abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 18:50:30 #121
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45220752
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Pardon?? Ik heb een baan en hoef geen kinderen. Hoe zit het met mijn keuzevrijheid?

'Gratis' kinderopvang is te zot voor woorden. Collectief afgedwongen kinderbijslag al net zo zot. Neem je verantwoordelijkheid en schuif die niet op anderen af.
die kinderen betalen we straks mee aan jouw AOW en andere bullshitregelingen, dus niet bitchen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_45220822
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

En personen die expliciet (gelijk mijn moeder) ervoor kiezen niet te gaan werken? Hebben die het recht niet om te beslissen dat ze niet willen werken?
Tuurlijk hebben die het recht, juist wel. Als kinderopvang gratis wordt voor tweeverdieners dan leiden ook eenverdieners met kinderen er onder.
pi_45220859
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

die kinderen betalen we straks mee aan jouw AOW en andere bullshitregelingen, dus niet bitchen
Ik bespaar liever het geld wat ik aan 'gratis' kinderopvang moet betalen zodat ik later zelf genoeg geld heb opgespaard.
pi_45220889
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:50 schreef donald_dick het volgende:
Eigenlijk zou een regeling waarbij je afstand doet van je wettelijk pensioen en daardoor ook je inkomstenbelasting serieus daalt véél interessanter zijn. Op de privémarkt zijn er namelijk méér dan genoeg goede pensioensverzekeringen te vinden die je met wat jij afdraagt véél meer maandelijkse inkomsten kunnen geven.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 18:56:18 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45220976
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik bespaar liever het geld wat ik aan 'gratis' kinderopvang moet betalen zodat ik later zelf genoeg geld heb opgespaard.
zou je nog vies tegenvallen, ventje maar dan ga je toch naar afrika verhuizen, daar kenne ze het hele woord kinderopvang niet eens
pi_45221360
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:56 schreef donald_dick het volgende:
zou je nog vies tegenvallen, ventje maar dan ga je toch naar afrika verhuizen, daar kenne ze het hele woord kinderopvang niet eens
Er zijn sowieso al studies geweest dat ALS je werk hebt en het Amerikaanse systeem toepast (dus amper een sociaal vangnet, geen tussenkomsten in alle mogelijke en onmogelijke dingen) én je hebt dan nog de realisteitszin om juist gelijk nu laat zeggen 30% van je loon (die nu naar al die sociale voorzieningen gaan) extra in privéverzekering steekt, dat je sowieso véél beter af bent dan met het systeem dat we hier nu hebben. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat veel mensen beslissen dat die verzekeringen toch niet nodig zijn omdat ze dan een V12 ipv een V8 op de oprit kunnen zetten, en dat ze dan als ze ziek zijn de ziekenhuisrekening niet kunnen betalen. Eigen schuld, moest je maar de verzekering genomen hebben.
Het grootste probleem hiervan is werkloos zijn als je jong bent (naarmate je 50+ bent maakt dat niet uit, dan kan je al een inkomensverzekering lopen hebben). Dan kan je de verzekeringen niet meer betalen, en dan kan de minste tegenslag je direct op straat zetten.

Dit is uiteraard ook niet de manier van werken, je hebt toch iets van sociaal vangnet nodig, alleen vind ik dit nu te uitgebreid. Als ik kijk naar de personen die hier in die sociale wijk leven, die kunnen nog redelijk rondkomen en leven echt wel boven de armoedegrens. Het sociaal vangnet moet je volgens mij maar juist boven de armoedegrens houden, als je op een menswaardige manier kan overleven is dat voor mij genoeg (en neen, je moet niet op reis gaan of een auto hebben om menswaardig te leven. De fiets/ het OV rijdt ook)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 19:07:42 #127
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45221444
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:05 schreef Athmozz het volgende:

verhaal
je vergeet alleen dat alles producten daar een factor 2 goedkoper zijn en dat het manier van gled lenen daar toch echt iets ligt dan hier
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:10:15 #128
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45221551
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Uiteraard. Je betaalt belasting.
En we b etalen ook al gezamenlijk voor de Pil...
Aaaaal die meisjes. Die gaan al vroeg allemaal neuken en hebben allleemaal de pil nodig.

Koop condooms
If I had a Hammer...
pi_45221894
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:07 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En dat kan niet van de inkomstenbelasting betaald worden ofzo?

Nee, het is echt onzin dat mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan andermans kinderen.

Het argument dat kinderen anders te duur zijn gaat niet op, want als gezinnen met kinderen nou eens wat minder dure hypotheken nemen, minder grote tv's, minder vaak op vakantie gaan en minder vaak een nieuwe auto blijft er geld genoeg over om zonder financiële steun van anderen zélf de eigen kinderen te onderhouden.
helemaal mee eens!
pi_45221981
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:07 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En dat kan niet van de inkomstenbelasting betaald worden ofzo?

Nee, het is echt onzin dat mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan andermans kinderen.

Het argument dat kinderen anders te duur zijn gaat niet op, want als gezinnen met kinderen nou eens wat minder dure hypotheken nemen, minder grote tv's, minder vaak op vakantie gaan en minder vaak een nieuwe auto blijft er geld genoeg over om zonder financiële steun van anderen zélf de eigen kinderen te onderhouden.
Jammer is dit zeg. Vervolgens mogen de harde werkers en de veel verdieners overal aan meebetalen en hoe!?
pi_45222455
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:10 schreef pmb_rug het volgende:
simpel, als je als moeder toch thuisblijft kun je net zo goed op een door de overheid gemaximaliseerd aantal kinderen passen (mits je huis etc. daarvoor toereikend is, verder nog een ehbo cursusje en klaar is kees.)
Ik zou als ouders niet voor een ander z'n kinderen willen oppassen. Ouders die kiezen om de opvoeding van hun eigen kinderen niet grotendeels uitbesteden, nemen verantwoordelijkheid die bij het opvoeden van een kind past. Veel mensen willen geen 'offer' voor kinderen; het huis moet groter, de TV, de auto etc. Kinderen fungeren vaak als statussymbool. Vraag de gemiddelde docent (met ervaring) of er verschil is tussen de huidige generatie 'sleutelkinderen' en vroeger. Waarom hebben we een waarden en normen-debat? Omdat we allemaal zo lekker met elkaar omgaan?
Laat mensen hun eigen zaakjes oplossen: we kunnen niet blijven subsidie verstrekken aan alles. Kunnen we het later niet betalen, dan moeten we het weer terugdraaien.....
pi_45222744
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Waarom moet het meteen zo denigrerend? Ik zeg toch ook niet dat jij naar een communistisch land moet verhuizen?
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:08:43 #133
10710 gday
propria cures
pi_45224144
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Vergrijzing is alleen een probleem als je je samenleving zo inricht dat de huidige generatie afhankelijk wordt van de volgende.
[..]

Hoe groot mijn huis, mijn TV en mijn vakanties zijn is mijn eigen zaak, niet de jouwe.
Daar ben ik het ook mee eens, vriend. Het ging mij erom dat er gezegd werd dat gezinnen met kinderen maar moeten gaan beknibbelen zodat het erg onaantrekkelijk wordt om kinderen te nemen.

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd op wat voor manier jij actief bezig bent om de mensen in Nederland te laten zien dat alles anders en beter kan en moet?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 20:36:06 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45225405
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:10 schreef SKETSj het volgende:

[..]

En we b etalen ook al gezamenlijk voor de Pil...
Aaaaal die meisjes. Die gaan al vroeg allemaal neuken en hebben allleemaal de pil nodig.

Koop condooms
gaan de condooms in de basisverzekering, betaal je weer extra aan je zorgverzekering
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 20:38:52 #135
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45225518
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom moet het meteen zo denigrerend? Ik zeg toch ook niet dat jij naar een communistisch land moet verhuizen?
daar zit ik toch al
pi_45226215
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jammer is dit zeg. Vervolgens mogen de harde werkers en de veel verdieners overal aan meebetalen en hoe!?
Hoezo alleen de harde werkers en veelverdieners?
Gewoon iedereen met kinderen zelf de kosten laten dragen.

Het AOW-argument klopt gewoon van geen kant:
Ja mensen zonder kinderen krijgen (als ze de 65 halen ) AOW van dezelfde kinderen waar ze nu aan meebetalen.

Maar mensen mét kinderen krijgen later toch evengoed AOW? Waarom betalen die dan niet op hun beurt mee aan mijn roodstaartpapegaaien?
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 20:57:10 #137
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45226283
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:55 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja mensen zonder kinderen krijgen (als ze de 65 halen ) AOW van dezelfde kinderen waar ze nu aan meebetalen.

Maar mensen mét kinderen krijgen later toch evengoed AOW? Waarom betalen die dan niet op hun beurt mee aan mijn roodstaartpapegaaien? En moet ik wel meebetalen aan hun kinderen?
alleen zonder kinderen helemaal geen AOW
pi_45226347
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:55 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Maar mensen mét kinderen krijgen later toch evengoed AOW? Waarom betalen die dan niet op hun beurt mee aan mijn roodstaartpapegaaien?
Zullen we dan ook even het tarief van de inkomstenbelastingverlagen naar 1 tarief voor iedereen!?
pi_45226403
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:57 schreef donald_dick het volgende:

[..]

alleen zonder kinderen helemaal geen AOW
kinderen fokken gaat gewoon door hoor, ook al gaat het meer kosten.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:01:56 #140
10710 gday
propria cures
pi_45226465
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

kinderen fokken gaat gewoon door hoor, ook al gaat het meer kosten.
Helaas wel. Meer arme gezinnen, en meer kinderen dat uiteindelijk als uitschot door het leven gaat en de samenleving verziekt. Puik plan.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')