Op zich heb je gelijk als je zegt dat een placebo indirect op een andere manier werkt, maar dat is toch niet de essentie van een placebo. Een placebo werkt eigenlijk helemaal niet, het werkt alleen maar omdat mensen doordat ze denken dat ze een medicijn krijgen positieve fysiek echte stoffen aanmaken in hun hersens die een genezingsproces kunnen bevorderen. Maar het is niet het denken zelf, maar de stoffen die daardoor vrijkomen die dat doen. De nepmedicijnen en het verhaal van dokter zelf zijn dus achteraf aantoonbaar nep, het is niet meer dan een truuk. Daar wil je tarot toch niet mee vergelijken?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:22 schreef Daniel.J het volgende:
Dus Tarot is zoals een paar takjes of botjes, of de koffiedik.., een laat ik het voor de sceptici aantrekkelijk maken een "placebo, wat indirect wel werkt maar op een andere manier.
Tarot is makkelijker.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:13 schreef Daniel.J het volgende:
Die mogelijke uitwegen zijn er ook zonder tarot.
True, echter ben ik iemand die er ook niet veel verder over nadenkt als de legging voor mij niet herkenbaar is tot op een zeker niveau, als ik geen 'lijn' zie in de legging houdt het voor mij erg snel op eigenlijk, dan ga ik er vanuit dat er iets verkeerd is gegaan bij het leggen, teveel losse gedachtes ofzo.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:54 schreef Mirage het volgende:
.... en weet je... zelfs als je je helemaal niet in een legging kan vinden kan het je tot inzichten brengen. Want je realiseren dat iets NIET op jouw van toepassing is maakt alsnog dat je jezelf en de sitiuatie bekeken hebt.
Je komt dan ook tot een overtuigd inzicht.
Dat is hetzelfde als dobbelstenen gooien en als je 6 gooit gaat alles goed met je..quote:Op maandag 8 januari 2007 10:10 schreef Bastard het volgende:
Tis bij mij een gevoel wat ik krijg als de legging gedaan is.. als de kaarten niet op elkaar aansluiten, en er geen duidelijk beeld is. Dan heeft de vraagsteller een verkeerde vraagstelling gedaan of zich niet goed geconcentreerd. Ook zo als bijna alle kaarten op de kop liggen.. herstart de legging en je zal zien dat die veel beter 'past'. .
dat is niet wat Bastard zegt/bedoeld.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:40 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dobbelstenen gooien en als je 6 gooit gaat alles goed met je..
en dan steeds als je wat anders gooit zeggen "oh nog een keer, want ik had me niet goed geconcentreerd."
Ik vind het juist in sommige situaties makkelijker om het aan de hand van iets tastbaars over te brengen dan gewoon zo.quote:Men moet niet zo moeilijk doen met alles om zich heen, als je serieus iets wilt weten dan hoef je enkel stil te zijn en geen gedachte die zich mengt.
Nee zo bedoel ik het niet... tis niet dat als de uitkomst mij niet bevalt ik nog een keer leg om te zien of dat positiever is ofzo.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:40 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dobbelstenen gooien en als je 6 gooit gaat alles goed met je..
en dan steeds als je wat anders gooit zeggen "oh nog een keer, want ik had me niet goed geconcentreerd."
-Bill Hicksquote:"Today, a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves."
"Here's Tom with the weather."
geweldige quotequote:Op maandag 8 januari 2007 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
-Bill Hicks
Dat geeft mijn gedachte over dit alles wel goed weer. Neemt nog steeds niet weg dat vaak de weg van de minste weerstand of de laagste moeilijkheidsgraad in elk geval een goed beginpunt is om je intuïtie te verscherpen. Tarot is zo'n gereedschap. Het heeft een duidelijke vorm met een duidelijke betekenis aan de kaarten. Vanuit die basis is het makkelijker om je zintuigen af te stemmen op die energie. Zodra je daar beter in bent dan kan je altijd verder gaan. Op het moment ben ik aardig ver in het tarot leggen en heb ik zelfs kleine ritueeltjes die ik erbij doe om een beter afgestemde legging te krijgen. Contact maken met de rest van de energie op een bewuster niveau hoort daar ook bij in de vorm van even hardop vragen aan mijn gidsen of ze een handje kunnen helpen. Ik zie ze niet maar ik merk wel dat het helpt.
Ik geloof niet dat je mij helemaal begrijpt.. heb je zelf ervaring met Tarotleggingen?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Daniel.J het volgende:
de kaarten kloppen altijd en zoniet dan ben je aan het dobbellen zoals ik al zei.
dat is niet waar.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Daniel.J het volgende:
de kaarten kloppen altijd en zoniet dan ben je aan het dobbellen zoals ik al zei.
Jij begrijpt jezelf niet als je tarot legt en 'jij vind dat de kaarten niet echt kloppen' en je legt opnieuw wil dat zeggen dat je een bepaald resultaat wilt zien, en dat is een dobbelsteentje gooien tot je het gewenste resultaat krijgt wat voor jou gevoel klopt.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mij helemaal begrijpt.. heb je zelf ervaring met Tarotleggingen?
Die kaarten kloppen altijd met de gedachte die je hebt ja. Maar het kan dus altijd zo zijn dat je tig gedachtes in je hoofd hebt zitten dus krijg je elke keer een kaart met betrekking tot de vraag die je op dat moment in je hoofd hebt spoken. Dus dan kloppen de kaarten wel met de vraag in je hoofd op dat moment maar niet met de vraag die bewust was gesteld. Maar goed.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Daniel.J het volgende:
Mag ik wat vragen?quote:Op maandag 8 januari 2007 10:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik het niet... tis niet dat als de uitkomst mij niet bevalt ik nog een keer leg om te zien of dat positiever is ofzo.
Maar soms kan een legging heel 'rommelig' zijn.. en dan probeer je wel er iets van te maken maar de kaarten kloppen dan gewoon niet.
Andere benaming voor hetzelfde.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:12 schreef Daniel.J het volgende:
ik geloof niet in gidsen, wel in vrienden.
ik zal wel een eerder leven geholpen hebben and i get returned the favor.
Good for youquote:Op maandag 8 januari 2007 11:19 schreef draaijer het volgende:
Of rommel.. Ik zal me echt nooit wat van kaarten aantrekken.. Kom nou zeg.
Ja.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mag ik wat vragen?
Als de kaarten rommelig zijn, is het dan niet beter op een ander moment nog eens te leggen?
Omdat het niet "nu"het juiste moment is?
Ik ben zo bang dat als je meteen weer legt je er onbewust toch iets instopt dat er niet inhoort.quote:
Precies. en niet meteen gaan zoeken naar andere antwoorden op het moment.quote:
Misschien wel ja.. misschien ben ik dan gewoon te moe om te leggen voor die dag. Maar ik probeer het meestal nog een keer dan.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mag ik wat vragen?
Als de kaarten rommelig zijn, is het dan niet beter op een ander moment nog eens te leggen?
Omdat het niet "nu"het juiste moment is?
dat zeg ikquote:Op maandag 8 januari 2007 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben zo bang dat als je meteen weer legt je er onbewust toch iets instopt dat er niet inhoort.
Hoe leeg jeje ook maakt, hoe integer je ook wilt leggen, ik denk dat je op dat moment gewoon niet meer moet leggen, laat het rusten.
Maar goed, dat is mijn zienswijze
DAT is het dus ook, er is dan een bepaalde intentie aanwezig.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben zo bang dat als je meteen weer legt je er onbewust toch iets instopt dat er niet inhoort.
Hoe leeg jeje ook maakt, hoe integer je ook wilt leggen, ik denk dat je op dat moment gewoon niet meer moet leggen, laat het rusten.
Maar goed, dat is mijn zienswijze
Als iemand geen concentratie heeft moet degene niet met tarot bezig zijn.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
concentratie van de vraagsteller niet goed is.
Wat jij wil.. als jij lekker nergens aan wil denken en het helpt je, prima... ik probeer de mensen toch altijd te focussen op de vraag.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:27 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Als iemand geen concentratie heeft moet degene niet met tarot bezig zijn.
concentratie heeft niks met denken te maken overigens, juist met niet denken.
Lees je ze niet omdat de uitkomst je niet aan staat? Ik begrijp het niet?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ja.
toevoeging:
In mijn geval lees ik de kaarten dan niet eens.
Zoiets "merk" je al tijdens de legging en voor mij doet dan de hele betekenis er niet meer toe.
wat een onzin... dat zijn toch gewoon moment opnames ??quote:Op maandag 8 januari 2007 11:27 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Als iemand geen concentratie heeft moet degene niet met tarot bezig zijn.
concentratie heeft niks met denken te maken overigens, juist met niet denken.
Ik lees ze helemaal niet.. ik weet de uitkomst niet eens dus.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lees je ze niet omdat de uitkomst je niet aan staat? Ik begrijp het niet?
Dat zou een sterk staaltje zelfbedrog zijn jaquote:Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lees je ze niet omdat de uitkomst je niet aan staat? Ik begrijp het niet?
quote:Op maandag 8 januari 2007 11:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zou een sterk staaltje zelfbedrog zijn ja. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar weken maar één keer een legging opnieuw ben begonnen. En ik begon opnieuw zonder de kaarten te hebben omgedraaid. Dat was ook trouwens omdat ik dus aan het einde van de legging een kaart te veel had en dus ergens de mist in was gegaan.
Weet je, ik zie de Tarot niet als voorspelling, meer als hulpmiddel weer eens naar jezelf te kijken, even een rust moment.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:35 schreef punchdrunk het volgende:
elke keer dat er een statisch onderzoek heeft plaatsgevonden naar de correctheid van voorspellingen op basis van tarot, koffiedik kijken of handlezen, blijkt dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele reden is om te geloven dat er ook maar iets uit af valt te leiden.
Oeh, daar zijn dan vast wel linkjes vanquote:Op maandag 8 januari 2007 11:35 schreef punchdrunk het volgende:
elke keer dat er een statisch onderzoek heeft plaatsgevonden naar de correctheid van voorspellingen op basis van tarot, koffiedik kijken of handlezen, blijkt dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele reden is om te geloven dat er ook maar iets uit af valt te leiden.
quote:Op maandag 8 januari 2007 11:39 schreef Mirage het volgende:
[..]ik dus toen ik naar beneden moest rennen om 5 kinderen de deur te wijzen en 6 dubbele ijsjes moest redden
ok, maar dan hebben we het dus over iets anders.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je, ik zie de Tarot niet als voorspelling, meer als hulpmiddel weer eens naar jezelf te kijken, even een rust moment.
nou, ik heb hier in truth bar weinig mensen gesproken die tarot (en vergelijkbare orakels) als toekomstvoorspellend zien.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:12 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ok, maar dan hebben we het dus over iets anders.
dus tarot is net zoiets als lekker een halfuurtje met de zaterdagbijlage op de porseleinen troon plaatsnemen?
geintje hoor, maar wat je nu zegt is wel een sterke afzwakking van wat er doorgaans over tarot beweerd wordt.
ofwel het voorspelt de toekomst, ofwel het voorspelt de toekomst niet. ik zeg: het tweede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |