En de datum was?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:00 schreef Paran0id het volgende:
Kan iemand me overigens weer toevoegen, stond nog in de oude lijst. Ben inmiddels 9 maanden gestopt.
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:55 schreef Ska-te het volgende:
Ik snap eigenlijk niets van die pleisters. Bij mij ging het roken meer om echt het roken van de sigaret, niet om de nicotine. (denk ik). Volgens mij zit de verslaving van roken gewoon in je hoofd, niet in je lichaam.
Ik ben ook in x keer zonder echte problemen gestopt. Ja, met een biertje ofzo is het wel even doorzetten. Maar op mn werk of thuis heb ik er echt geen problemen mee.
Ik voel me ook echt een stuk gezonder. En ik heb een mooiere huid
Lucky bastardquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Ik voel me daarbij wel wat gezonder, maar niet noemenswaardig.
En m'n huid, tja, die is altijd al mooi geweest![]()
![]()
Ohja, wat ik zeggen wou, bij mij ging het in het begin óók om de nicotine, maar dat was niet de hoofdreden.quote:
Je bent bijna een jaar gestopt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:16 schreef crossover het volgende:
Mja, sinds 1 februari een uur of 22 niks meer gehad
Het bevalt me maar niks
Bekendquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:22 schreef crossover het volgende:
Oh, ja, typo, januari bedoel ik natuurlijk.
Ik kan echt niks hebben van mensen om me heen, vooral m'n familie kan ik moeilijk uitstaan
Hoop niet dat het bij mij zo lang duurt, als het me al lukt om niet weer te beginnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Bekend
Niet om je te ontmoedigen, maar bij mij heeft het zo'n 2 maanden geduurd voordat ik wat minder prikkelbaar werd en weer normaal begon te reageren op mensen
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik weer (ok, bijna dan) normaal kan doen tegen iedereen
Juist het snakken naar een sigaret op bepaalde momenten, zoals direct na het eten of als je 's ochtends aan de koffie zit. Dat patroon probeer ik te doorbreken door 1 van de 'kathalisators' weg te halen, namelijk de handeling: opsteken en inhaleren. Wanneer de behoefte om een sigaret op te steken weg is op momenten waar je voorheen een sigaret op stak, dan is het moment aangebroken de nicotine inname af te bouwen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:55 schreef Ska-te het volgende:
Ik snap eigenlijk niets van die pleisters. Bij mij ging het roken meer om echt het roken van de sigaret, niet om de nicotine. (denk ik).
Deels: je bent gewent geraakt om je behoefte aan nicotine op bepaalde momenten te voldoen. Dus je 'verstand' zegt: Als je bier drinkt moet je er natuurlijk een peuk bij roken, anders is de ervaring niet compleet.quote:Volgens mij zit de verslaving van roken gewoon in je hoofd, niet in je lichaam.
Ja tuurlijk! Als voor jou dat de manier is moet je die vooral volgenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:52 schreef Basson het volgende:
Ik probeer mezelf ook maar aan te praten dat dit de manier is om te stoppen, dus mocht voor jou iets anders wel werken...
oeioeioei, dat ken ik, ik zie er heel erg tegenop om dit weekend of thuis te blijven of uit te gaan en mezelf in bedwang te houden, ook al weet ik dat het achteraf best meevalt!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:24 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ja tuurlijk! Als voor jou dat de manier is moet je die vooral volgenIedereen heeft zo zijn eigen manier.
Ik was niet lichamelijk verslaafd. Ik heb niks gemerkt van chagerijnig doen tegen mensen, of problemen met slapen. Het was voor mij gewoon lekker om een sigaret te roken met een biertje, of op mn werk in de pauze even te ontspannen. Bij mij zat het dus vooral in mn hoofd denk ik.
Als ik uitga heb ik het wel erg moeilijk, maar inderdaad als je dan thuiskomt zonder gerookt te hebben, maakt dat het allemaal wel weer waard
Ik denk dat ontwijken uitstel van executie is. Om het zo maar even te zeggenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:37 schreef Thrackan het volgende:
[..]
oeioeioei, dat ken ik, ik zie er heel erg tegenop om dit weekend of thuis te blijven of uit te gaan en mezelf in bedwang te houden, ook al weet ik dat het achteraf best meevalt!
bij mij is het ook vooral een gewoonte geweest, ik merkte bijna elke keer dat ik binnen twee dagen van de nicotinedrang af was, maar dat het pas moeilijk werd als ik ergens kwam waar ik normaal gesproken rookte...
voor mij is het nog steeds de vraag of ontwijken of confronteren slimmer is... ik denk dat ik dat maar laat afhangen van hoe sterk ik me voel op dat moment...
Er is geen slechter moment dan het moment dat je jezelf zó minderwaardig voelt omdat je het niet gehaald hebt, alleen daarvoor zou ik al blijven stoppen
dat is tot op zekere hoogte het geval, ik ben echter zelf eerder al meerdere malen gesneuveld tijdens het uitgaanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:42 schreef eer-ik het volgende:
Ik denk dat ontwijken uitstel van executie is. Om het zo maar even te zeggen
Op een gegeven moment 'moet' je toch weer onder de rokers komen, je kunt ze niet voor altijd blijven ontvluchten, zeker niet als het je vrienden zijn die roken
Ik zit vanaf het begin af aan al tussen de rokers, en ik heb nog geen enkele keer gezondigd.
Elke ochtend als ik wakker word, ben ik weer blij dat ik niet tóch om een peukie gevraagd heb, terwijl het zeker meerdere malen door m'n hoofd gespookt heeft op zo'n avond.
Na verloop van tijd wordt het steeds minder, en nu denk ik er amper meer aan tijdens het zuipen
Een avondje kroeg/drinken bij vrienden thuis, vind ik zwaarder dan uitgaan.
Als ik uitga ben ik sowieso al 'drukker' dan dat als ik in de kroeg sta, dus heb ik minder de behoefte aan sigaretten
Dat heb ik dus ook. Vooral in het begin ging ik als een malle zuipen, deed effe niet meer mee met potjes geld, omdat ik veel meer dronk dan de restquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:34 schreef Thrackan het volgende:
heh, alcohol meer... ik heb het nog niet geprobeerd, maar normaalgesproken heb ik een sneltreintempo met bier drinken als ik er niet bij rook
dat is ook hetgene waaraan iedereen het herkent
Ik vind het erg kunstig om een kroeg uit te lopen als je het niet meer 'trekt'.quote:en inderdaad, waarom zou het nu lukken dan?
ik ben er geheel van overtuigd dat als ik goed naar mezelf blijf luisteren en de drang voel aankomen, ik op tijd maatregelen kan nemen. ik ben best bereid gewoon uit de kroeg te stappen en naar huis te gaan als het echt niet anders gaat, dat is een kwestie van het erg serieus nemen
In welk opzicht bedoel je dat?quote:misschien een onnodige toevoeging, maar nicotine is verslavender dan heroine, ik vind dat ik er veel te licht over gedacht heb hoe het is om een verslaving te stoppen en daarom heb gefaald voorgaande keren. ik zou als heroine sjunk ook niet de hele dag met een geprepareerde spuit rondlopen als ik zou willen stoppenof even onder de brug bij mijn spuitende maten gaan liggen
Ik denk dat we in dat opzich behoorlijk vergelijkbaar zijn, het komt mij in elk geval bekend voor.quote:nou ben ik een veel nadenkend (tot malens toe) persoon, dus voor mij is het moeilijker om een gewoonte te stoppen dan de lichamelijke verslaving. ik kan namelijk echt flink in discussie met mezelf gaan
Zo zie ik het ook wel.quote:ik heb nu zo'n 5-6 jaar ook ongeveer een pakje per dag gerookt, ook tijden ongeveer evenveel aan shag en ik ben vooral begonnen uit onzekerheid (soort van stoer doen dus) over mezelf
ik ben in die 5-6 jaar flink mentaal gegroeid, en ik zie het als een soort afsluitende stap van een kutperiode als ik ook die laatste zwakheid het hoofd kan bieden
quote:zoals ik al zei, er is voor sommige mensen geen vast pad om te volgen. voor mij is het gewoon belangrijk om te luisteren naar mijn lichaam en per probleemsituatie de tijd te nemen om in te schatten wat ik er het beste mee kan doen. ook al hou ik dan het risico dat ik elke keer in discussie ga met een verslaafd deel van ik, je lichaam is de enige die 100% nauwkeurig aan kan geven wat er met je aan de hand is. luisteren dus!
Mooie vergelijkingquote:Voor al diegenen die nog een reden zoeken (als steun of aanleiding):
Denk je eens heel nuchter in: je pakt een blad, van een plant. Dat blad laat je drogen, bewerk je met het een en ander aan chemische troep, maal je in kleine stukjes. Vervolgens fabriceer je er met behulp van papier een staafje van, steek je het in de brand en zuig je de resten van een onvolledige verbranding van plant, chemicalien en papier door je longen heen... Achterlijk of niet?
Daar zit ik nu wel een beetje mee.. het zit er bij mij nogal ingebakken dat ik in de kroeg rook. Dus dat zal ff wennen worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:07 schreef Thrackan het volgende:
maar voor zover ik weet: een geestelijke verslaving betekent dat de drug jouw beeld van de werkelijkheid zodanig verandert dat je de drug denkt te vereisen om te leven (net als water en voedsel normaalgesproken), dat lijkt me écht eng
als het een relaxte stamkroeg is:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:12 schreef crossover het volgende:
[..]
Daar zit ik nu wel een beetje mee.. het zit er bij mij nogal ingebakken dat ik in de kroeg rook. Dus dat zal ff wennen worden.
Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar komt in de richting
Ach, dat lukt wel hoor. Gewoon elke keer als je een peuk wilt opsteken weer een biertje bestellen. Ok, je bespaart geen geld, je leeft nog steeds niet gezond, maar je rookt ook niet (en je gaat laveloos naar huis).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:12 schreef crossover het volgende:
[..]
Daar zit ik nu wel een beetje mee.. het zit er bij mij nogal ingebakken dat ik in de kroeg rook. Dus dat zal ff wennen worden.
Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar komt in de richting
heb het weer even nagelezen, inderdaad... roken is alleen sneller verslavendquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Heroïne is wat betreft lichamelijke verslaving ook wel iets heftiger dan nicotine, hoor. En het is ook een iets langduriger proces, bij nicotine ben je er zo vanaf.
hahah doe ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ach, dat lukt wel hoor. Gewoon elke keer als je een peuk wilt opsteken weer een biertje bestellen. Ok, je bespaart geen geld, je leeft nog steeds niet gezond, maar je rookt ook niet (en je gaat laveloos naar huis).
klinkt alsof je door gebrek aan een stof in een lichamelijke depressie komt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb genoeg andere dingen te doen, ik heb er alleen verdomd weinig zin in. Maar ja, ik stel het allemaal al een tijdje uit (de IBG stuurde mij immers maanden terug al bericht over mijn nieuwe OV).
Veel liever blijf ik gewoon thuis, lekker blues muziekje op, boek erbij. Maar ja, die OV komen ze niet brengen. En om mijn vader en zus nou zelf om hun cadeau de stad in te sturen...
heheh dat blijkt welquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef Thrackan het volgende:
EDIT: en ja, ik heb ECHT veel research gepleegd voor ik ging stoppen
weiger alleen nog steeds plaatjes van smerige longetjes te bekijken, stomme afschrikmiddeltjes werken niet...quote:
Mijn vrienden zijn van het type die met een brandende peuk vragen of ze hier nog wel mogen rokenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:00 schreef _Flame_ het volgende:
hmm is het niet zo dat ze minder snel een sigaret opsteken uit n soort van fatsoen?
Ik weet nl dat ik altijd mocht roken bij een vriendin van mij, terwijl zij zelf niet rookt en nooit heeft gedaan en dat dan de drempel wel iets hoger was om er eentje op te steken
Gelukkig heb ik niet het probleem dat ik zonder tekst kom te zittenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:01 schreef Thrackan het volgende:
Lips: idd, roken en rokers wordt nog steeds als gezellig beschouwd, en ik ben het daar niet geheel mee oneens. de daad van het roken geeft namelijk een stukje tijd, dat je dan weer kunt gebruiken om eens wat te praten of zo... daarnaast hebben veel rokers dezelfde gedachten en gaan rokersgesprekken vaak over roken (in mijn geval) dus heb je als roker altijd wat te lullen
Dus als ik het goed begrijp:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:12 schreef eer-ik het volgende:
Toen ik stopte, bleek het allemaal nog wel mee te vallen.
Ik doe nou dezelfde dingen als toen ik nog rookte, maar nu zonder peuk
Dat is eigenlijk het enige verschil
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef Lips het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp:
- je doet nu niks na het eten bakkie pleur + fok of wat dan ook
- je wordt wakker als je wakker wordt klopt
- je staat op de bus te wachten als je op de bus wachtidd
- je drinkt bier als je bier drinktalleen dan wat meer![]()
- je verveelt je de pestpokken als je je verveeltvalt wel mee eigenlijk, ik doe nu gewoon *iets*
... hetzelfde maar dan zonder peuk![]()
oh ja, de bruine rochels, die zijn echt cool! duurt nog een dagje denk, ik voel het al een beetje mee resoneren als ik vol adem haalquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ohja, en ik drink aanzienlijk meer water, vooral in het begin, toen al die bruine roggels loskwamen![]()
Haha, ik heb er een tijd mee rondgelopen, en wat het wel écht zat op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:40 schreef Thrackan het volgende:
[..]
oh ja, de bruine rochels, die zijn echt cool! duurt nog een dagje denk, ik voel het al een beetje mee resoneren als ik vol adem haal
het leukste is als ze echt hard zijn en stuiteren, 1 keer gezien, ik kwam niet meer bij!![]()
ik ken het idd van eerdere pogingen, duurt meestal een weekje, soms wat langer bij mijquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, ik heb er een tijd mee rondgelopen, en wat het wel écht zat op een gegeven moment.
Duurde anderhalve week ofzo, aan het begin idd best geinig, maar daarna is het irritant, als je je bijna verslikt in je rochels als je wakker wordt...
Of je wordt wakker, hoest 1 keer, en er ligt meteen een plas bruine meuk op de grond
Haha, wat dat meeresoneren betreft, had ik idd ook
Voel echt leip
Over koffie gesprokenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:48 schreef Thrackan het volgende:
[..]
ik ken het idd van eerdere pogingen, duurt meestal een weekje, soms wat langer bij mij
eerste keer dacht ik echt 'wat de fak, ik ben toch juist gestopt?'![]()
trouwens ik kan vandaag de koffie véél beter verdragen dan gister!![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Postkantoor.
Maar ik heb mezelf getrakteerd op JJ Cale en Eric Clapton - Escondido. En cadeau's gekocht. En teveel geld uitgegeven.
wow, dit wordt echt wel een slowchat hiero... soort van "No Smoke Praatgroep"quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Over koffie gesproken
Ik neem er effe eentje![]()
Haha, daar begint het wel op te lijken idd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:03 schreef Thrackan het volgende:
[..]
wow, dit wordt echt wel een slowchat hiero... soort van "No Smoke Praatgroep"
vind het wél relaxed, een beetje support!
5 minuten, en dan moet ik kokenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:09 schreef Thrackan het volgende:
uurtje, en dan weekend!
voel me toch wel goed genoeg om vanavond gewoon hard de pilz te raken (terwijl ik er een pijltje bij gooi dan)
nou zijn die gasten waarmee ik dart in ieder geval zwaar relaxed en sociaal, alleen dat café staat zo snel blauw
Sja, het moet ook niet gekker wordenquote:
Oeh, waarom heb ik dat nou niet gedaanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:15 schreef Thrackan het volgende:
Lips: oh, echt welmaar nu even niet!
eer-ik: ik heb juist als laatste ritueel een sigaar opgepaft, met een whiskytje erbij...
Als het jullie helpt, leef je uit zou ik zeggen. Dit topic gaat meestal in golven en hier je ei kwijt kunnen helpt vaak wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:04 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, daar begint het wel op te lijken idd.
Nouja, zolang BE of DE er niet over gaat zeuren, is er niks aan de hand
Het is allemaal wel niet-rook-gerelateerd![]()
En ik moet zeggen, dat ik het ook chill vind
Ja meer eten..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:25 schreef Lips het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een 'vervangende verslaving' nu je niet meer rookt?
Ik ben begonnen met breien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |