Klopt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:51 schreef Alxander het volgende:
Note: De TS heeft het waarschijnlijk over de Nieuwe Tweede Fase dus niet het gedoe met Ec1 en Na1. Voor meer informatie Nieuwe Tweede Fase.
Aah ok, dat wist ik niet. Laat mijn advies dan maar vallenquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:51 schreef Alxander het volgende:
Note: De TS heeft het waarschijnlijk over de Nieuwe Tweede Fase dus niet het gedoe met Ec1 en Na1. Voor meer informatie Nieuwe Tweede Fase.
Ik wil jullie er ook graag op wijzen dat alle statistiek uit wiskunde B verdwijnt.
Ik wil de mening van de Fokkers ook graag horen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Die decaan zit er trouwens niet voor niks he
Hoe hoger je wiskunde, des te beter. Bij studies als bedrijfskunde en economie krijg je bijv. ook integraalrekening en dat krijg je niet bij wiskunde A. Als je dus één van deze studies gaat doen (en je hebt wiskunde B gehad), dan is het voor jou alleen maar makkelijker. Bovendien kun je met wiskunde B econometrie studeren (de wiskundige kant van economie); dat kan niet wanneer je enkel wiskunde A hebt gedaan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:02 schreef Kadoc het volgende:
Nu vraag ik me echter iets af. Als je bij E&M geen wiskunde A maar wel B hebt, mis je dan niet bepaalde stof die essentieel is bij een vervolgstudie? Wat moet ik nemen (puur gebaseerd op de mogelijkheden); wiskunde A of wiskunde B?
Zo is het geregeld.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:56 schreef Tijn het volgende:
Waarom vervalt wiskunde A als je voor wiskunde B kiest? Ik heb destijds in beiden examen gedaan en dat beviel me wel. De stof vult elkaar ook wel goed aan.
VWO sucks, VMBO veel makkelijker...quote:Op maandag 8 januari 2007 20:56 schreef l3laster het volgende:
wiskunde B sucks, wiskunde A veel makkelijker... en ja ik nog steeds maar een 5 @ eindlijst voor wiskunde B
quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:51 schreef Alxander het volgende:
Ik wil jullie er ook graag op wijzen dat alle statistiek uit wiskunde B verdwijnt.
Toch maar Wiskunde Bquote:Wiskunde B of toch maar wiskunde A?
Dat soort dingen zullen ook wel aan bod komen bij M&O, neem ik aan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En statistiek was juist leuk,
Zo denk ik er momenteel ook over. Ik zal er morgen eens een goed woordje over spreken met mijn wiskunde-docent.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Koewam het volgende:
je zal zien dat op de universiteit/hogeschool t wiskundeniveau veel hoger is dan op de middelbare, dus kies gewoon b. je zult er geen spijt van krijgen
Niet dusquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:18 schreef thomaSe het volgende:
[..]
Toch maar Wiskunde B![]()
Wiskunde Abv. kansberekening enzo (verhaaltjes vorm) makkelijk ;-)
Wiskunde B bv. met X (krijg je ook wel kansberekening maar minder dan A) makkelijker vind ik
Hangt van de opleiding af.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Koewam het volgende:
je zal zien dat op de universiteit/hogeschool t wiskundeniveau veel hoger is dan op de middelbare, dus kies gewoon b. je zult er geen spijt van krijgen
Als je even het topic doorleest zie je dat dat inmiddels is veranderd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm ik heb b12 gedaan en gewoon kansberekenen gehad hoor.
Nee, je mist geen extra stof, je krijgt allemaal hetzelfde alleen dan véél meer! Als je denkt dat je het kan, zou ik het zeker doen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:02 schreef Kadoc het volgende:
Als je een profiel kiest, heb je 4 keuzes. C&M, E&M, N&G en N&T. Dit jaar moet ik er een gaan kiezen, en mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar E&M. Als extra vakken wil ik M&O, natuurkunde en wiskunde B nemen. Dan vervalt wiskunde A dus. Waarom wiskunde B? Ik ben redelijk goed in wiskunde als ik mijn best er een beetje voor doe, kan ik wiskunde B wel aan.
Nu vraag ik me echter iets af. Als je bij E&M geen wiskunde A maar wel B hebt, mis je dan niet bepaalde stof die essentieel is bij een vervolgstudie? Wat moet ik nemen (puur gebaseerd op de mogelijkheden); wiskunde A of wiskunde B?
Wiskunde D kan ik niet kiezen, dat is een profielkeuzevak bij NT.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:55 schreef MrNGm het volgende:
Mwah, als je van kansberekening houd neem je Wiskunde A12 (het nieuwe Wiskunde A) en anders kies je voor Wiskunde B12 (het nieuwe Wiskunde D).
Naar wat ik van mijn wiskunde-docent gehoord heb, is C makkelijker dan ooit.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:43 schreef Alxander het volgende:
Wiskunde C is flink wat zwaarder nu in vergelijking met wiskunde A1.
Kan in vrije deel als je wiskunde b doet.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:49 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Wiskunde D kan ik niet kiezen, dat is een profielkeuzevak bij NT.
Niet als je EM doet. Alleen bij NT. Op mijn school dus.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:44 schreef Alxander het volgende:
[..]
Kan in vrije deel als je wiskunde b doet.
Nee stel je voor, straks leer je er nog wat vanquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik.
Ik moet me er wel voor inzetten ja, maar ik heb het er zeker voor over.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:
Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik.
En dan allemaal mensen die rechten gaan doen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef DoimeN het volgende:
Mooi, dat is hier echt een kutvak, ik dacht dat we leuke dingen gingen doen, maar alleeen taaie shit. Zelfs de leraar snapt er de heflt niet van![]()
AFschaffen![]()
Rechten met e&mquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En dan allemaal mensen die rechten gaan doen?
Nee, dan komt het echt goed![]()
Waarom zit bij EM dan wiskunde A en niet B?quote:Op woensdag 17 januari 2007 02:42 schreef Sessy het volgende:
Ook wel een aanradertje als je economie of zo wil gaan doen.
Dunno, maar ik geloof dat de wiskunde die je krijgt in je propedeusejaar bij economie enigszins te vergelijken valt met het curriculum van b1. Daarom is het handig als je dat al hebt gehadquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:43 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Waarom zit bij EM dan wiskunde A en niet B?
Dat kan inderdaad niet, ben ik recentelijk achter gekomen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:55 schreef Cahir het volgende:
Enne, sinds wanneer kan je Natuurkunde kiezen als je EM hebt? En wat heb je er in godsnaam aan?
Ik ook.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:56 schreef Tijn het volgende:
Ik heb destijds in beiden examen gedaan
Hebben jullie dan zowel A als B gehad of nam je A er maar gewoon bij op het examen omdat dat toch niet al te moeilijk was?quote:
Het waren 2 afzonderlijke vakken. Wiskunde A voor studies waar wiskunde niet de basis vormt (bedrijfskunde), met statistiek en matrixrekenen, enzo. En Wiskunde B voor studies waar wiskunde belangrijker is (technische, wetenschappelijke studies), met integreren en ruimtemeetkunde, enzo.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:42 schreef Kadoc het volgende:
Hebben jullie dan zowel A als B gehad of nam je A er maar gewoon bij op het examen omdat dat toch niet al te moeilijk was?
Is maar goed ook, als je dit vak had genomen had jezelf echt diep in de problemen gebracht. De moeilijkste vakken van beide profielen hebben is echt niet een pretje.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:08 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad niet, ben ik recentelijk achter gekomen.
En een extra vak wat niet aansluit op je profiel is altijd meegenomen.
Omdat je het anders op de universiteit krijgt, maar mensen die dat al hadden gedaan kennen dat al.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:43 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Waarom zit bij EM dan wiskunde A en niet B?
Je kan wel degelijk nog steeds WB1,2 en WA1 kiezen, over WA1,2 weet ik het niet..quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat 't nu niet veel anders is, alleen dat je ze niet meer beide mag nemen.
Had je nou ook maar nederlands B gekozen...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:03 schreef BogDragon het volgende:
oefend
Er was al eerder gezegd dat het op het havo een stuk eenvoudiger is. Omdat Kadoc het over een vervolgstudie had, kunnen we aannemen dat hij vwo doet. Ook op het vwo geldt dat je met genoeg inzicht een heel eind komt, maar uiteindelijk zal het toch aankomen op het maken van genoeg oefeningen.quote:Wiskunde B1.2 gedaan was eitje is echt niet veel moeilijks aan moet gewoon een beetje inzicht hebben
Ja, niet van die vage voorbeeldjes zo van "Jan koopt 30 planken en hij legt ze zo neer: <plaatje>. Bereken hoek alpha"quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:22 schreef diamant het volgende:
Ga voor B omvat eigenlijk alles op een veel drogere manier
WiA zou nog leuk zijn als er aan het einde van een verhaal nog een lastige opgave komt, maar helaas komt het er vrijwel altijd op neer dat het extraheren van de juiste informatie meer moeite kost dan het maken van de eigenlijke opgave.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:13 schreef da_micha_man het volgende:
Zelf heb ik een N&T profiel op havo niveau. In de derde klas heb net als iedereen A&B gehad, en wiskunde B sprak mij meer aan. Vooral omdat het meer technische wiskunde is. Om een keuze te maken tussen deze 2 moet je vooral weten of je liever abstract les krijgt, of meer lulverhaaltjes naar je kop gesmeten wil krijgen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Melle12603 het volgende:
Kies A :p.. iedereen bij ons die b1,2 heeft wil graag A
Leraar snapt er de ballen van, net zoals wij trouwens
Heeft dat met inzicht te maken?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:59 schreef Melle12603 het volgende:
Kies A :p.. iedereen bij ons die b1,2 heeft wil graag A
Leraar snapt er de ballen van, net zoals ons trouwens
Klopt, die heb ik dan ook zeker in overweging genomen. Ik doelde nu op dit:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die hebben we de voorgaande pagina's toch al massaal gegeven?
Dit is er dan ook gekomen na over jullie meningen te hebben nagedacht.quote:Even een kickje. Momenteel denk ik dat het wiskunde B gaat worden. Mocht ik later nog stof uit wiskunde A nodig hebben, dan jaag ik dat er na het vwo wel even doorheen.
Da's een mooi overzichtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:34 schreef Alxander het volgende:
Misschien helpt dit.
Ik weet niet welke methode jullie gebruiken maar deze vond ik wel handig.
nee hoor..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:31 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wiskunde A en Economie lijkt me een beetje rare combinatie![]()
Dat is wel een handig stukje.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:34 schreef Alxander het volgende:
Misschien helpt dit.
Ik weet niet welke methode jullie gebruiken maar deze vond ik wel handig.
Ik bedoelde eigenlijk ook Bquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:02 schreef fysicus het volgende:
[..]
nee hoor..
EconomieWisk A
Natuurkunde/Scheikunde![]()
Wisk b
Dan begrijp je het echt verkeerd. Ik studeer zelf economie en bij ons werd in het eerste jaar ongeveer de gehele stof van wiskunde B1 er doorheen geramd.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:58 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk ook B![]()
Dit is dus hapklare bullshit.quote:nee hoor..
Economie Wisk A
Natuurkunde/Scheikunde Wisk b
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |