quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Om deze http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/679/huge
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:02 schreef Ymke het volgende:
Oeeeeeeeeeeeeeeee die is mooi , toelaten !!!!!
We zijn hier toch om mooie plaatjes te maken en te laten zien? Nou dat is dit , een mooie plaat .
Toelaten en winnen!!!!
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met wat ik al eerder zei.
Je moet als beginner die niets van PS kent al met een verdomd sterke compositie op de proppen komen wil je dit overtreffen. De meeste mensen die op een foto van het jaar stemmen kijken naar de plaat. Ze zien niet dat de compositie niet sterkt is. Horizon statisch in het midden, weg die in het midden op de foto tevoorschijn komt ...
De foto is mooi, de compositie had een stuk sterker kunnen zijn ... maar dit zie je niet als je naar de uitstraling van het effect kijkt.
tsja, en dat is niet eerlijk toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:04 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
De conclusie is vooralsnog dat je maar doet, zolang je de foto maar niet onbewerkt plaatst want dan heb je de kat op het koord.
Je had een foto van een auto aan een ravijn (ergens Amerika) waar je het dak van de auto op 1 foto open had staan en op een andere foto niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:11 schreef k_man het volgende:
Ik snapte je post in het vorige topic niet Geel Teken.
Iets over dat mij 'nadien niet meer gevraagd is wat er af geshopt is'? Na wat?
Dat was American_Nightmare.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:12 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je had een foto van een auto aan een ravijn (ergens Amerika) waar je het dak van de auto op 1 foto open had staan en op een andere foto niet.
Ik weet nauwelijks iets van photoshop maar het maakt mij echt niet uit als een prachtig bewerkte foto wint.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met wat ik al eerder zei.
Je moet als beginner die niets van PS kent al met een verdomd sterke compositie op de proppen komen wil je dit overtreffen. De meeste mensen die op een foto van het jaar stemmen kijken naar de plaat. Ze zien niet dat de compositie niet sterkt is. Horizon statisch in het midden, weg die in het midden op de foto tevoorschijn komt ...
De foto is mooi, de compositie had een stuk sterker kunnen zijn ... maar dit zie je niet als je naar de uitstraling van het effect kijkt.
Ja sry, je hebt gelijk.quote:
moet dat eerlijk zijn dan?quote:
Wat mij betreft wordt je foto gewoon toegelaten , of ..wel photoshoppen of nietquote:
Ik zou dat ook niet erg vinden, maar wel oneerlijk tegenover iemand zoals jij; die zelf aangeeft niet met photoshop te kunnen werken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:14 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik weet nauwelijks iets van photoshop maar het maakt mij echt niet uit als een prachtig bewerkte foto wint.
nee dat zeg ik niet, probeer alleen maar aan te geven dat als je je bek houdt over een foto dat tie meer kans heeft om geplaatst te wordenquote:
De een photoshopt zn foto veel , de ander minder , maar je moet ergens een lijn trekken, doe dat dan bij het gebruik van photoshop.... ja of nee.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:18 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet erg vinden, maar wel oneerlijk tegenover iemand zoals jij; die zelf aangeeft niet met photoshop te kunnen werken.
Misschien heb jij van compositie wel een intressante foto, maar is je contrast niet zo sterk aanwezig.
Ik vind de bewerking wel mooi bij deze foto, en het huis komt veel beter tot z'n recht onder de dramatische lucht. Maar iemand die z'n foto's minimaal bewerkt zal met een gelijkaardige plaat niemand beroeren.
hmja, maar je moet roeien met de riemen die je hebt, en als je er meer hebt gebruik je die? Dat deze plaat compositioneel niet mijn beste is zal misschien wel waar zijn, maar ook zonder het versterken van de contrasten is de plaat enorm dreigend...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:18 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet erg vinden, maar wel oneerlijk tegenover iemand zoals jij; die zelf aangeeft niet met photoshop te kunnen werken.
Misschien heb jij van compositie wel een intressante foto, maar is je contrast niet zo sterk aanwezig.
Ik vind de bewerking wel mooi bij deze foto, en het huis komt veel beter tot z'n recht onder de dramatische lucht. Maar iemand die z'n foto's minimaal bewerkt zal met een gelijkaardige plaat niemand beroeren.
Hey don't shoot me.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:21 schreef Ymke het volgende:
[..]
De een photoshopt zn foto veel , de ander minder , maar je moet ergens een lijn trekken, doe dat dan bij het gebruik van photoshop.... ja of nee.
Zo simpel is het , maar niet naderhand gaan mekkeren die doet 5 stapjes photoshop en dat mag , maar 7 stapjes mag niet meer.
Ik bedoelde het niet lelijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:27 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Hey don't shoot me.
Ik bepaal geen regels van de wedstrijd, ook niet toen'k mod was. De wc doet dit wel in samenspraak, maar de regels voor de wedstrijd gelden al zolang ik weet.
En dit is zeker niet de eerste discussie over wat mag en wat niet mag.
quote:
Stuur die dan in.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:24 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
hmja, maar je moet roeien met de riemen die je hebt, en als je er meer hebt gebruik je die? Dat deze plaat compositioneel niet mijn beste is zal misschien wel waar zijn, maar ook zonder het versterken van de contrasten is de plaat enorm dreigend...
Het is niet eerlijk want een ander kan dat niet is in mijn ogen geen reden. Het is dan juist voor degene die dat niet kan een reden om zijn stinkende best te doen het te leren!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:18 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Dat vind'k ook wel anders. Ik heb van totaal mislukte foto's (niet scherp en overbelicht) toch nog knappe dingen kunnen maken met photoshop.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:42 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is niet eerlijk want een ander kan dat niet is in mijn ogen geen reden. Het is dan juist voor degene die dat niet kan een reden om zijn stinkende best te doen het te leren!
Het is niet eerlijk want een ander kan dat niet zou dan ook gelden voor het verschil tussen beginners en mensen die al langer fotograferen.
Mijn idee ook ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef k_man het volgende:
Mooie foto ivo!![]()
Je zou hem naar mijn smaak nog wel net iets verder mogen verscherpen.
Was ik ook van plan. Dit was een rappe bewerking aan een vreemde computer. Men wilde al aan het eind van de bijeenkomst een foto-cd klaarhebben. Dus rap selecteren, wat draaien. Dit was de enige die ik naar zw/w heb overgezet. Er komt nog een showcase over dit theaterstuk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:29 schreef k_man het volgende:
Mooie foto ivo!![]()
Je zou hem naar mijn smaak nog wel net iets verder mogen verscherpen.
In zwart/wit valt 't mee, het is vooral kleurruis die erop zit, en die zie je dan niet. De definitieve bewerking:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:34 schreef pea4fun het volgende:
Heel mooi ivo![]()
Ik vind het zachte juist wel wat hebben, ik ben bang dat ie na nog meer verscherpen de ruis mee verscherpt en daar wordt ie niet mooier van denk ik.
mwaah, dat relletje heb je zo nieuw leven ingeblazen hoorquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben net terug uit Polen, heb zo te zien een relletje gemist
Hij is fijnquote:Met een foto die toch wel mijn beste foto wordt, op 30 december gemaakt:
[afbeelding]
Zodadelijk nog even kijken of ik 'm met Irfanview wat beter krijg, iig wat kleiner
bewerking alleen desaturatie, contrast en klein beetje verscherpen.
Een Pools theaterstuk. De door wat jonge meisjes opgebouwde idylle werd verstoord door zwart gemaskerde figuren. Na het weer bijkomen bekijken ze de ravage.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:36 schreef ChatChewbacca het volgende:
mooie foto ivo, waar hoort 't bij? Wat is er gebeurt?
Maak er maar 14 vanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:38 schreef An24 het volgende:
An gaat eerst douchen van het sporten, dan eten en dan gooi ik de overige 13 mailtjes met foto's in het topic![]()
Die is inderdaad ook erg mooiquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:42 schreef Bramvo het volgende:
Ik heb ingezonden, weer heel iets anders geworden, mijn vrouw koos deze..
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:06 schreef An24 het volgende:
GOEEEEDDD, bakkie kruidentee erbij...en uploaden die hap. Als alles erop staat open ik het stemtopic!
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:06 schreef An24 het volgende:
GOEEEEDDD, bakkie kruidentee erbij...en uploaden die hap. Als alles erop staat open ik het stemtopic!
Gewoon aan de maandwedstrijden mee doen danquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:35 schreef Litton-Lane het volgende:
Sh#t, net te laat. Ik lees het nu pas voor het eerst. Moet nog een beetje in mijn ritme komen na oud en nieuw in Berlijn.
Jammer dat die van mij er niet bij staat, maar ik heb wel een paar hele mooie platen voorbij zien komen!
Ik was de zoekfunctie al ingedoken naar die van vorig jaar, maar kan um nie vindenquote:
Je vervalt nu beetje in herhalend gedrag, tis al tijdje zeer herkenbaarquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
't waren er vorig jaar 109.
En ja, ik deed het er om
Lukt het je toevallig ook nog om die van het jaar daarvoor omhoog te sleuren?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:55 schreef Schanulleke het volgende:
Fotowedstrijd Mooiste Foto van 2005! [centraal topic]
Ach, ik ben iig niet stiekemquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Je vervalt nu beetje in herhalend gedrag, tis al tijdje zeer herkenbaar![]()
idd, superfotoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:56 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn mond valt open van de inzending van HGT. Schitterend!
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:55 schreef MmadviewW het volgende:
wow, die net toegevoegde foto van Elefes is echt prachtig![]()
wow (foto van ymke in 2004)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:59 schreef Schanulleke het volgende:
Wedstrijd: De Mooiste Foto van 2004
Goed ideequote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:00 schreef Elefes het volgende:
[..]Tnx...
Er zitten veel mooie foto's tussen, in veel verschillende categorieen.. Ik ga eens een nachtje (of een paar) slapen om te denken op welke foto's ik ga stemmen
.
UIt Polenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 07:58 schreef Puckzzz het volgende:
Hey Ivo! waar tover je die mooie plaat ineens vandaan? Vind 'm prachtig! En jou kennende is het een spontaan gebeuren
bedenk wel ff ondanks de kritiek die hij er bij heeft gezet dat hij jou foto wel op plek 4 zet van de 93quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:02 schreef CrazyCharlie het volgende:
"CrazyCharlie 2 - lekker duister, maar de maan(?) is gemotionblurred(?) (correct me if i;m wrong, t effect is voor mij iig te sterk)
".....
![]()
Aan de foto is niets ge-photoshopped..alleen omgezet naar zwart/wit en gecropped...curves wat verdraaid en verscherpt... cést tout !![]()
Maar goed,,het is een mening...
Eerste keer dat ik meedoe, ik voel me vereerdquote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:53 schreef powerflux het volgende:
1. pirke 5 - behoeft geen commentaar, de beste die ertussen zit
Kloontje van je?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:58 schreef pirke het volgende:
Uit het stemtopic:
[..]
Eerste keer dat ik meedoe, ik voel me vereerd
(en dan te bedenken dat ik eigenlijk maar 2 weken m'n digicam had)
Ik zou niet durven! Ik wil graag op een eerlijke manier winnen, anders is de lol er ook meteen af.quote:
Zie de PI het was ook een geintje.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:02 schreef pirke het volgende:
[..]
Ik zou niet durven! Ik wil graag op een eerlijke manier winnen, anders is de lol er ook meteen af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |