abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45220051
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Koewam het volgende:
je zal zien dat op de universiteit/hogeschool t wiskundeniveau veel hoger is dan op de middelbare, dus kies gewoon b. je zult er geen spijt van krijgen
Zo denk ik er momenteel ook over. Ik zal er morgen eens een goed woordje over spreken met mijn wiskunde-docent.
pi_45221077
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:18 schreef thomaSe het volgende:

[..]

Toch maar Wiskunde B

Wiskunde Abv. kansberekening enzo (verhaaltjes vorm) makkelijk ;-)
Wiskunde B bv. met X (krijg je ook wel kansberekening maar minder dan A) makkelijker vind ik
Niet dus
pi_45225989
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:59 schreef Alxander het volgende:

[..]

Niet dus
erm ik heb b12 gedaan en gewoon kansberekenen gehad hoor.
pi_45226509
Ik heb A gedaan omdat ik alleen theorie leuk vind en praktijk niet, en die stomme verhaaltjes van wiskunde A vond ik niks, maar ik had al HELEMAAL geen zin in van die achterlijke driedimensionale figuren met van die schuine lijnen erin en dat je dan hoeken en lengtes en oppervlaktes moet gaan berekenen. Ik wil gewoon sec dingen uitrekenen, geef me een som en ik reken hem wel uit, geef me een formule en ik doe er wat leuks mee, maar al die fucking tekeningen erbij man, dat vind ik echt niks. Hoe lager het gehalte 'toegepaste wiskunde', hoe beter.

Ik weet niet of wiskunde A daar achteraf de juiste keuze voor was hoor, maar ach. Ik heb met A niks meer gedaan na m'n eindexamen en ik zou met B ook niks meer gedaan hebben, dus wat maakt het uit
pi_45230782
Ik zou voor wikunde b kiezen, want daar kan je veel meer mee dan met wiskunde a
Ik kon op mijn middelbare school onmogelijk wiskunde B en M &O kiezen bij het E&M profiel, wat ik nu echt heel jammer vind, want nu heb ik juist wiskunde B nodig.
pi_45230905
Kies Wiskunde B. Tis wel pittig maar leuk als je puzzelen leuk vindt

je kan in groningen zelfs economie studeren met alleen wib1 en geen economie.
pi_45231409
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Koewam het volgende:
je zal zien dat op de universiteit/hogeschool t wiskundeniveau veel hoger is dan op de middelbare, dus kies gewoon b. je zult er geen spijt van krijgen
Hangt van de opleiding af.
ICT HBO stelt geen ene ruk voor. Beetje statistiek, oh that's it.
Maar op WTB was het superhandig.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:54:59 #33
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_45231458
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

erm ik heb b12 gedaan en gewoon kansberekenen gehad hoor.
Als je even het topic doorleest zie je dat dat inmiddels is veranderd.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:55:53 #34
164936 MrNGm
Een contaminologisme
pi_45231501
Mwah, als je van kansberekening houd neem je Wiskunde A12 (het nieuwe Wiskunde A) en anders kies je voor Wiskunde B12 (het nieuwe Wiskunde D). Het huidige wiskunde b is meer geometrische problemen oplossen en meer abstract imo. Wiskunde A is dan weer met reëele getallen.

Wiskunde A... bleh
Want Gerrit gaat nogal vaak naar een prostituee heb ik begrepen?
Ach, vaak, vaak... De ene dag wat vaker dan de andere. - © Herman Finkers
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:44:06 #35
121217 Soli
Still I am...
pi_45242876
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:02 schreef Kadoc het volgende:
Als je een profiel kiest, heb je 4 keuzes. C&M, E&M, N&G en N&T. Dit jaar moet ik er een gaan kiezen, en mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar E&M. Als extra vakken wil ik M&O, natuurkunde en wiskunde B nemen. Dan vervalt wiskunde A dus. Waarom wiskunde B? Ik ben redelijk goed in wiskunde als ik mijn best er een beetje voor doe, kan ik wiskunde B wel aan.

Nu vraag ik me echter iets af. Als je bij E&M geen wiskunde A maar wel B hebt, mis je dan niet bepaalde stof die essentieel is bij een vervolgstudie? Wat moet ik nemen (puur gebaseerd op de mogelijkheden); wiskunde A of wiskunde B?

Nee, je mist geen extra stof, je krijgt allemaal hetzelfde alleen dan véél meer! Als je denkt dat je het kan, zou ik het zeker doen.

Even mijn eigen ervaring: ik heb C&M gedaan, het eerste jaar met wiB1 erbij. Daarvoor heb ik gekozen omdat ik een keer een 9 had gehaald voor wiskunde en toen dacht dat ik het kon . Niet dus. Maar toen ging ik wiskunde A1 doen en dat niveau is echt te triest voor woorden. Je leert in de 6e opnieuw lineare functies opstellen etc. terwijl je (wij iig) dat al jaren eerder hadden gehad. Wat denk je? Driekwart haalt op dat onderdeel een dikke onvoldoende!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45251469
Wiskunde C is flink wat zwaarder nu in vergelijking met wiskunde A1.
pi_45251675
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:55 schreef MrNGm het volgende:
Mwah, als je van kansberekening houd neem je Wiskunde A12 (het nieuwe Wiskunde A) en anders kies je voor Wiskunde B12 (het nieuwe Wiskunde D).
Wiskunde D kan ik niet kiezen, dat is een profielkeuzevak bij NT.
pi_45251688
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:43 schreef Alxander het volgende:
Wiskunde C is flink wat zwaarder nu in vergelijking met wiskunde A1.
Naar wat ik van mijn wiskunde-docent gehoord heb, is C makkelijker dan ooit.
pi_45254002
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:49 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Wiskunde D kan ik niet kiezen, dat is een profielkeuzevak bij NT.
Kan in vrije deel als je wiskunde b doet.
pi_45254180
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:44 schreef Alxander het volgende:

[..]

Kan in vrije deel als je wiskunde b doet.
Niet als je EM doet. Alleen bij NT. Op mijn school dus.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:42:21 #41
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_45260392
Ik heb de vorige bericht neit gelezen, maar het maakt niet uit.

Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik. Ik doe E%M met wis A en infomatica, skrale shit die info, niet doen. Meno is veel leuker idd Ik wou dat ik dacht had gkozen. Maargoed wis a en b verschillen niet alleen dat b veel sneller en iets dieper op de stof ingaat. De stof opzich is het zelfde
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_45260517
TVP
Moet dit jaar ook kiezen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:08:43 #43
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_45261412
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik.
Nee stel je voor, straks leer je er nog wat van
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_45266165
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:42 schreef DoimeN het volgende:
Moet je echt je best voor Wis B doen? Dan zou ik het niet doen, maarja wie ben ik.
Ik moet me er wel voor inzetten ja, maar ik heb het er zeker voor over.

En Informatica kan ik niet kiezen, dat is bij ons afgeschaft.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:01:07 #45
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_45283861
Mooi, dat is hier echt een kutvak, ik dacht dat we leuke dingen gingen doen, maar alleeen taaie shit. Zelfs de leraar snapt er de heflt niet van

AFschaffen
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_45291677
Wis B12 @ vwo is vrij heavy, op havo totaal niet imo, vwo vond echt een stukkie zwaarder.
@ VWO, had ik dan steeds 2 verschillende boeken, en dus ook 2 verschillende hoofdstukken tegelijk. En dan een toets over in totaal 8hoofdstukken ofzo, je deed er 8-10 per kwartaal daar.. Terwijl je op havo steeds maar in 1 boek bezig bent, en proefwerk van maar 4 of 5 hoofdstukken.
pi_45291705
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:01 schreef DoimeN het volgende:
Mooi, dat is hier echt een kutvak, ik dacht dat we leuke dingen gingen doen, maar alleeen taaie shit. Zelfs de leraar snapt er de heflt niet van

AFschaffen
En dan allemaal mensen die rechten gaan doen?
Nee, dan komt het echt goed
pi_45325828
Als je het aan kunt zou ik wiskunde B pakken.

Als je dat begrijpt dan is het helemaal niet moeilijk om daarna alsnog wiskunde A onderwerpen (die je niet hebt gehad bij wis B) te begrijpen.

Ik heb voor beide nog lesgegeven op een examencursus en ik zou echt voor wisB1 kiezen in dit geval... terugstappen kan altijd nog en is makkelijker dan andersom.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 januari 2007 @ 22:24:37 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45328674
Als je het kan wiskunde B
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_45355131
Ik heb wiskunde A1, en wiskunde B1,2

en merk nu heel erg, dat waar we met A1 al 2 jaar mee bezig zijn, nu in 3 maanden met B1 krijgen. Dus daarom zou je het niet te hoeven laten. Alleen heb ik geen ervaring met A2, maar volgens mij is dat meer de wiskunde b1 kant, dus daar mis je niks aan..
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')