig stevige voet aan de grond heeft gekregen.
quote:
Daar heb je meer voor nodig dan een Job Cohen, of een handjevol Cohens.
Nou, dat vraag ik me af. Als een handjevol mensen op machtige posities plotseling, als de nood aan de man komt de sterke neiging krijgt om dhimmigedrag te vertonen (hetgeen wellicht de reden is dat ze überhaupt tot die posities zijn doorgedrongen ), dan ben je er al.
quote:
Als iets diepgeworteld is in een democratsche staat vol mondige burgers.. dan is het geworteld in die burgers.
Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Ik hoor genoeg mondige burgers die het er niet mee eens zijn. En iemand als Cohen is niet op democratische wijze op die positie gekomen. Daarnaast is het een relatief nieuw fenomeen.
pi_45178609
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:19 schreef Sidekick het volgende:
Als luiheid een grootheid zou zijn, dan was de eenheid 'sk'.
quote:
Een Seniorenkonvent, afgekort als SK, is de officiële vergadering van alle senioren van erkende studentenclubs en studentengezelligheidsverenigingen aan één of meerdere plaatselijke universiteiten of hogescholen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/SK
pi_45178704
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik schreef dat het diep wortel geschoten heeft, da's net wat anders. "Diepgeworteld zijn" impliceert dat het er altijd al geweest is en ook niet snel meer weg zal gaan. "Diep wortel geschoten hebben" impliceert dat het fenomeen er niet altijd geweest is, maar dat het inmiddels wel een aardig stevige voet aan de grond heeft gekregen.
Als het makkelijk wortelt, dan vermoed ik toch enige aanleg. Als het er niet is, kan dat bij gebrek aan aanbod zijn, terwijl de aanleg er onverminderd steeds geweest is.
quote:
[..]

Nou, dat vraag ik me af. Als een handjevol mensen op machtige posities plotseling, als de nood aan de man komt de sterke neiging krijgt om dhimmigedrag te vertonen (hetgeen wellicht de reden is dat ze überhaupt tot die posities zijn doorgedrongen ), dan ben je er al.
Is toch een beetje in tegenspraak, iemand die doordringt tot een positie waarin authoriteit bekleed wordt, zou gezegend zijn met een neiging zich te onderwerpen aan autoriteit?
quote:
[..]

Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Ik hoor genoeg mondige burgers die het er niet mee eens zijn. En iemand als Cohen is niet op democratische wijze op die positie gekomen. Daarnaast is het een relatief nieuw fenomeen.
Misschien is de neiging mee te buigen met moslims nieuw, maar de neiging mee te buigen niet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45179155
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef Lemmeb het volgende:

Kan er niet een keer een woordenboek komen met al die antimoslimuitdrukkingen? Ik zie nu door de Dhimmi's het Rifgeitenbos niet meer
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45179222
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Katholiek complot .
Slechts 6 ongelovigen vind ik ernstiger.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:42:47 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45179256
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het makkelijk wortelt, dan vermoed ik toch enige aanleg.
Of het hier makkelijk heeft kunnen wortelen, makkelijker dan in andere culturen, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik stelde slechts vast dat het hier inmiddels wel geworteld heeft.
quote:
Is toch een beetje in tegenspraak, iemand die doordringt tot een positie waarin authoriteit bekleed wordt, zou gezegend zijn met een neiging zich te onderwerpen aan autoriteit?
Ik zou Job Cohen noch de islam als autoriteiten willen omschrijven. ;')
quote:
Misschien is de neiging mee te buigen met moslims nieuw, maar de neiging mee te buigen niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat die neiging om 'mee te buigen' hier in het westen stukken minder erg is dan, bijvoorbeeld, in grote delen van Azië. Of er plaatsen op de wereld zijn waar het nog minder erg is weet ik niet, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
pi_45179260
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan er niet een keer een woordenboek komen met al die antimoslimuitdrukkingen? Ik zie nu door de Dhimmi's het Rifgeitenbos niet meer
Welk stukje begrijp je niet, du_ke? Het is niet echt mijn terrein, het antimoslimgebeuren, maar ik wil best proberen uitdrukkingen en begrippen te verhelderen voor je hoor .
pi_45179356
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:41 schreef du_ke het volgende:
Slechts 6 ongelovigen vind ik ernstiger.
In de VS is religie gewoon een commercieel product. Het verkoopt politiek gezien goed.
pi_45179465
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Of het hier makkelijk heeft kunnen wortelen, makkelijker dan in andere culturen, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik stelde slechts vast dat het hier inmiddels wel geworteld heeft.
Ik gooide er alleen maar wat sociaal darwinsime tegenaan hoor. Als het hier wortelt is het omdat het hier kan wortelen .
quote:
[..]

Ik zou Job Cohen noch de islam als autoriteiten willen omschrijven. ;')
Me dunkt dat het toch de kern is van dhimmitude - onder moslimgezag mogen niet-moslims operen mits ze hun plaats kennen.
Verder is volgens mij mensen op machtige posities best te verkorten tot autoriteit.
quote:
[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat die neiging om 'mee te buigen' hier in het westen stukken minder erg is dan, bijvoorbeeld, in grote delen van Azië. Of er plaatsen op de wereld zijn waar het nog minder erg is weet ik niet, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Ik raak hier de weg wat kwijt in de ontkennende formulering. Per saldo geloof ik dat je erop uitkomt het westen / hier aan te duiden als het meest weerstand biedend?

Had ik al gezegd dat ik het leuk vind dat ik weer met je kan bekvechten ?
pi_45179492
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Welk stukje begrijp je niet, du_ke? Het is niet echt mijn terrein, het antimoslimgebeuren, maar ik wil best proberen uitdrukkingen en begrippen te verhelderen voor je hoor .
Dat Dhimmy en Dhimmytude verhaal snap ik nog niet echt. Al kan dat gebrabbel me ook niet echt veel schelen eerlijk gezegd.
pi_45179544
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de VS is religie gewoon een commercieel product. Het verkoopt politiek gezien goed.
Dat klopt maar dat regeren vanuit een christelijke visie (ofwel ik heb de steun van god voor de aanval op dit of dat) staat me niet echt aan .

Daarom snap ik ook niet wat wolfje zo tegen moslims heeft de radicalen streven ongeveer hetzelfde na als hij doet.
pi_45179616
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat Dhimmy en Dhimmytude verhaal snap ik nog niet echt. Al kan dat gebrabbel me ook niet echt veel schelen eerlijk gezegd.
Misschien biedt het eenmalig doorlezen van dit stukje genoeg houvast.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

Dhimmi betekent: 1. een "niet-moslim" die woont in een gebied dat bestuurd wordt door moslims en waar een vorm van de sharia, de islamitische wet is ingevoerd. 2. een "niet moslim" die zich volledig onderwerpt aan moslims.

Historische context

Met het woord dhimmi (Arabisch: ذمّي ), worden oorspronkelijk inwoners van een islamitisch land aangeduid die geen moslim zijn. Aanvankelijk verstond men onder dhimmi's de zogeheten 'Mensen van het Boek' (joden en christenen) maar later werden ook andere niet-moslims ertoe gerekend, zoals Zoroastristen, Mandeanen en zelfs hindoes.

In ruil voor een speciale belasting (de jizyah) verleent het islamitisch gezag deze groepen 'bescherming' en is de uitoefening van hun religie onder voorwaarden gegarandeerd. Dhimmi's hebben echter beperkte burgerrechten. Zo kunnen zij doorgaans niet tegen moslims getuigen of in het leger dienen. Gedurende sommige perioden van het islamitisch kalifaat moesten dhimmi's zich door hun kleding van moslims onderscheiden en woonden zij in aparte wijken. Beperkingen in de vrije godsdienstuitoefening kunnen erin bestaan dat niet geëvangeliseerd mag worden, dat religieuze bijeenkomsten niet in het openbaar mogen plaats hebben, dat religieuze symbolen niet op voor moslims zichtbare wijze worden gebruikt en dat er geen kerken, kloosters en synagogen worden gebouwd, en bestaande gebouwen bij ernstige schade niet mogen worden hersteld.

De wetten zijn opgesteld om de dhimmi door vernedering tot een snellere bekering tot de islam te brengen. Dhimmi's zijn onderwerp van een aantal vernederende voorschriften ontworpen om het bevel dat van de Qur'an uitgaat af te dwingen zodat zij "zich getemperd voelen" (Sura 9:29). Deze ontkenning van gelijkheid van rechten en waardigheid blijft deel van de Sharia.

Opgemerkt moet worden dat in de geschiedenis van de islam het ook vaak is voorgekomen dat de verschillende stromingen binnen de islam elkaar onderdrukt hebben of dat nog steeds doen. Een bekend voorbeeld is het sjiitische Perzië ten tijde van de Safawiden, die de soennieten toen hardhandig onderdrukten. Een ander voorbeeld is het hedendaagse Turkije, waar bijvoorbeeld de Alevieten door de dominante soennieten onderdrukt worden. In het hedendaagse Wahhabistische Saoedi-Arabië worden juist sjiieten systematisch achtergesteld.

Etymologie

Toen de troepen van Mohammed in 628 bij de oase van Khaybar een joodse stam overwonnen, sloot Mohammed met hen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Dit stond de joden toe hun land te behouden en te gebruiken in ruil voor de helft van de opbrengst.

Mohammed behield zich het recht voor om deze afspraak te allen tijde eenzijdig te verbreken en de stam alsnog te verbannen.

Met de expansie van het islamitische rijk is het begrip dhimmi veralgemeniseerd en kreeg het de betekenis van juridische bescherming die de islamitische staat biedt aan niet-moslims.

Dhimmitude

In een moderne, vaak anti-islamitische, betekenis wordt het begrip dhimmitude wel gebruikt als de volledige onderwerping van niet-moslims aan moslims. De term dhimmitude is voor het eerst opgeschreven door de Egyptisch-joodse schrijfster Bat Ye'or, maar zij stelt zelf dat de Libanese Falangistenleider Bashir Gemayel de term heeft bedacht. Zij stelt dat dhimmitude voortkomt uit de heilige oorlog die sommige moslims voeren. Op de term is veel kritiek gekomen, omdat het alleen de negatieve zijde van de islam zou belichten en voorbij gaat aan de groepen joden en christenen die al honderden jaren in islamitische landen leven.
pi_45179824
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien biedt het eenmalig doorlezen van dit stukje genoeg houvast.
[..]
Ah bedankt .

Maar dus bepaald niet van toepassing op Nederland zie ik .
pi_45179944
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah bedankt .

Maar dus bepaald niet van toepassing op Nederland zie ik .
Voor de toepassing op Nederland moet ik me verlaten op interpretatie. Mijn vertaling:
Sommigen menen dat er door sommigen een benadering jegens moslims wordt gekozen die overeenkomt met datgene wat moslims van dhimmi's verlangen / aan dhimmi's voorschrijven.

Ik ga d'r vandoor, tot later!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:05:19 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45180019
quote:
Toen de troepen van Mohammed in 628 bij de oase van Khaybar een joodse stam overwonnen, sloot Mohammed met hen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Dit stond de joden toe hun land te behouden en te gebruiken in ruil voor de helft van de opbrengst.
Dhimmi is dus gewoon de Arabische vorm van pacht.
pi_45180092
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor de toepassing op Nederland moet ik me verlaten op interpretatie. Mijn vertaling:
Sommigen menen dat er door sommigen een benadering jegens moslims wordt gekozen die overeenkomt met datgene wat moslims van dhimmi's verlangen / aan dhimmi's voorschrijven.

Ik ga d'r vandoor, tot later!
Dat bedoel ik dus het is slechts een vage toeschrijving waar niemand echt wat mee kan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:08:32 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45180132
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik gooide er alleen maar wat sociaal darwinsime tegenaan hoor. Als het hier wortelt is het omdat het hier kan wortelen .
Och voor iedere politieke stroming zijn wel een paar gekken te vinden, altijd en overal.
quote:
Me dunkt dat het toch de kern is van dhimmitude - onder moslimgezag mogen niet-moslims operen mits ze hun plaats kennen.
Verder is volgens mij mensen op machtige posities best te verkorten tot autoriteit.
Jahoor, natuurlijk, je schreef niks verkeerds. Ik bedoelde alleen maar op een ietwat cryptische manier te zeggen dat a) ik het niet vreemd vind dat een autoriteit als Cohen zich onderwerpt aan de islam omdat ik hem juist als autoriteit bijzonder zwak vind en b) ikzelf pertinent weiger de islam als gezaghebbende macht te zien.
quote:
Ik raak hier de weg wat kwijt in de ontkennende formulering. Per saldo geloof ik dat je erop uitkomt het westen / hier aan te duiden als het meest weerstand biedend?
Helemaal goed! Tenminste, dat denk ik.

Eerlijk gezegd denk ik dat de neiging van sommigen om met moslims 'mee te buigen' ook komt doordat zij moslims 'zielig' vinden. Omdat moslims zich veelal in sociaaleconomische achterstandsposities bevinden en omdat er zoveel op de islam gehakt wordt. Daar moet naar goed sociaaldemocratisch gebruik dan weer wat positiefs tegenover staan.
quote:
Had ik al gezegd dat ik het leuk vind dat ik weer met je kan bekvechten ?
HAHA nou ik moet zo echt weer aan de slag hoor!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:45:43 #174
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:48:00 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45181605
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Kern?
Uit een ander, inmiddels gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:01 schreef Lemmeb het volgende:
Zo zie je maar weer: dhimmitude ligt niet op de loer, dhimmitude heeft allang diep in de westerse samenleving wortel geschoten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:54:15 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45181826
Dat dhimmitude begint zo langzamerhand een grotere slachtofferterm te worden dan discriminatie.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:56:06 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45181908
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef Sidekick het volgende:
Dat dhimmitude begint zo langzamerhand een grotere slachtofferterm te worden dan discriminatie.
slachtofferterm
pi_45182000
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

slachtofferterm
Dat lijkt me toch geen verkeerde uitdrukking in dit geval .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:59:27 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45182042
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

slachtofferterm
Een term om de slachtofferrol te benadrukken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:01:42 #180
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45182150
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch geen verkeerde uitdrukking in dit geval .
Ik vind het erg vreemd om dhimmitude als slachtofferterm te karakteriseren, aangezien dhimmitude geen 'slachtoffers' maakt en de term dus niet door slachtoffers gebruikt wordt.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:02:03 #181
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45182162
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een term om de slachtofferrol te benadrukken.
Welke slachtofferrol
pi_45182190
Jij voelt je toch een ernstig slachtoffer van de oprukkende Islam in Nederland?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:05:20 #183
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45182275
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:02 schreef du_ke het volgende:
Jij voelt je toch een ernstig slachtoffer van de oprukkende Islam in Nederland?
Slachtoffer? Welnee. Waarom zou ik me daar slachtoffer van voelen? Ik ben er alleen tegen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:15:45 #184
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45182587
Dhimmi/dhimmitude is wel een wat sneue aanduiding; vooral bedoeld om iemand belachelijk te maken en in een hoekje te duwen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:17:23 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45182648
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
dhimmitude is wel een wat sneue aanduiding; vooral bedoeld om iemand belachelijk te maken en in een hoekje te duwen.
Ik vind dit een betere omschrijving dan die van mij.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:17:51 #186
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45182665
quote:
Dhimmi/dhimmitude is wel een wat sneue aanduiding; vooral bedoeld om iemand belachelijk te maken en in een hoekje te duwen.
Het leuke is dat iedereen het overneemt. Wie had er vroeger ooit van dhimmitude gehoord? Het staat (nog) niet in de van Dale. Ik wed dat het ook zo met het woord 'nerd' is gegaan
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45182682
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Slachtoffer? Welnee. Waarom zou ik me daar slachtoffer van voelen? Ik ben er alleen tegen.
Je lijkt net als die Wilders de slachtofferrol wel erg comfortabel te vinden .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:18:53 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45182706
Hoe zou je dergelijk gedrag dan willen noemen? Ik vind het een prima duiding.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:19:54 #189
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45182748
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het erg vreemd om dhimmitude als slachtofferterm te karakteriseren, aangezien dhimmitude geen 'slachtoffers' maakt en de term dus niet door slachtoffers gebruikt wordt.
Uiteraard niet, maar SK weet niet wat dhimmithude nu eigenlijk inhoud en wil toch meepraten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:20:02 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45182754
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik vind dit een betere omschrijving dan die van mij.
Ik ook.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:22:03 #191
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45182824
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar SK weet niet wat dhimmithude nu eigenlijk inhoud en wil toch meepraten.
Jij denkt dat het een voorzetsel is, zo vaak gebruik je het.
Stop er anders nog een h in. Dhimmhithude klinkt nog beter..
pi_45182828
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:17 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het leuke is dat iedereen het overneemt. Wie had er vroeger ooit van dhimmitude gehoord? Het staat (nog) niet in de van Dale. Ik wed dat het ook zo met het woord 'nerd' is gegaan
Zou het? De termen van een paar notoire extreme dwazen worden niet zomaar breed overgenomen .
pi_45182850
De joods-christelijke traditie is volgens mij de belangrijkste oorzaak van wat de heren dhimmithude gedrag noemen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:24:51 #194
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45182908
quote:
Ja, ik vind het zelf ook een weinig gelukkige manier van verwijten; vooral omdat dergelijke termen enig debat in grote mate uitdove; 'dhimmitude is slecht, en anti-dhimmitude is goed', of vice versa. Het doet me in die zin wel denken aan de neiging die vooral in het verleden in bepaalde linkse kringen bestond om iedereen wiens mening niet in het goede straatje paste uit te maken voor 'fascist'. Beiden zijn historisch incorrecte en bovendien discussiedodende termen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:27:33 #195
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45183004
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je lijkt net als die Wilders de slachtofferrol wel erg comfortabel te vinden .
Tsja, ik kan niet veel meer met dit soort loze opmerkingen dan m'n schouders ophalen. Ik heb je net nog uitgelegd dat ik nergens slachtoffer van ben en dus ook niet in een slachtofferrol kan zitten. Maar je begint er gewoon weer over.

Waarom je me met Wilders vergelijkt begrijp ik ook niet helemaal. Ik stem nog liever SP dan Wilders.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:28:43 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45183040
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het? De termen van een paar notoire extreme dwazen worden niet zomaar breed overgenomen .
Valt tegen denk ik. Ik hoorde het laatst ook een keer voorbijkomen op het NOS-Journaal.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:42:03 #198
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45183437
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

de van Dale krijgt nog een negatief imago met al dat soort woorden ...
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45183829
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, ik kan niet veel meer met dit soort loze opmerkingen dan m'n schouders ophalen. Ik heb je net nog uitgelegd dat ik nergens slachtoffer van ben en dus ook niet in een slachtofferrol kan zitten. Maar je begint er gewoon weer over.

Waarom je me met Wilders vergelijkt begrijp ik ook niet helemaal. Ik stem nog liever SP dan Wilders.
Je gedraagt je als slachtoffer daar doel ik op .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')