abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45003124
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

't Is wat, geen smaak hebben
ik vind Queen één van de meest smakeloze bands uit de muziekgeschiedenis. KITSCH
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_45003970
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:20 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nope, het is een en al gimmick met die gasten. Ze hebben gerust ook wel 'persoonlijke' dingen gedaan maar juist door die overload aan gimmicks komt dat totaal niet over. Bij mij althans
Als je de emotie in Love of my Life niet voelt, niet ziet hoe persoonlijk Somebody to Love is enz. dan kan ik wel een beetje begrijpen dat je Queen als een gimmick band ziet, maar dat is dan wel ten onrechte...
quote:
Hun ballads vind ik dan ook meestal niks, Lily of the valley vind ik echt een draak, een en al 'sfeer'. Okee, Death on two legs is wel gaaf en dat komt ook wel over, dat moet ik toegeven. Maar Long Away doet me dan weer aan de Monkees denken
Lily ken ik niet, Death on two legs is inderaad gaaf. Long away is prachtig!

ik vind niet alles van Queen even goed, maar al die snobs die zo nodig moeten neerkijken op deze band en ondertussen al die 13 in een dozijn postpunk bandjes ophemelen, of bv. gevoelloos priegelwerk a la King Crimson...

[ Bericht 8% gewijzigd door rebel6 op 04-01-2007 14:05:17 ]
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:34:49 #103
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_45005062
De volgorde was:

1) Queen
2) The Beatles
3) The Rolling Stones
4) Oasis
5) Take That

Take That is inderdaad belachelijk, en in mijn ogen had Oasis vervangen mogen worden door Pink Floyd, maar de rest valt nog best mee. Mensen die de lijst helemaal afkraken zijn pseudo-intellectuele, zelfbenoemde "muziek-kenners" die het leuk vinden om de onbekendste bands op te hemelen, want dat is lekker alternatief. Zeik niet, Queen maakte gewoon fan-tas-tische muziek, en is terecht de beste Britse band aller tijden.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:39:25 #104
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_45005206
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:34 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Zeik niet, Queen maakte gewoon fan-tas-tische muziek, en is terecht de beste Britse band aller tijden.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_45008231
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:20 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nope, het is een en al gimmick met die gasten. Ze hebben gerust ook wel 'persoonlijke' dingen gedaan maar juist door die overload aan gimmicks komt dat totaal niet over. Bij mij althans

Hun ballads vind ik dan ook meestal niks, Lily of the valley vind ik echt een draak, een en al 'sfeer'. Okee, Death on two legs is wel gaaf en dat komt ook wel over, dat moet ik toegeven. Maar Long Away doet me dan weer aan de Monkees denken
Quote dan op z'n minst de juiste persoon.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_45008299
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als je de emotie in Love of my Life niet voelt, niet ziet hoe persoonlijk Somebody to Love is enz. dan kan ik wel een beetje begrijpen dat je Queen als een gimmick band ziet, maar dat is dan wel ten onrechte...
[..]

Lily ken ik niet, Death on two legs is inderaad gaaf. Long away is prachtig!

ik vind niet alles van Queen even goed, maar al die snobs die zo nodig moeten neerkijken op deze band en ondertussen al die 13 in een dozijn postpunk bandjes ophemelen, of bv. gevoelloos priegelwerk a la King Crimson...
Tja zo werkt dat tegenwoordig.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:10:29 #107
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45008364
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:34 schreef Keileweg-ethicus het volgende:

Take That is inderdaad belachelijk, en in mijn ogen had Oasis vervangen mogen worden door Pink Floyd, maar de rest valt nog best mee. Mensen die de lijst helemaal afkraken zijn pseudo-intellectuele, zelfbenoemde "muziek-kenners" die het leuk vinden om de onbekendste bands op te hemelen, want dat is lekker alternatief. Zeik niet, Queen maakte gewoon fan-tas-tische muziek, en is terecht de beste Britse band aller tijden.
wat heeft een andere smaak nou weer met pseudo-intellectualiteit te maken?

mèn...sommige mensen hebben echt totaal niet door dat juist het leuke van muziek is, dat ieder er totaal anders tegen aan kijkt. Dat maakt het imo juist interessant en okay..af en toe ook frustrerend Maar dan nog.

Maar okay...het ís gewoon een feit dat Queen de beste band ooit was, en dat The Wall en DSOTM de beste platen ooit zijn
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:13:45 #108
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45008506
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:09 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Tja zo werkt dat tegenwoordig.
noem mij zowiezo 1 huidige vernieuwende én succesvolle band op...
En mensen, kom dan ajb niet met Coldplay of Muse oid aanzetten

Kijk maar naar Live8: het waren de oldies die de sterren van de dag waren, met als 'jongsten' U2...die mij eigenlijk niet eens compleet overtuigden.
Brian en Roger en Paul hadden die avond gewoon schijt aan de Portugezen moeten hebben en moeten optreden in Hyde Park
pi_45009016
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:07 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Quote dan op z'n minst de juiste persoon.
Joh, zeikbal. Er waren twee figuren (jij en nog een ander) die mij 'persoonlijke' en 'gemeende' liedjes van Queen door de strot wilden duwen. Dan ga ik niet jullie allebei quoten Anyway het eerste deel van mijn post was bedoeld voor Somebody to love, We are the champions, het tweede deel voor de door jou genoemde nummers
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:35:00 #110
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45009298
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:13 schreef Hankster het volgende:

[..]

Wat is succesvol? Ik kan zo tientallen bands opnoemen, maar op tv zal je ze niet tegenkomen. Maakt ze dat niet succesvol?
pi_45009626
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:13 schreef Hankster het volgende:

[..]

Kijk maar naar Live8: het waren de oldies die de sterren van de dag waren, met als 'jongsten' U2...die mij eigenlijk niet eens compleet overtuigden.
Brian en Roger en Paul hadden die avond gewoon schijt aan de Portugezen moeten hebben en moeten optreden in Hyde Park
Coldplay zijn U2-klonen geworden idd, maar noem mij een band die hetzelfde klinkt als Muse? En ze zijn succesvol. Ik snap uberhaupt niet waarom je tegen mij aan loopt te zeiken...maargoed.
pi_45009661
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:27 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Joh, zeikbal. Er waren twee figuren (jij en nog een ander) die mij 'persoonlijke' en 'gemeende' liedjes van Queen door de strot wilden duwen. Dan ga ik niet jullie allebei quoten Anyway het eerste deel van mijn post was bedoeld voor Somebody to love, We are the champions, het tweede deel voor de door jou genoemde nummers
Joh kneus, ga dan niet als een kip zonder kop lopen zeiken over dingen waar je geen verstand van hebt.
pi_45010356
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:45 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Joh kneus, ga dan niet als een kip zonder kop lopen zeiken over dingen waar je geen verstand van hebt.
Pardon? Ik ken genoeg van Queen om daar over te oordelen, alstublieft, dankjewel. Zelfs die dweilnummers, Lily of the valley en Long away die jij noemde ken ik

En zoals gezegd, Death on two legs vindt zowaar een oprecht bewonderaar in mij
pi_45010689
Beatles staan toch wel héél ver boven Queen als je 't mij vraagt.
Sowieso omdat The Beatles een sterke invloed op Freddy Mercury hadden. Ten tweede omdat de slechte Beatle-nummers op één hand te tellen zijn.. Queen heeft daarentegen (ondanks alle sterke nummers) een flink aantal missers gemaakt.
pi_45011153
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:45 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Juist jij lijkt mij hét voorbeeld van een kip zonder kop...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45011717
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:30 schreef Norrage het volgende:

[..]

Juist jij lijkt mij hét voorbeeld van een kip zonder kop...
Jammer dat het niets toevoegd en nergens op slaat.
pi_45011790
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:49 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Jammer dat het niets toevoegd en nergens op slaat.
Wat jij zegt wel wil je zeggen Probeer de discussie gewoon aan te gaan of post gewoon niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:53:13 #118
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45011813
Peace on Earth mensen...
pi_45011862
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat jij zegt wel wil je zeggen Probeer de discussie gewoon aan te gaan of post gewoon niet.
Ik kan het geen discussie noemen. En zit niet te wachten op een welles/nietes spelletje.
Ik zat daarbij WEL ontopic wat ik dus van jou niet kan zeggen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:47:49 #120
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_45013447
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:14 schreef webfreak het volgende:
Beatles staan toch wel héél ver boven Queen als je 't mij vraagt.
Sowieso omdat The Beatles een sterke invloed op Freddy Mercury hadden. Ten tweede omdat de slechte Beatle-nummers op één hand te tellen zijn.. Queen heeft daarentegen (ondanks alle sterke nummers) een flink aantal missers gemaakt.
De muziek van The Beatles is daarentegen soms vrij saai. Soms zeker ook mooi, maar ik denk dat de opzwepende, feestelijke en toch soms ook ontroerende muziek van Queen meer van alle tijden is.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_45013972
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:47 schreef Keileweg-ethicus het volgende:

[..]

De muziek van The Beatles is daarentegen soms vrij saai. Soms zeker ook mooi, maar ik denk dat de opzwepende, feestelijke en toch soms ook ontroerende muziek van Queen meer van alle tijden is.
Queen heeft op eigenlijk elk album wel een of meerdere slechte nummers en Queen heeft naar mijn mening zelfs een paar slechte albums. Vooral het jaren 80 muziek is niet echt tijdloos. The Beatles hebben veel platen waar geen een slecht nummer op staat naar mijn mening en die muziek kan nog zeker wel 50 jaar mee

Ik vind beide bands goed hoor, maar The Beatles zijn naar mijn mening toch een paar maatjes groter
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:04:18 #122
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45014074
Kunnen zeikbal en kneus even normaal reageren op elkaar?
Dank u.

Dit soort topics eindigen altijd in het zelfde gezever.
pi_45014170
Het toont maar weer eens aan hoe zinloos dit soort lijstjes zijn
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_45016004
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef rebel6 het volgende:
of bv. gevoelloos priegelwerk a la King Crimson...
King Crimson is helemaal niet gevoelloos

Overigens kan ik met Queen als beste band prma leven. Met The Beatles ook, of The Who desnoods.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_45017813
De beste britse bands ooit:
1.

2.

3.

punt. slotje.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:02:03 #126
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_45020379
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:49 schreef spacemangraig het volgende:

wat een klote top vijf
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:06 schreef dwerg het volgende:
een half dozijn bands die ik eerder had verwacht
Uhmmm ...
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_45020505
Is het verneuk de quote-avond, Guus? Of moet ik het nog een keer langzaam uitleggen voor je?
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:06:50 #128
18989 __________
pi_45020597
Ja doe dat. je verwachtte eerder 6 andere bands. leg maar uit.
pi_45020796
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:06 schreef __________ het volgende:
Ja doe dat. je verwachtte eerder 6 andere bands. leg maar uit.
Nou, in mijn quote
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:06 schreef dwerg het volgende:
En Joy Division, The Smiths, The Jam, en nog een half dozijn bands die ik eerder had verwacht dan Take That.
geef ik aan dat er zelfs NEGEN!! bands zijn die ik eerder in deze top vijf had verwacht dan Take That. Dat wil niet zeggen dat ik negen bands in de top vijf had verwacht, maar wel negen bands kan noemen die ik hoger inschat (en daarmee de kans dat zij in deze top vijf zouden staan) dan Take That. Begrijp je dat?
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:13:45 #130
18989 __________
pi_45020885
Overigens zijn de Beatles natuurlijk boven Queen. Zowel qua aantal goede nummers als hits als tijdloze muziek als zeker wel vernieuwend en bepalend voor de muziek op de korte en langere termijn geweest.

Daar komt nog eens bovenop dat na de Beatles solo ook nog eens een zooi gedaan hebben wat nu nog gedraaid wordt. Queen leden prutste nog wat aan (Brian May met z'n zeik nummers of Freddy met z'n opera gekrijs zoals Barcelona) Queen was eigenlijk al over the top, the Beatles hadden nog zeker veel voort kunnen brengen gezien de talenten van de leden.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:15:57 #131
18989 __________
pi_45020997
ffs, dat je echt de tijd neemt om dat soort dingen uit te gaan leggen. Vertel jij ook altijd grappen op feestjes om daarna de clou nog eens 2 keer te herhalen eventueel in een andere vorm om het uit te leggen?
pi_45021048
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:15 schreef __________ het volgende:
ffs, dat je echt de tijd neemt om dat soort dingen uit te gaan leggen. Vertel jij ook altijd grappen op feestjes om daarna de clou nog eens 2 keer te herhalen eventueel in een andere vorm om het uit te leggen?
Ik vertel nooit grappen.
Heb je nog meer vragen of was dit het voor vandaag?
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:18:45 #133
18989 __________
pi_45021117
Overigens zijn de Rolling stones een directe reactie op de Beatles. Dus indirect kan je de beatles daar nog eens extra credits voor geven als invloedrijkste band
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:22:37 #134
18989 __________
pi_45021277
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:17 schreef dwerg het volgende:

Heb je nog meer vragen of was dit het voor vandaag?
Nou ja. Waarom zet je Take That lager dan The Smiths? Of die andere 8 dan?

The smits hadden een grotere invloed dan Take That? Daggutnie
pi_45021315
queen is lang niet beter als Rush of Dream Theater
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:00:33 #136
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_45023056
1 beatles
2 radiohead
3 pink floyd
4 muse
5 queen
pi_45023307
Ik zou wel eens willen zien hoe de hele lijst eruit ziet. Of namen als Genesis, Sting (al dan niet met The Police), Yes, Pink Floyd, Cream, Deep Purple of Led Zeppelin überhaupt ergens genoemd worden. Of dat behalve Take That ook Spice Girls, Girls Aloud of Blue als de absolute vaandeldragers der Britse popmuziek worden gezien.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_45023529
5ive zal ook wel hoog scoren
pi_45030544
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:13 schreef __________ het volgende:
Overigens zijn de Beatles natuurlijk boven Queen. Zowel qua aantal goede nummers als hits als tijdloze muziek als zeker wel vernieuwend en bepalend voor de muziek op de korte en langere termijn geweest.

Daar komt nog eens bovenop dat na de Beatles solo ook nog eens een zooi gedaan hebben wat nu nog gedraaid wordt. Queen leden prutste nog wat aan (Brian May met z'n zeik nummers of Freddy met z'n opera gekrijs zoals Barcelona) Queen was eigenlijk al over the top, the Beatles hadden nog zeker veel voort kunnen brengen gezien de talenten van de leden.
Queen lachen er zelf het hardst om dit soort lijstjes aangezien ze The Who, Led Zeppelin en The Beatles o.a. als voorbeelden zien.
pi_45032625
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:23 schreef horned_reaper het volgende:
queen is lang niet beter als Rush of Dream Theater
Ik zou als ik jou was de topictitel nog eens heeeeeeeeeeeeel goed lezen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:38:29 #141
121217 Soli
Still I am...
pi_45035562
maar hij heeft wel gelijk
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:15:01 #142
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45036854
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:44 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
. Ik snap uberhaupt niet waarom je tegen mij aan loopt te zeiken...maargoed.
en ik snap überhaupt niet waarom jij denk dat iedereen (of iig ik in dit geval) tegen jou loopt te zeiken...maargoed

Gisteravond stond er ookal een brief in de Metro over een kerel die het niet met het bewuste lijstje eens was...man, waar kunnen sommige mensen zich wel niet druk over maken zeg...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:16:06 #143
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45036890
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:38 schreef Soli het volgende:
maar hij heeft wel gelijk
Rush..Dream Theatre? ... nee...zeker niet
Alleen al qua zang en gitaarwerk is Queen vele malen beter dan die 2 bands, imo.
pi_45037123
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:15 schreef Hankster het volgende:

[..]

en ik snap überhaupt niet waarom jij denk dat iedereen (of iig ik in dit geval) tegen jou loopt te zeiken...maargoed

Gisteravond stond er ookal een brief in de Metro over een kerel die het niet met het bewuste lijstje eens was...man, waar kunnen sommige mensen zich wel niet druk over maken zeg...
Weest origineel aub.
pi_45038360
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:16 schreef Hankster het volgende:

[..]

Rush..Dream Theatre? ... nee...zeker niet
Alleen al qua zang en gitaarwerk is Queen vele malen beter dan die 2 bands, imo.
Dream Theater
pi_45039262
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:24 schreef nozem het volgende:
Het zou natuurlijk helemaal hilarisch zijn geweest als Oasis boven The Beatles was geëindigd.

De zanger van Oasis beweerd ook dat ze beter zijn dan de Beatles
pi_45039610
Ik heb het idee dat de beatles generatie aan het uitsterven is...
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_45041317
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:02 schreef MuadDib het volgende:

[..]

King Crimson is helemaal niet gevoelloos
relatief dan, vergeleken met bands als Queen, Muse, Radiohead waarbij emotie minstens zo belangrijk is als de muziek zelf.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:25:22 #149
135197 Teije
hypebeast
pi_45041360
Freddy Die nieuwe leadzanger is wel een drama trouwens.
pi_45042655
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:11 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nou, in mijn quote
[..]

geef ik aan dat er zelfs NEGEN!! bands zijn die ik eerder in deze top vijf had verwacht dan Take That. Dat wil niet zeggen dat ik negen bands in de top vijf had verwacht, maar wel negen bands kan noemen die ik hoger inschat (en daarmee de kans dat zij in deze top vijf zouden staan) dan Take That. Begrijp je dat?
Maar 9?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')