Daar zit ik nu wel een beetje mee.. het zit er bij mij nogal ingebakken dat ik in de kroeg rook. Dus dat zal ff wennen worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:07 schreef Thrackan het volgende:
maar voor zover ik weet: een geestelijke verslaving betekent dat de drug jouw beeld van de werkelijkheid zodanig verandert dat je de drug denkt te vereisen om te leven (net als water en voedsel normaalgesproken), dat lijkt me écht eng
als het een relaxte stamkroeg is:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:12 schreef crossover het volgende:
[..]
Daar zit ik nu wel een beetje mee.. het zit er bij mij nogal ingebakken dat ik in de kroeg rook. Dus dat zal ff wennen worden.
Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar komt in de richting
Ach, dat lukt wel hoor. Gewoon elke keer als je een peuk wilt opsteken weer een biertje bestellen. Ok, je bespaart geen geld, je leeft nog steeds niet gezond, maar je rookt ook niet (en je gaat laveloos naar huis).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:12 schreef crossover het volgende:
[..]
Daar zit ik nu wel een beetje mee.. het zit er bij mij nogal ingebakken dat ik in de kroeg rook. Dus dat zal ff wennen worden.
Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar komt in de richting
heb het weer even nagelezen, inderdaad... roken is alleen sneller verslavendquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Heroïne is wat betreft lichamelijke verslaving ook wel iets heftiger dan nicotine, hoor. En het is ook een iets langduriger proces, bij nicotine ben je er zo vanaf.
hahah doe ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ach, dat lukt wel hoor. Gewoon elke keer als je een peuk wilt opsteken weer een biertje bestellen. Ok, je bespaart geen geld, je leeft nog steeds niet gezond, maar je rookt ook niet (en je gaat laveloos naar huis).
klinkt alsof je door gebrek aan een stof in een lichamelijke depressie komt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb genoeg andere dingen te doen, ik heb er alleen verdomd weinig zin in. Maar ja, ik stel het allemaal al een tijdje uit (de IBG stuurde mij immers maanden terug al bericht over mijn nieuwe OV).
Veel liever blijf ik gewoon thuis, lekker blues muziekje op, boek erbij. Maar ja, die OV komen ze niet brengen. En om mijn vader en zus nou zelf om hun cadeau de stad in te sturen...
heheh dat blijkt welquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef Thrackan het volgende:
EDIT: en ja, ik heb ECHT veel research gepleegd voor ik ging stoppen
weiger alleen nog steeds plaatjes van smerige longetjes te bekijken, stomme afschrikmiddeltjes werken niet...quote:
Mijn vrienden zijn van het type die met een brandende peuk vragen of ze hier nog wel mogen rokenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:00 schreef _Flame_ het volgende:
hmm is het niet zo dat ze minder snel een sigaret opsteken uit n soort van fatsoen?
Ik weet nl dat ik altijd mocht roken bij een vriendin van mij, terwijl zij zelf niet rookt en nooit heeft gedaan en dat dan de drempel wel iets hoger was om er eentje op te steken
Gelukkig heb ik niet het probleem dat ik zonder tekst kom te zittenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:01 schreef Thrackan het volgende:
Lips: idd, roken en rokers wordt nog steeds als gezellig beschouwd, en ik ben het daar niet geheel mee oneens. de daad van het roken geeft namelijk een stukje tijd, dat je dan weer kunt gebruiken om eens wat te praten of zo... daarnaast hebben veel rokers dezelfde gedachten en gaan rokersgesprekken vaak over roken (in mijn geval) dus heb je als roker altijd wat te lullen
Dus als ik het goed begrijp:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:12 schreef eer-ik het volgende:
Toen ik stopte, bleek het allemaal nog wel mee te vallen.
Ik doe nou dezelfde dingen als toen ik nog rookte, maar nu zonder peuk
Dat is eigenlijk het enige verschil
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef Lips het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp:
- je doet nu niks na het eten bakkie pleur + fok of wat dan ook
- je wordt wakker als je wakker wordt klopt
- je staat op de bus te wachten als je op de bus wachtidd
- je drinkt bier als je bier drinktalleen dan wat meer![]()
- je verveelt je de pestpokken als je je verveeltvalt wel mee eigenlijk, ik doe nu gewoon *iets*
... hetzelfde maar dan zonder peuk![]()
oh ja, de bruine rochels, die zijn echt cool! duurt nog een dagje denk, ik voel het al een beetje mee resoneren als ik vol adem haalquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ohja, en ik drink aanzienlijk meer water, vooral in het begin, toen al die bruine roggels loskwamen![]()
Haha, ik heb er een tijd mee rondgelopen, en wat het wel écht zat op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:40 schreef Thrackan het volgende:
[..]
oh ja, de bruine rochels, die zijn echt cool! duurt nog een dagje denk, ik voel het al een beetje mee resoneren als ik vol adem haal
het leukste is als ze echt hard zijn en stuiteren, 1 keer gezien, ik kwam niet meer bij!![]()
ik ken het idd van eerdere pogingen, duurt meestal een weekje, soms wat langer bij mijquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, ik heb er een tijd mee rondgelopen, en wat het wel écht zat op een gegeven moment.
Duurde anderhalve week ofzo, aan het begin idd best geinig, maar daarna is het irritant, als je je bijna verslikt in je rochels als je wakker wordt...
Of je wordt wakker, hoest 1 keer, en er ligt meteen een plas bruine meuk op de grond
Haha, wat dat meeresoneren betreft, had ik idd ook
Voel echt leip
Over koffie gesprokenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:48 schreef Thrackan het volgende:
[..]
ik ken het idd van eerdere pogingen, duurt meestal een weekje, soms wat langer bij mij
eerste keer dacht ik echt 'wat de fak, ik ben toch juist gestopt?'![]()
trouwens ik kan vandaag de koffie véél beter verdragen dan gister!![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Postkantoor.
Maar ik heb mezelf getrakteerd op JJ Cale en Eric Clapton - Escondido. En cadeau's gekocht. En teveel geld uitgegeven.
wow, dit wordt echt wel een slowchat hiero... soort van "No Smoke Praatgroep"quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Over koffie gesproken
Ik neem er effe eentje![]()
Haha, daar begint het wel op te lijken idd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:03 schreef Thrackan het volgende:
[..]
wow, dit wordt echt wel een slowchat hiero... soort van "No Smoke Praatgroep"
vind het wél relaxed, een beetje support!
5 minuten, en dan moet ik kokenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:09 schreef Thrackan het volgende:
uurtje, en dan weekend!
voel me toch wel goed genoeg om vanavond gewoon hard de pilz te raken (terwijl ik er een pijltje bij gooi dan)
nou zijn die gasten waarmee ik dart in ieder geval zwaar relaxed en sociaal, alleen dat café staat zo snel blauw
Sja, het moet ook niet gekker wordenquote:
Oeh, waarom heb ik dat nou niet gedaanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:15 schreef Thrackan het volgende:
Lips: oh, echt welmaar nu even niet!
eer-ik: ik heb juist als laatste ritueel een sigaar opgepaft, met een whiskytje erbij...
Als het jullie helpt, leef je uit zou ik zeggen. Dit topic gaat meestal in golven en hier je ei kwijt kunnen helpt vaak wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:04 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, daar begint het wel op te lijken idd.
Nouja, zolang BE of DE er niet over gaat zeuren, is er niks aan de hand
Het is allemaal wel niet-rook-gerelateerd![]()
En ik moet zeggen, dat ik het ook chill vind
Ja meer eten..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:25 schreef Lips het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een 'vervangende verslaving' nu je niet meer rookt?
Ik ben begonnen met breien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |