kon er zo in de gauwigheid een vinden, maar waarschijnlijk zal de bron niet in goede aarde vallen hier...quote:Op maandag 8 januari 2007 11:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Oeh, daar zijn dan vast wel linkjes van.
Tarotleggers die beweren dat tarot toekomst voorspelt zijn kwakzalvers. Tarot maakt het heden duidelijker, toont wat verborgen is en wat niet, de mogelijkheden of risico's, maar geeft nooit directe kant en klare antwoorden. Je krijgt aandachtspunten en punten die je aan het nadenken zetten. De toekomst is afhankelijk van wat je daarmee doet en daarom kunnen de kaarten ook niks over de toekomst zeggen, aangezien dat het principe van vrije wil zou ontkennen. De antwoorden die je krijgt zijn echter wel altijd relevant.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:12 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ok, maar dan hebben we het dus over iets anders.
dus tarot is net zoiets als lekker een halfuurtje met de zaterdagbijlage op de porseleinen troon plaatsnemen?
geintje hoor, maar wat je nu zegt is wel een sterke afzwakking van wat er doorgaans over tarot beweerd wordt.
ofwel het voorspelt de toekomst, ofwel het voorspelt de toekomst niet. ik zeg: het tweede.
Die ga ik even lezenquote:Op maandag 8 januari 2007 12:23 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
kon er zo in de gauwigheid een vinden, maar waarschijnlijk zal de bron niet in goede aarde vallen hier...
http://www.skepsis.nl/tarot.html
ziet er toch uit als een gedegen onderzoek.
probleem is echter dat op het internet alles in een gekleurde context geplaatst word; sites die dit soort onderzoeken publiceren zijn voornamelijk sites voor en door sceptici. wellicht kan ik er een vinden op een van de universiteitsites...
ik zal asap eens gaan graven in de archieven.
een aantal van de zaken die ik opnoemde zijn overigens samen te vatten onder de noemer Cold Reading
erg interessant
En dat is nou precies de manier waarop het universum werkt, iedereen krijgt wat diegene 'verwacht' zullen we maar zeggen. Het zou wel ok zijn als bijvoorbeeld die Mike_another er met een open geest in staat en daadwerkelijk nieuwsgierig is, en het lijkt wat mij betreft wel zo te zijn. Dus dat kan nog interessant wordenquote:Op maandag 8 januari 2007 12:43 schreef Schorpioen het volgende:
Je kan tarot niet testen door aan te nemen dat er een bepaalde uitkomst uitkomt, zoals skepp doet. Want dat kan je niet voorspellen. Als je de kaarten legt voor iemand die een zwaar trauma ofzo heeft gehad is het geenszins zeker dat die kaarten dan ook iets over dat trauma zeggen. Zeker niet als je die kaarten alleen gaat leggen om de tarot te bewijzen, dat is vragen om mislukkingen. Dat is de grote fout van het skepsis onderzoek en wat mij betreft zegt het dan ook niks.
Ik heb het ook wel eens gedaan, wat zeer sceptische mensen die er geen zak van geloofden hebben me over weten te halen om tarot te testen. Zij hadden de instelling: het is allemaal onzin en dat ga ik laten zien ook. Dan stoot je als tarotlegger tegen een muur waar je niet doorheen komt, met zo'n instelling zul je alleen diezelfde instelling in de kaarten weerspiegeld zien. Inderdaad klopte er die keer geen ruk van het antwoord, volgens hen, maar dat was wel voor het eerst. Het klinkt als een lullige uitvlucht maar tarot is iets waar je in moet geloven, of op zijn minst open tegenover moet staan, aangezien je eigen houding onherroepelijk terugkomt in het antwoord. Het is niet iets wat je op zo'n manier wetenschappelijk kan bewijzen.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat ie inderdaad geoefend had en dus meer 'in tune' was met zijn wezen ofzoquote:Op maandag 8 januari 2007 13:03 schreef -Rebelle het volgende:
Maar wat ik dan niet snap is waarom er mensen zijn die tarotkaarten leggen als beroep? Dat kan dan toch gewoon iedereen? Want het lijkt me sterk dat zij allemaal een of andere gave hebben dat ze kunnen zien wat die kaart nou precies betekent.
Ik heb nu trouwens twee keer tarotkaarten laten leggen en sommige dingen klopten wel. Maar de eerste keer zij die man wel echt van die debiele dingen zoals: Je drinkt veel chocolademelk de laatste tijd(lust ik niet eens)
en: je houdt van lol maken met vrienden. Dat had hij tegen iedereen wel kunnen zeggen want daar houdt bijna iedereen van.
Hij zei allemaal van die heel algemene dingen die bij iedereen zouden kunnen kloppen. Zal wel een beginner zijn geweest ofzo
Maar de tweede keer (was volgens mij wel dezelfde persoon, want ik dacht hem te herkennen, maargoed) toen klopte het ook bij sommige dingen die hij zei wel. Dus misschien had hij geoefend?
Bij een vriendin van mij klopte trouwens echt alles wat hij zei! Dus ik denk dat het gewoon grotendeels onzin is maar dat er wel een kern van waarheid in zit ofzo?
Ja het was eigenlijk gratisquote:Op maandag 8 januari 2007 13:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat ie inderdaad geoefend had en dus meer 'in tune' was met zijn wezen ofzo. En inderdaad, je hoeft er helemaal geen gave voor te hebben, echt iedereen kan het met de juiste instelling, die instelling is het belangrijkst. Als je twijfelt aan je kunnen dan zullen de kaarten er mogelijkerwijs ook verstoord uit komen omdat je het verwacht. Als je daarentegen zeker bent van de connectie die er volgens sommige is dan zal de legging ook een stuk beter naar voren komen. Koop eens een pak kaarten anders, ze zijn leuk om mee te spelen en als je zelf ermee gaat spelen hoef je het nooit meer over te laten aan een ander. Wat als je twee keer geweest bent dan ben je hoe dan ook nieuwsgierig en die twee bezoekjes zijn waarschijnlijk net zo duur als een kaartendeck + boek
.
Het is net als met een muziekinstrument bespelen: iedereen kan het leren als ie zich ertoe aanzet maar de een heeft er meer feeling/aanleg voor dan de ander. De basis van tarot is niet meer dan de betekenissen en samenhang van de kaarten leren kennen en wat legpatronen leren. Maar om het echt goed te kunnen komt er wat meer bij kijken, je moet heel veel oefenen en het als een 2e natuur laten worden; daar gaat tijd en moeite in zitten maar ik denk als je die tijd en moeite er daadwerkelijk insteekt dat vrijwel iedereen wel nuttige dingen met tarot kan doen. Maar of je goed genoeg wordt om er je beroep van te maken, dat is nog maar de vraag.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:03 schreef -Rebelle het volgende:
Maar wat ik dan niet snap is waarom er mensen zijn die tarotkaarten leggen als beroep? Dat kan dan toch gewoon iedereen? Want het lijkt me sterk dat zij allemaal een of andere gave hebben dat ze kunnen zien wat die kaart nou precies betekent.
"Do what thou wilt shall be the whole of the Law.Love is the law, love under will."quote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:04 schreef Daniel.J het volgende:
Tarot kun je ook met takjes spelen, het zijn niet de kaarten maar de vraag en de berekening van de microcosmos en haar raster aan detail.
oftewel, toekomst voorspellen aan de hand van alles wat al aanwezig is, is zo moeilijk niet.
Je zult buiten de tijd moeten kijken en dat is makkelijk let maar op :
zie het als een oneindig damveld, jij bent in het midden, alle vakjes om je heen zijn details van alles waar je je in bevind, en al die details veroorzaken mogelijke nieuwe details van waar je je in zult bevinden, dezen veroorzaken ook weer details, het is ook te zien als een potje schaken waar kasparov een half uur naar zn bord staart en met alle mogelijke bewegingen in zn hoofd al alle mogelijke partijen heeft gespeeld tot hij een zet doet
Zo werkt het beantwoorden van een vraag ook afhangend wat de situatie is en wat de vraag is,
Stel je de vraag of je liefde zult vinden, berekent het wie je bent, en waar je je bevind in alle details van je gehele leven, de tarot doet dat niet, alles wat is doet dat, het is de verborgen code die je nooit zult zien omdat deze aanschouwen je een doodsklap zou geven en je geheid frituurt en je anders wel zou verblinden, wanneer je sterft schiet deze code uit je en zul je het aanschouwen als alle details van je leven, het is de energie die jij ook bent
en alles om je heen, het is de Mono Observant, de remi van het al, alles wat is en daarmee een iets is, en wat iets is, is een "een"
Tarot bestaat enkel in de wereld waar het in bestaat, het is spelen met hetgeen dat niet bestaat, en het schept, of het nu 'is' of niet.
De wereld van alles dat niet bestaat is alles wat ooit zal bestaan, onderdeel van het omni waarin alles bestaat omdat het op een gegeven moment bestaan zal, en dus voorspelbaar, net als het verleden dat niet meer bestaat, onderdeel van het omni waarin alles bestaat omdat het bestond.
en wanneer de toekomst het verleden is, bestaat iets dan of bestaat het niet.
DAT is de vraag.
En waarschijnlijk een van de vragen waar je mee zit.
omdat alles wat is daar mee zit, want dat beslist of het bestaat.
Als je niet in de juiste gemoedstoestand bent dan leg je gewoon niet. wat Mirage al zei: dan lees je de kaart niet eens.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben zo bang dat als je meteen weer legt je er onbewust toch iets instopt dat er niet inhoort.
Hoe leeg jeje ook maakt, hoe integer je ook wilt leggen, ik denk dat je op dat moment gewoon niet meer moet leggen, laat het rusten.
Maar goed, dat is mijn zienswijze
Whehe, dat begrijp ik ook niet neequote:Op maandag 8 januari 2007 13:16 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
Ja het was eigenlijk gratisIk zou er ook niet snel geld aan uit gaan geven, maar ik vond het wel leuk om het gewoon te horen wat hij te vertellen had. Alleen op die kaarten staat toch gewoon een plaatje, en dan snap ik niet hoe hij er van die concrete dingen in ziet als: Je fiets was een week geleden kapot of pas op in het verkeer.
![]()
heb ik weleens gedaan toen ik voor mezelf de zoveelste legging deed met dezelfde uitkomst en het antwoord me niet aanstond. ik besloot: verrek maar... het zal mijn ding wel niet zijn. Heb ze even opgeborgen. Maar later werd ik toch met mijn neus op dezelfde feiten gedrukt die die kaarten al aangaven en die ik echt niet wilde zien.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lees je ze niet omdat de uitkomst je niet aan staat? Ik begrijp het niet?
Ah ok, check. Duidelijk. Maarja, dan gaat het toch voorbij aan de lijnen die in een goede reading zitten. Ik bedoel bij de reading die geartsjuh voor mij heeft gelegd bijvoorbeeld kwam een hele duidelijke waarschuwing naar voren Leggingen, lezingen en dobbelstenen ect. voor iemand anders Juist het feit dat het dus een kaartlegging is waar je van te voren de kaarten niet ziet en ze toch bij de gebeurtenissen terecht komen vind ik een beetje té toevallig ( in de skeptische zin van het woord ) om toeval te zijn (quote:Op maandag 8 januari 2007 17:06 schreef punchdrunk het volgende:
wat ik dus eigenlijk bedoelde is dit:
the forer effect
daar staat een mooi experiment. niet alleen van toepassing op tarot, maar ook op astrologie en andere "paranormale methoden" om schijnbaar onweetbare informatie boven tafel te krijgen.
Interssante linkjes gooi je hier neerquote:Op maandag 8 januari 2007 17:06 schreef punchdrunk het volgende:
wat ik dus eigenlijk bedoelde is dit:
the forer effect
daar staat een mooi experiment. niet alleen van toepassing op tarot, maar ook op astrologie en andere "paranormale methoden" om schijnbaar onweetbare informatie boven tafel te krijgen.
Ik offer mezelf totaal niet op voor mijn familie. Op dit moment is zelfs het tegendeel waar. Offers doe ik op dit moment ook niet en het staat al helemaal niet op z'n kop.quote:1. Gebeurtenissen thuis en in de familie:
De Gehangene
Kernwoorden: opoffering, verslaving, ommekeer, concessies, overgave.
De Gehangene gaat over de bereidheid jezelf weg te strepen. Meegaand zijn, besluitloos en het doen van concessies. Het kan zo zijn dat je omgeving je offers niet ziet of niet waardeert. Je geeft je echter over aan de situatie. Ook kan deze kaart aangeven dat je het gevoel hebt dat de dingen op z’n kop staan.
Ook niet op mij van toepassingquote:2. Gebeurtenissen die direct op de vragensteller slaan:
De Duivel
Kernwoorden: machteloosheid, afhankelijkheid, hulpeloosheid, onderdrukking, leedvermaak, verslaving, tegennatuurlijk.
Ik krijg de indruk dat deze kaart een soort waarschuwing is. Hij duidt op een slechte invloed of raad en het verliezen van de eigen wil. Wie of wat heeft jou in zijn macht? Wie of wat maakt jou afhankelijk? Of heb jij de macht over iemand anders? Denk bij deze kaart ook aan de verslavende invloed van bepaalde genotsmiddelen.
Hmm deze zou wel van toepassing kunnen zijn. Op dit moment geniet ik aardig van de mensen om me heen. Misschien niet echt als een dwaas in de zin van onverantwoordelijk. Maar vrolijk is het altijd welquote:3. Gebeurtenissen rondom vriendschap en romantiek:
De Dwaas
Kernwoorden: dwaasheid, enthousiasme, het nieuwe, loslaten, gedachteloosheid, zorgeloosheid.
De Dwaas geeft aan dat je je vrienden en geliefden benadert met openheid en zonder vooroordelen. Je geniet van de mensen om je heen. Deze kaart duidt op plezierige en vrolijke tijden. Een tikkeltje onverantwoordelijk, maar wel vreugdevol en ongecompliceerd.
Dit is niet een wens van mij. Niet dat Jogy niet strijdbaar is, maar ik acht mezelf op dit moment wel strijdbaarquote:4. De uiteindelijke wens van de vraagsteller:
Zeven van de Staven
Kernwoorden: verrassend initiatief, openbaring, uitdaging, moedigheid.
Zeven van de Staven symboliseert de wens moedig op te treden en 100% achter de eigen mening staan. Het gaat hier om volharding, eigen ideeën verdedigen en jezelf bewijzen. Een hele strijdbare kaart.
Well, dit wil iedereen wel dus daar wil iedereen zich in herkennenquote:5. Het onverwachte, dat positief of negatief op de vierde kaart kan werken:
Tien van de Kelken
Kernwoorden: thuisvoelen, vreugde, harmonie, redding, liefdevolle vriendschap, gezin, succes, rijkdom, liefde, familie
Dit is een hele blije kaart . Hij staat voor geluk in de ruimste zin van het woord en het gevoel in de zevende hemel te zijn. In mijn boek staat zelfs ‘volmaakt geluk’ en de vreugde over de vervulling van een wens. Je komt dus onverwacht met de neus in de boter . In combinatie met de Dwaas denk ik hier aan geluk op het gebied van liefde en gezin.
Deze kaart staat bij de toekomstige invloeden dus hier is lastig wat over te zeggen. Iig is er bij mij geen sprake van verlies, nederlaag, smaad, angst of wat dan ook op dit moment. Ook niet in mijn omgeving en ik doe het ook niet een ander aan volgens mij.quote:6. Huidige of toekomstige invloeden:
Zwaarden Vijf
Kernwoorden: nederlaag, verlies, smaad, angst, verraad.
Deze kaart gaat over conflicten, akelige ruzies en vernederingen. In combinatie met de Duivel denk ik hier weer aan een bepaalde negatieve invloed. Een invloed die jij op een ander hebt of die iemand anders op jou heeft. Er gebeuren dingen achter je rug om of doe jij achter de rug om van een ander. Pas op voor kwaadsprekerij en geroddel.
Deze kaart wil ook iedereen welquote:7. Geluk en voorspoed die de vragensteller te wachten staan:
De Wereld
Kernwoorden: voldoening, zelfverwerkelijking, onbegrensde mogelijkheden, volmaaktheid, harmonie.
De laatste kaart van de Grote Arcana en een erg mooie kaart. Deze kaart draait om het volledig jezelf accepteren, het bereiken van doelen, succes in wat je doet en vooral ontplooiing en zelfverwezenlijking. Persoonlijk denk ik dat deze kaart aangeeft dat je je leven volledig in eigen hand hebt: jij hebt de touwtjes in handen. Jij bepaald wat je wil, hoe je het wil en wanneer je het krijgt. Je staat ‘on top of the world’ .
Ok, check. Bij mij is het dan mijn moeder waar ik voor ga zorgen, die is ziek en zal de komende tijd veel hulp en verzorging nodig hebben, dat is op zich een raakpunt met jouw leven zullen we maar zeggen al is het op een andere manier. Verslaving, afhankelijkheid of totale nederlaag kan in deze tijd dus ook naar voren komen als ik niet goed oppas. De positieve kaarten zitten weer verder in de richting van mijn persoonlijke ontwikkeling en daarom past het voor mij. Dus in principe hebben onze levens van een emotioneel standpunt gezien wel raakpunten al zitten ze niet in dezelfde hoek zullen we maar zeggen. Dus ja, deze had ook voor jou gelegd kunnen worden maar dat geldt dus niet voor elke legging.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:28 schreef StupidByNature het volgende:
Nou, je had deze kaarten zo voor mij kunnen trekken. Laat ik het in een verhaaltje zetten (dat niet gelogen of verzonnen is):
[...]
Persoonlijk mijn aarsch. Geef me meteen de beschrijvingen van alle andere tarotkaarten, die kan ik ook nog wel prima invullen in mijn verhaal. Het maakt namelijk niet uit welke kaarten je trekt, je hebt bij voorbaat al een verhaal erbij (zonder dat je op tafel komen bedoel ik dan). En als je dit verhaal bij een bepaalde kaart echt niet kunt verzinnen, dan maakt het ook niet uit aangezien de kaarten die wel geplaatst kunnen worden de "foute" legging ruim overstemmen.
Voor mij is Tarot een mooi voorbeeld van het Forer-effect. Het is niet de legging die de omschrijving maakt, maar de klant.
Ik heb er twee voor je in de aanbieding. Beginnen we wel met dezequote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:47 schreef StupidByNature het volgende:
Geef me er nog maar eens een stuk of 5. Ik ben benieuwd. Mijn leven heeft namelijk nog veel meer aspecten.
quote:
Uitleg van de legging zoals in het boek staat.
1. Kaart voor het verstand, het bewuste.
Dit was de koning van Kelken.
Het is een dievenwerk om alles uit te typen dus pak ik er wat kernpunten uit. Het moet natuurlijk wel leuk blijven
.
De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.
2 en 3 Kaarten voor het hart, gevoelens, tegenstrijdigheid. Verschillende aspecten op het gebied van gevoelens.
2: de 6 van kelken. Het is een vredige kaart, een kaart van onschuld en kinderlijkheid op een goede manier.
Wanneer wij het kind dat in ons allemaal verborgen zit toestaan om naar buiten te treden zijn wij de wereld weer als nieuw. Vol verwondering dankbaarheid en liefde.
Duiding: wij bekijken de wereld door de ogen va neen kind
Kwetsbaar, open, vertrouwen
Het wonder der schepping
Kinderlijk of het innerlijke kind in ons
3: De duivel.
Even een uitleg van internet geplukt: De Duivel is de kaart waar we het minste grip op hebben, aangezien
zijn gezicht voor iedereen weer anders is. Het gemeenschappelijke zit
in gevoelens van afhankelijkheid, hulpeloosheid en machteloosheid, en
het steeds opnieuw weer stranden van onze goede voornemens. Als
verleider manifesteert De Duivel zich aan ons in een verlokkende vorm,
en deze kaart wijst erop dat we met vuur spelen en verduveld goed
moeten oppassen dat we onze vingers niet branden. Op een diep niveau
toont deze kaart ons onze donkere schaduwzijde. In ons werk kan de
verleiding komen door 'het grote geld' waarbij we van de
goedgelovigheid van onze zakenpartner profiteren, maar het kan ook
zijn dat we werk moeten doen wat tegen onze principes indruist, en
waarbij we bang zijn om te weigeren uit angst ons werk te verliezen.
In persoonlijke relaties is deze kaart eveneens een waarschuwing dat
de waan van korte duur kan zijn.
In mijn boek staat het volgende.
Duiding:
Verzoeking
egoïsme
Afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie
en de korte tekst: Geloof je nog altijd in de duivel? de duivel zit op zijn voetstuk en doet niets. Je hoeft alleen maar je ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. Je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken... van wat dan ook. Open je ogen en zie dat je de ketens zelf geslagen hebt, je hebt de keuze want je bent vrij!
4-de buik, het onderbewuste, de wortel:Het oordeel
Korte tekst: Iets nieuws komt in je leven, een andere dimensie. Je ziet jezelf niet als een ingekapselde eenling, maar als deel van het gehele universum. Je bemerkt de eenheid met het goddelijke, ontdekt je oorspronkelijke religiositeit onafhankelijk van de institutionele religies. Deze kaart staat voor loslaten en opnieuw beginnen op een ander niveau.
Duiding: God, religie, wedergeboorte, licht, hereniging.
Ook nog even een gedicht die erbij staat:
Als het vuur regent
moet je als water zijn
Als er teveel water is
wees als de wind
Als de grote vloed komt
wees als de hemel
En als het de allerlaatste vloed van alle werelden is
geef dan je "Ik" op
En wordt God.
- Allama Prabhu
5- verleden:2 van staven.
Eindelijk weer een 'kleine' kaart.
Hij heeft alles bereikt wat hij wilde. Hij had succes, hij kocht bezittingen, hij was de baas in zijn eigen kleine wereld. En wat nu? Het geeft hem geen voldoening meer, er bestaat nog een grotere wereld, die op hem wacht.
Vuur- gesymboliseerd door de beide staven - is niet langer tevreden met dat, wat er werd bereikt. Het kent geen stilstand, het wil groeien. En hij voelt dat het zinloos is, om vervulling in de toekomst te zoeken. De rozen en de lelies staan voor wedergeboorte en het licht, bewustheid.
duiding: succes geeft geen vervulling
Leef alleen in het heden, niet in de toekomst
besluiteloosheid, afwachten.
6- toekomst: Matigheid
Mediteer op je hartchakra, merk hoe al je energie die je met open hart kunt opnemen, getransformeerd wordt. Als je uitademt, straal dan zegen en liefde uit. je kunt bewust met je leven omgaan, verlies je niet weer in de materiële wereld, noch in diepe emoties en andere bewustzijnstoestanden. In je leven is een rustpunt gekomen, geniet van alle harmonie en geef andere dat wat in je zit.
duiding: het leven als een voortstromende rivier
balans
wortels en vleugels, hemel en aarde.
Harmonie
spel met energie
7-Jij in verhouding tot jezelf: 2 van kelken.
twee geliefden staan tegenover elkaar, ieder houdt een kelk in de hand. Boven hen verhelft zich een gevleugelde leeuwenkop, eronder zien wij twee slangen die om een staf heen kronkelen. De beide mensen lopen behoedzaam naar elkaar toe, het is het begin van een liefde en vriendschap. Wanneer twee energieën samengaan, twee wezen die van elkaar houde néén worden ontstaat er een derde, die door de leeuw gesymboliseerd wordt dit nieuwe is groter, sterker en wijzer dan ieder van hen apart.
Duiding: liefde en vriendschap
het behoedzaam naar elkaar toe gaan
het begin van een liefde
samensmelting.
Mijn brainfart erachter: veel van je kaarten laten een tweestrijd zien, zeker nummertje 2 en 3. Misschien is dat wel de samensmelting dat bedoeld wordt een einde aan de tweestrijd oid?
8-jouw verhouding tot andere en hun betrekking tot jou: Aas van pentakels
De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijkeDe goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.
Duiding:
Het leven als een mysterie
de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
het aannemen en loslaten van geschenken
het 'ja'
9-Hoop-vrees: 6 van staven
wij zien een zegetocht. De overwinnaar rijdt met een trtse houdijg op een mooi paard. Op zijn hoofd draagt hij een lauwerkrans, een ander siert zijn staf, die hij in zijn rechterhand houdt. Naast hem zien wij mensen die ook een staf dragen en hem begeleiden. De overwinnaar straalt succes en optimisme uit. Hij weet, dat hij 'goed' is - hij straalt de kracht en het vertrouwen van ee nleider uit. Zijn positiviteit trekt succes en geluk aan. Hij schijnt goed nieuws te brengen. Onder de mensen om hem heen heerst geestdrift en vreugde.
Duiding:
overwinning, leiderschap
optimisme, positiviteit
zelfverzekerdheid, vertrouwen
waardering in de wereld.
Last but not least.
10-uitzicht, aanwijzing, synthese, resultaat: De hogepriesteres
Je hebt geen reden en geen verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt want je volgt je innerlijke stem, je intuitie. Je hebt de helende krachten in je, die je als geschenk ontvangen hebt. onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd om naar je innerlijke te luisteren. Wees ontvankelijk, op en en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatsten de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover andere niet met kilheid verwisselt.
duiding:
vrouweljke energie
helderen zuiver, oprecht
helende kracht, spiritualiteit
intuïtie, wijsheid
ascetisch, kuis leven
innerlijke zekerheid en rust
vrede
Ik gooi er wel eentje neer in dat andere topic, zo houden we het een beetje gescheidenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:30 schreef Daniel.J het volgende:
Leg nu eerst eens voor mij dan jogy
Welk andere topicquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik gooi er wel eentje neer in dat andere topic, zo houden we het een beetje gescheiden.
dat voor leggingen bedoeld isquote:
Ik denk dat ze te vergelijken zijn met Frysia financiëringenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die mensen op Net5 zijn dat echte astrologen? Want dat lijkt meer het betere duimzuigwerk aan de hand van de vragen die gesteld worden en mensen bedotten voor hun geld (ik kan je vraag niet zomaar beantwoorden, dat is veel te complex dus je kan beter even bellen met 1 van mijn collegas voor een uitgebreide prive sessie!!).
Ok, ik ga me nu behoorlijk bloot geven (nog bloter dan eerstquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb er twee voor je in de aanbieding. Beginnen we wel met deze![]()
Anyway, wat ik er nogmaals bij wil zeggen, staat hier ook al boven trouwens dat er in de herkenning hoe dan ook iets definitiefs zou moeten zitten, of dat je realiseert dat je iets over het hoofd hebt gezien. Niet dat je jezelf zou moeten overtuigen en dat je op het einde denkt, ja, dat zou best eens kunnen op zich en in principe. Voor mij persoonlijk is dat, als ik die reactie krijg, een aanwijzing dat ik er niet helemaal goed in zat of dat er misschien iets anders tegenwerkt, zoals iemand die er op voorhand niet in gelooft. Hoe suf het ook klinkt dat heeft gewoon effect.
[..]
Dat is ook niet zo raar. De Tarot geeft aspecten weer in het leven en iedereen krijgt daar hoe dan ook mee te maken. Daarom is het ook zo makkelijk om er iets in te herkennen. Wat je nu wel vergeet is dat je nu zoekt naar verbanden, terwijl veel dingen die je noemt me niet erg aanwezige aspecten in je leven lijken. Een toevallig gesprek zal waarschijnlijk niet zo snel uit een legging komen en dat je veel fokt waarschijnlijk ook niet zo snelquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:35 schreef StupidByNature het volgende:
Als je nog een legginkje wilt afschieten, ik reageer wel weer Nog zat aspecten te vertellen, al zullen bepaalde dingen weer terugkomen schat ik zoNEXT!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |