Prima, maar wat heeft dat met deze discussie te maken?quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zullen we dan ook even het tarief van de inkomstenbelastingverlagen naar 1 tarief voor iedereen!?
Misschien moeten ze het aantal kinderen aan banden leggen. Op een 1 of andere manier hokken gelovige mensen in alle geloven meer dan de restquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:01 schreef gday het volgende:
[..]
Helaas wel. Meer arme gezinnen, en meer kinderen dat uiteindelijk als uitschot door het leven gaat en de samenleving verziekt. Puik plan.
Je geeft altijd zo af op communisten, maar ik ontdek bij jou steeds 'oplossingen' die communisten in het verleden ook hebben gebruikt. Nu weer geboortebeperking.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze het aantal kinderen aan banden leggen. Op een 1 of andere manier hokken gelovige mensen in alle geloven meer dan de rest
Was een reactie op jou : Nee, het is echt onzin dat mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan andermans kinderen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:02 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Prima, maar wat heeft dat met deze discussie te maken?
ook de hra schrappen dan he<- Rotzak
Ow, ai, ik had het moeten zeggen, maar dat is een grapje...quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:05 schreef gday het volgende:
[..]
Je geeft altijd zo af op communisten, maar ik ontdek bij jou steeds 'oplossingen' die communisten in het verleden ook hebben gebruikt. Nu weer geboortebeperking.
Je bent precies het type mens, beschreven in het boek 'Dit land kan zoveel beter' van je grote vriend W. Bos, waar onze samenleving op korte én op lange termijn ook onder gaat lijden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Was een reactie op jou : Nee, het is echt onzin dat mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan andermans kinderen.
Ik heb een hekel aan W. Bos als dat tenminste die knakker van de PVDA is. Ook zijn aanhagers (GDAY) zijn leeg.. Geloven in beloftes zonder onderbouwing.. BRAVOquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:07 schreef gday het volgende:
[..]
Je bent precies het type mens, beschreven in het boek 'Dit land kan zoveel beter' van je grote vriend W. Bos, waar onze samenleving op korte én op lange termijn ook onder gaat lijden.Ik kan je aanraden om dat eens door te lezen.
Ja, als je te lui bent om je erin te verdiepen door bijv. dat boek te lezen kan ik me voorstellen dat je het niet begrijpt en zelfs 'ononderbouwd' acht, ongeacht of je het er mee eens zou zijn of niet. CHAPEAU!quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan W. Bos als dat tenminste die knakker van de PVDA is. Ook zijn aanhagers (GDAY) zijn leeg.. Geloven in beloftes zonder onderbouwing.. BRAVO![]()
TE LUI!?!quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:11 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, als je te lui bent om je erin te verdiepen door bijv. dat boek te lezen kan ik me voorstellen dat je het niet begrijpt en zelfs 'ononderbouwd' acht, ongeacht of je het er mee eens zou zijn of niet. CHAPEAU!
Kom op, ga nou niet zo loos zitten roepen. Hij onderbouwt niets meer of minder dan andere politici.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
TE LUI!?!
Waaruit lees je dat vent?! Als iemand een stelling de wereld in trapt en het niet wil onderbouwen en je daarvoor een boek moet lezen, ben je incapabel. Als je iets brult, moet je het kunnen onderbouwen..Hij moet toch ook kunnen discussieren -> W. Bos.. Mijn god
Geen probleem, gewoon dat soort gezinnen onder curatele plaatsen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:01 schreef gday het volgende:
[..]
Helaas wel. Meer arme gezinnen, en meer kinderen dat uiteindelijk als uitschot door het leven gaat en de samenleving verziekt. Puik plan.
Dat je Bos of wie dan ook bekritiseert moet je zelf weten. Dat je het oneens bent moet je ook zelf weten. Ik kan er alleen niet tegen als er loze argumenten worden gebruikt over wie dan ook.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:21 schreef draaijer het volgende:
Gday is ook aan het fokken.. Ik denk dat hij een Skoda Octavia rijdt en binnenkort 3 kinder zitjes achterin heeft zitten. Daarna komt de grand scenic en dan nog 2 koters erbij.
Even serieus GDAY.. Laat je niet zo opfokken als iemand het over je maat W. Bos heeft. Jij bent Bos niet..
Alsof de overheid je altijd de waarheid vertelt! Dan vertrouw ik inderdaad nog liever op particuliere bedrijven.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:00 schreef kriele het volgende:
[..]
Oh ja en dan afhankelijk zijn van die half criminele verzekeringsagenten, met hun halve waarheden! Nee, dank je.
Omdat dat in principe hetzelfde is. De ouders wilden kinderen, waarom zouden anderen dan mee moeten betalen aan hun studie?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:24 schreef Athmozz het volgende:
Ik zie niet in waarom ik/mijn ouders dan zelf de studiekosten zou moeten dragen (gesteld dat ik nederlander ben, is nu niet van toepassing aangezien in belgië er geen stufi is),
Krijg je serieus in België geen pensioen als je niet werkt? Dus, dan heb ik het over de AOW in Nederland.quote:mijn moeder draagt geen belasting af maar kost de maatschappij ook niets (ze trekt nl geen enkele uitkering + ze zal later ook geen pensioen krijgen).
Ja, maar als kinderopvang een door de overheid gesubsidieerde dienst wordt, mogen belastingbetalers er ook gebruik van maken.quote:Mijn vader betaalt juist zoals elke andere werkende mens belastingen, dus dan is het toch ook logisch dat we gelijk een ander van de door de overheid gesubsidiëerde diensten gebruik kunnen maken?
Dat kost dan toch ook geld. Je kunt andere ouders anders echt niet verplichten om een x-aantal kinderen in je huis op te vangen. Want dat beperkt je voor een groot deel in je bewegingsvrijheid. Even bij oma op de koffie doe je niet met 5 vreemde kinderen erbij. Effe naar de winkel ook niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:10 schreef pmb_rug het volgende:
simpel, als je als moeder toch thuisblijft kun je net zo goed op een door de overheid gemaximaliseerd aantal kinderen passen (mits je huis etc. daarvoor toereikend is, verder nog een ehbo cursusje en klaar is kees.)
Zoiets is er ook. Dat heet gemoedsbezwaarde. Dan hoef je bepaalde premies niet te betalen, maar mag je dus ook geen gebruik maken van die voorzieningen. En er is al berekend dat het duurder is om niet met de collectieve rambam mee te doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Eigenlijk zou een regeling waarbij je afstand doet van je wettelijk pensioen en daardoor ook je inkomstenbelasting serieus daalt véél interessanter zijn.
In plaats van de bepaalde premie betaal je een vervangend bedragquote:Op donderdag 11 januari 2007 07:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoiets is er ook. Dat heet gemoedsbezwaarde. Dan hoef je bepaalde premies niet te betalen, maar mag je dus ook geen gebruik maken van die voorzieningen. En er is al berekend dat het duurder is om niet met de collectieve rambam mee te doen.
quote:postbus51
Moet ik een zorgverzekering afsluiten als ik daar gemoedsbezwaren tegen heb?
Heeft u op grond van uw levensovertuiging onoverkomelijke bezwaren tegen het afsluiten van een (zorg) verzekering, dan bent u volgens de Zorgverzekeringswet (zvw) niet verplicht om u te verzekeren. U vraagt dan vrijstelling aan bij een regiokantoor van de Sociale Verzekeringsbank (SVB). De SVB stuurt u een verklaring waarin staat dat u voor een of meer verzekeringswetten als gemoedsbezwaarde wordt beschouwd. Ook uw minderjarige kinderen moet u bij de SVB als gemoedsbezwaarde aanmelden. Ook zij ontvangen dan de eerdergenoemde verklaring.
U betaalt als gemoedsbezwaarde een bijdragevervangende belasting ter hoogte van de inkomensafhankelijke bijdrage van verzekerden met een vergelijkbaar inkomen. Als u of uw gezinsleden zorgkosten hebben, kunt u een beroep op uw spaarsaldo doen.
Let u er wel op dat gemoedsbezwaren tegen de Zorgverzekeringswet (Zvw) niet los kunnen bestaan van gemoedsbezwaren tegen de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). Heeft u van de SVB al een ontheffing voor de AWBZ, dan bent u automatisch gemoedsbezwaarde voor de Zorgverzekeringswet en dus niet verzekeringsplichtig. Als u nog geen ontheffing van de Sociale Verzekeringsbank hebt, kunt u die daar aanvragen.
Bijdragevervangende belasting
U draagt een bijdragevervangende belasting af. Deze bijdrage is net zo hoog als de inkomensafhankelijke bijdrage van verzekerden met een vergelijkbaar inkomen. Uw werkgever houdt deze belasting in op uw loon. De bijdrage is 6,5 procent van uw inkomen. In 2006 draagt u over maximaal ¤ 30.015 bijdragevervangende inkomsten- of loonbelasting af. Dat betekent maximaal ¤ 1950,97 als u een werkgever heeft. Uw werkgever vergoedt ook die belasting. Over die vergoeding draagt u loonbelasting af – net als over elke andere financiële vergoeding door de werkgever.
Bent u zelfstandig ondernemer, dan krijgt u een aanslag van de belasting. De bijdrage is 4,4 procent van uw inkomen. In 2006 draagt u over maximaal ¤ 30.015 bijdragevervangende inkomsten- of loonbelasting af. Dat betekent maximaal ¤ 1.320,66.
Persoonlijke rekening
De Belastingdienst draagt de bijdragevervangende inkomsten- of loonbelasting af aan het College voor zorgverzekeringen (CVZ). Het CVZ zet deze bedragen voor u op een rekening. Hebt u gezinsleden die ook gemoedsbezwaren tegen de zorgverzekering hebben, dan opent het CVZ een gezamenlijke rekening; deze is dus ook voor de minderjarige kinderen in het gezin bedoeld. Maakt u of een van uw gezinsleden zorgkosten, dan kunt u een beroep doen op dit saldo. Over het saldo van deze rekening vergoedt het CVZ geen rente.
Vergoeding van zorgkosten
U hebt recht op dezelfde vergoeding voor kosten van zorg als verzekerden. Deze vergoeding en andere diensten zijn vastgelegd in de Zorgverzekeringswet en uitgewerkt in de verzekeringspolis van de zorgverzekeraar. Bent u achttien jaar of ouder, dan moet u voor de vergoeding een drempelbedrag in een kalenderjaar overschrijden. Voor 2006 is dat bedrag ¤ 164,-.
Is het spaarsaldo niet hoog genoeg om alle zorgkosten te vergoeden, dan betaalt u de rest zelf. U bent immers als gemoedsbezwaarde niet verzekerd.
Aanvragen van de vergoeding
Als u kosten van zorg hebt, kunt u een schriftelijke verzoek indienen bij het CVZ. Gebruik daarvoor het declaratieformulier van het CVZ. Stuur bij elk verzoek de originele nota’s mee. Vermeld daarbij uw naam, adres, woonplaats, geboortedatum, sofinummer en rekeningnummer waarop het CVZ de vergoeding kan storten. U kunt een verzoek voor een vergoeding indienen tot 31 december in het jaar volgend op het jaar waarin de zorg is verleend.
quote:Gemoedsbezwaarden ten aanzien van verzekeringen mogen financiële aanspraken maken op verstrekkingen die worden betaald via de AWBZ.
Dat stelt minister Hoogervorst desgevraagd in een brief aan de Werkgroep verzekeringen, die de belangen van gemoedsbezwaarden behartigt.
Gemoedsbezwaarden moeten op een door het College voor Zorgverzekeringen verstuurd formulier aangeven niet alleen bezwaar te hebben tegen alle verzekeringen, maar ook tegen de AWBZ omdat dit een volksverzekering is. Alleen dan kunnen zij een erkenning krijgen als gemoedsbezwaarde.
In het verleden konden gemoedsbezwaarden aanspraken maken op AWBZ-verstrekkingen. De werkgroep wilde, nu de basisverzekering sinds 1 januari is ingevoerd, zwart op wit hebben dat dit nog steeds het geval is. De minister heeft dit nu schriftelijk bevestigd. Gemoedsbezwaarde werknemers dragen maandelijks een vervangende belasting af die even hoog is als de AWBZ-premie die andere Nederlanders betalen via de loonheffing.
Bron: Reformatorisch Dagblad 22 februari 2006
ja laten we de chinese kindergroeiremming nemenquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze het aantal kinderen aan banden leggen. Op een 1 of andere manier hokken gelovige mensen in alle geloven meer dan de rest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |