Ja, het duurde 2000 jaar voordat Profeet Borsato ermee kwam.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religie is ontstaan uit het oer verlangen naar de waarheid.
Dank. Beknopt. Klaar.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn. Ja. Voorbij holocaustontkenning. HCO.
En Ali B is zeker de nieuwe judas?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:09 schreef pberends het volgende:
Ja, het duurde 2000 jaar voordat Profeet Borsato ermee kwam.
Jezus Christus. Maar ik ben blij dat Simon de ware oorzaak van de bedreiging van bonobo's aan wil pakken en aantoont dat de houtkap voornamelijk door het aanbieden van groene stroom komt. Uiteraard heeft houtkap alleen als doel groene stroom op te leveren en is de invloed van mijnbouw en bosbranden (goh, hoe zou dat nou komen) te verwaarlozen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:04 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html
Goed, ik herformuleer: "De prut is het gevolg van te weinig kerstening in de Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ikke niet hoor. Ik zeg alleen dat ontkerstening van niets anders een gevolg kan zijn dan van kerstening.
Het einddoel is het Volk en haar welbehagen. Verder zijn enquetes altijd een beetje argwaanopwekkend zolang ik de vragen niet mag bekijken. Een beetje leidende vraagstelling is vaak aanwezig..quote:
Maar dan kunnen we best de slachtoffers laten beslissen in de hun aangaande zaak. Daar is geen commissie voor nodig.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:38 schreef sigme het volgende:
Besides, er zaten dus slachtoffers in. Die zijn het gewoon niet allemaal met je eens. Als je recht van spreken wil hebben op basis van slachtofferschap dan zal je slachtoffer moeten zijn, en je zal erachter komen dat er andere slachtoffers anders over denken. Het zijn net mensen.
Niet allemaal want anders kunnen ze niet in de commissie zitten zoals je zelf staat te beweren...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:38 schreef sigme het volgende:
Wee'k niet, ik hou de details van dat soort dingen nooit bij. Ik zei gewoonlijk dood.
Nee, atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:12 schreef Monidique het volgende:
De goden zijn kosmonauten.
Ik ben op dit moment bij 4de eeuw. Zodra ik bij de 6de eeuw ben zal ik er op letten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:13 schreef Apropos het volgende:
Zeg, MrX, staat in dat boek van Gregory over Byzantium ook dat men twijfelt of er in de zesde eeuw wel sprake was van de pest?
Goedzoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Eat this.
Screw eating, gimme.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:15 schreef Monidique het volgende:
Ik heb via de post een heel pakket gekregen over die theorie.
Eat this.
quote:After we go to sleep
Our sun rise
I will make it the truth of painfully helping me cover up things
I wish I never had found
Confident
Tangled up in a nice life
Put the sipder in you
Watching in
Disregard
You live a nice life
With the spider in you
I saved myself for someone somewhere's sweet caress
Something goes wrong
And all I sought was happiness
And so
In right wing fashion
We'll nurture xenophobia
And be strong
In right wing fashion
With paste and generosity
Because no one is safe
From someone somewhere's sweet embrace
And so I have simply decided to dislike you now
Ach, die varkenssoep, daarmee dachten wat politici mee te kunnen scoren. En in plaats het maar gewoon te negeren wordt er zo'n operette van gemaakt. Maar het homo-argument was erg geestig, en daar was het topic ook om te doen als ik het goed heb begrepen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:03 schreef problematiQue het volgende:
Ik ga er hier even op in Godslasteraar
[..]
Ik weet niet zeker of ik precies door heb wat jouw kritiek op mij nu echt is, maar enfin:
Het hele punt is niet dat ik religies niet durf te bekritiseren. Ik vind het persoonlijk ook nogal achtelijk dat je geen varkensvlees zou eten omdat het dier in de modder en eigen uitwerpselen rolt. Maar het blijft een feit dat er mensen zijn die hier in geloven en een heel belangrijk onderdeel van hun levensovertuiging vinden. Dus het lijkt mij beter dat te accepteren, dan dat je keihard gaat roepen dat het sukkels zijn en je ze verbiedt iets te doen omdat 'gek' is (even in het algemeen en dus los van die hele varkenssoep kwestie). Volgens sommige mensen is dat buigen en in het geval van de islam 'dhimmi'-gedrag. Maar volgens mij kun je met zo'n instelling veel meer bereiken dan een hard tegen hard instelling.
Religie bestaat en is voorlopig here to stay dus je kunt het wel uit alle macht idioot gaan betitelen, maar daar schiet je niet zo veel mee op, lijkt mij.
Verder vind ik het nogal kort door de bocht om te stellen dat contra-Isreal logischerwijs betekent dat je ook contra-Jodendom, pro-Palestina en pro-Islam bent.
Dat is inderdaad de kern van het probleem wellicht nog aangevuld met een Arabisch minderwaardigheidscomplex.quote:Het punt is dat zoals in dat lange artikel (uit de Trouw) wat ik poste ook al wordt aangegeven, de Arabieren wíllen geen vrede, geen compromis. De Joodse staat moet weg, koste wat het kost, en de Palestijnen worden als schaakstukken ingezet om het conflict in leven te houden.
Wie is er nou radicaal? De aanhanger van de pedoprofeet of de rationele denker, die tegen meningen in durft te gaan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
Zelfs ik hap niet meer op je achterlijke en verwerpelijke verhaaltjes, dat verklaart je radicalisering wss ook.
De aanhanger van een pedoprofeet die wel op fatsoenlijke wijze zijn mening weet te brengen of een rationele denker, die alleen maar mongolisch acteert en zijn mening als waarheid beschouwd en deze wenst op te leggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wie is er nou radicaal? De aanhanger van de pedoprofeet of de rationele denker, die tegen meningen in durft te gaan?
Flut, dat is het en zal het altijd blijven. Of je het nu druk hebt of niet. Waarschijnlijk verspreid je je flutverhaaltjes over meer regels als je meer tijd hebt. Maar het blijft flut.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:25 schreef Godslasteraar het volgende:
ik heb het nu eenmaal erg druk de laatste tijd (en de komende tijd). Post minder en ben dus gedwongen om al mijn boosaardigheid in minder regels samen te vatten.
De betogen van Godslasteraar zijn in het algemeen goed onderbouwd en netjes opgeschreven, dus dat "mongolisch" lijkt me onzin. Sterker nog, ik heb nog geen enkele inhoudelijke kritiek op die betogen gezien van jou. Jij brengt je mening idd fatsoenlijk maar het blijft een mening - waar anderen tegen in moeten kunnen gaan. Een godsdienst is niet een mening op een hoger niveau, en daarom vrij van kritiek.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
De aanhanger van een pedoprofeet die wel op fatsoenlijke wijze zijn mening weet te brengen of een rationele denker, die alleen maar mongolisch acteert en zijn mening als waarheid beschouwd en deze wenst op te leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |