En de datum was?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:00 schreef Paran0id het volgende:
Kan iemand me overigens weer toevoegen, stond nog in de oude lijst. Ben inmiddels 9 maanden gestopt.
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:55 schreef Ska-te het volgende:
Ik snap eigenlijk niets van die pleisters. Bij mij ging het roken meer om echt het roken van de sigaret, niet om de nicotine. (denk ik). Volgens mij zit de verslaving van roken gewoon in je hoofd, niet in je lichaam.
Ik ben ook in x keer zonder echte problemen gestopt. Ja, met een biertje ofzo is het wel even doorzetten. Maar op mn werk of thuis heb ik er echt geen problemen mee.
Ik voel me ook echt een stuk gezonder. En ik heb een mooiere huid
Lucky bastardquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Ik voel me daarbij wel wat gezonder, maar niet noemenswaardig.
En m'n huid, tja, die is altijd al mooi geweest![]()
![]()
Ohja, wat ik zeggen wou, bij mij ging het in het begin óók om de nicotine, maar dat was niet de hoofdreden.quote:
Je bent bijna een jaar gestopt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:16 schreef crossover het volgende:
Mja, sinds 1 februari een uur of 22 niks meer gehad
Het bevalt me maar niks
Bekendquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:22 schreef crossover het volgende:
Oh, ja, typo, januari bedoel ik natuurlijk.
Ik kan echt niks hebben van mensen om me heen, vooral m'n familie kan ik moeilijk uitstaan
Hoop niet dat het bij mij zo lang duurt, als het me al lukt om niet weer te beginnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Bekend
Niet om je te ontmoedigen, maar bij mij heeft het zo'n 2 maanden geduurd voordat ik wat minder prikkelbaar werd en weer normaal begon te reageren op mensen
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik weer (ok, bijna dan) normaal kan doen tegen iedereen
Juist het snakken naar een sigaret op bepaalde momenten, zoals direct na het eten of als je 's ochtends aan de koffie zit. Dat patroon probeer ik te doorbreken door 1 van de 'kathalisators' weg te halen, namelijk de handeling: opsteken en inhaleren. Wanneer de behoefte om een sigaret op te steken weg is op momenten waar je voorheen een sigaret op stak, dan is het moment aangebroken de nicotine inname af te bouwen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:55 schreef Ska-te het volgende:
Ik snap eigenlijk niets van die pleisters. Bij mij ging het roken meer om echt het roken van de sigaret, niet om de nicotine. (denk ik).
Deels: je bent gewent geraakt om je behoefte aan nicotine op bepaalde momenten te voldoen. Dus je 'verstand' zegt: Als je bier drinkt moet je er natuurlijk een peuk bij roken, anders is de ervaring niet compleet.quote:Volgens mij zit de verslaving van roken gewoon in je hoofd, niet in je lichaam.
Ja tuurlijk! Als voor jou dat de manier is moet je die vooral volgenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:52 schreef Basson het volgende:
Ik probeer mezelf ook maar aan te praten dat dit de manier is om te stoppen, dus mocht voor jou iets anders wel werken...
oeioeioei, dat ken ik, ik zie er heel erg tegenop om dit weekend of thuis te blijven of uit te gaan en mezelf in bedwang te houden, ook al weet ik dat het achteraf best meevalt!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:24 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ja tuurlijk! Als voor jou dat de manier is moet je die vooral volgenIedereen heeft zo zijn eigen manier.
Ik was niet lichamelijk verslaafd. Ik heb niks gemerkt van chagerijnig doen tegen mensen, of problemen met slapen. Het was voor mij gewoon lekker om een sigaret te roken met een biertje, of op mn werk in de pauze even te ontspannen. Bij mij zat het dus vooral in mn hoofd denk ik.
Als ik uitga heb ik het wel erg moeilijk, maar inderdaad als je dan thuiskomt zonder gerookt te hebben, maakt dat het allemaal wel weer waard
Ik denk dat ontwijken uitstel van executie is. Om het zo maar even te zeggenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:37 schreef Thrackan het volgende:
[..]
oeioeioei, dat ken ik, ik zie er heel erg tegenop om dit weekend of thuis te blijven of uit te gaan en mezelf in bedwang te houden, ook al weet ik dat het achteraf best meevalt!
bij mij is het ook vooral een gewoonte geweest, ik merkte bijna elke keer dat ik binnen twee dagen van de nicotinedrang af was, maar dat het pas moeilijk werd als ik ergens kwam waar ik normaal gesproken rookte...
voor mij is het nog steeds de vraag of ontwijken of confronteren slimmer is... ik denk dat ik dat maar laat afhangen van hoe sterk ik me voel op dat moment...
