abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45100462
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 03:22 schreef Daniel.J het volgende:
Dus Tarot is zoals een paar takjes of botjes, of de koffiedik.., een laat ik het voor de sceptici aantrekkelijk maken een "placebo, wat indirect wel werkt maar op een andere manier.
Op zich heb je gelijk als je zegt dat een placebo indirect op een andere manier werkt, maar dat is toch niet de essentie van een placebo. Een placebo werkt eigenlijk helemaal niet, het werkt alleen maar omdat mensen doordat ze denken dat ze een medicijn krijgen positieve fysiek echte stoffen aanmaken in hun hersens die een genezingsproces kunnen bevorderen. Maar het is niet het denken zelf, maar de stoffen die daardoor vrijkomen die dat doen. De nepmedicijnen en het verhaal van dokter zelf zijn dus achteraf aantoonbaar nep, het is niet meer dan een truuk. Daar wil je tarot toch niet mee vergelijken?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zondag 7 januari 2007 @ 03:38:11 #52
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45100760
Zeker wel, het is net zo nep als alles.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zondag 7 januari 2007 @ 10:44:17 #53
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45102512
dat is niet echt met elkaar te vergelijken..vind ik. Als ik leg leg ik bepaalde keuzes voor..bij een placebo-med heb je maar een keuze en dat is dat je er beter van wordt..athans dat is de bedoeling..een tarotlegging bied opties aan degene die hem krijgt..mogelijke uitwegen en hoeft niet altijd een positief effect te brengen al kan ik ze aardig positief brengen omdat dat mijn instelling is..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zondag 7 januari 2007 @ 10:45:57 #54
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45102527
maar daarintegen beweerde ik dat je in principe alles met elkaar kunt vergelijken..ook al is de vergelijking een beetje "raar"..maar als je wilt beweren dat het hetzelfde zou zijn..dat is het niet..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zondag 7 januari 2007 @ 15:13:46 #55
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45109517
Die mogelijke uitwegen zijn er ook zonder tarot.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:20:07 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45132285
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:13 schreef Daniel.J het volgende:
Die mogelijke uitwegen zijn er ook zonder tarot.
Tarot is makkelijker.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45135695
Ik gebruik de tarot (of wat voor andere manier dan ook) als begeleiding om dat wat ik al weet over te brengen.

Je kan het tastbaar maken, visueel, je hebt houvast (en ergens stiekem zelfs iets om je achter te "verschuilen") ...

de kaarten zelf zijn natuurlijk gewoon dat wat ze zijn.... kaarten van karton met kleurstof.
Maar jij werkt met ze, jij stopt er iets in, een stukje van jezelf... en hierdoor worden de kaarten (voor jou) speciaal. Ik denk het vergelijkbaar als een kok die het liefst zijn eigen messenset en pannen gebruikt.
Een naaister haar eigen naaimachine.

De uitkomst van Orakels zoals ik ze gebruik en zie zijn naar mijn idee dan ook geen "toeval".
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45135779
Het is trouwens geen manier waarmee je de toekomst kan voorspellen (ik geloof trouwens niet eens dat de toekomst te voorspellen is/vast staat in die zin).

Buiten bovenstaande om zijn orakels gewoon erg geschikt om jezelf aan het denken te zetten, of een ander.
Even wat dieper naar jezelf kijken, soms confronterend, soms kom je tot een besef.... en weet je... zelfs als je je helemaal niet in een legging kan vinden kan het je tot inzichten brengen. Want je realiseren dat iets NIET op jouw van toepassing is maakt alsnog dat je jezelf en de sitiuatie bekeken hebt.
Je komt dan ook tot een overtuigd inzicht.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 10:05:31 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45135963
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:54 schreef Mirage het volgende:
.... en weet je... zelfs als je je helemaal niet in een legging kan vinden kan het je tot inzichten brengen. Want je realiseren dat iets NIET op jouw van toepassing is maakt alsnog dat je jezelf en de sitiuatie bekeken hebt.
Je komt dan ook tot een overtuigd inzicht.
True, echter ben ik iemand die er ook niet veel verder over nadenkt als de legging voor mij niet herkenbaar is tot op een zeker niveau, als ik geen 'lijn' zie in de legging houdt het voor mij erg snel op eigenlijk, dan ga ik er vanuit dat er iets verkeerd is gegaan bij het leggen, teveel losse gedachtes ofzo.
Vrijheid
  maandag 8 januari 2007 @ 10:10:00 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45136017
Tis bij mij een gevoel wat ik krijg als de legging gedaan is.. als de kaarten niet op elkaar aansluiten, en er geen duidelijk beeld is. Dan heeft de vraagsteller een verkeerde vraagstelling gedaan of zich niet goed geconcentreerd. Ook zo als bijna alle kaarten op de kop liggen.. herstart de legging en je zal zien dat die veel beter 'past'. .
The truth was in here.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:37:51 #61
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45136452
De toekomst is net zo goed te voorspellen als te veranderen, aan de hand van de geheime code in alles, de details in de microcosmos dus, maar daarnaast is het bekend dat het hele universum zo random is als het maar kan in alle dimensionele richtingen.

dus geen feiten maar "possibility principal"

niks staat 'vast'
als er ook maar 'iets' in het gehele al vast zou staan, zouden wij ons niet kunnen bewegen door de tijd.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:40:04 #62
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45136493
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:10 schreef Bastard het volgende:
Tis bij mij een gevoel wat ik krijg als de legging gedaan is.. als de kaarten niet op elkaar aansluiten, en er geen duidelijk beeld is. Dan heeft de vraagsteller een verkeerde vraagstelling gedaan of zich niet goed geconcentreerd. Ook zo als bijna alle kaarten op de kop liggen.. herstart de legging en je zal zien dat die veel beter 'past'. .
Dat is hetzelfde als dobbelstenen gooien en als je 6 gooit gaat alles goed met je..
en dan steeds als je wat anders gooit zeggen "oh nog een keer, want ik had me niet goed geconcentreerd."

Men moet niet zo moeilijk doen met alles om zich heen, als je serieus iets wilt weten dan hoef je enkel stil te zijn en geen gedachte die zich mengt.
pi_45136535
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:40 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als dobbelstenen gooien en als je 6 gooit gaat alles goed met je..
en dan steeds als je wat anders gooit zeggen "oh nog een keer, want ik had me niet goed geconcentreerd."
dat is niet wat Bastard zegt/bedoeld.
Ik ben het dus ook niet met jou eens in deze
quote:
Men moet niet zo moeilijk doen met alles om zich heen, als je serieus iets wilt weten dan hoef je enkel stil te zijn en geen gedachte die zich mengt.
Ik vind het juist in sommige situaties makkelijker om het aan de hand van iets tastbaars over te brengen dan gewoon zo.

Het is juist niet moeilijk doen.
Het is een persoonlijke voorkeur, en kan per situatie/ persoon verschillen.
Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 10:55:55 #64
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45136836
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:40 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Nee zo bedoel ik het niet... tis niet dat als de uitkomst mij niet bevalt ik nog een keer leg om te zien of dat positiever is ofzo.
Maar soms kan een legging heel 'rommelig' zijn.. en dan probeer je wel er iets van te maken maar de kaarten kloppen dan gewoon niet.
The truth was in here.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:09:50 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45137160
quote:
"Today, a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves."
"Here's Tom with the weather.
"
-Bill Hicks

Dat geeft mijn gedachte over dit alles wel goed weer . Neemt nog steeds niet weg dat vaak de weg van de minste weerstand of de laagste moeilijkheidsgraad in elk geval een goed beginpunt is om je intuïtie te verscherpen. Tarot is zo'n gereedschap. Het heeft een duidelijke vorm met een duidelijke betekenis aan de kaarten. Vanuit die basis is het makkelijker om je zintuigen af te stemmen op die energie. Zodra je daar beter in bent dan kan je altijd verder gaan. Op het moment ben ik aardig ver in het tarot leggen en heb ik zelfs kleine ritueeltjes die ik erbij doe om een beter afgestemde legging te krijgen. Contact maken met de rest van de energie op een bewuster niveau hoort daar ook bij in de vorm van even hardop vragen aan mijn gidsen of ze een handje kunnen helpen. Ik zie ze niet maar ik merk wel dat het helpt.
Vrijheid
  maandag 8 januari 2007 @ 11:10:10 #66
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137166
de kaarten kloppen altijd en zoniet dan ben je aan het dobbellen zoals ik al zei.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:11:39 #67
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137194
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:09 schreef jogy het volgende:

[..]

-Bill Hicks

Dat geeft mijn gedachte over dit alles wel goed weer . Neemt nog steeds niet weg dat vaak de weg van de minste weerstand of de laagste moeilijkheidsgraad in elk geval een goed beginpunt is om je intuïtie te verscherpen. Tarot is zo'n gereedschap. Het heeft een duidelijke vorm met een duidelijke betekenis aan de kaarten. Vanuit die basis is het makkelijker om je zintuigen af te stemmen op die energie. Zodra je daar beter in bent dan kan je altijd verder gaan. Op het moment ben ik aardig ver in het tarot leggen en heb ik zelfs kleine ritueeltjes die ik erbij doe om een beter afgestemde legging te krijgen. Contact maken met de rest van de energie op een bewuster niveau hoort daar ook bij in de vorm van even hardop vragen aan mijn gidsen of ze een handje kunnen helpen. Ik zie ze niet maar ik merk wel dat het helpt.
geweldige quote
  maandag 8 januari 2007 @ 11:11:47 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45137198
Klopt, hulp vragen mag altijd, als de intentie met het juiste gevoel van hart word gegeven, liefdevol, respectvol, dan mag er vaak ook hulp worden geboden.
The truth was in here.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:12:33 #69
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45137212
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Daniel.J het volgende:
de kaarten kloppen altijd en zoniet dan ben je aan het dobbellen zoals ik al zei.
Ik geloof niet dat je mij helemaal begrijpt.. heb je zelf ervaring met Tarotleggingen?
The truth was in here.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:12:56 #70
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137219
ik geloof niet in gidsen, wel in vrienden.
ik zal wel een eerder leven geholpen hebben and i get returned the favor.
pi_45137265
quote:
dat is niet waar.

Als Bastard de indruk heeft dat er iets niet goed is gegaan en het ook ziet of voor mijn part alleen maar proeft aan de kaarten dan heeft dat niets met dobbelen te maken.

Ik was laatst het lego aan het uitzoeken op kleur.
Iedere keer betrapte ik mij er op dat ik weer was weggedwaald met mijn gedachten en dat ik de witte gewon bij de zwarte in had gemikt.
Op deze manier kan bij het kaartleggen ook je gedachten afdwalen, en als je ergens in een dagdroom over iets van je werk zit te dubben dan geeft dat geen passend resultaat voor je overbuurvrouw voor wie je net een legging deed.

En zelf heb ik bijvoorbeeld wel eens gehad dat ik de kaarten ging leggen en ik halverwege opeens een gevoel kreeg dat dit niet de bedoeling is of op wat voor manier dan ook niet klopt.
Dan pak ik de kaarten op en zeg ik " kom morgen maar terug" .

Ieder zijn eigen manier.
Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 11:17:24 #72
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137347
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je mij helemaal begrijpt.. heb je zelf ervaring met Tarotleggingen?
Jij begrijpt jezelf niet als je tarot legt en 'jij vind dat de kaarten niet echt kloppen' en je legt opnieuw wil dat zeggen dat je een bepaald resultaat wilt zien, en dat is een dobbelsteentje gooien tot je het gewenste resultaat krijgt wat voor jou gevoel klopt.

Als er een springkaart is zegt dat ook iets, of ben jij iemand die de kaart terugstopt en zoiets heeft van 'het was een foutje'

Of ik ervaring heb met leggingen?
ik heb hier een "Tarot in de herstelde orde" voor me liggen.
24 grote arcana (waarheid en intuitie erbij)
bekend met booglegging chakralegging en keltische kruislegging.

Dus ik denk dat ik goed weet waar ik het over heb.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:18:32 #73
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137375
Tarot leggen heeft niks met denken te maken, wanneer je een vraag stelt is het antwoord al gegeven, en erover nadenken beinvloed de kaarten niet.
je speelt met de code van de microcosmos niet met materie, zoals je zelf al zei is tarot maar karton met plaatjes.
Kaarten die 'niet goed aanvoelen' heeft dus niks met het antwoord te maken, maar dan loopt men te vissen op een bepaald antwoord.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:18:51 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45137383
quote:
Die kaarten kloppen altijd met de gedachte die je hebt ja. Maar het kan dus altijd zo zijn dat je tig gedachtes in je hoofd hebt zitten dus krijg je elke keer een kaart met betrekking tot de vraag die je op dat moment in je hoofd hebt spoken. Dus dan kloppen de kaarten wel met de vraag in je hoofd op dat moment maar niet met de vraag die bewust was gesteld. Maar goed.
Vrijheid
pi_45137388
Of rommel.. Ik zal me echt nooit wat van kaarten aantrekken.. Kom nou zeg.
  Admin maandag 8 januari 2007 @ 11:19:37 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45137400
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee zo bedoel ik het niet... tis niet dat als de uitkomst mij niet bevalt ik nog een keer leg om te zien of dat positiever is ofzo.
Maar soms kan een legging heel 'rommelig' zijn.. en dan probeer je wel er iets van te maken maar de kaarten kloppen dan gewoon niet.
Mag ik wat vragen?
Als de kaarten rommelig zijn, is het dan niet beter op een ander moment nog eens te leggen?
Omdat het niet "nu"het juiste moment is?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:19:44 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45137404
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:12 schreef Daniel.J het volgende:
ik geloof niet in gidsen, wel in vrienden.
ik zal wel een eerder leven geholpen hebben and i get returned the favor.
Andere benaming voor hetzelfde.
Vrijheid
  maandag 8 januari 2007 @ 11:20:15 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45137421
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:19 schreef draaijer het volgende:
Of rommel.. Ik zal me echt nooit wat van kaarten aantrekken.. Kom nou zeg.
Good for you .
Vrijheid
pi_45137448
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mag ik wat vragen?
Als de kaarten rommelig zijn, is het dan niet beter op een ander moment nog eens te leggen?
Ja.

toevoeging:
In mijn geval lees ik de kaarten dan niet eens.
Zoiets "merk" je al tijdens de legging en voor mij doet dan de hele betekenis er niet meer toe.
Sir Winston Churchill
  Admin maandag 8 januari 2007 @ 11:23:11 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45137503
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:21 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ja.
Ik ben zo bang dat als je meteen weer legt je er onbewust toch iets instopt dat er niet inhoort.
Hoe leeg jeje ook maakt, hoe integer je ook wilt leggen, ik denk dat je op dat moment gewoon niet meer moet leggen, laat het rusten.
Maar goed, dat is mijn zienswijze
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 8 januari 2007 @ 11:23:27 #81
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137508
quote:

[..]

Ja.
Precies. en niet meteen gaan zoeken naar andere antwoorden op het moment.
beter een aantal dagen wachten en weer leggen, mischien met een anders geformuleerde vraag.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:24:00 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45137523
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mag ik wat vragen?
Misschien wel ja.. misschien ben ik dan gewoon te moe om te leggen voor die dag. Maar ik probeer het meestal nog een keer dan.
Het gebeurt me niet zo vaak eerlijk gezegd, meestal bleek dat de vraagstelling of de concentratie van de vraagsteller niet goed is.
Ik kan mij goed voorstellen dat sommige mensen zoiets hebben terwijl ze aan het schudden zijn "Goh zie mij nou hier beetje vreemde kaarten schudden, ben benieuwd wat er uitkomt" Terwijl ze eigenlijk een juiste vraag moeten hebben.
The truth was in here.
pi_45137558
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ben zo bang dat als je meteen weer legt je er onbewust toch iets instopt dat er niet inhoort.
Hoe leeg jeje ook maakt, hoe integer je ook wilt leggen, ik denk dat je op dat moment gewoon niet meer moet leggen, laat het rusten.
dat zeg ik

Ja als in " het klopt" dat je dan beter op een ander moment kan leggen.

Mijn ervaring is dat het vaak met (over) vermoeidheid of drukke dagen waarop je veel impulsen hebt gekregen te maken heeft als het niet "oke" voelt.
Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 11:25:47 #84
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137569
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

DAT is het dus ook, er is dan een bepaalde intentie aanwezig.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:26:02 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45137575
Maar zo zie je, iedereen heeft toch zn eigen insteek in de tarot.. de een gebruikt rituelen, de ander laat de vraagsteller de kaarten schudden, iemand leest alleen rechtopstaande kaarten.
The truth was in here.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:27:49 #86
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45137628
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

concentratie van de vraagsteller niet goed is.
Als iemand geen concentratie heeft moet degene niet met tarot bezig zijn.
concentratie heeft niks met denken te maken overigens, juist met niet denken.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:29:06 #87
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45137669
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:27 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Wat jij wil.. als jij lekker nergens aan wil denken en het helpt je, prima... ik probeer de mensen toch altijd te focussen op de vraag.
The truth was in here.
pi_45137672
quote:

[..]

Ja.

toevoeging:
In mijn geval lees ik de kaarten dan niet eens.
Zoiets "merk" je al tijdens de legging en voor mij doet dan de hele betekenis er niet meer toe.
Lees je ze niet omdat de uitkomst je niet aan staat? Ik begrijp het niet?
pi_45137729
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:27 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

wat een onzin... dat zijn toch gewoon moment opnames ??
Je kan moe zijn, maar het kunnen ook de buurkinderen zijn die opeens een invasie via je voordeur voorbereid lijken te hebben.
Dan moet je ingrijpen... de honden terugroepen, de kinderen de deur uit zetten.... alle ijsjes terug leggne in de vriezer enzovoort.

onvoorziene momentopnamen zijn gewoon een feit.
Iedereen kan daar af en toe tegenaan lopen.
Sir Winston Churchill
pi_45137754
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik lees ze helemaal niet.. ik weet de uitkomst niet eens dus.
Gewoonweg omdat het niet prettig verliep, enkele voorbeelden kan je in de verschillende posts hierboven vinden.

Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 11:33:25 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45137792
Ijsjes terug leggen...
The truth was in here.
pi_45137829
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:33 schreef Bastard het volgende:
Ijsjes terug leggen...
serieus
Sir Winston Churchill
  maandag 8 januari 2007 @ 11:35:34 #93
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_45137845
tarot is hetzelfde als astrologie, handlezen en andere "paranormale" verschijnsellen. Een trucje. het berust op een aantal zeer simpele principes:

- de uitspraken zijn ten alle tijden vaag, dubbelzinnig en voor meerdere interpretaties vatbaar ("je staat op het punt van een moment van grote of kleine veranderingen in relaties in de breedste zin van het woord")
- het waardeoordeel wordt aan het subject overgelaten (geen statistisch onderzoek, het subject mag zelf bepalen of de lezing goed was of niet)
- de uitspraken zijn vaak zaken waarmee het subject zich wil identificeren, en klinken vaak erg persoonlijk terwijl ze betrekking hebben op iedereen. ("je lijkt voor de buitenwereld vaak stoicijns, maar vanbinnen kamp je regelmatig met grote gevoelens van onrust en woede")
- er is altijd een grote slag om de arm: het kan alleen als het subject erin gelooft, geconcentreerd is en de legger "goede signalen" doorkrijgt. als het onverhoopt nergens op slaat, kan het altijd hierop afgeschoven worden. (zie bovenstaande post van yvonne/ mirage)
- vaak wordt er iets gesteld in de vorm van een negatieve vraag, lekker veilig ("je bent toch niet recentelijk een familielid, goede vriend of kennis kwijtgeraakt wiens naam begon met een R, D, S of G he?")

het leuke is dat de leggers vaak niet eens zelf weten dat ze een trucje uit halen; ze doen alles volgens het boekje, krijgen positieve reacties en denken dat ze een "speciale gave" hebben. wie wil dat nu niet??

elke keer dat er een statisch onderzoek heeft plaatsgevonden naar de correctheid van voorspellingen op basis van tarot, koffiedik kijken of handlezen, blijkt dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele reden is om te geloven dat er ook maar iets uit af valt te leiden.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 8 januari 2007 @ 11:36:04 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45137859
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat zou een sterk staaltje zelfbedrog zijn ja . Ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar weken maar één keer een legging opnieuw ben begonnen. En ik begon opnieuw zonder de kaarten te hebben omgedraaid. Dat was ook trouwens omdat ik dus aan het einde van de legging een kaart te veel had en dus ergens de mist in was gegaan.
Vrijheid
pi_45137949
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat zou een sterk staaltje zelfbedrog zijn ja . Ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar weken maar één keer een legging opnieuw ben begonnen. En ik begon opnieuw zonder de kaarten te hebben omgedraaid. Dat was ook trouwens omdat ik dus aan het einde van de legging een kaart te veel had en dus ergens de mist in was gegaan.
ik dus toen ik naar beneden moest rennen om 5 kinderen de deur te wijzen en 6 dubbele ijsjes moest redden
Sir Winston Churchill
  Admin maandag 8 januari 2007 @ 11:43:08 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45138041
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:35 schreef punchdrunk het volgende:

elke keer dat er een statisch onderzoek heeft plaatsgevonden naar de correctheid van voorspellingen op basis van tarot, koffiedik kijken of handlezen, blijkt dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele reden is om te geloven dat er ook maar iets uit af valt te leiden.
Weet je, ik zie de Tarot niet als voorspelling, meer als hulpmiddel weer eens naar jezelf te kijken, even een rust moment.

maandag 8 januari 2007 @ 11:49:29 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45138193
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:35 schreef punchdrunk het volgende:
Oeh, daar zijn dan vast wel linkjes van .
Vrijheid
  maandag 8 januari 2007 @ 11:49:56 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45138199
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik dus toen ik naar beneden moest rennen om 5 kinderen de deur te wijzen en 6 dubbele ijsjes moest redden
!
Vrijheid
  maandag 8 januari 2007 @ 12:12:33 #99
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_45138664
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Weet je, ik zie de Tarot niet als voorspelling, meer als hulpmiddel weer eens naar jezelf te kijken, even een rust moment.
ok, maar dan hebben we het dus over iets anders.

dus tarot is net zoiets als lekker een halfuurtje met de zaterdagbijlage op de porseleinen troon plaatsnemen?

geintje hoor, maar wat je nu zegt is wel een sterke afzwakking van wat er doorgaans over tarot beweerd wordt.
ofwel het voorspelt de toekomst, ofwel het voorspelt de toekomst niet. ik zeg: het tweede.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 8 januari 2007 @ 12:18:17 #100
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45138785
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:12 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

ok, maar dan hebben we het dus over iets anders.

dus tarot is net zoiets als lekker een halfuurtje met de zaterdagbijlage op de porseleinen troon plaatsnemen?

geintje hoor, maar wat je nu zegt is wel een sterke afzwakking van wat er doorgaans over tarot beweerd wordt.
ofwel het voorspelt de toekomst, ofwel het voorspelt de toekomst niet. ik zeg: het tweede.
nou, ik heb hier in truth bar weinig mensen gesproken die tarot (en vergelijkbare orakels) als toekomstvoorspellend zien.

Tarot: puur toeval of spiritueel ingegeven?
en
Tarot: puur toeval of spiritueel ingegeven?

is bijvoorbeeld hoe ik het zie.

Ik vraag mij dus af " wie" beweerd dat tarot de toekomst voorspeld (dat is nooit het doel geweest ook volgens mij).
Niet de mensen die met tarot werken en die ik gesproken heb iig.

Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')