abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45005922
Als je een profiel kiest, heb je 4 keuzes. C&M, E&M, N&G en N&T. Dit jaar moet ik er een gaan kiezen, en mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar E&M. Als extra vakken wil ik M&O, natuurkunde en wiskunde B nemen. Dan vervalt wiskunde A dus. Waarom wiskunde B? Ik ben redelijk goed in wiskunde als ik mijn best er een beetje voor doe, kan ik wiskunde B wel aan.

Nu vraag ik me echter iets af. Als je bij E&M geen wiskunde A maar wel B hebt, mis je dan niet bepaalde stof die essentieel is bij een vervolgstudie? Wat moet ik nemen (puur gebaseerd op de mogelijkheden); wiskunde A of wiskunde B?

donderdag 4 januari 2007 @ 15:04:52 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45006010
Als je bij mij op school E&M + Wiskunde B1 nam, dan kwam het erop neer dat je zowel Wiskunde A1,2 als Wiskunde B kreeg. In dat geval mis je dus niets en kan je ook nog terugvallen mocht het te belastend zijn...
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:06:02 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45006041
En verder: als je Wiskunde B1 hebt gehad zal je echt geen problemen krijgen bij studies waarvoor A2 verplicht is. Hoger is altijd beter in dit geval.
pi_45006109
Hoger zal het best zijn, ja. Maar er zitten nu eenmaal bepaalde dingen in wiskunde A die niet voorkomen bij wiskunde B. Althans, dat staat op een blaadje dat ik van m'n school heb gekregen. Ontbreekt er dan niet wat bij een bedrijfskundige studie?
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:09:27 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45006136
Nee. Als je bedrijfskunde wil doen zou ik je zelfs van harte aanraden om B te nemen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:10:32 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45006174
Denk ik ook niet. Er is zelfs bij vakken als statistiek op de universiteit vrij weinig dat als bekend wordt verondersteld, het begint allemaal vanaf het begin in mijn ervaring.

Dat geldt minder voor wiskunde B. Integreren kom je vaak tegen bijvoorbeeld, iets meer vingervlugheid in dat soort dingen kan nooit kwaad. Ik heb ontzettend zitten kutten in de laatste jaren VWO en heb nooit echt goed integreren geleerd, dat heb ik nooit ingehaald en daarmee heb ik het echt kut gehad tijdens m'n studie.

Ik heb Wis A toentertijd wel erbij genomen omdat ik het wel leuk vond en het me weinig tijd leek te kosten, wat ook zo was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45006728
gewoon een fatsoelijk pakket nemen en gaan voor N&T of N&G, met economie er bij. kan je alle kanten op
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_45007607
Note: De TS heeft het waarschijnlijk over de Nieuwe Tweede Fase dus niet het gedoe met Ec1 en Na1. Voor meer informatie Nieuwe Tweede Fase.

Ik wil jullie er ook graag op wijzen dat alle statistiek uit wiskunde B verdwijnt.
pi_45007650
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:51 schreef Alxander het volgende:
Note: De TS heeft het waarschijnlijk over de Nieuwe Tweede Fase dus niet het gedoe met Ec1 en Na1. Voor meer informatie Nieuwe Tweede Fase.
Klopt.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:57:11 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45007821
quote:

Ik wil jullie er ook graag op wijzen dat alle statistiek uit wiskunde B verdwijnt.
Aah ok, dat wist ik niet. Laat mijn advies dan maar vallen

Die decaan zit er trouwens niet voor niks he
pi_45007922
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Die decaan zit er trouwens niet voor niks he
Ik wil de mening van de Fokkers ook graag horen.
pi_45012088
Als je het aankan, waarom zou je er dan over denken het NIET te doen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45013415
Omdat ik dan misschien informatie misloop die ik nodig heb bij een vervolgstudie op E&M. De vraag is dus of dat ook het geval zal zijn.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:53:48 #14
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_45013668
Gewoon voor de zwaardere variant kiezen; de statistiek die je mist kun je in een weekje bijleren mocht dat ooit nodig zijn. Dat kan dus ook nog als blijkt dat je studie wel van bepaalde voorkennis uitgaat, wat me onwaarschijnlijk lijkt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:56:00 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_45013751
Waarom vervalt wiskunde A als je voor wiskunde B kiest? Ik heb destijds in beiden examen gedaan en dat beviel me wel. De stof vult elkaar ook wel goed aan.
pi_45013798
Hier nog een goed stuk over de verandering in de Tweede Fase voor wiskunde.
http://www.getalenruimte.(...)%20Tweede%20Fase.doc

Als je boeken voor Wiskunde A en Wiskunde B vergelijkt zie je dat er (bijna) geen overlap is. Wiskunde A heeft dus een totaal andere inhoud dan B.
pi_45016438
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:02 schreef Kadoc het volgende:
Nu vraag ik me echter iets af. Als je bij E&M geen wiskunde A maar wel B hebt, mis je dan niet bepaalde stof die essentieel is bij een vervolgstudie? Wat moet ik nemen (puur gebaseerd op de mogelijkheden); wiskunde A of wiskunde B?

Hoe hoger je wiskunde, des te beter. Bij studies als bedrijfskunde en economie krijg je bijv. ook integraalrekening en dat krijg je niet bij wiskunde A. Als je dus één van deze studies gaat doen (en je hebt wiskunde B gehad), dan is het voor jou alleen maar makkelijker. Bovendien kun je met wiskunde B econometrie studeren (de wiskundige kant van economie); dat kan niet wanneer je enkel wiskunde A hebt gedaan.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_45016799
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:56 schreef Tijn het volgende:
Waarom vervalt wiskunde A als je voor wiskunde B kiest? Ik heb destijds in beiden examen gedaan en dat beviel me wel. De stof vult elkaar ook wel goed aan.
Zo is het geregeld.
pi_45156952
wiskunde B sucks, wiskunde A veel makkelijker... en ja ik nog steeds maar een 5 @ eindlijst voor wiskunde B
I'm not the man you think I am!
  maandag 8 januari 2007 @ 21:44:42 #20
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_45159422
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:56 schreef l3laster het volgende:
wiskunde B sucks, wiskunde A veel makkelijker... en ja ik nog steeds maar een 5 @ eindlijst voor wiskunde B
VWO sucks, VMBO veel makkelijker...
pi_45159458
het is simpel, als je goed bent in wiskunde moet je gewoon B doen. Anders A
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_45204326
quote:

En statistiek was juist leuk, al was ruimtelijke inzichten/dingen het leukst
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_45217764
quote:
Wiskunde B of toch maar wiskunde A?
Toch maar Wiskunde B

Wiskunde Abv. kansberekening enzo (verhaaltjes vorm) makkelijk ;-)
Wiskunde B bv. met X (krijg je ook wel kansberekening maar minder dan A) makkelijker vind ik
Ik doe niet aan googlen!
pi_45218668
je zal zien dat op de universiteit/hogeschool t wiskundeniveau veel hoger is dan op de middelbare, dus kies gewoon b. je zult er geen spijt van krijgen
pi_45220042
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:14 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

En statistiek was juist leuk,
Dat soort dingen zullen ook wel aan bod komen bij M&O, neem ik aan.
pi_45220051
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Koewam het volgende:
je zal zien dat op de universiteit/hogeschool t wiskundeniveau veel hoger is dan op de middelbare, dus kies gewoon b. je zult er geen spijt van krijgen
Zo denk ik er momenteel ook over. Ik zal er morgen eens een goed woordje over spreken met mijn wiskunde-docent.
pi_45221077
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:18 schreef thomaSe het volgende:

[..]

Toch maar Wiskunde B

Wiskunde Abv. kansberekening enzo (verhaaltjes vorm) makkelijk ;-)
Wiskunde B bv. met X (krijg je ook wel kansberekening maar minder dan A) makkelijker vind ik
Niet dus
pi_45225989
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:59 schreef Alxander het volgende:

[..]

Niet dus
erm ik heb b12 gedaan en gewoon kansberekenen gehad hoor.
pi_45226509
Ik heb A gedaan omdat ik alleen theorie leuk vind en praktijk niet, en die stomme verhaaltjes van wiskunde A vond ik niks, maar ik had al HELEMAAL geen zin in van die achterlijke driedimensionale figuren met van die schuine lijnen erin en dat je dan hoeken en lengtes en oppervlaktes moet gaan berekenen. Ik wil gewoon sec dingen uitrekenen, geef me een som en ik reken hem wel uit, geef me een formule en ik doe er wat leuks mee, maar al die fucking tekeningen erbij man, dat vind ik echt niks. Hoe lager het gehalte 'toegepaste wiskunde', hoe beter.

Ik weet niet of wiskunde A daar achteraf de juiste keuze voor was hoor, maar ach. Ik heb met A niks meer gedaan na m'n eindexamen en ik zou met B ook niks meer gedaan hebben, dus wat maakt het uit
pi_45230782
Ik zou voor wikunde b kiezen, want daar kan je veel meer mee dan met wiskunde a
Ik kon op mijn middelbare school onmogelijk wiskunde B en M &O kiezen bij het E&M profiel, wat ik nu echt heel jammer vind, want nu heb ik juist wiskunde B nodig.
pi_45230905
Kies Wiskunde B. Tis wel pittig maar leuk als je puzzelen leuk vindt

je kan in groningen zelfs economie studeren met alleen wib1 en geen economie.
pi_45231409
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Koewam het volgende:
Hangt van de opleiding af.
ICT HBO stelt geen ene ruk voor. Beetje statistiek, oh that's it.
Maar op WTB was het superhandig.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:54:59 #33
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45231458
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

erm ik heb b12 gedaan en gewoon kansberekenen gehad hoor.
Als je even het topic doorleest zie je dat dat inmiddels is veranderd.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:55:53 #34
164936 MrNGm
Een contaminologisme
pi_45231501
Mwah, als je van kansberekening houd neem je Wiskunde A12 (het nieuwe Wiskunde A) en anders kies je voor Wiskunde B12 (het nieuwe Wiskunde D). Het huidige wiskunde b is meer geometrische problemen oplossen en meer abstract imo. Wiskunde A is dan weer met reëele getallen.

Wiskunde A... bleh
Want Gerrit gaat nogal vaak naar een prostituee heb ik begrepen?
Ach, vaak, vaak... De ene dag wat vaker dan de andere. - İ Herman Finkers
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:44:06 #35
121217 Soli
Still I am...
pi_45242876
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:02 schreef Kadoc het volgende:
Als je een profiel kiest, heb je 4 keuzes. C&M, E&M, N&G en N&T. Dit jaar moet ik er een gaan kiezen, en mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar E&M. Als extra vakken wil ik M&O, natuurkunde en wiskunde B nemen. Dan vervalt wiskunde A dus. Waarom wiskunde B? Ik ben redelijk goed in wiskunde als ik mijn best er een beetje voor doe, kan ik wiskunde B wel aan.

Nee, je mist geen extra stof, je krijgt allemaal hetzelfde alleen dan véél meer! Als je denkt dat je het kan, zou ik het zeker doen.

Even mijn eigen ervaring: ik heb C&M gedaan, het eerste jaar met wiB1 erbij. Daarvoor heb ik gekozen omdat ik een keer een 9 had gehaald voor wiskunde en toen dacht dat ik het kon . Niet dus. Maar toen ging ik wiskunde A1 doen en dat niveau is echt te triest voor woorden. Je leert in de 6e opnieuw lineare functies opstellen etc. terwijl je (wij iig) dat al jaren eerder hadden gehad. Wat denk je? Driekwart haalt op dat onderdeel een dikke onvoldoende!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45251469
Wiskunde C is flink wat zwaarder nu in vergelijking met wiskunde A1.
pi_45251675
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:55 schreef MrNGm het volgende:
Mwah, als je van kansberekening houd neem je Wiskunde A12 (het nieuwe Wiskunde A) en anders kies je voor Wiskunde B12 (het nieuwe Wiskunde D).
Wiskunde D kan ik niet kiezen, dat is een profielkeuzevak bij NT.
pi_45251688
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:43 schreef Alxander het volgende:
Wiskunde C is flink wat zwaarder nu in vergelijking met wiskunde A1.
Naar wat ik van mijn wiskunde-docent gehoord heb, is C makkelijker dan ooit.
pi_45254002
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:49 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Wiskunde D kan ik niet kiezen, dat is een profielkeuzevak bij NT.
Kan in vrije deel als je wiskunde b doet.
pi_45254180
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:44 schreef Alxander het volgende:

[..]

Kan in vrije deel als je wiskunde b doet.
Niet als je EM doet. Alleen bij NT. Op mijn school dus.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:42:21 #41
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_45260392
Ik heb de vorige bericht neit gelezen, maar het maakt niet uit.

Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik. Ik doe E%M met wis A en infomatica, skrale shit die info, niet doen. Meno is veel leuker idd Ik wou dat ik dacht had gkozen. Maargoed wis a en b verschillen niet alleen dat b veel sneller en iets dieper op de stof ingaat. De stof opzich is het zelfde
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_45260517
TVP
Moet dit jaar ook kiezen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:08:43 #43
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_45261412
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik.
Nee stel je voor, straks leer je er nog wat van
pi_45266165
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:
Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik.
Ik moet me er wel voor inzetten ja, maar ik heb het er zeker voor over.

En Informatica kan ik niet kiezen, dat is bij ons afgeschaft.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:01:07 #45
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_45283861
Mooi, dat is hier echt een kutvak, ik dacht dat we leuke dingen gingen doen, maar alleeen taaie shit. Zelfs de leraar snapt er de heflt niet van

AFschaffen
--------------------------------------------------------------------------------------------
pi_45291677
Wis B12 @ vwo is vrij heavy, op havo totaal niet imo, vwo vond echt een stukkie zwaarder.
@ VWO, had ik dan steeds 2 verschillende boeken, en dus ook 2 verschillende hoofdstukken tegelijk. En dan een toets over in totaal 8hoofdstukken ofzo, je deed er 8-10 per kwartaal daar.. Terwijl je op havo steeds maar in 1 boek bezig bent, en proefwerk van maar 4 of 5 hoofdstukken.
pi_45291705
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef DoimeN het volgende:
Mooi, dat is hier echt een kutvak, ik dacht dat we leuke dingen gingen doen, maar alleeen taaie shit. Zelfs de leraar snapt er de heflt niet van

AFschaffen
En dan allemaal mensen die rechten gaan doen?
Nee, dan komt het echt goed
pi_45325828
Als je het aan kunt zou ik wiskunde B pakken.

Als je dat begrijpt dan is het helemaal niet moeilijk om daarna alsnog wiskunde A onderwerpen (die je niet hebt gehad bij wis B) te begrijpen.

Ik heb voor beide nog lesgegeven op een examencursus en ik zou echt voor wisB1 kiezen in dit geval... terugstappen kan altijd nog en is makkelijker dan andersom.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 januari 2007 @ 22:24:37 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45328674
Als je het kan wiskunde B
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_45355131
Ik heb wiskunde A1, en wiskunde B1,2

en merk nu heel erg, dat waar we met A1 al 2 jaar mee bezig zijn, nu in 3 maanden met B1 krijgen. Dus daarom zou je het niet te hoeven laten. Alleen heb ik geen ervaring met A2, maar volgens mij is dat meer de wiskunde b1 kant, dus daar mis je niks aan..
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  zondag 14 januari 2007 @ 20:55:32 #51
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_45355555
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:05 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

En dan allemaal mensen die rechten gaan doen?
Nee, dan komt het echt goed
Rechten met e&m
pi_45426821
ik snap het niet, ik kreeg wiskunde A en B. ik heb aan beide veel gehad, maar voornamelijk wiskunde B

wiskunde A blijft belangrijk in de techniek, en volgens mij ook in de economie. je hebt namelijk altijd onzekerheden in je modellen zitten, en die onzekerheden kun je modelleren met kansmodellen.

matrixrekenen is ook iets wat later voorkomt. uiteindelijk vallen ze allemaal een beetje samen hoor. op een gegeven moment ga je gewoon kansmodellen uitdrukken in wiskunde B achtige integralen.

mijn advies aan jou, hoe dan ook: als je moet kiezen, kies wiskunde B
An unstable system is a system that is not stable
pi_45426933
Hmmmm b1 is toch zeg maar grafieken en figuren en zo en b2 is toch formules of ben ik nou gek?
Zo ja, dan gewoon B nemen.

Overigens was het eindexamen vwo natuurkunde met de kennis van t/m 4 vwo wiskunde B (en zonder de daarna volgende kennis van welke wiskunde dan ook, want ik deed staatsexamens) goed te doen bijvoorbeeld, uit eigen ervaring. Wiskunde B is echt gelijk heel heftig maar dekt wel zo'n beetje alles wat je maar wilt. Ook wel een aanradertje als je economie of zo wil gaan doen.
pi_45483131
Als je het kunt, zou ik zelf eerder wiskunde B doen dan. Naar wiskunde A wordt volgens mij nooit specifiek gevraagd. B wel eens dacht ik.
pi_45487011
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 02:42 schreef Sessy het volgende:
Ook wel een aanradertje als je economie of zo wil gaan doen.
Waarom zit bij EM dan wiskunde A en niet B?
pi_45489531
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:43 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Dunno, maar ik geloof dat de wiskunde die je krijgt in je propedeusejaar bij economie enigszins te vergelijken valt met het curriculum van b1. Daarom is het handig als je dat al hebt gehad
pi_45490157
Wij konden niet kiezen tussen Wiskunde A en B... dit zat standaard bij EM. Heb Wiskunde A1 en 2.

Enne, sinds wanneer kan je Natuurkunde kiezen als je EM hebt? En wat heb je er in godsnaam aan?
pi_45490726
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:55 schreef Cahir het volgende:
Enne, sinds wanneer kan je Natuurkunde kiezen als je EM hebt? En wat heb je er in godsnaam aan?
Dat kan inderdaad niet, ben ik recentelijk achter gekomen.

En een extra vak wat niet aansluit op je profiel is altijd meegenomen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 januari 2007 @ 22:39:31 #59
862 Arcee
Look closer
pi_45491975
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:56 schreef Tijn het volgende:
Ik heb destijds in beiden examen gedaan
Ik ook.

Wiskunde.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45492093
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik ook.

Wiskunde.
Hebben jullie dan zowel A als B gehad of nam je A er maar gewoon bij op het examen omdat dat toch niet al te moeilijk was?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 januari 2007 @ 22:55:49 #61
862 Arcee
Look closer
pi_45492599
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:42 schreef Kadoc het volgende:
Hebben jullie dan zowel A als B gehad of nam je A er maar gewoon bij op het examen omdat dat toch niet al te moeilijk was?
Het waren 2 afzonderlijke vakken. Wiskunde A voor studies waar wiskunde niet de basis vormt (bedrijfskunde), met statistiek en matrixrekenen, enzo. En Wiskunde B voor studies waar wiskunde belangrijker is (technische, wetenschappelijke studies), met integreren en ruimtemeetkunde, enzo.

Op zich had 't niet veel nut om het allebei te doen, maar als 't je lag en je vond 't leuk, dan was 't logisch om het wel te doen.

Ik denk eigenlijk dat 't nu niet veel anders is, alleen dat je ze niet meer beide mag nemen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45492783
met wiskunde B mis je eigenlijk alleen de statistiek van wiskunde A.. maar als je wiskunde B hebt gehad dan pik je dat zo op... het is namelijk niet moeilijk te snappen.. het draait meer om standaard formules toepassen dan echt wiskundig inzicht

wiskunde B vind ik een belangrijke basis en als je het aan kunt zou ik het zeker niet laten vallen... ik heb zelf ook op t punt gestaan om t te laten vallen zodat ik niet bleef zitten dat jaar... maar ben blij dat ik het niet heb gedaan ook al heeft dat me een jaar extra gekost
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_45493418
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:08 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad niet, ben ik recentelijk achter gekomen.

En een extra vak wat niet aansluit op je profiel is altijd meegenomen.
Is maar goed ook, als je dit vak had genomen had jezelf echt diep in de problemen gebracht. De moeilijkste vakken van beide profielen hebben is echt niet een pretje.
pi_45495264
Wiskunde B1.2 gedaan was eitje is echt niet veel moeilijks aan moet gewoon een beetje inzicht hebben... Iedereen zij tegen mij dat Wiskunde kei moeilijk zou zijn maar ik vond het zelf dus echt een makkie... Maartja als je gewoon een beetje inzicht hebt moet Wiskunde b1 geen probleem zijn
pi_45506212
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:43 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Omdat je het anders op de universiteit krijgt, maar mensen die dat al hadden gedaan kennen dat al.
Heb ik gehoord van huisgenoten.
pi_45606117
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat 't nu niet veel anders is, alleen dat je ze niet meer beide mag nemen.
Je kan wel degelijk nog steeds WB1,2 en WA1 kiezen, over WA1,2 weet ik het niet..

Het beide doen heeft inderdaad weinig nut, alleen dat je waar je met WA1 al anderhalf jaar mee bezig bent nu in 2 maanden met WB1,2 erdoor krijgt, waardoor je al een aardige basis kent.
dit voor het oude wrak.
pi_45691120
Ligt eraan wat je erna wilt gaan doen, maar de wiskunde sluit totaal niet aan op de middelbare school.

Al was het maar omdat wiskunde B meer uren heeft, en je het daarom vaker oefend zou ik die kiezen.
pi_45703992
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:03 schreef BogDragon het volgende:
oefend
Had je nou ook maar nederlands B gekozen...
dit voor het oude wrak.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:20:21 #69
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_45704786
Of Nederlands B
quote:
Wiskunde B1.2 gedaan was eitje is echt niet veel moeilijks aan moet gewoon een beetje inzicht hebben
Er was al eerder gezegd dat het op het havo een stuk eenvoudiger is. Omdat Kadoc het over een vervolgstudie had, kunnen we aannemen dat hij vwo doet. Ook op het vwo geldt dat je met genoeg inzicht een heel eind komt, maar uiteindelijk zal het toch aankomen op het maken van genoeg oefeningen.
pi_45704852
Ga voor B omvat eigenlijk alles op een veel drogere manier
pi_45705888
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:22 schreef diamant het volgende:
Ga voor B omvat eigenlijk alles op een veel drogere manier
Ja, niet van die vage voorbeeldjes zo van "Jan koopt 30 planken en hij legt ze zo neer: <plaatje>. Bereken hoek alpha"
pi_45706251
Wiskunde B is mij altijd beter bevallen.

Zelf heb ik een N&T profiel op havo niveau. In de derde klas heb net als iedereen A&B gehad, en wiskunde B sprak mij meer aan. Vooral omdat het meer technische wiskunde is. Om een keuze te maken tussen deze 2 moet je vooral weten of je liever abstract les krijgt, of meer lulverhaaltjes naar je kop gesmeten wil krijgen.
İ İ
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:42:11 #73
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_45707205
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:13 schreef da_micha_man het volgende:
Zelf heb ik een N&T profiel op havo niveau. In de derde klas heb net als iedereen A&B gehad, en wiskunde B sprak mij meer aan. Vooral omdat het meer technische wiskunde is. Om een keuze te maken tussen deze 2 moet je vooral weten of je liever abstract les krijgt, of meer lulverhaaltjes naar je kop gesmeten wil krijgen.
WiA zou nog leuk zijn als er aan het einde van een verhaal nog een lastige opgave komt, maar helaas komt het er vrijwel altijd op neer dat het extraheren van de juiste informatie meer moeite kost dan het maken van de eigenlijke opgave.
pi_45839429
Kies A :p.. iedereen bij ons die b1,2 heeft wil graag A
Leraar snapt er de ballen van, net zoals ons trouwens
pi_45839447
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Melle12603 het volgende:
Leraar snapt er de ballen van, net zoals wij trouwens
pi_45855477
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Melle12603 het volgende:
Leraar snapt er de ballen van, net zoals ons trouwens
Heeft dat met inzicht te maken?
İ İ
pi_46042936
Even een kickje. Momenteel denk ik dat het wiskunde B gaat worden. Mocht ik later nog stof uit wiskunde A nodig hebben, dan jaag ik dat er na het vwo wel even doorheen.

Jullie opinie?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:17:14 #78
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_46043470
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:00 schreef Kadoc het volgende:

Jullie opinie?
Die hebben we de voorgaande pagina's toch al massaal gegeven?
pi_46043567
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die hebben we de voorgaande pagina's toch al massaal gegeven?
Klopt, die heb ik dan ook zeker in overweging genomen. Ik doelde nu op dit:
quote:
Even een kickje. Momenteel denk ik dat het wiskunde B gaat worden. Mocht ik later nog stof uit wiskunde A nodig hebben, dan jaag ik dat er na het vwo wel even doorheen.
Dit is er dan ook gekomen na over jullie meningen te hebben nagedacht.
pi_46052894
Misschien helpt dit.
Ik weet niet welke methode jullie gebruiken maar deze vond ik wel handig.
pi_46057466
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:34 schreef Alxander het volgende:
Misschien helpt dit.
Da's een mooi overzicht
pi_46141757
Wiskunde A en Economie lijkt me een beetje rare combinatie
pi_46142869
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:31 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wiskunde A en Economie lijkt me een beetje rare combinatie
nee hoor..
Economie Wisk A
Natuurkunde/Scheikunde Wisk b

pi_46159329
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:34 schreef Alxander het volgende:
Misschien helpt dit.
Dat is wel een handig stukje.
pi_46177700
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:02 schreef fysicus het volgende:

[..]

nee hoor..
Economie Wisk A

Ik bedoelde eigenlijk ook B
pi_46185551
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:58 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk ook B
Dan begrijp je het echt verkeerd. Ik studeer zelf economie en bij ons werd in het eerste jaar ongeveer de gehele stof van wiskunde B1 er doorheen geramd.

Ik kan je vertellen dat dat erg heavy is als je zelf wiskunde A1,2 hebt gedaan.

Ik raad je zeker aan B te nemen, ik heb er nu nog steeds spijt van dat ik nooit B1 heb gedaan (ook al kon ik dat zeker aan, ook volgens mijn docent destijds).
quote:
nee hoor..
Economie Wisk A
Dit is dus hapklare bullshit.
pi_46187095
Standaard krijg je bij E&M wis A1,2 je kan hierbij wis B bijnemen maarja dan moet je wel zin en veel tijd over hebben..
pi_49059074
Het wordt trouwens B, dat jullie het even weten.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:04:25 #89
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_49060971
B1 of B1,2? Gewoon B1,2 nemen, heb je veel meer mogelijkheden. Ik heb zelf E&M met A1,2 en heb spijt dat ik geen B1,2 heb gekozen. Simpelweg omdat je veel meer keuzes hebt qua vervolgstudies met B1,2. Met jouw pakket, B1,2 + Natuurkunde zou je zelfs nog piloot kunnen worden!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_49062185
B1 en B1,2 bestaan niet meer. Het is nu gewoon B.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')