Er is geen slechter moment dan het moment dat je jezelf zó minderwaardig voelt omdat je het niet gehaald hebt, alleen daarvoor zou ik al blijven stoppen
dat is tot op zekere hoogte het geval, ik ben echter zelf eerder al meerdere malen gesneuveld tijdens het uitgaanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:42 schreef eer-ik het volgende:
Ik denk dat ontwijken uitstel van executie is. Om het zo maar even te zeggen
Op een gegeven moment 'moet' je toch weer onder de rokers komen, je kunt ze niet voor altijd blijven ontvluchten, zeker niet als het je vrienden zijn die roken
Ik zit vanaf het begin af aan al tussen de rokers, en ik heb nog geen enkele keer gezondigd.
Elke ochtend als ik wakker word, ben ik weer blij dat ik niet tóch om een peukie gevraagd heb, terwijl het zeker meerdere malen door m'n hoofd gespookt heeft op zo'n avond.
Na verloop van tijd wordt het steeds minder, en nu denk ik er amper meer aan tijdens het zuipen
Een avondje kroeg/drinken bij vrienden thuis, vind ik zwaarder dan uitgaan.
Als ik uitga ben ik sowieso al 'drukker' dan dat als ik in de kroeg sta, dus heb ik minder de behoefte aan sigaretten
Dat heb ik dus ook. Vooral in het begin ging ik als een malle zuipen, deed effe niet meer mee met potjes geld, omdat ik veel meer dronk dan de restquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:34 schreef Thrackan het volgende:
heh, alcohol meer... ik heb het nog niet geprobeerd, maar normaalgesproken heb ik een sneltreintempo met bier drinken als ik er niet bij rook
dat is ook hetgene waaraan iedereen het herkent
Ik vind het erg kunstig om een kroeg uit te lopen als je het niet meer 'trekt'.quote:en inderdaad, waarom zou het nu lukken dan?
ik ben er geheel van overtuigd dat als ik goed naar mezelf blijf luisteren en de drang voel aankomen, ik op tijd maatregelen kan nemen. ik ben best bereid gewoon uit de kroeg te stappen en naar huis te gaan als het echt niet anders gaat, dat is een kwestie van het erg serieus nemen
In welk opzicht bedoel je dat?quote:misschien een onnodige toevoeging, maar nicotine is verslavender dan heroine, ik vind dat ik er veel te licht over gedacht heb hoe het is om een verslaving te stoppen en daarom heb gefaald voorgaande keren. ik zou als heroine sjunk ook niet de hele dag met een geprepareerde spuit rondlopen als ik zou willen stoppenof even onder de brug bij mijn spuitende maten gaan liggen
Ik denk dat we in dat opzich behoorlijk vergelijkbaar zijn, het komt mij in elk geval bekend voor.quote:nou ben ik een veel nadenkend (tot malens toe) persoon, dus voor mij is het moeilijker om een gewoonte te stoppen dan de lichamelijke verslaving. ik kan namelijk echt flink in discussie met mezelf gaan
Zo zie ik het ook wel.quote:ik heb nu zo'n 5-6 jaar ook ongeveer een pakje per dag gerookt, ook tijden ongeveer evenveel aan shag en ik ben vooral begonnen uit onzekerheid (soort van stoer doen dus) over mezelf
ik ben in die 5-6 jaar flink mentaal gegroeid, en ik zie het als een soort afsluitende stap van een kutperiode als ik ook die laatste zwakheid het hoofd kan bieden
quote:zoals ik al zei, er is voor sommige mensen geen vast pad om te volgen. voor mij is het gewoon belangrijk om te luisteren naar mijn lichaam en per probleemsituatie de tijd te nemen om in te schatten wat ik er het beste mee kan doen. ook al hou ik dan het risico dat ik elke keer in discussie ga met een verslaafd deel van ik, je lichaam is de enige die 100% nauwkeurig aan kan geven wat er met je aan de hand is. luisteren dus!
Mooie vergelijkingquote:Voor al diegenen die nog een reden zoeken (als steun of aanleiding):
Denk je eens heel nuchter in: je pakt een blad, van een plant. Dat blad laat je drogen, bewerk je met het een en ander aan chemische troep, maal je in kleine stukjes. Vervolgens fabriceer je er met behulp van papier een staafje van, steek je het in de brand en zuig je de resten van een onvolledige verbranding van plant, chemicalien en papier door je longen heen... Achterlijk of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |